"ברכנו אבינו כולנו כאחד באור פניך, כי באור פניך נתת לנו ה' אלוקינו תורת חיים ואהבת חסד, וצדקה וברכה ורחמים וחיים ושלום, וטוב יהיה בעיניך לברכנו ולברך את כל עמך ישראל בכל עת ובכל שעה בשלומך ברוב עוז ושלום"
(ברכת שים שלום, נוסח ספרד).
האם המילים המודגשות מוסבות על המשפט שלעיל מהן (כי באור וגו')? א"כ, מה ביאורן בתוך ההקשר שלו? (נתת לנו תורה אהבת חסד צדקה ברכה ורחמים וחיים ושלום?)
או אולי המילים הללו מוסבות על "ברכנו אבינו כולנו כאחד באור פניך" כאשר לפי"ז המשפט "כי באור פניך" הינו סוגריים בתוך הבקשה להתברך באור פני ה', ואחרי הסוגריים חוזרים ומוסיפים בקשה מלבד אור פני ה', שיחון אותנו גם בצדקה ברכה רחמים חיים ושלום?
או שמא המילים הללו בכלל מוסבות על שלקמן מהן: וצדקה וכו' וטוב יהיה בעיניך וגו'. ושוב הלשון לכאו' מגומגם.
ומדוע בכלל אנו כופלים ומבקשים על שלום ברכה חיים חסד ורחמים שכבר בקשנו עליהן בפתיחת הברכה?