שינוי מקום מקרע גז"ד (ר"ה טז:).
ובס"פ איזהו נשך (עה:) ג' צועקין ואינם נענים וכו', והקונה אדון לעצמו וכו', איכא דאמרי דביש ליה בהאי מתא ולא אזיל למתא אחרינא. ובמהרש"א שם מבאר ע"פ הגמרא בר"ה הנ"ל.
וכבר כתב כן רבינו יהונתן שם וז"ל,
דשנוי מקום מועיל כדאמרינן במסכת ברכות [עיין ר"ה ט"ז ע"ב] דשנוי השם ושנוי מקום מקרעין גזר דינו של אדם.
וז"ל החת"ס שם
קונה אדון לעצמו. הק' מרש"א מה שייך בלא אזיל למתא אחריתי קונה אדון לעצמו ופשוט הוא דטעם שינוי מקום משום שינוי מזל ר"ל השר והככב המשפיעי' באותו המקום אינו טוב לו וילך למקום אחר כי טוב לו אז מעתה ואם אינו עושה כן ונשאר תחת אותו השר הרי הוא קונה אדון לעצמו. ומכלל זה נ"ל נמי ההיפך מאן דטב לי' בהאי מתא לא ליזל למתא אחריתי בלי טעם הגון כי טוב לו עתה ומי יודע מה יהיה שמה ע"כ ישאר בטוב: