נשאלתי מה ההבדל בין "במהרה בימינו" שאומרים בברכת למלשינים, לבין "בקרוב בימינו" שאומרים בברכת ולירושלים עירך.
כמו"כ בקדיש אומרים "בעגלא ובזמן קריב" = במהרה ובזמן קרוב, מה החילוק ביניהם?
אשר177 כתב:מי אומר שיש הבדל?
אשר177 כתב:אתה יוצא מתוך הנחה שאת כל התפילה כתב מישהו אחד ולכן אתה מצפה לקוהרנטיות בניסוח.
אבל, זה לא ממש נכון והעד לזה כל שינויי הנוסחאות. ולכן אין קושיה למה פלוני כתב כך ואלמוני כתב אחרת.
יהודה בן יעקב כתב:כמו"כ בקדיש אומרים "בעגלא ובזמן קריב" = במהרה ובזמן קרוב, מה החילוק ביניהם?
וזהו שאומרים בקדיש, בעגלא ובזמן קריב. בעגלא הוא שימהר הקב"ה להביא הגאולה, וגם הגאולה גופא יהיה הכל בזמן קרוב, שהגאולה תהיה בהרבה ענינים כמו תחית המתים וגוג ומגוג ויהיו הכל בזמן קרוב זה אחר זה. וזה שאמר" וחש עתדת", פורעניות העתידה לבא עליהם יביא הכל בזה אחר זה ולא יתנם השב רוחם.
כדכד כתב:לפו"ר לא הבנתי מה נתחדש למר
מר שאל על "בקרוב"/ "במהרה" והמשיך לשאול גם על "בעגלא" / "ובזמן קריב".
מה נתחדש עכשיו ש"בעגלא" זה ,בקרוב" ו,בזמן קריב" זה במהרה?
הדק"ל, מה ההבדל בין במהרה לבקרוב?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 107 אורחים