בלבוש (תקפב, א) מביא המנהג לומר אחר ברכת 'השכיבנו' בליל יוה"כ, פסוק 'כי ביום הזה יכפר עליכם וגו''. והנה, בטעם אמירת 'ושמרו' בשבת, כתב הלבוש (רסז, א) שהוא להורות לישראל, שאם ישמרו את השבת אינם צריכים שמירה. ואין באמירת פסוק זה הפסק בין גאולה לתפילה, כי הוא כגאולה אריכתא. וכן האריך לבאר בשאר הפסוקים האמורים בשאר המועדים, שהם כגאולה אריכתא.
אכן, יש לעיין מדוע בכלל אומרים פסוק זה ביוה"כ, הלוא אין בו התייחסות לכך שאם ישמרו וכו' אינם צריכים שמירה.