מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תשובות לתועים בימינו?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ב' פברואר 02, 2015 11:48 am

זו הדרגה הנעלה של מצוה זו. אבל ברור שמי שיש לו מעט פחות עדיין מקיים. לך לדעתך יש דרגה כזו??? אז מה תהיה ב....??? ברור שלא

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' פברואר 02, 2015 12:28 pm

שמונים אחוז של סבירות? זה באמת לא סיבה ברורה לעשות דברים שאינך חפץ בהם בכלל.

אולי זה יכול להיות טיעון מסוג של תנסה ותראה כי טוב.

אם היית אומר זה וודאי ב 99.9 שזה הביטוי המקובל לדבר שאדם בטוח בו אבל הוא לא יכול לשלול את האפשרות המאד לא סבירה בעיניו שהוא טועה זה עניין אחר.

אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.

מכל מקום העובדה שהקב"ה מנהיג את העולם היא העובדה הברורה ביותר שיש לנו.

אגב למה אתה קורא לו אנוס? יצרו אנסו?

אם מדברים על סבירות, ידועה טענת ההימור של פסקל, והרוצה יכול לקרוא בספרו של מיכאל אברהם תשובות וסתירות צודקות לטענה זו.
אגב נוסף לא הבנתי את ההתנפלות שהיתה כאן על שם ספרו.

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ב' פברואר 02, 2015 1:53 pm

אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.

לענ"ד מכיון שגם משה רבינו זה אמונה. כי לא יראני האדם וחי. ושמונים אחוז זה המון. זו דוגמא לאחד שיש לו בעיה באמונה. אבל די ברור שאם אומרים לבן אדם קנה תרופה שמונים אחוז שתחיה הוא ישלם עליה כל הון שבעולם

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי יאיר » ב' פברואר 02, 2015 2:47 pm

אברהם ישראל כתב:כתבת "המקיים את המצוות בצורה של 'אם לא יועיל לא יזעיק' לא יקבל עולם הבא, לכאורה יישב בגהנום."
היכן הדברים מבוארים ברמב"ן הנ"ל??? ברור שהמדרגה הגבוה היא מה שכתב זיע"א אבל מאין שלכאורה יש בגהנום?


לכאורה!, אין 100%...

*"האנוסים" מכנים את עצמם כך משום שהם כביכול אנוסים להשאר כחרדים כדי לא לצער אנשים (הוריהם, משפחתם וכדומה) ו/או לפרק בתים וכו'.

אפלטון/פסקל(כפי שכתב אוצה"ח) כבר עשה משוואה שאפילו אם רק 50% שיש עוה"ב שווה לקיים מצוות כדי לזכות בשכר בגן עדן לנצח. שהרי למקיים מצוות (כראוי) יש לפחות 50% להיות שם ולכופר יהיה 50% להיות בגיהנם. 50% זה בלי הוכחות לכאן או לכאן ואז ה-100% (אם יש/אין עוה"ב) מתחלק בין שניהם.
נערך לאחרונה על ידי יאיר ב ב' פברואר 02, 2015 2:55 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי רחמים » ב' פברואר 02, 2015 2:50 pm

אוצר החכמה כתב:אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.


לענ"ד יש כאן שני נושאים
יש שאדם יודע בשכלו בראיות ברורות שיש בורא לעולם ושתורה מן השמים
ויש שאדם חש את זה בכל לבו ופועל על פי זה בכל במודע ובתת מודע וכל מעשיו מחשבותיו ודיבוריו על פי הידיעה הנ"ל

מה שדיבר השבט מוסר זה החלק השני, וזה באמת רק מעטים זוכים באופן מלא והרוב זוכים באופן חלקי
אבל וודאות גמורה ברמת השכל זה שייך לכל אחד
וזה מה שכתוב וידעת היום והשבות אל ללבבך, כלומר שאף שהדברים ידועים עדיין יש להשיבם אל הלב
ויש לכך דוגמאות גם בעולם החולין, לדוגמא אדם יודע בברור שעישון יזיק לו, שהרי רק אתמול הוא עישן והבוקר השתעל חצי שעה והעיר את כל השכנים... ובכל זאת הוא ממשיך לעשן, זה שהוא ממשיך לעשן לא מוכיח שהנזק שבעישון מסופק אצלו אפילו בכל שהוא.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי יאיר » ב' פברואר 02, 2015 2:53 pm

יאיר כתב:פסקל(כפי שכתב אוצה"ח) כבר עשה משוואה שאפילו אם רק 50% שיש עוה"ב שווה לקיים מצוות כדי לזכות בשכר בגן עדן לנצח. שהרי למקיים מצוות (כראוי) יש לפחות 50% להיות שם ולכופר יהיה 50% להיות בגיהנם. 50% זה בלי הוכחות לכאן או לכאן ואז ה-100% (אם יש/אין עוה"ב) מתחלק בין שניהם.
פסקל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי יאיר » ב' פברואר 02, 2015 2:54 pm

כתב הסבא מקלם שצריך את שני הדברים יחד: גם אמונה ממסורת אבותיו וגם ע"י חקירת השכל.

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1369
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » ב' פברואר 02, 2015 3:53 pm

אברהם ישראל כתב:אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.

לענ"ד מכיון שגם משה רבינו זה אמונה. כי לא יראני האדם וחי. ושמונים אחוז זה המון. זו דוגמא לאחד שיש לו בעיה באמונה. אבל די ברור שאם אומרים לבן אדם קנה תרופה שמונים אחוז שתחיה הוא ישלם עליה כל הון שבעולם

יש דברים רבים מאוד שאנו יודעים אותם בוודאות גמורה גם בלי שראינו אותם.
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שרובינו לא ראה זאת בעינים, שתוכנת אוצר החכמה לא נוצרה מאליה, היה מי השקיע ויצר אותה. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שכל היקום לא נוצר מאליו, אלא יש בורא עליון שעשאו.
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שאף אחד לא ראה זאת בעיניו, שישנו כח רוחני מסויים המאפשר את חיותם של כל החיים והמדברים שבעולם, ואלמלא כח זה לא היה הבדל בינם לבין בשר ועצמות הנתונים בסיר. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שהקב"ה מהוה ומחיה את כל היקום תמיד (ויעויין ברמב"ם יסוה"ת פ"א א - ה).
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שכבר אין מי שראה זאת בעיניו, שמלחמת העולם הראשונה, המהפכה הצרפתית, גירוש ספרד ומסעי הצלב, כיבושי אלכסנדר מוקדון וסנחריב, היו במציאות ואינם אגדה בעלמא. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שיציאת מצרים ומעמד הר סיני היו במציאות.
ואידך פירושא זיל גמור.
נערך לאחרונה על ידי לייבעדיג יענקל ב ב' פברואר 02, 2015 4:00 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' פברואר 02, 2015 3:56 pm

את מה שכתב יאיר בשם פסקל איני מכיר וגם לא הבנתי.

מה שלי ידוע הוא שפסקל טען שאפילו לו יהי שרק אחוז קטן של סבירות הוא שיש בורא לעולם עדיין צריך לשמור מצוותיו, כי כשמחשבים את הנזק לעולמי עולמים באי שמירת המצוות, לעומת הרווח הגדול לעולמים ומצד שני הטורח בשמירת מצוותיו שהוא רק לתקופה קצובה ברור שכדאי לשמור את מצוותיו. (הוא ביסס את זה על חישובי הכפלה בנושאי סבירות, שהיה אחד התחומים שעסק בהם)

השגיאה הבולטת שלו היא שהוא הניח כדבר פשוט שלשמור מצוות הבורא היינו שמירת הדת הנוצרית, אם לוקחים בחשבון את האפשרות ששמירת הדת הנוצרית היא דווקא זו שתכשיל את האדם לעולמי עולמים (שכן נחשבת ע"ז), והרוצה לזכות לכל טוב צריך דווקא להתגייר, כמובן שפרחה טענתו.
יש עוד טענות כנגד חישובו של פסקל וציינתי לעיל לספרו של מיכאל אברהם הדן בזה ובנושאים דומים.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' פברואר 02, 2015 4:16 pm

לייבעדיג יענקל כתב:
אברהם ישראל כתב:אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.

לענ"ד מכיון שגם משה רבינו זה אמונה. כי לא יראני האדם וחי. ושמונים אחוז זה המון. זו דוגמא לאחד שיש לו בעיה באמונה. אבל די ברור שאם אומרים לבן אדם קנה תרופה שמונים אחוז שתחיה הוא ישלם עליה כל הון שבעולם

יש דברים רבים מאוד שאנו יודעים אותם בוודאות גמורה גם בלי שראינו אותם.
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שרובינו לא ראה זאת בעינים, שתוכנת אוצר החכמה לא נוצרה מאליה, היה מי השקיע ויצר אותה. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שכל היקום לא נוצר מאליו, אלא יש בורא עליון שעשאו.
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שאף אחד לא ראה זאת בעיניו, שישנו כח רוחני מסויים המאפשר את חיותם של כל החיים והמדברים שבעולם, ואלמלא כח זה לא היה הבדל בינם לבין בשר ועצמות הנתונים בסיר. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שהקב"ה מהוה ומחיה את כל היקום תמיד (ויעויין ברמב"ם יסוה"ת פ"א א - ה).
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שכבר אין מי שראה זאת בעיניו, שמלחמת העולם הראשונה, המהפכה הצרפתית, גירוש ספרד ומסעי הצלב, כיבושי אלכסנדר מוקדון וסנחריב, היו במציאות ואינם אגדה בעלמא. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שיציאת מצרים ומעמד הר סיני היו במציאות.
ואידך פירושא זיל גמור.


ברור וזה מה שכתבתי למעלה שהידיעה שהקב"ה מנהיג את העולם היא הידיעה הברורה ביותר.
אבל עדיין השכל אומר שמשה רבינו, כהבנת בעל יסו"ה, היתה וודאותו ואמונתו יותר משל כולנו.
לעומת זאת ביטוי של אמונה בשמונים אחוז הוא שונה לגמרי. ודוגמת העישון שהובאה למעלה היא הראייה דווקא לצד הזה, כי כל המעשנים יודעים להגיד שהנה פלוני האריך ימים על אף שעישן וכדומה או במילים אחרות כיוון שיש סיכוי מסויים שלא יהיה נזק אני סומך על זה, אילו לא ראו אף אדם שהאריך ימים ועישן (לדוגמה אילו כל מי שמעשן היה חלילה מת עד גיל 40) היו הרבה פחות מעשנים.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי יאיר » ב' פברואר 02, 2015 4:19 pm

אוצר החכמה כתב:את מה שכתב יאיר בשם פסקל איני מכיר וגם לא הבנתי.

מה שלי ידוע הוא שפסקל טען שאפילו לו יהי שרק אחוז קטן של סבירות הוא שיש בורא לעולם עדיין צריך לשמור מצוותיו, כי כשמחשבים את הנזק לעולמי עולמים באי שמירת המצוות, לעומת הרווח הגדול לעולמים ומצד שני הטורח בשמירת מצוותיו שהוא רק לתקופה קצובה ברור שכדאי לשמור את מצוותיו. (הוא ביסס את זה על חישובי הכפלה בנושאי סבירות, שהיה אחד התחומים שעסק בהם)

זה בערך מה שכתבתי במילים אחרות.

ודאי שר' יענקל צודק וכדאי מאוד לראות מה כתב ע"כ ר' יעקב סגל לתוהה האלמוני כאן בעמ' 295 בד.ה ואחרי ראותנו כל זאת:
http://www.therav.co.il/image/users/234 ... d=12221697
(בקצרה, אם יש הוכחות, מהי האמונה? אלא שלא להמציא תאוריות מופרכות בעצת היצר וכו'.
יש מי שאומר שמצות האמונה היא מהיכן שהשכל כבר לא יכול להבין).

ומאוד מומלץ למי שצריך חיזוק לקרוא חוב' זו במלואה, הנה היא כאן לתועלת כולם:
קבצים מצורפים
לתוהה האלמוני ח''א.pdf
(1.99 MiB) הורד 554 פעמים
לתוהה האלמוני ח''ב.pdf
(1.85 MiB) הורד 452 פעמים

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1369
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » ב' פברואר 02, 2015 4:26 pm

אוצר החכמה כתב:את מה שכתב יאיר בשם פסקל איני מכיר וגם לא הבנתי.

מה שלי ידוע הוא שפסקל טען שאפילו לו יהי שרק אחוז קטן של סבירות הוא שיש בורא לעולם עדיין צריך לשמור מצוותיו, כי כשמחשבים את הנזק לעולמי עולמים באי שמירת המצוות, לעומת הרווח הגדול לעולמים ומצד שני הטורח בשמירת מצוותיו שהוא רק לתקופה קצובה ברור שכדאי לשמור את מצוותיו. (הוא ביסס את זה על חישובי הכפלה בנושאי סבירות, שהיה אחד התחומים שעסק בהם)

השגיאה הבולטת שלו היא שהוא הניח כדבר פשוט שלשמור מצוות הבורא היינו שמירת הדת הנוצרית, אם לוקחים בחשבון את האפשרות ששמירת הדת הנוצרית היא דווקא זו שתכשיל את האדם לעולמי עולמים (שכן נחשבת ע"ז), והרוצה לזכות לכל טוב צריך דווקא להתגייר, כמובן שפרחה טענתו.
יש עוד טענות כנגד חישובו של פסקל וציינתי לעיל לספרו של מיכאל אברהם הדן בזה ובנושאים דומים.

מה שמופרך זו ההנחה המוקדמת שלו, אבל הטענה בפ"ע הינה נכונה מאוד. והמסקנא ההכרחית למי שחס על חיי נפשו היא שא"א לחיות חיי הפקר ולעשות 'מה שבא לי', אלא חייבים לברר מה באמת ה' רוצה ממני ומהי חובת האדם בעולמו.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' פברואר 02, 2015 4:30 pm

כן. אבל זה דווקא בגלל שזו האמת הברורה ולא משיקולי הסתברות.

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ב' פברואר 02, 2015 4:38 pm

יאיר כתב:
אברהם ישראל כתב:כתבת "המקיים את המצוות בצורה של 'אם לא יועיל לא יזעיק' לא יקבל עולם הבא, לכאורה יישב בגהנום."
היכן הדברים מבוארים ברמב"ן הנ"ל??? ברור שהמדרגה הגבוה היא מה שכתב זיע"א אבל מאין שלכאורה יש בגהנום?


לכאורה!, אין 100%...

*"האנוסים" מכנים את עצמם כך משום שהם כביכול אנוסים להשאר כחרדים כדי לא לצער אנשים (הוריהם, משפחתם וכדומה) ו/או לפרק בתים וכו'.

אפלטון/פסקל(כפי שכתב אוצה"ח) כבר עשה משוואה שאפילו אם רק 50% שיש עוה"ב שווה לקיים מצוות כדי לזכות בשכר בגן עדן לנצח. שהרי למקיים מצוות (כראוי) יש לפחות 50% להיות שם ולכופר יהיה 50% להיות בגיהנם. 50% זה בלי הוכחות לכאן או לכאן ואז ה-100% (אם יש/אין עוה"ב) מתחלק בין שניהם.

ידוע. ומה הדחיה לכך?
ובכל אופן לענ"ד ברור שהתורה אמת מאה אחוז. רק שאין ברירה כךך גזרה חכמתו יתברך שזה יהיה נעלם. יקיק אפילו שמו נסתר ולא אומרים אותו

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1369
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » ב' פברואר 02, 2015 4:41 pm

אוצר החכמה כתב:כן. אבל זה דווקא בגלל שזו האמת הברורה ולא משיקולי הסתברות.

אבל גם מי שירצה לברוח ולהתעלם, שיקולי ההסתברות הללו אמורים להכריחו להתמודד ולבדוק ולברר באמת מהי האמת.
וכאן יטען הטוען, הרי ישנן בעולם אלפי דתות ואמונות, האוכל לעיין בכולן ולברר מהי האמיתית ומה הן השקריות. תשובה נפלאה לזה שמעתי לפני שנים רבות מהרב שלום סרברניק שי'. הוא המשיל את הדתות והאמונות למכתבים ואת מקורותיהן של הדתות לכתובת השולח שעל גבי המעטפה. אין באפשרותינו לפתוח אלפי מכתבים של דואר זבל, אך די לנו להציץ ולראות האם השולח מצריך התייחסות או לא. דת ואמונה כלשהיא שמקורה באדם אחד או מקסימום שנים ושלושה הטוענים שהם ראו או שמעו כך וכך (וזוהי אכן המציאות של כל הדתות והאמונות הנפוצות בעולם) דינה כדואר זבל, שהרי אין שום סיבה לקבל את דברי היחידים הללו ולהאמין להם. הדת היחידה שמקורה מצריך ומחייב התייחסות הינה היהדות שמבוססת על עדות ראיה של מליוני אנשים מבוגרים שכולם כאחד ראו בעיניהם את התגלותו של בורא העולם ונותן התורה, וכולם העידו על כך למליוני צאצאיהם והם העבירו זאת הלאה והלאה עד אלינו. זוהי המעטפה היחידה שאותה חובה לפתוח וללמוד בעיון את כל הכתוב בפנים, ולשמור ולעשות ולקיים באהבה.
נערך לאחרונה על ידי לייבעדיג יענקל ב ב' פברואר 02, 2015 6:38 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ב' פברואר 02, 2015 4:57 pm

אמת!!!

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי יאיר » ב' פברואר 02, 2015 8:39 pm

אגב, לחוב' זו דלעיל ישנם ג' נספחים מרתקים אף יותר. ניתן למוצאם בסוף ספר 'האמת היחידה'.
לצערי באוצר ישנו רק 'האמת היחידה 2'.

בכל אופן הנה עוד חוב' של המחבר - 'ליבה שיש לה עתיד':
קבצים מצורפים
ליבה שיש לה עתיד - מתוקן.pdf
(1.33 MiB) הורד 829 פעמים

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי לייטנר » ב' פברואר 02, 2015 8:58 pm

לייבעדיג יענקל כתב:
אוצר החכמה כתב:כן. אבל זה דווקא בגלל שזו האמת הברורה ולא משיקולי הסתברות.

אבל גם מי שירצה לברוח ולהתעלם, שיקולי ההסתברות הללו אמורים להכריחו להתמודד ולבדוק ולברר באמת מהי האמת.
וכאן יטען הטוען, הרי ישנן בעולם אלפי דתות ואמונות, האוכל לעיין בכולן ולברר מהי האמיתית ומה הן השקריות. תשובה נפלאה לזה שמעתי לפני שנים רבות מהרב שלום סרברניק שי'. הוא המשיל את הדתות והאמונות למכתבים ואת מקורותיהן של הדתות לכתובת השולח שעל גבי המעטפה. אין באפשרותינו לפתוח אלפי מכתבים של דואר זבל, אך די לנו להציץ ולראות האם השולח מצריך התייחסות או לא. דת ואמונה כלשהיא שמקורה באדם אחד או מקסימום שנים ושלושה הטוענים שהם ראו או שמעו כך וכך (וזוהי אכן המציאות של כל הדתות והאמונות הנפוצות בעולם) דינה כדואר זבל, שהרי אין שום סיבה לקבל את דברי היחידים הללו ולהאמין להם. הדת היחידה שמקורה מצריך ומחייב התייחסות הינה היהדות שמבוססת על עדות ראיה של מליוני אנשים מבוגרים שכולם כאחד ראו בעיניהם את התגלותו של בורא העולם ונותן התורה, וכולם העידו על כך למליוני צאצאיהם והם העבירו זאת הלאה והלאה עד אלינו. זוהי המעטפה היחידה שאותה חובה לפתוח וללמוד בעיון את כל הכתוב בפנים, ולשמור ולעשות ולקיים באהבה.


סימון המטרה לאחר יריית החץ.

גם זו לטובה
הודעות: 2523
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' פברואר 03, 2015 2:28 am

כמד' שמיכאל אברהם האריך בספרו שאין אפשרות להאמין במאה אחוז.

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ג' פברואר 03, 2015 2:40 am

לייטנר כתב:
לייבעדיג יענקל כתב:
אוצר החכמה כתב:כן. אבל זה דווקא בגלל שזו האמת הברורה ולא משיקולי הסתברות.

אבל גם מי שירצה לברוח ולהתעלם, שיקולי ההסתברות הללו אמורים להכריחו להתמודד ולבדוק ולברר באמת מהי האמת.
וכאן יטען הטוען, הרי ישנן בעולם אלפי דתות ואמונות, האוכל לעיין בכולן ולברר מהי האמיתית ומה הן השקריות. תשובה נפלאה לזה שמעתי לפני שנים רבות מהרב שלום סרברניק שי'. הוא המשיל את הדתות והאמונות למכתבים ואת מקורותיהן של הדתות לכתובת השולח שעל גבי המעטפה. אין באפשרותינו לפתוח אלפי מכתבים של דואר זבל, אך די לנו להציץ ולראות האם השולח מצריך התייחסות או לא. דת ואמונה כלשהיא שמקורה באדם אחד או מקסימום שנים ושלושה הטוענים שהם ראו או שמעו כך וכך (וזוהי אכן המציאות של כל הדתות והאמונות הנפוצות בעולם) דינה כדואר זבל, שהרי אין שום סיבה לקבל את דברי היחידים הללו ולהאמין להם. הדת היחידה שמקורה מצריך ומחייב התייחסות הינה היהדות שמבוססת על עדות ראיה של מליוני אנשים מבוגרים שכולם כאחד ראו בעיניהם את התגלותו של בורא העולם ונותן התורה, וכולם העידו על כך למליוני צאצאיהם והם העבירו זאת הלאה והלאה עד אלינו. זוהי המעטפה היחידה שאותה חובה לפתוח וללמוד בעיון את כל הכתוב בפנים, ולשמור ולעשות ולקיים באהבה.


אמת לאמיתה
וכבר העידה על כך התורה הקדושה
דברים פרק ד, לב-לו
כי שאל נא לימים ראשנים אשר היו לפניך למן היום אשר ברא אלהים אדם על הארץ ולמקצה השמים ועד קצה השמים הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמהו: השמע עם קול אלהים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי: או הנסה אלהים לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי במסת באתת ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה ובמוראים גדלים ככל אשר עשה לכם ה' אלהיכם במצרים לעיניך: אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלהים אין עוד מלבדו:

אלא שזה לא הנושא שלהם שבאים לבדוק דתות אחרות אלא אתאיסטים בלב. ה' יצילנו

כולל יונגערמאן
הודעות: 588
הצטרף: ו' דצמבר 10, 2010 9:09 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי כולל יונגערמאן » ג' פברואר 03, 2015 5:31 am

כתב ר' ידעיה הפניני (בתשובתו על החרמים שעשה הרשב"א נגד לימוד פילוסופיה והיא לו נדפסה בתשובות הרשב"א ח"א סימן תי"ח): ויודע לפני אדוננו שיחיה שגאלינוס הרופא ישחקו עצמותיו כדברו בתועלת האברים התחיל לדבר בהיות שער הגבות קצר וכו' נתן הסיבה לזה מפני וכו' ובזכרו זה השיאהו סכלותו שדבר שם כנגד תורתנו ואם כמתפאר עלינו... והאריך בדבר הרשע ההוא יאבד שמו עד שהטיח דברים על אדון הנביאים ע"ה זכר מלאך ה' לברכה ושם רשעים ירקב. ורבינו הגדול ז"ל בספר שחבר בחכמת הרפואה שנקרא פרקי משה הביא שם זה הפרק מזה הרופא כדי לטעון עליו ולהשיב את אפיקורוס במה שהראה עליו מהגנות, ושם הרחיב הרב בבאור וכו'

"הנה, הועילוהו ז" ל ההתפלספות לטעון עתה על הספר ההוא ובזהו בזיונות גדולים והראה ופרסם אופני סכלותו בזאת החלוקה החלוקה שעשאה הרב ז"ל בנמנעות שגאלינוס לא היה יודע אותה כלל" עכ"ל.

אין ספק שהדרך הכי טוב להתמודד עם עולם המדע היה ע"י שיעמד לנו רמב"ם אחד בדורנו, אבל היות והחרדים מסתגרים לתוך ד' אמותם (והשאינם חרדים מנסים לחיות "עם" המדע, אבל לא מרהיבים לחלוק עליו ואדרבה שיחה בטלה שלהם טובה להם יותר מתורה שלימה שלנו) ולא מסתכלים החוצה, לא נראה שזה יקרה בקרוב. שכן כאמור א"א לצפות שמהדתיים תבוא ישועה בכיוון זה.

מביט ומקשיב
הודעות: 44
הצטרף: א' פברואר 01, 2015 11:50 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי מביט ומקשיב » ג' פברואר 03, 2015 5:32 am

אברהם ישראל כתב:
שטייגעניסט כתב:
אברהם ישראל כתב:לענ"ד האמונה בסופו של דבר מתבססת על אמונה. והויכוח בןין המאמין למי שאינו היא כמה אחוזים הוא מאמין וכן בכמה אחוזים הוא מוכן לשמור מצוות
ולכן לדעתי הגישה איתו צריכה להיות. שמע ידידי אין הוכחה חד משמעית כמו כל דבר בחיים צריך להסתפק באחוז ניכר ולעשות. כל העולם פותח עסק בסיכוי של 80 אחוז להצליח. אם כן לשחק בעולם הבא שלו זה לא שוה 80 אחוז?

המקיים את המצוות בצורה של 'אם לא יועיל לא יזעיק' לא יקבל עולם הבא, לכאורה יישב בגהנום.

א- לא אמרתי שאחוזים זה לא יועיל לא יזיק. אלא אדם בעקבות חקירה שהגיע למסקנה ש80 אחוז מסתבר שזה אמת. אז הוא מאמין שזה אמת נקודה!!!
ב- תוכיח!!!

מזכיר את הבדיחה על המדקדק ששאל את הרב היות ויש לו ספיקות באמונה אם כשמברך יש חשש לברכה לבטלה....

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2276
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' פברואר 03, 2015 11:20 am

לפותח האשכול:

אם אכן נכון הכינוי לגבי אותם מכרים 'אנוסים', והם מכנים את עצמם כך, הריהם כאותו אפיקורס שהגיע למרן הגר"ח מבריסק עם שאלות באמונה, שנענה ע"י הגר"ח: לא שאלות יש לך, כי אם תשובות לתאוותיך!

אם יש להם שאלות באמונה, והם מוכנים לשמוע ולקבל, הרי טובים להם כל ספרי המוסר הותיקים והמוכרים.

סכינא חריפא
הודעות: 771
הצטרף: א' אפריל 13, 2014 9:24 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי סכינא חריפא » ג' פברואר 03, 2015 12:44 pm

מביט ומקשיב כתב:מזכיר את הבדיחה על המדקדק ששאל את הרב היות ויש לו ספיקות באמונה אם כשמברך יש חשש לברכה לבטלה....
נידון אמיתי לענין יין נסך - אמנם הגר"נ קרליץ שליט"א (בס' חוט שני סי' תקי"ב א') כתב דמותר למחלל שבת לקדש ולשתות מיין עצמו, כי לא שייך לקנוס את האדם להתרחק ממגעו של עצמו.
נערך לאחרונה על ידי סכינא חריפא ב ג' פברואר 03, 2015 1:21 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סכינא חריפא
הודעות: 771
הצטרף: א' אפריל 13, 2014 9:24 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי סכינא חריפא » ג' פברואר 03, 2015 12:47 pm

לייטנר כתב:
לייבעדיג יענקל כתב:אבל גם מי שירצה לברוח ולהתעלם, שיקולי ההסתברות הללו אמורים להכריחו להתמודד ולבדוק ולברר באמת מהי האמת.
וכאן יטען הטוען, הרי ישנן בעולם אלפי דתות ואמונות, האוכל לעיין בכולן ולברר מהי האמיתית ומה הן השקריות. תשובה נפלאה לזה שמעתי לפני שנים רבות מהרב שלום סרברניק שי'. הוא המשיל את הדתות והאמונות למכתבים ואת מקורותיהן של הדתות לכתובת השולח שעל גבי המעטפה. אין באפשרותינו לפתוח אלפי מכתבים של דואר זבל, אך די לנו להציץ ולראות האם השולח מצריך התייחסות או לא. דת ואמונה כלשהיא שמקורה באדם אחד או מקסימום שנים ושלושה הטוענים שהם ראו או שמעו כך וכך (וזוהי אכן המציאות של כל הדתות והאמונות הנפוצות בעולם) דינה כדואר זבל, שהרי אין שום סיבה לקבל את דברי היחידים הללו ולהאמין להם. הדת היחידה שמקורה מצריך ומחייב התייחסות הינה היהדות שמבוססת על עדות ראיה של מליוני אנשים מבוגרים שכולם כאחד ראו בעיניהם את התגלותו של בורא העולם ונותן התורה, וכולם העידו על כך למליוני צאצאיהם והם העבירו זאת הלאה והלאה עד אלינו. זוהי המעטפה היחידה שאותה חובה לפתוח וללמוד בעיון את כל הכתוב בפנים, ולשמור ולעשות ולקיים באהבה.


סימון המטרה לאחר יריית החץ.

ספר העקרים לר"י אלבו מאמר ראשון פרק כד


[על החקירה באמיתות הדתות]
וראוי שנעיר בכאן על ספק אחד, אפשר שיסופק על האמונה הנופלת בדתות, והוא זה:
- אם הבעל דת מצד היותו בעל דת רשאי או מחויב לחקור על עיקרי דתו ואמונתו אם הם אמיתיים ומסכימים למה שהנחנו מעיקרי הדת האלוהית אם לאו?
- ואם הוא רשאי לחקור; האם הרשות נתונה בידו לבחור הדת שיראה לו יותר אמיתית מזולתה אם לאו?
והנה יתחייבו לשני חלקי הסותר הרחקות עצומות.

ראשונה - שאם נאמר שהבעל דת מחויב לחקור על עיקרי דתו, או רשאי להבחין בין עיקרי דתו ובין עיקרי דת אחרת, יתחייב שלא יהיה שום בעל דת קיים באמונתו. ולא יהיה אם כן ראוי לקבל שכר על האמונה אם לא יהיה קיים בה ובלתי מסופק בה כלל, אחר שלא תקרא אמונה אלא כשלא תשער הנפש בסתירתה, כמו שביארנו (פרק י"ט), ואם יחקור, הרי זה מראה שהוא מסופק בה.

[התוצאות של רשות לחקור]
ואם נניח שהוא רשאי לחקור, הנה כשחקר והבחין בין עיקרי דתו ועיקרי דת אחרת, ומצא עיקרי הדת האחרת יותר אמיתיים, האם הוא רשאי להמיר דתו בזולתה?

ואם הוא רשאי, יתחייב שלא יהיה שום בעל דת מצליח ולא נושע באמונתו, וזה כי כשיבחין בין עיקרי דתו ועיקרי הדת האחרת, וימצאם יותר אמיתיים מעיקרי דתו, וימיר דתו בדת האחרת, עדיין אי אפשר לו להיות קיים באמונת הדת ההיא האחרת אשר בחר לנחלה לו. כי אפשר כשיחקור ויבחין בין אותה הדת השנית ובין דת שלישית אחרת, שימצא עיקריה יותר אמיתיים, ויצטרך להמיר השנית בשלישית, וכן על זה הדרך השלישית - ברביעית, והרביעית - בחמישית, וכן לבלתי תכלית. ולא יהיה אם כן שום בעל דת קיים באמונתו, עד שתשלם חקירתו בכל הדתות שבעולם, ויבחר אחת מהן על כולן. ואולי תהיה דת אחרת בקצוות הישוב אשר לא תיוודע אליו, והיא תהיה היותר אמיתית מכולן?!

ולא יהיה לפי זה שום בעל דת נושע באמונתו, אחרי שאי אפשר לו להיות מאמין אמונה שלמה עד יחקור על כל הדתות. ואי אפשר לו לחקור על כולן כמו שאמרנו.

ולזה יתחייב שלא יהיה שום בעל דת רשאי לחקור על עיקרי דתו ואמונתו כדי שיאמין אמונה בלתי מסופקת.

[התוצאות של חוסר רשות לחקור]
ואם נאמר שלא יהיה הבעל דת רשאי לחקור על עיקרי דתו ואמונתו, יתחייב מזה אחד משני דברים:
אם שיהיו כל הדתות מביאות אל ההצלחה האנושית, ולא יהיה יתרון לאחת מהן על האחרת בשכר והעונש, אחר שאין שום בעל דת יכול לחקור עיקרי דתו ולא להמיר אותה בזולתה; וזה מגונה מאוד - שיהיו הדתות שהן חולקות האמת והשקר בחיוב והשלילה, בשילוש והייחוד - מביאות אל ההצלחה בשווי!

ואם נאמר שלא יביאו שתיהן אל ההצלחה, אלא האחת מהם בלבד - יתחייב שקר עצום, והוא שיהיה האל מעוות משפט - להעניש בעלי הדת המזויפת המתדמה באלוהית, עם שאין רשות ביד המאמין בה לזוז הימנה, ולא להמיר אותה בזולתה, ולא לספק בה כלל! חלילה לאל מרשע ושדי מעוול!

וזהו הספק שיסופק בכל הדתות הנקראות אלוהיות, וראוי שנשתדל בהתרתו.

[כל הדתות מסכימות שהיהדות אלוהית]
ונאמר, כי אם היו כל הדתות הנועדות בעולם חולקות זו על זו, בשכל אחת תאמר על חברתה שאינה אלוהית - היה הספק הזה חזק מאוד וקשה ההסרה. ואולם אחר היות כל הדתות מסכימות באחת מהן שהיא אלוהית, אלא שהן חולקות עליה, בשיאמרו שהייתה זמנית וכבר עבר זמנה, הנה נאמר שהוא ראוי לכל בעל דת לחקור על עיקרי דתו ואמונתו.

וזה - אם בדתות החולקות על הדת האלוהית - זה מבואר מאוד בהן, כי אין ראוי לשום אדם להתפתות להאמין דבר כנגד הדת שהוא מוסכם עליה היותה אלוהית, אלא אחרי חקרו על הדת ההיא השנית, או השלישית ועל עיקריה, על דרך שביארנו בפרק שמונה עשר מזה המאמר.

ואם בדת האלוהית, גם כן ראוי לבעל הדת ההיא לחקור עליה אם היא זמנית או נצחית, ובאיזה דבר ממנה אפשר שיבוא השינוי אם יתבאר שאינה נצחית.

ובעבור זה כתב הרמב"ם ז"ל בפרק ארבעים מן החלק שני מספר המורה, שכל בעל דת ראוי לו לחקור על דתו. ואמר שם כי החקירה הזאת היא משני צדדים:
אם מצד הדת בעצמה, וזה כשיעיין בציוויה ואזהרותיה, אם הם להסיר העוול והחמס ולסדר ענייני המדינה בלבד - ראוי לו שידע שזה הדת נימוסית ולא אלוהית. וכשתמצא הדת שהיא, עם שתכוון אל הסרת העוול והחמס מבין אנשי המדינה, תעיין גם כן לתת דעות אמיתיות בשם יתברך ובמלאכים, ותשתדל לְחַכֶּם בני אדם ולהעירם על תכונת האמת בכל המציאות כולו, הנה זה אות היותה אלוהית.

ואם מצד מניח הדת, וזה, בשיבחן הנביא או השליח ההוא המתפאר בשבאה התורה ההיא מהשם על ידו - אם היה כן, או הם מאמרים לקחם מזולתו; ואופן בחינתו הוא בחינת שלמות האיש ההוא וחקירת מידותיו ופעולותיו; והגדול שבמופתים - הנחת התענוגים הגופים ובזות אותם, וכל שכן חוש המישוש אשר הוא חרפה לנו, כמו שאמר אריסטו.
זהו תורף דבריו בפרק ההוא.

[נצרות]
ואמנם אמר, כי מבחינת התורה מצד עצמה, כשתכוון לתת דעות אמיתיות בהשם יתברך וכו', לרמוז על הדת המייחסת לאל יתברך הגשמות והשילוש.

[בחינת מניח דת האיסלאם]
ואמר גם כן בחינת מדות מניח הדת על הדרך ההוא, לרמוז אל האיש המתפאר בנבואה לישמעאלים, שהיה שטוף מאוד בתענוגים הגופיים ובמשגל - לפי מה שכתוב אצל הישמעאלים מסיפוריו.

אבל אין זה מספיק להבחין הדת המונחת מהחכם המניח שורשים אמיתיים, כמו שראויים אל הדת האלוהית, והוא בעצמו בעל הנהגה טובה - במה ייוודע אם הדת ההיא אלוהית באמת, או אנושית ומתדמה באלוהית?

ועל כן אני אומר, כי בחינת הדת היא מהשני צדדים, כמו שכתב הרב ז"ל, על הדרך שאבאר. וזה:
שיבחנו תחילה עיקרי הדת ההיא, אם הם מסכימים לעיקרי הדת האלוהית שכתבנו,
ויבחנו השורשים המסתעפים מהם על הדרך שביארנו בפרק חמשה עשר מזה המאמר.

ואם תמצא הדת ההיא מסכמת או בלתי חולקת על העיקרים והשורשים ההם, ועם זה תשתדל להסיר העוול מבין אנשי המדינה ולהעמידם על דעות אמיתיות רחוקות מן הדמיונות הנמצאות לנשים ועמי הארץ, ותעורר אותם על השלמות האנושי, הנה זה אות היותה אלוהית.

וכיוצא בזה אמרו רבותינו ז"ל בתורת כהנים (פרק ד' י"ד מ"ה ע"ב):
ואהבת לרעך כמוך (ויקרא י"ט)
רבי עקיבא אומר: זה כלל גדול בתורה;
בן עזאי אומר: זה ספר תולדות אדם, (בראשית ה') שכתוב בו: ביום ברוא אלוהים אדם בדמות אלוהים עשה אותו.

שבאר שיש באדם צורה אנושית - היא בדמות אלוהים, ועל כן ראוי שיזהר שלא יבזה אותה - לא בעצמו ולא בחברו, ושישתדל בהישארותה והדבקה בעליונים, במקום אשר ממנה חוצבה. וזה העניין ראוי שתכלול אותו התורה האלוהית.

אבל עדיין אפשר שתהיה מונחת מחכם או חכמים, עד שתבחן מן הצד השני.
וזה כשיבחן דרך האימות שנתאמת בו שליחות השליח שתינתן על ידו.
אם נתאמת אימות עצמי כמו שנתבארו בפרק י"ח מזה המאמר - הנה היא אלוהית.
ואם לאו - הנה היא מזויפת ומתדמה באלוהית, אף אם היא תודה בכל העיקרים והשורשים, וכל שכן אם תחלוק עליהם או על שום אחד מהם.

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ג' פברואר 03, 2015 1:32 pm

לא ידען כתב:הכינוי 'אנוסים' ניתן לאלה שבלבם ובמסתרים היו טובים, האמינו בד' וקיימו רוב מצוותיו, בחוץ היו נראים ומתנהגים כגויים.

התקשורת החילונית, ניסתה לכנות בכינוי זה גם כאלה שבלבולי וחולשת הנפש, בפיהם וחיצוניותם כבדוהו וליבם ריחק מה' ואינם מקיימים מצוות.

לא לכבוד הפורום לכנות כך ועוד בנושא האשכול, אנשים שכאלה. תהא סיבתם אשר תהא ויהא יצרם מכל סוג ומין שהוא. רח"ל.

תוקן : אדם יראה לעיניים וד' יראה ללבב.

מסכים בכללי.אבל אם נטמון את הראש בחול לא נפתור את הבעיה. צריך לקרוא לבעיה לשמה. ככל שהימים עוברים אני מבין את גודל התופעה. הענין הוא שרוב הנושרים שמים פס וזהו. וישנה קבוצה שלא. ואחר כך לכולם קוראים דתלשי"ם.

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ג' פברואר 03, 2015 2:19 pm

סכינא חריפא כתב:
מביט ומקשיב כתב:מזכיר את הבדיחה על המדקדק ששאל את הרב היות ויש לו ספיקות באמונה אם כשמברך יש חשש לברכה לבטלה....
נידון אמיתי לענין יין נסך - אמנם הגר"נ קרליץ שליט"א (בס' חוט שני סי' תקי"ב א') כתב דמותר למחלל שבת לקדש ולשתות מיין עצמו, כי לא שייך לקנוס את האדם להתרחק ממגעו של עצמו.

לגבי קידוש והבדלה שאל אותי אנוס אחד לפני שבועיים אל קרוב משפחה שהתארח אצלו אם מוציא אותו ידי חובת קידוש והבדלה
שהרי הוא עצמו מחלל שבת בסתר באותה שבת עצמה
והשבתי שהילקוט יוסף מביא שהמקל יש לו על מה שיסמוך
ילקוט יוסף סימן רע"ב סעיף יג "שומע קידוש ממחלל שבת בפרהסיא, ואי אפשר לו לקדש בעצמו, ונאלץ לצאת ידי חובתו על ידי אחד כזה, יש לו על מה לסמוך, ויוצא ידי חובת קידוש". ע"כ. וכל שכן בנידון דידן שאינו מחלל שבת בפרהסיא, ומסתבר שהדין דומה לגבי הבדלה. ע"כ. תשובתי אליו.

צולניק
הודעות: 1096
הצטרף: ב' מרץ 17, 2014 12:10 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי צולניק » ג' פברואר 03, 2015 2:22 pm

אברהם ישראל כתב:
סכינא חריפא כתב:
מביט ומקשיב כתב:מזכיר את הבדיחה על המדקדק ששאל את הרב היות ויש לו ספיקות באמונה אם כשמברך יש חשש לברכה לבטלה....
נידון אמיתי לענין יין נסך - אמנם הגר"נ קרליץ שליט"א (בס' חוט שני סי' תקי"ב א') כתב דמותר למחלל שבת לקדש ולשתות מיין עצמו, כי לא שייך לקנוס את האדם להתרחק ממגעו של עצמו.

לגבי קידוש והבדלה שאל אותי אנוס אחד לפני שבועיים אל קרוב משפחה שהתארח אצלו אם מוציא אותו ידי חובת קידוש והבדלה
שהרי הוא עצמו מחלל שבת בסתר באותה שבת עצמה
והשבתי שהילקוט יוסף מביא שהמקל יש לו על מה שיסמוך
ילקוט יוסף סימן רע"ב סעיף יג "שומע קידוש ממחלל שבת בפרהסיא, ואי אפשר לו לקדש בעצמו, ונאלץ לצאת ידי חובתו על ידי אחד כזה, יש לו על מה לסמוך, ויוצא ידי חובת קידוש". ע"כ. וכל שכן בנידון דידן שאינו מחלל שבת בפרהסיא, ומסתבר שהדין דומה לגבי הבדלה. ע"כ. תשובתי אליו.

לא אכפת לו לחלל שבת ואכפת לו להכשיל אחר שלא יקיים מצוות קידוש?

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ג' פברואר 03, 2015 2:23 pm

ברור וזה מה שכתבתי למעלה שהידיעה שהקב"ה מנהיג את העולם היא הידיעה הברורה ביותר.
אבל עדיין השכל אומר שמשה רבינו, כהבנת בעל יסו"ה, היתה וודאותו ואמונתו יותר משל כולנו.
לעומת זאת ביטוי של אמונה בשמונים אחוז הוא שונה לגמרי. ודוגמת העישון שהובאה למעלה היא הראייה דווקא לצד הזה, כי כל המעשנים יודעים להגיד שהנה פלוני האריך ימים על אף שעישן וכדומה או במילים אחרות כיוון שיש סיכוי מסויים שלא יהיה נזק אני סומך על זה, אילו לא ראו אף אדם שהאריך ימים ועישן (לדוגמה אילו כל מי שמעשן היה חלילה מת עד גיל 40) היו הרבה פחות מעשנים.[/quote]

הבעיה מתחילה שאדם חושב בטעות בליבו שכולם מעידים על התורה. והתורה היא עדות אחת. ולא שישים ריבוא עדים. שהרי כל אחד לא אומר עדות בלשונו. אם כן חוזרת הבעיה שיש לו בעיה באמונה ולכן צריך להגיע לאחוזים מכיונים אחרים שהוא מאמין בהם

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ג' פברואר 03, 2015 2:25 pm

צולניק כתבת "לא אכפת לו לחלל שבת ואכפת לו להכשיל אחר שלא יקיים מצוות קידוש?

אדם עם מידות טובות. אמיתי. מכיר אותו. כל הסיפור שלו שלא רוצה לצער את ההורים.
סתם ככה שאלתי אותו מדוע אינו עובר דירה מהשכונה החרדית? השיב שיש לו נזילות והשכן מלמעלה "בן תורא" כהגדרתו עושה לו את המוות. ולכן במצב כזה אינו יכול להשכיר את הדירה או למכור אותה.
אוך כמה צריך להיזהר מחילול ה'

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי רחמים » ג' פברואר 03, 2015 2:29 pm

צולניק כתב:לא אכפת לו לחלל שבת ואכפת לו להכשיל אחר שלא יקיים מצוות קידוש?

כנראה שהוא מכור לאיזה חילול שבת כמו סרטים, אז בזה הוא 'מקיל'
אבל להכשיל אחרים, הוא לא רוצה כי אין לו הנאה מזה ואין אדם חוטא ולא לו.

אם הוא אמיתי ברור שהוא מודה שהעולם לא קדמון,
ואם יש לו מידות טובות איך זה שהוא לא מכיר טובה למי שבראו?

צולניק
הודעות: 1096
הצטרף: ב' מרץ 17, 2014 12:10 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי צולניק » ג' פברואר 03, 2015 2:34 pm

הווא אשר אני אומר, מדובר במי שיצרו תקפו לחילול שבת ואין יצרו תקפו להכשיל אחרים, אך מה זה ענין לשאלת באמונה שהוצגו בפתיחת האשכול...

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי לייטנר » ג' פברואר 03, 2015 3:22 pm

רחמים כתב:אם הוא אמיתי ברור שהוא מודה שהעולם לא קדמון

?!

סמל אישי של המשתמש
אברהם ישראל
הודעות: 44
הצטרף: ה' ינואר 29, 2015 1:11 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי אברהם ישראל » ג' פברואר 03, 2015 3:24 pm

אם הוא אמיתי ברור שהוא מודה שהעולם לא קדמון,
ואם יש לו מידות טובות איך זה שהוא לא מכיר טובה למי שבראו?[/quote]
הוא מאמין שיש בורא לעולם. רק לא מסתדר לו עם היהדות. קרא המון אתרי כפירה ברשת והתבלבל לו הראש.

נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי נוה הלבנון » ג' פברואר 03, 2015 3:44 pm

כולל יונגערמאן כתב:
אין ספק שהדרך הכי טוב להתמודד עם עולם המדע היה ע"י שיעמד לנו רמב"ם אחד בדורנו, אבל היות והחרדים מסתגרים לתוך ד' אמותם (והשאינם חרדים מנסים לחיות "עם" המדע, אבל לא מרהיבים לחלוק עליו ואדרבה שיחה בטלה שלהם טובה להם יותר מתורה שלימה שלנו) ולא מסתכלים החוצה, לא נראה שזה יקרה בקרוב. שכן כאמור א"א לצפות שמהדתיים תבוא ישועה בכיוון זה.

נראה שבעיניך, הרמב"ם היה בעל משקפיים מוזהבות עגולות, המהלך לאיטו כשידיו שלובות לו לאחוריו, בגן האוניברסיטה, מתנצח עם מלומדים על חדשות המדע האחרונות. (חלילה וחס)
ומשכך ודאי -כיון שאין לנו חרדי מזן זה, ווי לן שאין מי שיתמודד עם המדע...

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי רחמים » ג' פברואר 03, 2015 3:47 pm

הר' זמיר כהן והר' דניאל בלס ואחרים מטפלים מצויין במדע
ומראים איך שלא רק שהמדע לא סותר את התורה אלא מחזק את התורה
ולא עוד אלא שהמון דברים כבר היו ידועים לעם ישראל מתוך התורה שבעל פה מאז נתינתה עוד לפני שהמדע גילה אותם

נוה הלבנון
הודעות: 558
הצטרף: ב' דצמבר 08, 2014 3:12 pm

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי נוה הלבנון » ג' פברואר 03, 2015 3:53 pm

אברהם ישראל כתב:צולניק כתבת "לא אכפת לו לחלל שבת ואכפת לו להכשיל אחר שלא יקיים מצוות קידוש?

אדם עם מידות טובות. אמיתי. מכיר אותו. כל הסיפור שלו שלא רוצה לצער את ההורים.
סתם ככה שאלתי אותו מדוע אינו עובר דירה מהשכונה החרדית? השיב שיש לו נזילות והשכן מלמעלה "בן תורא" כהגדרתו עושה לו את המוות. ולכן במצב כזה אינו יכול להשכיר את הדירה או למכור אותה.
אוך כמה צריך להיזהר מחילול ה'

מידות טובות עד מחר - אבל אם אנחנו סתם טועים והתורה לא אמיתית איזה רעה הוא עושה אם הוא מכשיל מישהו באכילה בלי קידוש?....
כנראה שבעומק הלב הוא לא אתאיסט גמור...


בעילום_שם
הודעות: 75
הצטרף: ב' מאי 31, 2010 8:14 am

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי בעילום_שם » ג' פברואר 03, 2015 3:57 pm

שלח אותו אולי ליהושע ענבל

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: תשובות לאנוסים בימינו?

הודעהעל ידי איש גלילי » ג' פברואר 03, 2015 4:46 pm

מה שנכון נכון כתב:ספורי החויות מהמות הקליני משתנים לפי האמונות והתרבויות השונות, ורבים מהמליונים הנ"ל מתארים את פגישתם עם הע"ז שלהם וכו'.

ברור שבמה שהאדם דבק בהיותו בעוה"ז, הוא דבק גם לאחר מותו (לפחות בשלבים הראשונים), המות הקליני הוא בסך הכל ראייה כל שהיא שהנפש נשארת גם לאחר המות.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 154 אורחים