מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

על ידי ההוא טמיר ונעלם

דעת תפילה ופירושה, חקר ועיון בנוסחאות ומנהגי התפילה, לשונם ומקורם של פייטנים
שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

על ידי ההוא טמיר ונעלם

הודעהעל ידי שייף נפיק » ד' מאי 06, 2020 8:09 pm

חכ''א שליט''א עוסק בביאור הסידור על דרך פשט בלשון קלה ובהירה השווה לכל נפש, וכשהגיע אצל מקרא זה נתלבט ונתחבט ולא ידע צדיק נפש מה יפרש בזה על דרך פשוט, מהו על ידי ההוא טמיר ונעלם, ולא זכה לחכמת הקבלה, והסתפק אם למשוך ידו וקולמוסו ממילות אלו, אחר נמלך וביקש לשאול אצל החכמים ומביני מדע שמא ביאור פשוט יש כאן.
ושליחותא דידיה קא עבדינא.
והמסייע שכמ''ה לעשות רצון צדיק.

בברכה המשולשת
הודעות: 14156
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: על ידי ההוא טמיר ונעלם

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' מאי 06, 2020 9:07 pm

שייף נפיק כתב:חכ''א שליט''א עוסק בביאור הסידור על דרך פשט בלשון קלה ובהירה השווה לכל נפש, וכשהגיע אצל מקרא זה נתלבט ונתחבט ולא ידע צדיק נפש מה יפרש בזה על דרך פשוט, מהו על ידי ההוא טמיר ונעלם, ולא זכה לחכמת הקבלה, והסתפק אם למשוך ידו וקולמוסו ממילות אלו, אחר נמלך וביקש לשאול אצל החכמים ומביני מדע שמא ביאור פשוט יש כאן.
ושליחותא דידיה קא עבדינא.
והמסייע שכמ''ה לעשות רצון צדיק.


למטב ידיעתי, ביטוי זה (שאיננו מקרא) לא מופיע בסידורי המקובלים (ובעקבותיהם בסידורי הספרדים) אלא רק בסידורים נוסח ספרד החסידי.
אז לכאורה המקור לחפש זה בספרי חסידות.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: על ידי ההוא טמיר ונעלם

הודעהעל ידי צביב » ד' מאי 06, 2020 10:13 pm

( שו''ת חות יאיר סימן רי, שו''ת חקל יצחק ספינקא סימן ז)

בשו''ת חקל יצחק מבאר שהיחוד הוא שם הנכתב עם הנקרא,
(וזה ע''י השורש של שני השמות, והוא טמיר ונעלם (מלקראו שם))

ויברכו שם כבודך ומרומם על כל ברכה ותהלה ( נחמיה ט)
בשם הנקרא מכבדים את ה',
והוא אחד עם השם המפורש הנכתב,
וניתן לנו רשות לברך כך,
ובאמת כוונתינו למי שמרומם מכל ברכה ותהלה.

שקלאוו
הודעות: 117
הצטרף: ה' מאי 19, 2016 1:41 pm

Re: על ידי ההוא טמיר ונעלם

הודעהעל ידי שקלאוו » א' מאי 17, 2020 6:53 pm

במקור: טמיר וגניז, והוא לאורך ורוחב הזהר
משמעותו: כתר, בד"כ אריך (אבל לפעמים כתר עליון, ולפעמים הקו עצמו) והוא שמייחד בין קודשא בריך הוא (ז"א) ושכינתיה (נוק)


חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים