מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

אליעזר ויעקב בבאר הפוך על הפוך

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
מלבב
הודעות: 2106
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 4:48 am

אליעזר ויעקב בבאר הפוך על הפוך

הודעהעל ידי מלבב » ג' דצמבר 03, 2019 11:38 am

למה כאליעזר הגיע לקחת כלה ליצחק הגיע לבאר כעשיר ומלך עם הרבה כסף ורבקה שמשה אותו בהשקאת בהמותיו, וכשיעקב הגיע לבאר לזיויגו הגיע בתכלית העניות והוא זה שהשקה את בהמותיה?

דרומי
הודעות: 5625
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אליעזר ויעקב בבאר הפוך על הפוך

הודעהעל ידי דרומי » ג' דצמבר 03, 2019 11:39 am

אליעזר היה השדכן והשליח, לא החתן עצמו... ופשוט

עזריאל ברגר
מנהל פורום
הודעות: 6584
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: תל ציון יע"א

Re: אליעזר ויעקב בבאר הפוך על הפוך

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' דצמבר 03, 2019 11:44 am

על זה בכה יעקב, כמבואר ברש"י שם.

כדכד
הודעות: 4255
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אליעזר ויעקב בבאר הפוך על הפוך

הודעהעל ידי כדכד » ג' דצמבר 03, 2019 6:10 pm

דרומי כתב:אליעזר היה השדכן והשליח, לא החתן עצמו... ופשוט

ולכן... לא פשוט לי להבין כוונת מר

מלבב
הודעות: 2106
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 4:48 am

Re: אליעזר ויעקב בבאר הפוך על הפוך

הודעהעל ידי מלבב » ג' דצמבר 03, 2019 6:28 pm

עזריאל ברגר כתב:על זה בכה יעקב, כמבואר ברש"י שם.

מה זה מבאר? אני שואל שזה לא נראה מקרי, גם יצחק וגם יעקב מצאו את זיווגם על הבאר, ובשתיהם היה השקאת בהמות, רק אחד השקה לכלה והשני הכלה השקה לבהמתיו, אחד בא עם מלא כסף והשני בלי פרוטה אחת, אחד היה צריך להתעכב הרבה זמן ואחד אמר אל תאחרו אותי ושלחו אותו מיד.

אולי זה קשור למה שכתוב בזהר שמהעקדה פרחה נשמת יצחק ונכנס בו חלק הנשמה מעולם הבא, ולכן הוא לא היה שייך לעולם הזה, ולכן יעקב משום מעשה אבות סימן לבנים היה צריך לעבור גלות אצל לבן, ויצחק שהיה שייך לעולם הבא לא יצא מחוץ לארץ ולא השתעבד לרשעים.

טברייני
הודעות: 636
הצטרף: ב' פברואר 29, 2016 8:59 am
מיקום: טבריה, ישראל
שם מלא: עמוס חדד

Re: אליעזר ויעקב בבאר הפוך על הפוך

הודעהעל ידי טברייני » ה' דצמבר 05, 2019 12:38 pm

מלבב כתב:
עזריאל ברגר כתב:על זה בכה יעקב, כמבואר ברש"י שם.

גם יצחק וגם יעקב מצאו את זיווגם על הבאר, ובשניהם היה השקאת בהמות, רק אחד השקה לכלה והשני הכלה השקתה לבהמותיו, אחד בא עם מלא כסף והשני בלי פרוטה אחת, אחד היה צריך להתעכב הרבה זמן ואחד אמר אל תאחרו אותי ושלחו אותו מיד.


והשלישי הוא משה רבינו שגם הוא הציל את כלתו ואחיותיה מן הרועים, ובא (מן הסתם) בלי פרוטה...

ככל הנראה הבאר בזמנם הייתה מקור החיים, שם התכנסו ונפגשו ושם נוצרו השידוכים.


חזור אל “מקרא ותרגום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים