אמירת פרשת העקידה
פורסם: א' יוני 24, 2018 11:39 pm
[א] איתא בשולחן ערוך (או"ח סימן א סעיף ה),
והנה יש להבין מהו ענין 'ויכיר נפלאות ד'' שישנו בקריאת פרשת העקידה, ובלשון המשנ"ב היה מקום לדחוק שזה עולה על קריאת פרשת המן שיכיר נפלאות ד' שהוריד להם לחם מן השמים, אולם במקור הדברים במגן אברהם (ס"ק ח) זה מופיע רק על פרשת העקידה ומציין מקור הדברים 'כ' הבחיי פ' צו שאין די באמירה אלא בביאור הפ' ויכיר נפלאות ה''.
ובמחצית השקל (ס"ק ז) כתב,
אכן עדיין צ"ב בדברי המג"א ככתבן.
. ובמשנה ברורה (ס"ק יג), וטוב לומר פ' העקדה ופ' המן וכו'
אין די באמירה אלא שיתבונן מה שהוא אומר ויכיר נפלאות ד' וכן מה שאמרו בגמרא כל האומר תהלה לדוד ג' פעמים בכל יום מובטח לו שהוא בן עוה"ב ג"כ באופן זה.
והנה יש להבין מהו ענין 'ויכיר נפלאות ד'' שישנו בקריאת פרשת העקידה, ובלשון המשנ"ב היה מקום לדחוק שזה עולה על קריאת פרשת המן שיכיר נפלאות ד' שהוריד להם לחם מן השמים, אולם במקור הדברים במגן אברהם (ס"ק ח) זה מופיע רק על פרשת העקידה ומציין מקור הדברים 'כ' הבחיי פ' צו שאין די באמירה אלא בביאור הפ' ויכיר נפלאות ה''.
ובמחצית השקל (ס"ק ז) כתב,
הבחיי לא כתב כן על פרשת העקדה. ובעקדה הטעם לזכור לפניו זכות העקדה והאבות, וגם שימסור נפשו על קדושת שמו יתברך כמו שעשה יצחק. ובפרשת המן הטעם שעל ידי זה יבטח בה' ויאמין שכל הדברים באים בהשגחתו יתברך וכו'.
אכן עדיין צ"ב בדברי המג"א ככתבן.