מלבד זאת, כשמונים שנה יש כאן, אך לא שמונים ממש.יהושפט כתב:יש כאן שני דברים, סיפור שהקמת נחלת שבעה היה בה' באייר . . קטע מפז[מ]ון על 80 שנה . . ואז בתשי"א סיפור שכורך הכל יחד.
וכן אומרת השמועה שהתבטא בשעת מעשה.יושב הארץ כתב: . . שהרבי מלובביץ אמר שהקמת המדינה דחתה את הגאולה לכמה עשרות שנים...
אוהב ציון כתב:בעזה"י
יישר כח גדול ליושב הארץ.
דרך אגב, הם הצליחו להביא חלק גדול מעשרת השבטים, והם חיים עמנו כיום. אבל זה כבר יותר מדאי לאשכול זה...
יושב הארץ כתב:בספר "המגיד דורש ציון". מובא חותם של ה"המוסד הראשי" משנת תקפ"א, האם זה אוטנתי?
אם כן יש כאן ראיה חזקה לרוח המשיחית של תלמידי הגר"א לבניית ארץ ישראל ושיבת ציון כבר בימים ההם.
יושב הארץ כתב:בספר "המגיד דורש ציון". מובא חותם של ה"המוסד הראשי" משנת תקפ"א, האם זה אוטנתי?
אם כן יש כאן ראיה חזקה לרוח המשיחית של תלמידי הגר"א לבניית ארץ ישראל ושיבת ציון כבר בימים ההם.
לענין כתב:מעניין מתי ולמה שונה החותם.
[מאד נשמח מי שימצא לנו מסמך שחתום בחותמת הנ"ל, זה מאד יקדם אותנו].
יושב הארץ כתב:לא יוצאי דופן ,אך אפשר ללמוד מהם שכוונתם היתה לבנין הארץ ולהושיב את ירושלים וכו'.
לענין כתב:את הכיתוב גם אני ראיתי, אבל מה אתה מתכוין?
זה הגיוני שזה 'מעובד', אבל כדאי למצוא את החותם המקורי שממנו זה נולד.
בריושמא כתב:החותמת הזאת היא מעניינת מאוד.
היא נמצאת לפני בספר המגיד דורש ציון עצמו, הספר בנייר,
ובצד שמאל למעלה כתוב בה בבירור: FALASTINA.
החושב יחשוב, והמבין יבין.
יושב הארץ כתב:ר' משה מגיד מספר את סיפור התייסדות הכולל. לצערי יש כמה מילים מטושטשות, האם מישהו יכול לפותרם?
שאלו שלום ירושלים, עומדות רגלינו בשעריך ירושלים בצלותא ובבעותא בעד אוהביך ובפרט בעד דורשי שלום בנין ירושלים המחזיקים בעץ החיים.... תהילת ה' בפינו כעל כל טוב אשר גמלנו, אף יקרת יסודתינו מאז הוקם על שם רב האי גאון עוזינו רשכבה"ג רבינו אליהו זצוק"ל מוילנה --- ותלמידייו [החיים?] מנוחי נפש זיע"א.... ויסעו כצאן עמו והעירו את לבב... [הרבה מטושטש...] לחדוות? אם הבנים שמחה לבת ציון הנדחה.... תורות ותפילות.. והיה לנו הלילה משמר והיום מלאכה [ותהי] רשאית (מ)שובת[ם] בגליל העליון עה"ק צפת ת"ו ואחר נפוצו [מיקירי אחינו?] לפעה"ק ירושלם תוב"ב, וחפץ ה' ... זו וזו עלתה בידם, ותהי המחצה מעדת ה' [...] הא' על צפת ... ת"ו ומחצתם בהר ציון ת"ו. מה נאוו על ההרים הקול קול יעקב [מזמורים?], על טהרת הקודש מתקדשים ומטהרים
יושב הארץ כתב:רצ"ה לעהרין מכנה כמה פעמים את רבי משה ריבלין בתואר "דורש לציון" בנוסף למגיד מישרים.
איש-אחד כתב:יושב הארץ כתב:רצ"ה לעהרין מכנה כמה פעמים את רבי משה ריבלין בתואר "דורש לציון" בנוסף למגיד מישרים.
משתמע לכאו' שהכינוי "דורש לציון" לא אמור להיות ייחודי רק לר' משה מגיד, מעניין אם ישנם אחרים שכונו כך.
עכשיו נותר למצוא דרשת "אקטיביזם משיחי" אותנטית כדי שנוכל להבין אולי מה משמעות הכינוי הזה..
יושב הארץ כתב:איש-אחד כתב:יושב הארץ כתב:רצ"ה לעהרין מכנה כמה פעמים את רבי משה ריבלין בתואר "דורש לציון" בנוסף למגיד מישרים.
משתמע לכאו' שהכינוי "דורש לציון" לא אמור להיות ייחודי רק לר' משה מגיד, מעניין אם ישנם אחרים שכונו כך.
עכשיו נותר למצוא דרשת "אקטיביזם משיחי" אותנטית כדי שנוכל להבין אולי מה משמעות הכינוי הזה..
המושג דבעיא דרישה מופיע כמה וכמה פעמים בשמונה מכתבים שמצויים בידינו, כנראה זה היה המוטו שלו...
לא ידוע לי על עוד מישהו בטח לא מכולל הפרושים שכונה כך, אדרבה תאיר עינינו.
המחקר כתב:אין הנידון דומה לראיה
בכל המקרים שהבאת, אין ספק ש"דורש לציון" אינו תפקיד ומשרה, אלא שבח.
ואילו כאן במכתבים שהביא יושב הארץ, זה בא בהקשר לתפקיד ומשרה - כהמשך ישיר ל"מגיד מישרים".
ופשוט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים