עמוד 1 מתוך 1

כבלע את הקודש - מאי משמע

פורסם: ב' מאי 18, 2020 10:42 pm
על ידי שומע ומשמיע
רש"י ורוב המפרשים מפרשים הכוונה שלא יראו הלויים כשמכסים את הארון, והרמב"ן הוסיף פירוש נוסף שלא יראו כלל את הבנין עד שיפרקוהו.
ובאמת רואים שזו מחלוקת לדינא. דתוס' בעירובין לג. כתב שהמעביר מרה"י לרה"י דרך רה"ר למעלה מי' חייב, ותמה הרשב"א
ולא שיהא משא בני קהת מרה"י לרה"י שהרי עבודת הקודש עליהם ונושאי המקדש היו ואינן נכנסין לפנים לישא המקדש עד שאהרן ובניו פורקין את המשכן וכדכתיב וזאת עשו להם וחיו ולא ימותו וגו' ולא יבואו לראות כבלע את הקודש וגו' וכשהיו חונין בחוץ היו מניחין ואהרן ובניו היו מכניסין בפנים הקודש וכליו ומהנה לויה רה"ר היה

אמנם התורא"ש שם פירש
ונראה דאפי' בזו כנגד זו שאם היה מעביר חייב כדמוכח בפרק הזורק דאמר ר' אליעזר המוציא משוי למעלה מי' חייב שכן משוי בני קהת שהיו נושאין הארון והמזבח ומקום עקירתן והנחתן רשות היחיד

והיינו לכאורה שהיו נכנסים אל המשכן ולוקחים את הכלים.