שיף כתב:היו ב' מטות למשה ולאהרן
אצל משה כתוב נחש ואצל אהרן תנין ואכתי צע"ק
עליך עיננו כתב:לבי במערב כתב:תרוצו (הפשוט) של הרד"ק הלא הוא בספר שרשיו, ערך 'תנן'.
יישכ אבל עדין קשה שהרי היה זה נס ולמה לא יביא לו את המין שגודל ביאור?
שיף כתב:כתוב מפורש בפסוקים פ"ח פ"ט שהמטה שנהפך לתנין אצל פרעה היה של אהרן ומפרש בזוהר שהמטה של משה היה קדוש יותר ואותו לא זרק בפני פרעה והחרטומים אמנם בסנה מטהו של משה נהפך לנחש
ולגבי שאר המכות יש מחלוקת במפרשים לגבי חלקם אם היו במטה של אהרן או של משה
עמק חברון כתב:שיף כתב:כתוב מפורש בפסוקים שהמטה שנהפך לתנין אצל פרעה היה של אהרן ומפרש בזוהר שהמטה של משה היה קדוש יותר ואותו לא זרק בפני פרעה והחרטומים אמנם בסנה מטהו של משה נהפך לנחש
ולגבי שאר המכות יש מחלוקת במפרשים לגבי חלקם אם היו במטה של אהרן או של משה
גם על המטה שנהפך לתנין חולק האב"ע ואומר שהיה של משה, וכן איתא בשמות רבה
דבר אחר "וּמַטֵּה הָאֱלֹהִים בְּיָדִי" כשעשה בו אהרן נסים נקרא על שמו שנאמר מטה אהרן, ובזמן שעשיתי אני בו נסים נקרא על שמי, ובזמן שהקדוש ברוך הוא עושה נסים נקרא על שמו שנאמר ומטה האלהים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 112 אורחים