עמוד 16 מתוך 40

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ו' אוגוסט 18, 2017 5:41 pm
על ידי תוכן
שבע כתב:בטקסט האידישאי הקודם:

א פלאש י['']ש = בקבוק יי''ש.

10 מעטער עצים = 10 מטר עצים


כל הכבוד! אתה מומחה!

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוגוסט 20, 2017 9:15 am
על ידי בריושמא
זה עתה ראיתי את כתב היד שהביא פלגינן, ואת המשא ומתן על אודות תרסמו"ך.
אני מקווה שלא איחרתי את המועד, ועוד לא בטל קרבנו.
כתוב שם 'תרסמיך', ולא 'תרסמוך'.
וכוונתו ברורה ופשוטה - שנת תר סמיך. שהרי אשכנזים אומרים צירי ביו"ד מלאה, והוא קרא סמך בצירה או בדומה לה.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוגוסט 20, 2017 9:36 am
על ידי פלגינן
תוכן כתב:
שבע כתב:בטקסט האידישאי הקודם:

א פלאש י['']ש = בקבוק יי''ש.

10 מעטער עצים = 10 מטר עצים


כל הכבוד! אתה מומחה!

אכן מתאים גם לנתונים מסביב. תודה!

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוגוסט 20, 2017 9:37 am
על ידי פלגינן
בריושמא כתב:זה עתה ראיתי את כתב היד שהביא פלגינן, ואת המשא ומתן על אודות תרסמו"ך.
אני מקווה שלא איחרתי את המועד, ועוד לא בטל קרבנו.
כתוב שם 'תרסמיך', ולא 'תרסמוך'.
וכוונתו ברורה ופשוטה - שנת תר סמיך. שהרי אשכנזים אומרים צירי ביו"ד מלאה, והוא קרא סמך בצירה או בדומה לה.

לא איחרת. נראים הדברים. יישר כח!

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 1:29 am
על ידי וונדרבר
שבע כתב:בטקסט האידישאי הקודם:
א פלאש י['']ש = בקבוק יי''ש.

אחרי הפענוח הזה, נשאר לבאר איך זה משתלב עם ההמשך:
א פלאש י"ש תקנה
(אולי תקנה = תיקון?)

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 4:48 pm
על ידי בערל
הכר נא למי החותמת

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 10:18 am
על ידי אִיךְ-מֶיְין
כת''י.jpg
כת''י.jpg (123.65 KiB) נצפה 16060 פעמים


אודה למי שיעזור בפיענוח המילים המסומנות באדום.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 10:56 am
על ידי תוכן
המילים המסומנות ראשונות: יראה מ"ש

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' ספטמבר 17, 2017 5:10 pm
על ידי וונדרבר
בערל כתב:הכר נא למי החותמת

חברת בית ישראל תוב"ב
Siegel ... Beth Jsrael

Siegel = (זיגעל) = חותמת

עזרה בפענוח הגהה בכ"י

פורסם: ד' אוקטובר 18, 2017 8:55 am
על ידי ושא_נס
בגליון ילקוט שמעוני דפו"ר שאלוניקי שבספריה הלאומית (סרוק באתרם, אולי שם יותר ברור ממה שאני מציג כאן), מצויה הגהה בכ"י לא נודע למי, והצלחתי לקרוא רק את חלקה.
זה נראה שבצד השמאלי יש קצת חסרון, ושמא אפשר להשלים מסברא אחר שהקטע כולו יהיה מפוענח. אודה לכל עזרה.

ולהלן הוא אומר כי אד[ם?] מל אותו, ודרש או[תו] ?ודרשוהו? מוימל אברהם א[ת] ישמעאל, אם כן קשה [?] דלא קשה ולא מידי ודאי נולד מהול ואברהם הטיף מי[שמעל?] דם מילה כדין ול[?] בא מדרשת את ו[?] פירש# אותו הכתוב? בפי' לפי שלא מ[?] אותו כי מהול נ[ולד?]. ומה שהביא איוב לפי שנבאו? ואין [?] שנבאו בהיותם [?]. והיה האיש ההוא בעולם היותם רק? הם? מהול שנאמר הת[הלך לפני] והיה תמים וכו'.

ההמשך לא נראה שייך ללעיל.

תודה רבה מאד לכל עזרה

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 18, 2017 3:38 pm
על ידי יעקובי
ושא_נס כתב:ולהלן הוא אומר כי אד[ם?] מל אותו, ודרש או[תו] ?ודרשוהו? מוימל אברהם א[ת] ישמעאל, אם כן קשה [?] דלא קשה ולא מידי ודאי נולד מהול ואברהם הטיף מי[שמעל?] דם מילה כדין ול[?] בא מדרשת את ו[?] פירש# אותו הכתוב? בפי' לפי שלא מ[?] אותו כי מהול נ[ולד?]. ומה שהביא איוב לפי שנבאו? ואין [?] שנבאו בהיותם [?]. והיה האיש ההוא בעולם היותם רק? הם? מהול שנאמר הת[הלך לפני] והיה תמים וכו'.


נסיון התקדמות עוד מספר צעדים:

ולהלן הוא אומר כי אב[רהם]
מל אותו ודרש או[תו]
מוימל אברהם א[ת]
ישמעאל א"כ קשה י["ל]
דלא קשה ולא מידי
ודאי נולד מהול
ואברהם הטיף מי
דם מילה כדין ול[כן]
בא מדרשת את ו[לא]
פירש אותו הכת[וב]
בפירוש לפי שלא מ[ל]
אותו כי מהול ה[יה]
ומה שהביא איוב
לפי שנבאו ???
שנבאו בהיותם
והיה האיש ההוא י[חיד]
בעולם היה, תם [זה?]
מהול שנאמר וה
והיה תמים


הצעה לגבי התוכן של הסיפא (עם השלמות):

אולי צריך להוסיף 'ובלעם', והכי קאמר: ומה שהביא איוב ובלעם שהם מאומות העולם, לפי שהתנבאו, ומלמד שאין זה אלא בהיותם מולים ולא ערלים.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 2:15 am
על ידי ושא_נס
ייש"כ רב, בס"ד אעיין בדברים בניחותא ואם באמת אצליח לזקק ולהבין הקטע על בוריו, אעתיקו אצלי.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 2:37 am
על ידי עיניו כיונים
יעקובי כתב:
ושא_נס כתב:ולהלן הוא אומר כי אד[ם?] מל אותו, ודרש או[תו] ?ודרשוהו? מוימל אברהם א[ת] ישמעאל, אם כן קשה [?] דלא קשה ולא מידי ודאי נולד מהול ואברהם הטיף מי[שמעל?] דם מילה כדין ול[?] בא מדרשת את ו[?] פירש# אותו הכתוב? בפי' לפי שלא מ[?] אותו כי מהול נ[ולד?]. ומה שהביא איוב לפי שנבאו? ואין [?] שנבאו בהיותם [?]. והיה האיש ההוא בעולם היותם רק? הם? מהול שנאמר הת[הלך לפני] והיה תמים וכו'.


נסיון התקדמות עוד מספר צעדים:

ולהלן הוא אומר כי אב[רהם]
מל אותו ודרש או[תו]
מוימל אברהם א[ת]
ישמעאל א"כ קשה י["ל]
דלא קשה ולא מידי
ודאי נולד מהול
ואברהם הטיף מי
דם מילה כדין ול[כן]
בא מדרשת את ו[לא]
פירש אותו הכת[וב]
בפירוש לפי שלא מ[ל]
אותו כי מהול ה[יה]
ומה שהביא איוב
לפי שנבאו ???
שנבאו בהיותם
והיה האיש ההוא י[חיד]
בעולם היה, תם [זה?]
מהול שנאמר וה
והיה תמים

דורש את הכתוב באיוב (א א) "והיה האיש הוא תם".

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 1:20 pm
על ידי ארזי הלבנון
מישהו מצליח להבין את הכתוב?

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 1:54 pm
על ידי יעקובי
בטוב גדא אתחיל' דא. לכתוב במגילת ספר המעיי' וענייני' החמורי' ועמוקי' וזרים
ונכרים לאנשים כמוני כערכי להיות לי לזכרון בין עיני והיו עיני ולבי שם כל
הימים אשר אני חי כדי שלא אשכח. וכשאז"ל השוכח דבר א' משנתו(!) וכו'. וכבר ידוע
מעלת זה הספר עקידת יצחק. וכפי אל אל אשטח יזכני להגות בו ובשא' ספרי'
הרבה אין קץ וכ"ש המשורר גל עיני ואביטה וגו'. אכי"ר.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ה' אוקטובר 19, 2017 2:18 pm
על ידי ארזי הלבנון
יעקובי כתב:בטוב גדא אתחיל' דא. לכתוב במגילת ספר המעיי' וענייני' החמורי' ועמוקי' וזרים
ונכרים לאנשים כמוני כערכי להיות לי לזכרון בין עיני והיו עיני ולבי שם כל
הימים אשר אני חי כדי שלא אשכח. וכשאז"ל השוכח דבר א' משנתו(!) וכו'. וכבר ידוע
מעלת זה הספר עקידת יצחק. וכפי אל אל אשטח יזכני להגות בו ובשא' ספרי'
הרבה אין קץ וכ"ש המשורר גל עיני ואביטה וגו'. אכי"ר.

יישר כח!

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 10:09 am
על ידי פלגינן
אשל.JPG
אשל.JPG (24.99 KiB) נצפה 15724 פעמים

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 10:23 am
על ידי מה שנכון נכון
פלגינן כתב:
אשל.JPG

ככה"נ: אין מנהגנו לומר ז"פ ואומר תחתיהם אשל צדק היום וכו'.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 10:25 am
על ידי שבע
שורה 2: לומר זה. ואומרי'ם

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 10:25 am
על ידי פלגינן
מה שנכון נכון כתב:
פלגינן כתב:
אשל.JPG

ככה"נ: אין מנהגנו לומר ז"פ ואומר תחתיהם אשל צדק היום וכו'.

נפלא! במקום ז"פ נראה שצ"ל 'זה'.
יישר כח גדול!

פיענוח בכת"י בשו"ת ארץ צבי

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 2:29 pm
על ידי אני תפלתי
בשו"ת ארץ צבי (קוז'יגלוב) המסורק ב'היברו בוקס', בתשובה ל"ו נמצא שם כמה הוספות בכת"י, ניסיתי לפענחו כפי הבנתי,
בבקשתי מי שיודע מהו כל התיבות שם, וכן אולי אפשר להיעזר בשו"ת ארץ צבי החדש, (אמנם לא מצאתיו), נא אם אפשר לכתוב את זה, ויהא לזיכוי הרבים
תודה רבה מראש

זהו מה שהצלחתי לפענח: מבעש"ט ז"ל דנר"ן של אדם מעוטפים בכל החפצים שלו, .......... דנר"ן של הצדיק .... אצל הצדיק ... הם כחפצים שלו
דכל העולם לא נברא אלא לצוות לזה נמצא דכל הנמצאים בעולם הם כחפציו
וכיון דנר"ן של הצדיק בכל להם לצוות אליו, נמצא כל מי שמתפלל הוא נר"ן של הצדיקם מתפלל אתו עמו וחשוב התחלה לגבי תפלת הצדיק שמתפלל אח"כ בעצמו

Re: פיענוח בכת"י בשו"ת ארץ צבי

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 9:46 pm
על ידי הכל בכתב
אני תפלתי כתב:בשו"ת ארץ צבי (קוז'יגלוב) המסורק ב'היברו בוקס', בתשובה ל"ו נמצא שם כמה הוספות בכת"י, ניסיתי לפענחו כפי הבנתי,
בבקשתי מי שיודע מהו כל התיבות שם, וכן אולי אפשר להיעזר בשו"ת ארץ צבי החדש, (אמנם לא מצאתיו), נא אם אפשר לכתוב את זה, ויהא לזיכוי הרבים
תודה רבה מראש

זהו מה שהצלחתי לפענח: נלע"ד עוד ישוב על איחור התפלה לצדיקים ז"ל, עפ"י שהובא לקמן סי' קכ"א בשם היהודי הק' ז"ל, דאם מתחיל בזמן תפלה וגמר אח"כ שפיר דמי עיי"ש, (והנה בזה"ק דהנשמה אינה חוזרת לאדם אחר שינה עד אמירת ק"ש, ובסי' הרב ז"ל דכל השמו"ע ביאור לק"ש, א"כ מסתמא לגבי חזרת הנשמה לאדם הוא בשעת שמו"ע שהוא גמר לק"ש).
(והנה כל העולם כלו לא נברא אלא לצוות לזה, וחשיבי הכל כחפצים של הצדיקים), וכי'
מבעש"ט ז"ל דנר"ן של אדם מעוטפים בכל החפצים שלו, ודון מינה דנר"ן של הצדיק הוא אצל הכשרים שבכל העולם, שכולם הם כחפצים שלו, דכל העולם לא נברא אלא לצוות לזה, נמצא דכל הנמצאים בעולם הם כחפציו, (וכשהכשרים בכל העולם מתפללין בזמן תפלה, ממשיכין לנפשם נר"ן שלהם אשר בהם מעוטף גם חלק נשמה מן הצדיק, ממילא חשיב זה כהתחלת תפלה גם אליו.
וי"ל עוד בפשיטות), והוא
דנר"ן של הצדיק מעוטף בכל העולם שהם לצוות אליו, נמצא כל מי שמתפלל, חלק נר"ן של הצדיקם מתפלל אתו עמו, וחשיב התחלה לגבי תפלת הצדיק שמתפלל אח"כ בעצמו

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: א' אוקטובר 22, 2017 10:26 pm
על ידי אותה אבקש
כמדומה שבאחת ההוצאות של השו"ת ארץ צבי קיימות עשרות רבות של הערות
שנכתבו על ידו, האם מדובר על הוצאה זו?

Re: פיענוח בכת"י בשו"ת ארץ צבי

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 10:56 am
על ידי אני תפלתי
הכל בכתב כתב: זהו מה שהצלחתי לפענח: נלע"ד עוד ישוב על איחור התפלה לצדיקים ז"ל, עפ"י שהובא לקמן סי' קכ"א בשם היהודי הק' ז"ל, דאם מתחיל בזמן תפלה וגמר אח"כ שפיר דמי עיי"ש, (והנה בזה"ק דהנשמה אינה חוזרת לאדם אחר שינה עד אמירת ק"ש, ובסי' הרב ז"ל דכל השמו"ע ביאור לק"ש, א"כ מסתמא לגבי חזרת הנשמה לאדם הוא בשעת שמו"ע שהוא גמר לק"ש).
(והנה כל העולם כלו לא נברא אלא לצוות לזה, וחשיבי הכל כחפצים של הצדיקים), וכי'
מבעש"ט ז"ל דנר"ן של אדם מעוטפים בכל החפצים שלו, ודון מינה דנר"ן של הצדיק הוא אצל הכשרים שבכל העולם, שכולם הם כחפצים שלו, דכל העולם לא נברא אלא לצוות לזה, נמצא דכל הנמצאים בעולם הם כחפציו, (וכשהכשרים בכל העולם מתפללין בזמן תפלה, ממשיכין לנפשם נר"ן שלהם אשר בהם מעוטף גם חלק נשמה מן הצדיק, ממילא חשיב זה כהתחלת תפלה גם אליו.
וי"ל עוד בפשיטות), והוא
דנר"ן של הצדיק מעוטף בכל העולם שהם לצוות אליו, נמצא כל מי שמתפלל, חלק נר"ן של הצדיקם מתפלל אתו עמו, וחשיב התחלה לגבי תפלת הצדיק שמתפלל אח"כ בעצמו
[/quote]

ישר כח ותודה רבה על הפיענוח
אם מישהו ראה את המהדורה היותר חדשה של שו"ת ארץ צבי הנ"ל, אם יכול לעיין שם ולהעתיק לכאן מה פיענחו, [משום שכנראה יש כאן הרבה מחיקות, ואני רוצה לראות מה עשו המוציאים לאור, אם הכניסו הכל או רק מה שלא נמחק] או לסרק צילום מזה ולהעתיקו לכאן, ויבא על שכרו מן השמים.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 2:51 pm
על ידי ארזי הלבנון
יעקובי כתב:בטוב גדא אתחיל' דא. לכתוב במגילת ספר המעיי' וענייני' החמורי' ועמוקי' וזרים...

כוונתו לכתוב 'המעיין' - וכוונתו לתאר את המחבר?

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 10:26 pm
על ידי יעקובי
ארזי הלבנון כתב:
יעקובי כתב:בטוב גדא אתחיל' דא. לכתוב במגילת ספר המעיי' וענייני' החמורי' ועמוקי' וזרים...

כוונתו לכתוב 'המעיין' - וכוונתו לתאר את המחבר?

גם אני התחבטתי בזה רבות בשעת הכתיבה. התוכן כאן באמת עמום קצת. ובכל אופן כפי הנראה זה מה שכתוב.
אולי תתן קצת יותר רקע על הספר.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 10:49 pm
על ידי מה שנכון נכון
לכאו' אפשר לקרוא: הטעמים. (רגל הימנית של המ' נמחקה קצת).

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 10:50 pm
על ידי ארזי הלבנון
יעקובי כתב:
ארזי הלבנון כתב:
יעקובי כתב:בטוב גדא אתחיל' דא. לכתוב במגילת ספר המעיי' וענייני' החמורי' ועמוקי' וזרים...

כוונתו לכתוב 'המעיין' - וכוונתו לתאר את המחבר?

גם אני התחבטתי בזה רבות בשעת הכתיבה. התוכן כאן באמת עמום קצת. ובכל אופן כפי הנראה זה מה שכתוב.
אולי תתן קצת יותר רקע על הספר.


מדובר על כתב יד של חכם אשכנזי מגרמניה, שחיבר חוברת עם ביאור על ספר עקידת יצחק לרבי יצחק עראמה. החוברת קצרה מאד, והתוכן שפיענחת הוא המילים הכצובות בראש המחברת כפתיחה כללית.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 11:20 pm
על ידי יעקובי
נראים דברי הרב משנ"נ.
יישר ויישר.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ג' אוקטובר 24, 2017 11:44 pm
על ידי ארזי הלבנון
מה שנכון נכון כתב:לכאו' אפשר לקרוא: הטעמים. (רגל הימנית של המ' נמחקה קצת).

תודה רבה!

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 12:16 am
על ידי ארזי הלבנון
מה שנכון נכון כתב:לכאו' אפשר לקרוא: הטעמים. (רגל הימנית של המ' נמחקה קצת).

אני מנסה לחבר את המילה הנ"ל לכת"י ולא מסתדר לי.
לכאורה פשוט ששלושת האותיות הראשונות הן: ה' מ' ע'
לא?

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 12:26 am
על ידי מה שנכון נכון
השווה את האות השניה לאותיות ט שבקטע (בטוב, אשטח).

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 12:53 am
על ידי ארזי הלבנון
מה שנכון נכון כתב:השווה את האות השניה לאותיות ט שבקטע (בטוב, אשטח).

קבלתי, יישר כח

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 11:02 am
על ידי חיי נר
אשמח לקבל את עזרת חברי הפורום בפענוח דלהלן
בתודה ויש"כ מראש
Image.jpg
Image.jpg (63.5 KiB) נצפה 15527 פעמים

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 7:09 pm
על ידי קאצ'קלה
ארזי הלבנון כתב:
מה שנכון נכון כתב:השווה את האות השניה לאותיות ט שבקטע (בטוב, אשטח).

קבלתי, יישר כח

כמעט ברור: ט' ולא מ'. מסתבר לי לפענח: הטעיו' וענייני' החמורי' ועמוקי' וזרים ונכריים.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 7:18 pm
על ידי ארזי הלבנון
קאצ'קלה כתב:
ארזי הלבנון כתב:
מה שנכון נכון כתב:השווה את האות השניה לאותיות ט שבקטע (בטוב, אשטח).

קבלתי, יישר כח

כמעט ברור: ט' ולא מ'. מסתבר לי לפענח: הטעיו' וענייני' החמורי' ועמוקי' וזרים ונכריים.

מבחינה הגיונית גם השערתך מסתברת. כי אכן החכם הנ"ל מרבה לתקן 'טעויות' היינו לגרוס גרסאות בעקי"צ, (מאידך גם נותן טעמים כדברי הרב משנ"נ).

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 7:23 pm
על ידי קאצ'קלה
ארזי הלבנון כתב:מבחינה הגיונית גם השערתך מסתברת. כי אכן החכם הנ"ל מרבה לתקן 'טעויות' היינו לגרוס גרסאות בעקי"צ, (מאידך גם נותן טעמים כדברי הרב משנ"נ).

אין כאן 'טעמים' כי אם 'טעיות'. כך אין צורך לדחוק באות מ' קטועה ואות י' ארוכה. דוק היטב.

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 9:35 pm
על ידי מה שנכון נכון
לענ"ד אין נראה לקרוא טעויות, בעיקר מבחינת הסגנון:
לא נראה מתאים לפתוח בהצהרה על תיקון הטעויות. וכן לא מתאים למנות זאת בנשימת אחת עם הענינים החמורים והעמוקים וכו'. ובטח אי"ז משתלב עם הסיום שהוא כותב כדי שיהיו לזכרון בין עיניו.

גם לפרש שבמלה טעויות התכוין לט"ס ולגרסאות, נראה לשון קצרה מידי, ואין דרך (כבוד) לכתוב כך. הו"ל לפרש, או לכתוב שהוא 'מתקן', (ואת הטעויות של הסופר ולא של הספר).

איני רואה דוחק בקריאה טעמים. יש מקום לראות את המ' כקטועה (בפרט בהגדלה). והיא גם די עבה בצדה השמאלי, כך שאפשר להניח שהתחברה לשם הי'.

[אגב, למלה טעמים יש/היה שימוש רחב יותר מאשר המובן סיבות].

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 9:44 pm
על ידי ארזי הלבנון
יישר כח גדול, ותודה רבה לרבנים המסייעים שליט"א

עד שתבורר המילה הנכונה, מה מקובל לציין במקרה כזה? את נטיית ליבי, או שמא לכתוב בסוגריים, ואת מה להכניס לסוגריים?

Re: עזרה בפענוח כתבי יד

פורסם: ד' אוקטובר 25, 2017 9:46 pm
על ידי ארזי הלבנון
מה שנכון נכון כתב:[אגב, למלה טעמים יש/היה שימוש רחב יותר מאשר המובן סיבות].

מה כוונתך?