מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
ונתנו ידידים
הודעות: 600
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ה' אוגוסט 22, 2019 11:45 pm

יושב הארץ כתב:יש לי שאלה.

רבים מגדולי ישראל (החסידים והליטאיים) ראו בניסים שהיו כאן במלחמות כפקידה וסימני גאולה כמו ר' יחזקל לוינשטיין, הרב כהנמן, ר' יחזקאל סרנא, רש"ז אוירבך ועוד רבים, חוץ משיטת הרב שך זצ"ל שאדרבה ראה בזה ניסיון משמים לא להימשך אחרי הציונים, ועכשיו בדור האחרון נראה שרוב הת"ח (הליטאים) שבדור קיבלו דעתו.

השאלה האם זה אומר שהשיטות האחרות בטלות, כי כך רצה ה' ולכן העמיד את הרב שך בהנהגת הדור, (וכמו שאומר ר' חיים קניבסקי שליט"א שבכל דוד יש בחי' משה רבינו) וממילא אין להזכיר שיטות אחרות, וגם מי שלא תלמידו עליו להתבטל לדעתו?

כך צריך לומר.
ולגופו של ענין הנהגת הדור נראה לי שהוא ענין עכשוי ודור דור ומנהיגיו, אבל שאלה השקפתי של הדור שעבר אינו קשור לההנהגה העכשוי ודעת הרב שך בענין זה אינו אלא הדיעה הפרטית שלו ואינו מחייב

פרנקל תאומים
הודעות: 2784
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' אוגוסט 22, 2019 11:57 pm

ונתנו ידידים כתב:
יושב הארץ כתב:יש לי שאלה.

רבים מגדולי ישראל (החסידים והליטאיים) ראו בניסים שהיו כאן במלחמות כפקידה וסימני גאולה כמו ר' יחזקל לוינשטיין, הרב כהנמן, ר' יחזקאל סרנא, רש"ז אוירבך ועוד רבים, חוץ משיטת הרב שך זצ"ל שאדרבה ראה בזה ניסיון משמים לא להימשך אחרי הציונים, ועכשיו בדור האחרון נראה שרוב הת"ח (הליטאים) שבדור קיבלו דעתו.

השאלה האם זה אומר שהשיטות האחרות בטלות, כי כך רצה ה' ולכן העמיד את הרב שך בהנהגת הדור, (וכמו שאומר ר' חיים קניבסקי שליט"א שבכל דוד יש בחי' משה רבינו) וממילא אין להזכיר שיטות אחרות, וגם מי שלא תלמידו עליו להתבטל לדעתו?

כך צריך לומר.
ולגופו של ענין הנהגת הדור נראה לי שהוא ענין עכשוי ודור דור ומנהיגיו, אבל שאלה השקפתי של הדור שעבר אינו קשור לההנהגה העכשוי ודעת הרב שך בענין זה אינו אלא הדיעה הפרטית שלו ואינו מחייב

ב''מכתבים ומאמרים'' מבוארת דעתו שהניסיון הוא "הילכו בתורתי?", ולא "הימשכו אחר הציונים?". ודו''ק כי הנפק''מ משמעותית.

משולש
הודעות: 5518
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » ו' אוגוסט 23, 2019 12:12 am

בגמ' בברכות י"ב כתוב שאחרי שיתקיים הפסוק שהרבש"ע יקבץ הגלויות מארץ צפון וכו', הרי ששעבוד מלכויות יהיה עיקר ויציאת מצרים טפל, וע"פ הגר"א זה יהיה בתקופת משיח בן יוסף שאז אין בין עולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות, ואחרי זה תהיה מלחמת גוג ומגוג ורק אח"כ יבוא משיח בן דוד.

אז אחד מהשניים, או שעדיין לא התקבצו הגלויות מארץ צפון ויש עדיין שעבוד מלכויות, או שאנחנו לא מספיק מודים לה', וממילא יש עלינו תביעה לעשות כן.

אולי זה התקיים אחרי השואה שמי שחווה את מאורעות השואה והגיע לארץ ישראל היה כולו שיר ושבח לה' על שהביאנו לארץ ישראל. אגב, הרב וינטרוב מפרש שגוג ומגוג שבא אחר הקיבוץ גלויות זה שלטון הערב רב עצמו.

ונתנו ידידים
הודעות: 600
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ו' אוגוסט 23, 2019 12:20 am

פרנקל תאומים כתב:
ונתנו ידידים כתב:
יושב הארץ כתב:יש לי שאלה.

רבים מגדולי ישראל (החסידים והליטאיים) ראו בניסים שהיו כאן במלחמות כפקידה וסימני גאולה כמו ר' יחזקל לוינשטיין, הרב כהנמן, ר' יחזקאל סרנא, רש"ז אוירבך ועוד רבים, חוץ משיטת הרב שך זצ"ל שאדרבה ראה בזה ניסיון משמים לא להימשך אחרי הציונים, ועכשיו בדור האחרון נראה שרוב הת"ח (הליטאים) שבדור קיבלו דעתו.

השאלה האם זה אומר שהשיטות האחרות בטלות, כי כך רצה ה' ולכן העמיד את הרב שך בהנהגת הדור, (וכמו שאומר ר' חיים קניבסקי שליט"א שבכל דוד יש בחי' משה רבינו) וממילא אין להזכיר שיטות אחרות, וגם מי שלא תלמידו עליו להתבטל לדעתו?

כך צריך לומר.
ולגופו של ענין הנהגת הדור נראה לי שהוא ענין עכשוי ודור דור ומנהיגיו, אבל שאלה השקפתי של הדור שעבר אינו קשור לההנהגה העכשוי ודעת הרב שך בענין זה אינו אלא הדיעה הפרטית שלו ואינו מחייב

ב''מכתבים ומאמרים'' מבוארת דעתו שהניסיון הוא "הילכו בתורתי?", ולא "הימשכו אחר הציונים?". ודו''ק כי הנפק''מ משמעותית.

אם כדבריך אז אין כאן מחלוקת כלל ובטלה כל שאלת יושב הארץ

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 12:23 am

לא נכון:

הקבלה שבידינו, המסורה לנו מאבות אבותינו, היא שישועת ה' באה אך ורק
אם ניטיב דרכינו ונשוב אל ה', אבל, ח"ו, אם לא ניטיב דרכינו, אין זו ישועה!,
ואם בכל זאת מדמים אנו לראות ישועה גם כעת, כשמצבנו הרוחני הוא בנסיגה,
עלינו לדעת שאין זו אלא נסיון וח"ו בסופו של דבר, עלול להתגלות כי אין זה
ישועה והרוחה כלל.
ומה כואב הלב, לשמוע דרשות כי עלינו ללמוד מאיזה גוי, ערל וטמא, שידו
מלוכלך בדמינו, שהוא יהיה הדוגמא עבורינו על אומץ לבו ועמידתו על דעתו,
בלי להכנע ללחצים, הרעיונות האלו אינם לפי רוח ישראל סבא, כי לא כדרכי
אומות העולם דרכינו, הם כל חיותם ויניקותם היא מברכתו של יצחק אבינו
לעשו, על חרבך תחיה.
הם מחויבים ללחום בכוחם על זכויותיהם, כי כל ברכתם מותנים בכח החרב,
ואילו אנו, מתברכים מברכת יצחק אבינו ליעקב "ויתן לך האהים" משמעותה
של אותה ברכה היא, כי אנו זוכים בארצנו מכח מתנה מהקב"ה, ובשום אופן
איננו יכולים לזכות בארץ ישראל בעצמנו בכוחנו, לפני זמן הגאולה שנקבע
משמים. עם ישראל הוא עדיין בגלות, עד ביאת הגואל.

ואפילו בזמן שנמצא בארץ ישראל, כיבושה של ארץ ישראל כיום והמצאותנו
בה, אינה גאולה ולא אתחלתא דגאולה.

המושגים "גלות" ו"גאולה" מתיחסים למצבים שבהם מתיחד הקב"ה לעם
ישראל, ולא לעובדות שנקבעות ביוזמה עצמית, אדרבה, מצווים אנו שלא
להתגרות באומות העולם. אם רצונינו ללמוד לקח, עלינו ללמוד מפרשת
"ויעפילו לעלות אל ראש ההר" שהיה הנסיון הראשון לכיבוש הארץ ביוזמה
עצמית, וסופו שנגמר ב"ויכום" במדבר יד מד.

העצה היחידה שיש לנו כיום, ביחסנו עם הערבים, היא עצתם של חז"ל בדרשתם
על הפסוק "הקול קול יעקב והידים ידי עשו", בזמן שקול קול יעקב נשמע בבתי
כנסיות ובבתי מדרשות אין ידים ידי עשו, ואין עצה אחרת כי "אם ה' לא ישמור
עיר שוא שקד שומר". עכ"ל.

ונתנו ידידים
הודעות: 600
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ו' אוגוסט 23, 2019 12:42 am

יושב הארץ כתב:לא נכון:

הקבלה שבידינו, המסורה לנו מאבות אבותינו, היא שישועת ה' באה אך ורק
אם ניטיב דרכינו ונשוב אל ה', אבל, ח"ו, אם לא ניטיב דרכינו, אין זו ישועה!,

כל זה לא נכון ואיני יודע מי הם אבות אבותיך ומקרא מפורש הוא (בחקותי כו מד) ואף גם זאת בהיותם בארץ איביהם לא מאסתים ולא געלתים לכלתם להפר בריתי אתם כי אני ה' אלהיהם:
ועי' מלכים ב פרק יד פסוקים כג-כח: בשנת חמש עשרה שנה לאמציהו בן יואש מלך יהודה מלך ירבעם בן יואש מלך ישראל בשמרון ארבעים ואחת שנה: ויעש הרע בעיני ה' לא סר מכל חטאות ירבעם בן נבט אשר החטיא את ישראל: הוא השיב את גבול ישראל מלבוא חמת עד ים הערבה כדבר ה' אלהי ישראל אשר דבר ביד עבדו יונה בן אמתי הנביא אשר מגת החפר: כי ראה ה' את עני ישראל מרה מאד ואפס עצור ואפס עזוב ואין עזר לישראל: ולא דבר ה' למחות את שם ישראל מתחת השמים ויושיעם ביד ירבעם בן יואש: ויתר דברי ירבעם וכל אשר עשה וגבורתו אשר נלחם ואשר השיב את דמשק ואת חמת ליהודה בישראל הלא הם כתובים על ספר דברי הימים למלכי ישראל:

ונתנו ידידים
הודעות: 600
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ו' אוגוסט 23, 2019 12:46 am

קו ירוק כתב:כשאני רואה שם האשכול זה מעביר בי סלידה.
ראוי היה לשנות את שמו של האשכול הצורם/המתריס, אולי 'הכרת הטוב במדינת ישראל', או האם יש 'טוב' במהותה של מדינת ישראל.

לשבח להקב"ה אנו צריכים על הפקידה שפקד את עמו, ויש פה קיבוץ גדול של נדחי ישראל ויראי השם עובדי השם בטהרה.
לשבח להקב"ה צריך על שהתקיימה 'נבואת' החפץ חיים זיע"א, 'ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש'.

לשבח על המדינה. האם אנחנו הזויים? אני משפשף את עיני ולא יודע להחליט.
הישות הנקראת מדינה היא קריאת תיגר יומיומית ושעה שעה נגד אלוקים ועמו, ונגד כל אמות המידה המוסריות. מלחמה על הנפש להחריב את עם השם.
וכי מדינת ישראל הטיבה עם עם השם? ומה אמר ר' שמעון, 'כל מה שעשו לצורך עצמן עשו', בנו שווקים להושיב בהם זונות - בנו מדינה לזנות נגד השם (כפי שהזכירו כבר).
ואנחנו מתברכים בה?

מה שעשו לצורך עצמן עשו ומ"מ לנו יצא טובה מזה וע"ז אפשר לשבח. כי בלי מדינה לא הי' לנו שווקים ורחובות כלכלה וכו' וכו' והיינו חיים בין הערבים כמו יתר מדינות הערביות בעוני ובחוסר כל. ואם כן גם מדינת ישראל הוא לרוח כל האשכול טובה שעשה לנו הקב"ה אם כי ע"י עוברי דבריו שכונתיהם הי' לרעה.

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 12:49 am

ונתנו ידידים כתב:
יושב הארץ כתב:לא נכון:

הקבלה שבידינו, המסורה לנו מאבות אבותינו, היא שישועת ה' באה אך ורק
אם ניטיב דרכינו ונשוב אל ה', אבל, ח"ו, אם לא ניטיב דרכינו, אין זו ישועה!,

כל זה לא נכון ואיני יודע מי הם אבות אבותיך ומקרא מפורש הוא (בחקותי כו מד) ואף גם זאת בהיותם בארץ איביהם לא מאסתים ולא געלתים לכלתם להפר בריתי אתם כי אני ה' אלהיהם:
ועי' מלכים ב פרק יד פסוקים כג-כח: בשנת חמש עשרה שנה לאמציהו בן יואש מלך יהודה מלך ירבעם בן יואש מלך ישראל בשמרון ארבעים ואחת שנה: ויעש הרע בעיני ה' לא סר מכל חטאות ירבעם בן נבט אשר החטיא את ישראל: הוא השיב את גבול ישראל מלבוא חמת עד ים הערבה כדבר ה' אלהי ישראל אשר דבר ביד עבדו יונה בן אמתי הנביא אשר מגת החפר: כי ראה ה' את עני ישראל מרה מאד ואפס עצור ואפס עזוב ואין עזר לישראל: ולא דבר ה' למחות את שם ישראל מתחת השמים ויושיעם ביד ירבעם בן יואש: ויתר דברי ירבעם וכל אשר עשה וגבורתו אשר נלחם ואשר השיב את דמשק ואת חמת ליהודה בישראל הלא הם כתובים על ספר דברי הימים למלכי ישראל:


...
נערך לאחרונה על ידי יושב הארץ ב א' דצמבר 08, 2019 10:38 am, נערך 5 פעמים בסך הכל.

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 1:09 am

ונתנו ידידים כתב:
קו ירוק כתב:כשאני רואה שם האשכול זה מעביר בי סלידה.
ראוי היה לשנות את שמו של האשכול הצורם/המתריס, אולי 'הכרת הטוב במדינת ישראל', או האם יש 'טוב' במהותה של מדינת ישראל.

לשבח להקב"ה אנו צריכים על הפקידה שפקד את עמו, ויש פה קיבוץ גדול של נדחי ישראל ויראי השם עובדי השם בטהרה.
לשבח להקב"ה צריך על שהתקיימה 'נבואת' החפץ חיים זיע"א, 'ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש'.

לשבח על המדינה. האם אנחנו הזויים? אני משפשף את עיני ולא יודע להחליט.
הישות הנקראת מדינה היא קריאת תיגר יומיומית ושעה שעה נגד אלוקים ועמו, ונגד כל אמות המידה המוסריות. מלחמה על הנפש להחריב את עם השם.
וכי מדינת ישראל הטיבה עם עם השם? ומה אמר ר' שמעון, 'כל מה שעשו לצורך עצמן עשו', בנו שווקים להושיב בהם זונות - בנו מדינה לזנות נגד השם (כפי שהזכירו כבר).
ואנחנו מתברכים בה?

מה שעשו לצורך עצמן עשו ומ"מ לנו יצא טובה מזה וע"ז אפשר לשבח. כי בלי מדינה לא הי' לנו שווקים ורחובות כלכלה וכו' וכו' והיינו חיים בין הערבים כמו יתר מדינות הערביות בעוני ובחוסר כל. ואם כן גם מדינת ישראל הוא לרוח כל האשכול טובה שעשה לנו הקב"ה אם כי ע"י עוברי דבריו שכונתיהם הי' לרעה.

הרי רבי שמעון אמר שכל מה שעשו לצורך עצמן עשו. ואין הכרת טובה. ור' יהודה לא נחלק עליו שזה כך, אלא רק האם מותר לשבח מאימת המלכות. ראה מהרש"א ח"א שם.
לשבח להקב"ה שיש לנו האפשרות לשמור מצוות כן. לא חושב שהאנגלים היו מפותחים פחות מהציונים... תאמין לנו הם היו מוצלחים מהם בכל שטח. כל המחלקות והמשרדים והחוק כיום הוא המשך מנדטורי..

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 1:36 am

כך אתה מזלזל בחברי כנסת שלנו שאנחנו כ"כ נלחמים להכניסם לכנסת המינים, ורוקדים בצהלה על המנדט השמיני, ועושים על כך עצרות הודיה.

על זה שהרבש"ע קיבץ אותנו לכאן, והכתוב אומר הודו לה' כי טוב ... אשר קבצם ממזרח וממערב מצפון ומים, וכו' וכו', זה כלום. אין כאן שום קידוש ה' בדבר, ולא צריך (שלא לומר אסור) להודות על כך.

זה המזמור נאמר על קיבוץ גלויות הקודם לימות המשיח למען יוכלו המון ישראל לשוב בו בתשובה כמבואר ביחזקאל. בואו נשתחוה ונכרעה - אתם פדויי ד' בואו ונשתחוה להודות לשמו עתה על אשר גמלנו ... היום בקיבוץ גליות. ... אתם בני קיבוץ גליות אל תהיו כמותם [כמו דור המדבר] שמעו בקולו להביט נפלאות מתורתו ומצוותיו. (ספורנו)

עולם הפוך ראיתי.

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 1:53 am

לא כ"כ הבנתי. אבל תכל'ס מי ששמח מודה שיש לו חברי כנסת שנלחמים לדעתו על קדשי ישראל.
וכן, אני שמח שיש קיבוץ גלויות גדול של שומרי תורה. אבל על שלטון חילוני שנלחם בקדשי ישראל ומשחית את עם ישראל אני עצוב, וזה חלק מהייתי ולא אחמיניה, ואולי גם הנסיון של אנשים שחושבים שאלו אותות שמחת הגאולה זה ייתי ולא אחמיניה... גם הח"ח כבר אמר שהיתה פקידה אבל חושש שהחפשים יקלקלו...

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 1:59 am

קו ירוק כתב:לא כ"כ הבנתי. אבל תכל'ס מי ששמח מודה שיש לו חברי כנסת שנלחמים לדעתו על קדשי ישראל.
וכן, אני שמח שיש קיבוץ גלויות גדול של שומרי תורה. אבל על שלטון חילוני אני עצוב. גם הח"ח כבר אמר שהיתה פקידה אבל חושש שהחפשים יקלקלו...


ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא.

מי שנשאר בחו"ל מהחילונים הוא בסכנת הכחדה.

לגבי הבחירות, צועקים שזה קידוש ה' על כל אחד שנכנס לכנסת המינים. (בין אם הוא בקואליציה ובין אם לא, בתנאי שזה יהיה משלנו...).

כל יהודי שעולה לארץ ישראל שה' הבטיח לנו זה לא קידוש ה', כל הגויים כבר מכירים שזה נס שמימי שה' קיבץ אותנו לכאן, רק אנחנו ממאנים להתבונן ולהודות לה' על כך.

כמו כן במלחמת ששת הימים אפ' הציונים אמרו בתחילה שאצבע אלוקים היא, והיה קידוש ה' נורא בכל האומות.

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 2:08 am

היות ואתה דורש כמשה מפי הגבורה, אז רבותינו שכנראה קרובים יותר למשה, ראו דברים בעין אחרת ממה שהצגת בהודעתך האחרונה..
אמנם יהודי יכול להכיל יותר מאשר הגדרות ש/ל, ובכל אופן יש בסיס שממנו מתפלגים הצבעים. והוא שונה

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 2:16 am

נכון זה חלק מהייתי ולא אחמיניה, אבל זה לא אומר שלא צריך להודות על החלק הטוב, כמו אשה בצירי לידה שמודה על הלידה אפי' שזה בא מתוך ייסורים נוראיים.
ושוב, אני חלילה לא אומר להודות על "המדינה" אלא על זה שה' מקבץ אותנו אחרי 2000 שנה לארץ ישראל ומנחיל לנו את הארץ. ושומר אותנו בכל יום בהשגחה פרטית נוראית מכל אויבינו מסביב, וכמוזכר באשכולות סמוכים שמי שהתחיל התהליך בפועל זה תלמידי הבעש"ט והגר"א ולא הציונים.

אלפי שנה אנחנו אומרים לה:' "הושיענו ה"א וקבצנו מן הגויים - להודות לשם קדשך להשתבח בתהילתך".

"כי אתם באים אל ארץ כנען" הלכה עד שלא נכנסו לארץ כיצד היו מברכין על המזון שנו רבותינו עד שלא נכנסו לא"י היו מברכין ברכה א' הזן את הכל משנכנסו לא"י היו מברכין על הארץ ועל המזון משחרבה הוסיפו בונה ירושלים משנקברו הרוגי ביתר הוסיפו הטוב והמטיב הטוב שלא הסריחו והמטיב שנתנו לקבורה ואין לך חביבה מכולם יותר מברכת על הארץ ועל המזון שכך אחז"ל כל מי שאינו מזכיר בבהמ"ז על הארץ ועל המזון ארץ חמדה וברית ותורה וחיים לא יצא ידי חובתו, אמר הקדוש ברוך הוא חביבה עלי ארץ ישראל יותר מן הכל למה שאני תרתי אותה וכה"א (יחזקאל כ, ו): "ביום ההוא נשאתי ידי להם וגו' ארץ אשר תרתי להם זבת חלב ודבש צבי היא לכל הארצות" וכה"א (ירמיה ג, יט): "ואתן לך ארץ חמדה נחלת צבי צבאות גוים".
נערך לאחרונה על ידי יושב הארץ ב א' אוגוסט 25, 2019 12:36 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

ונתנו ידידים
הודעות: 600
הצטרף: ה' יולי 14, 2016 9:27 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ונתנו ידידים » ו' אוגוסט 23, 2019 7:04 am

קו ירוק כתב:
ונתנו ידידים כתב:מה שעשו לצורך עצמן עשו ומ"מ לנו יצא טובה מזה וע"ז אפשר לשבח. כי בלי מדינה לא הי' לנו שווקים ורחובות כלכלה וכו' וכו' והיינו חיים בין הערבים כמו יתר מדינות הערביות בעוני ובחוסר כל. ואם כן גם מדינת ישראל הוא לרוח כל האשכול טובה שעשה לנו הקב"ה אם כי ע"י עוברי דבריו שכונתיהם הי' לרעה.

הרי רבי שמעון אמר שכל מה שעשו לצורך עצמן עשו. ואין הכרת טובה. ור' יהודה לא נחלק עליו שזה כך, אלא רק האם מותר לשבח מאימת המלכות. ראה מהרש"א ח"א שם.
לשבח להקב"ה שיש לנו האפשרות לשמור מצוות כן. לא חושב שהאנגלים היו מפותחים פחות מהציונים... תאמין לנו הם היו מוצלחים מהם בכל שטח. כל המחלקות והמשרדים והחוק כיום הוא המשך מנדטורי..

אין הכרת טובה להם אבל להקב"ה יש על שסיבב ההצלחות שיש על ידיהם.
נתן לנו האפשרות לשמור מצוות - נכון, וגם האפשרות לחיות חיים טובים בגשמיות.
לא נראה לי שבדרך הטבע שלטון המנדט הי' מחזיק מעמד וכמו בשאר מקומות בעולם שנתתבטל, וסוף סוף היינו חוזרים לשליטת הערבים והיישוב היתה נראית כמו אצל הפלסטינאים ומקסימום כמו שאר מקומות הערבים.
יושב הארץ כתב:הבאתי ציטוט של דברי הרב שך, לא מאבותי.

הרב שך קיבל כמעט לגמרי את שיטת סאטמאר על השלוש שבועות וכו'.

שומע. אם כי אני לא רואה שהוא חולק על הדברים הנפלאים מר' יחזקאל לוינשטיין, רק שהוא שולל לגמרי את הכחי ועוצם ידי וזה איני שיטת סטמר דוקא, כולם מודים לו בזה, ועדיין אפשר לומר כמו שהעיררו לך שהנסיון הוא הילכו בתורתי.
דבריו הראשונים באמת איני מבין וכמו שהקשיתי מפסוקים מפורשים ואולי אינו אלא הפלגה בדבריו ולאו דוקא.
העיקר מה שאומר שאינו התחלתא דגאולה וכבר אמרו פה דאתחלתא דגאולה ליכא וקיבוץ גליות איכא ויל"ע בזה.

עקביה
הודעות: 3044
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי עקביה » ו' אוגוסט 23, 2019 10:43 am

יושב הארץ כתב:הרב שך קיבל כמעט לגמרי את שיטת סאטמאר על השלוש שבועות וכו'.

מהיכן לוקח מר רעיון זה?

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 11:23 am

ונתנו ידידים כתב:אין הכרת טובה להם אבל להקב"ה יש על שסיבב ההצלחות שיש על ידיהם.
נתן לנו האפשרות לשמור מצוות - נכון, וגם האפשרות לחיות חיים טובים בגשמיות.
לא נראה לי שבדרך הטבע שלטון המנדט הי' מחזיק מעמד וכמו בשאר מקומות בעולם שנתבטל, וסוף סוף היינו חוזרים לשליטת הערבים והיישוב היתה נראית כמו אצל הפלסטינאים ומקסימום כמו שאר מקומות הערבים.

כלומר חושב לך להזכיר שהקב"ה סיבב על ידם..
כלומר אתה פסקת דין הלכה למעשה שאנחנו חייבים הכרת טובה להקב"ה על כך שהוא בנה את הארץ ע"י מלכות הרשעה - רומי. ויש לנו הכרת הטוב כלפיהם גם.
מה לעשות שדעת בעלי בתים היפך דעת תורה, והגמרא בשבת לג: שמלמדת אותנו אורחות חיים קבעה לכולי עלמא (גם לר' יהודה, רש"א שם) שאין לנו הכרת הטוב כלפם, והם לא נזכרים אלא לגנאי על כל פעלם! וכך להדיא בע"ז ב: נפסק בסתם כר"ש: כל מה שעשיתם לצורך עצמכם עשיתם.
ולא מעניין אותנו מאום מאיזה מעשי אדם מאותה קבוצה, קבלנו את הטובה הזו. אנחנו אוכלים את השובע בלא להוקיר טובה לשלטון הרע, והם יורדים לבאר שחת אא"כ יחזרו בתשובה.
מעבר לכך מדינת ישראל הינה נסיון. כי סיר הבשר מפתה להתקרב עליהם ולהשיל יראת שמים בשם התקרבות זו (ללא קשר לאזהרה פן תאכל ושבעת וגו', ורם לבבך).

מבלי להכנס לאיך היתה נראית המדינה בצל האימפריה הבריטית, דומה שבראש וראשונה חשובים חיי תורה ומצוות של כלל ישראל, ולא שלא יגרעו מאתנו חלילה וחס חיי התענוגות.

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על ארץ ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 12:44 pm

וז"ל החרדים:

וצריך כל איש ישראל לחבב את ארץ ישראל ולבא אליה מאפסי ארץ בתשוקה גדולה כבן אל חיק אמו , כי תחילת עווננו שנקבעה לנו בכיה לדורות יען מאסנו בה שנאמר (תהלים קו, כד) וימאמו בארץ חמדה, ובפדיון נפשנו מהרה יגלה כתיב (שם קב, טו) כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו, ושם נאמר (יד) אתה תקום תרחם ציון, ולפיכך היו האמוראים מנשקים עפרותיה ואבניה בבואם אליה ומה טוב ומה נעים לשיר שיר ידידות אשר יסד ר ' יהודה הלוי עליה באהבה רבה, תחילת השירה, ארץ הקדושה יקרה חמודה וכו ', כן אנו משוררים על ציון רבי יהודה בר אלעאי כל ערב ר "ח בשמחה רבה ומתחננים לאל שאל יגרשנו מעליה. גם הקרובים והרחוקים אשר חוצה לה ראוי להם שיהיו נכספים ותאבים אליה, כי כשם שבחר בהם כך בחר בא"י ויחד אותה להם ואין נקראין גוי אחד אלא עמה שכך פירש רשב "י על מקרא שכתוב ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ ומצינו במדרש שהקב "ה אמר לאברהם אבינו פעם ראשונה שילך לארץ ישראל ויראנה ויחזור ואחר שחזר לא נתן לו רשות לחזור ללכת לארץ ישראל עד חמש שנים ואותן חמש שנים היה משתוקק לחזור ללכת והוא אמר זה הפסוק (שם נה, ז ) מי יתן לי אבר כיונה אעופה ואשכונה הנה ארחיק נדוד אלין במדבר סלה, מוטב ללון במדברות של ארץ ישראל ולא ללון בפלטריות של חוצה לארץ, והיה תאב, ומשהורשה, כתיב וילך אברם כאשר דבר אליו ה', וקודם בואו אל הארץ לא היה משתוקק אבל אחר שבא שמה פעם ראשונה וראה במראה הנבואה יקר תפארת קדווטת הארץ, אז נכסוף נכסף , וממנו נלמד לדורות אנחנו יוצאי חלציו להיות נכספים כמוהו אע "פ שיושביה בצער, על מנת כך נהיה שמחין ביסורין. וזהו טעם סמיכת פרשת עמלק וביאת ארץ ישראל בפרשת כי תבא, כמו שאמרו ז"ל ג' מתנות נתן הקב "ה לישראל ולא נתנן אלא על ידי יסורין, ואלו הן תורה וארץ ישראל ועולם הבא, וכי היכי דבביאה ראשונה בא עמלק הכא נמי בקיבוץ גליות כשרוצים לבא לא"י עמלק מזדמן להם בדרך וכאשר עינינו רואות היום תמיד, ירא ה' וישפוט .

והתחיל בתיבת והיה, הוא אחד משנים עשר צירופין של השם הקדוש, רמז כי הדר בארץ ישראל דבק בה' הפך הדר בחו"ל , היינו הישראל שדומה למי שאין לו אלוה, ונקט צרוף זה רמז למה שאז"ל כל מקום שנאמר והיה לשון שמחה הוא. וכתב רמב "ן במנין תרי"ג מצות ישיבת א"י כל עת ורגע שהאדם בא"י הוא מקיים המצוה זו, וידוע שעיקר שכר המצוה על השמחה הגדולה בה כדכתיב (דברים כח, מז ) תחת אשר לא עבדת את ה ' אלהיך בשמחה , אם כן צריך היושב בארץ ישראל להיות שמח תדיר במצוותו התדירה באהבתו אותה וגם צריך להיות ירא וחרד כדכתב רשב "יכל פקודא דלאו איהו ברחימו ודחילו לאו פקודא היא לכך אמרו באבות דרבי נתן הוי שש וחרד על המצות . והנה תיבת והיה אצל מצות ישיבת א"י רמז לשמחת המצוה, וסמיכות הפרשה לעמלק רמז לחרדה במצוה מהרצועה התלויה באויר, ויסורין של א"י הן מן האומות מ"ה הן מן החולאים, מזבח כפרה הם, כדבר שנאמר (ישעיה לג, כד) ובל יאמר שכן חליתי העם היושב בה נשוא עון. וזה רמוז גם כן בפסוק זה בסופי תיבות והיה כי תבא אלא הארץ אשר ה' אלהיך נותן לך נחלה, נכ"ה, והוא לשון מנכה לו מן הדמים, וכדפרש"י בפסוק אולי אוכל נכה בו, ופירוש הענין, שעל ידי הצרות שבא"י מתנכים ומתמעטים העונות והעם היושב בה נשוא עון, יכתיב וכפר אדמתו עמו. ודוקא בעונות קלים ששבים ומתחרטים עליהם ויסורין אלו ממרקין, ובעת מותו של אדם הולך נכוחו לגן עדן. עכ"ל.
נערך לאחרונה על ידי יושב הארץ ב ו' אוגוסט 23, 2019 12:48 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 12:45 pm

ומה זה קשור לכותרת האשכול בדיוק?
חשבתי שהחרדים מדבר על ארץ ישראל, בסוף כנראה הוא מדבר על מדינת ישראל..

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 12:50 pm

עקביה כתב:
יושב הארץ כתב:הרב שך קיבל כמעט לגמרי את שיטת סאטמאר על השלוש שבועות וכו'.

מהיכן לוקח מר רעיון זה?

הוא דבר על התגרות באומות שזו מאזהרת ג' שבועות שלא יעלו כחומה. וכמובן התגרות אקטואלית ולא מה שהיה - שאינו לנידוננו.
ההבדל היחיד (והמשמעותי) בין סטאמר לרבותנו מעתיקי השמועה היה שהאדמו"ר מסאטמער ודעמיה אחזו שהדרך להלחם במלכות הרשעה היא להתנתק מהם כאילו הם אויר. ובמילה אחת ידועה 'איני מכיר'. ואילו רבותנו אחזו להלחם בכלים שלהם ולגזול החנית מיד המצרי - אבל בשביל להלחם. אנחנו לא חלק מהם בשום צד קל.

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 12:52 pm

רוב רבותינו מעתיקי השמועה לא אחזו שחל עדיין ג' שבועות, בפרט אחרי הצהרת בלפור, וידועה החלטת מועצת גדולי התורה לפני קום המדינה וכו', ודעת המשך חכמה ועוד רבים.

פילווישוק
הודעות: 46
הצטרף: ו' יולי 19, 2019 1:06 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי פילווישוק » ו' אוגוסט 23, 2019 1:09 pm

מבלי לנקוט עמדה בין ההרים הרמים, ראיתי לנכון להביא את אמרתו המופלאה של הגה"צ רבי שמחה ווסרמן זצ"ל, בנו של מרן ר' אלחנן הי"ד זצ"ל, שמבטאת את הגישה שלו לתקומת ארץ ישראל בדורינו.
הפסוקים בירמיה מוכרים לנו:
כֹּה אָמַר ה', קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע, נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים, רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ, מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּוּ:
כֹּה אָמַר ה'!
מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי - וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה, כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם ה' - וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב.
וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה' - וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלם.
יש כאן כפילות. יש שכר לפעולתך – ויש תקוה לאחריתך. ושבו מארץ אויב – ושבו בנים לגבולם.
אומר ר' שמחה.
רחל אמנו בוכה על בניה, על ארץ ישראל השוממה. הקב"ה מנחם אותה. יבוא זמן שישובו לכאן. יבנו את הארץ. יפריחו את השממה. אך אלה לא יבואו לכאן כ'בנים', הם ישובו 'מארץ אויב', יברחו מן הרדיפות ברוסיה ובשאר ארצות, ויבואו לכאן כחלוצים. אבל לא זו הנחמה. לא זו התקוה לאחריתך.
'ושבו בנים לגבולם'!
נחמת רחל הוא ש'הבנים' ישובו. היהודים הנאמנים, שומרי התורה, אלו שעמדו בכל תלאות הגלות ועדיין חבוקה ודבוקה בך...
ולא רק הם. גם אלה שנשארו מאותם ששבו מארץ אויב, גם הם חוזרים בתשובה והופכים להיות 'בנים'!
והבנים האלו ישובו 'לגבולם'! לא 'מארץ אויב', לא בגלל הרדיפות בחוץ לארץ, אלא בגלל חיבתם לארץ הקדושה.

קראקובער
הודעות: 2835
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קראקובער » ו' אוגוסט 23, 2019 1:56 pm

קו ירוק כתב:ההבדל היחיד (והמשמעותי) בין סטאמר לרבותנו מעתיקי השמועה היה שהאדמו"ר מסאטמער ודעמיה אחזו שהדרך להלחם במלכות הרשעה היא להתנתק מהם כאילו הם אויר. ובמילה אחת ידועה 'איני מכיר'. ואילו רבותנו אחזו להלחם בכלים שלהם ולגזול החנית מיד המצרי - אבל בשביל להלחם. אנחנו לא חלק מהם בשום צד קל.

זה נכון בתיאוריה אבל בפרקטיקה ברגע שנכנסים לקואליציה כן שר, לא שר, סגן במעמד שר (יום אחד עוד יהיה מטעם אגודה סגן ראש הממשלה במעמד של ראה"מ..) אתה חלק מהנהגת המדינה, זאת עובדה.

עקביה
הודעות: 3044
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי עקביה » ו' אוגוסט 23, 2019 2:15 pm

קו ירוק כתב:
עקביה כתב:
יושב הארץ כתב:הרב שך קיבל כמעט לגמרי את שיטת סאטמאר על השלוש שבועות וכו'.

מהיכן לוקח מר רעיון זה?

הוא דבר על התגרות באומות שזו מאזהרת ג' שבועות שלא יעלו כחומה. וכמובן התגרות אקטואלית ולא מה שהיה - שאינו לנידוננו.
ההבדל היחיד (והמשמעותי) בין סטאמר לרבותנו מעתיקי השמועה היה שהאדמו"ר מסאטמער ודעמיה אחזו שהדרך להלחם במלכות הרשעה היא להתנתק מהם כאילו הם אויר. ובמילה אחת ידועה 'איני מכיר'. ואילו רבותנו אחזו להלחם בכלים שלהם ולגזול החנית מיד המצרי - אבל בשביל להלחם. אנחנו לא חלק מהם בשום צד קל.

כבר התווכחנו על זה כאן בעבר.
לענ"ד ההתגרות באומות עליה דיבר הרב שך אין לה שום קשר לג"ש.
זו סתם גישה מעשית ומפוכחת של מי שאינו שותף למחשבה שהמדינה היא ראשית צמיחת גאולתנו.

ככל שאני מבין ההבדל בין סאטמר לרב שך הוא יותר עמוק. הויוא"מ רואה במדינה משהו בעל משמעות גדולה מאד, ממש כמו תלמידי הרצי"ה היותר משיחיים, אלא שאצלם זה מסיטרא דקדושה ואילו אצל הויא"מ זה מסיטרא אחרא. כלומר, זו לא סתם התארגנות של כמה אנשים המעוניינים לנהל את חייהם באופן מוצלח יותר ממה שהיה בגלות, ואנו החרדים צריכים לראות כיצד להסתדר אתם, אלא מעשה שטן איום ונורא, שבא לעכב את הגאולה ולהוריד את כל הנותנים לו יד לבאר שחת.

לדעת הרב שך אלה ואלה מבלבלים את המוח.

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 2:18 pm

הגזירה של שלטון הערברב כתוב בזוהר ובכתבי הגר"א על הכתוב לך רד כי שחת עמך, שזה עונש על כך שמשה רבינו קירב את הערב רב ולכן באחרית הימים הם ישלטו על הת"ח.

זה אולי מסביר למה הת"ח לא יכולים להרגיש שיש כאן איזה אתחלתא דגאולה או קיבוץ גלויות, זה כנראה חלק מהגזירה.

מ"מ מותר לנו לכוון יותר בברכת הארץ וברכת השנים וכו' להודות לה' על כל הטוב. ולא להיות כפויי טובה ח"ו.

מעט דבש
הודעות: 3176
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי מעט דבש » ו' אוגוסט 23, 2019 3:10 pm

עקביה כתב:
קו ירוק כתב:
עקביה כתב:
יושב הארץ כתב:הרב שך קיבל כמעט לגמרי את שיטת סאטמאר על השלוש שבועות וכו'.

מהיכן לוקח מר רעיון זה?

הוא דבר על התגרות באומות שזו מאזהרת ג' שבועות שלא יעלו כחומה. וכמובן התגרות אקטואלית ולא מה שהיה - שאינו לנידוננו.
ההבדל היחיד (והמשמעותי) בין סטאמר לרבותנו מעתיקי השמועה היה שהאדמו"ר מסאטמער ודעמיה אחזו שהדרך להלחם במלכות הרשעה היא להתנתק מהם כאילו הם אויר. ובמילה אחת ידועה 'איני מכיר'. ואילו רבותנו אחזו להלחם בכלים שלהם ולגזול החנית מיד המצרי - אבל בשביל להלחם. אנחנו לא חלק מהם בשום צד קל.

כבר התווכחנו על זה כאן בעבר.
לענ"ד ההתגרות באומות עליה דיבר הרב שך אין לה שום קשר לג"ש.
זו סתם גישה מעשית ומפוכחת של מי שאינו שותף למחשבה שהמדינה היא ראשית צמיחת גאולתנו.

מכתבים ומאמרים א, יב (מכתב לבגין)
ומזה יש להבין שגם מה שחז"ל אסרו עלינו לשלא למרוד באומות העולם ושלא לעלות בחומה (כתובות קיא) זה אך ורק שדרשו טובתו של עמנו, כי הם ברוח קדשם ידעו ששנאת האומות לעם ישראל היא שנאת עולם וקבועה היא בלבם, ואין להתגרות בהם אף בזמן שהצדק אתנו, כי זה יוסיף שנאה על שנאה.

וראה עוד כאן.

עקביה
הודעות: 3044
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי עקביה » ו' אוגוסט 23, 2019 3:24 pm

מכאן ראיה!
הוא מסביר פשט פשוט ומסתבר בגמרא.
הוא לא עושה מזה הלכה חמורה ונוראה העולה על כל העבירות שבתורה (כמש"כ להדיא הויוא"מ בהקדמתו), והוא גם לא מסיק משם שהקמת המדינה אסורה.

אם בקישור שהבאת יש דברים מהם משמע שהוא כן סבר כויוא"מ, כתוב נא לי ואשתדל לעיין שם.

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 3:27 pm

גם הקהילות יעקב סבר שאין היום איסור שלוש שבועות.

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 3:28 pm

יש אשכול ייעודי.
גם בהקשר למרן הסטייפלער זה לא נכון!

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ו' אוגוסט 23, 2019 3:30 pm

קראקובער כתב:
קו ירוק כתב:ההבדל היחיד (והמשמעותי) בין סטאמר לרבותנו מעתיקי השמועה היה שהאדמו"ר מסאטמער ודעמיה אחזו שהדרך להלחם במלכות הרשעה היא להתנתק מהם כאילו הם אויר. ובמילה אחת ידועה 'איני מכיר'. ואילו רבותנו אחזו להלחם בכלים שלהם ולגזול החנית מיד המצרי - אבל בשביל להלחם. אנחנו לא חלק מהם בשום צד קל.

זה נכון בתיאוריה אבל בפרקטיקה ברגע שנכנסים לקואליציה כן שר, לא שר, סגן במעמד שר (יום אחד עוד יהיה מטעם אגודה סגן ראש הממשלה במעמד של ראה"מ..) אתה חלק מהנהגת המדינה, זאת עובדה.

כמה אנחנו רחוקים היום ממה שהיה אצל הרב שך וכל האדמורי"ם לפני דור אחד בלבד.. באמת חבל. אבל השורש הוא הכיוון הזה מצידו החיובי.

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על ארץ ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוגוסט 23, 2019 5:17 pm

אנחנו עבדי ה' צריכים להתבטל להנהגת הבורא, והוא ורק הוא מחליט כיצד להביא אותנו אל ארץ ישראל, ואנחנו מודים לו ומשבחים אותו על כל הטוב שגמלנו שזכינו לישב בארצינו החביבה. "טובה הארץ מאוד מאוד", ושוב שנית לקדשה, ואל תוסף לגרשה, והעלה אור שמשה, ונסו הצללים...
נערך לאחרונה על ידי יושב הארץ ב א' אוגוסט 25, 2019 12:28 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

עושה חיל
הודעות: 290
הצטרף: ב' יוני 18, 2018 5:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי עושה חיל » ו' אוגוסט 23, 2019 6:05 pm

קו ירוק כתב:
עקביה כתב:
יושב הארץ כתב:הרב שך קיבל כמעט לגמרי את שיטת סאטמאר על השלוש שבועות וכו'.

מהיכן לוקח מר רעיון זה?

הוא דבר על התגרות באומות שזו מאזהרת ג' שבועות שלא יעלו כחומה. וכמובן התגרות אקטואלית ולא מה שהיה - שאינו לנידוננו.
ההבדל היחיד (והמשמעותי) בין סטאמר לרבותנו מעתיקי השמועה היה שהאדמו"ר מסאטמער ודעמיה אחזו שהדרך להלחם במלכות הרשעה היא להתנתק מהם כאילו הם אויר. ובמילה אחת ידועה 'איני מכיר'. ואילו רבותנו אחזו להלחם בכלים שלהם ולגזול החנית מיד המצרי - אבל בשביל להלחם. אנחנו לא חלק מהם בשום צד קל.



היכן הרב שך הסכים ל'שלוש שבועות'? (אם כן, איך התיישב בארץ והסכים לבניית ערים ושכונות ויישובים)

והיכן ראינו ולו גדול אחד שחשש לשבת ולהתיישב בארץ [ובמדינת] ישראל???

הבריסקער רב, החזו"א, וכל גדולי ישראל לא חששו מבניית יישובים בארץ ישראל למיטב הכרתי את המציאות.

הם אכן חששו מסכנת נפשות...

ואולי היו שגרסו ש'פיקוח נפש' דוחה 'החזרת שטחים מא"י', וכמובן כל זה הוא בתנאי שאכן זה יציל את המצב וכו'.

[מה שמתברר כעורבא פרח (ע"ד הכלל). רק נתאר לעצמינו שהיישובים - ביתר, קרי"ס ועוד, לא היו היכן שהם נמצאים, במקומם היו מתיישבים ערבים שהיו מיצרים את שטח גבולות ה'מדינה' (לק"מ בודדים) שבזמנים קריטיים (כגון הסכמי התנתקות, ואף בלי) זה עלול להיות אסון. ואפ"ל להפך: טריטוריה = ביטחון. והרוצים להמשיך להחזיק ולומר שרבותינו מחזיקים בתפיסה ביטחונית אווילית כיוסי ביילין (שר"י) - אינם מכבדים את גדולי ישראל.]

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אראל » ו' אוגוסט 23, 2019 7:12 pm

אם יש ראיה מבניית ערים
גם האדמו"ר מסאטמר בנה ערים בארץ ישראל, והוא עצמו חשב בתחילה להתיישב בארץ, וכי גם הוא לא ס"ל שלש שבועות?
תחילה תברר מה גובל עם השלש שבועות ומה שלא, ואז נדבר מי מהגדולים אחז מג' שבועות ומי לא

קראקובער
הודעות: 2835
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קראקובער » ש' אוגוסט 24, 2019 9:27 pm

קו ירוק כתב:
קראקובער כתב:
קו ירוק כתב:ההבדל היחיד (והמשמעותי) בין סטאמר לרבותנו מעתיקי השמועה היה שהאדמו"ר מסאטמער ודעמיה אחזו שהדרך להלחם במלכות הרשעה היא להתנתק מהם כאילו הם אויר. ובמילה אחת ידועה 'איני מכיר'. ואילו רבותנו אחזו להלחם בכלים שלהם ולגזול החנית מיד המצרי - אבל בשביל להלחם. אנחנו לא חלק מהם בשום צד קל.

זה נכון בתיאוריה אבל בפרקטיקה ברגע שנכנסים לקואליציה כן שר, לא שר, סגן במעמד שר (יום אחד עוד יהיה מטעם אגודה סגן ראש הממשלה במעמד של ראה"מ..) אתה חלק מהנהגת המדינה, זאת עובדה.

כמה אנחנו רחוקים היום ממה שהיה אצל הרב שך וכל האדמורי"ם לפני דור אחד בלבד.. באמת חבל. אבל השורש הוא הכיוון הזה מצידו החיובי.

איזה "לוחמים" דגולים היו אז? יושב ראש המועצה המייעצת של בנק ישראל? הבעלים של שטיחי כרמל ויו"ר האגדי של ועדת הכספים המכונה "המנכ"ל של המדינה"? אולי בעל המלון המפורסם?

קו ירוק
הודעות: 3984
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ש' אוגוסט 24, 2019 9:30 pm

אכן הם היו לוחמים דגולים ושלוחי דרבנן.
בעל המלון קרא תגר על בג"ץ וייזכר לטוב על מלחמות השבת שלו, ועל כל דבר שבקדושה.
כך גם הבעלים של שטחי כרמל.
שלא לדבר על איש תלמיד חכם וירא אלוקים, מורם מעם, בן ישיבה בכל מהותו שכל רגע שהיה שם זה היה בשביל מלחמה, ולחם בעוז כשליח דרבנן. אז מה אם הוא חתם על השטרות?
וייזכר לטובה אחריהם, מקרב הרחוקים, שלחם בעוז ללא מורה נגד השמאל, ואף פחדו ממנו, גם משום שהיה שליח דרבנן, אבל בהחלט בגלל העמדה התקיפה שייצג מול החילוניות.
יש שהחליפו עורם..

רון
הודעות: 808
הצטרף: ב' מרץ 21, 2016 9:02 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי רון » ש' אוגוסט 24, 2019 9:39 pm

לידידי שליט"א, האותיות הקטנות היו מיותרות

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ש' אוגוסט 24, 2019 10:16 pm

אם כבר הזכירו ברמז את ח"כ הרב שלמה לורנץ:


בצעירותו היה חבר הכנסת הרב שלמה לורנץ בביקור בארצות-הברית, שם נפגש עם הנשיא הארי טרומן בעיר מגוריו קנזס סיטי. בשיחה בין השניים, סיפר הנשיא לחבר הכנסת הצעיר כי כשהייתה הצבעה באו"ם על הקמת מדינת ישראל, הוא התייעץ עם יועציו האם להצביע בעד הקמת מדינת ישראל והם אמרו כי לא כדאי להסתכסך עם כל העולם הערבי בשביל ההצבעה הזאת.

לדעתם לא היה סיכוי למדינת ישראל הצעירה להתקיים מול מדינות ערב. הערבים מנו בשנים ההן כ-40 מיליון איש. לרשותם עמדו שבעה צבאות בעלי מטוסים, טנקים ותותחים. מדינת ישראל, לעומת זאת, מנתה רק 600 אלף נפש, ללא צבא סדיר, ללא מטוס אחד, ללא תותח אחד, רק כמה דווידקות, כמה מאות רובים ושני טנקים ש"נלקחו" מהצבא הבריטי.
המשיך לספר הארי טרומן: "כשהייתי ילד היה נוהג אבי לקרוא אתי מן התנ"ך בכל יום ראשון, וכאשר קראנו על אודות כורש, מלך פרס, שנתן ליהודים רשות לחזור לארץ יהודה ולבנות את בית המקדש בירושלים, חשבתי לעצמי, יום יבוא ואהיה נשיא ארה"ב באמריקה, כפי חלומו של כל ילד באמריקה, ואעשה גם אני כמו המלך כורש בזמנו".
טרומן הוסיף, כי כאשר הגיע אליו חיים וייצמן, לימים נשיא המדינה, ובידו מתנה ספר תורה, וביקש שייתן הוראה לשגריר ארה"ב באו"ם לתמוך בהקמת מדינת ישראל, הוא נזכר באותו "חלום ילדות" ונענה לבקשתו של וייצמן. טרומן הוסיף ואמר לח"כ דאז הרב שלמה לורנץ, כי רק הוא וסטאלין (נשיא ברית-המועצות דאז) יודעים מהן הסכנות המאיימות על העולם: "אני מאמין שכשם שבעבר, לפני כשלושת אלפי שנה, אתם היהודים הצלתם את האנושות ע"י התורה שלכם, כך אני מאמין ומצפה שגם בזמן הזה, העם היהודי יצליח להאיר ולרפא את הלבבות האכזריים שבתקופתנו ותצילו את העולם מחורבן מוחלט".

צריך לזכור כי בתקופה ההיא פנו אליו חברי "ברית שלום", פרופסורים מהאקדמיה בישראל, וביקשו מהממשל וממנו לא לשלוח למדינת ישראל נשק ותרומות שנאספו עבורה. שלא ישתמשו בהם חלילה כנגד הערבים תושבי הארץ. הנשיא הארי טרומן בז לדבריהם והורה להעביר את התרומות שאספו יהודי ארצות-הברית ולאפשר ליהודים לרכוש נשק להגנתם.

יושב הארץ
הודעות: 205
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » א' אוגוסט 25, 2019 3:35 am

דעת רבי יוסף חיים זוננפלד והמהרי"ל דיסקין על "התנחלות" פתח תקווה ועוד..

דעת הרב זוננפלד על ההתנחלויות.png
דעת הרב זוננפלד על ההתנחלויות.png (215.44 KiB) נצפה 1553 פעמים
2דעת הרב זוננפלד על ההתנחלויות.png
2דעת הרב זוננפלד על ההתנחלויות.png (70.94 KiB) נצפה 1553 פעמים
דיסקין.png
דיסקין.png (99.94 KiB) נצפה 1552 פעמים
נערך לאחרונה על ידי יושב הארץ ב א' אוגוסט 25, 2019 12:57 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

קראקובער
הודעות: 2835
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קראקובער » א' אוגוסט 25, 2019 9:46 am

קו ירוק כתב:אכן הם היו לוחמים דגולים ושלוחי דרבנן.
בעל המלון קרא תגר על בג"ץ וייזכר לטוב על מלחמות השבת שלו, ועל כל דבר שבקדושה.
כך גם הבעלים של שטחי כרמל.
שלא לדבר על איש תלמיד חכם וירא אלוקים, מורם מעם, בן ישיבה בכל מהותו שכל רגע שהיה שם זה היה בשביל מלחמה, ולחם בעוז כשליח דרבנן. אז מה אם הוא חתם על השטרות?
וייזכר לטובה אחריהם, מקרב הרחוקים, שלחם בעוז ללא מורה נגד השמאל, ואף פחדו ממנו, גם משום שהיה שליח דרבנן, אבל בהחלט בגלל העמדה התקיפה שייצג מול החילוניות.
יש שהחליפו עורם..

אין ויכוח שעשו המון ולחמו בעד היהדות החרדית אבל להגיד שלחמו נגד הציונות זה כבר מוגזם ולא ברור מה ההבדל בין יו"ר ועדת הכספים של אז לשל היום. (גם סמטוריץ לוחם בעד השבת וגם שקד לוחמת נגד הבג"ץ אבל בהחלט לא נגד הציונות.)
יושב הארץ כתב:דעת רבותינו הרב יוסף חיים זוננפלד והמהרי"ל דיסקין על "התנחלות" פתח תקווה ועוד..

דעת הרב זוננפלד על ההתנחלויות.png
2דעת הרב זוננפלד על ההתנחלויות.png
דיסקין.png

מעניין, כי מקובל לומר שרבי חיים זוננפלד התנגד לפתח תקוה=יציאה מהחומות מחשש שיקלקלו, מה שהתברר כנכון, אבל מפני כבוד רבו שתק.

פרנקל תאומים
הודעות: 2784
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » א' אוגוסט 25, 2019 3:40 pm

קו ירוק כתב:יש שהחליפו עורם..

אכן כן, ולדעת רבים מעיקרא הם לא היו נאמנים לחכמי ישראל כ''א לעצמם בלבד, וכפי שכתב מרן הגרח''ק שליט''א במכתבו הידוע. ברוך המקום שנטל את השררה מידם.


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים