יתר10 כתב:כמדומה שכבר הזכירו כאן מה שאמר הגרשז"א? שקנין משיכה הוא רק לבהמות..
עט סופר כתב:ברצינות
עד כאן הגעתם, זה לא מובן מאליו שאין לדמות מילתא למילתא, ולכל אחד זה נידון בפני עצמו, אפילו כאן מנסים לרבע את כולם ע"פ חוקים ומשפטים בל ידעום, ולעשות מכך שימוש ת"ח....
עט סופר כתב:ברצינות
עד כאן הגעתם, זה לא מובן מאליו שאין לדמות מילתא למילתא, ולכל אחד זה נידון בפני עצמו, אפילו כאן מנסים לרבע את כולם ע"פ חוקים ומשפטים בל ידעום, ולעשות מכך שימוש ת"ח....
אם נסתכל במקורות, אז שיר השירים מתאר נישואי חברות, ואשת חיל נישואי שותפות. מה שמעניין הוא שהרמב"ם למרות שהוא מתייחס לאשה שהיא נחותה מהגבר, וא"כ לכאורה זה דבר שמונע חברות אמיתית, עדיין מתאר את היחסים שבין גבר לאשה במונחים של נישואי חברות. ואלו דבריו בהלכות תשובה פ"י ה"ג: "וכיצד היא האהבה הראויה הוא שיאהב את ה' אהבה גדולה יתירה עזה מאוד עד שתהא נפשו קשורה באהבת ה' ונמצא שוגה בה תמיד כאלו חולה חולי האהבה שאין דעתו פנויה מאהבת אותה אשה והוא שוגה בה תמיד בין בשבתו בין בקומו בין בשעה שהוא אוכל ושותה, יתר מזה תהיה אהבת ה' בלב אוהביו..."
המעיין כתב:אם נסתכל במקורות, אז שיר השירים מתאר נישואי חברות, ואשת חיל נישואי שותפות. מה שמעניין הוא שהרמב"ם למרות שהוא מתייחס לאשה שהיא נחותה מהגבר, וא"כ לכאורה זה דבר שמונע חברות אמיתית, עדיין מתאר את היחסים שבין גבר לאשה במונחים של נישואי חברות. ואלו דבריו בהלכות תשובה פ"י ה"ג: "וכיצד היא האהבה הראויה הוא שיאהב את ה' אהבה גדולה יתירה עזה מאוד עד שתהא נפשו קשורה באהבת ה' ונמצא שוגה בה תמיד כאלו חולה חולי האהבה שאין דעתו פנויה מאהבת אותה אשה והוא שוגה בה תמיד בין בשבתו בין בקומו בין בשעה שהוא אוכל ושותה, יתר מזה תהיה אהבת ה' בלב אוהביו..."
אם זה מה שהסוציולוגים אומרים עליו, מזל שהרמב"ם לא קרא את הבלי הסוציולוגים.
איש-אחד כתב:כבר אמר הנביא "וַאֲמַרְתֶּם עַל-מָה עַל כִּי-יְהוָה הֵעִיד בֵּינְךָ וּבֵין אֵשֶׁת נְעוּרֶיךָ אֲשֶׁר אַתָּה בָּגַדְתָּה בָּהּ וְהִיא חֲבֶרְתְּךָ וְאֵשֶׁת בְּרִיתֶךָ" (מלאכי ב, יד).
היינו ב' הדברים: חברות ושותפות.
תוכן כתב:מה שמעניין הוא שהרמב"ם למרות שהוא מתייחס לאשה שהיא נחותה מהגבר, וא"כ לכאורה זה דבר שמונע חברות אמיתית, עדיין מתאר את היחסים שבין גבר לאשה במונחים של נישואי חברות.
כותב בדמע כתב:תוכן כתב:מה שמעניין הוא שהרמב"ם למרות שהוא מתייחס לאשה שהיא נחותה מהגבר, וא"כ לכאורה זה דבר שמונע חברות אמיתית, עדיין מתאר את היחסים שבין גבר לאשה במונחים של נישואי חברות.
הפלא הגדול הוא בי. למרות שאני עם אשתי בנשואי חברות, אני עדיין סבור שהיא נחותה ממני בצורה יוצאת דופן.
גאולה בקרוב כתב:
לא שמתי לב אם הביאו כבר את הראיה מיצחק אבינו, שכתוב שאהב את רבקה לאחר הנישואין, וכבר העירו בזה הרשר"ה ועוד.
המעיין כתב:מסקנה:
בעוד שרבינו הרמב"ם לא זכה בעוונותיו לנישואי חבירות, יצחק אבינו זכה גם זכה ואפילו לנישואי חבירות עם קצת רמה!
יד לפה כתב:עיינו במלבי"ם פרשת כי תצא (כד,א).
אוהב אוצר כתב:בקצרה:
כאחד שמתעסק בתחום, אני מכיר אישית זוג שהתגרש והזוג השני 'בדרך' בגלל הנושא המדובר כאן.
הבחור טען שהוא לא מעונין ואין לו 'משיכה' [אני בכוונה משתמש עם המילה הזאת שהועלתה כאן] והמשגיחים אמרו להם שלא 'ישגיחו' בזה.
אברך אחד מהם סיפר לי שהמשגיח שמע ממנו לאיזה צרות הוא הגיע היום, הוא לא עונה לו לטלפונים ומתחמק ממנו! אחת מהישיבות המפורסמות ביותר.
אותם שמורים שלא להתיייחס לזה [משיגיחים וכד'] עתידים לתת את הדין.
אסור, פשוט אסור שלא להתייחס להרגשות אלו.
כבר קודמי הגדירו זאת בשפה המקצועית והמכובדת.
ענקי רוח כמו מרן הרב שך זצ"ל, בכח גדלותם וראייתם למרחוק את האדם הספציפי העומד מולו, יכלו לומר מילים כאלו לשואל הספציפי ולא להוראה גורפת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים