מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

האם יש סיבה אמיתית לאופן ציון המקורות..?

שיח עורכי ספרים והעוסקים במלאכת הקודש. שאלות, הצעות, עזרה בקריאת כת"י, פתרון וסיוע לבעיות טכניות הקשורות בהפעלת המחשב והתכנות הנלוות
צבי וחמיד
הודעות: 177
הצטרף: ג' אוגוסט 23, 2016 11:51 pm

האם יש סיבה אמיתית לאופן ציון המקורות..?

הודעהעל ידי צבי וחמיד » ה' ספטמבר 08, 2016 1:37 am

איך מציינים מקור, כך (כ''ז ל''ג) או כך (כז לג) או(כז-לג) או (כז,לג) וכו' ? האם יש הבדל בין מקור מחומש או ממקום אחר?

ובעיקר, יש לזה סיבה אמיתית מדוע כך או כך, סיבה הניתנת להגדרה ברורה?

השואל מרבו
הודעות: 368
הצטרף: א' מאי 29, 2016 1:32 pm

Re: האם יש סיבה אמיתית לאופן ציון המקורות..?

הודעהעל ידי השואל מרבו » ה' ספטמבר 08, 2016 1:45 pm

יש על זה אשכול בעמוד 2 הנקרא "הרוצה לציין דף ועמוד". לא ידוע לי שיש על זה סיבות מיוחדות. (אולי כשמציינים שמואל/מלכים א' או ב' וכדומה יש עדיפות לדרך האחרונה.)

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: האם יש סיבה אמיתית לאופן ציון המקורות..?

הודעהעל ידי פלגינן » ה' ספטמבר 08, 2016 2:25 pm

עדיף כמה שיותר חלק (כז לג). דרך נאותה שראיתי בכמה מכונים שכשההפניה היא חלק מהטקסט הרציף, היא נכתבת עם גרשיים [כ"ז ל"ג], ואילו כשההפניה היא בהערת שוליים או בסוגריים, די בהחרגה זו וניתן לציין ללא גרשיים.
השימוש במקף נצרך לציון רצף פסוקים (כז לג-לה), והשימוש בפסיק נצרך לציון שני פסוקים באותו פרק (כז לג, לה). בספרי הנ"ך המחולקים לשניים מקובל ג"כ לציין בעזרת פסיק (שמואל א, כז לג).

אולי יעזור:
viewtopic.php?f=47&t=27782
viewtopic.php?f=7&t=7884
viewtopic.php?f=7&t=6970

צבי וחמיד
הודעות: 177
הצטרף: ג' אוגוסט 23, 2016 11:51 pm

Re: האם יש סיבה אמיתית לאופן ציון המקורות..?

הודעהעל ידי צבי וחמיד » ה' ספטמבר 08, 2016 7:40 pm

יש''כ רב. האשכולות מאירי עיניים.

אכן, נוכחתי לראות שבכתיבתי אני נוטה לוותר על הגרשיים בסוגרים, ולתתם בכתיבה רציפה. סברתי שטעות בידי לאחוז בזה ובזה. ( הנטי' באה מן הסתם מהרגל העין וכדו')

האם יתכן הסבר כלשהו לחילוק??

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: האם יש סיבה אמיתית לאופן ציון המקורות..?

הודעהעל ידי פלגינן » ה' ספטמבר 08, 2016 11:27 pm

צבי וחמיד כתב:אכן, נוכחתי לראות שבכתיבתי אני נוטה לוותר על הגרשיים בסוגרים, ולתתם בכתיבה רציפה. סברתי שטעות בידי לאחוז בזה ובזה. ( הנטי' באה מן הסתם מהרגל העין וכדו')
האם יתכן הסבר כלשהו לחילוק??

פלגינן כתב:דרך נאותה שראיתי בכמה מכונים שכשההפניה היא חלק מהטקסט הרציף, היא נכתבת עם גרשיים [כ"ז ל"ג], ואילו כשההפניה היא בהערת שוליים או בסוגריים, די בהחרגה זו וניתן לציין ללא גרשיים.

כפי שרמזתי, צריך תמיד לזכור שיש את הטקסט הרציף שבו הקורא רוצה לרוץ ברהיטות בלי להיתקע, כשאתה כותב לו נז כג - אורך לו חלקיק שנייה מעל הרצוי לקלוט שזו לא מילה אלא הפניה לפרק/פסוק. כשאתה מוסיף גרשיים, אתה מחריג את המילים מגדר מילים רגילות, ובזה אתה מקל על רצף הקריאה.
מאידך, בסוגריים - די בעצם הסוגריים להחריג את הטקסט ולהבין שיש כאן טקסט שאינו שייך לרצף הקריאה [בפרט לפי המקובל להקטין סוגריים של הפניות]. כנ"ל בהערות שוליים; הקורא יודע שהטקסט בהערות מיועד גם להפניות ולדברים שמעבר לטקסט הרציף.
כעת מובן?

צבי וחמיד
הודעות: 177
הצטרף: ג' אוגוסט 23, 2016 11:51 pm

Re: האם יש סיבה אמיתית לאופן ציון המקורות..?

הודעהעל ידי צבי וחמיד » ה' ספטמבר 08, 2016 11:37 pm

פלגינן כתב:
צבי וחמיד כתב:אכן, נוכחתי לראות שבכתיבתי אני נוטה לוותר על הגרשיים בסוגרים, ולתתם בכתיבה רציפה. סברתי שטעות בידי לאחוז בזה ובזה. ( הנטי' באה מן הסתם מהרגל העין וכדו')
האם יתכן הסבר כלשהו לחילוק??

פלגינן כתב:דרך נאותה שראיתי בכמה מכונים שכשההפניה היא חלק מהטקסט הרציף, היא נכתבת עם גרשיים [כ"ז ל"ג], ואילו כשההפניה היא בהערת שוליים או בסוגריים, די בהחרגה זו וניתן לציין ללא גרשיים.

כפי שרמזתי, צריך תמיד לזכור שיש את הטקסט הרציף שבו הקורא רוצה לרוץ ברהיטות בלי להיתקע, כשאתה כותב לו נז כג - אורך לו חלקיק שנייה מעל הרצוי לקלוט שזו לא מילה אלא הפניה לפרק/פסוק. כשאתה מוסיף גרשיים, אתה מחריג את המילים מגדר מילים רגילות, ובזה אתה מקל על רצף הקריאה.
מאידך, בסוגריים - די בעצם הסוגריים להחריג את הטקסט ולהבין שיש כאן טקסט שאינו שייך לרצף הקריאה [בפרט לפי המקובל להקטין סוגריים של הפניות]. כנ"ל בהערות שוליים; הקורא יודע שהטקסט בהערות מיועד גם להפניות ולדברים שמעבר לטקסט הרציף.
כעת מובן?



ישרו דבריך. יש''כ

וכשם שהנחת את דעתי כן יניח ד' לך מכל וכו'


חזור אל “לשכת הסופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 65 אורחים