002 כתב:לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
צורב מתחיל כתב:יבנה כתב:002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
בפרשיות אלו קוראים על כמה מבני האבות שלא הלכו בדרכיהם.
רבא הכריז כמה פעמים דברים שאמרתי לכם טעות הם בידי, ובגמ' הביאו את הטעות. כולם טועים, הבעיה היא כשלא חוזרים מהטעות.
זו באמת שאלה מעניינת!
מה עם איסור לשון הרע?
דרומי כתב:התורה שיכתבה את קורות חייו של אברהם אבינו, וסידרה את הדברים כאילו תרח מת לפני הליכתו של אברהם לא"י, "שלא יאמרו לא קיים אברם כבוד אביו" (רש"י סוף פרשת נח).
ולאחר מכן יש לנו את סיפורי מלכי בית דוד המסופרים פעמיים בתנ"ך, הן בספר מלכים והן בספר דברי הימים - וכידוע יש שינויים גדולים, מה שגילה זה סתם זה וכו', והטעם המרכזי הוא משום כבוד בית דוד המלך.
צורב מתחיל כתב:עליך עיננו כתב:צורב מתחיל כתב:יבנה כתב:002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
בפרשיות אלו קוראים על כמה מבני האבות שלא הלכו בדרכיהם.
רבא הכריז כמה פעמים דברים שאמרתי לכם טעות הם בידי, ובגמ' הביאו את הטעות. כולם טועים, הבעיה היא כשלא חוזרים מהטעות.
זו באמת שאלה מעניינת!
מה עם איסור לשון הרע?
אין לך תועלת גדולה מזו!
אם כך, אין לזה קשר לאכול דידן!
002 כתב:כאשר כותבים קורות חייהם של רבנים וגאונים מהעבר, וישנם דברים שבעיניים שלנו לא מכבדים את אותו גדול, האם יש להשמיט דבר זה בכתיבה ?
לדוגמא: אם יש לו צאצאים שלא שומרים תורה ומצוות, או קרובים שהלכו בדרך ההשכלה.
כמו כן מה עושים במקרה שהרב טעה בדבריו ולאחר שחלקו עליו חזר בו, האם יש עניין להשמיט דברים כאלו?
או שמא עדיף להציג את התמונה בשלמותה?
יבנה כתב:לגבי דוד, במלכים לא הסתירו ובד"ה הסתירו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים