חיים שאול כתב:היום יש שם א׳ בשם זולדן אולי (לא זוכר מדוייק וגם לא מכיר אותו)
יהושפט כתב:אכן, ההכשר של קהילות באיקיאה הוא רק על המסעדה ומזנון האוכל המהיר, המוצרים משבדיה הם באישור הרבנות הראשית לישראל, ואין להם דבר עם קהילות.
פרנקל תאומים כתב:יהושפט כתב:אכן, ההכשר של קהילות באיקיאה הוא רק על המסעדה ומזנון האוכל המהיר, המוצרים משבדיה הם באישור הרבנות הראשית לישראל, ואין להם דבר עם קהילות.
איפה יש שם מוצרים משוודיה? איפה הם מוכרים אותם? בחנות?
יונת אלם כתב:לאחרונה יש שחיטה של שופרא בהכשר בד"צ אשדוד וחת"ס פ"ת תחת המיתוג הרב מנדל חשין מקרית הרצוג.
מה טיב כשרות זו?
סופר-סתם כתב:פרנקל תאומים כתב:יהושפט כתב:אכן, ההכשר של קהילות באיקיאה הוא רק על המסעדה ומזנון האוכל המהיר, המוצרים משבדיה הם באישור הרבנות הראשית לישראל, ואין להם דבר עם קהילות.
איפה יש שם מוצרים משוודיה? איפה הם מוכרים אותם? בחנות?
בסניף ראשל"צ מול הקופות יש חנות מוצרי מזון
חיימשה כתב:להלן הודעה שקיבלתי זה לא מכבר מעו''ד בכיר שעוסק בתביעות יצוגיות:
מה דעתך על ההפרדה שעושה איקאה, באמצעות מחיצה ושומר חמוש, בין האזור החלבי לבין האזור הבשרי במסעדה אצלה? ילדה שרכשה מזון בחלבי ביקשה לשבת עם אמה בבשרי, והדבר נמנע ממנה פיסית.
מה דעתך - א) בהיבט הערכי. האם זה דבר ראוי? ב) בהיבט ההלכתי - יש איסור על אדם מאמין לראות ילד שאוכל מנה חלבית ליד אמו שאוכלת מאכל בשרי?
חיימשה כתב:סופר-סתם כתב:פרנקל תאומים כתב:יהושפט כתב:אכן, ההכשר של קהילות באיקיאה הוא רק על המסעדה ומזנון האוכל המהיר, המוצרים משבדיה הם באישור הרבנות הראשית לישראל, ואין להם דבר עם קהילות.
איפה יש שם מוצרים משוודיה? איפה הם מוכרים אותם? בחנות?
בסניף ראשל"צ מול הקופות יש חנות מוצרי מזון
במו עיני ראיתי שנמכרת שם אריזה של קציצות בשר קפוא עם חותמת קהילות
חיימשה כתב:חיימשה כתב:להלן הודעה שקיבלתי זה לא מכבר מעו''ד בכיר שעוסק בתביעות יצוגיות:
מה דעתך על ההפרדה שעושה איקאה, באמצעות מחיצה ושומר חמוש, בין האזור החלבי לבין האזור הבשרי במסעדה אצלה? ילדה שרכשה מזון בחלבי ביקשה לשבת עם אמה בבשרי, והדבר נמנע ממנה פיסית.
מה דעתך - א) בהיבט הערכי. האם זה דבר ראוי? ב) בהיבט ההלכתי - יש איסור על אדם מאמין לראות ילד שאוכל מנה חלבית ליד אמו שאוכלת מאכל בשרי?
להלן תשובתי אליו:
המסקנהשלי אחרי כל שיחה בנושאי זכויות ושוויון.
אתה אדם דתי! ...
חיימשה כתב:יונת אלם כתב:לאחרונה יש שחיטה של שופרא בהכשר בד"צ אשדוד וחת"ס פ"ת תחת המיתוג הרב מנדל חשין מקרית הרצוג.
מה טיב כשרות זו?
רמת רבנות רגילה.
שמעתי מהר''ד טהרני
בברכה המשולשת כתב:חיימשה כתב:חיימשה כתב:להלן הודעה שקיבלתי זה לא מכבר מעו''ד בכיר שעוסק בתביעות יצוגיות:
מה דעתך על ההפרדה שעושה איקאה, באמצעות מחיצה ושומר חמוש, בין האזור החלבי לבין האזור הבשרי במסעדה אצלה? ילדה שרכשה מזון בחלבי ביקשה לשבת עם אמה בבשרי, והדבר נמנע ממנה פיסית.
מה דעתך - א) בהיבט הערכי. האם זה דבר ראוי? ב) בהיבט ההלכתי - יש איסור על אדם מאמין לראות ילד שאוכל מנה חלבית ליד אמו שאוכלת מאכל בשרי?
להלן תשובתי אליו:
המסקנהשלי אחרי כל שיחה בנושאי זכויות ושוויון.
אתה אדם דתי! ...
דפח"ח
(רק נא לזכור שהגישה הזו לא מייצגת את כל ה-"חילונים", אלא רק את ה"חילונים" הקיצוניים. סוכ"ס, רוב ה-"חילונים" גם שומרים כשרות)
חיימשה כתב:חיימשה כתב:להלן הודעה שקיבלתי זה לא מכבר מעו''ד בכיר שעוסק בתביעות יצוגיות:
מה דעתך על ההפרדה שעושה איקאה, באמצעות מחיצה ושומר חמוש, בין האזור החלבי לבין האזור הבשרי במסעדה אצלה? ילדה שרכשה מזון בחלבי ביקשה לשבת עם אמה בבשרי, והדבר נמנע ממנה פיסית.
מה דעתך - א) בהיבט הערכי. האם זה דבר ראוי? ב) בהיבט ההלכתי - יש איסור על אדם מאמין לראות ילד שאוכל מנה חלבית ליד אמו שאוכלת מאכל בשרי?
להלן תשובתי אליו: וכו'
א) בהיבט הערכי - כל חוק באשר הוא נועד להגביל את החירות האישית כדי להשיג תועלת כלשהי, וחוקי הכשרות אינם יוצאים מן הכלל הזה.
לענייננו אין זה חשוב אם בעל החנות מקפיד על כשרות משיקולי אמונה או שיקולי עסקים. בשורה התחתונה חוקי הכשרות נוהגים שם.
וראוי גם ראוי לבצע את דרישות החוק.
ב) בהיבט ההלכתי - האיסור איננו מה שתיארת, אך בתנאים הנוכחיים אין להתיר אכילת מנה חלבית במסעדה הבשרית.
אדם שממשיך לעבוד באותו מקום ומספר בגנות הכשרות אינו נאמן מטעם אין אדם משים עצמו רשע, ורק אם (ידוע ש)התפטר מחמת אותה סיבה יש להאמינו. ע"כ.
אישצפת כתב:זה לא קשור ישירות לכותרת האשכול אבל כן קשור לנושאים שהובאו בו.
אמר לי ידיד שקרא בתשובות אור לציון כת"י (חלק ה')
נהר שלום כתב:אישצפת כתב:זה לא קשור ישירות לכותרת האשכול אבל כן קשור לנושאים שהובאו בו.
אמר לי ידיד שקרא בתשובות אור לציון כת"י (חלק ה')
מתי זה עתיד לצאת לאור?
אבני גזית כתב:פרנקל תאומים כתב:
אבל, אני מבקש לכתוב לא על סמך שמועות ולא על סמך רכילויות, כ''א שיענו על הנ''ל רק אנשים המתעסקים בענייני כשרות והמכירים אותם מבפנים, ובתנאי שהם מספיק יר''ש בשביל להתיירא יראה גדולה שלא להוציא ש''ר ברבים על זולתם ושלא לגרום הפסד ממון ופרנסה על חינם. או לחליפין- שיענו על הנ''ל מי ששמעו באוזניהם מפי ת''ח נאמנים וישרים המצויים בנושא הכשרות (ושלא חשודים על הגזמנות או על אינטרסנטיות).
במילים אחרות: חושבני שאם ישנן כשרויות המכשילות את הרבים, מצווה לפרסם זאת. ויש כאן גם סיוע לרבים הנבוכים בעניין. אבל מאידך, צריך להיזהר מאד שלא לכתוב בלי ידיעה אמיתית ומוחלטת, שלא נהיה ח''ו בכלל "ארור מכה רעהו בסתר" ושלא נזיק ונגרום הפסד ממון ח''ו על סמך שמועות ופטפוטי הבריות.
טוב שכתבת, טוב שהדגשת
תקופה ארוכה אני מתלבט האם אשכול כזה לא יגרור הוצאת שם רע. בסוף החלטתי כן לפתוח את הדיון, בזהירות וברגישות.
חושבני שההכשרים צריכים לחשוף את עצמם ואת פעילותם, כדי שהציבור יידע על מי והאם מי הוא סומך.
לגבי שארית ישראל, הדיינים מוכרים, וכך גם הרב יברוב. בכל אופן, יתד דואג לייחצן אותם.
לגבי מחזיקי הדת, זו הקהילה של בעלזא. שוב אנשים מוכרים וידועים כיראי חטא.
קהילות, אכן אינני מכיר.
אבל חת"ס, נראה לי כסוג של רוח רפאים. הלוואי ואתבדה
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אבני גזית כתב:פרנקל תאומים כתב:
אבל, אני מבקש לכתוב לא על סמך שמועות ולא על סמך רכילויות, כ''א שיענו על הנ''ל רק אנשים המתעסקים בענייני כשרות והמכירים אותם מבפנים, ובתנאי שהם מספיק יר''ש בשביל להתיירא יראה גדולה שלא להוציא ש''ר ברבים על זולתם ושלא לגרום הפסד ממון ופרנסה על חינם. או לחליפין- שיענו על הנ''ל מי ששמעו באוזניהם מפי ת''ח נאמנים וישרים המצויים בנושא הכשרות (ושלא חשודים על הגזמנות או על אינטרסנטיות).
במילים אחרות: חושבני שאם ישנן כשרויות המכשילות את הרבים, מצווה לפרסם זאת. ויש כאן גם סיוע לרבים הנבוכים בעניין. אבל מאידך, צריך להיזהר מאד שלא לכתוב בלי ידיעה אמיתית ומוחלטת, שלא נהיה ח''ו בכלל "ארור מכה רעהו בסתר" ושלא נזיק ונגרום הפסד ממון ח''ו על סמך שמועות ופטפוטי הבריות.
טוב שכתבת, טוב שהדגשת
תקופה ארוכה אני מתלבט האם אשכול כזה לא יגרור הוצאת שם רע. בסוף החלטתי כן לפתוח את הדיון, בזהירות וברגישות.
חושבני שההכשרים צריכים לחשוף את עצמם ואת פעילותם, כדי שהציבור יידע על מי והאם מי הוא סומך.
לגבי שארית ישראל, הדיינים מוכרים, וכך גם הרב יברוב. בכל אופן, יתד דואג לייחצן אותם.
לגבי מחזיקי הדת, זו הקהילה של בעלזא. שוב אנשים מוכרים וידועים כיראי חטא.
קהילות, אכן אינני מכיר.
אבל חת"ס, נראה לי כסוג של רוח רפאים. הלוואי ואתבדה
קהילות גם בעלזא.
חיימשה כתב:חיימשה כתב:להלן הודעה שקיבלתי זה לא מכבר מעו''ד בכיר שעוסק בתביעות יצוגיות:
מה דעתך על ההפרדה שעושה איקאה, באמצעות מחיצה ושומר חמוש, בין האזור החלבי לבין האזור הבשרי במסעדה אצלה? ילדה שרכשה מזון בחלבי ביקשה לשבת עם אמה בבשרי, והדבר נמנע ממנה פיסית.
מה דעתך - א) בהיבט הערכי. האם זה דבר ראוי? ב) בהיבט ההלכתי - יש איסור על אדם מאמין לראות ילד שאוכל מנה חלבית ליד אמו שאוכלת מאכל בשרי?
להלן תשובתי אליו:
המסקנהשלי אחרי כל שיחה בנושאי זכויות ושוויון.
אתה אדם דתי!
אישצפת כתב:זה לא קשור ישירות לכותרת האשכול אבל כן קשור לנושאים שהובאו בו.
אמר לי ידיד שקרא בתשובות אור לציון כת"י (חלק ה') על ענין נאמנות אדם שמעיד בגנות הכשרות של מפעל מסויים בו הוא עובד. וכך התשובה (אני לא מדייק כי כך שמעתי ממי שקראה)אדם שממשיך לעבוד באותו מקום ומספר בגנות הכשרות אינו נאמן מטעם אין אדם משים עצמו רשע, ורק אם (ידוע ש)התפטר מחמת אותה סיבה יש להאמינו. ע"כ.
כיום רוב ההסתמכויות שלנו לדבר בגנאי גופי כשרות מסויימים (ואני מדבר באופן כללי, לא בנידון שהובא באשכול בו מבקשים לתור אחר האחראי) הם מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לדבר בגנאי.
בן מיכאל כתב:חריף מדי.
חיימשה כתב:בן מיכאל כתב:חריף מדי.
תודה לכל המגיבים בענין.
א''א להבין את תגובתי כשלא מכירים את דעותיו הסופר סבלניות של המכותב.
במחשבה שניה אולי הייתי צריך להמנע מלהעלותה לכאן.
חיימשה כתב:אישצפת כתב:זה לא קשור ישירות לכותרת האשכול אבל כן קשור לנושאים שהובאו בו.
אמר לי ידיד שקרא בתשובות אור לציון כת"י (חלק ה') על ענין נאמנות אדם שמעיד בגנות הכשרות של מפעל מסויים בו הוא עובד. וכך התשובה (אני לא מדייק כי כך שמעתי ממי שקראה)אדם שממשיך לעבוד באותו מקום ומספר בגנות הכשרות אינו נאמן מטעם אין אדם משים עצמו רשע, ורק אם (ידוע ש)התפטר מחמת אותה סיבה יש להאמינו. ע"כ.
כיום רוב ההסתמכויות שלנו לדבר בגנאי גופי כשרות מסויימים (ואני מדבר באופן כללי, לא בנידון שהובא באשכול בו מבקשים לתור אחר האחראי) הם מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לדבר בגנאי.
לפחות המידע שלי על חת''ס הוא ממעשה שביררתי בעצמי עם הרבנים בעצמם כמשנת''ל.
מעבר לזה, יש הבדל בין 'עדות' של עובד באיזה הכשר לבין קלא דלא פסיק.
אולי בדיני עדות אין זה מכריע, אבל אף אחד מאיתנו לא היה מכניס לפיו תרופות של מפעל שעובדיו מרננים עליו כיו''ב.
אישצפת כתב:כיום רוב ההסתמכויות שלנו לדבר בגנאי גופי כשרות מסויימים הם מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לדבר בגנאי.
יוצא פוניבז' כתב:אישצפת כתב:כיום רוב ההסתמכויות שלנו לדבר בגנאי גופי כשרות מסויימים הם מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לדבר בגנאי.
כיום רוב הסומכים על אותם גופי כשרות מסויימים הוא מחמת שהם ניזונים משמועות או מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לאכול משחיטתם.
אישצפת כתב:יוצא פוניבז' כתב:אישצפת כתב:כיום רוב ההסתמכויות שלנו לדבר בגנאי גופי כשרות מסויימים הם מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לדבר בגנאי.
כיום רוב הסומכים על אותם גופי כשרות מסויימים הוא מחמת שהם ניזונים משמועות או מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לאכול משחיטתם.
כשהגמרא אמרה עד אחד נאמן באיסורין היא אמרה איך הוא צריך להראות? זקן ארוך? פיאות ארוכות? איזה כובע הוא חובש לראשו? או אפילו אחד מן השוק. כל עוד שלא הורעה חזקתו הוא נאמן. כדי להוציא אדם מחזקת כשרות קשה להסתמך על שמועה אם לא ראית בעיניך.
אבני גזית כתב:אישצפת כתב:יוצא פוניבז' כתב:אישצפת כתב:כיום רוב ההסתמכויות שלנו לדבר בגנאי גופי כשרות מסויימים הם מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לדבר בגנאי.
כיום רוב הסומכים על אותם גופי כשרות מסויימים הוא מחמת שהם ניזונים משמועות או מרבנים שניזונים משמועות. והשאלה עד כמה אפשר להסתמך על זה לאכול משחיטתם.
כשהגמרא אמרה עד אחד נאמן באיסורין היא אמרה איך הוא צריך להראות? זקן ארוך? פיאות ארוכות? איזה כובע הוא חובש לראשו? או אפילו אחד מן השוק. כל עוד שלא הורעה חזקתו הוא נאמן. כדי להוציא אדם מחזקת כשרות קשה להסתמך על שמועה אם לא ראית בעיניך.
"כדי להוציא אדם מחזקת כשרות" -
מהעולה כאן נראה שאין כאן 'אדם' בכלל. אין את מי להוציא, מדובר בגופים ריקים מנפש חיה.
חיים שאול כתב:כל ההכנסה של עד אחד לכאן היא טעות, כי אף א׳ לא חושב שרב פלוני משקר מידיעה ובמצח נחושה אלא שהוא לא מבין בכשרות וכדו׳, וא"כ אני באמת מאמין לו שמה שהוא מקפיד הוא שומר אבל הבעי׳ שהוא לא יודע על מה צריך להקפיד
(לא שעל מה שהוא כן מקפיד אין בעיות כי צריך לדעת על איזה משגיחים אפשר לסמוך)
אישצפת כתב:כל מפעל המחזיק במשגיח כשרות מטעם איזה גוף שיהיה הוא העד. אם יש גוף כשרות שנותן חותמת בלי להכניס משגיח זו כבר בעיה בפני עצמה. אבל את זה הצרכן לא אמור לדעת ובשמים לא יתבע על כך כי בשבילו החותמת מעידה על היות שם משגיח שמאשר את המוצר לשימוש מבחינה כשרותית. אולם אם ידוע לו שאין על מוצר/מפעל מסויים פיקוח או שגילה בו פגמי כשרות איתרע חזקתו של אותו מוצר/מפעל כי מי שאמור להשגיח שם לא עושה מלאכתו נאמנה. מכאן ועד להקיש לכל המוצרים הנמצאים תחת אותו מותג כשרות שהם במפעלים אחרים ומשגיחים אחרים אמורים להיות שם צריך כבר שתורע חזקת אותו גוף כשרות מכמה מקומות שזה מורה על כך שאינם מחזיקים במשגיחים הנאמנים למלאכתם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים