עמוד 1 מתוך 1

'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ב' נובמבר 19, 2018 3:17 pm
על ידי אבא יודן
מקור אם אפשר.

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ד' נובמבר 21, 2018 11:42 am
על ידי ביקורת תהיה
פרש שיחתך ונען.
מה בדיוק מציק לך?

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ד' נובמבר 21, 2018 12:19 pm
על ידי מעט דבש
עיין סידור רבי שבתי סופר עמ' 41.

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ד' נובמבר 21, 2018 3:27 pm
על ידי אבא יודן
מעט דבש כתב:עיין סידור רבי שבתי סופר עמ' 41.

עשה נא עמדי חסד ואמת, אמור לי תורף דבריו.

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ד' נובמבר 21, 2018 8:46 pm
על ידי בקרו טלה
אבא יודן כתב:
מעט דבש כתב:עיין סידור רבי שבתי סופר עמ' 41.

עשה נא עמדי חסד ואמת, אמור לי תורף דבריו.

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ד' נובמבר 21, 2018 11:23 pm
על ידי אבא יודן
בקרו טלה כתב:
אבא יודן כתב:
מעט דבש כתב:עיין סידור רבי שבתי סופר עמ' 41.

עשה נא עמדי חסד ואמת, אמור לי תורף דבריו.

ישר כח

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ה' נובמבר 22, 2018 1:08 am
על ידי ביקורת תהיה
ובכן, תורף הדברים הוא:
השם 'שיר' הוא במשקל 'ככר', לאמר:
שִׁיָּר, שִׁיָּרִים או שִׁיְּרַיִם, שִׁיְּרֵי.
יש ענין אפוא לבדוק כיצד ניקד רבי שבתי את 'שירים' האמור בקטורת.

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ה' נובמבר 22, 2018 4:07 am
על ידי מיני ומינך
ביקורת תהיה כתב:.
יש ענין אפוא לבדוק כיצד ניקד רבי שבתי את 'שירים' האמור בקטורת.

מצא את ההבדלים [עמ' סז 126]
אולם עי' בעמ' 124 הע' 1 ובעמ' סו הע' 1
עמ' 124 - 126.PDF
(792.61 KiB) הורד 254 פעמים
עמ' סו - סז.PDF
(247.17 KiB) הורד 274 פעמים

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ה' נובמבר 22, 2018 4:37 pm
על ידי אבא יודן
מיני ומינך כתב:
ביקורת תהיה כתב:.
יש ענין אפוא לבדוק כיצד ניקד רבי שבתי את 'שירים' האמור בקטורת.

מצא את ההבדלים [עמ' סז 126]
אולם עי' בעמ' 124 הע' 1 ובעמ' סו הע' 1
עמ' 124 - 126.PDF
עמ' סו - סז.PDF

ישר כח

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ה' נובמבר 22, 2018 6:40 pm
על ידי ביקורת תהיה
שוב ראיתי בפירוש הרד"ק על הפסוק 'וַיֹּאמֶר נַעֲמָן הוֹאֵל קַח כִּכָּרָיִם, וַיִּפְרָץ בּוֹ וַיָּצַר כִּכְּרַיִם כֶּסֶף' (מ"ב ה כג), שכתב: 'כִּכְּרַיִם כֶּסֶף' – הַשְּׁוָא אֲשֶׁר בַּכָּף הוּא סִימַן הַסְּמִיכוּת.
כלומר, 'ככר' ברבוי זוגי, במוכרת – 'כִּכָּרַיִם', ובסמיכות – 'כִּכְּרַיִם'.

מי יאלפנו חכמה:
א. הלוא צורת הסמיכות של 'ככרים' היא 'כִּכְּרֵי'!
ב. מדוע אין במלון זכר לצורת הרבוי 'כִּכָּרַיִם'?

מכל מקום לעניננו: לאור האמור יש לנקד 'של שִׁיָּרַיִם לחצאין'.

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: א' נובמבר 25, 2018 10:19 am
על ידי ביקורת תהיה
מעט דבש כתב:עיין סידור רבי שבתי סופר עמ' 41.

נאמר שם: אבל מלת 'שִׁירֵי' ביו"ד נחה הוא לשון שירה.
לאו דוקא, בכת"י קאופן מנוקד 'שִׁירֵי הדם' (צורת הסמיכות של 'שִׁירַיִם'), וכ"ה בסידור הרב: 'שִׁירֵי הדם'.
מן הענין, כי שם ספרו של הצדיק מקאלאמיי 'שִׁירֵי מַשְׂכִּיל', שנכתב בעקבי הספר 'משכיל אל דל', נקרא כן מלשון שיריים.

Re: 'של שירים לחצאין'. למה נקדו בסדורים המילה 'שירים', בצורה זוגית?

פורסם: ב' נובמבר 26, 2018 2:32 am
על ידי בן ראובן
ביקורת תהיה כתב:
מעט דבש כתב:עיין סידור רבי שבתי סופר עמ' 41.

נאמר שם: אבל מלת 'שִׁירֵי' ביו"ד נחה הוא לשון שירה.
לאו דוקא, בכת"י קאופן מנוקד 'שִׁירֵי הדם' (צורת הסמיכות של 'שִׁירַיִם'), וכ"ה בסידור הרב: 'שִׁירֵי הדם'.
מן הענין, כי שם ספרו של הצדיק מקאלאמיי 'שִׁירֵי מַשְׂכִּיל', שנכתב בעקבי הספר 'משכיל אל דל', נקרא כן מלשון שיריים.


יתכן שיסוד התיבה הוא ביו"ד שבאית ודגושה, אלא שדרך הלשון להניח יו"ד שבאית הבאה אחרי חיריק (כגון אחרי מ"ם השימוש).