ברש"י דניאל ג, כה, כתב שנבוכדנאצר ידע שהדמות הרביעית שבתוך הכבשן דומה למלאך כי נבוכנאצר היה עם סנחריב כשנשרפו חייליו ונמלט נבוכדנצר בתוך העשרה שנמלטו, ע"כ, וכך גם במהדורת הכתר.
אולם, בגמ' סנהדרין צה, ע"ב, הרי משמע שהשיטה שנבוכנאצר נשאר סוברת שנשארו רק חמישה?! וצ"ע.
אשמח לעזרתכם.
זה לשון רש"י:
"דמה לבר אלהין - דומה למלאך שראיתי בהיותי עם סנחרב כשנשרפו אוכלוסיו , שנאמר "ויך במחנה אשור" (מ"ב יט , לה) , ונבוכדנצר היה שם ונמלט בתוך עשרה שנמלטו מהם".
וזה לשון הגמ':
"וכמה נשתייר מהם?
רב אמר: עשרה, שנאמר (ישעיהו י) ושאר עץ יערו מספר יהיו ונער יכתבם כמה נער יכול לכתוב עשרה.
ושמואל אמר: תשעה, שנאמר (ישעיהו יז) ונשאר בו עוללות כנוקף זית שנים שלשה גרגרים בראש אמיר ארבעה חמשה בסעיפיה
ר' יהושע בן לוי אמר: ארבעה עשר, שנאמר שנים שלשה [וכו'] ארבעה וחמשה
רבי יוחנן אמר: חמשה, סנחריב ושני בניו נבוכדנצר ונבוזראדן. נבוזראדן - גמרא, נבוכדנצר - דכתיב (דנייאל ג) ורוה דרביעאה דמי לבר אלהין ואי לאו דחזייה מנא הוה ידע. סנחריב ושני בניו - דכתיב (מלכים ב יט) ויהי הוא משתחוה בית נסרוך אלהיו ואדרמלך ושראצר בניו הכוהו בחרב.