ונתנו ידידים כתב:א. גם לבני זבולון וגם קצת למנשה כתב תחום נחלתם אמנם גם לשאר השבטים כתבו הערים שעל הגבולים כדי לצייר הגבול זאת אומרת שניתנו להם גבול מסויים.
ב. 14 חלקי נחלות?
ג. בנחלות בני גד ודאובן כתיב 'הארץ לעריה' דהיינו שקיבלו ערים והסביבה והוא צורת חלוקה אחרת (וודאי שבפועל היה להם חלקה ברורה) וגם בספר יהושע כן הוא (לא ברור לי הבנת הפסוקים), ואמרתי ביאור עכ"פ בימי משה ואולי לכן נגרר הכי גם ביהושע.
דיוק זה ראיתי בהקטע שהעתקתי רק דאיני בקי במלאכת העתקה מאשכול א לשני, אולי מישהו יכול ללמד אותי.
ד. לפי דיוק זה יתכן ליישב שאלתך (הרב קו ירוק) באשכול אחר על יעזר דיתכן שקיבל עיר בחלקה אחרת כיון שלא מוזכר בכלל תחום אלא ערים.
א. זבולון ומנשה מעט. בג' הנזכרים בפרוטרוט.
ב. 14 נחלות: ראובן, גד, חצי מנשה. יהודה, שמעון, בנימין, דן במרכז, אפרים, מנשה, אשר, יששכר, נפתלי, זבולון, דן בצפון.
ג. עיקר החשיבות של הארץ, היא עריה שהם מקום מבוסס שממנו מתפרסים אל המרחב.
ד. יעזר זה חבל ארץ, ולא יתכן שמנחלת ראובן הקטנה גד עוד נטלו חבל ארץ שלם. גם הגר"א באדר"א הבין כפשוטו שיעזר צפונית לראובן. השיבוש הוא מתרגום יונתן לקרא ליעזר מכוור. גם הפסוק ביואב מוכיח: 'ויעברו את הירדן ויחנו בערוער ימין העיר אשר בתוך הנחל הגד ואל יעזר. ויבאו הגלעדה'. כ"ז אזור אחד. ואילו נחל ארנון ויעזר אשר עליו אינם מול הירדן, ורחוקים מהגלעד.
גם דיבון, איננה בארץ המישור של ראובן, אלא דיבון גד אחרת. וגם ערוער - היא ערוער אשר על פני רבה. ולא ערוער אשר על נחל ארנון.