''לו לבדו ראוי להתפלל ואין ראוי להתפלל לזולתו''
תמוה, 'ראוי' להתפלל? - חייב להתפלל!
ואין ראוי להתפלל? אסור להתפלל לזולתו!
ומשמע שצריך להאמין רק בזה שכך ראוי, ולא בזה שצריך ואסור, והוא פלא.
מה שנכון נכון כתב:ולשון הרמב"ם עצמו שם הוא 'ראוי'.
ביקורת תהיה כתב:מה שנכון נכון כתב:ולשון הרמב"ם עצמו שם הוא 'ראוי'.
הלשון בפירוש המשניות הוא תרגום, ומעניין אם המונח 'ראוי' הוא תרגום מדויק או תרגום חפשי.
ביקורת תהיה כתב:אם נהיה נאמנים למקור, צ"ל: אותו לבדו ראוי לעבוד, ואין ראוי לעבוד זולתו.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים