עמוד 1 מתוך 1

נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' דצמבר 21, 2016 1:25 pm
על ידי נוטר הכרמים
איתא ביומא פז, ב:
תנו רבנן מצות וידוי... והיכן אומרו, יחיד אחר תפלתו, ושליח צבור אומרו באמצע. מאי אמר. אמר רב אתה יודע רזי עולם. ושמואל אמר ממעמקי הלב.

ופירש רש"י,
ממעמקי הלב - תפלה היא.

וכתב בהגהות הרש"ש, וז"ל,
לפלא בעיני שנשמט וידוי זה מנוסח סדר תפלותינו, וע"כ לא ידענו מה הוא.

אולם באמת אין כאן השמטה מנוסח סדר התפילה, וגם נפתרת התעלומה היכן היא אותה תפילה, בדברי בעל העיטור (עשרת הדיברות הלכות יום הכיפורים דף קח טור ב), וז"ל,
ומסתברא דמר זוטרא אדרב המנונא מעמקי הלב דשמואל היינו ותעלומות סתרי כל חי, ודלוי אנו אומרים תחלה כי ביום הזה יכפר עליכם כו', ורבון העולמים דר"י הוא שאנו אומרים יה"ר מלפניך רבון העולמים שתמחול לנו וכו', ודרב יהודה בתחלת פסוקי דרחמי... וביוה"כ שהוא יום מחילה וסליחה אנו מרבין בסליחות ומתודין ככולהו אמוראי.

הרי לנו שאין 'מעמקי הלב' מטבע תפילה בפנ"ע, אלא זה משפט מסוים מבין פסוקי הוידוי שאנו נוהגים לומר בין וידוי אשמנו לוידוי על חטא.
סימוכין לדברי בעל העיטור יש למצוא בלשון הרי"ד בפסקיו כאן, וז"ל,
ושמואל אמר אתה יודע מעמקי הלב.
והיינו דתחילת הוידוי זהה לדברי רב, אלא שהמכוון הוא להמשך הוידוי.
יתירה מזו מצינו בלשון הרא"ש כאן,
ושמואל אמר אתה מבין תעלומות לב.
הרי שהנוסח כמעט זהה למילים 'ותעלומות סתרי כל חי'.
ויתכן עוד לפי"ז, שבאמת אין כאן נוסחאות של וידויים שונים בין האמוראים, אלא כולם היו אומרים את פסוקי הוידוי השונים, כפי שרובם נמצאים לפנינו, אלא שכל אמורא היה פותח את הוידוי בפסוק אחר, כך עולה מלשון הרי"ד בפסקיו כאן,
פי' כל אלה הם ראשי וידויין שהיו מסודרין להם והיו מאריכין בהם דברים
. וכ"כ בשבלי הלקט הל' יוה"כ סי' שיט.
וכן נקט גם בשפת אמת כאן על דברי לוי שאמר 'ובתורתך כתוב לאמור', ופי' רש"י, כי ביום הזה יכפר, וז"ל,
צ"ע דהא זה אינו וידוי כלל, וצ"ל דכל אלו הם רק פתיחת דברים דפליגי במה פותח לומר הוידוי.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' דצמבר 21, 2016 1:27 pm
על ידי נוטר הכרמים
בהמשך הגמ',
רבי יוחנן אמר רבון העולמים. ופירש"י, כי לא על צדקותינו.
[בהגהות וציונים במהדורת עוז והדר מובא כי בכמה כת"י ליתא למילת 'כי']. וכ"כ בספר יראים (סי' רסג).
אולם הרא"ש מבאר,
רבי יוחנן אמר רבון העולמים רבו עונותינו מלמנות ואשמותינו עצמו מספר
. ולכאורה נראה כי נפלה כאן טעות, כי בגירסא דילן 'רבו עונותינו' זה וידוי דרבי יהודה המובא מיד לאחר דברי ר' יוחנן, ואולי נחסרו כמה מילים.
לפי דעת רש"י, הרי אנו אומרים את וידויו של ר' יוחנן בשני וחמישי בפסוקי התחנונים שאומרים לאחר חזרת הש"ץ.
וראה עוד בסדר התפילות להרמב"ם, וז"ל,
מנהגנו להתחנן בנפילת פנים בדברים ופסוקים אלו פעמים בכולן ופעמים במקצתן, לפיכך אני כורע ומשתחוה ומתחנן לפניך אדון העולם אלהי האלהים ואדוני האדונים כי לא על צדקותינו אנחנו מפילים תחנונינו לפניך כי על רחמיך הרבים יי' שמעה יי' סלחה יי' הקשיבה ועשה אל תאחר מה נאמר לפניך השם מה נדבר ומה נצטדק חטאנו עוינו והרשענו ומרדנו וסרנו ממצותיך וממשפטיך לך יי' הצדקה ולנו בשת הפנים הושחרו פנינו מפני חטאתינו ונכפפה קומתנו מפני אשמותינו אין לנו פה להשיב ולא מצח להרים ראש אלהי בושתי ונכלמתי להרים אלהי פני אליך כי עוונותינו רבו עד למעלה ראש ואשמתנו גדלה עד לשמים אין בנו מעשים עשה עמנו צדקה למען שמך והושיענו כמו שהבטחתנו על ידי נביאך למען שמי אאריך אפי ותהלתי אחטם לך לבלתי הכריתך לא למענכם אני עושה בית ישראל כי אם לשם קדשי אשר חללתם בגוים אשר באתם שם לא לנו יי' לא לנו כי לשמך תן כבוד על חסדך על אמתך למה יאמרו הגוים איה נא אלהיהם אנא יי' אל תפן אל קשי העם הזה ואל רשעו ואל חטאתו סלח נא לעון העם הזה כגודל חסדך וכאשר נשאתה לעם הזה ממצרים ועד הנה וסלחת לעוננו כי רב הוא, יי' שמעה יי' סלחה יי' הקשיבה ועשה ואל תאחר למענך אלהי כי שמך נקרא על עירך ועל עמך.

ואולי לזה נתכוין המאירי כאן, וז"ל,
ועקר הוידוי אבל חטאנו וכו' עד ולא שוה לנו אלא שנהגו להוסיף בו נוסחאות ישנות מימי התלמוד וכמו שהוזכרה כאן אתה יודע רזי עולם שאנו נוהגים בו ביום הכפורים, ורבון העולמים שאנו נוהגים בה בכל יום.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' דצמבר 21, 2016 2:34 pm
על ידי יוצא פוניבז'
ממעמקי הלב.JPG
ממעמקי הלב.JPG (55.52 KiB) נצפה 15783 פעמים

(מדברי ר"מ מאזוז, בס' ארים נסי - גיטין, עמ' 36).

האם יש לאי מי את המאמר המוזכר?
והאם נתנו סימוכין לכך שכוונת שמואל לתפילה זו?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ה' דצמבר 22, 2016 12:41 am
על ידי עושה חדשות
ומה בנוגע לגי' הראש' אתה יודע עומקו של לב? אין משהו בגניזה?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ה' דצמבר 22, 2016 10:04 am
על ידי ישראל אליהו
יוצא פוניבז' כתב:

האם יש לאי מי את המאמר המוזכר?

http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?176277&

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ה' דצמבר 22, 2016 1:36 pm
על ידי פי האתון
יש"כ לרבנים הכותבים (הרבה חיפשתי בעניין זה, וכעת רווח לי).
להלן הקולמוס שהוזכר כאן:
קולמוס תשרי תשס''ט- ממעמקי הלב..jpg
קולמוס תשרי תשס''ט- ממעמקי הלב..jpg (219.83 KiB) נצפה 15747 פעמים


מה זה 'HUCA' ?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' דצמבר 23, 2016 9:27 am
על ידי פי האתון
פי האתון כתב:
מה זה 'HUCA' ?


יש מי שיודע?
הרב משנ"נ ?
הרב ח"ב?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' דצמבר 23, 2016 9:34 am
על ידי בברכה המשולשת
פי האתון כתב:
פי האתון כתב:
מה זה 'HUCA' ?


יש מי שיודע?
הרב משנ"נ ?
הרב ח"ב?


כתב העת המחקרי הותיק של הסמינר הרפורמי באמריקע

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' דצמבר 23, 2016 9:37 am
על ידי מה שנכון נכון
השם המלא: HEBREW UNION COLLEGE ANNUAL.
הקובץ הנ"ל נמצא בג'סטור, אך צריך מנוי כדי לקבל גישה.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' דצמבר 23, 2016 9:51 am
על ידי פי האתון
ייש"כ.

אולי אפשר להשיג את הקטע המדובר, דרך פרוייקט הגניזה?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' דצמבר 23, 2016 11:25 am
על ידי פי האתון
כעת ראיתי בפרידברג.

איני יודע אם זה אותו קטע אבל זה קצת דומה.

מפרויקט הגניזה.jpg
מפרויקט הגניזה.jpg (171.13 KiB) נצפה 15706 פעמים

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' דצמבר 23, 2016 11:42 am
על ידי פי האתון
קטע נוסף...
מפרויקט הגניה 2.jpg
מפרויקט הגניה 2.jpg (174.85 KiB) נצפה 15704 פעמים

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: א' דצמבר 25, 2016 11:00 am
על ידי פי האתון
מישהו יודע מהיכן לקח הרב מזוז את הנוסח שהובא לעיל?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ה' ספטמבר 28, 2017 9:12 pm
על ידי עושה חדשות
נוטר הכרמים כתב:ויתכן עוד לפי"ז, שבאמת אין כאן נוסחאות של וידויים שונים בין האמוראים, אלא כולם היו אומרים את פסוקי הוידוי השונים, כפי שרובם נמצאים לפנינו, אלא שכל אמורא היה פותח את הוידוי בפסוק אחר, כך עולה מלשון הרי"ד בפסקיו כאן,
פי' כל אלה הם ראשי וידויין שהיו מסודרין להם והיו מאריכין בהם דברים
לכאו' הכוונה שהיו נוסחאות שונות של וידויים, וכל אמורא הזכיר 'פתיחה' של נוסח אחר.
אגב, מי חיבר את "אתה מבין תעלומות לב"?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: א' אוקטובר 01, 2017 1:45 pm
על ידי ההוא גברא
פי האתון
אין זה וידוי כלל ואינו של האמורא שמואל אלא זה הפיוט הקדוש ממנהג צרפת רשות לסדר העבודה אתן תהילה לא-ל המהולל, שחיבר אותו שמעון כיפא הוא פטרוס האפיפיור הראשון.
ואילו היית שם לב היית רואה שהוא ע"פ א"ב כפול ארבע, והעמוד שמתחיל מעמקי לב הוא העמוד השני והעמוד הבא מסתיים בל'.

הוידוי שבגירסת הרא"ש, אתה מבין תעלומות לב, הוא פיוט בסדר א"ב כפול שנמצא במחזורי האשכנזים בחזרת הש"ץ בין וידוי אשמנו לוידוי אתה יודע, אבל כבר מתקופת הראשונים נהגו ברוב הקהילות לדלג עליו, ואומרים רק סופו: שמך מעולם עובר על פשע וכו'.

והוידויים על סדר א"ב אינם הוידויים של הגמרא אלא הרחבות מאוחרות. עיין סידור רס"ג.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' אוקטובר 13, 2017 11:54 am
על ידי פי האתון
ההוא גברא כתב:פי האתון
אין זה וידוי כלל ואינו של האמורא שמואל אלא זה הפיוט הקדוש ממנהג צרפת רשות לסדר העבודה אתן תהילה לא-ל המהולל, שחיבר אותו שמעון כיפא הוא פטרוס האפיפיור הראשון.
ואילו היית שם לב היית רואה שהוא ע"פ א"ב כפול ארבע, והעמוד שמתחיל מעמקי לב הוא העמוד השני והעמוד הבא מסתיים בל'.

הוידוי שבגירסת הרא"ש, אתה מבין תעלומות לב, הוא פיוט בסדר א"ב כפול שנמצא במחזורי האשכנזים בחזרת הש"ץ בין וידוי אשמנו לוידוי אתה יודע, אבל כבר מתקופת הראשונים נהגו ברוב הקהילות לדלג עליו, ואומרים רק סופו: שמך מעולם עובר על פשע וכו'.

והוידויים על סדר א"ב אינם הוידויים של הגמרא אלא הרחבות מאוחרות. עיין סידור רס"ג.


ייש"כ.
האם תוכל להעלות צילום של פיוט זה?

אשוב ואשאל האם יש מי שיש לו מנוי לג'סטור ויוכל להעלות כאן ' HUCA חלק א' עמוד 383'?
אנא!

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: א' אוקטובר 15, 2017 12:41 pm
על ידי פי האתון
כעת מצאתי במחזור גולדשמיד
אתן תהילה.jpg
אתן תהילה.jpg (177.32 KiB) נצפה 15139 פעמים

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 10:56 am
על ידי פי האתון
מצורף גם אתה מבין תעלומות לב מגולדשמיד.

אתה מבין תעלומות.jpg
אתה מבין תעלומות.jpg (148.6 KiB) נצפה 15120 פעמים

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' אוקטובר 20, 2017 11:24 am
על ידי פי האתון
כעת מצאתי בס"ד את קטע הגניזה המדובר של וידוי שמואל.
והרי הוא לפניכם:

וידוי של שמואל.jpg
וידוי של שמואל.jpg (500.53 KiB) נצפה 15102 פעמים

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' אוקטובר 20, 2017 11:31 am
על ידי פי האתון
מצורף גם פיענוח כתב היד.
HUCA.jpg
HUCA.jpg (342.82 KiB) נצפה 15100 פעמים


מי שרוצה את המאמר המלא מ'HUCA' (באנגלית) שיפנה אלי באישי.

תפילות אבודות??

פורסם: א' מאי 27, 2018 10:48 pm
על ידי יאיר1
יומא פז:
תנו רבנן: מצות וידוי ערב יום הכפורים עם חשכה. אבל אמרו חכמים: יתודה קודם שיאכל וישתה, שמא תטרף דעתו בסעודה. ואף על פי שהתודה קודם שאכל ושתה - מתודה לאחר שיאכל וישתה, שמא אירע דבר קלקלה בסעודה. ואף על פי שהתודה ערבית - יתודה שחרית, שחרית - יתודה במוסף, במוסף - יתודה במנחה, במנחה - יתודה בנעילה. והיכן אומרו? יחיד אחר תפלתו, ושליח צבור אומרו באמצע. מאי אמר? - אמר רב: אתה יודע רזי עולם. ושמואל אמר: ממעמקי הלב. ולוי אמר: ובתורתך כתוב לאמר. רבי יוחנן אמר: רבון העולמים. רבי יהודה אמר: כי עונותינו רבו מלמנות וחטאתינו עצמו מספר. רב המנונא אמר: אלהי, עד שלא נוצרתי איני כדאי עכשיו שנוצרתי כאילו לא נוצרתי עפר אני בחיי קל וחומר במיתתי הרי אני לפניך ככלי מלא בושה וכלימה יהי רצון מלפניך שלא אחטא ומה שחטאתי מרוק ברחמיך אבל לא על ידי יסורין. והיינו וידויא דרבא כולה שתא. ודרב המנונא זוטא ביומא דכפורי.

מי יודע מהן התפילות הללו?
והאם הן קיימות היכן שהוא?

Re: תפילות אבודות??

פורסם: א' מאי 27, 2018 10:52 pm
על ידי ישראל אליהו

Re: תפילות אבודות??

פורסם: א' מאי 27, 2018 11:42 pm
על ידי יאיר1
תודה רבה.
אין על פורום אוצר החכמה!!!

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: א' אוקטובר 06, 2019 11:28 pm
על ידי עושה חדשות
עוד הערה.
כל הוידויים נאמרים בלשון רבים, מלבד האחרון שבהם (כפי נוסחתינו) -
רבא בתר צלותיה אמר הכי: אלהי, עד שלא נוצרתי איני כדאי ועכשיו שנוצרתי כאלו לא נוצרתי, עפר אני בחיי, קל וחומר במיתתי, הרי אני לפניך ככלי מלא בושה וכלימה, יהי רצון מלפניך ה' אלהי שלא אחטא עוד, ומה שחטאתי לפניך מרק ברחמיך הרבים אבל לא על ידי יסורין וחלאים רעים. והיינו וידוי דרב המנונא זוטי ביומא דכפורי.

אולי אי נימא ד"שלא אחטא עוד" בא לכלול קבלה לעתיד, יש ליתן טעם למה דוקא זה נאמר בלש' יחיד.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ה' אוקטובר 10, 2019 11:28 pm
על ידי איש_ספר
כידוע שלגנוב מהאנצ"ת מקילים כולם, שהרי לכך נוצרת.
ובכן כל ההפניה לאוקה ולוידוי המופיע שם וההשערה שלזה נתכון הרא"ש וכו'
הכל בערך וידוי של האנצ"ת שבכרך יא, (נדפס לראשונה בתשכ"ה!)

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ג' אוקטובר 22, 2019 11:56 am
על ידי פי האתון
איש_ספר כתב:כידוע שלגנוב מהאנצ"ת מקילים כולם, שהרי לכך נוצרת.
ובכן כל ההפניה לאוקה ולוידוי המופיע שם וההשערה שלזה נתכון הרא"ש וכו'
הכל בערך וידוי של האנצ"ת שבכרך יא, (נדפס לראשונה בתשכ"ה!)

יש"כ על ההפניה, ואנכי לא ידעתי.

כב' נוצר לתפוס גנבים...?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: א' דצמבר 01, 2019 7:40 pm
על ידי שברי לוחות
[

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' ספטמבר 30, 2020 12:45 pm
על ידי פי האתון
מה זה 'כיבדנו אוזן'?
כיבדנו אוזן.jpg
כיבדנו אוזן.jpg (15.45 KiB) נצפה 10160 פעמים

(המסתבר שיש כאן טעות וצ"ל 'כיזבנו' אבל מה זה 'אוזן'?).

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' ספטמבר 30, 2020 1:13 pm
על ידי עיניו כיונים
פי האתון כתב:מה זה 'כיבדנו אוזן'?
כיבדנו אוזן.jpg

(המסתבר שיש כאן טעות וצ"ל 'כיזבנו' אבל מה זה 'אוזן'?).

אין כאן שום טעות. כיבדנו כמו הכבדנו (ובלשון הפייטנים יש גם 'כיבדנו לבב'). הכבדת אוזן אמורה כבר במקרא (ישעיה ו י, זכריה ז יא), ובישעיה נט א "ולא כָבְדה אזנו משמוע".

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ג' אוקטובר 13, 2020 10:37 am
על ידי פי האתון
עיניו כיונים כתב:
פי האתון כתב:מה זה 'כיבדנו אוזן'?
כיבדנו אוזן.jpg

(המסתבר שיש כאן טעות וצ"ל 'כיזבנו' אבל מה זה 'אוזן'?).

אין כאן שום טעות. כיבדנו כמו הכבדנו (ובלשון הפייטנים יש גם 'כיבדנו לבב'). הכבדת אוזן אמורה כבר במקרא (ישעיה ו י, זכריה ז יא), ובישעיה נט א "ולא כָבְדה אזנו משמוע".

יש"כ.
האם יש עוד נוסח וידוי בו מופיעה מטבע לשון זו?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ג' אוקטובר 13, 2020 11:49 am
על ידי עיניו כיונים
כן, כאן הובא נוסח אחר לוידוי (שורה 11) מקטע גניזה שבקיימבריג', ובאות כף: כבדנו אזן.
גם בנוסח אחר של 'אבינו מלכנו' משולב בוידוי, שקישרתי כאן, כתוב באות כף: א[בינו] מ[לכנו] כובדנו אוזן לפ[ניך], ומסתבר לתקן כיבדנו.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ה' אוקטובר 15, 2020 5:31 pm
על ידי פי האתון
עיניו כיונים כתב:כן, כאן הובא נוסח אחר לוידוי (שורה 11) מקטע גניזה שבקיימבריג', ובאות כף: כבדנו אזן.
גם בנוסח אחר של 'אבינו מלכנו' משולב בוידוי, שקישרתי כאן, כתוב באות כף: א[בינו] מ[לכנו] כובדנו אוזן לפ[ניך], ומסתבר לתקן כיבדנו.

לא נפתח אצלי, התוכל במטותא להעלות כקובץ/כתמונה?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' אוקטובר 16, 2020 2:23 am
על ידי לבי במערב
מצו"ב:
לכידה.JPG
לכידה.JPG (31.72 KiB) נצפה 9971 פעמים
לכידה ב.JPG
לכידה ב.JPG (40.52 KiB) נצפה 9971 פעמים

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' אוקטובר 16, 2020 9:47 am
על ידי פי האתון
לבי במערב כתב:מצו"ב:
לכידה.JPG
לכידה ב.JPG

יש"כ, תבורך.
נוסח הוידוי שהעלת דומה מאד לנוסח הגניזה שהעליתי לעיל, (ואף יתכן שזה אותו קטע ממש)...

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: א' אוקטובר 18, 2020 1:17 pm
על ידי עיניו כיונים
פי האתון כתב:נוסח הוידוי שהעלת דומה מאד לנוסח הגניזה שהעליתי לעיל, (ואף יתכן שזה אותו קטע ממש)...

גם אני חשבתי כך תחילה, בדקתי וראיתי שלא כן, וגם בהמשך הוידוי מתרחקים שניהם זה מזה.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 1:54 am
על ידי פי האתון
לרגל יוה"כ הקרב ובא, אני מעלה כאן את וידוי שמואל השלם, מנוקד כפי שנוקד בכתב היד (כולל הניקוד העליון), כולל קצת הערות.
אשמח אם יבואו הוספות/הארות/הערות.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 1:57 am
על ידי פי האתון
.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 2:44 am
על ידי עץ הזית
פי האתון כתב:לרגל יוה"כ הקרב ובא, אני מעלה כאן את וידוי שמואל השלם, מנוקד כפי שנוקד בכתב היד (כולל הניקוד העליון), כולל קצת הערות.
אשמח אם יבואו הוספות/הארות/הערות.
אַתָּה יוֹדְֵעַ מַעֲמְקֵּי לֵב.pdf

מדוע ניקדת טָהֳרַת ולא טַהֲרַת כבכתב היד?
ומדוע "ולא עשינוה" ולא "לא עשינוה" כמו שנראה לי בכתב היד (הנקודה לפני הלמד אינה נראית לי שריד מוו אלא נקודה המשמשת לציון פסיק)?

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 9:20 am
על ידי פי האתון
עץ הזית כתב:
פי האתון כתב:לרגל יוה"כ הקרב ובא, אני מעלה כאן את וידוי שמואל השלם, מנוקד כפי שנוקד בכתב היד (כולל הניקוד העליון), כולל קצת הערות.
אשמח אם יבואו הוספות/הארות/הערות.
אַתָּה יוֹדְֵעַ מַעֲמְקֵּי לֵב.pdf

מדוע ניקדת טָהֳרַת ולא טַהֲרַת כבכתב היד?
ומדוע "ולא עשינוה" ולא "לא עשינוה" כמו שנראה לי בכתב היד (הנקודה לפני הלמד אינה נראית לי שריד מוו אלא נקודה המשמשת לציון פסיק)?

יש"כ, אתקן בל"נ.
עכשיו אני שם לב שמש"כ שם:
"[וְה]ַכֵר פָּנִי[ם] [צִיוִתָּ]נוּ, וְשֹׁוחַדְ מֵחֵיק נטַָלנְו" הוא מלה"כ "לֹא תַכִּירוּ פָנִים בַּמִּשְׁפָּט" וצריך להיות משהו כמו: על הכר פנים צויתנו - ושוחד נטלנו וכו'.

Re: נוסח הוידוי של שמואל ושל רבי יוחנן

פורסם: ו' ספטמבר 22, 2023 12:23 pm
על ידי פי האתון
אודה למי שיצליח לפענח מילה זו...

גַבְַה עֵינַיִם וּרְחַב לֵב שׇׂנֵאתָה, וְלֹא הִילַכְנוּ בְּשִׁפְלוּת [רוּחַ]?, הַ[.]חֵרַיְתׇּנו? בַתַלְמוּד דְבׇרׇךְ, וְלֹא הׇגִּינוּ בתוֹרׇתֶיך...


וידוי.jpg
וידוי.jpg (245.9 KiB) נצפה 3099 פעמים