מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פרשת המן - אחר זמן תפילה

דעת תפילה ופירושה, חקר ועיון בנוסחאות ומנהגי התפילה, לשונם ומקורם של פייטנים
זרח
הודעות: 183
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 5:28 pm

פרשת המן - אחר זמן תפילה

הודעהעל ידי זרח » ה' ינואר 06, 2011 12:32 pm

פעם שמעתי שכתוב באיזה ספר שאם אומרים פרשת המן אחר זמן תפילה, אין לזה הסגולה.
מי יודע מקורה?

כולל יונגערמאן
הודעות: 394
הצטרף: ו' דצמבר 10, 2010 9:09 pm

Re: פרשת המן - אחר זמן תפילה

הודעהעל ידי כולל יונגערמאן » א' ינואר 09, 2011 8:58 am

חחח

המקור היא בדיחה נפוצה, שהאומר פרשת המן בשעה 8 וכבר עומד אחר התפילה ופונה לעסקיו, יש לו הסגולה. לא כן המתפלל עם החצות מנין (בחו"ל זה נפוץ יותר).

ולמה זה דומה? לסגולה הידוע לאריכות ימים: האומר בכל יום, למשך מאה ועשרים שנה, חמש קאפיטלעך תהילים אחר התפילה, מובטח לו שיהיה לו אריכות ימים...

זרח
הודעות: 183
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 5:28 pm

Re: פרשת המן - אחר זמן תפילה

הודעהעל ידי זרח » א' ינואר 09, 2011 7:18 pm

אם קבלה הוא נקבל

נסיך
הודעות: 27
הצטרף: ה' מרץ 24, 2011 8:39 pm

Re: פרשת המן - אחר זמן תפילה

הודעהעל ידי נסיך » ד' מרץ 30, 2011 8:10 pm

יש סגולות שאין קשר בין המעשה לבין התוצאה המובטחת, כמו: חוט אדום נגד עין הרע. לסגולות מעין אלו חשוב לדעת המקור,
אך ישנן סגולות שה"ההבטחה" בגינן היא תוצאת המעשה, ולפיכך אין זה משמעותי אם יש מקור מדויק,
אם אדם אומר תפילת המן בכוונה מדי יום, בהכרח שהוא מרגיש תלוי בפרנסתו בבורא העולם ומתחזקת בו האמונה, וכתוצאה מכך נושע.
לאחרונה, החלו אנשים להאמין ב"סגולות", אך ה"סגולה" של קיום רצון הבורא מתוך רצון להתקרב אליו ולעשות רצונו היא החזקה מכל סגולה אחרת.

תולעת ספרים07
הודעות: 1557
הצטרף: א' פברואר 06, 2011 12:36 am

Re: פרשת המן - אחר זמן תפילה

הודעהעל ידי תולעת ספרים07 » ה' מרץ 31, 2011 10:28 am

כנראה כוונתו למה שכותב האדמו"ר מחב"ד ז"ל:

...אך מן הראוי לציין את דעת הרבי בנושא "פרשת המן" כפי שהודפסה ב'אגרות-קודש' חלק י"ב ע' י"ט: "לא נעלם ממני המובא בספר משמרת שלום בשם הרה"צ הר"פ מקוריץ, אשר סגולה לפרנסה לאמר בכל יום פרשת המן וי"ג עיקרים בהשכמה. ופשוט שעניני סגולה הנאמרים במקום פלוני וזמן פלוני, אינם ענין לנוסח תפילה של כלל ישראל"...

ובעניין מה שהביא מעניין חוט אדום שהוא נגד עין הרע יסודתו בהררי קודש. וראה בקובץ אוצרות ירושלים חלק כ"ו שהובא כל זה בשם הישמח ישראל ז"ל להקיף את קבר רחל בחוט צמר לסגולה לזרע של קיימא. - אם כי שלא מוזכר שם עניין האדום ואדרבא חוט בצבע אדום יש בה חשש משום דרכי האמורי וראה בשו"ת באר משה שמתיר משום מנהג זקינות וכדברי הרשב"א בשו"ת סימן ט' ע"ש.
וכן החיד"א ווייס כתב להתיר אך טעמו נראה קלוש ביותר.
ובעיקר יש לעשות כפי שעושים המקובלים שמקיפים את קבר רחל ומודדים אותו בחוט צמר לבן ובין מדידה למדידה אומרים פרק מזמור וכו' הבו וכו' בני אלים, וכך עושים שבע פעמים. והוא מועיל לזרע של קיימא וכפי שכתב בזמנו הישמח ישראל זי"ע קדוש יאמר לו.


חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים