מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
סטפנסקי
הודעות: 189
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי סטפנסקי » ג' דצמבר 20, 2016 1:28 am

שיבר כתב:ביחס לתמלול קלטת שהובא בעמ' הקודם: מצטער שגרמתי שדברים אלה יועלו לכאן. ומ"מ, גם אם כך נאמר שם, ברור שאין בכח ממצא זה לערער את חפותו על פי הטענה המוצקה עליה אני נסמך לפיה יש לנו כללים ברורים על פי התורה האם וכיצד לקבל שמועות שאינן טובות על אדם מפורסם בתורה ובצדקות. ואם מעלים טענות וממצאים כלפיו, חובה לבחנם מול גדרים אלה.

אני מפחד שאתה עוד תגרום שיביאו פה אמצעייםיותר מוחשיים

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שיבר » ג' דצמבר 20, 2016 1:30 am

אתה סבור שאנחנו הב"ד חשוב עליו התכוון הרב ממאקאווא שליט"א?

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי תוכן » ג' דצמבר 20, 2016 2:10 am

שיבר כתב:ביחס לתמלול קלטת שהובא בעמ' הקודם: מצטער שגרמתי שדברים אלה יועלו לכאן. ומ"מ, גם אם כך נאמר שם, ברור שאין בכח ממצא זה לערער את חפותו על פי הטענה המוצקה עליה אני נסמך לפיה יש לנו כללים ברורים על פי התורה האם וכיצד לקבל שמועות שאינן טובות על אדם מפורסם בתורה ובצדקות. ואם מעלים טענות וממצאים כלפיו, חובה לבחנם מול גדרים אלה.


הנה מה שכתוב בגמרא על ת"ח דסנאי שומעניה:

מגילה כ"ה ב': 'אמר רב אשי, האי מאן דסנאי שומעניה שרי ליה לבזוייה בגימ"ל ושי"ן.' ופירש"י: 'דסני שומעניה, שיוצאות עליו שמועות רעות ושנואות, שהוא נואף. בגימ"ל ושי"ן - בר גירתא - זונה, שמה סרייא - שם מוסרח, כך הוא בתשובות הגאונים, מותר לבזות גם את אמו שילדתו, ורבותי מפרשים: גיופא שייטא שטייא.'

היינו שיש רק שמועות, בלי קבלת עדות ובודאי בלי פסק בית דין, אלא שכך השמועות מספרות. מותר לבזות אותו בכל מיני בזיונות שבעולם.

מעט דבש
הודעות: 3988
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' דצמבר 20, 2016 4:02 am

עיין חפץ חיים (כלל ז, במ"ח ח):
...דנראה פשוט ד'סני שומעניה' מקרי מי שיוצאות עליו שמועות רעות שעובר עבירות כמה פעמים, פעם יוצא עליו קול שעשה כך, ופעם כך, עד שעל ידי זה נתחזק בעיר לחשוד על העבירות הללו, ובודאי כל אנשי העיר לא יטעו תמיד, לכן שרי להסכים ולהחליטו לרע ולבזותו אפילו מי שאינו מכירו בעצם.
מה שאין כן אם במקרה נשמע על אדם שעשה דבר שלא כהוגן, ולא נתחזק עד עתה לזה, אפילו שמע זה מהרבה אנשים, אסור לסמוך על זה ולשנוא אותו, וכל שכן לדבר עליו לשון הרע ולבזותו

ועיי"ש בסק"י בהגהה באריכות.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שיבר » ג' דצמבר 20, 2016 4:36 am

על סני שומעניה איתא בר"ן שם (טז: מדפי הרי"ף): "ומיהו ה"מ באינש דעלמא אבל צורבא דרבנן לא אלא כסהו כלילה". והביאו ב"י בחו"מ סי' ב.

והרמב"ם כתב דין זה באותה הלכה בה כתב ש"מלקין אדם ששמועתו רעה", בפכ"ד מהל' סנהדרין הלכה ה, ועל זה כתב: "ולא יהיו אלו אויבים ידועים שמוציאין עליו שמועה רעה". ומסתבר שמוסב גם על ההמשך מיד ש"מבזין את זה ששמועתו רעה".

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי תוכן » ג' דצמבר 20, 2016 7:20 am

פה אלו שמוציאים את השמועות, זה אשתו, בנו, תלמידיו, וחסידיו הכי קרובים. והכל מוקלט ומתועד. אתה רוצה שנביא פה את דבריהם?

מתעמק
הודעות: 598
הצטרף: ג' יוני 08, 2010 5:58 am

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי מתעמק » ג' דצמבר 20, 2016 8:14 am

כמדומה שכל הנידון על אימון או אי אימון כבר פג תוקפה.
הרי שבסיום המשפט הודה הנאשם בעצמו על כל האמור. והגם שאאמע"ר, אך כשיש ריעותא ורגל"ד הרי דעת כמה פוסקים שהוא נאמן.
אך באמת קלב"מ. אף אם לא נקבל מן הדין הודאתו, אבל עצם סגנון הודאתו נוראה.
כפי שדווח (ולפי מיעוט ידיעתי מעמד הודאה זו היתה בפרהסיא, כך שאין אנו צריכים לסמוך על עתונאים לבד) הנאשם ברצונו לרכך גמר דינו, הוסיף ואמר שבימים הקדמונים "בתנ"ך היו סוקלים אותו", אך שכהיום אפשר להקל בכזה ומבקש הקלה בעונשו וכו'. המסר ברור, לפי הגישה הפרימיטיבית התנכי"ת (ר"ל) יש להעניש על דברים כאלו באופן חמור, אך כהיום בעולם הנאור זה לא חמור כל כך, ולכן יש לו תקוה.
כלומר, הנאשם הוציא את עצמו מן הכלל מאמיני בתורת משה, תורה מן השמים, ומהלל את הדת החילונית הנאורית.
ואם לא די לנו בזה, זה לא נאמר באיזה בית משפט נדח בזימבבואה, אלא בבית משפט שכל עיקרו עקירת הדת, להעמיד מדינת חוק חילונית, והאמירה והשבח במקום הזה למהלכם בזה, הרי זה מוסיף כח ומייקר את אליל הכפירה. רח"ל רח"ל.
ועל שכזה יש לנו להעמיד בחזקת כשרות?

לפי זכרוני, באשכול "על הספר אמונת חכמים כהלכתו" שנמחק (והיה ראוי להעלותו שוב ולשבץ לתוכה התגובות באשכול זה השייכות לשם), הייתי גם אני הקטן מן כלל בלתי המאמינים במאורעות (אלא שגם אז צעקתי שאין טוענים למסית). אבל אז עדיין לא היתה הידיעה כה ברורה כמו עכשיו. הכל הסתובב על פי אשה אחת והשלטונות, שהתנהגותם האובססיבי עוררה חשד של אינטרסים (ועדיין מעוררת, בשביל האשמות שאפשר לישב בבית הסוהר שנה ומחצה ביצעו חיפוש ורדיפה בינלאומית?). אבל כעת שאנו רואים שיש האשמות חמורות, כולל דברים שהועתקו לעיל (וראוי למוחקם, עם שהיה ראוי לידע אותם מעיקרא, וכדברי הגר"א על לעולם אל יוציא אדם דבר מגונה מפיו), ואנשים חשובים בעלי תורה ויראה פירסמו דברים ברורים בנדון, אין מקום לצדקנות לדון לכף זכות.

אך הצעת הרב ממאקאווא להושיב בי"ד לא הבנתי, מי הם הצדדים, מי התובע, מי הנתבע? העמדת בית דין שייך במקרה שיש רב קהלתי שסאני שומעניה, ומקצת אנשים רוצים להדיחו, ומקצתן (או אפילו הוא עצמו) מוחין, אז מעמידין בית דין אם אפשר להוציא את הרב מחזקתו וכו'. אבל במי שאין לו מעמד רשמי, ומתנגדיו אינם תחתיו כך שאין דורשים להסירו מעליהם, וחסידיו אין מעוניינים כלל להתדיין, באיזה סוג בית דין זה ייכנס?

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' דצמבר 20, 2016 9:02 am

מתעמק כתב: אך הצעת הרב ממאקאווא להושיב בי"ד לא הבנתי, מי הם הצדדים, מי התובע, מי הנתבע? העמדת בית דין שייך במקרה שיש רב קהלתי שסאני שומעניה, ומקצת אנשים רוצים להדיחו, ומקצתן (או אפילו הוא עצמו) מוחין, אז מעמידין בית דין אם אפשר להוציא את הרב מחזקתו וכו'. אבל במי שאין לו מעמד רשמי, ומתנגדיו אינם תחתיו כך שאין דורשים להסירו מעליהם, וחסידיו אין מעוניינים כלל להתדיין, באיזה סוג בית דין זה ייכנס?


כבר היו בשנים האחרונות כו"כ בי"ד שכונסו והכריעו במקרים כאלו, ה"י

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2276
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ג' דצמבר 20, 2016 9:06 am

בברכה המשולשת כתב:
מתעמק כתב: אך הצעת הרב ממאקאווא להושיב בי"ד לא הבנתי, מי הם הצדדים, מי התובע, מי הנתבע? העמדת בית דין שייך במקרה שיש רב קהלתי שסאני שומעניה, ומקצת אנשים רוצים להדיחו, ומקצתן (או אפילו הוא עצמו) מוחין, אז מעמידין בית דין אם אפשר להוציא את הרב מחזקתו וכו'. אבל במי שאין לו מעמד רשמי, ומתנגדיו אינם תחתיו כך שאין דורשים להסירו מעליהם, וחסידיו אין מעוניינים כלל להתדיין, באיזה סוג בית דין זה ייכנס?


כבר היו בשנים האחרונות כו"כ בי"ד שכונסו והכריעו במקרים כאלו, ה"י

במקרה זה, צריך אנשים שמוכנים למות על קידוש ה', הם ומשפחתם ואנשי ביתם. כאשר יהיו כמה כאלו, יוכלו להושיב בי"ד.

ולכן, השתוממתי מאוד למקרא דברי הרב ממאקאווא.

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שש ושמח » ג' דצמבר 20, 2016 9:10 am

מתעמק כתב:כמדומה שכל הנידון על אימון או אי אימון כבר פג תוקפה.
הרי שבסיום המשפט הודה הנאשם בעצמו על כל האמור. והגם שאאמע"ר, אך כשיש ריעותא ורגל"ד הרי דעת כמה פוסקים שהוא נאמן.

לכאו' להודאה בהסדר טיעון אין שום תוקף, שהרי ברור שמודה רק כדי שלא יאשימוהו ביותר מכך.
אמנם אם מודה גם מחוץ לכתלי ביהמ"ש ודאי שמועיל, האם כך הוא המציאות כאן?

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ג' דצמבר 20, 2016 10:40 am

שיבר כתב:ומי הם צדיקים "מוסרי נפש" בעיניו? אותם אנשים מרעים שקידשו מלחמה מכוערת נגד הרב ברלנד שליט"א, בזמן שכבר הינו שבור ורצוץ ומרוסק, ואינם בוחלים באמצעים נלוזים ושפלים, כפי שראיתי מחומרים שונים שנשלחו למייל שלי מבלי שביקשתי. והנה אדרבה, דווקא אופי פעילותם והאמצעים בהם הם נוקטים, צורת ההתבטאות שלהם וסוג החומרים שהם מפיצים וכו' וכו' מעידים בצורה ברורה מעל לכל ספק כי המניע שלהם אינו טהור, אינו לשם שמים, ומטרתם אינה לאפרושי מאיסורא כאיצטלא בה הם מציגים עצמם, אלא הם בעלי אינטרסים ואויבים ושונאים את הרב ברלנד מסיבות אחרות - ומאחר שכך יצא הרב ברלנד אפילו מכלל 'סני שומעניה' ו'לא טובה השמועה', מאחר שאלו "אויבים ידועים" המוציאים עליו השמועות, כנפסק בר"מ הל' סנהדרין פכ"ד.

הכלל והעיקר, שמי שתורתינו הקדושה יקרה לו, ומאמין בקדושת התורה וקדושת לומדיה ועמליה, יחסיר לבו מלהאמין כי מי שעמל בתורה והרביץ תורה ברבים שנים רבות כ"כ ייפול בדברים שפלים בזקנותו, מלבד מה שהדבר פשוט כרוך באיסורי תורה, מ"ע ול"ת, כאמור, עד שיתבררו הדברים בפני מושב בית דין חשוב, וכקריאתו של הרב ממאקאווא שליט"א.

בלי להתייחס לעצם הנושא, כמדומני שלא יאות לכנות לר' יעקב מאיר שכטר שליט"א ולר' שמואל משה קרמר שליט"א אנשים מרעים, ומי הגיד לך שכוונתם אינם לש"ש, ואפילו אתה מתכוין להעסקנים העוסקים בזה, כמדומני שגם אתה לא יודע מהו כוונתם, וככל הנראה הוא לטהר שמו של ברסלב שלא יתלו כל הפרשה על כל ברסלב כולו.
וכאמור בלי להתייחס לעצם הנושא, שאין אני יודע כלום בזה.

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ג' דצמבר 20, 2016 11:05 am


חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי חיים » ג' דצמבר 20, 2016 12:31 pm

שש ושמח כתב:
מתעמק כתב:כמדומה שכל הנידון על אימון או אי אימון כבר פג תוקפה.
הרי שבסיום המשפט הודה הנאשם בעצמו על כל האמור. והגם שאאמע"ר, אך כשיש ריעותא ורגל"ד הרי דעת כמה פוסקים שהוא נאמן.

לכאו' להודאה בהסדר טיעון אין שום תוקף, שהרי ברור שמודה רק כדי שלא יאשימוהו ביותר מכך.
אמנם אם מודה גם מחוץ לכתלי ביהמ"ש ודאי שמועיל, האם כך הוא המציאות כאן?

בלי להביע דעה לגופו של עניין, ברור שהרב המכונה "מתעמק" אינו יודע מהי "עסקת טיעון".

אני מצטרף לדברי קודמיי שהגיעה השעה להעביר מן האשכול את כל ההודעות הקשורות לנושא הזה.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שיבר » ג' דצמבר 20, 2016 6:30 pm

שבילי דנהרדעא כתב:
שיבר כתב:ומי הם צדיקים "מוסרי נפש" בעיניו? אותם אנשים מרעים שקידשו מלחמה מכוערת נגד הרב ברלנד שליט"א, בזמן שכבר הינו שבור ורצוץ ומרוסק, ואינם בוחלים באמצעים נלוזים ושפלים, כפי שראיתי מחומרים שונים שנשלחו למייל שלי מבלי שביקשתי. והנה אדרבה, דווקא אופי פעילותם והאמצעים בהם הם נוקטים, צורת ההתבטאות שלהם וסוג החומרים שהם מפיצים וכו' וכו' מעידים בצורה ברורה מעל לכל ספק כי המניע שלהם אינו טהור, אינו לשם שמים, ומטרתם אינה לאפרושי מאיסורא כאיצטלא בה הם מציגים עצמם, אלא הם בעלי אינטרסים ואויבים ושונאים את הרב ברלנד מסיבות אחרות - ומאחר שכך יצא הרב ברלנד אפילו מכלל 'סני שומעניה' ו'לא טובה השמועה', מאחר שאלו "אויבים ידועים" המוציאים עליו השמועות, כנפסק בר"מ הל' סנהדרין פכ"ד.

הכלל והעיקר, שמי שתורתינו הקדושה יקרה לו, ומאמין בקדושת התורה וקדושת לומדיה ועמליה, יחסיר לבו מלהאמין כי מי שעמל בתורה והרביץ תורה ברבים שנים רבות כ"כ ייפול בדברים שפלים בזקנותו, מלבד מה שהדבר פשוט כרוך באיסורי תורה, מ"ע ול"ת, כאמור, עד שיתבררו הדברים בפני מושב בית דין חשוב, וכקריאתו של הרב ממאקאווא שליט"א.

בלי להתייחס לעצם הנושא, כמדומני שלא יאות לכנות לר' יעקב מאיר שכטר שליט"א ולר' שמואל משה קרמר שליט"א אנשים מרעים, ומי הגיד לך שכוונתם אינם לש"ש, ואפילו אתה מתכוין להעסקנים העוסקים בזה, כמדומני שגם אתה לא יודע מהו כוונתם, וככל הנראה הוא לטהר שמו של ברסלב שלא יתלו כל הפרשה על כל ברסלב כולו.
וכאמור בלי להתייחס לעצם הנושא, שאין אני יודע כלום בזה.


אכן לו היית בקי בנושא היית יודע שאין הכוונה חלילה לרבנים שמנית, ומסתבר שאף אתה היית מסיק מאופי פעילותם והאמצעים בהם נוקטים שכוונתם לש"ש.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שיבר » ג' דצמבר 20, 2016 6:39 pm

שש ושמח כתב:
מתעמק כתב:כמדומה שכל הנידון על אימון או אי אימון כבר פג תוקפה.
הרי שבסיום המשפט הודה הנאשם בעצמו על כל האמור. והגם שאאמע"ר, אך כשיש ריעותא ורגל"ד הרי דעת כמה פוסקים שהוא נאמן.

לכאו' להודאה בהסדר טיעון אין שום תוקף, שהרי ברור שמודה רק כדי שלא יאשימוהו ביותר מכך.
אמנם אם מודה גם מחוץ לכתלי ביהמ"ש ודאי שמועיל, האם כך הוא המציאות כאן?


לא הודה מחוץ לכתלי ביהמ"ש, ומש"כ 'מתעמק' (שפלא על חכם כמוהו שאינו בקי בטיב 'עסקת טיעון', שכפי ששמעתי אינה ייחודית למערכת המשפט הישראלית) אמר, לפי התקשורת בתוך ביהמ"ש.

ארזי ביתר כתב:במקרה זה, צריך אנשים שמוכנים למות על קידוש ה', הם ומשפחתם ואנשי ביתם. כאשר יהיו כמה כאלו, יוכלו להושיב בי"ד.

ולכן, השתוממתי מאוד למקרא דברי הרב ממאקאווא.


לשה"ר גמורה על רבים.

צעקות הורמו כלפי הרודפים ומגדפים. הם לא אמורים להיות כלפי ב"ד מוסכם על הצדדים שבו כל צד מציג טיעוניו.

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי תוכן » ג' דצמבר 20, 2016 6:48 pm

הוא הודה ועוד איך מחוץ לכותלי בית המשפט, וכמובן הכל מוקלט. הוא אומר בפירוש שהוא עבר על חייבי כריתות. רק שחסידיו טוענים שהמטורף הזה מסוגל להודות אפילו שלא עשה כלום. ומן הסתם הם צודקים.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' דצמבר 20, 2016 7:12 pm

הרבה יש לכתוב על נושא כאוב זה.
אבל הכי מגוחך הוא מה הקשר בית דין.
האם מישהו מכיר שאלה ציבורית אחת בעשרות השנים האחרונות שהוכרעה על פי בית דין.
האם בשביל לברר שפלוני פסול לעניין הפרסום שצריך להתרחק מפניו צריך ב"ד?
האם כאשר יצאו כנגד: הרב גורן האדמור מלובביטש הרב קוק הרב זוננפלד הרב שטיינמן הרב אוירבך הרב קרליץ הרב גרוס אריה דרעי אלי ישי הרצי"ה קוק האדמו"ר מקוצק האדמו"ר מברסלב הרב לנדא שארית ישראל מוהרא"ש שיק הרב פרנקל
ובכן האם אז,
א. היו צריכים ב"ד בכדי לצאת כנגדם? ב. אם היה ב"ד מחליט כנגדם הייתה לזה איזשהי משמעות? ג. מי שסבר שאסור לצאת כנגדם האם סבר שזה בגלל שאין כאן "בית דין"?

(אגב הרשע א"ב הנ"ל ניהל בעצמו משמרת צניעות קנאית שביצעה "פסקים" בלי שום בית דין ושום דבר, ויש על זה הקלטות ידועות.)


כמובן שפעם היה "בית דין" משמש למה שמשמשים היום "גדולי וצדיקי הדור",, "מועצגה"ת", "רבני העיר", וכו'. היום זה לא משמש, אז לא. אין שום שאלה ממונית ואין דנים דיני עונשין.

העובדות ידועות, ההקלטות ידועות, הקדל"פ ידוע, ספרי אמונת חכמים כהלכתה והכתב מבין האילנות ידועים, והרבה רבנים דנו בעובדות והחליטו שזה מספיק די והותר בכדי לצאת נגד הרשע המטורף הנ"ל, וד"ב.

דודי צח
הודעות: 718
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2016 6:20 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי דודי צח » ג' דצמבר 20, 2016 7:16 pm

לעומקו של דבר כתב:העובדות ידועות, ההקלטות ידועות, הקדל"פ ידוע, ספרי אמונת חכמים כהלכתה והכתב מבין האילנות ידועים, והרבה רבנים דנו בעובדות והחליטו שזה מספיק די והותר בכדי לצאת נגד הרשע המטורף הנ"ל, וד"ב.

על זה גופא צריך רבנים אובייקטיביים שיחקרו וידרשו ויחליטו, ולא שאיזה ניק בפורום וחבר מרעים יאמרו שהכל 'ידוע' והכל 'מפורסם'. אם כי לי הקטן אכן נראה מעדות רבים שהדברים מפורסמים, אבל כדי שכל 'תמים' וכל חסיד ישוכנע שמדובר כאן בחציית קו אדום, שאי אפשר למנותו עוד בין רבנים וצדיקים - צריך מכתב מפורש עם חתימות של רבנים ידועים ולא מקומיים. בלי שמועות בלי שמעתי ובלי חשבתי.

לזה כנראה התכוין הצדיק ממאקווה

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' דצמבר 20, 2016 7:18 pm

ומה שכותבים שהקדל"פ לא מספיק על מי שמוחזק לת"ח עובד ה' צדיק וכו',
אז אם כבר "מוחזק", אז רלוונטי כמובן כל מה שהוא היה מוחזק עליו. משיגינער, עושה מעשי טירוף, טס במאות קמ"ש הוא וחסידיו לתוך כפרי הערבים (ודמו של בן יוסף לבנת הי"ד עדיין רותח), מדבר וכותב דיבורי כפירה, מנגד לדרך ברסלב בכמה דברים יסודיים, ומדבר על עצמו דיבורי גדלות משוגעים בגוף שלישי (ואם מצינו כעי"ז בצדיקים עדיין זו קושיה שאפשר ליישבה אבל אם יש הרבה יותר קושיות מגבינה אז כמובן זה אחרת).

(חלק מהדברים כאן הם עובדות גלויות וחלק מהם הם בגדר "מוחזק" וידוע לרבים)
נערך לאחרונה על ידי לעומקו של דבר ב ג' דצמבר 20, 2016 7:21 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' דצמבר 20, 2016 7:20 pm

דודי צח כתב:
לעומקו של דבר כתב:העובדות ידועות, ההקלטות ידועות, הקדל"פ ידוע, ספרי אמונת חכמים כהלכתה והכתב מבין האילנות ידועים, והרבה רבנים דנו בעובדות והחליטו שזה מספיק די והותר בכדי לצאת נגד הרשע המטורף הנ"ל, וד"ב.

על זה גופא צריך רבנים אובייקטיביים שיחקרו וידרשו ויחליטו, ולא שאיזה ניק בפורום וחבר מרעים יאמרו שהכל 'ידוע' והכל 'מפורסם'. אם כי לי הקטן אכן נראה מעדות רבים שהדברים מפורסמים, אבל כדי שכל 'תמים' וכל חסיד ישוכנע שמדובר כאן בחציית קו אדום, שאי אפשר למנותו עוד בין רבנים וצדיקים - צריך מכתב מפורש עם חתימות של רבנים ידועים ולא מקומיים. בלי שמועות בלי שמעתי ובלי חשבתי.

לזה כנראה התכוין הצדיק ממאקווה


אין הגה"צ רי"מ שכטר ומרא דכולא תלמודא הגר"צ חשין (ממיר) והגר"נ קופשיץ צריכים הסכמה מהרב המאקווער, ובמחילה זו קצת עזות שהמאקעווער יכתוב כזה דבר אם לזה כוונתו.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שיבר » ג' דצמבר 20, 2016 7:50 pm

לעומקו של דבר כתב:הרבה יש לכתוב על נושא כאוב זה.


הרבה יש לכתוב אף כנגד העובדות שאתה מציג כאן כגלויות וידועות. ואף הרבנים שהזכרת בהמשך, לא קיבלו העלילות המגונות חלילה. לא כאן המקום לברר העובדות, המתעניין האוייקטיבי יכול להגיע לכך במקומות המיועדים. אבל מה שכן האמת היא שהרבה יש לשתוק! ובפרט לנו, כמי שנמצאים מחוץ למעגל האנשים להם אפשר שיש נגיעה מעשית לנושא - בודאי מחוייבים אנו ואין לנו מניעה לפעול על פי צו תורה"ק, ובכלים בהם הונחינו, ולהתרחק מכל סרך איסורי לשה"ר, מחלוקת וביזוי ת"ח, שאל כל זה נגררו כותבים כאן, בזמן ש'אין הנאה לבעל הלשון'. ואני שנזעקתי להגיב בתחילה למי ששירבב הנושא לאשכול, היה זה משום שלא יכולתי להחריש כשנקט בלשון עזה ובוטה, בניגוד לדרך התורה, ואולי גם אני הייתי צריך לידום.

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ג' דצמבר 20, 2016 8:22 pm

לעומקו של דבר כתב:הרבה יש לכתוב על נושא כאוב זה.
אבל הכי מגוחך הוא מה הקשר בית דין.
האם מישהו מכיר שאלה ציבורית אחת בעשרות השנים האחרונות שהוכרעה על פי בית דין.
האם בשביל לברר שפלוני פסול לעניין הפרסום שצריך להתרחק מפניו צריך ב"ד?
האם כאשר יצאו כנגד: הרב גורן האדמור מלובביטש הרב קוק הרב זוננפלד הרב שטיינמן הרב אוירבך הרב קרליץ הרב גרוס אריה דרעי אלי ישי הרצי"ה קוק האדמו"ר מקוצק האדמו"ר מברסלב הרב לנדא שארית ישראל מוהרא"ש שיק הרב פרנקל
ובכן האם אז,
א. היו צריכים ב"ד בכדי לצאת כנגדם? ב. אם היה ב"ד מחליט כנגדם הייתה לזה איזשהי משמעות? ג. מי שסבר שאסור לצאת כנגדם האם סבר שזה בגלל שאין כאן "בית דין"?

.

אם היינו באים לדון על לצאת נגד דרכו מחמת השקפתו, היית צודק שאין צריך בי"ד, אלא כל שנשמע ברבים מהו השקפותיו ודעותיו, הרי די הוא כדי לצאת נגד דרכו, ולהרחיק ממנו בני אדם כדי שלא יושפעו ממנו, אבל אם אנו באים לדון על גוף האדם אם עבר על איסורים חלילה, אזי מלקות יש כבר על לא טובה השמועה, אבל להחזיקו כעבריין גמור בוודאות לזה ודאי צריך בי"ד.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' דצמבר 20, 2016 8:30 pm

שבילי דנהרדעא כתב:
לעומקו של דבר כתב:הרבה יש לכתוב על נושא כאוב זה.
אבל הכי מגוחך הוא מה הקשר בית דין.
האם מישהו מכיר שאלה ציבורית אחת בעשרות השנים האחרונות שהוכרעה על פי בית דין.
האם בשביל לברר שפלוני פסול לעניין הפרסום שצריך להתרחק מפניו צריך ב"ד?
האם כאשר יצאו כנגד: הרב גורן האדמור מלובביטש הרב קוק הרב זוננפלד הרב שטיינמן הרב אוירבך הרב קרליץ הרב גרוס אריה דרעי אלי ישי הרצי"ה קוק האדמו"ר מקוצק האדמו"ר מברסלב הרב לנדא שארית ישראל מוהרא"ש שיק הרב פרנקל
ובכן האם אז,
א. היו צריכים ב"ד בכדי לצאת כנגדם? ב. אם היה ב"ד מחליט כנגדם הייתה לזה איזשהי משמעות? ג. מי שסבר שאסור לצאת כנגדם האם סבר שזה בגלל שאין כאן "בית דין"?

.

אם היינו באים לדון על לצאת נגד דרכו מחמת השקפתו, היית צודק שאין צריך בי"ד, אלא כל שנשמע ברבים מהו השקפותיו ודעותיו, הרי די הוא כדי לצאת נגד דרכו, ולהרחיק ממנו בני אדם כדי שלא יושפעו ממנו, אבל אם אנו באים לדון על גוף האדם אם עבר על איסורים חלילה, אזי מלקות יש כבר על לא טובה השמועה, אבל להחזיקו כעבריין גמור בוודאות לזה ודאי צריך בי"ד.

מה זה "להחזיק כעבריין גמור". לא רוצים אפילו להלקותו. מחזיקים אותו לעבריין לעניין להרחיק הציבור ממנו, א"צ שום ב"ד.
אם הרה"צ מוסא אלפרון שליט"א היה מצליח להמשיך אנשים אחריו לא היה צריך שום בירור ב"ד בשביל להרחיק ממנו אנשים.
נערך לאחרונה על ידי לעומקו של דבר ב ד' דצמבר 21, 2016 11:40 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי שיבר » ג' דצמבר 20, 2016 8:38 pm

בשלמא אם רבנים מגדולי הדור היו יוצאים נגדו, והרב ממאקאווא שליט"א היה בא ואומר שצריכים בי"ד שיברר הטענות, היה מקום לשאול.
אבל עדיין לא יצאו נגדו אף רב מדרג כזה, רק מקרב עמיתיו מנהיגי קהילות בחסידות ברסלב.
אבל נראה שבעיקר נגד הרדיפות האיומות מצד הרודפים בא בקריאתו הרב ממאקאווא.

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' דצמבר 20, 2016 8:44 pm

לעומקו של דבר כתב: כמובן שפעם היה "בית דין" משמש למה שמשמשים היום "גדולי וצדיקי הדור",, "מועצגה"ת", "רבני העיר", וכו'. היום זה לא משמש, אז לא. אין שום שאלה ממונית ואין דנים דיני עונשין..


יעויין במאמרו של הגאון רבי יעקב אריאל בתחומין ל"א

מתעמק
הודעות: 598
הצטרף: ג' יוני 08, 2010 5:58 am

היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מתעמק » ד' דצמבר 21, 2016 2:27 am

חשבתי שיתפתח דיון אם הלכה כחכ"צ שבדאיכא ריעותא לא אמרינן אאמע"ר, ודיון נוסף אם מקרה שלפנינו מקרי ריעותא (שלפי דברי הכל לא הי' נזהר בהרחקות), ואם הוי רגל"ד לפי השמועות. ולבסוף הדיון רק על גדרי הסדר טיעון.
לגוף הדבר, אינני יודע אם ידיעתי בעסקת טיעון מספקת, אך כל עסקת טיעון שאני כן מכיר, וכפי שיבררתי מעוד אנשים ממדינות שונות, לא ידעתי מהסדר טיעון שהכריחו את את הנאשם לבקש סליחה מהמאשימים. על הנאשם רק להודות באשמה באופן פורמלי, להשיב על שאלת השופט "אני אשם" או "מקבל האשמה", אבל יתר הדיבורים מיותרים ולא מתבקש. אך פה הנאשם הוסיף הן לקבל אשמה מלאה, והן לבקש סליחה מהנפגעות. כל כי האי גוונא, לפענ"ד זה מיקרי הודאה גמורה ולא רק הודאה לאשתמוטי.
המשך דבריו שרמזתי להן לעיל, כפי שדווח, "על מעשיי בימי התנ"ך הייתה מגיעה סקילה ושריפה, אבל היום החוקים הם שונים - יש הקלות", הן לא רק הודעה פרועה הרבה יותר מהמתבקש, אלא הוצאה מכלל מאמיני בתורת משה, רח"ל. (ואגב, למען הדיוק, מה שכתבתי לעיל שדברים אלו אמר לצורך הקלה בעונשו, לא התכוונתי שזה היה חיוני לצורך הסדר הטיעון, אלא שאמר כן כדי למצוא חן בעיני השופטים).

ואחדד טענה אחרת שלא הועלה לע"ע. לכאורה מי שמגלה דברים או עתידות שאי אפשר לידע אותן כי אם על ידי נבואה גמורה, ולא רק ברוח הקודש, הרי זה אומר על עצמו שהוא נביא, אף שלא אמר כן במפורש. ואם לבסוף נתבדתה נבואתו, הרי זה נביא שקר. ודבר זה אפשר ללמדה מתוך דברי הרמב"ם באגרת תימן, וזה לשונו:
אבל מה שזכרת מעסק האיש שהוא אומר שהוא משיח בערי תימן. דע שלא תמהתי ממנו, ולא מן המאמינים בו, לפי שהוא משגע בלי ספק, ואין על החולה אשמה ופשע אם לא יסבב הוא חוליו. וכן איני תמה מן המאמינים בו, מקצר רוחם, ושאינם יודעים מקום המשיח ומעלתו הגדולה, שעלה בדעתם זה. אבל אני תמה ממך, שאתה מבני תורה ועמדת על ספרי החכמים, האינך יודע אחי שהמשיח נביא גדול מאוד וגדול מכל הנביאים מלבד משה רבינו ע"ה. ועוד האינך יודע שמי שאומר על עצמו שהוא נביא שאם נמצאת נבואתו מוכחשת הוא חייב מיתה לפי שסמך לעצמו המעלה הגדולה הזאת כמו שיומת המתנבא בשם עבודה זרה, שכך כתוב אך הנביא אשר יזיד לדבר דבר בשמי וגו'. ואיזה ראיה גדולה על היותו מכחש, אלא שיסמך עצמו בשם משיח.
מתוך דברי הרמב"ם אלו יוצא שמשיח השקר התימני לא אמר מעולם שהוא נביא, רק שהוא משיח. אלא בהיות שמשיח ונביא קשורים זה בזה, נמצא שהאומר על עצמו שהוא משיח, כאומר על עצמו שהוא נביא. ושוב דנו הרמב"ם לנביא שקר, מאחר שבהיותו אדם לא ראוי לתואר משיח (לכאורה כוונתו לתואר נביא גדול קרוב למשה, שהיא נמשך עם תואר משיח), הרי נבואתו מוכחשת, ושוב חייב מיתה כדין נביא שקר.
אם כנים כל הדברים הנ"ל, הרי דבר זה היה ידוע בזמנו, שהנאשם אמר קץ מדוייק לביאת המשיח, לא קץ רחב, אלא יום מסויים בשנה מסויימת שעד אז יבא משיח. וידיעת זמן ביאת המשיח בכה דקדוק אי אפשר לתלות בחשבונות, אלא בנבואה ממש, כפי שנתבאר בדברי הרמב"ם באגרת תימן (לעיל מזה) שדבר זה אי אפשר להבינו מן הכתובים ולכל היותר לחשב חשבונות בקירוב. ולא רק שהוא אמר יום מדוייק, אלא אמרה בבטחון עצמי שאחר דבר זה לא ישונה. נמצא שאמירתו הוי כאומר שהוא נביא, לפי דברי הרמב"ם הנ"ל, ומשעברה אותה יום ולא באה נבואתו, הרי הוא נביא שקר, ועליו נאמר "לא תגור ממנו".
ובסיום הדבר, עם שגם אני מהקוראים להפריד הדברים מאשכול זה לאשכול נפרד ולמחוק דברים הגסים, אך יש לזכור שאין להשים טאבו על הדברים כליל, לא תהא האמת ביישנית ופחדנית, וגם לפעמים צריכים לומר מפורשות טמא הוא לכם, כדברי הגר"א הנ"ל. ויש לזכור דברי החזו"א הידועים באגרתו:
אם כי דעתי, כי ראוי להמחזיקים בתורת ד' לדעת את גדוליה באופים האמתי. ואם הותר לדבר לה"ר על אומן באומנותו, להאיש הדורש עליו לצורך, על מי שתורתו אומנותו לא כש"כ שמותר להודיע להמחזיקים בתורה וצריכים לדעת. כי הידיעה של חכמי הדור לבם ומדתם הן הן גופי תורה. מ"מ צריך לזה זהירות יתירה, ופן משנה הדבר בקוצו ש"י ונמצא מוציא ש"ר על ת"ח.

לדברי המעורר מגודל עון מחלוקת על גדולים וכו', הרי ממה נפשך אין בזה חשש. אם אין האיש צדיק אמיתי, הרי שאין בזה חשש אלא אדרבה מצוה גדולה, ואם הוא צדיק על אף מעשים אסורים על סמך שיש בהם כוונות טובות, הרי גם החולקים עליו בכוונות טובות עושים מצוה לפי כוונתם הטובה.

חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי חיים » ד' דצמבר 21, 2016 9:38 am

הרב מתעמק,
במחילה, דבריך מגוחכים. עדויות מוצקות זה דבר אחד. אבל חסר טעם הוא לחלוטין לדקדק בדבריו של הרב ברלנד, כידוע למי שמכיר את סגנונו על דרך ההפלגה וההגזמה.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ד' דצמבר 21, 2016 11:02 am

הרב מתעמק, מה הקשר לדברי החזו"א. במחילה. לא בגדולי תורת השי"ת עסקינן. ראויה היא התורה למספיק כבוד שלא נדביק אנשים כאלו אליה.
נערך לאחרונה על ידי לעומקו של דבר ב ד' דצמבר 21, 2016 11:16 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי חיים » ד' דצמבר 21, 2016 11:12 am

אחרי שהפרידו את הנושא מהאשכול הקודם, צריך להשלים את המלאכה ולתקן את הכותרות לאורך כל האשכול.

חיים ושלו'
הודעות: 538
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 12:56 am

Re: על הספר אמונת חכמים כהלכתו

הודעהעל ידי חיים ושלו' » ד' דצמבר 21, 2016 11:18 am

עמקן כתב: א"א להכחיש שספר מה"ש תופס מקום גדול אצל הרבה חסידים וידוע לי שיש לו הרבה לומדים. איני בקי גדול בחסידים וחסידות ויתכן שיש אחרים שלא אחזו מבעל המ"ש [הגם שמסתבר שאצל חלק גדול מהם היה זה מחמת המחל' עם קאצק ולא מחמת פגם בתורתו במשנת החסידות],
.

לידיעה בעלמא, ספרי איזביצא נלמד הרבה יותר אצל האינם חסידים מחסידים, ובעיקר אצל בעלי המחשבה, אצל היריד החסידות מחב"ד ראיתי כמה בחורים ואברכים עם לבוש ליטאי (כמובן לא לגמרי ליטאים, כי אז חלילה לו ליכנס למקום כזה...) שמחפשים את ספרי איזביצא, מאשר חסידים, דרך האיזביצא הוא דרך חדשה לגמרי, ואין אני מכיר שום מקום שלמדו בספריהם, לא בקאצק (כמובן מחמת המחלוקת), ולא אצל נכדי צאנז, (וידוע תגובתו של אחד מבני הרה"ק מצאנז זי"ע כאשר ראה את הקטע הידוע במי השילוח בקשר לזמרי), ולא בשום מקום, כמובן שאלו ואלו דברי א' חיים, אבל לכתוב שיש לו מקום גדול אצל הרבה חסידים זה מנותק מהמציאות.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ד' דצמבר 21, 2016 11:25 am

"וְיֵשׁ מַנְהִיגִים שֶׁנִּקְרָאִים בְּשֵׁם רַבִּי, שֶׁלִּמּוּדָם מֵאֵלּוּ הַמּוֹתָרוֹת. וְלֹא דַּי שֶׁאֵינָם יְכוֹלִים אֲפִלּוּ לְהַנְהִיג אֶת עַצְמָן כַּנַּ"ל, וּמִכָּל שֶׁכֵּן שֶׁאֵינָם יְכוֹלִים לְהַנְהִיג אֶת אֲחֵרִים, וְהֵם נוֹטְלִים גְּדֻלָּה לְעַצְמָן, לְהַנְהִיג הָעוֹלָם. צָרִיךְ לִרְאוֹת שֶׁלֹּא לְהַסְמִיךְ אוֹתָם, שֶׁלֹּא לִתֵּן לָהֶם תֹקֶף וָעֹז, שֶׁלֹּא יִהְיוּ מְכֻנִּים בְּשֵׁם רַבִּי. כִּי הֵם עַצְמָן אֵינָם חַיָּבִים כָּל כָּךְ, כִּי יֵשׁ לָהֶם יֵצֶר הָרָע גָּדוֹל לְהַנְהִיג הָעוֹלָם. אַךְ צָרִיךְ לִשְׁמֹר מְאֹד, שֶׁלֹּא לִתֵּן לָהֶם תֹּקֶף וָעֹז, כִּי אֵלּוּ הַנּוֹתְנִים לָהֶם תֹּקֶף וָעֹז וְנִסְמָכִים עַל יָדָם שֶׁיִּהְיוּ נִקְרָאִים בְּשֵׁם רַבִּי, הֵם עֲתִידִין לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן".
(ליקוטי מוהר"ן קמא – סימן סא)

זה לא לימוד זכות על המעשי עבירה הנוראים, אבל כן לימוד זכות על תאוות ההנהגה שאילולי היא, היה מוותר עליה כשניסו להשתיק הפרשה ולהשתיק אותו, הכל היה נחסך מאיתנו.
ותביעה גדולה על המחזקים ידי עוברי עבירה. ירחם השי"ת.

(למי שאינו מכיר, ידוע עד כמה "אינו יכול להנהיג את עצמו" לא רק במעשי הטירוף, אלא גם בהנהגה האישית, כשכל פעם הוא נשלט ביד אחר, פעם ביד בנו, פעם ביד חתנו, פעם ביד אשתו, פעם ביד עסקן פלוני, וכו' וכו')

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ד' דצמבר 21, 2016 7:29 pm

אני מוחה על החד צדדיות שמגלה מנהל הפורום בנתנו כותרת מבזה לאשכול, ובפרט בהשמטת התואר המינימלי 'הרב' - לפחות בכגון דא מצופה מהמנהל לגלות נייטראליות. והדיון הרי קיים ומועלות בו טענות לצדקתו של הרב שליט"א, ויש גם את מכתבו של הרב ממאקאווא שליט"א.

ומן הדין היה להמשיך למחות כנגד השונים בחטאם לפעור פיהם נגד גדול בישראל בעוברם בשאט נפש על איסורי מוציא ש"ר וביזוי ת"ח ועוד ולהסיר המסווה מעליהם - אבל כשם שמצוה וכו' ואגרום רק להכפיל. אבל בנוגע לשם אשכול, כמדומני שזאת דרישה אלמנטרית.

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי המעיין » ד' דצמבר 21, 2016 7:33 pm

הלא בכזה נושא וכפי הכותבים כאן מה שיעשה יהיה מי שיתלונן.

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי תוכן » ד' דצמבר 21, 2016 7:51 pm

שיבר כתב:אני מוחה על החד צדדיות שמגלה מנהל הפורום בנתנו כותרת מבזה לאשכול, ובפרט בהשמטת התואר המינימלי 'הרב' - לפחות בכגון דא מצופה מהמנהל לגלות נייטראליות. והדיון הרי קיים ומועלות בו טענות לצדקתו של הרב שליט"א, ויש גם את מכתבו של הרב ממאקאווא שליט"א.

ומן הדין היה להמשיך למחות כנגד השונים בחטאם לפעור פיהם נגד גדול בישראל בעוברם בשאט נפש על איסורי מוציא ש"ר וביזוי ת"ח ועוד ולהסיר המסווה מעליהם - אבל כשם שמצוה וכו' ואגרום רק להכפיל. אבל בנוגע לשם אשכול, כמדומני שזאת דרישה אלמנטרית.


תואר "רב", למי????? השתגעת????? לא הביאו אף טענה אחת לצדקתו של הרב. ברלנד הוא רשע מרושע, מסית ומדיח, חוטא ומחטיא, שגרם במישרים לשפיכת דם והרס את חייהם של מאות אנשים! הדרישה שלך לכבד אותו, שלא במקומה כלל!

גבול ים
הודעות: 815
הצטרף: ד' יולי 29, 2015 1:47 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי גבול ים » ד' דצמבר 21, 2016 8:29 pm

שיבר כתב:אני מוחה על החד צדדיות שמגלה מנהל הפורום בנתנו כותרת מבזה לאשכול, ובפרט בהשמטת התואר המינימלי 'הרב' - לפחות בכגון דא מצופה מהמנהל לגלות נייטראליות. והדיון הרי קיים ומועלות בו טענות לצדקתו של הרב שליט"א, ויש גם את מכתבו של הרב ממאקאווא שליט"א.

ומן הדין היה להמשיך למחות כנגד השונים בחטאם לפעור פיהם נגד גדול בישראל בעוברם בשאט נפש על איסורי מוציא ש"ר וביזוי ת"ח ועוד ולהסיר המסווה מעליהם - אבל כשם שמצוה וכו' ואגרום רק להכפיל. אבל בנוגע לשם אשכול, כמדומני שזאת דרישה אלמנטרית.

הביאו לעיל לשון מוהר"ן, שֶׁלֹּא יִהְיוּ מְכֻנִּים בְּשֵׁם רַבִּי...

אום אני חומה
הודעות: 855
הצטרף: ג' אוקטובר 07, 2014 2:42 pm

Re: הצדיק מאמשינוב שליט"א

הודעהעל ידי אום אני חומה » ד' דצמבר 21, 2016 8:47 pm

לעומקו של דבר כתב:(אגב הרשע א"ב הנ"ל ניהל בעצמו משמרת צניעות קנאית שביצעה "פסקים" בלי שום בית דין ושום דבר, ויש על זה הקלטות ידועות.)

העובדות ידועות, ההקלטות ידועות, הקדל"פ ידוע, ספרי אמונת חכמים כהלכתה והכתב מבין האילנות ידועים, והרבה רבנים דנו בעובדות והחליטו שזה מספיק די והותר בכדי לצאת נגד הרשע המטורף הנ"ל, וד"ב.


b]
לעומקו של דבר כתב:ומה שכותבים שהקדל"פ לא מספיק על מי שמוחזק לת"ח עובד ה' צדיק וכו',
אז אם כבר "מוחזק", אז רלוונטי כמובן כל מה שהוא היה מוחזק עליו. משיגינער, עושה מעשי טירוף, טס במאות קמ"ש הוא וחסידיו לתוך כפרי הערבים (ודמו של בן יוסף לבנת הי"ד עדיין רותח), מדבר וכותב דיבורי כפירה, מנגד לדרך ברסלב בכמה דברים יסודיים, ומדבר על עצמו דיבורי גדלות משוגעים בגוף שלישי (ואם מצינו כעי"ז בצדיקים עדיין זו קושיה שאפשר ליישבה אבל אם יש הרבה יותר קושיות מגבינה אז כמובן זה אחרת).


יש כאן כשל לוגי. או רשע/מתועב או מטורף. זה לא הולך ביחד. (מה שכתבתי בתחילת האשכול זה מהקיץ שעבר ולא רלוונטי.)
נערך לאחרונה על ידי אום אני חומה ב ד' דצמבר 21, 2016 11:57 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אריך
הודעות: 970
הצטרף: ה' מאי 28, 2015 9:49 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אריך » ד' דצמבר 21, 2016 8:54 pm

בלי לדעת מה האבחנה כאן,
גם אדם שנקרא בלשוננו מטורף, בדרך כלל אין הפירוש שניטלה ממנו הבחירה.
למשל, אדם שיש לו הפרעת אישיות גבולית, הוא לא 'נורמלי', אבל עדיין יש לו בחירה, כי לא כל בעל הפרעה כזו עושה פשעים. זה רק אומר שיש לו נטייה.

מחולת המחנים
הודעות: 3247
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2012 12:49 pm

Re: על הספר אמונת חכמים כהלכתו

הודעהעל ידי מחולת המחנים » ד' דצמבר 21, 2016 9:39 pm

אום אני חומה כתב:יש כאן כשל לוגי. או רשע/מתועב או מטורף. זה לא הולך ביחד.

לצערנו, ומן הנסיון, הולך גם הולך.
והגס לבו בהוראה שוטה רשע וגס רוח.

אום אני חומה
הודעות: 855
הצטרף: ג' אוקטובר 07, 2014 2:42 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אום אני חומה » ד' דצמבר 21, 2016 9:51 pm

שם הכוונה 'טיפש'.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אורי אגסי » ד' דצמבר 21, 2016 11:34 pm

אגב, הקורא את היסטוריית ש"ץ שר"י, ימצא שגם הוא היה ככל הנראה מטורף חולה נפש, ואעפ"כ מכנים אותו רשע ימ"ש וכדו', ולא רק המשוגע.
איני יודע אם ההסבר דלעיל נכון אבל זאת המציאות.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 141 אורחים