מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אפיפיור חדש

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי משולש » ג' מאי 27, 2014 1:48 am

עתניאל בן קנז כתב:
חשבונות רבים כתב:אני דן חובבי הנצרות אשר עימנו לכף זכות שכפה"נ הינם דרים בארץ הקודש ואינם יודעים ע"ז מה היא.

וכפי הנראה הם מיוצאי מדינות ערב, או שהם דור שלישי ואילך ליוצאי גולת אירופה. קשה לי להאמין שמישהו מיוצאי אירופה - למעט מזוכיסט מושלם - שיש לו איזה סנטימנטים חיוביים לנצרות, או לנושאי דגלה...


מה רוצים מהם אם המדינה פה בעצמה מעודדת נצרות, ומממנת חגיגות נוצריות, ומופעים ליהודים בתוך כנסיות וכו'. וכל הארגונים המסיונרים מכל העולם משקיעים פה בהצלחה מאות מליונים כדי להעביר עוד ועוד יהודים לדת הנצרות.
(ואגב, האם נצרות גרועה מאתאיזם??)
ולכן אנחנו צריכים להודות לאנטישמים באירופה שבזכות שנאתם היהודים שומרים מהם מרחק, משא"כ כאן בא"י.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' מאי 27, 2014 7:20 am

אם המדינה מעודדת נצרות אז גם חברי הפורום אינם צריכים לימוד זכות על יחסם לנצרות?

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי איש רגיל » ג' מאי 27, 2014 8:50 am

מה שנכון נכון כתב:לעיקר הענין לא ידעתי למה לאיש מדע 'מודרני' ו'מתקדם' או לסתם אתיאיסט מצוי שאינו מאמין בבורא כלל [למעלה מחצי העולם המערבי] לא חורדים את כל החרדה הזו אף שהוא גרוע בהרבה מקתולי.

כמדומני שגוי אינו מחוייב להאמין בהקב"ה, אלא רק אסור בעבודה זרה, כך שאתאיסט עדיף בנוצרי העובד מישהו זולתו ית' (ודינו תלוי במחלוקת אם גוי אסור בשיתוף).

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' מאי 27, 2014 8:56 am

לא כל כך מובנת השאלה של מה שנכון, אף אחד לא חורד חרדה כאשר מגיע סתם נוצרי קתולי לארץ. ברור שהעניין הוא העובדה שהוא המנהיג של הנצרות הקתולית ועוד יותר מזה יש לזה משמעות "רוחנית" לדעתם. אפשר להתווכח על הרעיון הזה אבל בכל מקרה אין לזה דמיון למדען שהוא מין לעצמו.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי ברזילי » ג' מאי 27, 2014 10:23 am

איש רגיל כתב:כמדומני שגוי אינו מחוייב להאמין בהקב"ה, אלא רק אסור בעבודה זרה, כך שאתאיסט עדיף בנוצרי העובד מישהו זולתו ית' (ודינו תלוי במחלוקת אם גוי אסור בשיתוף).
ראה בזה מאמרו של הרב טברסקי, בית יצחק לז, עמ' 523 והלאה, ופתח שם בדברי החזו"א "דנראה דב"נ מוזהר במינות דהלא קבלת מלכות שמים הוא היסוד של צווי ז' מצוות" עיי"ש דיונו בדברי הראשונים.

לגבי החומרה היחסית של מינות לעומת ע"ז (בישראל), בבית-הלוי פרשת בא כתב שכפירה חמורה מע"ז וחלק עליו בדרשות בית-ישי (סי' טז, הערה י)

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1367
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » ג' מאי 27, 2014 2:20 pm

בתשובת הרמב"ם מבואר שגוי צריך לקיים את מצוותיו מחמת ציווי השי"ת ולא מחמת הבנתו או מטעם אחר. א"כ הוא מחויב להאמין בה'. (בעצם, גם לגבי ישראל, יש כו"כ ראשונים הסוברים שאין מצוה של אמונה, אלא זוהי ההקדמה בטרם כל המצוות. והם טוענים עוד, כיצד בכלל שייכת מצוה על אמונה, הרי צריך קודם כל לדעת שיש מצוה [המ"ם שוואית והצד"י פתוחה והוא"ו סגולה]. ואף שהרבה חולקים עליהם, בכ"ז אפשר להשתמש בסברא זו לגבי ב"נ)

אנונימי
הודעות: 107
הצטרף: ה' אפריל 17, 2014 6:36 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי אנונימי » ג' מאי 27, 2014 2:24 pm

ברזילי כתב:
איש רגיל כתב:כמדומני שגוי אינו מחוייב להאמין בהקב"ה, אלא רק אסור בעבודה זרה, כך שאתאיסט עדיף בנוצרי העובד מישהו זולתו ית' (ודינו תלוי במחלוקת אם גוי אסור בשיתוף).
ראה בזה מאמרו של הרב טברסקי, בית יצחק לז, עמ' 523 והלאה, ופתח שם בדברי החזו"א "דנראה דב"נ מוזהר במינות דהלא קבלת מלכות שמים הוא היסוד של צווי ז' מצוות" עיי"ש דיונו בדברי הראשונים.

לגבי החומרה היחסית של מינות לעומת ע"ז (בישראל), בבית-הלוי פרשת בא כתב שכפירה חמורה מע"ז וחלק עליו בדרשות בית-ישי (סי' טז, הערה י)

והכל יודו שע"ז נוצרית - אע"פ שנכנסת לגדרי ע"ז עפ"י דין תורה - אין היא גרועה מכפירה, מלבד ההשקפה הלאומנית - דתית [נכון יותר - ספק לאומנית ספק דתית] אגוצנטרית [המצויה בינותינו רח"ל] שהיא בעצמה בחשש עבודה זרה.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי ברזילי » ג' מאי 27, 2014 2:33 pm

הרש"פ בבית ישי חולק עליך (בענין ההלכתי שציינת, אינני יודע מה דעתו לגבי הפוליטיקה), עיי"ש

אנונימי
הודעות: 107
הצטרף: ה' אפריל 17, 2014 6:36 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי אנונימי » ג' מאי 27, 2014 2:35 pm

ברזילי כתב:הרש"פ בבית ישי חולק עליך (בענין ההלכתי שציינת, אינני יודע מה דעתו לגבי הפוליטיקה), עיי"ש

אני את שלי אמרתי.
ולקרוא לזאת פוליטיקה גם נכנס בחשש הנ"ל

מה שנכון נכון
הודעות: 11660
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' מאי 27, 2014 5:04 pm

פשוט וברור שב"נ מצווה על אמונה במציאות ה, ושנכלל דבר זה במצות ע"ז שלו ואי"צ ראיות לזה כלל.
המקור לאיסור ע"ז הוא ויצו ה"א על האדם, ופירש"י סנהדרין נו: "את אלהותו צוה עליו על האדם שלא ימירהו באחר". וכיון שמקור הלימוד הוא בדרך חיוב - שתהא אלהותו על האדם, ולא בדרך שלילה - איסור ע"ז, ברור שהכופר בכל עובר על זה. [ואי"ז נוגע כלל לויכוח הבה"ל והבית ישי איזה איסור גרוע יותר].
יתירה מזו דעת הרמב"ם ספ"ח ממלכים שאת כל הז מצוות חייב הב"נ לקבל לפי שכן צוה ה את משה בתורה.
אי"ז נוגע כלל למחלוקת הראשונים אם מציאות ה היא מצוה דשם הנדון אם לכללה בכלל התרי"ג מצוות או שהיא חוץ מהם וקודמת להם, אך שהיא חיוב גמור ומוחלט בין בישראל ובין בב"נ לא נחלק אדם מעולם. והדברים פשוטים וברורים.

וכיון שכן איני רואה סיבה לומר שעל כופר בכל שורה פחות רוח טומאה מאשר על מי שעע"ז, וכ"ש אם הוא מאמין בשתוף, כי השראת הטומאה באה מהעבירה. ועל האומר אחרת להוכיח.
כמו"כ איני יודע מקור לכך שאם מאמינים על מישהו שיש לו כוחות רוחניים דע"ז, שדבר זה אכן גורם להשרות עליו טומאה יתירה או ליתן לו כוחות כלשהן, אלא הרי הוא אחרי שהאמינו בו כלפני כן. [וה"ה להבדיל בצד הקדושה ואכמ"ל].
והנה כיום רוב ככל אומ"ה עע"ז או כופרים בכל [להוציא המוסלמים], וממילא אין נ"מ אם חלק מהם [כ16 אחוז] מינו ראש עליהם או לא, ואם אותו ראש נמצא קרוב או רחוק, שאי"ז מעלה או מוריד באמונת מאמיניו, ואי"ז משפיע כלל על רמת הטומאה בעולם. [אין הנוצרים מחזיקים אותו לאלוה כלל].

טענות מתוך רגשות בעלמא אין בהם ממש ודברים שבלב אינם דברים. כמו"כ סיפורים ושמועות בעלמא אינם מן הענין. המדובר על ראיות מבוססות כדרכה של תורה בכל ענין.
שרבוב הצרות שגרמו הנוצרים לישראל אינו שייך לענין, וראה מ"ש הרמב"ם באגרת השמד על מי שעירב בין הדברים.

ברזילי
הודעות: 3236
הצטרף: ב' ספטמבר 13, 2010 7:23 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי ברזילי » ג' יוני 03, 2014 9:50 am

ברזילי כתב:לגבי החומרה היחסית של מינות לעומת ע"ז (בישראל), בבית-הלוי פרשת בא כתב שכפירה חמורה מע"ז וחלק עליו בדרשות בית-ישי (סי' טז, הערה י)

שו"ר שבמורה (א,לב) מפורש כדברי הבית-הלוי וז"ל והיאך יהיה מצב מי שקשורה כפירתו בעצמותו יתעלה, והוא בדעתו הפך מכפי שהוא, כלומר: שאינו לדעתו מצוי, או שלדעתו הוא שנים, או שסבור שהוא גוף, או שהוא לדעתו בעל התפעלויות, או שמיחס לו איזו מגרעת שהיא, הנה זה בלי ספק יותר חמור מעובד עבודה זרה על דעת שהיא אמצעי או מטיבה או מרעה לפי דמיונו עכ"ל, ולפלא על רש"פ שלא ציין אליו

מה שנכון נכון
הודעות: 11660
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' יוני 04, 2014 10:26 pm

ברזילי כתב:שו"ר שבמורה (א,לב)

צ"ל פרק לו. [הלשון שהובאה מתרגום רי"ק].

סוקר
הודעות: 161
הצטרף: ה' אפריל 21, 2011 9:40 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי סוקר » ד' יוני 04, 2014 10:39 pm

היה כאן אשכול עם מקורות רבים אודות עדיפות עובד ע"ז עפ אתאיסט

מה שנכון נכון
הודעות: 11660
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' יוני 04, 2014 10:49 pm


שש משזר
הודעות: 310
הצטרף: ה' פברואר 27, 2014 5:34 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי שש משזר » א' אוגוסט 24, 2014 8:50 am

וואס כתב:
בברכה המשולשת כתב:וידוע המעשה בגר"י ניסים זצ"ל והזה.

ימחול לספר כי לא כולם בקיאים כמותו

כבר הובא לעיל, ומ"מ אעתיק מה שסיפר בנו, השר האוצר לשעבר עו"ד משה ניסים [לערוץ 7, בביקור האפיפיור הקודם בתשס"ט]:
"בשנת 1964 פאולוס השישי הגיע לביקור בישראל אחרי שלא תיאם את הביקור עם ממשלת ישראל, הוא פשוט העמיד אותנו בפני עובדה, זה היה האפיפיור שהיה תלמיד של פיוס ה 12 אותו אפיפיור שלא אמר דבר נגד הנאצים בתקופת השואה, והוא אמר לכל העולם שהוא בא לפלסטינה לבקר את המקומות של הנצרות", סיפר ניסים.

"לוי אשכול היה אז ראש הממשלה והם לא הבינו את משמעות הביקור, כולם חשבו שזו הכרה במדינת ישראל, סללו כבישים והוציאו הוצאות אדירות, באו אל הרב הראשי וביקשו שיבוא לקבלת פנים, אבל אבא אמר שהוא לא יגיע אם האפיפיור לא יגיע לבקר אותו גם, כדי שהיהדות לא תהיה נחותה מול הנצרות, כולם ביקרו את אבא שלי וטענו שהוא יגרום לפוגרומים, בפועל בסופו של דבר כולם ראו שאבי צדק, כי אותו אפיפיור לא רצה להכנס דרך מעבר מנדלבאום כדי להראות שהוא לא מכיר בירושלים כבירת ישראל, הוא נכנס דרך שדה קוצים במגידו ושם קבלו את פניו כשפועל האפיפיור לא לחץ ידיים של אף אחד מממשלת ישראל, בסוף כולם הוקירו את אבי על חכמתו שהיה כחכם הרואה את הנולד",

משך חכמה
הודעות: 322
הצטרף: ש' יוני 28, 2014 11:23 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי משך חכמה » ב' אוגוסט 25, 2014 7:00 pm

שמעתי מהג"ר משה שפירא שליט"א שבימי הביקור, כנראה זה המדובר, אחד מגדולי ישראל צם ג' ימי הפסקה כנגד הטומאה שהביא זה המשוקץ עמו.

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » ד' אוקטובר 06, 2021 11:29 pm

משך חכמה כתב:שמעתי מהג"ר משה שפירא שליט"א שבימי הביקור, כנראה זה המדובר, אחד מגדולי ישראל צם ג' ימי הפסקה כנגד הטומאה שהביא זה המשוקץ עמו.

מגן אבות לרשב"ץ אבות ב, ח:
וכן נהגו האומות לקרוא דרך כבוד בשם אב, הישמעאלים הרבה מאד, וגם הנצרים לאפיפיור אב הטומאה...

ראה המצורף פה:
קבצים מצורפים
אוצר החכמה_ישראל והזמנים - כסלו, טבת, שבט, אדר - רוסוף, דוד_240.pdf
(252.76 KiB) הורד 88 פעמים
עטרת תפארת גליון 93 (1).pdf
(677.09 KiB) הורד 100 פעמים
נערך לאחרונה על ידי באמונתו ב ה' אוקטובר 07, 2021 12:56 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

א מבקש
הודעות: 326
הצטרף: ב' אפריל 05, 2021 8:50 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי א מבקש » ה' אוקטובר 07, 2021 12:31 am

ר' אברהם אבולעפיה ניסה להיפגש עם האפיפיור כדי לקרב את ביאת המשיח [אמנם ידועים הדברים עליו לשני הצדדים לטוב ולמוטב].

1486417.pdf
(1.06 MiB) הורד 235 פעמים


ר' אברהם סבע מאידך גיסא טען שהוא נציגו של השטן

23562492.pdf
(1.1 MiB) הורד 222 פעמים

עזריאל ברגר
הודעות: 12945
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' אוקטובר 07, 2021 7:44 pm

אגב, סופו של הרב ניסים היה שאכן הדיחוהו ממשרתו וכו' ואכמ"ל.

ונתנו ידידים
הודעות: 1120
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ה' אוקטובר 07, 2021 9:49 pm

מה שנכון נכון כתב:פשוט וברור שב"נ מצווה על אמונה במציאות ה, ושנכלל דבר זה במצות ע"ז שלו ואי"צ ראיות לזה כלל.
המקור לאיסור ע"ז הוא ויצו ה"א על האדם, ופירש"י סנהדרין נו: "את אלהותו צוה עליו על האדם שלא ימירהו באחר". וכיון שמקור הלימוד הוא בדרך חיוב - שתהא אלהותו על האדם, ולא בדרך שלילה - איסור ע"ז, ברור שהכופר בכל עובר על זה. [ואי"ז נוגע כלל לויכוח הבה"ל והבית ישי איזה איסור גרוע יותר].
יתירה מזו דעת הרמב"ם ספ"ח ממלכים שאת כל הז מצוות חייב הב"נ לקבל לפי שכן צוה ה את משה בתורה.
אי"ז נוגע כלל למחלוקת הראשונים אם מציאות ה היא מצוה דשם הנדון אם לכללה בכלל התרי"ג מצוות או שהיא חוץ מהם וקודמת להם, אך שהיא חיוב גמור ומוחלט בין בישראל ובין בב"נ לא נחלק אדם מעולם. והדברים פשוטים וברורים.

וכיון שכן איני רואה סיבה לומר שעל כופר בכל שורה פחות רוח טומאה מאשר על מי שעע"ז, וכ"ש אם הוא מאמין בשתוף, כי השראת הטומאה באה מהעבירה. ועל האומר אחרת להוכיח.
כמו"כ איני יודע מקור לכך שאם מאמינים על מישהו שיש לו כוחות רוחניים דע"ז, שדבר זה אכן גורם להשרות עליו טומאה יתירה או ליתן לו כוחות כלשהן, אלא הרי הוא אחרי שהאמינו בו כלפני כן. [וה"ה להבדיל בצד הקדושה ואכמ"ל].
והנה כיום רוב ככל אומ"ה עע"ז או כופרים בכל [להוציא המוסלמים], וממילא אין נ"מ אם חלק מהם [כ16 אחוז] מינו ראש עליהם או לא, ואם אותו ראש נמצא קרוב או רחוק, שאי"ז מעלה או מוריד באמונת מאמיניו, ואי"ז משפיע כלל על רמת הטומאה בעולם. [אין הנוצרים מחזיקים אותו לאלוה כלל].

טענות מתוך רגשות בעלמא אין בהם ממש ודברים שבלב אינם דברים. כמו"כ סיפורים ושמועות בעלמא אינם מן הענין. המדובר על ראיות מבוססות כדרכה של תורה בכל ענין.
שרבוב הצרות שגרמו הנוצרים לישראל אינו שייך לענין, וראה מ"ש הרמב"ם באגרת השמד על מי שעירב בין הדברים.

איני מכיר הסוגיא ולכן איני יודע אם נכונו דבריך וכן איני יודע אם יש בהם כדי לדחות את הסיפורים והשמועות, ומ"מ אם לדין יש תשובה.
אם הדברים היו אמורים על גוף האדם העובד עבו"ז מול האדם הכופר יתכן שהאחרון היה גרוע יותר והקליפה שלו יותר קשה ואולי ליכא רוח טומאה על שניהם והוא ככל שאר עוברי עבירה, אבל כשמדובר על החפצא דהעבו"ז הפסל והדבר הנעבד ודאי שיש בו משום סטרא אחרא ורוח טומאה (ובכפירה לא שייך כגון דא), והרי כך דינו דטעון שריפה ושקץ תשקצנו.
ולכן יש מקום לומר דהאפיפיור שהוא מוקדש לנצרות והוא עומד מול העבו"ז ביחס כגון משה מול האלוקים להבדיל א"א הבדלות שורה עליו רוח טומאה וודאי דיש סיבה להרחיקו ולא להעריצו ח"ו.

תלמיד-חכמים
הודעות: 359
הצטרף: ד' יוני 03, 2020 2:03 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי תלמיד-חכמים » ה' אוקטובר 07, 2021 11:37 pm

יש לציין כאן דעת רב נסים גאון (כנראה לקוחה מרס"ג) בהקדמתו לספר המפתח על ברכות: "כל המצות שהן תלויין בסברא ובאובנתא דליבא כבר הכל מתחייבים בהן מן היום אשר ברא אלהים אדם על הארץ עליו ועל זרעו אחריו לדורי דורים... ואע"פ שהמצות הלמודות מן הכתוב דכתיב ויצו ה' אלהים אינן כולן של שמועה כי חיוב ידיעת הקב"ה ולשמוע בקולו ולעבדו מדין הדעת הן ראוין ושפיכות דם נקי והגזל מדרך השכל הן אסורין". ומשמע שב"נ מוזהר על מינות.

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » ו' אוקטובר 08, 2021 1:01 am

באמונתו כתב:
משך חכמה כתב:שמעתי מהג"ר משה שפירא שליט"א שבימי הביקור, כנראה זה המדובר, אחד מגדולי ישראל צם ג' ימי הפסקה כנגד הטומאה שהביא זה המשוקץ עמו.

מגן אבות לרשב"ץ אבות ב, ח:
וכן נהגו האומות לקרוא דרך כבוד בשם אב, הישמעאלים הרבה מאד, וגם הנצרים לאפיפיור אב הטומאה...

העתקתי מן העיתונות שלפני מספר שנים, בהם פורסמו דברי מרן הרב אלישיב בשאלה הזאת:
רבנים מחו על ביקור האפיפיור, ואחרים, האמורים להיפגש עמו, אף צפויים להחרים את המפגש. ומה דינו של מי שבשל תפקידו הבכיר אינו יכול להתחמק? אחד מחברי הממשלה – לא פחות – פנה בימים האחרונים לרב העיר צפת, שמואל אליהו, וביקש ממנו חוות דעת הלכתית לקראת הפגישה עם המנהיג הקתולי. הרב השיב כי האפיפיור עצמו נחשב ל"עבודה זרה" ולכן יש להקפיד לעמוד מולו מתוח ולהיזהר שלא להשתחוות בפניו. הוא פסק כך על פי תשובת אביו, הרב מרדכי אליהו, ממנהגי הציונות הדתית, ו"פוסק הדור" הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, שהורו כן לרב הראשי יונה מצגר לפני ביקורו בוותיקן.

הרב אליהו הבן הסביר ... כי "על פי הנצרות, אותו האיש (ישו – ק.נ.) הוא האלוהים והאפיפיור נחשב לממלא מקומו כיום - כמה הזוי – וזו גם הסיבה לכך שלשיטתם הוא לא יכול לטעות". לפיכך, מסיק הרב, איסור עבודה זרה חל על האפיפיור עצמו, גם אם אינו נושא צלב על החזה. לדבריו, "ההלכה אוסרת השתחוויה לעבודה זרה, אפילו בטעות, ולכן צריך להיזהר שלא לקוד בפניו קידה או לכופף בפניו את הראש – תרתי משמע".

רבה של צפת השיב לחבר הממשלה שפנה אליו בעניין כי עליו לעשות הכל כדי להתחמק ממפגש עם האפיפיור, ואם הדבר לא עולה בידו לנהוג על פי פסק זה. הוא ציין את הרב יונה מצגר ש"למרות שהוא גבוה עמד מתוח לאורך כל הביקור שלו בוותיקן ואפילו חזר משם על כאבי גב, כי הרב מרדכי אליהו והרב אלישיב פסקו כך".

... הרב [מצגר] השתכנע. "כאשר הוסברה לי חשיבות הפגישה שיניתי כמובן את דעתי, ביקשתי סליחה מאשתי, מבתי ומבאי בית הכנסת ביל"ו שבו אמור הייתי להתפלל בשבת, ויצאתי לפגישה ברומא".

אבל לא לפני שנועץ עם רבנים בולטים – הרבנים הראשיים לשעבר עובדיה יוסף ואברהם שפירא והרב יוסף שלום אלישיב – שנתנו את ברכת הדרך. ההכנה היתה לא פשוטה. אחד הדברים שהטרידו את הרב מצגר היתה לחיצת היד המתוכננת עם האפיפיור. "מאוד לא רציתי להתכופף בנוכחות האפיפיור. והרב אלישיב אף הזהיר אותי. אתה גבוה, אמר לי. האפיפיור יושב בכיסאו, ובאופן טבעי אתה תרכון קדימה כדי ללחוץ את ידו, והרי זה כמו להשתחוות לצלב, שזה בבחינת עבודה זרה".

"כאשר כבר הגענו לפגישה", משחזר הרב מצגר, "שבתי ואמרתי לעצמי, אל תתכופף, אל תתכופף. הושטתי את ידי לאפיפיור שלום מבלי להתכופף וכמובן מבלי לפגוע, כך שלא יהיה מודע אפילו באותו רגע למגבלות ההלכה"...

המנהיג החרדי המנוח הרב יוסף שלום אלישיב אסר להיפגש עם האפיפיור. בשנת 2007 הצטרף העיתונאי החרדי שלמה קוק לנסיעה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט לאיטליה, שכללה בין היתר ביקור אצל האפיפיור בוותיקן. ערב הנסיעה, שאל קוק את הרב אלישיב אם יוכל להצטרף לפגישה עם ראש הכנסייה הקתולית. הרב השיב: ?איך אפשר לחשוב על רעיון כזה? הוא הרי סמל הטומאה בעולם?.

לעומת זאת, אומר קוק, כי כשהאפיפיור ביקש לפגוש את הרבנים הראשיים לישראל, פסק הרב אלישיב שיקבלו אותו, מחשש לאנטישמיות. "אם הוא ייפגע?, הסביר, ?עלולים חלילה להיפגע יהודים המתגוררים בין רבבות הנוצרים הכפופים לו?.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ו' אוקטובר 08, 2021 10:22 am

הטיעון שהאפיפיור עצמו הוא עבודה זרה אין לו על מה שיסמוך. אין בעולם מי שחושב שהא"פ הוא עצמו אלהות. לא מתפללים אליו ולא שום דבר אחר שקשור לאלילות.
ההימנעות מלקוד לפניו היא מובנת גם בלי שום מגבלות הלכתיות.

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » ו' אוקטובר 08, 2021 12:09 pm

דורשי יחודך כתב:הטיעון שהאפיפיור עצמו הוא עבודה זרה אין לו על מה שיסמוך. אין בעולם מי שחושב שהא"פ הוא עצמו אלהות. לא מתפללים אליו ולא שום דבר אחר שקשור לאלילות.
ההימנעות מלקוד לפניו היא מובנת גם בלי שום מגבלות הלכתיות.

כמדומני שהדברים נכתבו מחיסרון הכרה וידע בעיקרי הנצרות ויסודותיה, ולכן נעתיק כאן קצת משיטתם - שטותם בזה, ומחקתי שם אותו האיש ימ"ש וזכרו:
Papal supremacy is the doctrine of the Catholic Church that the Pope, by reason of his office as Vicar of ..., the visible source and foundation of the unity both of the bishops and of the whole company of the faithful, and as pastor of the entire Catholic Church, has full, supreme, and universal power over the whole Church, a power which he can always exercise unhindered: that, in brief, "the Pope enjoys, by divine institution, supreme, full, immediate, and universal power in the care of souls..."

Vicar of ... (from Latin Vicarius ...) is a term used in different ways and with different theological connotations throughout history. The original notion of a vicar is as an "earthly representative of ...", but it's also used in the sense of "person acting as parish priest in place of a real person." The title is now used in Catholicism to refer to the bishops and more specifically was historically used to the Bishop of Rome (the pope)...
The third use of the term Vicar of Christ appears in the 5th century, in a synod of bishops to refer to Pope Gelasius I...
Since 1200, Popes have consistently used this title... The 2012 edition of the Annuario Pontificio gives "Vicar of ... ..." as the second official title of the Pope (the first being "Bishop of Rome")...

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ו' אוקטובר 08, 2021 1:06 pm

באמונתו כתב:
דורשי יחודך כתב:הטיעון שהאפיפיור עצמו הוא עבודה זרה אין לו על מה שיסמוך. אין בעולם מי שחושב שהא"פ הוא עצמו אלהות. לא מתפללים אליו ולא שום דבר אחר שקשור לאלילות.
ההימנעות מלקוד לפניו היא מובנת גם בלי שום מגבלות הלכתיות.

כמדומני שהדברים נכתבו מחיסרון הכרה וידע בעיקרי הנצרות ויסודותיה, ולכן נעתיק כאן קצת משיטתם - שטותם בזה, ומחקתי שם אותו האיש ימ"ש וזכרו:
Papal supremacy is the doctrine of the Catholic Church that the Pope, by reason of his office as Vicar of ..., the visible source and foundation of the unity both of the bishops and of the whole company of the faithful, and as pastor of the entire Catholic Church, has full, supreme, and universal power over the whole Church, a power which he can always exercise unhindered: that, in brief, "the Pope enjoys, by divine institution, supreme, full, immediate, and universal power in the care of souls..."

Vicar of ... (from Latin Vicarius ...) is a term used in different ways and with different theological connotations throughout history. The original notion of a vicar is as an "earthly representative of ...", but it's also used in the sense of "person acting as parish priest in place of a real person." The title is now used in Catholicism to refer to the bishops and more specifically was historically used to the Bishop of Rome (the pope)...
The third use of the term Vicar of Christ appears in the 5th century, in a synod of bishops to refer to Pope Gelasius I...
Since 1200, Popes have consistently used this title... The 2012 edition of the Annuario Pontificio gives "Vicar of ... ..." as the second official title of the Pope (the first being "Bishop of Rome")...

אני לא רואה פה שום דבר שמצביע על אמונה באלהות\אלילות. ממש לא.
עכ"פ, האם מתפללים אליו? בודאי שלא. הוא עצמו מנהל את עצרות התיפלות שלהם, כשכולם, כולל הוא, מתפללים לאותו האיש ימ"ש. אם הוא אותו האיש, הכיצד הוא מתפלל לאותו האיש?

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ו' אוקטובר 08, 2021 1:13 pm

ואם הכוונה ממה שכתבו שהוא מייצג ..., שפיל לסיפא, הוא מייצג לענין סמכויות מסויימות. דהיינו שהוא "בא כחו." לא שהוא הוא ולא שהוא מייצג את האליליות שלו.
כנ"ל לא נראה לי שיש אחד בעולם שמתפלל לא"פ, הלא דבר הוא.)
אבל שוב, ההימנעות מלקוד או להראות כמי שקד לפניו, מובנת לגמרי גם בלי חשש עבו"ז הלכתית.

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » ו' אוקטובר 08, 2021 2:25 pm

דורשי יחודך כתב:
באמונתו כתב:
דורשי יחודך כתב:הטיעון שהאפיפיור עצמו הוא עבודה זרה אין לו על מה שיסמוך. אין בעולם מי שחושב שהא"פ הוא עצמו אלהות. לא מתפללים אליו ולא שום דבר אחר שקשור לאלילות.
ההימנעות מלקוד לפניו היא מובנת גם בלי שום מגבלות הלכתיות.

כמדומני שהדברים נכתבו מחיסרון הכרה וידע בעיקרי הנצרות ויסודותיה, ולכן נעתיק כאן קצת משיטתם - שטותם בזה, ומחקתי שם אותו האיש ימ"ש וזכרו:
Papal supremacy is the doctrine of the Catholic Church that the Pope, by reason of his office as Vicar of ..., the visible source and foundation of the unity both of the bishops and of the whole company of the faithful, and as pastor of the entire Catholic Church, has full, supreme, and universal power over the whole Church, a power which he can always exercise unhindered: that, in brief, "the Pope enjoys, by divine institution, supreme, full, immediate, and universal power in the care of souls..."

Vicar of ... (from Latin Vicarius ...) is a term used in different ways and with different theological connotations throughout history. The original notion of a vicar is as an "earthly representative of ...", but it's also used in the sense of "person acting as parish priest in place of a real person." The title is now used in Catholicism to refer to the bishops and more specifically was historically used to the Bishop of Rome (the pope)...
The third use of the term Vicar of Christ appears in the 5th century, in a synod of bishops to refer to Pope Gelasius I...
Since 1200, Popes have consistently used this title... The 2012 edition of the Annuario Pontificio gives "Vicar of ... ..." as the second official title of the Pope (the first being "Bishop of Rome")...

אני לא רואה פה שום דבר שמצביע על אמונה באלהות\אלילות. ממש לא.
עכ"פ, האם מתפללים אליו? בודאי שלא. הוא עצמו מנהל את עצרות התיפלות שלהם, כשכולם, כולל הוא, מתפללים לאותו האיש ימ"ש. אם הוא אותו האיש, הכיצד הוא מתפלל לאותו האיש?

כבר ראינו בפירוש שיבושם, שהינו משמש בתורת נציג יש"ו בתחתונים, ושהוא "אדון כל הנשמות".
אעתיק קטעים נוספים:
לפי האמונה הקתולית, האפיפיור הוא לא רק הבישוף של רומא - הוא לא פחות מנציגו הרשמי של ... הנוצרי עלי אדמות וממלא מקום תלמידו, היהודי הטברייני שמעון-פטרוס. לפי הברית החדשה, ... אמר לשמעון (מתי ט"ז, י"ח-י"ט): "וגם אני אמר לך כי אתה פטרוס ועל-הצור הזה אבנה את כנסייתי ושערי שאול לא יגברו עליה. ואתן לך את מפתחות מלכות השמיים וכל-אשר תאסור על הארץ אסור יהיה בשמיים וכל-אשר תתיר על הארץ מותר יהיה בשמיים". לפי המסורת, בדברים אלה שינה ... את שמו של שמעון לפטרוס ("סלע" ביוונית) ומינה אותו כבכיר תלמידיו וראש קהילת מאמיניו (ecclesia, כנסייה).

עקב מהלך זה הקתולים רואים בפטרוס האפיפיור הראשון, ובתור שכזה ניתנו לו "מפתחות מלכות השמיים", המעניקים למחזיק בהם סמכות רוחנית עליונה בכל תחומי הדת הנוצרית. אלה הועברו ממנו אחרי מותו ביד הרומאים אל הבאים אחריו. לכן האפיפיור נחשב נציגו של ... בעולם וממלא מקומו של פטרוס. מעמד זה מתבטא בעובדה שמושבו הרשמי נמצא בכנסיית פטרוס הקדוש ברומא, הכוללת, לפי אמונתם, את קברו. על דגלו, מתחת לכתר משרתו, מופיעים אותם מפתחות שלובים, המסמלים את הסמכויות שניתנו לפטרוס...

היום אמנם אין לאפיפיור מעמד מדיני (מחוץ לאזור הוותיקן), אולם בעיניו של הקתולי המאמין הוא נשאר בא כוחו של האל והתגלמות הנצרות. הוא מכתיב מדיניות דתית למיליארד קתולים (כמרים, נזירים, נזירות, הגמונים וחשמנים ומוסדות חינוך ורווחה), הוא קובע את דפוסי האמונה שכל קתולי חייב להחזיק אם רצונו לראות את האושר האחרון, וכשהוא מדבר מתוקף תפקידו כממלא מקומו של פטרוס (ex cathedra), דבריו נחשבים חסינים מטעות. כל המנגנון האדיר של הכנסייה הקתולית ניזון ממעמדו ומהכריזמה שבתפקידו.

מעמדו של האפיפיור ידע עליות ומורדות... הרפורמציה הפרוטסטנטית הביאה לקרע בנצרות המערבית במאה הט"ז ולירידה בהיקף מעמדו, אולם הכנסייה ביצעה בדק בית ומעמד האפיפיור התחזק בקרב מאות המיליונים שנשארו, ונשארים, נאמנים לכס הקדוש.

על מקומו המרכזי של האפיפיור בעיני המאמינים מעידות התגובות הנלהבות והנרגשות שהוא זוכה להן בקבלת הפנים השבועית שלו ברומא, והנהירה לראותו ולהסתופף במחיצתו כשהוא נוסע ברחבי העולם. אמנם היו אפיפיורים נערצים יותר ופחות, אולם חרדת הקודש שהנצרות הקתולית רוחשת ל"צור הזה" בעינה עומדת...

אטו אותו האיש ימ"ש לא היה מתפלל?! אִם־אֱלֹהִ֥ים הוּא֙ - יָ֣רֶב ל֔וֹ!!
באמת לא שייך קושיות כאן, הלא מדובר במחשבה המעוותת, כאשר יש להם פלפולים ע"ג פלפולים, חילוקים דקים מעוקשים לתרץ, לא שני דינים אך ג' דינים לפחות...
מצחיק להקשות ולדון על מעשי שוטים שבעולם. מן השוטים אין מביאים ראיה, ולא עליהם מקשים קושיות.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ו' אוקטובר 08, 2021 4:36 pm

במחילה, בכל הציטוטים לא כתוב דבר ולא חצי דבר על אלהות.

האם נמצא בכל ספרות ההלכה מי שטוען שהא"פ עצמו יש לו דין עבו"ז?

טומאה גדולה כו', ודאי, אני מדבר על דין עבודה זרה בהלכה.

ושוב, אני לא מצדד ח"ו שכן צריך לקוד בפניו...אדרבה כפי שכתבתי ההימנעות מלקוד לפניו אינה צריכה את הטיעון שיש לו דין עבודה זרה.

טרם עניתם על השאילה: האם מתפללים אליו? ואם לא, מדוע לא?

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי לייטנר » ו' אוקטובר 08, 2021 4:51 pm

מפורסם הסיפור ממנו כשנבחר אחד האפיפיורים של ארה"ב ור' מוישה התעניין בשטיבל בבקר מי נבחר. כולם התפלאו, ר' מוישה הצדיק מעניין אותו עניינים כאלו?

ענה בפקחותו: רציתי לברך כעת ברכות השחר שלא עשני גוי, ולברך שלא עשני כאותו גוי שנחשב בעיני העולם כגוי שהגיע למרום הפיסגה שאין למעלה הימנו, ואף על פי כן, יהודי פשוט כמוני שמח ומברך שלא עשני גוי כמוהו!

אבנר
הודעות: 18
הצטרף: ה' מרץ 02, 2017 1:10 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי אבנר » ו' אוקטובר 08, 2021 5:04 pm

לענ"ד אין בכל הציטטים האלו יותר מלהבדיל א"א הבדלות מ"ש הקב"ה לירמיהו וַיֹּאמֶר ה' אֵלַי… רְאֵה הִפְקַדְתִּיךָ הַיּוֹם הַזֶּה עַל הַגּוֹיִם וְעַל הַמַּמְלָכוֹת לִנְתוֹשׁ וְלִנְתוֹץ וּלְהַאֲבִיד וְלַהֲרוֹס לִבְנוֹת וְלִנְטוֹעַ

יש לו לפי שטותם כח המשלח (כח פנדירא בקלונו ובעצמו) ולכן לא יכול לטעות במה שנוגע לעיקרי אמונתם, אבל גם לשטותם יכול לטעות בשעה שאינו משמש בתפקידו (וזה יסוד מחלוקות גדולות אצלם בגדרי הדברים ואכמ"ל) וזה תירוצם למציאות של א"פ נואף או חוטא (דבר שאירע כמ"פ בדברי ימיהם).

אבל האם אין עצם התייחסות לבן אדם כשליח שיש לו כחות אלקיות ממה שהעניק לו המשלח כעין מה שאנו מאמינים בכל נביא ששכינה מדברת מתוך גרונו בשעת נבואתו? וכל דברי נביאים אמת בלי מקום ויכולת לטעות אחר שהתאמת נבואותו אצלנו? זה אינו הופך את הנביא לאלק ח"ו ורח"ל!

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » ו' אוקטובר 08, 2021 5:16 pm

דורשי יחודך כתב:במחילה, בכל הציטוטים לא כתוב דבר ולא חצי דבר על אלהות.
האם נמצא בכל ספרות ההלכה מי שטוען שהא"פ עצמו יש לו דין עבו"ז?
טומאה גדולה כו', ודאי, אני מדבר על דין עבודה זרה בהלכה.
ושוב, אני לא מצדד ח"ו שכן צריך לקוד בפניו...אדרבה כפי שכתבתי ההימנעות מלקוד לפניו אינה צריכה את הטיעון שיש לו דין עבודה זרה.

הרב אלישיב (שזכינו בס"ד לשמשו בקודש מספר שנים) איש הלכה מובהק היה, וכל טיעוני "טומאה חמורה" לא תפסו אצלו מקום ומשקל בנוגע למעשה, וכבר ראינו הגדרתו הנ"ל, שהאפיפיור בעצמו הוא ע"ז, על כן הזהיר מאוד מכל כיפוף כלפיו.
טרם עניתם על השאילה: האם מתפללים אליו? ואם לא, מדוע לא?

לא ידוע לי מקור בהלכה, התולה ומתנה השם "עבודה זרה", האם דווקא מתפללים אליה א"ל. עבודה זרה היינו המאמין ומייחס "כוחות" אלוהיים אל שום בריה לבד השם יתברך, בין אם מתפללים אליו בין אם לא.
נערך לאחרונה על ידי באמונתו ב ש' אוקטובר 09, 2021 10:37 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » ו' אוקטובר 08, 2021 5:29 pm

אבנר כתב:לענ"ד אין בכל הציטטים האלו יותר מלהבדיל א"א הבדלות מ"ש הקב"ה לירמיהו וַיֹּאמֶר ה' אֵלַי… רְאֵה הִפְקַדְתִּיךָ הַיּוֹם הַזֶּה עַל הַגּוֹיִם וְעַל הַמַּמְלָכוֹת לִנְתוֹשׁ וְלִנְתוֹץ וּלְהַאֲבִיד וְלַהֲרוֹס לִבְנוֹת וְלִנְטוֹעַ
יש לו לפי שטותם כח המשלח (כח פנדירא בקלונו ובעצמו) ולכן לא יכול לטעות במה שנוגע לעיקרי אמונתם, אבל גם לשטותם יכול לטעות בשעה שאינו משמש בתפקידו (וזה יסוד מחלוקות גדולות אצלם בגדרי הדברים ואכמ"ל) וזה תירוצם למציאות של א"פ נואף או חוטא (דבר שאירע כמ"פ בדברי ימיהם).
אבל האם אין עצם התייחסות לבן אדם כשליח שיש לו כחות אלקיות ממה שהעניק לו המשלח כעין מה שאנו מאמינים בכל נביא ששכינה מדברת מתוך גרונו בשעת נבואתו? וכל דברי נביאים אמת בלי מקום ויכולת לטעות אחר שהתאמת נבואותו אצלנו? זה אינו הופך את הנביא לאלק ח"ו ורח"ל!

לענ"ד, קיים חילוק יסודי:
הנביא, עניינו העיקרי הוא היות השי"ת מדבר אליו, וזו הגדרתו העיקרית, כנודע לכל. עיקר כוחו, בהיות דבָרוֹ דבר א-לוהים אשר דיבר אליו. הנביא בעצמו, הוא אדם רגיל לכל דבר ועניין!
להבדיל, בעניינינו מעולם לא תלו יתרונו ומעלתו המדומה, בהיותו מקבל מסרים מאלוהיו, רק שהוא עצמו בעל כוחות - על, כפי שהעתקנו בפירוט לעיל.

אבנר
הודעות: 18
הצטרף: ה' מרץ 02, 2017 1:10 am

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי אבנר » ו' אוקטובר 08, 2021 6:26 pm

כדכתבתי, כל מה שכתב כבודו על הנביא כן ממש אומרים הם להבדיל על הא"פ.

רק עיי' בוויקי https://en.wikipedia.org/wiki/Papal_infallibility ועוד כמה מקורות על papal infallibility. (בדברים אלו מותר להביט רק להתלמד למעשה דיני תורה ולא משום סקרנות!)

ברור כשמש אמונתם שאפשר לו לטעות, שהוא בו"ד כמו כל המאמינים ויש לו יצה"ר ומכשול והטעות שייך אצלו. מעשים בכל יום שא"פ מביע דעתו בענינים פוליטיים או סוציאלים "וגם בעניני אמונתם" ורבבות קאטולים אדוקים לרבות בישופים חולקים על דבריו!!! ואטו כי רוכלא ניחשיב וניזיל.

כל ענין כחו לשיטתם הוא רק ענין של "חן עליון" וכעין מתנה שנתן ישו לעדת מאמיניו למען קיום אמונתו הטפלה והוא מוגבל לעניני EX CATHEDRA היינו כשנותן הוראה בתוקף תפקידו לפי הנוהג אצלם. כדכתבתי גדרי הדברים שנוים במחלוקה גם אצלם במשך הדורות. אבל בעיקרי הדברים יכולנו ליתן דוגמא מענין "אתם אפילו מוטעין ואפילו שוגגים" שדברי הבי"ד נעשים הלכה ממש, או מענין נבואה שדברי הנביא "כשמנבא" הם דברי אלקים חיים ממש והכופר בהן במיתה!

ומכאן ואילך א"א לפלפל בלי ליכנס עמוקות בטומאתם שאין בזה שום תועלת. והבוחר יבחר

בן מיכאל
הודעות: 2255
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי בן מיכאל » ש' אוקטובר 09, 2021 8:17 pm

לייטנר כתב:
מפורסם הסיפור ממנו כשנבחר אחד האפיפיורים של ארה"ב ור' מוישה התעניין בשטיבל בבקר מי נבחר. כולם התפלאו, ר' מוישה הצדיק מעניין אותו עניינים כאלו?

ענה בפקחותו: רציתי לברך כעת ברכות השחר שלא עשני גוי, ולברך שלא עשני כאותו גוי שנחשב בעיני העולם כגוי שהגיע למרום הפיסגה שאין למעלה הימנו, ואף על פי כן, יהודי פשוט כמוני שמח ומברך שלא עשני גוי כמוהו!

לארה"ב אין אפיפיור, והסיפור ידוע על נשיא ארה"ב.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ש' אוקטובר 09, 2021 9:59 pm

באמונתו כתב:לא ידוע לי מקור בהלכה, התולה ומתנה השם "עבודה זרה", האם דווקא מתפללים אליה א"ל. עבודה זרה היינו המאמין ומייחס "כוחות" אלוהיים אל שום בריה לבד השם יתברך, בין אם מתפללים אליו בין אם לא.

השאילה שלי היא על הטיעון שלך שהם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש.
אם הם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש, מדוע אינם מתפללים אליו.

מה שכתבת שכל שמייחסים כוחות אלהיים לשום בריה הוי עבו"ז, צריך בירור מאד, שהרי הנביא וכן מלאכים יש להם כל מיני כחות שהוענקו להם מאת השי"ת, וזה לא מהוה עבו"ז.
איה"נ, קיים קושי גדול לברר את הגדרים, כפי שכבר האריכו באשכולות אחרים ממש בתקופה האחרונה.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ש' אוקטובר 09, 2021 10:01 pm

הרב באמונתו:
שוב אני שואל - הרי עניין הא"פ קיים כבר מאות רבות של שנים, האם מצינו דעה בספרות ההלכתית שיש לו דין עבודה זרה? אשמח למקורות.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ש' אוקטובר 09, 2021 10:03 pm

באמונתו כתב:
דורשי יחודך כתב:במחילה, בכל הציטוטים לא כתוב דבר ולא חצי דבר על אלהות.
האם נמצא בכל ספרות ההלכה מי שטוען שהא"פ עצמו יש לו דין עבו"ז?
טומאה גדולה כו', ודאי, אני מדבר על דין עבודה זרה בהלכה.
ושוב, אני לא מצדד ח"ו שכן צריך לקוד בפניו...אדרבה כפי שכתבתי ההימנעות מלקוד לפניו אינה צריכה את הטיעון שיש לו דין עבודה זרה.

הרב אלישיב (שזכינו בס"ד לשמשו מספר שנים) איש הלכה מובהק היה, וכל טיעוני "טומאה חמורה" לא תפסו אצלו מקום ומשקל בנוגע למעשה, וכבר ראינו הגדרתו הנ"ל, שהאפיפיור בעצמו הוא ע"ז, על כן הזהיר מאוד מכל כיפוף כלפיו.
(עד כאן תגובה של הרב באמנותו)
יתכן מאד והרב אלישיב סבר כך. אני לא באתי להסביר את דעת הרב אלישיב. אם אכן הוא סבר כך, אני שואל על עמדתו של הרב אלישיב, לאור העובדות הידועות לנו. מותר לשאול, לא?
עם זאת, בלי קשר להרב אלישיב, ההימנעות מלקוד בפני הא"פ היא מובנת לגמרי גם בלי להזדקק לטענות שיש לו דין עבו"ז.
נערך לאחרונה על ידי דורשי יחודך ב ש' אוקטובר 09, 2021 11:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » ש' אוקטובר 09, 2021 10:55 pm

אבנר כתב:כדכתבתי, כל מה שכתב כבודו על הנביא כן ממש אומרים הם להבדיל על הא"פ.
רק עיי' בוויקי https://en.wikipedia.org/wiki/Papal_infallibility ועוד כמה מקורות על papal infallibility. (בדברים אלו מותר להביט רק להתלמד למעשה דיני תורה ולא משום סקרנות!)
ברור כשמש אמונתם שאפשר לו לטעות, שהוא בו"ד כמו כל המאמינים ויש לו יצה"ר ומכשול והטעות שייך אצלו. מעשים בכל יום שא"פ מביע דעתו בענינים פוליטיים או סוציאלים "וגם בעניני אמונתם" ורבבות קאטולים אדוקים לרבות בישופים חולקים על דבריו!!! ואטו כי רוכלא ניחשיב וניזיל.
כל ענין כחו לשיטתם הוא רק ענין של "חן עליון" וכעין מתנה שנתן ישו לעדת מאמיניו למען קיום אמונתו הטפלה והוא מוגבל לעניני EX CATHEDRA היינו כשנותן הוראה בתוקף תפקידו לפי הנוהג אצלם. כדכתבתי גדרי הדברים שנוים במחלוקה גם אצלם במשך הדורות. אבל בעיקרי הדברים יכולנו ליתן דוגמא מענין "אתם אפילו מוטעין ואפילו שוגגים" שדברי הבי"ד נעשים הלכה ממש, או מענין נבואה שדברי הנביא "כשמנבא" הם דברי אלקים חיים ממש והכופר בהן במיתה!
ומכאן ואילך א"א לפלפל בלי ליכנס עמוקות בטומאתם שאין בזה שום תועלת. והבוחר יבחר

איני מבין. הנביא אדם רגיל (גם אם חכם וצדיק) שפשוט דיבר אליו ה'. השם יתברך יכול לדבר גם אליי, גם אליך.
להבדיל, אצלם טענתם שהגברא בעצמו, מופלא הוא במעלה אלוהית מסוימת רח"ל, ללא אזכור כ"ש מדברי אלוהיו אליו.

הבדל מהותי כיו"ב, מוכר וידוע בין מוחמד ליש"ו. הישמעאלים מאמינים בנבואת מוחמד השקרית, אך לא מאלילים אותו.
מאידך, יש"ו מאלילים אותו מאמיניו, בטענת אלוהות ממש.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ש' אוקטובר 09, 2021 11:14 pm

הרב באמונתו
תמהני
הלא נביא המתנבא בדרך כלל "נהפך לאיש" כלה"כ וכמ"ש בכוזרי, בהחלט מקבלים כחות ומעלות שאינם שייכים לאנשים רגילים, ואין בזה שום קשר לע"ז ח"ו.
אף כח הברכה שהוענקה לאאע"ה, שמעתה מסוגל הוא לברך כל החפץ, כמובן בגיבוי מהקב"ה, אין בזה שום קשר לע"ז.
"ידענא דזוטר מינייכו מחיה מתים" - אין זה אלא עדות על גודל הקירבה אל הקב"ה, ולא שום חשש עבו"ז.

הבעיה של ע"ז עם הנצרות היא אמונת השילוש, שאינני רוצה אפילו לכתוב כאן כי קשה להוציא את הדברים מהמקלדת, ולא סתם שמייחסים לו כחות אלהיות.

באמונתו
הודעות: 3239
הצטרף: ג' מרץ 03, 2015 6:52 pm

Re: אפיפיור חדש

הודעהעל ידי באמונתו » א' אוקטובר 10, 2021 12:04 am

דורשי יחודך כתב:
באמונתו כתב:לא ידוע לי מקור בהלכה, התולה ומתנה השם "עבודה זרה", האם דווקא מתפללים אליה א"ל. עבודה זרה היינו המאמין ומייחס "כוחות" אלוהיים אל שום בריה לבד השם יתברך, בין אם מתפללים אליו בין אם לא.

השאילה שלי היא על הטיעון שלך שהם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש.
אם הם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש, מדוע אינם מתפללים אליו.
מה שכתבת שכל שמייחסים כוחות אלהיים לשום בריה הוי עבו"ז, צריך בירור מאד, שהרי הנביא וכן מלאכים יש להם כל מיני כחות שהוענקו להם מאת השי"ת, וזה לא מהוה עבו"ז.
איה"נ, קיים קושי גדול לברר את הגדרים, כפי שכבר האריכו באשכולות אחרים ממש בתקופה האחרונה.

הדבר מוסכם בכל מקורותינו, ומעיקרי האמונה היא ממש!! שאין נמצא בעולם יצור כל שהוא, בעל כוח עצמאי כלל, בין חומרי - פיזי, כגון גיבור בגבורתו, בין רוחני - שמימי, כגון השפעת כוכבים ומזלות, שליטת מלאכים ושרים.
כולם "בובות = PUPPETS" ממש!
אדם לא יכול להזיז אצבע ללא עזר א-לוהי, מלאך לא יכול לפעול כלום, בלא סיוע א-לוהי אשר מלווהו, ובשולחן ערוך אורח חיים סימן ה סעיף א:
ובהזכירו אלהים, יכוין: שהוא תקיף בעל היכולת ובעל הכחות כלם.

מי שמייחס אל מלאך לדוגמא, יכולת וכוח עצמאי כל שהוא, אכן נכשל בע"ז!
אם הם רואים אותו כהתגלמות של אותו האיש, מדוע אינם מתפללים אליו...

שאלה... הרי התבססתי כנ"ל על לשונות מפורשים, יסודות מפורסמים, ועקרונות מוכרים באמונת דת תִּפְלתם. אם משהו בלתי מיושב אצלכם בשיגעונותיהם, לא בשל כך, ישתנו העובדות והמסקנות אשר יוצאות מהם.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים