מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

וּמִלֵּא אֶת יָדוֹ לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
עושה חדשות
הודעות: 8671
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

וּמִלֵּא אֶת יָדוֹ לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' מרץ 08, 2020 6:12 pm

וְהַכֹּהֵן הַגָּדוֹל מֵאֶחָיו אֲ‍שֶׁר יוּצַק עַל רֹאשׁוֹ שֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה וּמִלֵּא אֶת יָדוֹ לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים אֶת רֹאשׁוֹ לֹא יִפְרָע וּבְגָדָיו לֹא יִפְרֹם.

האם פשטות הפסוק מורה שלבישת הבגדים ע"י הכה"ג היוותה מטרה בפני עצמה?
דהיינו שממנים כה"ג כדי שיהיה מי שילבש את הבגדים, (מתאים יותר כלפי הציץ והחושן).

כדכד
הודעות: 4367
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: וּמִלֵּא אֶת יָדוֹ לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים

הודעהעל ידי כדכד » ה' מרץ 12, 2020 6:34 pm

לדעתי כת"ר הפך את הסיבה והמסובב. "מילא את ידו ללבוש את הבגדים" זה אמצעי שעי"כ נהיה כהן גדול כמו "אשר יוצק על ראשו שמן המשחה" והרי שניהם נשנו כמסמלי היותו כה"ג

אפרים זלמן
הודעות: 374
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2016 12:44 am
מיקום: Montreal, Quebec

Re: וּמִלֵּא אֶת יָדוֹ לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים

הודעהעל ידי אפרים זלמן » ו' מרץ 13, 2020 8:01 am

עושה חדשות כתב:וְהַכֹּהֵן הַגָּדוֹל מֵאֶחָיו אֲ‍שֶׁר יוּצַק עַל רֹאשׁוֹ שֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה וּמִלֵּא אֶת יָדוֹ לִלְבֹּשׁ אֶת הַבְּגָדִים אֶת רֹאשׁוֹ לֹא יִפְרָע וּבְגָדָיו לֹא יִפְרֹם.

האם פשטות הפסוק מורה שלבישת הבגדים ע"י הכה"ג היוותה מטרה בפני עצמה?
דהיינו שממנים כה"ג כדי שיהיה מי שילבש את הבגדים, (מתאים יותר כלפי הציץ והחושן).

לכאו' תואם עם ציץ מרצה וכו'
ולעצם הענין - דוק בקרא ד'לכבוד ולתפארת' דאולי משמע קרוב להנ"ל וצ"ע


חזור אל “מקרא ותרגום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים