עמ' כה - פיוט אאגרה
בכמה מן הפיוטים מקדים המפרש לבאר בקצרה על מה בנוי הפיוט (עי' לדוגמא בפיוט 'תחת אלה' בעמ' נה ובפיוט 'אלים' בעמ' עג), וזה עוזר מאוד ללומד הפיוט.
בפיוט 'אאגרה' אין הקדמה וארשום כאן מה שציינתי לעצמי כהקדמה: אחר שפותח בתחנונים, הפייט הולך לפי סדר, בריאת העולם, דור המבול, דור הפלגה, אברהם , יצחק, יעקב, יציאת מצרים, מתן תורה, משה, אהרן, יהושע ועוד.
עמ' מח
"שכינה אִהל ציר". בפי' רש"י 'משה' האהיל וכו'. עי' עמ' מב בד"ה סָכַם אתו ציר, משה הסכים עם יצחק, ובהערה קסב הביא המהדיר מקורות שמשה נקרא ציר.
עמ' נה
בפתיחה. עי' להלן עמ' סד בפי' ר"י קרא בד"ה מדבר וציה, ודע והבן האיך מסדר והולך וכו'.
עמ' סא
"נכרתה זאת להררי קדם". בפי' רש"י ברית כרותה היא מקדם 'להררי עולם'. ובהערה נה הביא המהדיר גרסא נוספת 'להררי קדם'. ויתכן שזה יותר נכון. וא"ש דהדר מפרש בסוף הקטע: הררי 'קדם' אלו האבות.
עמ' עג
בפתיחה. עי' פי' ר"י קרא בעמ' עח בד"ה ודודאי, הקלירי הזה קבע כאן וכו'.
עמ' פא
בד"ה טל הנפת "כמו שנזדמן עב טל". לפי"ז צריך לגרוס כמתנת טל בכ"ף.
עמ' פד
ואין לומר אתו כנס וכו' 'ואם' כן. צ"ל 'דאם' כן.