עמוד 1 מתוך 1

מקור לדברי רש"י על הפסוק בן נעות המרדות

פורסם: ג' יולי 02, 2024 11:17 pm
על ידי ונתנו ידידים
כתב רש"י עה"פ בן נעות המרדות (שמואל א כ פסוק ל) וז"ל דבר אחר כשחטפו בני בנימן מבנות שילה שיצאו לחול בכרמים היה שאול ביישן ולא רצה לחטוף עד שבאתה היא עצמה והעיזה פניה ורדפ' אחריו.
האם יש מקור קדום כלשהו לסיפור זה, ראיתי כמה אחרונים שמביאים דבר זה מחז"ל ובכל מקום צויין רק לרש"י זה ולא מצאתי בדברי חז"ל מקור לזה, האם מישהו יודע מהו מקורו של רש"י?

Re: מקור לדברי רש"י על הפסוק בן נעות המרדות

פורסם: ד' יולי 03, 2024 1:34 am
על ידי מה שנכון נכון
ראה במק"ג הכתר ובמוה"ק שקטע זה נמצא רק בחלק מכתה"י של פרש"י.
וערש"י שופטים רפי"ז שענין פלגש בגבעה היה בתחלת ימי השופטים.

Re: מקור לדברי רש"י על הפסוק בן נעות המרדות

פורסם: ד' יולי 03, 2024 1:58 am
על ידי במסתרים
וכן העיר ב'גוילין כג-כד' עמוד 116.

עוד ציין לרוקח ולא בדקתי אחריו.

Re: מקור לדברי רש"י על הפסוק בן נעות המרדות

פורסם: ד' יולי 03, 2024 2:09 am
על ידי רציני
ברד"ל [פרקי דרבי אליעזר פרק יז הוספה ג, מהדורת זכרון אהרן עמוד קמג] כתב שלפי סדר עולם לא שייך ששאול היה בזמן ההוא.

Re: מקור לדברי רש"י על הפסוק בן נעות המרדות

פורסם: ד' יולי 03, 2024 8:29 am
על ידי ונתנו ידידים
זה שדברים אלו סותרים את הסדר עולם ידוע ופשוט, אך האחרונים מביאים אותו כאילו הוא מחלוקת בחז"ל. עי' מלבים סוף שופטים. ועי' כסא דוד להחיד"א.
(וכבר מצאנו מחלוקת בחז"ל בכגון דא מתי היה שפוט השופטים)
והשאלה הוא אם יש כאן באמת מחז"ל שחולק על הסדר עולם בזמן פילגש בגבעה או שרק הפרשנים חולקים.

Re: מקור לדברי רש"י על הפסוק בן נעות המרדות

פורסם: ד' יולי 03, 2024 8:40 am
על ידי צופה_ומביט
ראיתי הפניה לרוקח ברמזי הפטרות הפטרת מחר חודש, אינו תח"י לבדוק שם.