מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » א' מאי 07, 2017 9:23 pm

אני לא חייב לסאטמר שום דבר ואני לא צריך להסביר את מעשיהם, אם ישנה שאלה תורנית ממקורות תורניים אשמח לענות.
יתכן שגם בחו"ל אסור להצביע בבחירות אך אין זה נוגע לדיון בארה"ק.

הבעיה כאן בארץ היא שהבוחר מביא את "בא כחו" לכנסת כדי לחוקק חוקים לאשר דברים וכו' חלק מהדברים שנעשים הם דברים אסורים לחלוטין אלא שאם יאשרו אותם בעתיד יקבלו טובות תחתיהם להעמדת עולם התורה וזהו רע במיעוטו !

אני לא דן בדיני שליחות ולא במושגים למדניים אלא בצורה הפשוטה ביותר, אדם שמסיע מחבל מתאבד לרחוב הומה אדם כדי לקבל אח"כ תקציב ענק למען עולם התורה לא יוכל לומר אני רק הבאתי אותו והוא בחר להתפוצץ כן הוא הדבר הזה אנו מביאים את המחבל ואנו נושאים באחריות!!!
(זו דוגמא בעלמא, לא להתלהם!)

מנצפך
הודעות: 446
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2016 11:05 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי מנצפך » א' מאי 07, 2017 11:04 pm

אני עדיין מעולם לא התערבתי בכל ההתפלספויות האין סופיות של ה'אספקלריא', אבל אני רק מתקשה קצת להבין,
לי תמיד הסבירו שהחכי"ם של המפלגות החרדיות הם בכלל לא שליחים שלי וההוכחה הפשוטה לכך היא שמעולם (עכש"ל) לא היה פריימריז לא בש"ס ולא ביהדות התורה, אלא הם שליחים של האדמורי"ם והרבנים שליט"א, ואני בעצם נותן את קולי למועצת החכמים/גדולי התורה והם בוחרים שליחים משלהם שישבו שם במקומם ויעשו שליחותם ועליהם הם סומכים את ידיהם ודעתם, ועתה אם יש משהו שאינו כשורה, אם יש מישהו שאמור לשאת בעול זה הם מקסימום מרן ראש הישיבה/הראשל"צ/האדמו"ר מויזניץ, ואני חונכתי לאמונה תמימה בחכמתם של הרבנים הנ"ל שיודעים הם לבחור שליחים הנאמנים להם שלא יעשו מעשים שאינם עולים בקנה אחד עם ההלכה הצרופה, מעתה אין ברור כלל איך הגיע לכאן שליחות שלי ומה שייך כאן 'רע' במיעוטו, האם חשוד אחד מהרבנים הקדוה"ט הנ"ל בעשיית רע שלא עפ"י דין תורת משה וישראל?

נ.ב. בעניות דעתי הדלה לא הבנתי את הניק שטוען כאן שלכאורה אין להצביע כי ז הרע במיעוטו, אדרבה היא הנותנת, למה לא עדיף לעשות את הרע במיעוטו מאשר לגרום להתגלמות הרוע על כל תכולתו, קטונתי..

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » א' מאי 07, 2017 11:22 pm

אש משמים כתב:אני לא חייב לסאטמר שום דבר ואני לא צריך להסביר את מעשיהם, אם ישנה שאלה תורנית ממקורות תורניים אשמח לענות.
יתכן שגם בחו"ל אסור להצביע בבחירות אך אין זה נוגע לדיון בארה"ק.

הבעיה כאן בארץ היא שהבוחר מביא את "בא כחו" לכנסת כדי לחוקק חוקים לאשר דברים וכו' חלק מהדברים שנעשים הם דברים אסורים לחלוטין אלא שאם יאשרו אותם בעתיד יקבלו טובות תחתיהם להעמדת עולם התורה וזהו רע במיעוטו !

אני לא דן בדיני שליחות ולא במושגים למדניים אלא בצורה הפשוטה ביותר, אדם שמסיע מחבל מתאבד לרחוב הומה אדם כדי לקבל אח"כ תקציב ענק למען עולם התורה לא יוכל לומר אני רק הבאתי אותו והוא בחר להתפוצץ כן הוא הדבר הזה אנו מביאים את המחבל ואנו נושאים באחריות!!!
(זו דוגמא בעלמא, לא להתלהם!)

כאשר אתה מביא את הדוגמא ממסיע מחבל, אתה הוא זה שמתלהם.
אני לא מביא ברכבי לא את המחבל ח''ו, המחבל כבר שם עם פצצות ביד!
אני מביא את החבלן שבא לנטרל אותו. מטבע הדברים במלחמה ייתכנו גם טעויות ואבידות, ולכן מי שמביא את החבלן הוא ''רע במיעוטו'' ? אתמהה

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי משה נטע » א' מאי 07, 2017 11:35 pm

ברים כתב:כלל לא התייחסת למצב בארה"ב, ששם הכל "הותרה" לגמרי, והפוסק כמעט היחיד שאסר, תלמידיו הרבים נכשלים בחמורות שבחמורות...

על פי פשוטו אין שום עניין בבחירה לומר שהבוחר גורם לנבחר לעשות דברים לא טובים, כי הרי כל מה שמצביעים לו הוא כדי להרוויח לעצמנו מה שאנו רוצים ממנו וכל השאר הוא עניינו ועניין בוחריהם הנוספים בלבד. (לפי זה קיימים גם יהודים בארץ הקודש שמצביעים למפלגות כלליות, או לפחות שייכים אליהם ומצביעים בפריימריז, בינתיים הוא קצת מתחת לשטיח אך כשדיברתי עם כמה מהם זה היה פשוט שאם בחו"ל אפשר להצביע גם בארץ הקודש אפשר להצביע וגם לומר שבארץ ישראל היא מדינה יהודית בלבד הוא בכלל לא נכון, וממילא אין שום חילוק בבחירות בין א"י לחו"ל).

לעניין - מי הוא הפוסק שאסר הבחירות בUSA?

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ב' מאי 08, 2017 12:04 am

אתה צריך להחליט אם אתה טוען מצד סברא או מצד הלכה.
אם מסברא, כל בעל הגיון בריא מבין שצריך להצביע כדי להציל כל מה שאפשר להציל, במגבלות גדרי ההלכה כמובן, ובדרך כלל כל שאלה הלכתית שעולה נידונית ונשאלת, ומה שנפסק כך עושים, עד שלפעמים כל ח"כ נוהג אחרת, כ"א לפי הוראת רבותיו. [וכפי הדוגמא שציינתי לעיל עם המסגד].
אם מצד הלכה – כמעט כל הפוסקים בשבעים שנה האחרונות פסקו להצביע. מתוכם גאוני הדורות שעליהם נשען כלל ישראל בשאלות חמורות שבחמורות.
אם אשה מקבלת גט אחרי 20 דיונים בב"ד והותרה לינשא, האם זה "רע במיעוטו"? יש הלכה!

אחד יחיד היה מהגדולים שפסק לאיסור הוא הרה"ק בעל ויוא"מ זצ"ל . [ואחריו נוהים כל רבני העד"ח לדורותיהם בלי שיש להם אפשרות לדון בנושא כלל, שהרי מי שיהין להרהר בנושא יבולע לו מיד ויוקע אל עמוד הקלון כידוע]
כאשר אנו רואים שתלמידיו וממלאי מקומו מתירים איסור זה עצמו במקומם ובאופן היותר חמור, ואינם מחמירים אלא עלינו הרחוקים ממקומם אלפי פרסאות, הרי שאין הדבר אומר אלא דרשני.

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ב' מאי 08, 2017 12:05 am

אתה צריך להחליט אם אתה טוען מצד סברא או מצד הלכה.
אם מסברא, כל בעל הגיון בריא מבין שצריך להצביע כדי להציל כל מה שאפשר להציל, במגבלות גדרי ההלכה כמובן, ובדרך כלל כל שאלה הלכתית שעולה נידונית ונשאלת, ומה שנפסק כך עושים, עד שלפעמים כל ח"כ נוהג אחרת, כ"א לפי הוראת רבותיו. [וכפי הדוגמא שציינתי לעיל עם המסגד].
אם מצד הלכה – כמעט כל הפוסקים ב7 שמיטות האחרונות פסקו להצביע. מתוכם גאוני הדורות שעליהם נשען כלל ישראל בשאלות חמורות שבחמורות.
אם אשה מקבלת גט אחרי 20 דיונים בב"ד והותרה לינשא, האם זה "רע במיעוטו"? יש הלכה!
אחד יחיד היה מהגדולים שפסק לאיסור הוא הרה"ק בעל ויוא"מ זצ"ל . [ואחריו נוהים כל רבני העד"ח לדורותיהם בלי שיש להם אפשרות לדון בנושא כלל, שהרי מי שיהין להרהר בנושא יבולע לו מיד ויוקע אל עמוד הקלון כידוע]
כאשר אנו רואים שתלמידיו וממלאי מקומו מתירים איסור זה עצמו במקומם ובאופן היותר חמור, ואינם מחמירים אלא עלינו הרחוקים ממקומם אלפי פרסאות, הרי שאין הדבר אומר אלא דרשני.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' מאי 08, 2017 12:25 am

אקוה שדברי דלהלן יובנו מספיק.

אעיר עוד הערה,
גם הרה"ק מסאטמאר, למרות היותו מורה הוראה ופוסק, לדעת רבים עיקר טעמו הוא השקפתי, והטעמים על פי הלכה הם רק "לחזק" את התפיסה ההשקפתית האוסרת השתתפות והתחברות עם המדינה הציונית. וכעין האיסורים ההלכתיים לדבר בשפה עברית שכתבם הרה"ק מסאטמאר בספרו, אשר כל בר דעת מבין שאין כאן באמת חשש הלכתי אלא השקפתי.

ודוגמא לכך ניתן למצוא למשל במאבק היהדות האורטודוקסית בענין שינוי מקום הבימה, שנכתבו על כך המון טעמים "הלכתיים" לאסור, אך ברור שעיקר הטעם היה התרחקות ממנהגי הנוצרים שרצו הרפורמים להכניס, ולולא הטעם ההשקפתי, סביר להניח שמהטעמים ההלכתיים לבדם לא היה זה איסור וודאי לא איסור חמור כל כך.

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ב' מאי 08, 2017 1:15 am

אורי אגסי כתב:אקוה שדברי דלהלן יובנו מספיק.

אעיר עוד הערה,
גם הרה"ק מסאטמאר, למרות היותו מורה הוראה ופוסק, לדעת רבים עיקר טעמו הוא השקפתי, והטעמים על פי הלכה הם רק "לחזק" את התפיסה ההשקפתית האוסרת השתתפות והתחברות עם המדינה הציונית. וכעין האיסורים ההלכתיים לדבר בשפה עברית שכתבם הרה"ק מסאטמאר בספרו, אשר כל בר דעת מבין שאין כאן באמת חשש הלכתי אלא השקפתי.

ודוגמא לכך ניתן למצוא למשל במאבק היהדות האורטודוקסית בענין שינוי מקום הבימה, שנכתבו על כך המון טעמים "הלכתיים" לאסור, אך ברור שעיקר הטעם היה התרחקות ממנהגי הנוצרים שרצו הרפורמים להכניס, ולולא הטעם ההשקפתי, סביר להניח שמהטעמים ההלכתיים לבדם לא היה זה איסור וודאי לא איסור חמור כל כך.

כשסיימתי במשפט "אין הדבר אומר אלא דרשני" התכוונתי בדיוק לדבריך.
זה ההסבר היחיד שאפשר לתת על ההבדל בין הבחירות בארה"ב לבחירות אצלינו, שאין מדובר כלל בנושא הלכתי.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי משה נטע » ב' מאי 08, 2017 5:29 pm

היכן אסר סאטמאר רב זיע"א את הבחירות בחו"ל?

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ב' מאי 08, 2017 7:41 pm

ברים כתב:אתה צריך להחליט אם אתה טוען מצד סברא או מצד הלכה.
אם מסברא, כל בעל הגיון בריא מבין שצריך להצביע כדי להציל כל מה שאפשר להציל, במגבלות גדרי ההלכה כמובן, ובדרך כלל כל שאלה הלכתית שעולה נידונית ונשאלת, ומה שנפסק כך עושים, עד שלפעמים כל ח"כ נוהג אחרת, כ"א לפי הוראת רבותיו. [וכפי הדוגמא שציינתי לעיל עם המסגד].


לא בדיוק כל דבר נשאל לרבנים, אך גם א"כ אין זה סותר לכך שזהו הרע במיעוטו.
ברים כתב:אם מצד הלכה – כמעט כל הפוסקים ב7 שמיטות האחרונות פסקו להצביע. מתוכם גאוני הדורות שעליהם נשען כלל ישראל בשאלות חמורות שבחמורות.

זה שהם פסקו להצביע לא סותר שזה רע במיעוטו.
ברים כתב:אם אשה מקבלת גט אחרי 20 דיונים בב"ד והותרה לינשא, האם זה "רע במיעוטו"? יש הלכה!

דברתי על הרבה בעיות גיורים שלא כדין גט שנעשה (ע"פ כל הדיינים) שלא כדין וחמורות שכאלה.
ברים כתב:אחד יחיד היה מהגדולים שפסק לאיסור הוא הרה"ק בעל ויוא"מ זצ"ל . [ואחריו נוהים כל רבני העד"ח לדורותיהם בלי שיש להם אפשרות לדון בנושא כלל, שהרי מי שיהין להרהר בנושא יבולע לו מיד ויוקע אל עמוד הקלון כידוע]
כאשר אנו רואים שתלמידיו וממלאי מקומו מתירים איסור זה עצמו במקומם ובאופן היותר חמור, ואינם מחמירים אלא עלינו הרחוקים ממקומם אלפי פרסאות, הרי שאין הדבר אומר אלא דרשני.

אני לא קשור לסאטמר ואני לא אומר שאסור להצביע, להפך, אני אומר שכן צריך להצביע (מי שהורו לו רבותיו) אבל מתוך הבנה שזהו רע במיעוטו ויש לבחור בלב כבד ולהבין את משמעות הדבר כששולחים נציג לכנסת, אביא דוגמא (אחרונה) לכך, ישנו חולה מסוכן מאוד(כלל הציבור היהודי בארה"ק), כדי להציל את חייו (עולם התורה) צריך לקטוע את ידיו ורגליו (לאשר דיינים שלא ראויים לבנות מסגדים ועוד), ברור שהטוב ביותר הוא שהחולה יבריא (לא יהיו פורקי עול וקול התורה ישמע בגאון), אך זה בלתי אפשרי ולכן שולחים את הרופאים (חברי הכנסת) כדי לעשות את הניתוח (הצלת עולם התורה) הנוראי בקטיעת אבריו זהו רע מאוד להיות בלא אברים אלו אך רע יותר הוא המוות לכן עושים רע קטן (קוטעים, שולחים חכ"ים) כדי שיחיה החולה.
אני חושב שהבהרתי את הדברים מספיק.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' מאי 08, 2017 11:16 pm

אם הבנתי טוב את דבריך,
אזי אתה מודה שמוכרחים להציל את חייו גם במחיר קטיעת האברים, ורופא שיסרב לכך (או אדם שיסרב לתת כסף להוצאות הניתוח הזה) בתואנה שזה "הרע במיעוטו" והוא לא אוהב רע בכלל ומעדיף שלא לעשות כן, הרי הוא פושע גמור!

ולכן הנמנע מלהצביע בטענה הטפשית של הרע במיעוטו, פושע וחסיד שוטה הוא!

(כמובן שמי שדעת רבו הק' לאסור או כי ס"ל שעדיף שימות החולה ולא יקטעו אבריו, או שס"ל שאין זה מציל את החולה בכלל, או לא יודע מה סברתו, ימנע, אבל מי שלא תלמיד לרב כזה, וודאי שצריך לילך אחר דעת רובא דרובא של פוסקי ההלכה (ורובא דבעלי ההשקפה) ולהצביע)

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ב' מאי 08, 2017 11:35 pm

אורי אגסי כתב:אם הבנתי טוב את דבריך,
אזי אתה מודה שמוכרחים להציל את חייו גם במחיר קטיעת האברים, ורופא שיסרב לכך (או אדם שיסרב לתת כסף להוצאות הניתוח הזה) בתואנה שזה "הרע במיעוטו" והוא לא אוהב רע בכלל ומעדיף שלא לעשות כן, הרי הוא פושע גמור!

ולכן הנמנע מלהצביע בטענה הטפשית של הרע במיעוטו, פושע וחסיד שוטה הוא!

(כמובן שמי שדעת רבו הק' לאסור או כי ס"ל שעדיף שימות החולה ולא יקטעו אבריו, או שס"ל שאין זה מציל את החולה בכלל, או לא יודע מה סברתו, ימנע, אבל מי שלא תלמיד לרב כזה, וודאי שצריך לילך אחר דעת רובא דרובא של פוסקי ההלכה (ורובא דבעלי ההשקפה) ולהצביע)


הבנת מצויין !
ולכן שנלך להצביע לא נעשה את זה בשמחה כזו גדולה אלא בכאב לב גדול על האברים שאנו הולכים לקטוע!!! וכל זה אע"פ שזו מצווה!!!

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' מאי 08, 2017 11:47 pm

אני שמח שהתקדמנו בהידברות.

אך אוסיף שעדיין נזדעזע ממי שיושב בביתו ומדמה בעצמו ששב ואל תעשה עדיף.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ב' מאי 08, 2017 11:52 pm

ודאי שאין שייכות ל"שב ואל תעשה", אלא מי שרבותיו פוסקים שזו מצווה ודאי ישמע להם, מי שרבותיו פוסקים שזו עבירה ישב בביתו, ומי שאין לו רב לכאורה לא הותר לו להשתמש ברע כדי לעשות טוב, שהרי ודאי שמצב כזה של שימוש ברע הוא חידוש ואילו הפשטות היא לברוח מהרע ולעשות רק טוב.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ב' מאי 08, 2017 11:54 pm

וכן נזדעזע למי שרץ לקלפי בשמחה יתרה...

חזון-איש'ניק
הודעות: 262
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 10:10 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי חזון-איש'ניק » ג' מאי 09, 2017 12:11 am

ברים כתב:. ואחריו נוהים כל רבני העד"ח לדורותיהם בלי שיש להם אפשרות לדון בנושא כלל, שהרי מי שיהין להרהר בנושא יבולע לו מיד ויוקע אל עמוד הקלון כידוע

אם מישהו יאמר כדברים האלה על א' מהחכמים המתירים והמצווים להצביע, מיד היה יוצא נגדו קול קורא ב"יתד" או ב"המודיע" על ביזוי כבוד ת"ח, ומיד היו מביאים את הסיפור הנודע של רעק"א עם מדפיסי סלאוויטא, אבל כשמדובר באלה שאסרו את ההצבעה, אפילו אם זה יהיה פוסק הדור כמו המנחת יצחק, או ת"ח מופלג כמו הגרי"י פישר, וכהנה וכהנה, אז מותר לומר כן, הבט נא למי...

משוש דורים
הודעות: 933
הצטרף: ב' נובמבר 14, 2016 12:23 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי משוש דורים » ג' מאי 09, 2017 7:15 pm

חזון-איש'ניק כתב:
ברים כתב:. ואחריו נוהים כל רבני העד"ח לדורותיהם בלי שיש להם אפשרות לדון בנושא כלל, שהרי מי שיהין להרהר בנושא יבולע לו מיד ויוקע אל עמוד הקלון כידוע

אם מישהו יאמר כדברים האלה על א' מהחכמים המתירים והמצווים להצביע, מיד היה יוצא נגדו קול קורא ב"יתד" או ב"המודיע" על ביזוי כבוד ת"ח, ומיד היו מביאים את הסיפור הנודע של רעק"א עם מדפיסי סלאוויטא, אבל כשמדובר באלה שאסרו את ההצבעה, אפילו אם זה יהיה פוסק הדור כמו המנחת יצחק, או ת"ח מופלג כמו הגרי"י פישר, וכהנה וכהנה, אז מותר לומר כן, הבט נא למי...


המפורסמות אינן צריכות ראיה, שחברי העדה"ח בוחרים את רבניהם לפי מה שיפסקו בענין הבחירות.
וידוע שאחר פטירת הגרז"ר בענגיס הגיעו למרן הגרי"ז מבריסק בשאלה את מי לבחור כגאב"ד, ואמר מרן שהרב רובינוב מלונדון הוא מועמד מצויין, ואמרו לו הרי הוא לא יאסור את הבחירות, וענה מרן הגרי"ז, אויב הער וועט מתיר זיין, ועט דאך דאס זיין מותר.

שמחו
הודעות: 278
הצטרף: ו' נובמבר 13, 2015 12:37 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי שמחו » ג' מאי 09, 2017 7:26 pm

משוש דורים כתב:
חזון-איש'ניק כתב:
ברים כתב:. ואחריו נוהים כל רבני העד"ח לדורותיהם בלי שיש להם אפשרות לדון בנושא כלל, שהרי מי שיהין להרהר בנושא יבולע לו מיד ויוקע אל עמוד הקלון כידוע

אם מישהו יאמר כדברים האלה על א' מהחכמים המתירים והמצווים להצביע, מיד היה יוצא נגדו קול קורא ב"יתד" או ב"המודיע" על ביזוי כבוד ת"ח, ומיד היו מביאים את הסיפור הנודע של רעק"א עם מדפיסי סלאוויטא, אבל כשמדובר באלה שאסרו את ההצבעה, אפילו אם זה יהיה פוסק הדור כמו המנחת יצחק, או ת"ח מופלג כמו הגרי"י פישר, וכהנה וכהנה, אז מותר לומר כן, הבט נא למי...


המפורסמות אינן צריכות ראיה, שחברי העדה"ח בוחרים את רבניהם לפי מה שיפסקו בענין הבחירות.
וידוע שאחר פטירת הגרז"ר בענגיס הגיעו למרן הגרי"ז מבריסק בשאלה את מי לבחור כגאב"ד, ואמר מרן שהרב רובינוב מלונדון הוא מועמד מצויין, ואמרו לו הרי הוא לא יאסור את הבחירות, וענה מרן הגרי"ז, אויב הער וועט מתיר זיין, ועט דאך דאס זיין מותר.

גם במועצת גדולי התורה בוחרים לפי מה שיפסקו בענין הבחירות.....

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 8:48 am

אש משמים כתב:וכן נזדעזע למי שרץ לקלפי בשמחה יתרה...

ומה לעשות שרבים וטובים קיימו מצווה זו בשמחה יתירה, כגון הרב מפוניבז שרקד בדרך "לשמוע דברי החזון איש", או הישועות משה שזימר בדרך "לעשות רצונך א' חפצתי" או האדמו"ר מראחמסטריווקא שהלך רגלי וסירב להשתמש ברכב ןכן רבים.

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 9:08 am

חזון-איש'ניק כתב:
ברים כתב:. ואחריו נוהים כל רבני העד"ח לדורותיהם בלי שיש להם אפשרות לדון בנושא כלל, שהרי מי שיהין להרהר בנושא יבולע לו מיד ויוקע אל עמוד הקלון כידוע

אם מישהו יאמר כדברים האלה על א' מהחכמים המתירים והמצווים להצביע, מיד היה יוצא נגדו קול קורא ב"יתד" או ב"המודיע" על ביזוי כבוד ת"ח, ומיד היו מביאים את הסיפור הנודע של רעק"א עם מדפיסי סלאוויטא, אבל כשמדובר באלה שאסרו את ההצבעה, אפילו אם זה יהיה פוסק הדור כמו המנחת יצחק, או ת"ח מופלג כמו הגרי"י פישר, וכהנה וכהנה, אז מותר לומר כן, הבט נא למי...

רבני העדה החרדית תלויים לפרנסתם במוסדותיה, וכל אחד נדרש לחתום בכתב ידו ע"ע שמשועבד בענייני דעות לפסוק כפי הוראות ההנהלה ולחתום על כל כרוז שיוצא מטעמם, בשנים האחרונות אפילו מי ששולח בנו לישיבה שאינה בתקן משלם במשכורתו. מדובר באנשים שבתחילת דרכם הציבורית נצרכים להעד"ח כדי שיהיה להם לחם לאכול. הםהגוף שמכתיר את הרבנים.
הדברים נעשים בגלוי, ואין מקום לויכוח אם אלו העובדות.
(לעניין זה העד"ח הינה המקום האחרון בו קיים המושג "רב מטעם" חוץ מהרב הצבאי... אפילו הרבנים הראשיים לא מחויבים לפסוק עפ"י דעת מישהו אחר).
ראו מה קרה לראב"ד כאשר בנושא אחד ההין לפסוק בלי להתחשב בהם. ספריו הושלכו ונקרעו רח"ל.
מה בין זה למועצת גדולי התורה.
מישהו התפרסם כגדול בתורה בגלל שהתקבל למועצת? מישהו מתפרנס משם? האדמו"ר מסלונים שליט"א שלל את הבחירות אחרי גירוש גוש קטיף, מישהו פגע בכבודו?

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 9:40 am

מפורסם הדבר שכאשר מינה הסאטמאר רב את בעל המנח"י זצ"ל לגאב"ד טענו לפניו כי איך ימנה מי שאינו קנאי?
ויען בחכמתו ויאמר:
ביכולתי לקחת מישהו שיודע את כל התורה ולהפוך אותו לקנאי בן לילה אחד, אך אינני יכול לקחת קנאי ולהופכו בן לילה ליודע כל התורה כולה...
הגרי"י פישר עבר שבעה מדורי גהינם ברעב ובחוסר כל עד שנחה דעתם של מנהלי העד"ח לקבלו, זה מעיד אני מקרוב ממש, והגאב"ד שליט"א מעולם לא היה קנאי עד בואו הנה כידוע.

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 9:47 am

אש משמים כתב:ודאי שאין שייכות ל"שב ואל תעשה", אלא מי שרבותיו פוסקים שזו מצווה ודאי ישמע להם, מי שרבותיו פוסקים שזו עבירה ישב בביתו, ומי שאין לו רב לכאורה לא הותר לו להשתמש ברע כדי לעשות טוב, שהרי ודאי שמצב כזה של שימוש ברע הוא חידוש ואילו הפשטות היא לברוח מהרע ולעשות רק טוב.

עד היום ידעתי שבשאלות שואלים את הפוסקים, ירדה אש משמים וחידשה שפוסקים לפי הפשטות... ועוד בשאלות שיש להם השפעה על הכלל כולו, תמיהני.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 1:21 pm

ברים כתב:
אש משמים כתב:ודאי שאין שייכות ל"שב ואל תעשה", אלא מי שרבותיו פוסקים שזו מצווה ודאי ישמע להם, מי שרבותיו פוסקים שזו עבירה ישב בביתו, ומי שאין לו רב לכאורה לא הותר לו להשתמש ברע כדי לעשות טוב, שהרי ודאי שמצב כזה של שימוש ברע הוא חידוש ואילו הפשטות היא לברוח מהרע ולעשות רק טוב.

עד היום ידעתי שבשאלות שואלים את הפוסקים, ירדה אש משמים וחידשה שפוסקים לפי הפשטות... ועוד בשאלות שיש להם השפעה על הכלל כולו, תמיהני.


כשיש שאלה שואלים פוסק אבל כשהכל פשוט וברור אין צורך, ופשוט.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 1:24 pm

ברים כתב:
אש משמים כתב:וכן נזדעזע למי שרץ לקלפי בשמחה יתרה...

ומה לעשות שרבים וטובים קיימו מצווה זו בשמחה יתירה, כגון הרב מפוניבז שרקד בדרך "לשמוע דברי החזון איש", או הישועות משה שזימר בדרך "לעשות רצונך א' חפצתי" או האדמו"ר מראחמסטריווקא שהלך רגלי וסירב להשתמש ברכב ןכן רבים.


אולי תתחיל להביא הסברים במקום לספר סיפורים...?

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 1:57 pm

הסיפורים הם מעשה רב, ההסברים הם סברות כרס.

אחרי 7 שמיטות, מי ששיטתו העמידה מקום תורה מגדלור לעולם כולו שלא היה כמותו מימות רבותינו הראשונים כאשר באותה תקופת זמן הצד השני העמיד לגיונות של...
מי הוא זה שצריך לספק הסברים?

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 2:11 pm

ברים כתב:הסיפורים הם מעשה רב, ההסברים הם סברות כרס.

אחרי 7 שמיטות, מי ששיטתו העמידה מקום תורה מגדלור לעולם כולו שלא היה כמותו מימות רבותינו הראשונים כאשר באותה תקופת זמן הצד השני העמיד לגיונות של...
מי הוא זה שצריך לספק הסברים?


הסיפורים בובקע'ס והסברות אמיתה של תורה !

לא אמרתי לא לבחור ושאין תועלת בכך אלא רק שיש לעשות זאת בלב כבד, וביותר, מתוך הבנה ולא מתוך גיבוב שטויות של אנשי עיתונים ושאר מרעין בישין, עד כדי שיבוש המציאות כולה !
(אגב, כבר הסכמנו לעיל שזהו "רע במיעוטו")

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 2:25 pm

סברת כרסך היא הקובעת מה הם בובקעס ןמה אמיתה של תורה?
לפחות 2 ממה שהבאתי הן דברים שקיבלתי מעדי ראייה.
אינני יודע אם הסכמתי על דבריך ב''רע במיעוטו''. כן מוסכם שלגיונות של שורפי פחים וכותבי כתבי פלסטר הם רע בהתגלמותו.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אורי אגסי » ד' מאי 10, 2017 2:48 pm

התחלתי כבר אתמול להגיב לאש משמים אך נמחקה לי ההודעה הארוכה ועל כן אכתוב רק בקיצור.

גם איש הצלה המחלל שבת זה "רע במיעוטו" ולכן ממעט בחילול ככל האפשר, אמנם פשוט שזו מצוה חשובה מאד שהרי התורה התירה בשבילה לחלל שבת.
כעת יש לדון אם הוא צריך לרוץ "בשמחה" לקיים מצות הצלת נפשות, או שכשהוא עושה מלאכת שבת צריך הוא לעשות זאת "בלב כבד".
אני יכול להבין מאד מי שרץ בשמחה למצוה רבה זו, ולא בוכה בליבו על הדלקת האש בשבת.

אם זה המשל המתאים למעשי הח"כים ולבחירות, אזי מובן מאד מה שצדיקים וחסידים עשו זאת בשמחה ולא בכו בליבם על על "הרע במיעוטו".

גם אם לדעת אש משמים המשל הקרוב יותר הוא לרופא הכורת איברים בכדי להציל נפש יהודי, אזי אני חושב שאדם בר דעת וירא שמים באמת היודע שמקיים כאן מצוה גדולה של הצלת נפש, יכול לעשות זאת בשמחה, אם כי אני יכול להבין שלא כל אחד בדרגה הזו ויש מי שיצטער מכריתת האבר על אף שבכך הוא מציל את חייו. אבל עכ"פ מי שעושה בשמחה הוא הבר דעת והבעל מדרגה כאן.

ובפרט שלדעתי (ולדעת רבים) המשל הראוי יותר הוא המעשה של איש ההצלה ולא של כורת האיברים, ובפרט שלדעתי אין כאן בכלל ענין של לעבור על איסורים בשביל לקיים מצוה, כי אין שום איסור "הלכתי" אלא רק ענינים "השקפתיים", ולכן:

א. ודאי שהשמח במצוה זו הוא הצודק.

ב. ולכן גם פשוט שאין מי שיגיד בטפשותו שהוא מעדיף שלא לחלל שבת ולהציל יהודי, והוא מעדיף לעשות "רק טוב" ולשבת בביתו, וגם רופא היכול לכרות אבר ולהציל נפש, אך צר לו בליבו ומעדיף לעצום עינים ולהשאיר את החולה למות, דם החולה בראשו!

(כל זה כמובן חוץ ממי שאוחז שיש איסור ממש בעצם הדבר כהרה"ק מסאטמאר, ואזי המשל הוא אם ההלכה למשל אוסרת על כריתת האבר גם בכדי להציל נפש, ולכן אסור לעשות כן, אבל כל מי שס"ל שעפ"י הלכה צריכים לכרות האבר, אין לו שום צידוק לשבת בחיבוק ידיים!)

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 2:52 pm

ברים כתב:סברת כרסך היא הקובעת מה הם בובקעס ןמה אמיתה של תורה?
לפחות 2 ממה שהבאתי הן דברים שקיבלתי מעדי ראייה.
אינני יודע אם הסכמתי על דבריך ב''רע במיעוטו''. כן מוסכם שלגיונות של שורפי פחים וכותבי כתבי פלסטר הם רע בהתגלמותו.


זו לא סברתי, ואם יש לך טענה ברמה אתה מוזמן לטעון אך אם לא, קבל את האמת ממי שאמרה!
איני תומך בלשרוף דבר כלשהוא ואיני פעיל של שום גורם, אני מנסה ללבן את הסוגיות שעל הפרק ולהבינם, אתם מוזמנים להצטרף אך יכולים להשאר בקשקושים.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 3:05 pm

אורי אגסי כתב:התחלתי כבר אתמול להגיב לאש משמים אך נמחקה לי ההודעה הארוכה ועל כן אכתוב רק בקיצור.

גם איש הצלה המחלל שבת זה "רע במיעוטו" ולכן ממעט בחילול ככל האפשר, אמנם פשוט שזו מצוה חשובה מאד שהרי התורה התירה בשבילה לחלל שבת.
כעת יש לדון אם הוא צריך לרוץ "בשמחה" לקיים מצות הצלת נפשות, או שכשהוא עושה מלאכת שבת צריך הוא לעשות זאת "בלב כבד".
אני יכול להבין מאד מי שרץ בשמחה למצוה רבה זו, ולא בוכה בליבו על הדלקת האש בשבת.

אם זה המשל המתאים למעשי הח"כים ולבחירות, אזי מובן מאד מה שצדיקים וחסידים עשו זאת בשמחה ולא בכו בליבם על על "הרע במיעוטו".

גם אם לדעת אש משמים המשל הקרוב יותר הוא לרופא הכורת איברים בכדי להציל נפש יהודי, אזי אני חושב שאדם בר דעת וירא שמים באמת היודע שמקיים כאן מצוה גדולה של הצלת נפש, יכול לעשות זאת בשמחה, אם כי אני יכול להבין שלא כל אחד בדרגה הזו ויש מי שיצטער מכריתת האבר על אף שבכך הוא מציל את חייו. אבל עכ"פ מי שעושה בשמחה הוא הבר דעת והבעל מדרגה כאן.


זה נכון לגבי הצרות החומריות שהמתגבר עליהם ועושה מצוות ודאי שהוא מקדש ה' גדול, אך כשצריך למעט כבוד שמים ואנשים עוברים איסורים חמורים כדי לעשות מצווה בזה קשה לומר שיש לשמוח, וכן בשואה כשאנשים עברו איסורים כדי לשרוד, כל שארית ימיהם בכו על אותם איסורים (והסיפורים הם לאלפים) אע"פ שהיו חייבים לעשות כן משום פיקוח נפש.

אורי אגסי כתב:ובפרט שלדעתי (ולדעת רבים) המשל הראוי יותר הוא המעשה של איש ההצלה ולא של כורת האיברים, ובפרט שלדעתי אין כאן בכלל ענין של לעבור על איסורים בשביל לקיים מצוה, כי אין שום איסור "הלכתי" אלא רק ענינים "השקפתיים", ולכן:

א. ודאי שהשמח במצוה זו הוא הצודק.

ב. ולכן גם פשוט שאין מי שיגיד בטפשותו שהוא מעדיף שלא לחלל שבת ולהציל יהודי, והוא מעדיף לעשות "רק טוב" ולשבת בביתו, וגם רופא היכול לכרות אבר ולהציל נפש, אך צר לו בליבו ומעדיף לעצום עינים ולהשאיר את החולה למות, דם החולה בראשו!

(כל זה כמובן חוץ ממי שאוחז שיש איסור ממש בעצם הדבר כהרה"ק מסאטמאר, ואזי המשל הוא אם ההלכה למשל אוסרת על כריתת האבר גם בכדי להציל נפש, ולכן אסור לעשות כן, אבל כל מי שס"ל שעפ"י הלכה צריכים לכרות האבר, אין לו שום צידוק לשבת בחיבוק ידיים!)


לא אמרתי לשבת בחיבוק ידיים אלא לעשות מתוך הבנה את מה שעושים, ואין אני חושב שזה עניין של "השקפה" אלא הלכה צרופה.

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 4:43 pm

ודאי שאין שייכות ל"שב ואל תעשה", אלא מי שרבותיו פוסקים שזו מצווה ודאי ישמע להם, מי שרבותיו פוסקים שזו עבירה ישב בביתו, ומי שאין לו רב לכאורה לא הותר לו להשתמש ברע כדי לעשות טוב, שהרי ודאי שמצב כזה של שימוש ברע הוא חידוש ואילו הפשטות היא לברוח מהרע ולעשות רק טוב.

לא אתה כתבת זאת? אתה מלהטט כל העת בין ''רע במיעוטו'' אבל צריך לעשות זאת, לבין רמזים כקורת בין הבד להמנע.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אורי אגסי » ד' מאי 10, 2017 4:52 pm

אני חושב שפחות או יותר מיצינו את התועלת שבויכוח, אך אבהיר עוד קצת ואדגיש את שכבר הסברתי קצת.

לדעת רוב הפוסקים לא עוברים על שום איסור הלכתי בהצבעות בכנסת, זה לא שהחזו"א/הרב מטשעבין/הגרי"ז/הרב אלישיב וכדומה התירו באין ברירה לח"כ לעבור על איסור כדי להרויח למעט באיסורים או להרויח מצוות וכדומה, אלא שהם סברו שאין שום איסור הלכתי אלא אך ורק בעיות השקפתיות גרידא, ועל זה ס"ל שצריך למרות זאת לעשות כן כדי להרויח למעט תקציבים לכנסיות וכדומה,
ולכן המבט של אש משמים אינו נכון כלל.

חוצמזה, עובדה היא שראינו הרבה צדיקים שהלכו בהתלהבות לקיים המצוה, וזה לא בובקעס אלא מציאות, גדולי תורה שהלכו על הבוקר, אדמו"רים שלבשו גארטל, ואני לא מכיר גדולי תורה שהלכו ב"לב כבד" ובבכיות צער, או שהתבטאו ש"אין ברירה, מכורח השעה חייבים להצביע"...

ולענין מה שכן אמרת ולא אמרת, כמדומה כתבת בפירוש שמי שאין לו רב מסויים צריך להמנע מלהצביע.

(שו"ר שהקדימני ברים בנקודה זו בהודעתו תוך כדי כתיבת הודעתי)

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 5:00 pm

אני הק' בצעירותי התלבטתי רבות בסוגיא, וכדרכם של צעירים בעלי רוח לוהטת ביקשתי להמנע. [בפרט מול הטענה הנצחית ש''אף אחד לא כתב תשובה לטענות הויא''מ בספרו]
שטחתי ספקותי בפני 2 מורי הוראה מפורסמים, והבהירו לי את הסוגיא.
מאז אני נוהג שביום הבחירות מלווים אותי ילד או שנים לקלפי, ובטרם הכניסה לקלפי אני חוגר עצמי באבנט ואומר בקול ''הנני מוכן ומזומן לשמוע דברי חכמים ולקדש שם ד' בעולם'' ואז נכנס להצביע.
לא בתופים ובמחולות, אבל בהחלט באופן שיבינו שאנו מצביעים לא כי זה ''כדאי לנו'' או כי אנחנו ''אזרחים'', אלא כי זוהי חובתינו.

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 5:13 pm

מסתמא כבר כתבתי זאת, באשכול זה או אחר, ולרגל עוצמת הנתונים לא אמנע מלפרסם זאת שוב.
ערב הקמת המדינה היו בישראל 716,000 יהודים, שהיו כ-7% מן העם היהודי באותה עת מתוכם היו 400 בני ישיבה שהם 0.7%.
לעומת ארה"ב בה חיו 5.200.000 יהודים!. כיום חיים בישראל כ6 מיליון יהודים, עלייה של כ800%! אשר 80% מתוכם מצהירים על אמונתם בהקב"ה,ורואים עצמם כפופים לדת ישראל, כ"א בדרגתו.
85% מהם אוכלים מצה בליל הסדר ומזוזה בפתחם, וכמעט כולם נישאים כדת משה וישראל, 97% מהם מכניסים את בניהם בבריתו של אאע"ה כדת וכדין!

מספר תופשי ישיבה הוא כ80.000 לפחות, דהיינו על כל בן ישיבה שהיה כאן עם הקמת המדינה ישנם היום מאה וחמישים בלעה"ר!

מי גרם כל זאת?
האם ארגוני הקירוב, ישיבות פוניבז, מיר,חברון, ויזניץ, בעלזא, גור, רבבות תלמידי החינו"ע ומעיין החינוך התורני, או שמא קומץ הקנאים שבירושלים ובית שמש?

מה הוקם על ידם למען כלל ישראל?
שמא תאמר לא תורה יש כאן אלא עמוד החסד?
היכן?
יד אליעזר? עזר מציון? יד שרה? לב לאחים? חסדי נעמי? טהרת המשפחה? הררי הרים של חסד בארצינו, מי מהם הוקם ע"י שומרי פך השמן הטהור כביכול?

לעמת זאת מספר היהודים כיום בארה"ב הנקיה מציונות, אחרי 56 שנה עומד על 5 מליון, כאשר אחד מכל שנים נישא/ת לגוי/ה!

מספר החרדים לדבר ד' ביניהם בקושי עומד כיום על מספרם לפני 65 שנה, למרות הריבוי הטבעי המבורך. זאת אומרת ירידה יחסית עצומה.
קשה להתווכח עם נתונים כאלו.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 7:27 pm

לרב ברים וסייעתו הכבודה !

מתסכל אותי לראות שדברי לא מובנים כל הצורך, אבהיר שוב כי יש חילוק גדול בין המצב המציאותי לבין הדעה והתוכן זאת אומרת שפשוט שצריך להצביע ושיש תועלת עצומה בכך כפי שהבאת, אלא שיש להבין שאנו לא חלק מהמדינה ומצביעים כהשתתפות במערכת החוק אלא כהצלת נפשות וכי רבותינו ציוו לנו, ואין אנו רוצים להיות שותפים במפעל המדינה שבכל יום מעביר ילדים על דתם ופועל להשכיח את היהדות. וכל הרבנים שעשו זאת בשמחה צ"ל שהשמחה היתה על מצווה לשמוע בקול חכמים אך ודאי שלא על עצם המדינה והשותפות בה.

"לדעת רוב הפוסקים לא עוברים על שום איסור הלכתי בהצבעות בכנסת, זה לא שהחזו"א/הרב מטשעבין/הגרי"ז/הרב אלישיב וכדומה התירו באין ברירה לח"כ לעבור על איסור כדי להרויח למעט באיסורים או להרויח מצוות וכדומה, אלא שהם סברו שאין שום איסור הלכתי אלא אך ורק בעיות השקפתיות גרידא, ועל זה ס"ל שצריך למרות זאת לעשות כן כדי להרויח למעט תקציבים לכנסיות וכדומה,
ולכן המבט של אש משמים אינו נכון כלל."


אולי תביא ראיות לדבריך שאין זו סוגיה הלכתית והרבנים לא התירו כי אין ברירה וכו'

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 7:35 pm

ברים כתב:ודאי שאין שייכות ל"שב ואל תעשה", אלא מי שרבותיו פוסקים שזו מצווה ודאי ישמע להם, מי שרבותיו פוסקים שזו עבירה ישב בביתו, ומי שאין לו רב לכאורה לא הותר לו להשתמש ברע כדי לעשות טוב, שהרי ודאי שמצב כזה של שימוש ברע הוא חידוש ואילו הפשטות היא לברוח מהרע ולעשות רק טוב.

לא אתה כתבת זאת? אתה מלהטט כל העת בין ''רע במיעוטו'' אבל צריך לעשות זאת, לבין רמזים כקורת בין הבד להמנע.


אני רק טוען שצריך היתר כדי להשתמש ברע וכו' לכן מי שלא קיבל פסק ברור לא הותר לו וכמו כל שאלה הלכתית שלא נענתה בפסק נשארה באיסורה.

ברים
הודעות: 497
הצטרף: ד' אוגוסט 31, 2016 10:15 am

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי ברים » ד' מאי 10, 2017 7:44 pm

אש משמים כתב:לרב ברים וסייעתו הכבודה !

מתסכל אותי לראות שדברי לא מובנים כל הצורך, אבהיר שוב כי יש חילוק גדול בין המצב המציאותי לבין הדעה והתוכן זאת אומרת שפשוט שצריך להצביע ושיש תועלת עצומה בכך כפי שהבאת, אלא שיש להבין שאנו לא חלק מהמדינה ומצביעים כהשתתפות במערכת החוק אלא כהצלת נפשות וכי רבותינו ציוו לנו, ואין אנו רוצים להיות שותפים במפעל המדינה שבכל יום מעביר ילדים על דתם ופועל להשכיח את היהדות. וכל הרבנים שעשו זאת בשמחה צ"ל שהשמחה היתה על מצווה לשמוע בקול חכמים אך ודאי שלא על עצם המדינה והשותפות בה.

כאשר בהודעה אחת אתה כותב ש ''מי שרבותיו פוסקים שזו עבירה ישב בביתו, ומי שאין לו רב לכאורה לא הותר לו להשתמש ברע כדי לעשות טוב, שהרי ודאי שמצב כזה של שימוש ברע הוא חידוש ואילו הפשטות היא לברוח מהרע ולעשות רק טוב.''
ובהודעה אחריה אתה כותב ''שפשוט שצריך להצביע ושיש תועלת עצומה בכך'', איך יהיו דבריך מובנים די הצורך?


"לדעת רוב הפוסקים לא עוברים על שום איסור הלכתי בהצבעות בכנסת, זה לא שהחזו"א/הרב מטשעבין/הגרי"ז/הרב אלישיב וכדומה התירו באין ברירה לח"כ לעבור על איסור כדי להרויח למעט באיסורים או להרויח מצוות וכדומה, אלא שהם סברו שאין שום איסור הלכתי אלא אך ורק בעיות השקפתיות גרידא, ועל זה ס"ל שצריך למרות זאת לעשות כן כדי להרויח למעט תקציבים לכנסיות וכדומה,
ולכן המבט של אש משמים אינו נכון כלל."


אולי תביא ראיות לדבריך שאין זו סוגיה הלכתית והרבנים לא התירו כי אין ברירה וכו'

כפי שכבר כתבתי למעלה בצעירותי התלבטתי והבאתי הדברים לפני 2 מורי הוראה, אכתוב כעת מה התשובה שענו לי ב' נביאים בסגנון אחד:
אם לטענות הויוא''מ אתה חושש, במקום לצפות שיבוא מישהו ויענה ע''כ, טול את הספר ועבור עליו בעיון, ויבוא מרגוע לנפשך. ואכן כך עשיתי, והדברים נתלבנו ונתבררו בלא שופ פקפוק.
אין אדם בר דעת ויודע סוגיה כצורתה, אשר ילמד את הספר ויוא''מ בעיון ובגישה הלכתית [לא כחסיד המקבל דא''ח מפי הגבורה] ויסיק ממנו לאיסור.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 8:05 pm

ברים כתב:
אש משמים כתב:לרב ברים וסייעתו הכבודה !

מתסכל אותי לראות שדברי לא מובנים כל הצורך, אבהיר שוב כי יש חילוק גדול בין המצב המציאותי לבין הדעה והתוכן זאת אומרת שפשוט שצריך להצביע ושיש תועלת עצומה בכך כפי שהבאת, אלא שיש להבין שאנו לא חלק מהמדינה ומצביעים כהשתתפות במערכת החוק אלא כהצלת נפשות וכי רבותינו ציוו לנו, ואין אנו רוצים להיות שותפים במפעל המדינה שבכל יום מעביר ילדים על דתם ופועל להשכיח את היהדות. וכל הרבנים שעשו זאת בשמחה צ"ל שהשמחה היתה על מצווה לשמוע בקול חכמים אך ודאי שלא על עצם המדינה והשותפות בה.

כאשר בהודעה אחת אתה כותב ש ''מי שרבותיו פוסקים שזו עבירה ישב בביתו, ומי שאין לו רב לכאורה לא הותר לו להשתמש ברע כדי לעשות טוב, שהרי ודאי שמצב כזה של שימוש ברע הוא חידוש ואילו הפשטות היא לברוח מהרע ולעשות רק טוב.''
ובהודעה אחריה אתה כותב ''שפשוט שצריך להצביע ושיש תועלת עצומה בכך'', איך יהיו דבריך מובנים די הצורך?

מה שכתבתי שפשוט שצריך להצביע זה למי שכך הורו לו רבותיו אך מי שאין לו פסק בזה, נשאר באיסורו.


"לדעת רוב הפוסקים לא עוברים על שום איסור הלכתי בהצבעות בכנסת, זה לא שהחזו"א/הרב מטשעבין/הגרי"ז/הרב אלישיב וכדומה התירו באין ברירה לח"כ לעבור על איסור כדי להרויח למעט באיסורים או להרויח מצוות וכדומה, אלא שהם סברו שאין שום איסור הלכתי אלא אך ורק בעיות השקפתיות גרידא, ועל זה ס"ל שצריך למרות זאת לעשות כן כדי להרויח למעט תקציבים לכנסיות וכדומה,
ולכן המבט של אש משמים אינו נכון כלל."


אולי תביא ראיות לדבריך שאין זו סוגיה הלכתית והרבנים לא התירו כי אין ברירה וכו'

כפי שכבר כתבתי למעלה בצעירותי התלבטתי והבאתי הדברים לפני 2 מורי הוראה, אכתוב כעת מה התשובה שענו לי ב' נביאים בסגנון אחד:
אם לטענות הויוא''מ אתה חושש, במקום לצפות שיבוא מישהו ויענה ע''כ, טול את הספר ועבור עליו בעיון, ויבוא מרגוע לנפשך. ואכן כך עשיתי, והדברים נתלבנו ונתבררו בלא שופ פקפוק.
אין אדם בר דעת ויודע סוגיה כצורתה, אשר ילמד את הספר ויוא''מ בעיון ובגישה הלכתית [לא כחסיד המקבל דא''ח מפי הגבורה] ויסיק ממנו לאיסור.

פרנקל תאומים
הודעות: 4426
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ד' מאי 10, 2017 8:08 pm

ישנן בחירות באופק הקרוב ואנוכי לא ידעתי?


הרב ברים,

עברתי על האשכול, ואין לי אלא לומר לך וגם להרב אורי אגסי:
שפתיים ישק משיב דברים נוכחים, ודברי פי חכם חן.



נ"ב:
כמדומני שלא הדגישו כאן מספיק את דבריו הנודעים של מרנא הגר"א קוטלר זצוק"ל, שעצם העובדה שמרבים את מספרם של המצביעים לנציגות חרדית היא מצוות קידוש ה', וככל שמספר המצביעים יהיה גדול יותר, כך קידוש ה' יהיה גדול יותר, שכמות עצומה של יהודים מכריזים שהם נאמנים לה' ולתורתו ולא לחפשיים. ומי שנמנע מלהצביע הינו מחלל שם שמים בפרהסיא (מלבד מה שעובר על דברי חכמים). כמדומני שכן כתב גם מרנא הקה"י זצוק"ל ב'קריינא דאיגרתא'.

נ"ב 2:
היו שקראו כאן להקדים וללמוד את ויוא"מ קודם שנהין לגונן על רוב בניין ומניין תקיפי ארעא שחלקו עליו.
ובכן, לפני כמה וכמה שנים עברתי על דבריו (לא על הכל), והרושם שנוצר בי היה שדבריו מתבססים על הרבה הנחות מוקדמות, שיש לכאו' הרבה מה להתווכח עימן. ובכלל נדמה היה לי, שהספר יותר משהוא ספר הלכה הוא דומה יותר לספר דרוש וכדו', שלא לדבר על ההסתמכות וההתפלפלות הרבה בעניין שלוש שבועות (ליתר דיוק שתיים) שהיא לכאו' אינה מתאימה לספר הלכה וכנודע. אומנם קטונתי וקטונו כולנו עשרות מונים מהרב המחבר זצוק"ל (וכבודם של כל החכמים מכאן ומכאן במקומו עומד), וכל שאני בא לומר בזה הוא שמי שמצפה לשכנע ע"י הספר הנ"ל, צפוי לנחול אכזבה.

אש משמים
הודעות: 2460
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: בחירות - קידוש ה' ומצוה קדושה, או חילול ה' ואביזרייהו דע"ז

הודעהעל ידי אש משמים » ד' מאי 10, 2017 8:29 pm

פרנקל תאומים כתב:ישנן בחירות באופק הקרוב ואנוכי לא ידעתי?


הרב ברים,

עברתי על האשכול, ואין לי אלא לומר לך וגם להרב אורי אגסי:
שפתיים ישק משיב דברים נוכחים, ודברי פי חכם חן.



נ"ב:
כמדומני שלא הדגישו כאן מספיק את דבריו הנודעים של מרנא הגר"א קוטלר זצוק"ל, שעצם העובדה שמרבים את מספרם של המצביעים לנציגות חרדית היא מצוות קידוש ה', וככל שמספר המצביעים יהיה גדול יותר, כך קידוש ה' יהיה גדול יותר, שכמות עצומה של יהודים מכריזים שהם נאמנים לה' ולתורתו ולא לחפשיים. ומי שנמנע מלהצביע הינו מחלל שם שמים בפרהסיא (מלבד מה שעובר על דברי חכמים). כמדומני שכן כתב גם מרנא הקה"י זצוק"ל ב'קריינא דאיגרתא'.



ודאי שלשיטתו שזו מצווה גדולה להשתמש ברע כדי לעשות טוב אז יש קידוש ש"ש גדול ככל שיש יותר מצביעים אבל זה הכל לשיטתו שזו מצווה.

פרנקל תאומים כתב:נ"ב 2:
היו שקראו כאן להקדים וללמוד את ויוא"מ קודם שנהין לגונן על רוב בניין ומניין תקיפי ארעא שחלקו עליו.
ובכן, לפני כמה וכמה שנים עברתי על דבריו (לא על הכל), והרושם שנוצר בי היה שדבריו מתבססים על הרבה הנחות מוקדמות, שיש לכאו' הרבה מה להתווכח עימן. ובכלל נדמה היה לי, שהספר יותר משהוא ספר הלכה הוא דומה יותר לספר דרוש וכדו', שלא לדבר על ההסתמכות וההתפלפלות הרבה בעניין שלוש שבועות (ליתר דיוק שתיים) שהיא לכאו' אינה מתאימה לספר הלכה וכנודע. אומנם קטונתי וקטונו כולנו עשרות מונים מהרב המחבר זצוק"ל (וכבודם של כל החכמים מכאן ומכאן במקומו עומד), וכל שאני בא לומר בזה הוא שמי שמצפה לשכנע ע"י הספר הנ"ל, צפוי לנחול אכזבה.


אני לא מסתמך על שום ספר כדי לטעון את טענותי ואין לי קשר לויוא"מ ועדיין לא שמעתי ולו טענה אחת על מה שהצגתי.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים