משולש כתב:הרי עיקר איסור שאילת צרכים בג' ראשונות נלמד מהגאונים המתנגדים לזכרנו לחיים וכו'.
שבטיישראל כתב:תפילין בחוה"מ הוא ענין אחר לגמרי וכדבריך.
אך במציאות הרי בא"י כל האשכנזים (גם יוצאי ארץ הגר - שאין להם שום קשר עם תלמידי הגר"א) שינו בזה ממנהגם בחו"ל והפסיקו להניח תפילין בחוה"מ.
אכן, גם בזה לאחרונה קמו כמה חוכמולגים לשנות המנהג ולהניח תפילין בחוה"מ גם בא"י, אך המדובר בקבוצה של בודדים שנער קטן יספרם.
איש_ספר כתב:משולש כתב:הרי עיקר איסור שאילת צרכים בג' ראשונות נלמד מהגאונים המתנגדים לזכרנו לחיים וכו'.
מה יש בגאונים שאין בברכות לד א: אמר רב יהודה לא ישאל אדם צרכיו לא בשלש ראשונות...
לגוף השאלה, כמובן שהם מתייחסים לזה, בדב"ש למשל כותב, בקושי התירו לומר אותן הוספות, בשאר לא עיינתי עתה.
איש_ספר כתב:כבר הובהר שהלכה בניגוד למקצועות אחרים לא תמיד מאורגנת "בקריטריונים". למגינת ליבם של כמה יקים. צר לי.
וכך ישנם מנהגים שפשטו ומנהגים אחרים שנדחו, אע"פ ששניהם בנוים על אותו "קריטריון". וא"צ להאריך בדבר פשוט כ"כ.
איש_ספר כתב:כבר הובהר שהלכה בניגוד למקצועות אחרים לא תמיד מאורגנת "בקריטריונים". למגינת ליבם של כמה יקים. צר לי.
וכך ישנם מנהגים שפשטו ומנהגים אחרים שנדחו, אע"פ ששניהם בנוים על אותו "קריטריון". וא"צ להאריך בדבר פשוט כ"כ.
לעומקו של דבר כתב:איש_ספר כתב:כבר הובהר שהלכה בניגוד למקצועות אחרים לא תמיד מאורגנת "בקריטריונים". למגינת ליבם של כמה יקים. צר לי.
וכך ישנם מנהגים שפשטו ומנהגים אחרים שנדחו, אע"פ ששניהם בנוים על אותו "קריטריון". וא"צ להאריך בדבר פשוט כ"כ.
ובקל וחומר מנהג.
איש_ספר כתב:שיהיה עסק זה לך לרפואה.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים