בתפילת יעלה ויבוא אנו אומרים "יעלה ויבוא... לפליטה לטובה וכו' ". ויש להבין מה ביאור המילה "לפליטה" ומה עניינה לכאן.
ואולי יש לבאר על פי מה שכתב אבודרהם שנוסח יעלה ויבוא הוא בקשה שהתפילה תעלה מעלה מעלה עד להיכלו של מלך הכבוד מעין בקשה הבאה לפני המלך - יעלה המבוקש למרום ואחר כך יבוא לפני ה', ולא רק יבוא אלא יגיע לתוך "הארמון", ויראה לפני המלך, וירצה לפניו לשמוע את הבקשה, ויפקד לעשות אותה. וכעין זה בגר"א מבואר שבקשת יעלה ויבוא היא כנגד ז' רקיעים לעלות מרקיע לרקיע. והנה יש לנו לחשוש שיהיו משטינים ומקטרגים שלא יתנו לבקשה לעלות ולהתקבל לפני ה', כמו מלאכי השרת שלא הניחו כביכול להקב"ה לקבל את תשובת מנשה המלך, ועל כן אנו מבקשים מהקב"ה לפני כל הבקשות של "לטובה לחן ולחסד וכו'" שהבקשה תעלה "לפליטה", דהיינו שהקב"ה יפלט אותה מכל המשטינים והמקטרגים ויחתור חתירה מתחת כסא כבודו לקבל את הבקשה אף על פי שאיננו כדאים והגונים לכך מצד הדין.