אל מלך- כתב הרמ"ק ז"ל בלי ספק הוא תקון אנשי כנסת הגדולה שבקצת מקומות בתקונים ורעיא מהימנא מפרש מלות אלו ומורה שהוא תקון קדמון עכ"ל.
אישצפת כתב:במחזור אהלי יעקב יצחקי ראש השנה עמוד 14 כתוב בזה"לאל מלך- כתב הרמ"ק ז"ל בלי ספק הוא תקון אנשי כנסת הגדולה שבקצת מקומות בתקונים ורעיא מהימנא מפרש מלות אלו ומורה שהוא תקון קדמון עכ"ל.
סגי נהור כתב:מעניין, כי לכאורה הביטוי "מעביר ראשון ראשון" מיוסד על לשון הברייתא (ר"ה יז, א), ולפי דברי הרמ"ק נצטרף לומר להפך, שהברייתא נקטה לשון התפילה.
ובכל אופן זאת לשון חז"לית, שמקורה לכאורה ארמי (קמא קמא בטיל).
סגי נהור כתב:עיין מאמר על דקדוק לשון המשנה להמשכיל שלמה לויזון, הנדפס (על דברי האפיקורסות שבו) בראש כרכי משניות וילנא.
מה שנכון נכון כתב:כוונתו לסידור תפלה למשה שער ששי סימן שני.
אישצפת כתב:במחזור אהלי יעקב יצחקי ראש השנה עמוד 14 כתוב בזה"לאל מלך- כתב הרמ"ק ז"ל בלי ספק הוא תקון אנשי כנסת הגדולה שבקצת מקומות בתקונים ורעיא מהימנא מפרש מלות אלו ומורה שהוא תקון קדמון עכ"ל.
סגי נהור כתב:("מעביר ראשון ראשון" הוא אח ל"חביב חביב קודם", "אחרון אחרון חביב" ואולי עוד).
אוצר החכמה כתב:אנחנו כולנו מקבלים את קדמות הזהר.
אם אתה דן על עניין מסויים אם הוא תוספת מאוחרת זה עניין אחר. אבל אם כוונתך לערער על הזהר, כמו שכבר נכתב כאן בעבר דעות המנגדות לקדמות ואמיתת הזהר אין מקומן כאן.
את סוף דבריך אודות התיקון לא הבנתי. מנין לך איזה תיקון עושה כל דבר?
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים