עמוד 1 מתוך 1

הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ד' ינואר 04, 2017 9:22 pm
על ידי פלגינן
לתשומת לב: באשכול זה אוחדו הודעות משני אשכולות.

-------------

ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.

Re: וכי "ועל הכל" "ובנה ירושלים" הן ברכות בפני עצמן ?

פורסם: ו' ינואר 06, 2017 1:51 pm
על ידי פלגינן
פלגינן כתב:ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.

כעת שלח לי הרב מושקוביץ את מאמרו ותש"ח.

Re: וכי "ועל הכל" "ובנה ירושלים" הן ברכות בפני עצמן ?

פורסם: א' ינואר 08, 2017 1:33 am
על ידי שלמה בן חיים
פלגינן כתב: ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.

והגדילו לעשות בסידור החדש של הוצאת קורן שעשו סימון למקומות שהחזן אומר בקול רם בסוף קטע, וציינו גם קטע זה.

Re: וכי "ועל הכל" "ובנה ירושלים" הן ברכות בפני עצמן ?

פורסם: א' ינואר 08, 2017 4:58 am
על ידי פלגינן
שלמה בן חיים כתב:
פלגינן כתב: ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.

והגדילו לעשות בסידור החדש של הוצאת קורן שעשו סימון למקומות שהחזן אומר בקול רם בסוף קטע, וציינו גם קטע זה.

אני חושב שגם בארטסקרול.

Re: וכי "ועל הכל" "ובנה ירושלים" הן ברכות בפני עצמן ?

פורסם: ד' ינואר 11, 2017 10:03 pm
על ידי בן עזאי
שלמה בן חיים כתב:
פלגינן כתב:ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.

והגדילו לעשות בסידור החדש של הוצאת קורן שעשו סימון למקומות שהחזן אומר בקול רם בסוף קטע, וציינו גם קטע זה.


א. באמת המנהג לומר את זה בקול, (ויש אנשים שלא מודעים לכך בפרט בקרב משתמשי הוצאת קורן).
ב. הסידור שלהם הוא היחיד בינתיים בו הפיסוק והקיטוע מתקרב להגיוני.

Re: וכי "ועל הכל" "ובנה ירושלים" הן ברכות בפני עצמן ?

פורסם: ד' ינואר 11, 2017 10:18 pm
על ידי שלמה בן חיים
בן עזאי כתב:
שלמה בן חיים כתב:
פלגינן כתב: ב'על הראשונים' שמשום שבמועדים מסוימים היו אומרים זולת במקום 'על הראשונים' לכן היו עושים שני טורים מקבילים ולאחר מכן נשאר הדבר כד"ה 'על הראשונים' ויש חזנים המפסיקים שם, למרות שזה אמצע משפט.
אאל"ט העיר בזה הרב מושקוביץ בחצי גבורים ט, וצירף שם צילום כת"י הממחיש זאת.

והגדילו לעשות בסידור החדש של הוצאת קורן שעשו סימון למקומות שהחזן אומר בקול רם בסוף קטע, וציינו גם קטע זה.


א. באמת המנהג לומר את זה בקול, (ויש אנשים שלא מודעים לכך בפרט בקרב משתמשי הוצאת קורן).
ב. הסידור שלהם הוא היחיד בינתיים בו הפיסוק והקיטוע מתקרב להגיוני.

המנהג לא לומר את זה בקול!!!! וכמבואר לעיל מי שנוהג בזה זו טעות מוחלטת כי זה אמצע ענין.

Re: וכי "ועל הכל" "ובנה ירושלים" הן ברכות בפני עצמן ?

פורסם: ד' ינואר 11, 2017 10:38 pm
על ידי בן עזאי
שלמה בן חיים,
במחכת״ה השתלשלה טעות בתוך דבריו, סידור קורן הדגיש לומר את סוף הקטע של על הראשונים בקול -פודינו ומצילנו מעולם הוא שמך ואין לנו עוד אלדים זולתך סלה- , והוא ודאי סוף משפט [יעיד על כך הסיום ב״סלה״, וכן הקטע ״עזרת״ שאחריו שהוא קטע חדש שקושר את ״אמת ויציב״ ל״גאולה״ ואכמ״ל], וכמו שרואים בתצלום המצורף למאמרו של הרב מושקוביץ, וכל דברי הרב מושקוביץ אינם אלא על סוף הקטע של אמת ויציב -ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך, (נ.ב. בקורן שגו ששמו נקודה לאחר ...זרע ישראל עבדיך, אך לא ראיתי סידור שלא שגה בזה.)

Re: וכי "ועל הכל" "ובנה ירושלים" הן ברכות בפני עצמן ?

פורסם: ה' ינואר 12, 2017 10:19 am
על ידי בן עזאי
בן עזאי כתב:שלמה בן חיים,
במחכת״ה השתלשלה טעות בתוך דבריו, סידור קורן הדגיש לומר את סוף הקטע של על הראשונים בקול -פודינו ומצילנו מעולם הוא שמך ואין לנו עוד אלדים זולתך סלה- , והוא ודאי סוף משפט [יעיד על כך הסיום ב״סלה״, וכן הקטע ״עזרת״ שאחריו שהוא קטע חדש שקושר את ״אמת ויציב״ ל״גאולה״ ואכמ״ל], וכמו שרואים בתצלום המצורף למאמרו של הרב מושקוביץ, וכל דברי הרב מושקוביץ אינם אלא על סוף הקטע של אמת ויציב -ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך, (נ.ב. בקורן שגו ששמו נקודה לאחר ...זרע ישראל עבדיך, אך לא ראיתי סידור שלא שגה בזה.)


הרב שלמה בן חיים,
בשעת כתיבת התגובה הנ״ל היה לפניי ״סידור לשבת״ של הוצאת קורן, עכשיו איקלע לידי הסידור הרגיל שלהם ונוכחתי כדבריך, התנצלות על תגובתי, ״ומודה ועוזב וכו׳״.

נ.ב. בהוצאת הסידור לשבת נכתב שנת התשע״ו, והוצאת הסידור הרגיל נכתב 2016, דבר מוזר מאוד אם יצא הסידור הרגיל אחריו שחזרו ושיבשו לאחר ש״תיקנו״(?).

קיטוע בתפילת אמת ויציב

פורסם: א' דצמבר 24, 2017 10:48 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
האם הקיטוע של תפילת אמת ויציב בקובץ המצורף הוא הקיטוע הנכון?

Re: קיטוע בתפילת אמת ויציב

פורסם: א' דצמבר 24, 2017 11:10 pm
על ידי אשר177
אם אתה מתכוון לפתיחת הקטעים במילה אמת, הרי שזה בהחלט נראה נכון.

Re: קיטוע בתפילת אמת ויציב

פורסם: א' דצמבר 24, 2017 11:21 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
החלק היותר משמעותי הוא שבכל (?) הסידורים נדפס הסיום 'ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך', ומתחיל קטע חדש 'על הראשונים', אולם כפי הנראה אין זה נכון, והסיום הוא 'דבר טוב וקיים לעולם ועד'.

הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 9:15 am
על ידי עזריאל ברגר
אכן בסידורי "תורה אור" ובעקבותיהם בסידור תהילת ה' החדש (ארה"ק, תשס"ב ואילך כמדומני) איחדו את הפיסקאות, ואפילו פסיק (",") לא הניחו ביניהם, ואז יוצא שקוראים כך:
על אבותינו
ועלינו
על בנינו
ועל דורותינו
ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך על הראשונים ועל האחרונים
דבר טוב וקיים וכו'.

וכך נוהג אני לקרוא זאת "בנשימה אחת".

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 1:15 pm
על ידי איש גלילי
לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 5:16 pm
על ידי שבטיישראל
איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".

וגם חוזרים פעמיים על תיבת "מהר" בברכת אהבת עולם.
ובסידורי ויזניץ אף הדפיסו הנוסח "מהר מהר" ...

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 6:20 pm
על ידי איש גלילי
שבטיישראל כתב:
איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".

וגם חוזרים פעמיים על תיבת "מהר" בברכת אהבת עולם.
ובסידורי ויזניץ אף הדפיסו הנוסח "מהר מהר" ...

במקרה זה, זאת אכן שיטה בנוסח התפילה (ע"פ הבנת הצ"צ בדברי מהרח"ו), וזאת הסיבה שהדפיסו את זה בסידור, ולא הדפיסו ב'נשמת כל חי' - "ורוח כל בשר תפאר ותרומם זכרך מלכנו תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד מן העולם ועד העולם אתה א-ל" וכו', ולא הדפיסו "צעקת הדל, צעקת הדל, תקשיב ותושיע", וכל הדומים לזה.
מ"מ, הזלזול - לדעתי - אינו במקומו.

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 9:19 pm
על ידי לא ידען
איש גלילי כתב:
שבטיישראל כתב:
איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".

וגם חוזרים פעמיים על תיבת "מהר" בברכת אהבת עולם.
ובסידורי ויזניץ אף הדפיסו הנוסח "מהר מהר" ...

במקרה זה, זאת אכן שיטה בנוסח התפילה (ע"פ הבנת הצ"צ בדברי מהרח"ו), וזאת הסיבה שהדפיסו את זה בסידור, ולא הדפיסו ב'נשמת כל חי' - "ורוח כל בשר תפאר ותרומם זכרך מלכנו תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד מן העולם ועד העולם אתה א-ל" וכו', ולא הדפיסו "צעקת הדל, צעקת הדל, תקשיב ותושיע", וכל הדומים לזה.
מ"מ, הזלזול - לדעתי - אינו במקומו.

!

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 9:55 pm
על ידי שבטיישראל
איש גלילי כתב:
שבטיישראל כתב:
איש גלילי כתב:לפי מנהג ויז'ניץ (בנעימת התפילה שקבעו האדמו"רים), שמים פסיק אחרי "ועל כל דורות זרע ישראל עבדיך".

וגם חוזרים פעמיים על תיבת "מהר" בברכת אהבת עולם.
ובסידורי ויזניץ אף הדפיסו הנוסח "מהר מהר" ...

במקרה זה, זאת אכן שיטה בנוסח התפילה (ע"פ הבנת הצ"צ בדברי מהרח"ו), וזאת הסיבה שהדפיסו את זה בסידור, ולא הדפיסו ב'נשמת כל חי' - "ורוח כל בשר תפאר ותרומם זכרך מלכנו תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד תמיד תמיד, תמיד מן העולם ועד העולם אתה א-ל" וכו', ולא הדפיסו "צעקת הדל, צעקת הדל, תקשיב ותושיע", וכל הדומים לזה.
מ"מ, הזלזול - לדעתי - אינו במקומו.


צר לי שהנך רואה בדברי איזהשו "זלזול".
כוונתי היה בס"ה להראות לך שבדותא הוא לבנות בנינים שלמים ומגדלים הפורחים באויר על נוסח ויזניצאי.
משל למה"ד לההוא שידפיס בסידור סגו"ל תחת כל המקומות שבחסידות מסוימות מבטאים את השו"א כסגו"ל או כציר"י.

ומ"מ - אם כבר הזכרת - אשמח לשמוע ממך ביאור יותר רחב על דבריך בענין הבנתו של הצ"צ בדברי מהרח"ו.

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ב' דצמבר 25, 2017 10:44 pm
על ידי איש גלילי
שבטיישראל כתב:צר לי שהנך רואה בדברי איזהשו "זלזול".
כוונתי היה בס"ה להראות לך שבדותא הוא לבנות בנינים שלמים ומגדלים הפורחים באויר על נוסח ויזניצאי.
משל למה"ד לההוא שידפיס בסידור סגו"ל תחת כל המקומות שבחסידות מסוימות מבטאים את השו"א כסגו"ל או כציר"י.

ומ"מ - אם כבר הזכרת - אשמח לשמוע ממך ביאור יותר רחב על דבריך בענין הבנתו של הצ"צ בדברי מהרח"ו.

לא בניתי בנינים ומגדלים על הנוסח, בס"ה הבאתי שאדמו"רי ויז'ניץ פיסקו כך בנוסח התפילה, והם אכן השקיעו בזה המון מחשבה, ואדמו"ר מוהרח"מ היה מאריך לבאר 'קוועטשים' בנוסח. והמשל לא מתחיל להיות דומה לנמשל.

לגבי מהר מהר, אין לי עסק בנסתרות, ציטטתי את מה ששמעתי מפי מי שכן בקי בדברים אלו, הגר"ש הלוי איצקוביץ שליט"א (שאגב, אמר לי בלשון זו: הכפילות של 'מהר מהר' מגיעה מטעות בהבנת דברי מהרח"ו). שמעתי את זה מעוד רבים, אבל הוא היחיד בר-סמכא שאמר לי דברים אלו.

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ג' דצמבר 26, 2017 4:38 pm
על ידי שבטיישראל
איש גלילי כתב:
שבטיישראל כתב:צר לי שהנך רואה בדברי איזהשו "זלזול".
כוונתי היה בס"ה להראות לך שבדותא הוא לבנות בנינים שלמים ומגדלים הפורחים באויר על נוסח ויזניצאי.
משל למה"ד לההוא שידפיס בסידור סגו"ל תחת כל המקומות שבחסידות מסוימות מבטאים את השו"א כסגו"ל או כציר"י.

ומ"מ - אם כבר הזכרת - אשמח לשמוע ממך ביאור יותר רחב על דבריך בענין הבנתו של הצ"צ בדברי מהרח"ו.

לא בניתי בנינים ומגדלים על הנוסח, בס"ה הבאתי שאדמו"רי ויז'ניץ פיסקו כך בנוסח התפילה, והם אכן השקיעו בזה המון מחשבה, ואדמו"ר מוהרח"מ היה מאריך לבאר 'קוועטשים' בנוסח. והמשל לא מתחיל להיות דומה לנמשל.

לגבי מהר מהר, אין לי עסק בנסתרות, ציטטתי את מה ששמעתי מפי מי שכן בקי בדברים אלו, הגר"ש הלוי איצקוביץ שליט"א (שאגב, אמר לי בלשון זו: הכפילות של 'מהר מהר' מגיעה מטעות בהבנת דברי מהרח"ו). שמעתי את זה מעוד רבים, אבל הוא היחיד בר-סמכא שאמר לי דברים אלו.


תמה תמה אקרא !
מצד אחד עושים עסק גדול מכל קוועטש של האמ"ח.
ומאידך מקבלים דבריו של גאון אחד שהצ"צ "טעה" בהבנת דברי מהרח"ו.

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ג' דצמבר 26, 2017 5:12 pm
על ידי כדכד
איפה ראה מר שהוא "קיבל את דבריו"? בהודעה שלו כתוב ש"אגב, אמר לי" הוא לא כתב שקיבל את דבריו

Re: הקיטוע הנכון באמת ויציב

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 1:41 pm
על ידי איש גלילי
כדכד כתב:איפה ראה מר שהוא "קיבל את דבריו"? בהודעה שלו כתוב ש"אגב, אמר לי" הוא לא כתב שקיבל את דבריו

אכן (והבאתי את דברים אלו לראייה, שמי שאמר לי את זה לא אמר את זה בתור לחפש הצדקה לנוסח ויז'ניץ, כי לא היתה לו בעיה לומר משפט כזה).

וסתם כך, נראה לי שהגאון ר' שבטי ישראל שליט"א לא קרא בעיון את דברי, לא כתבתי שאני עושה עסק מכל קוועטש של האמ"ח, אלא שהאמ"ח בעצמו היה מפרש כל קוועטש.