פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:האשכול התעורר לחיים... אך נשארת השאלה הנוקבת: הנה נלחמים לא לשנות כקוצו של יו"ד בהרבה ענינים וכן בעניני מלבוש... וכאן העניבה בצורתה הנוכחית שכל מטרתה היא לנוי החלה כפריט אופנתי אצל הגויים, ולא רק זאת אלא לפי המובא בוויקיפדיה במיוחד בכדי למשוך תשומת לב של נשים... ואנ"ש לובשים אותה לכתחילה עד כדי כך שאסור להראות ברבים בלי עניבה... והדבר תמוה ביותר. הלא על מסאנה דערקא נלחמו...
התחיל כפריט אופנתי של הגויים, ובהמשך הפך להיות פריט לבוש חרדי, מה יש? כמו הפראק והקאפטען והווייסע זאקען וכו' וכו'.
ר' זאב, נראה לי שאתה מאלה שהעניבה לא נוחה להם.. אתה באמת לא חייב.. יזהו אותך כחרדי עפ''י הכובע והז'קט, זה בהחלט מספיק..
זה לא שהעניבה לא נוחה, בכדי לא להיות פרוש מהציבור כאשר יש ארוע כגון חתונה וכדומה איני רוצה לבלוט, אך מדוע ללבוש פריט שלא מוסיף דבר לתועלת (וכפי שמספרים על גדולים שלבשו נעליים בלי שרוכים מכיוון שזה ביטול תורה, גם כאן ניתן לומר דבר דומה) וכולו רק לנוי. ולדייק בדבריך הוא לא הפך לפריט לבוש חרדי שכן גם נלבש ע"י גויים, אלא אף חרדים לובשים אותו, והבעיה עם הפריט הזה שלא מספיק עניבה אחת אלא צריך כמה וכמה, ועניבות הנחשבות מהודרות עולות ממון רב ובפרט הצעירים רוצים להתהדר בעניבות של מותגים יוקרתיים שעולים מאה דולר ויותר... ובפרט בחתונה והרבה פעמים תראה אותם מאחרי בית הכנסת הופכים אחד לשני את העניבה לראות מה המותג... ומי מממן להם את העניבות? ואני תמה הנה יצא לאור ספרי ונמכר ב95 שקלים שזה כסף קטן יחסית ואני מקבל בקשות לתת בחינם (למרות שעולה חצי ממחיר העלות), והאם גם בעניבות מבקשים מבעל החנות שיתן להם חינם? ושאלת השאלות, אם זה לא פריט חיוני בעל משמעות דתית כלשהיא (לשטריימל והגרביים הלבנות וכו' כבר יש משמעות דתית) שכל אחד יעשה לפי הבנתו ורצונו, ולא ניחא לי כשאני מגיע לבית הכנסת או כל מקום התקהלות אחר בלי עניבה ועם כובע לא מקופל למטה כמנהג בני הישיבות שמעירים על כך. נראה שסדר העדיפויות השתבש איפשהוא