שבטיישראל כתב:הפיוט אמר בכל החגים אחר ברכת ההפטרה ולפני אשרי, חוץ מבימים בהם אומרים תפילה אחרת באותו מקום, דהיינו בשבת שאומרים יקום פורקן, ביום שמזכירין נשמות שהוא לעולם ביום בו קורין כל הבכור (אחש"פ, ב' דשבועות, שמע"צ), ובשמח"ת שאומרים הפיוטים שישו ושמחו.
בא"י שיש רק יום אחד יו"ט נוצר המנהג להזכיר נשמות ביום האחרון של החג בא"י וכתוצאה מזו יוצא שא"א הפיוט כי אם ביום א' דפסח ויום א' דסוכות כשחל בימות החול (בשערי אפרים הביא מנהג שלא לאומרו גם ביום א' דפסח שמברכים טל אך אין המנהג כן).
צורב מתחיל כתב:שבטיישראל כתב:הפיוט אמר בכל החגים אחר ברכת ההפטרה ולפני אשרי, חוץ מבימים בהם אומרים תפילה אחרת באותו מקום, דהיינו בשבת שאומרים יקום פורקן, ביום שמזכירין נשמות שהוא לעולם ביום בו קורין כל הבכור (אחש"פ, ב' דשבועות, שמע"צ), ובשמח"ת שאומרים הפיוטים שישו ושמחו.
בא"י שיש רק יום אחד יו"ט נוצר המנהג להזכיר נשמות ביום האחרון של החג בא"י וכתוצאה מזו יוצא שא"א הפיוט כי אם ביום א' דפסח ויום א' דסוכות כשחל בימות החול (בשערי אפרים הביא מנהג שלא לאומרו גם ביום א' דפסח שמברכים טל אך אין המנהג כן).
ביחס למודגש - במקומות האומרים תפילת טל לפני מוסף, מה זה שונה משמח"ת וכדו'?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 63 אורחים