רבים תמהו על הנוסח, שירושלים נקראת בית מקדש, ואמרו בזה ביאורים שונים.
לכאורה היה אפשר לומר פשוט ממש, שירושלים היא הבית של המקדש, וכמו בית תלמוד, שהבית הוא מקום לתלמוד וכדו', כן כאן, ירושלים היא הבית והמקום של המקדש.
היש מי שפירש כן מקדמונינו?
שייף נפיק כתב:רבים תמהו על הנוסח, שירושלים נקראת בית מקדש, ואמרו בזה ביאורים שונים.
לכאורה היה אפשר לומר פשוט ממש, שירושלים היא הבית של המקדש, וכמו בית תלמוד, שהבית הוא מקום לתלמוד וכדו', כן כאן, ירושלים היא הבית והמקום של המקדש.
היש מי שפירש כן מקדמונינו?
בברכה המשולשת כתב:שייף נפיק כתב:רבים תמהו על הנוסח, שירושלים נקראת בית מקדש, ואמרו בזה ביאורים שונים.
לכאורה היה אפשר לומר פשוט ממש, שירושלים היא הבית של המקדש, וכמו בית תלמוד, שהבית הוא מקום לתלמוד וכדו', כן כאן, ירושלים היא הבית והמקום של המקדש.
היש מי שפירש כן מקדמונינו?
זכורני שראיתי במאמר של ר"ד הכהן הנשקה, כדברי כת"ר, ושם הביא מקורות
שייף נפיק כתב:בברכה המשולשת כתב:שייף נפיק כתב:רבים תמהו על הנוסח, שירושלים נקראת בית מקדש, ואמרו בזה ביאורים שונים.
לכאורה היה אפשר לומר פשוט ממש, שירושלים היא הבית של המקדש, וכמו בית תלמוד, שהבית הוא מקום לתלמוד וכדו', כן כאן, ירושלים היא הבית והמקום של המקדש.
היש מי שפירש כן מקדמונינו?
זכורני שראיתי במאמר של ר"ד הכהן הנשקה, כדברי כת"ר, ושם הביא מקורות
אפשר את המאמר? ומיהו הרב הנ''ל?
וְלָמָה אֲנִי אוֹמֵר בַּמִּקְדָּשׁ וִירוּשָׁלַיִם שֶׁקְּדֻשָּׁה רִאשׁוֹנָה קְדֻשָּׁתָן לֶעָתִיד לָבוֹא וּבִקְדֻשַּׁת שְׁאָר אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לֹא קָדְשָׁה לֶעָתִיד לָבוֹא? לְפִי שֶׁקְּדֻשַּׁת הַמִּקְדָּשׁ וִירוּשָׁלַיִם מִפְּנֵי הַשְּׁכִינָה, וּשְׁכִינָה אֵינָהּ בְּטֵלָה. וַהֲרֵי הוּא אוֹמֵר: 'וַהֲשִׁמֹּתִי אֶת מִקְדְּשֵׁיכֶם', וְאָמְרוּ חֲכָמִים: אַף עַל פִּי שֶׁשּׁוֹמְמִין - בִּקְדֻשָּׁתָן הֵן עוֹמְדִים וכו'.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים