דעת האדמו"ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

המערכה על השימוש בפיתוחי תקשורת פרי הטכנולוגיה המתחדשת
ספרא דדיינא
הודעות: 20
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2016 10:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ספרא דדיינא » א' מאי 21, 2017 2:42 pm

אליהו.ב כתב:קראתי בעיון את כל החוברת. והדברים יפים ועדכניים. אם כי - יש לעיין עד כמה זה עומד במבחן המציאות. כי לצערנו האינטרנט ואביזריו מאוד מושכים, מכלים הזמן, ובהחלט אפשר לומר שמשנים ולא לטובה, את צורת היהודי (וזה אפילו בלא להתייחס לדברים האסורים). ולד' הישועה.


מה שברור הוא, שמגמת האיסור הגורף בוודאי לא עמדה במבחן המציאות,
אדרבה, היא קלקלה יותר מאשר תיקנה, שכן רבים מאוד נכשלו בהתרגלות לשימוש ללא סינון בעקבות כך שהשקיעו את כל האנרגיות והמשאבים בפרסום האיסור ולא השקיעו מספיק במציאת פתרונות סינון מתאימים. ולה' הישועה

יענקלה המשיב
הודעות: 105
הצטרף: ב' פברואר 29, 2016 3:53 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי יענקלה המשיב » ב' מאי 22, 2017 12:00 pm

העמידו פה כעובדא קיימת שישנם רק שני גישות האחת האוסרת מכל וכל גם עם סינון והשניה המתרת בסינון והציגו את הראשונים כהולכים עם ראש בקיר ומיתתמים ורבים חללים הפילה וכו'
לי ידוע על גישה שלישית שעל פיה נוהגים ברוב ככל החסידויות הגדולים בארץ להתיר עם סינון למי שצריך ע"י ועדה בכל חסידות ולעומת זה להרחיק את השימוש במכשירים אלו ככל האפשר כדי למעט ולמזער נזקים ככל האפשר האם גם זה לדעתכם בכלל הולכים עם ראש וכו' מה לא טוב בגישה זו ולמה צריך להתיר באופן גורף עם סינון לכל אחד כשברור שגם עם סינון המכשיר עדיין מסוכן

ספרא דדיינא
הודעות: 20
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2016 10:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ספרא דדיינא » ב' מאי 22, 2017 1:53 pm

יענקלה המשיב כתב:העמידו פה כעובדא קיימת שישנם רק שני גישות האחת האוסרת מכל וכל גם עם סינון והשניה המתרת בסינון והציגו את הראשונים כהולכים עם ראש בקיר ומיתתמים ורבים חללים הפילה וכו'
לי ידוע על גישה שלישית שעל פיה נוהגים ברוב ככל החסידויות הגדולים בארץ להתיר עם סינון למי שצריך ע"י ועדה בכל חסידות ולעומת זה להרחיק את השימוש במכשירים אלו ככל האפשר כדי למעט ולמזער נזקים ככל האפשר האם גם זה לדעתכם בכלל הולכים עם ראש וכו' מה לא טוב בגישה זו ולמה צריך להתיר באופן גורף עם סינון לכל אחד כשברור שגם עם סינון המכשיר עדיין מסוכן


אכן ברור שגישה זו השלישית נכונה מאוד והיא המקובלת כיום בכל קהילות הקודש, לא נראה לי שהגישה השניה שהזכרת מקובלת באופן רשמי בקהילה כלשהי.
הכאב הגדול הוא מדוע נזכרו מדי מאוחר לבסס גישה זו כחכמים לאחר מעשה, רק לאחר שנפלו כבר חללים שדודים רוב, וגם כיום על הדרך בה מנסים "למעט ולמזער נזקים ככל האפשר", עדיין נופלים חללים רבים בשטח האפור והמורכב בו קשה מאוד לקבוע מי אכן זקוק למכשיר ומי לא. ועד שהעסקנים מזהים את הבעיה ומגיעים למסקנה שגם פלוני אלמוני זקוק לסינון, מתברר שהוא כבר נמצא רחוק מאוד מבחינה רוחנית לאחר ש"הסתדר" כבר בעצמו בסתר בלא סינון רח"ל. נמצא כי עדיין קיים כאן חשש של הליכה עם ראש וכו'.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 644
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ב' מאי 22, 2017 2:00 pm

אני לא מבין במה מתקשים. העסקנים אינם אחראים על חיי הפרט של אף אחד. יש בני אדם, מסתמא, שכשהולכים ברחוב אינם שומרים את עיניהם כפי שצריך. האם לצרף לזה עסקנים? האם יש לכנסת לחוקק חוקים, ולרבנים לתקן תקנות. חיי הפרט הם באחריות הפרט וחיי הכלל הם באחריות הכלל. וויתור על דבר פשוט זה הוא הכשלון הכי גדול והבעיא הכי עמוקה של המערכה נגד הטכנולוגיה.

מרן המשגיח
הודעות: 251
הצטרף: ד' פברואר 05, 2014 9:53 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי מרן המשגיח » ב' מאי 22, 2017 2:11 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אני לא מבין במה מתקשים. העסקנים אינם אחראים על חיי הפרט של אף אחד. יש בני אדם, מסתמא, שכשהולכים ברחוב אינם שומרים את עיניהם כפי שצריך. האם לצרף לזה עסקנים? האם יש לכנסת לחוקק חוקים, ולרבנים לתקן תקנות. חיי הפרט הם באחריות הפרט וחיי הכלל הם באחריות הכלל. וויתור על דבר פשוט זה הוא הכשלון הכי גדול והבעיא הכי עמוקה של המערכה נגד הטכנולוגיה.
לא רק העסקנים אחראים אלא כאו"א, כולל אתה ליטוואק יקר שאם יש בידך למחות במישהו בסוף העולם שעושה איסור בחדרי חדריו ואינך מוחה הרי אתה נתפס בעוונו.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 644
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ב' מאי 22, 2017 3:51 pm

חיוב למחות יש לה הגדרות הלכתיות, ולא רק ׳כל מה שעובד׳ (בהנחה שאכן עובד). מי שאינו שומר על עצמו ואינו מציב לעצמו גדרים וסייגים, איננו צדיק נשגב, אבל אין חיוב מחאה עליו. בדיוק כמו שאין חיוב למחות על מי שאינו מתפלל כוותיקין או אפילו קודם סוף זמן קריאת שמע. להשפיע על אחר להיטיב את דרכיו, מה טוב ומה נעים. אבל לגזול את רסני הנהגותיו מידו ולפטור אותו מאחריות על מעשיו, הוא פשע.

משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ב' מאי 22, 2017 8:30 pm

כנס חיזוק
קבצים מצורפים
חומה ודעת פרק ז.pdf
(1.05 MiB) הורד 62 פעמים

עושה חדשות
הודעות: 6296
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי עושה חדשות » ג' מאי 23, 2017 10:44 pm

בסוגיית "וואטספ", הריני לצרף בזה דברים מתוך שיחת הגרח"י קפלן בישיבת חברון, בשבוע שעבר:
...וכמו בתורה כן הוא בכל שטחי החיים שהתורה צריכה להשפיע על האדם שכל הילוכו והנהגתו יהיו בצורה של פנים ולא בחיצוניות.
ולעומת מה שמושגי החול משפיעים על מושגי התורה, עלינו לכוון עצמינו להיפך שאדרבא מושגי התורה ישפיעו על חיי החולין, שכל החיים יהיו חיים פנימיים ולא חיים שטחיים של 'בר'. ובפרט הדברים אמורים בכל מיני מכשירים המשמשים את האדם, ופעמים שהנם עלולים לגרום לו להישאר ב'בר'.
בחור א' שאל איך מסבירים בלא גמגום, מה הבעיה בדבר הנקרא 'וואצאפ' שהוא מין דבר הנותן אפשרות להודיע הודעה להרבה אנשים הנמנים על אותה קבוצה, בו זמנית.
והסבר הענין הוא, שעיקר הב"א לחבירו הוא שהשני תופס מקום אצלי, בתוך הפנימיות שלי, וזה ע"י שאני חושב עליו והוא תופס אצלי מקום בראש. וממילא אדרבא צריך שלאדם יהיה עול, שהוא ידע שהוא צריך להודיע גם לזה וגם לזה, ואפי' אם קורה ששוכחים להודיע למישהו בגלל רבוי החברים, דוקא מתוך זה שנכשלים וצריך לפייס את השני מתוך כך זוכרים יותר והוא נמצא על לבבינו, וכמו בתורה שאין אדם עומד על ד"ת אא"כ נכשל בהם. ובאמצעי-תקשורת הנ"ל מתקיים כעין נוסח הפרסומת על טלפון 'תן לאצבעותיך ללכת במקומך' וכאן זה נהיה מצב שאומרים לאדם תן ל'וואצאפ' לתקשר במקומך, וכשזה בא לחסוך הליכה יתכן בו תועלת אך כשהמכשיר עושה לאדם את התקשורת עם סביבתו נוצר מצב שכל התקשורת נהפכת למשהו חיצוני. וקשר בין איש לרעהו צריך לבא מליבו של האדם וכך הוא נהיה קשר פנימי ואמיתי.
ותרבות זאת משפיעה על בני האדם גם בשאר תחומים, שמלפנים אנשים היו נפגשים באוטובוס והיה נוצר בינהם קשר, והיה בזה גם כן לימוד לאדם, בהשתדלותו בעשיית היכרות עם זולתו, ובצורך להשקיע ביצירת קשר שהוא קשר אפי' 'בלכתך בדרך', וכשהאדם פונה אל זולתו וחווים את הדברים יחד זהו יחס אמיתי אך היום שכ"א עסוק בטלפון שלו וזה פונה לכאן וזה פונה לכאן חסר היחס שבין האנשים.
אך אנו בעסקנו בתורה הננו אוחזים בחיים האמיתיים של ה'פנים'. וזה בניגוד למה שקורה בעולם שמכניסים את כל המוח והחשיבה למכונה, עד כדי שרואים היום איך שהוא עלול לשתק את העולם כאשר הוא מפסיק לעבוד פתאום, ואפי' בלימוד לפעמים יכול להיות מצב שלאדם אין גישה ללימוד שלו מכיון שהוא נמצא בתוך המחשב והוא איננו אצלו, וכ"ז נוצר מכיוון שמכניסים את החיים לתוך ה'בר' והכל נשאר בחיצונית.
וזה היפך המהלך של תורה, כמו שיש ללמוד מהההכנה לשבועות שבספירת העומר שבה הקבלה מגיעה רק ע"י הכנה של מ"ט ימים יום אחרי יום, ומכח הציפיה שהאדם מרגיש שחסר לו, שעי"ז זוכים לקבלת התורה, ולא בלחיצת כפתור ללא עבודה פנימית. ולכן העבודה בימים אלו היא בדרך של שלב אחר שלב, ע"מ שכל דרגה תשמש קנין בפני עצמו, בכדי שכל המעלות שנרכוש יהיו בתוכינו ממש ויבנו את אישיותנו. וכמ"כ על האדם להתעלות בכל תקופות החיים, וכמש"נ לעיל...

מכון חכמי ספרד
הודעות: 706
הצטרף: ו' מרץ 03, 2017 10:26 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי מכון חכמי ספרד » ג' מאי 23, 2017 11:37 pm

כל בעיית הוואטצפ זה רק בין אדם לחבירו??

סמל אישי של המשתמש
שברי לוחות
הודעות: 1268
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שברי לוחות » ג' מאי 23, 2017 11:42 pm

מעניין מה הסבירו להרב קפלן מה זה וואצאפ, מזכיר את המשל הידוע שאמר רבי שמעלקע מניקלשבורג על רופא המלך שנתן תרופות עדינים לסוסים

ברזלים
הודעות: 563
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 3:11 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ברזלים » ד' מאי 24, 2017 12:09 am

דברי האדמו"ר מסלונים ז' אייר תשע"ז אודות פגעי הטכנולוגיה.

אראל
הודעות: 433
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

הצלת נפשות - בעזרת הטכנולוגיה

הודעהעל ידי אראל » ד' מאי 24, 2017 12:33 am

בניו יארק בארה"ב נערך עכשיו מגבית מיוחדת להצלת נפש אחת מישראל, אשה צעירה הנזקקת לטיפול מיוחדת בהשתלת כבד, וכדי להציל חייה צריכים לגייס חצי מיליאן דאלער במשך של 36 שעות
המגבית נפתחה היום בבוקר, ובעת כתיבת שורות אלו היא עומדת כבר קרוב לסכום עתק של רבע מיליאן דאלער!
ובכח מה?
בכח הטכנולוגיה!!
בקרו באתר זה ותבינו
https://unidy.org/helptzurty

משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: הצלת נפשות - בעזרת הטכנולוגיה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ד' מאי 24, 2017 1:40 pm

אראל כתב:בניו יארק בארה"ב נערך עכשיו מגבית מיוחדת להצלת נפש אחת מישראל, אשה צעירה הנזקקת לטיפול מיוחדת בהשתלת כבד, וכדי להציל חייה צריכים לגייס חצי מיליאן דאלער במשך של 36 שעות
המגבית נפתחה היום בבוקר, ובעת כתיבת שורות אלו היא עומדת כבר קרוב לסכום עתק של רבע מיליאן דאלער!
ובכח מה?
בכח הטכנולוגיה!!
בקרו באתר זה ותבינו
https://unidy.org/helptzurty


ידידי היקר והחשוב.
הטכנולוגיה היא דבר מבורך עוד לפני הדוגמא שהבאת.
יש למשל גם אתרים של קופת העיר, קול הלשון, עוד אתרי שיעורי תורה, וגם פורום אוצר החכמה דנן.
אבל יש גם אתרים מלאים פריצות נוראה, לה"ר רכילות מחלוקת ועוד הרבה מרעין בישין, וחלק מהאתרים האלו למרבה הבושה עוד נקראים "חרדים" וחוטאים ומחטיאים את הרבים,
ומושכים את לבב האנשים, ועל זה המערכה, ולכן יש את החסימות הברוכות לצריכים להשתמש באינטרנט.
(לצערי חלק מהכותבים באשכול זה, נראה מסגנון ומתוכן דבריהם שהם אינם מכירים בצורך המערכה כולה ומבחינתם היא מיותרת ויש לקררה , ולכן מידי פעם צריך אדרבה לדבר ולצטט בחומרת המערכה.)

חייפענער
הודעות: 81
הצטרף: ב' דצמבר 21, 2015 11:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי חייפענער » ד' מאי 24, 2017 2:42 pm

בעניין התועלת של הטכנולוגיה.
אשיחה את אשר על ליבי ואשמע מה דעת חו"ר אתרא הדין.
הנה זה כמה ששמתי לב שישנם אנשים מדלת העם, אנשים ש'אינם טובלים במקוה כל יום'... וכו', שמתגלים אצלם מדריגות נוראות של מסירות נפש לזולת, כגון שמתנדבים בהצלה שמוסרים עי"ז את כל ימיהם ולילותיהם למען הצלת חיים, או שמתנדבים במערכי הסעות לבתי חולים וכד', דברים שהם לכאורה מדריגות נוראות בחסד, אשר אנשים רגילים עובדים שנים על גבי שנים להגיע לכאלו מדרגות בחסד, ואילו כאן אנו רואים אנשים, שאינם נראים כמי שלומדים ספרי מוסר בגודל מעלת החסד, וכן אינם נראים כבעלי מדריגה למשל בעבודת התפילה או שמירת העיניים או שמירת וטהרת הלשון, ובקיצור הם אינם נראים אנשים שיודעים מה זה נקרא לעבוד על המידות, ואיך זה שדווקא אותם אנו רואים בכאלו דרגות נפלאות ונוראות.
אז קודם כל התשובה בנוסח ברדיטשוב היא כמובן, ראה נא ה', אפילו אנשים פשוטים כל כך, מתעלים לכאלו מדרגות. אשרי העם שככה לו.
זו כמובן תשובה אמיתית, כי לכל אדם יש נקודה פנימית טהורה שחפיצה בטוב, ואנשים אלו מוצאים פורקן לרצון הזה על ידי עשיית חסד.
אבל לענ"ד יש ביניהם גם כאלו(בא נאמר מיעוטא דמיעוטא, הלוואי...)אשר כל מעשי החסד הנשגבים הללו באים פשוט כדי שאם יבוא מאן דהו, או אם יבוא המצפון ויאמר, איך מלאך ליבך למרות פיהם של גדולי הדור שהורו להינזר מטומאות אלו. או אז ישא הוא עיניים צדקניות במבט מוכיח ויאמר, האינך מתבייש? וכי אתה יודע אלו דברים נשגבים אני עושה בזה? הרי אני מציל חיים ואני רופא חולים ומתיר אסורים בזכות המכשיר הזה, ואיך לא תבוש לומר לי מוסר, אדרבה תתבייש אתה שאתה נמנע בגלל כמה שיקולים דתיים, מלהציל חיים.
(מי שניסה פעם להעיר למישהו על מכשיר כזה מבין את הפוזה הזו)


ומה היא האמת?
אז ככה, הדבר הוא ברור ופשוט כביעא בכותחא, שהקדוש ברוך הוא ל-א- צ-ר-י-ך- א-ת- ז-ה!!!
הקדוש ברוך הוא אומר לאדם הזה, מותק, כשנולדת הטלתי עליך תפקיד לשמור ולזכך את הנשמה שלך, זה התפקיד שלך וזהו!!!
בבקשה אל תעזור לי לנהל את העולם ולהציל לי אנשים בדרכים שסותרים את המטרה שבשבילה בראתי אותך.
אל תנפנף לי בגיוס כספים וכד', אני מסתדר יפה מאוד גם בלי העזרה שלך, וגם אם נראה לך שדווקא כך הצלחת לגייס כספים, זה חלק מההסתר של העוה"ז, שלפעמים 'דרך רשעים צלחה', (לא שהמגייסים חלילה רשעים, אבל הדרך היא כזו), אתה תציל את הנשמה שלך וזה!!!
אז נכון שמי שמציל חיים שכרו ישולם לו משמים, כי הקב"ה אינו מקפח שכר כל בריה, אבל שיהיה ברור, את הקב"ה לא קונים עם הדברים האלו. מצוה אינה מכבה עבירה, ועשיית המצוות על ידי המכשיר הזה, בשום אופן לא תשחד ח"ו את שופט כל הארץ שיעלים עין ממה שהוא לא חפץ בו.

ברזלים
הודעות: 563
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 3:11 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ברזלים » ד' מאי 24, 2017 3:00 pm

יפה דברת

אך חוששני שאותו דבר יבואו בטענות למשתמשי פורום אוצר החכמה שמחכימים איש את רעהו בהלכה ובהגדה וכו'. אך הקב"ה מסתדר בלעדי זה, הלא כן?

חייפענער
הודעות: 81
הצטרף: ב' דצמבר 21, 2015 11:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי חייפענער » ד' מאי 24, 2017 3:03 pm

הקדוש ברוך הוא ברא את הטכנולוגיה כדי שישתמשו בה, אבל זה רק כאשר זה לא סותר את רצון ה' בכהוא זה.

ברזלים
הודעות: 563
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 3:11 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ברזלים » ד' מאי 24, 2017 3:06 pm

גם נהגי האמבולנסים והמאעכרים למיניהם משתמשים בד"כ בחסום וכדו', מה זה שונה מהחסימה שלי ושלך.

סיסטעם
הודעות: 70
הצטרף: ו' מאי 08, 2015 1:42 am

Re: הצלת נפשות - בעזרת הטכנולוגיה

הודעהעל ידי סיסטעם » ד' מאי 24, 2017 3:30 pm

אראל כתב:בניו יארק בארה"ב נערך עכשיו מגבית מיוחדת להצלת נפש אחת מישראל, אשה צעירה הנזקקת לטיפול מיוחדת בהשתלת כבד, וכדי להציל חייה צריכים לגייס חצי מיליאן דאלער במשך של 36 שעות
המגבית נפתחה היום בבוקר, ובעת כתיבת שורות אלו היא עומדת כבר קרוב לסכום עתק של רבע מיליאן דאלער!
ובכח מה?
בכח הטכנולוגיה!!
בקרו באתר זה ותבינו
https://unidy.org/helptzurty


הם מצאו כבד התאמה, עכשיו היא באמצע הנתוח השתלה, הנתוח התחיל בשעה שמונה בבוקר שעון צרפת, נא להתפלל עבור צארטל בת אסתר חנה לרפואה שלימה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 644
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ד' מאי 24, 2017 3:46 pm

מעניין כיצד חייפענער יודע דעת עליון ודעת חמורו. בתורה לא כתוב אלא לא תעמוד על דם רעך וואהבת לרעך כמוך, וכן הוסיף לנו הרמב"ם שראוי להיות בכל עיר אנשים מתנדבים וכו׳. מי שמוצא בפנימיותו נטייה להיות מאכער, שישתמש עם הנטייה הזאת לעזור ולא להרוס. ואם זה בא עם סמארטפאון, שיעשה כאשר הוא צריך לעזור לאחרים ולשמור על עצמו.

משה ובני ישראל
הודעות: 521
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ד' מאי 24, 2017 3:57 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מעניין כיצד חייפענער יודע דעת עליון ודעת חמורו. בתורה לא כתוב אלא לא תעמוד על דם רעך וואהבת לרעך כמוך, וכן הוסיף לנו הרמב"ם שראוי להיות בכל עיר אנשים מתנדבים וכו׳. מי שמוצא בפנימיותו נטייה להיות מאכער, שישתמש עם הנטייה הזאת לעזור ולא להרוס. ואם זה בא עם סמארטפאון, שיעשה כאשר הוא צריך לעזור לאחרים ולשמור על עצמו.


אבל גם אם באמת צריך איפון וכדו' לאיזה דבר טוב כהצלת נפשות וכדו' (על פי רב מובהק) אין לו שום היתר לגלוש באתרים אחרים אסורים וכו'

ברזלים
הודעות: 563
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 3:11 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ברזלים » ד' מאי 24, 2017 4:17 pm

לדעתי האינטרנט הוא חורבן גדול גם עם כל החסימות הכי חזקות.

א. כי כמעט לא ימלט שמדי פעם לא יצוץ איזה תמונה לא ראויה וכו'. מלבד הקרירות באמונה וכו'. ויצר הסקרנות עובד שעות נוספות. גם רמת חסימה יכולים להוריד בטלפון או
בלחיצת כפתור.
ב. היצר הרע מתגרה הרבה יותר מהר מאשר ברחוב כי נחסר העניין של הבושה.

ולה' הישועה.

שומע ומשמיע
הודעות: 1135
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ד' מאי 24, 2017 10:31 pm

ברזלים כתב:דברי האדמו"ר מסלונים ז' אייר תשע"ז אודות פגעי הטכנולוגיה.
נסיונות הדור האחרון - מכ''ק אדמו''ר מסלונים שליט''א - דברו.pdf

גישה מוזרה בעיני הקטן.
יש התמודדות חדשה, אז הפתרון הוא לאבד את הפרנסה?
ומה הוא מצפה שיעשה מי שלא ילך על כל הקופה, שירגיש רשע, ואז ייפול לגמרי?
בגלל שיש סימנים שזה עקבתא דמשיחא. לא ברור לי הגישה הזו. ולא ככה
ראיתי אצל אף אחד מרבותי או תלמיד חכם שאני מכיר.

ספרא דדיינא
הודעות: 20
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2016 10:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ספרא דדיינא » ה' מאי 25, 2017 1:04 am

חייפענער כתב:בעניין התועלת של הטכנולוגיה.
אשיחה את אשר על ליבי ואשמע מה דעת חו"ר אתרא הדין.
הנה זה כמה ששמתי לב שישנם אנשים מדלת העם, אנשים ש'אינם טובלים במקוה כל יום'... וכו', שמתגלים אצלם מדריגות נוראות של מסירות נפש לזולת, כגון שמתנדבים בהצלה שמוסרים עי"ז את כל ימיהם ולילותיהם למען הצלת חיים, או שמתנדבים במערכי הסעות לבתי חולים וכד', דברים שהם לכאורה מדריגות נוראות בחסד, אשר אנשים רגילים עובדים שנים על גבי שנים להגיע לכאלו מדרגות בחסד, ואילו כאן אנו רואים אנשים, שאינם נראים כמי שלומדים ספרי מוסר בגודל מעלת החסד, וכן אינם נראים כבעלי מדריגה למשל בעבודת התפילה או שמירת העיניים או שמירת וטהרת הלשון, ובקיצור הם אינם נראים אנשים שיודעים מה זה נקרא לעבוד על המידות, ואיך זה שדווקא אותם אנו רואים בכאלו דרגות נפלאות ונוראות.
אז קודם כל התשובה בנוסח ברדיטשוב היא כמובן, ראה נא ה', אפילו אנשים פשוטים כל כך, מתעלים לכאלו מדרגות. אשרי העם שככה לו.
זו כמובן תשובה אמיתית, כי לכל אדם יש נקודה פנימית טהורה שחפיצה בטוב, ואנשים אלו מוצאים פורקן לרצון הזה על ידי עשיית חסד.
אבל לענ"ד יש ביניהם גם כאלו(בא נאמר מיעוטא דמיעוטא, הלוואי...)אשר כל מעשי החסד הנשגבים הללו באים פשוט כדי שאם יבוא מאן דהו, או אם יבוא המצפון ויאמר, איך מלאך ליבך למרות פיהם של גדולי הדור שהורו להינזר מטומאות אלו. או אז ישא הוא עיניים צדקניות במבט מוכיח ויאמר, האינך מתבייש? וכי אתה יודע אלו דברים נשגבים אני עושה בזה? הרי אני מציל חיים ואני רופא חולים ומתיר אסורים בזכות המכשיר הזה, ואיך לא תבוש לומר לי מוסר, אדרבה תתבייש אתה שאתה נמנע בגלל כמה שיקולים דתיים, מלהציל חיים.
(מי שניסה פעם להעיר למישהו על מכשיר כזה מבין את הפוזה הזו)


ומה היא האמת?
אז ככה, הדבר הוא ברור ופשוט כביעא בכותחא, שהקדוש ברוך הוא ל-א- צ-ר-י-ך- א-ת- ז-ה!!!
הקדוש ברוך הוא אומר לאדם הזה, מותק, כשנולדת הטלתי עליך תפקיד לשמור ולזכך את הנשמה שלך, זה התפקיד שלך וזהו!!!
בבקשה אל תעזור לי לנהל את העולם ולהציל לי אנשים בדרכים שסותרים את המטרה שבשבילה בראתי אותך.
אל תנפנף לי בגיוס כספים וכד', אני מסתדר יפה מאוד גם בלי העזרה שלך, וגם אם נראה לך שדווקא כך הצלחת לגייס כספים, זה חלק מההסתר של העוה"ז, שלפעמים 'דרך רשעים צלחה', (לא שהמגייסים חלילה רשעים, אבל הדרך היא כזו), אתה תציל את הנשמה שלך וזה!!!
אז נכון שמי שמציל חיים שכרו ישולם לו משמים, כי הקב"ה אינו מקפח שכר כל בריה, אבל שיהיה ברור, את הקב"ה לא קונים עם הדברים האלו. מצוה אינה מכבה עבירה, ועשיית המצוות על ידי המכשיר הזה, בשום אופן לא תשחד ח"ו את שופט כל הארץ שיעלים עין ממה שהוא לא חפץ בו.



אז ככה, חייפנער מותק הגולש בפורום אוצר החכמה, הדבר הוא ברור ופשוט כביעא בכותחא, שהקדוש ברוך הוא ל-א- צ-ר-י-ך- א-ת- ז-ה!!!

ברזלים
הודעות: 563
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 3:11 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ברזלים » ה' מאי 25, 2017 1:08 am

אז מדוע באמת אתה גולש?

ספרא דדיינא
הודעות: 20
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2016 10:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ספרא דדיינא » ה' מאי 25, 2017 1:26 am

ברזלים כתב:אז מדוע באמת אתה גולש?



לא הבנתי את מי אתה שואל. שאלה זו יש להפנות לחייפענער, אני הקטן גולש כי האמת היא שהקב"ה כ-ן צ-ר-י-ך א-ת ז-ה!!!!!
מי שקצת מתבונן בספרי מוסר וחסידות יודע היטב כי כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא ברא אלא לכבודו. וכי בכל מה שיש בעולם ישנם משימות ותפקידים שיהודים יראי ה' צריכים להתמודד איתם ולתקן אותם כראוי. זה קורה דווקא ע"י שמשכילים להשתמש כפי שצריך בכל דבר ולנצל כל דבר לצד הטוב. לעבודת ה' ולכל מה שהוא רצון ה' ויריאיו.
מאותה סיבה, רצון ה' הוא שאכן ישתמשו עם פלאי הטכנולוגיה להחכים בתורה וכו' ולמעשי חסד ולכל דבר טוב, אף לצרכי פרנסה שיהודי זקוק להם כי כך גזרה חכמתו יתברך.
אדרבה, עבור מי ברא הקב"ה את כל התקדמות הטכנולוגיה בעולם? עבור כושים וגויים מתועבים? אין ספק כי הדבר נועד עבור יהודים יראי ה' שינצלו זאת כראוי וכנכון כרצון ה' ויריאיו למען הרבות כבוד שמים ועשיית רצונו.
אלא מאי? ישנן סכנות? אכן יש להתמגן ולהתגונן בכל טצדקי עם מקסימום של סינון וחסימה מתאימים כדי לצלוח את ההתמודדות בשלום, בדיוק כפי שיש להתאזר בעוז ולשמור את העיניים בעת שצועדים ברחוב רבי עקיבא בבני ברק (לצורכי פרנסה כמובן...) ובכל רחוב אחר.
כאמור, אין ספק כי העסקנים היקרים ואנשי ההצלה למיניהם אין להם שום היתר להשתמש עם מכשיר ללא סינון רח"ל.
לסיכום, אין ספק והדבר ברור כביעתא בכותחא שהקב"ה צ-ר-י-ך א-ת ז-ה!!!!!!!!!! והראיה שהוא ברא את כל אלו ומנגיש לנו את הדברים. (ואל תשאלו שוב ב"היתממות" מרדיו וטלוויזיה, כי הכלל הוא שמה שלא משמש אלא להבלים ואין בו צורך הוא אכן כלי שהקב"ה בראו למטרה זו שנתרחק ממנו לגמרי כמו כל דבר איסור ועבירה) סימן הוא שזו המשימה המוטלת עלינו כיום, בתפילה כי אכן נזכה להתמודד כראוי ולעשות הכל כרצון ה' ויריאיו וכל אחד בוודאי עליו לשאול בדעת רבו ולא לנטות ממנו ימין ושמאל.

ברזלים
הודעות: 563
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 3:11 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ברזלים » ה' מאי 25, 2017 2:00 am

יש מן ההיגיון במה שכתבת.

אך עם כל זאת צריך להכניס חזק לראש שמדובר ב"צעצוע" מסוכן ביותר שברגע אחד של אי שימת לב אתה יכול ליפול לשאול תחתית שאין למטה ממנה. ולכן לא בטוח שזה רצון ה' להתעסק עם זה כלל. ואשרי חלקו של מי שמסתדר בלעדיו.

סגי נהור
הודעות: 2206
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' מאי 25, 2017 2:05 am

אם הקב"ה לא היה צ--ר--י--ך את זה, הוא לא היה ב--ו--ר--א את זה, כי הקב"ה לא ברא דברים שהוא לא צריך (שבת עז, ב).

אמנם יש דברים שהוא ברא כדי לנסותנו וכדי שנתגבר עליהם, וזה גופא הצורך בהם.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 644
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ה' מאי 25, 2017 2:40 am

ברזלים כתב:יש מן ההיגיון במה שכתבת.

אך עם כל זאת צריך להכניס חזק לראש שמדובר ב"צעצוע" מסוכן ביותר שברגע אחד של אי שימת לב אתה יכול ליפול לשאול תחתית שאין למטה ממנה. ולכן לא בטוח שזה רצון ה' להתעסק עם זה כלל. ואשרי חלקו של מי שמסתדר בלעדיו.


כשבחור נכנס לישיבה, הרי הוא נכנס למצב שיכול להטמאות לטומאה שאין תחתון למטה הימנו. כאשר בן אדם נכנס לעבודה, הרי הוא נכנס למצב שיכול להטמאות בטומאה שאין טומאה למטה הימנו. כאשר בן אדם נולד, הרי הוא נכנס למצב שיכול להטמאות בטומאה שאין טומאה למטה הימנו. ועוד ועוד.

כל הגוזמאות על האינטרנט אינם מזיזים מאומה מהמציאות שככה הם החיים כהיום, וכל אחד חייב למצוא לו דרך איך להתמודד אתו. והדרכים הם שונים כמו שהאנשים הם שונים ואין תירוץ סיטונאי לכלל הציבור, וכל העושה על דעת עצמו הוא עושה, ואין לזרים אתו.

ואגיד לך עוד משהו המעיק על לבבי.
כאשר שומעים דיבורים נגד האינטרנט, שומעים הרבה מילים שמורים שהדובר יודע בדיוק מה קורה באינטרנט, הוא בקי בשבילי האינטרנט הרבה יותר משבילא דנהרדעא, ולא עקף על שום אחד מהבלוגס למיניהם וכדו'. ד"ז מצוי הוא אצל גדולי לוחמי האינטרנט, כאשר ביודעי ובמכירי קאמינא בעירי, שגדולי הלוחמים היו שמים ימים כלילות (או להיפך) על האינטרנט בדברים של מה בכך. אחד מגדולי המארגנים של אחד הכינוסים התראיין לאחד העיתונים לפני הכינוס, ופרט כל טענות הבלוגרס למיניהם (חצי מהם גם אני לא שמעתי עליהם עד ששאלתי את פי אחד העובדים שם במשרד, וב"ה גם הוא ידע) וענה עליהם. כך, שלא יעיז להגיד לנו שהוא מדבר על דבר שהוא בעצמו מאמין בו.

וגם אלו שאינם מתמחים כ"כ, מ"מ הם דורשים דרשות גבוהות כאילו יש פה איסור מוחלט ממשה מסיני, ורק מה שכתוב במודעות קיר הוא נר לרגלם, ורק לצורך פרנסה ולא יותר מצורך פרנסה, וגם אז חייב למעט ככל האפשר וכו'.

רבותי, אין בנין יכול ליבנות ע"י שקר! אתה יושב פה באינטרנט ומבלה את זמנך על אוצה"ח, ואתה עוד מדבר על מודעות קיר והדעת תורה המונח בהם?! אתה יודע בעצמך שזה שקר, למה אתה מרמה אותנו ואת עצמך? וזה דבר מצוי ביותר, שמדברים מדרגות והשגות, שאין להדובר שום הו"א לעמוד על ידם, וחשוב שעל ידי הדיבורים יגיע לאחוז אחד מהדרגות שהוא מפטפט עליהם. לא מיניה ולא מקצתיה! שקר הוא ושקר ליהוי! אתה ואלף כמותך יודעים שהאינטרנט מעורב טוב ורע. הא ראיה, אתה בעצמך מוכן להשתמש בה לבילוי ולשיחות פה באתר. ואין בזה בעיא. הבעיא היא הצביעות והשקר שאתה חושב שע"י הדיבורים המוגזמים לפחות תגיע לאמצע. חביבי אין הדבר כן. דיבורים של שקר מולידים שקר ולא יותר.

תודה בעצמך ולעצמך, שיש לך הנאה מהאינטרנט ואתה לא מאמין שזה כ"כ רע, ולא מפי מודעות קיר אנו חיים. תודה לעצמך שאתה מוכן לבלות את זמנך באינטרנט ואתה לא רואה בזה שום רע, אם אך לא חוטאים. תודה בעצמך ולעצמך שהדברים אינם פשוטים כלל לכלל העולם, וכל אחד מוצא לו דרך בדיוק כמו שאר עבודת ה'.
משקר נצמח שקר.

קראקובער
הודעות: 1868
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי קראקובער » ה' מאי 25, 2017 9:58 am

בלייקווד פעם דיבר רב הונגרי נגד האינטרנט ומאן דהו שאל אותו אחר כך: עד שאתה תוקף את האינטרנט מה עם האויברנט? ענה לו, נו נו, און וואס איז דאס? ענה לו והאינטרנט אתה כן יודע מה זה?!

דרומי
הודעות: 2443
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי דרומי » ה' מאי 25, 2017 11:11 am

קראתי את דברי האדמור מסלונים שהביאו קודם (וייש"כ למי שהעלם), ואם כי יש בדבריו תוכן מעניין ועשיר, הרי מתוך דבריו גופא נראה כי הוא מבין שזו גזירה שאין הציבור בכללו יכול לעמוד בה והוא מסיים בתפלה שאנשי שלומנו יתחזקו בזה וד"ל.

בינוני
הודעות: 528
הצטרף: ג' ספטמבר 13, 2016 11:50 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי בינוני » ה' מאי 25, 2017 11:49 am

מה שכתבתי פה מלכתחילה היה אולי ראוי שייכתב לבירור לשעה, אבל לא ראוי להיות כתוב לאורך זמן.
נערך לאחרונה על ידי בינוני ב ה' יוני 08, 2017 2:55 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

יוס'ל
הודעות: 331
הצטרף: ג' פברואר 28, 2012 9:39 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי יוס'ל » ה' מאי 25, 2017 12:45 pm

מש''כ מע''כ בעניין הסטוריית גלישה, קודם כל אלו שלא מחקו לפני שהביאו אליך סתם טיפשים.
חוץ מזה גם לי ניסיון בתחום וזה שבהיסטוריה יש דברים כעורים לא בהכרח שהבעלים צפה בזה יתכן שזו אחת מתוצאות החיפוש שפתח ומיד נחסם ע''י דף חסימה של אתרוג והכתובת החסומה עברה בעצם דרך הרשת שלו לחלקיק שניה ונשארה בתיקייה זמנית TEMP אך לא הגיעה להיפתח בדפדפן. אם תשים לב לפעמים דף החסימה עולה רק אחרי חלקיק שניה. שלא תחשוב על כל אלו כאילו הם בשאול תחתית/דיוטא תחתונה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 644
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ה' מאי 25, 2017 1:09 pm

בעיית האינטרנט הפתוח היא בעיא פרטית של הבן אדם שסובל מזה, והפתרון היא פתרון פרטית. כל אחד כפי המצב שלו ילך וימצא תרופה למכתו, זה ע"י הגימלאות מהאינטרנט, זה ע"י סינון עם רשימה שחורה, זה עם רשימה לבנה, כל אחד כפי הבנתו. בעיית שקרי התעמולה נגד האינטרנט היא בעיא סיטונאית, בעיא כללית של הדור ושם מתאים מלחמה.

זאת ועוד, בעית קצת לכלוך על המסך קטנה היא לעומת הבעיא הענקית של חינוך ודרך חיים של שקר. אם לא היינו יכולים לטפל אלא בבעיא אחת, הייתי מעדיף להלחם נגד השקר העוכרת את כל חלקה טובה שלנו, גם אם נישאר עם בעיית האינטרנט הפתוח.

בינוני
הודעות: 528
הצטרף: ג' ספטמבר 13, 2016 11:50 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי בינוני » ה' מאי 25, 2017 1:13 pm

אלו שיש להם אתרוג לא באים אלי.
(לגבי מחיקת ההיסטוריה בדפדפן, בלי קשר למה שהיה אצלי, מי שחושב שצריך למחוק רק שם הוא טיפש.)

המעיין
הודעות: 1051
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי המעיין » ה' מאי 25, 2017 1:16 pm

פירוש רש"י.
זה לא שאתה מסתכל בהיסטוריה כדי לעזור להם לדעת איזה אתרים הם צריכים. אתה למעשה עוקב אחריהם.

בינוני
הודעות: 528
הצטרף: ג' ספטמבר 13, 2016 11:50 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי בינוני » ה' מאי 25, 2017 1:25 pm

לכן הדגשתי לכתוב "בלי קשר למה שהיה אצלי", שלא יצוץ רש"י מן המעיין ויתלה בי עוונות.
אשמח לשמוע מה דעתך לגופו של עניין.

ספרא דדיינא
הודעות: 20
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2016 10:54 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ספרא דדיינא » ה' מאי 25, 2017 1:54 pm

בינוני כתב:לכן הדגשתי לכתוב "בלי קשר למה שהיה אצלי", שלא יצוץ רש"י מן המעיין ויתלה בי עוונות.
אשמח לשמוע מה דעתך לגופו של עניין.



לגופו של ענין, כבודו צודק ב100% שאסור לקדש מלחמה נגד אוסרי האינטרנט, וגם לא לקדש מלחמה נגד מתירי האינטרנט, כי חבל על כל האנרגיות והזמן היקר.
יש להקדיש כעת את כל כובד המשקל, את כל המשאבים והאנרגיות למען מטרה אחת ויחידה - למען החסימות והסינונים. זו חובת השעה בימים אלו ורק זה מה שיציל את כלל ישראל במצב שאנו נתונים בו כיום. כל שאר המערכות והמלחמות הינן בגדר בוקי סריקי שמזיקים יותר מה שהם מועילים.
אם העסקנים היו מקדישים את הכספים שהם השקיעו, לא לפרסומות ענק נגד ונגד ונגד - בעיתונות ובמודעות וכו' - אלא בפרסומת ובהסברה על חובת הסינון ובייעול תכניות הסינון המצב היה היום הרבה הרבה יותר טוב.
ושוב, על כל אחד לשאול בדעת רבו ולאורו יילך ומיניה לא ייטה ימין ושמאל.

המעיין
הודעות: 1051
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי המעיין » ה' מאי 25, 2017 1:56 pm

לגופו של עניין.
אם במילים לדיוטה התחתונה אתה מתכוון למה שאני חושב שאתה מתכוון.
ואם אתה לא טעית בזה שהם באמת נכנסו לאתרים כאלה.
ואם לא היה זה במקרה שלחצו על לינק ומייד עזבו.
וקל וחומר אם נכנסו יותר מפעם אחת וק"ו בן בנו של ק"ו אם הם אנשים נשואים והם עצמם נכנסו.

אז בהחלט לא מספיק לעשות להם אינטרנט מסונן (אע"פ שוודאי הכרח) אלא שיש בעייה חמורה ביותר של חינוך באותה חברה שאתה מדבר עליה אם זה החברה החרדית בכלל או קבוצה מסויימת בתוכה.

בינוני
הודעות: 528
הצטרף: ג' ספטמבר 13, 2016 11:50 am

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי בינוני » ה' מאי 25, 2017 2:33 pm

ברור שיש בעיה חמורה בחברה שאני חי בה - האנושות, ובפרט בקבוצה המסוימת בתוכה - הגברית.
לגבי הקבוצות בתוך החברה הזאת, לגבי הגויים והחילונים הרי אין מה לדון, לגבי החרדים אין מחקר מקיף (אלא שלי אישי), אבל לגבי הציונות הדתית יש סקר רציני, וממנה עולה שהיצה"ר מחנך את כ-ו-ל-ם באותה דרך.
(סקר שפורסם בעלון "עולם קטן" לקראת פסח תשע"א, התוצאות יצאו שוות אצל כלל אוכלוסיות הדתיים כולל החרדלים. לפי הסקר כשליש מבני הנוער עוקפים את הסינון! וגולשים באתרים אסורים. אם הם הצליחו לפרוץ את הסינון, אז מדובר באתרים ש'רימון' חסמו אותם (ולא נתיב...) וד"ל. בנוסף, מדובר בנערים שהודו מרצון במעשיהם, עורכי הסקר עצמם מודים שכנראה השיעור האמיתי יותר גבוה.
בסקר מעודכן יותר משנת תשע"ה שנערך ע"י מכון סמית ופורסם בעלון "מוצ"ש", הנתונים מדאיגים הרבה יותר. הסקר נערך בקרב בני נוער מכלל אוכלוסיות הדתיים, ולפיו כ60% מכירים באופן אישי חברים שנכנסים בכוונה ל"דיוטא תחתונה", ויותר מ50% הצהירו שהם עצמם נחשפים באינטרנט לתכנים כאלו. ואלו בני נוער שמסכימים להודות בזה.)

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 644
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת האדמו''ר מקרלין בענין הטכנלוגיה - עמדה חדשה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ה' מאי 25, 2017 2:51 pm

מעניין, בגלל שפה בארה"ב ידוע ומפורסם ש׳נתיב׳ הוא מערכת הסינון הכי קל לעקוף.


חזור אל “הבה נתחכמה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים