יאיר כתב:ובכתבי המהרח"ו בשם האריז"ל איתא
דכיון שלא חטאו, התהפך (אצל חלקם) מאז ועד עתה, גזירת "והוא ימשול בך" ודו"ק.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:עיין חמדת ימים שבזי פרשת חקת.
יאיר כתב:http://simla.otzar.org/viewtopic.php?p=214994#p214994
http://simla.otzar.org/viewtopic.php?p=213353#p213353
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ספר בניהו בן יהוידע על סנהדרין דף כ/א
שם מקום שנהגו נשים לצאת אחר המטה יוצאות, לפני המטה יוצאות. נ"ל בס"ד כל מקום יש לו טעם במנהגו, דמקום שהנשים יוצאות לפני המטה טעמייהו כי המיתה סבבה אותה חוה שהיא אשה, שנתנה לבעלה עץ הדעת, לכן הנשים שהם דוגמתה יוצאות לפני המטה להורות כי האשה גרמה המיתה, והכי איתא בירושלמי טעם זה, ובמקום שנהגו לצאת הנשים אחר המטה נראה טעמייהו כי במעמד הר סיני פסקה הזוהמה והיה חירות ממלאך המות, ולא היה עוד מיתה שהיו חיים לעולם, אך החזירו המיתה על ידי עשיית העגל, וכמו שאמרו בגמרא [עבודה זרה ה' ע"א] על פסוק [תהלים פ"ב ו'] אני אמרתי אלקים אתם ובני עליון כולכם אכן כאדם תמותון וכו' דקאי זה על אחר מתן תורה, וידוע כי הנשים לא חטאו בעגל ונמצא מי החזיר המיתה האנשים, לכן נהגו שהאנשים יוצאים לפני המטה, והנשים אחר המטה.
דרופתקי דאורייתא כתב:יאיר כתב:http://simla.otzar.org/viewtopic.php?p=214994#p214994
http://simla.otzar.org/viewtopic.php?p=213353#p213353
שני הקישורים חסומים אצלי (נטפרי). אשמח אם תוכל להביא הדברים לכאן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים