מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
קו ירוק
הודעות: 5800
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי קו ירוק » ד' פברואר 01, 2017 5:44 pm

כשאני רואה שם האשכול זה מעביר בי סלידה.
ראוי היה לשנות את שמו של האשכול הצורם/המתריס, אולי 'הכרת הטוב במדינת ישראל', או האם יש 'טוב' במהותה של מדינת ישראל.

לשבח להקב"ה אנו צריכים על הפקידה שפקד את עמו, ויש פה קיבוץ גדול של נדחי ישראל ויראי השם עובדי השם בטהרה.
לשבח להקב"ה צריך על שהתקיימה 'נבואת' החפץ חיים זיע"א, 'ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש'.

לשבח על המדינה. האם אנחנו הזויים? אני משפשף את עיני ולא יודע להחליט.
הישות הנקראת מדינה היא קריאת תיגר יומיומית ושעה שעה נגד אלוקים ועמו, ונגד כל אמות המידה המוסריות. מלחמה על הנפש להחריב את עם השם.
וכי מדינת ישראל הטיבה עם עם השם? ומה אמר ר' שמעון, 'כל מה שעשו לצורך עצמן עשו', בנו שווקים להושיב בהם זונות - בנו מדינה לזנות נגד השם (כפי שהזכירו כבר).
ואנחנו מתברכים בה?

אבא יודן
הודעות: 1256
הצטרף: ב' אוגוסט 10, 2015 2:34 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אבא יודן » ד' פברואר 01, 2017 6:08 pm

קו ירוק כתב:כשאני רואה שם האשכול זה מעביר בי סלידה.
ראוי היה לשנות את שמו של האשכול הצורם/המתריס, אולי 'הכרת הטוב במדינת ישראל', או האם יש 'טוב' במהותה של מדינת ישראל.

לשבח להקב"ה אנו צריכים על הפקידה שפקד את עמו, ויש פה קיבוץ גדול של נדחי ישראל ויראי השם עובדי השם בטהרה.
לשבח להקב"ה צריך על שהתקיימה 'נבואת' החפץ חיים זיע"א, 'ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש'.

לשבח על המדינה. האם אנחנו הזויים? אני משפשף את עיני ולא יודע להחליט.
הישות הנקראת מדינה היא קריאת תיגר יומיומית ושעה שעה נגד אלוקים ועמו, ונגד כל אמות המידה המוסריות. מלחמה על הנפש להחריב את עם השם.
וכי מדינת ישראל הטיבה עם עם השם? ומה אמר ר' שמעון, 'כל מה שעשו לצורך עצמן עשו', בנו שווקים להושיב בהם זונות - בנו מדינה לזנות נגד השם (כפי שהזכירו כבר).
ואנחנו מתברכים בה?

נכון מאד מאד
וכן כתבתי כאן כאן

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » ד' פברואר 01, 2017 6:37 pm

איש גלילי כתב:אם אתה לא יכול, קיבלתי את התנצלותך.

כנראה לא ירדת לעומק דברי העמוקים מני ים.

אשאלך שאלה:
מה הופך אדם לרשע? זה תכונה שנולדים אתה?

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ד' פברואר 01, 2017 7:11 pm

משולש כתב:
איש גלילי כתב:אם אתה לא יכול, קיבלתי את התנצלותך.

כנראה לא ירדת לעומק דברי העמוקים מני ים.

אשאלך שאלה:
מה הופך אדם לרשע? זה תכונה שנולדים אתה?

עכשיו באמת לא ירדתי לעומק דבריך.

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ד' פברואר 01, 2017 8:05 pm

ע. התשבי כתב:ג. לא התכוונתי לשאלה על ידי מי זה נעשה, אלא על עצם המחשבה שכוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות. וכן לצורה הנפשעת שבה זה נעשה.

חשוב מאוד לשים לב שטענה זו חמורה עשרת מונים מטענתו של הרב משולש, הרב משולש טען, שהעובדה שהפעולה נעשתה ע"י רשעים מוכיחה שזאת פעולה רעה אך עדיין ממפעלות ה' בעולמו, אך מדברי הרב התשבי מתבאר שס"ל שהוא "כוחי ועוצם ידי", וזה כבר גובל בכפירה, ואכן כדבריו כתב הרב מסטמר בקונטרס שהוציא לאחר מלחמת ששת הימים (על הגאולה ועל התמורה), כדי להוכיח שלא היו שם ניסים כלל והכל מעשי בנ"א [רח"ל], (וכידוע מה שאמרו שהראשון שאמר על "ששת הימים" שהוא "כחי ועוצם ידי" היה הוא), וז"ל שם: "ומכש"כ המהללים נסי הרשעים ואפילו אם כוונתם לשבח להבורא יתברך, ה"ה מכחישים וכופרים ביכלתו ית' לעשות נסים נגלים אמיתיים, ואומרים בגלוי שכזה כן זה, וכן היו גם נסי יצי"מ, והלוא הם מכחישים בנסי השי"ת והוא כפירה גמורה רח"ל" עכ"ל.
ומעשה באחד מחסידי סטמר שאמר לבנו על המדינה והמלחמה שהכל הוא "מעשה שטן", ואמר לו בנו: אם השטן כזה מוצלח אולי נעבוד אותו... ונורא למתבונן!

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ד' פברואר 01, 2017 8:08 pm

משה נטע כתב:
יושב ירושלים כתב:שוב פעם: הנושא הוא לא מידת הרשעות של הפועלים, יש כאן שאלה עקרונית: האם אנחנו מקבלים את פעולות הקב"ה כמות שהן, או שמקבעים אותם לדפוסים שקבענו בשכלנו הקט.

אבל יש הבדל עצום בין אדם הרשע לעצמו (ועוד גוי) לבין מחטיאי הרבים באונס וברצון...
אי אפשר לראות אנשים מתכננים עליה המונית של יהודים כחלק מתוכניתם לחלן אותם, לסגור את האוזניים ולצעוק קיבוץ גלויות...
אינני חולק על כך שזהו אכן קיבוץ גלויות, זו עובדה, אבל שוב - אין לזה שום קשר למדינה ולציונות שעשו את זה כחלק מתוכנית רעה ומרושעת. מי שהתאמץ ומתאמץ לתקן את ההרס שהם חוללו אלו אך ורק גדולי התורה והיהודים הנאמנים להקב"ה.

הם חשבוה לרעה וא- להים חשבה לטובה.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משה נטע » ד' פברואר 01, 2017 8:12 pm

אכן ל'מתבונן' הוא נורא, אך צא ולמד ולאחר כך (אולי) תבקר.
טענותיו של רביה"ק מסאטמאר ברורות, והציטוט שהבאת הוא רק מילים אחדות ולא התמונה המליאה, אם תראה הכל תדע שאין בדבריך כלום.
ומה, תאמר שאין זה כוחי ועוצם ידי? והרי כן הוא...
ומה, תאמר שלא נעשה כל זה רק על מנת לעקור התורה ולומדיה ונאמניה, הפרמטיבים והפאנאטים והחשוכים? והרי כך הצהירו...
אלא מאי? זה נוח ונעים סו פארוואס נישט...

לגבי התגובה השניה, אכן כן הוא, ומה לך מגונן על המדינה? הקמת המדינה היתה רעה, אך הטובות שבאו באותו זמן באו מכוונתו של הקב"ה ואין להם קשר עם המדינה. להיפך מי יודע כמה קלקלו ה"י...

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ד' פברואר 01, 2017 8:15 pm

ע. התשבי כתב:
איש גלילי כתב:א. אבל אמרת שכך הבטיחנו הקב"ה, ועדיין לא מצאנו היכן הבטיחנו, ולכה"פ יש דעה מפורשת שלא כן יהיה.
ב. הרמב"ם מדבר על זיהוי משיח, ואומר שאם יעשה כך וכך, זה יספיק להגדירו כמשיח, ואין צריך לאותות ומופתים (ואגב, אין כזה פסוק).
ג. אמרתי שעניין איך תבוא הגאולה אינו קשור לפסיקת הלכה, כי איננו פוסקים הלכה לקב"ה. ואם כבר משהו מעורב עם ההלכה זה סדר התפילה, ואת זה הגמ' מבארת באופן זה.

ב. דהיינו שקיבוץ גלויות היא פעולה ששייכת למשיח, וצריך לעשות אותה אותו אחד שעושה את שאר הפעולות (שהרי אם כבר נתקבצו הגלויות, לא שבקת למשיח איך להוכיח עצמו). (אכן טעיתי בפסוק, והתכוונתי לסגנון כמו "אם מזבח אבנים" (והפעם בדקתי...))

ולכן צריך ליזהר מאוד גם לא 'לכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה' ח"ו, שכן אז לא יהיה למשיח איך להוכיח את עצמו רח"ל, ואפ' שבגלל זה לא יבא כלל.. [אך קצ"ע לפי"ז איך בן דוד בא בדור שכולו זכאי, וי"ל בדוחק שזה לא נפסק להלכה..] ודו"ק בכ"ז כי קצרתי טובא.

ע. התשבי
הודעות: 342
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ע. התשבי » ד' פברואר 01, 2017 8:25 pm

יושב ירושלים כתב:
ע. התשבי כתב:ג. לא התכוונתי לשאלה על ידי מי זה נעשה, אלא על עצם המחשבה שכוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות. וכן לצורה הנפשעת שבה זה נעשה.

חשוב מאוד לשים לב שטענה זו חמורה עשרת מונים מטענתו של הרב משולש, הרב משולש טען, שהעובדה שהפעולה נעשתה ע"י רשעים מוכיחה שזאת פעולה רעה אך עדיין ממפעלות ה' בעולמו, אך מדברי הרב התשבי מתבאר שס"ל שהוא "כוחי ועוצם ידי", וזה כבר גובל בכפירה, ואכן כדבריו כתב הרב מסטמר בקונטרס שהוציא לאחר מלחמת ששת הימים (על הגאולה ועל התמורה), כדי להוכיח שלא היו שם ניסים כלל והכל מעשי בנ"א [רח"ל], (וכידוע מה שאמרו שהראשון שאמר על "ששת הימים" שהוא "כחי ועוצם ידי" היה הוא), וז"ל שם: "ומכש"כ המהללים נסי הרשעים ואפילו אם כוונתם לשבח להבורא יתברך, ה"ה מכחישים וכופרים ביכלתו ית' לעשות נסים נגלים אמיתיים, ואומרים בגלוי שכזה כן זה, וכן היו גם נסי יצי"מ, והלוא הם מכחישים בנסי השי"ת והוא כפירה גמורה רח"ל" עכ"ל.
ומעשה באחד מחסידי סטמר שאמר לבנו על המדינה והמלחמה שהכל הוא "מעשה שטן", ואמר לו בנו: אם השטן כזה מוצלח אולי נעבוד אותו... ונורא למתבונן!

כל נסיון לקשר את דבריי לטענות הרב מסאטמר גובל בהטעיה. וציינתי זאת במפורש לעיל.

לגוף הענין - השאלה היא מהו החץ ומהי המטרה.
אתה החלטת שהקמת המדינה היא קיבוץ גלויות, אם כן בודאי מקימיה אינם אלא משיחי ה', והטוען אחריהם אינו אלא כופר בשליחות ה'.
טענתי היא שקיבוץ גלויות שייך למשיח ה', לכן ודאי שהקמת המדינה אינה קיבוץ גלויות (ואינו סותר שיתכנו טובות אחרות שבהקמתה).

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ד' פברואר 01, 2017 8:28 pm

משה נטע כתב:ומה, תאמר שאין זה כוחי ועוצם ידי? והרי כן הוא...

לא זכיתי להבין האם אתה סובר שכאשר אדם אומר בלבבו "כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", אז זה באמת אומר שכך המציאות?? דהיינו באמת לא 'ה' א-להיך נותן לך כח לעשות חיל'??
משה נטע כתב:ומה, תאמר שלא נעשה כל זה רק על מנת לעקור התורה ולומדיה ונאמניה, הפרמטיבים והפאנאטים והחשוכים? והרי כך הצהירו...

א. אני עוד פעם לא מצליח להבין, מי דיבר על מגמותיהם של הציונים? ב. האם כוונתם במלחמת ששת הימים היתה כדי לעקור את התורה וכו' וכו'? יחכימני מר.
משה נטע כתב:אלא מאי? זה נוח ונעים סו פארוואס נישט...

מה נח ומה נעים? [אי הבנה כפשוטו].
משה נטע כתב:לגבי התגובה השניה, אכן כן הוא, ומה לך מגונן על המדינה? הקמת המדינה היתה רעה, אך הטובות שבאו באותו זמן באו מכוונתו של הקב"ה ואין להם קשר עם המדינה. להיפך מי יודע כמה קלקלו ה"י...

לעניות דעתי רוב הטובות האלו התגלגלו בפועל דרך הקמת המדינה, אבל אני באמת חושב שאין בזה שום נפ"מ, ואני לא חושב שזה נושא עקרוני, וכבר כתבתי א"ז באשכול כמה פעמים.

ע. התשבי
הודעות: 342
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ע. התשבי » ד' פברואר 01, 2017 8:32 pm

יושב ירושלים כתב:
ע. התשבי כתב:ב. דהיינו שקיבוץ גלויות היא פעולה ששייכת למשיח, וצריך לעשות אותה אותו אחד שעושה את שאר הפעולות (שהרי אם כבר נתקבצו הגלויות, לא שבקת למשיח איך להוכיח עצמו).

ולכן צריך ליזהר מאוד גם לא 'לכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה' ח"ו, שכן אז לא יהיה למשיח איך להוכיח את עצמו רח"ל, ואפ' שבגלל זה לא יבא כלל.. [אך קצ"ע לפי"ז איך בן דוד בא בדור שכולו זכאי, וי"ל בדוחק שזה לא נפסק להלכה..] ודו"ק בכ"ז כי קצרתי טובא.

דוק ותשכח שהרמב"ם מחלק בין פעולות הנעשות עוד בסוף זמן הגלות כ"חזקת משיח", לבין הפעולות השייכות לזמן הגאולה ממש כ"משיח ודאי".

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ד' פברואר 01, 2017 8:33 pm

ע. התשבי כתב:
יושב ירושלים כתב:
ע. התשבי כתב:ג. לא התכוונתי לשאלה על ידי מי זה נעשה, אלא על עצם המחשבה שכוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות. וכן לצורה הנפשעת שבה זה נעשה.

חשוב מאוד לשים לב שטענה זו חמורה עשרת מונים מטענתו של הרב משולש, הרב משולש טען, שהעובדה שהפעולה נעשתה ע"י רשעים מוכיחה שזאת פעולה רעה אך עדיין ממפעלות ה' בעולמו, אך מדברי הרב התשבי מתבאר שס"ל שהוא "כוחי ועוצם ידי", וזה כבר גובל בכפירה, ואכן כדבריו כתב הרב מסטמר בקונטרס שהוציא לאחר מלחמת ששת הימים (על הגאולה ועל התמורה), כדי להוכיח שלא היו שם ניסים כלל והכל מעשי בנ"א [רח"ל], (וכידוע מה שאמרו שהראשון שאמר על "ששת הימים" שהוא "כחי ועוצם ידי" היה הוא), וז"ל שם: "ומכש"כ המהללים נסי הרשעים ואפילו אם כוונתם לשבח להבורא יתברך, ה"ה מכחישים וכופרים ביכלתו ית' לעשות נסים נגלים אמיתיים, ואומרים בגלוי שכזה כן זה, וכן היו גם נסי יצי"מ, והלוא הם מכחישים בנסי השי"ת והוא כפירה גמורה רח"ל" עכ"ל.
ומעשה באחד מחסידי סטמר שאמר לבנו על המדינה והמלחמה שהכל הוא "מעשה שטן", ואמר לו בנו: אם השטן כזה מוצלח אולי נעבוד אותו... ונורא למתבונן!

כל נסיון לקשר את דבריי לטענות הרב מסאטמר גובל בהטעיה. וציינתי זאת במפורש לעיל.

לגוף הענין - השאלה היא מהו החץ ומהי המטרה.
אתה החלטת שהקמת המדינה היא קיבוץ גלויות, אם כן בודאי מקימיה אינם אלא משיחי ה', והטוען אחריהם אינו אלא כופר בשליחות ה'.
טענתי היא שקיבוץ גלויות שייך למשיח ה', לכן ודאי שהקמת המדינה אינה קיבוץ גלויות (ואינו סותר שיתכנו טובות אחרות שבהקמתה).

כמדומה שדבריי לא הובנו כל צרכם. להבנתי, אתה הוכחת שהקמת המדינה אינה קיבוץ גלויות, שכן לא יתכן ש'כוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות' כלשונך, דהיינו: הנחת היסוד היא שהקמת המדינה היתה 'כוחי ועוצם ידי', בתרגום חפשי ללשוננו: מעשה אדם לא ע"י תכנון אלוקי, ועל הנחה זו כתבתי שהיא גובלת בכפירה.

ע. התשבי
הודעות: 342
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ע. התשבי » ד' פברואר 01, 2017 8:42 pm

יושב ירושלים כתב:כמדומה שדבריי לא הובנו כל צרכם. להבנתי, אתה הוכחת שהקמת המדינה אינה קיבוץ גלויות, שכן לא יתכן ש'כוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות' כלשונך, דהיינו: הנחת היסוד היא שהקמת המדינה היתה 'כוחי ועוצם ידי', בתרגום חפשי ללשוננו: מעשה אדם לא ע"י תכנון אלוקי, ועל הנחה זו כתבתי שהיא גובלת בכפירה.

ע. התשבי כתב:ג. לא התכוונתי לשאלה על ידי מי נעשו שאר הטובות הצומחות לעם ישראל, אלא על הסתירה שבין עצם המחשבה שאדם המסתמך על כוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות לדרישת ההלכה משליח ה' לקבץ הגלויות (הוגה בתורה וכו'). וכן לצורה הנפשעת שבה זה נעשה.

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ד' פברואר 01, 2017 8:49 pm

ע. התשבי כתב:
יושב ירושלים כתב:כמדומה שדבריי לא הובנו כל צרכם. להבנתי, אתה הוכחת שהקמת המדינה אינה קיבוץ גלויות, שכן לא יתכן ש'כוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות' כלשונך, דהיינו: הנחת היסוד היא שהקמת המדינה היתה 'כוחי ועוצם ידי', בתרגום חפשי ללשוננו: מעשה אדם לא ע"י תכנון אלוקי, ועל הנחה זו כתבתי שהיא גובלת בכפירה.

ע. התשבי כתב:ג. לא התכוונתי לשאלה על ידי מי נעשו שאר הטובות הצומחות לעם ישראל, אלא על הסתירה שבין עצם המחשבה שאדם המסתמך על כוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות לדרישת ההלכה משליח ה' לקבץ הגלויות (הוגה בתורה וכו'). וכן לצורה הנפשעת שבה זה נעשה.

יישר כח על התיקון. וסליחה ומחילה על חשד השווא.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » ד' פברואר 01, 2017 9:51 pm

איש גלילי כתב:
משולש כתב:
איש גלילי כתב:אם אתה לא יכול, קיבלתי את התנצלותך.

כנראה לא ירדת לעומק דברי העמוקים מני ים.

אשאלך שאלה:
מה הופך אדם לרשע? זה תכונה שנולדים אתה?

עכשיו באמת לא ירדתי לעומק דבריך.


אמרתי לעיל ואני חוזר ומחלק אותם לסעיפים. תגיד לי באיזו נקודה אתה לא מסכים:


א. ההגדרה של רשע זה אדם שעושה מעשים רעים. וההגדרה של צדיק זה אדם שעושה מעשים טובים.

ב. האומר שפלוני מעשיו טובים הרי הוא כאומר "פלוני צדיק".

ג. המזכיר צדקותיו ומעשיו הטובים של הרשע הרי הוא מצדיק רשע ועוונו חמור מאוד.

ד. המשבח את הקב"ה על מעשי הרשע הרי הוא מצדיק רשע כנ"ל.

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ד' פברואר 01, 2017 9:55 pm

משולש כתב:א. ההגדרה של רשע זה אדם שעושה מעשים רעים. וההגדרה של צדיק זה אדם שעושה מעשים טובים.

ברור.
משולש כתב:ב. האומר שפלוני מעשיו טובים הרי הוא כאומר "פלוני צדיק".

ברור שלא.
משולש כתב:ג. המזכיר צדקותיו ומעשיו הטובים של הרשע הרי הוא מצדיק רשע ועוונו חמור מאוד.

מהיכי תיתי?
משולש כתב:ד. המשבח את הקב"ה על מעשי הרשע הרי הוא מצדיק רשע כנ"ל.

רחמנא ליצלן מהאי דעתא!

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » ד' פברואר 01, 2017 10:01 pm

איש גלילי כתב:
משולש כתב:א. ההגדרה של רשע זה אדם שעושה מעשים רעים. וההגדרה של צדיק זה אדם שעושה מעשים טובים.

ברור.
משולש כתב:ב. האומר שפלוני מעשיו טובים הרי הוא כאומר "פלוני צדיק".

ברור שלא.

אז בא נדון סעיף סעיף:
ב. אם מעשים טובים=צדיק, ומעשים רעים=רשע. אז כשאומרים על פלוני "מעשיו טובים" במילים אחרות זה לומר שהוא צדיק. וכן להיפך כשאומרים "פלוני מעשיו רעים"="פלוני רשע".
אני לא מצליח להבין אותך במחכ"ת.

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ד' פברואר 01, 2017 10:12 pm

לפי דבריך יש בעולם שני סוגי אנשים בלבד.
א. אנשים שכל מעשיהם טובים.
ב. אנשים שכל מעשיהם רעים.
אבל בשטח לרוב האנשים יש מעשים טובים ורעים, לצדיק יש הרבה מעשים טובים ורק קצת מעשים רעים (תלוי בגודל צדקותו), ולרשע יש הרבה מעשים רעים ורק קצת מעשים טובים (תלוי בגודל רשעותו). וכמובן שיש עוד הרבה דרגות באמצע (וגם יש צדיקים גמורים ללא עבירות ורשעים גמורים ללא מצוות, אבל הם יחידים בכל דור, וכמעט שאינם מצויים, ואפילו פושעי ישראל מלאים מצוות כרימון).
מ"מ בנ"ד גם נושא זה אינו שייך, כי כשהכופרים רצו מדינה רק בגלל שהם חשבו שכך ינצלו מאימת האומות (כמו שהם אמרו), או מפני שהם רצו להעביר את ישראל על דת (לדעת י"א), זה אינו נוגע לתוצאה שקרתה בפועל. אמור מעתה, אינני משבח את מעשיו של דב"ג שר"י, אלא את מעשי ה' ש(לדעתך)השתלשלו ע"י מעשי דב"ג שר"י וחבריו.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » ד' פברואר 01, 2017 10:27 pm

איש גלילי כתב:לפי דבריך יש בעולם שני סוגי אנשים בלבד.
א. אנשים שכל מעשיהם טובים.
ב. אנשים שכל מעשיהם רעים.
אבל בשטח לרוב האנשים יש מעשים טובים ורעים, לצדיק יש הרבה מעשים טובים ורק קצת מעשים רעים (תלוי בגודל צדקותו), ולרשע יש הרבה מעשים רעים ורק קצת מעשים טובים (תלוי בגודל רשעותו). וכמובן שיש עוד הרבה דרגות באמצע (וגם יש צדיקים גמורים ללא עבירות ורשעים גמורים ללא מצוות, אבל הם יחידים בכל דור, וכמעט שאינם מצויים, ואפילו פושעי ישראל מלאים מצוות כרימון).
מ"מ בנ"ד גם נושא זה אינו שייך, כי כשהכופרים רצו מדינה רק בגלל שהם חשבו שכך ינצלו מאימת האומות (כמו שהם אמרו), או מפני שהם רצו להעביר את ישראל על דת (לדעת י"א), זה אינו נוגע לתוצאה שקרתה בפועל. אמור מעתה, אינני משבח את מעשיו של דב"ג שר"י, אלא את מעשי ה' ש(לדעתך)השתלשלו ע"י מעשי דב"ג שר"י וחבריו.

עליך אמר השערי תשובה:
"כי בזכרו את הטוב. (דהיינו את מעשיו הטובים. משולש) ואת הרע לא יזכור. ועל כל פשעיו יכסה. צדיק יחשב אצל השומעים ויתנו לו יקר וירים ידו וגבר".

זאת אומרת שכשמזכיר שבח שנמצא אצל הרשעים, אם לא יזכיר מיד גם גנותם, יחשבו לצדיקים בגלל אותו השבח ששיבחם.

ולפי זה נראה לענ"ד מדבריו שמותר להודות לקב"ה על מדינת ישראל בתנאי שבאותה נשימה יזכיר את רשעתה וגנותה של המדינה בכל עוצמתה. ואז יתכן שמותר.

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ד' פברואר 01, 2017 10:30 pm

הבהרנו היטב כל אחד את עמדתו, הויכוח תם. ניתן לקורא לשפוט כראות עיניו.

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ד' פברואר 01, 2017 10:35 pm

משולש כתב:
איש גלילי כתב:לפי דבריך יש בעולם שני סוגי אנשים בלבד.
א. אנשים שכל מעשיהם טובים.
ב. אנשים שכל מעשיהם רעים.
אבל בשטח לרוב האנשים יש מעשים טובים ורעים, לצדיק יש הרבה מעשים טובים ורק קצת מעשים רעים (תלוי בגודל צדקותו), ולרשע יש הרבה מעשים רעים ורק קצת מעשים טובים (תלוי בגודל רשעותו). וכמובן שיש עוד הרבה דרגות באמצע (וגם יש צדיקים גמורים ללא עבירות ורשעים גמורים ללא מצוות, אבל הם יחידים בכל דור, וכמעט שאינם מצויים, ואפילו פושעי ישראל מלאים מצוות כרימון).
מ"מ בנ"ד גם נושא זה אינו שייך, כי כשהכופרים רצו מדינה רק בגלל שהם חשבו שכך ינצלו מאימת האומות (כמו שהם אמרו), או מפני שהם רצו להעביר את ישראל על דת (לדעת י"א), זה אינו נוגע לתוצאה שקרתה בפועל. אמור מעתה, אינני משבח את מעשיו של דב"ג שר"י, אלא את מעשי ה' ש(לדעתך)השתלשלו ע"י מעשי דב"ג שר"י וחבריו.

ולפי זה נראה לענ"ד מדבריו שמותר להודות לקב"ה על מדינת ישראל בתנאי שבאותה נשימה יזכיר את רשעתה וגנותה של המדינה בכל עוצמתה. ואז יתכן שמותר.

ולולי דמסתפינא מחבראי הווא אמינא שבאופן המותר הנ"ל, אפשר דאפילו מצווה איכא...

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משה נטע » ה' פברואר 02, 2017 12:22 am

להרב יושב ירושלים.
עיקר כוונתי היתה לגבי הזלזול בדברי הסאטמאר רב זי"ע, והעמדת דבריו באופן כזה כביכול הוא כמעט כופר בכל התורה כולה ח"ו.
לגבי הכוחי ועוצם ידי - היתה כונתי לומר, שהם הרי אומרים כך. כל החטא של כוחי ועוצם ידי הוא כפירה בטובתו של הקב"ה, ואלו שאמרו שכל הניצחון היה מכוחם הם אלו עוקרי התורה ומחלליה, הייתי מרחיב אך כבר ראיתי שתסכים עמי לגבי זה אז אין צורך.
נוח ונעים - התכוונתי לכל אלו שהפכו את אותו גאון וצדיק לשק החבטות שלהם ה"י.
בכל אופן, אני רואה שהדיון כאן הסתיים, ברוך השם לשביעות רצונם של כל הצדדים.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » ה' פברואר 02, 2017 3:23 pm

יושב ירושלים כתב:
משולש כתב:
איש גלילי כתב:לפי דבריך יש בעולם שני סוגי אנשים בלבד.
א. אנשים שכל מעשיהם טובים.
ב. אנשים שכל מעשיהם רעים.
אבל בשטח לרוב האנשים יש מעשים טובים ורעים, לצדיק יש הרבה מעשים טובים ורק קצת מעשים רעים (תלוי בגודל צדקותו), ולרשע יש הרבה מעשים רעים ורק קצת מעשים טובים (תלוי בגודל רשעותו). וכמובן שיש עוד הרבה דרגות באמצע (וגם יש צדיקים גמורים ללא עבירות ורשעים גמורים ללא מצוות, אבל הם יחידים בכל דור, וכמעט שאינם מצויים, ואפילו פושעי ישראל מלאים מצוות כרימון).
מ"מ בנ"ד גם נושא זה אינו שייך, כי כשהכופרים רצו מדינה רק בגלל שהם חשבו שכך ינצלו מאימת האומות (כמו שהם אמרו), או מפני שהם רצו להעביר את ישראל על דת (לדעת י"א), זה אינו נוגע לתוצאה שקרתה בפועל. אמור מעתה, אינני משבח את מעשיו של דב"ג שר"י, אלא את מעשי ה' ש(לדעתך)השתלשלו ע"י מעשי דב"ג שר"י וחבריו.

ולפי זה נראה לענ"ד מדבריו שמותר להודות לקב"ה על מדינת ישראל בתנאי שבאותה נשימה יזכיר את רשעתה וגנותה של המדינה בכל עוצמתה. ואז יתכן שמותר.

ולולי דמסתפינא מחבראי הווא אמינא שבאופן המותר הנ"ל, אפשר דאפילו מצווה איכא...

בתנאי שיודגש שהרשעות היא החלק המרכזי במדינה והטוב הוא פירורים שנעשו שלא בכוונתם ולרוב שלא ברצונם.

יושב ירושלים
הודעות: 865
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על הטובות המיוחדות בדורנו זה

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ו' פברואר 03, 2017 2:24 pm

לאחר שנתיישבו כל ההדורים, ותמו הדיונים על 'מדינת ישראל' וכו' וכו', הגיע הזמן לחזור למטרתו העיקרית של האשכול: התבוננות בטובותיו של המקום, ובפרט בדורנו, וכדי לצאת ידי כל הדעות [הרב משולש והרב התשבי], שיניתי את הנוסח של הנושא ל 'הכרת הטוב להקב"ה על הטובות המיוחדות בדורנו זה', נוסח שיתקבל על כולם, ויעורר את כולנו להכיר בטובתו של מקום, כאשר לפעמים נשמעים מדרשנים למיניהם פנינים בסגנון: 'מזמן חורבן בית שני לא היה כאלו צרות', ועוד ועוד כיד הכשרון הטובה עליהם, עלינו להתחזק ולומר את האמת כדי שלא נכנס לגדר של 'הכופר בטובתו של מקום' ח"ו. קדימה..

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על הטובות המיוחדות בדורנו זה

הודעהעל ידי משולש » א' פברואר 05, 2017 12:22 am

יושב ירושלים כתב:לאחר שנתיישבו כל ההדורים, ותמו הדיונים על 'מדינת ישראל' וכו' וכו', הגיע הזמן לחזור למטרתו העיקרית של האשכול: התבוננות בטובותיו של המקום, ובפרט בדורנו, וכדי לצאת ידי כל הדעות [הרב משולש והרב התשבי], שיניתי את הנוסח של הנושא ל 'הכרת הטוב להקב"ה על הטובות המיוחדות בדורנו זה', נוסח שיתקבל על כולם, ויעורר את כולנו להכיר בטובתו של מקום, כאשר לפעמים נשמעים מדרשנים למיניהם פנינים בסגנון: 'מזמן חורבן בית שני לא היה כאלו צרות', ועוד ועוד כיד הכשרון הטובה עליהם, עלינו להתחזק ולומר את האמת כדי שלא נכנס לגדר של 'הכופר בטובתו של מקום' ח"ו. קדימה..

כותרת האשכול לא השתנתה, רק כותרת ההודעה שלך (ושלי). המנהלים צריכים לשנות את הכותרת.

החזון איש דיבר פעם בעניין הכרת הטוב לקב"ה על החסד בדורנו שעדיין השלטונות כאן מסכימים לנו לאפות מצות... (וכהנה יש עוד הרבה טובות, שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם, וב"ה הישיבות פורחות על אף הגזירות, וחזרה בתשובה על אף ההכפשות והרדיפות, וכן הלאה).

חיים ושלו'
הודעות: 538
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 12:56 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי חיים ושלו' » א' פברואר 05, 2017 12:56 am

יושב ירושלים כתב:
ע. התשבי כתב:ג. לא התכוונתי לשאלה על ידי מי זה נעשה, אלא על עצם המחשבה שכוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות. וכן לצורה הנפשעת שבה זה נעשה.

חשוב מאוד לשים לב שטענה זו חמורה עשרת מונים מטענתו של הרב משולש, הרב משולש טען, שהעובדה שהפעולה נעשתה ע"י רשעים מוכיחה שזאת פעולה רעה אך עדיין ממפעלות ה' בעולמו, אך מדברי הרב התשבי מתבאר שס"ל שהוא "כוחי ועוצם ידי", וזה כבר גובל בכפירה, ואכן כדבריו כתב הרב מסטמר בקונטרס שהוציא לאחר מלחמת ששת הימים (על הגאולה ועל התמורה), כדי להוכיח שלא היו שם ניסים כלל והכל מעשי בנ"א [רח"ל], (וכידוע מה שאמרו שהראשון שאמר על "ששת הימים" שהוא "כחי ועוצם ידי" היה הוא), וז"ל שם: "ומכש"כ המהללים נסי הרשעים ואפילו אם כוונתם לשבח להבורא יתברך, ה"ה מכחישים וכופרים ביכלתו ית' לעשות נסים נגלים אמיתיים, ואומרים בגלוי שכזה כן זה, וכן היו גם נסי יצי"מ, והלוא הם מכחישים בנסי השי"ת והוא כפירה גמורה רח"ל" עכ"ל.
ומעשה באחד מחסידי סטמר שאמר לבנו על המדינה והמלחמה שהכל הוא "מעשה שטן", ואמר לו בנו: אם השטן כזה מוצלח אולי נעבוד אותו... ונורא למתבונן!

דברים מזעזעים, חירוף וגידוף ממש, לכתוב ביטויים האלו בקדוש ישראל הרה"ק מסאטמר זי"ע, מקים עולה של תורה, טפשי לחשוב שקטן כמוך יאמר מוסר להרה"ק מסאטמר בענייני אמונה, ועצם הטענות שהעלית הם הבלים, שיחות ילדים, חסרות כל שחר, ועל זה יאית המשל הידוע של הרמב"ם מזה שצוטט מהפסוק וסרתם ועבדתם אלהים אחרים ללמוד ממנו שיש מצוה לעבוד ע"ז, אבל אני לא רוצה ליכנס לזה, אלא ידי חובת מחאה יצאתי.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משה נטע » א' פברואר 05, 2017 1:03 am

משה נטע כתב:אכן ל'מתבונן' הוא נורא, אך צא ולמד ולאחר כך (אולי) תבקר.
טענותיו של רביה"ק מסאטמאר ברורות, והציטוט שהבאת הוא רק מילים אחדות ולא התמונה המליאה, אם תראה הכל תדע שאין בדבריך כלום.

כעת אני רואה שבאמת הרב יושב ירושלים לא ענה לי על ביקורתי זו מקודם...

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » א' פברואר 05, 2017 9:52 am

חיים ושלו' כתב:
יושב ירושלים כתב:
ע. התשבי כתב:ג. לא התכוונתי לשאלה על ידי מי זה נעשה, אלא על עצם המחשבה שכוחי ועוצם ידי יקבץ את הגלויות. וכן לצורה הנפשעת שבה זה נעשה.

חשוב מאוד לשים לב שטענה זו חמורה עשרת מונים מטענתו של הרב משולש, הרב משולש טען, שהעובדה שהפעולה נעשתה ע"י רשעים מוכיחה שזאת פעולה רעה אך עדיין ממפעלות ה' בעולמו, אך מדברי הרב התשבי מתבאר שס"ל שהוא "כוחי ועוצם ידי", וזה כבר גובל בכפירה, ואכן כדבריו כתב הרב מסטמר בקונטרס שהוציא לאחר מלחמת ששת הימים (על הגאולה ועל התמורה), כדי להוכיח שלא היו שם ניסים כלל והכל מעשי בנ"א [רח"ל], (וכידוע מה שאמרו שהראשון שאמר על "ששת הימים" שהוא "כחי ועוצם ידי" היה הוא), וז"ל שם: "ומכש"כ המהללים נסי הרשעים ואפילו אם כוונתם לשבח להבורא יתברך, ה"ה מכחישים וכופרים ביכלתו ית' לעשות נסים נגלים אמיתיים, ואומרים בגלוי שכזה כן זה, וכן היו גם נסי יצי"מ, והלוא הם מכחישים בנסי השי"ת והוא כפירה גמורה רח"ל" עכ"ל.
ומעשה באחד מחסידי סטמר שאמר לבנו על המדינה והמלחמה שהכל הוא "מעשה שטן", ואמר לו בנו: אם השטן כזה מוצלח אולי נעבוד אותו... ונורא למתבונן!

דברים מזעזעים, חירוף וגידוף ממש, לכתוב ביטויים האלו בקדוש ישראל הרה"ק מסאטמר זי"ע, מקים עולה של תורה, טפשי לחשוב שקטן כמוך יאמר מוסר להרה"ק מסאטמר בענייני אמונה, ועצם הטענות שהעלית הם הבלים, שיחות ילדים, חסרות כל שחר, ועל זה יאית המשל הידוע של הרמב"ם מזה שצוטט מהפסוק וסרתם ועבדתם אלהים אחרים ללמוד ממנו שיש מצוה לעבוד ע"ז, אבל אני לא רוצה ליכנס לזה, אלא ידי חובת מחאה יצאתי.

ג"א מצטרף לדברי המחאה על מחרף מערכות אלוקים חיים, ובושה הוא שבפורום דינן מרשים לאיזה מזרח'ניק עם ראש קטן שאינו מגיע לאבק של כרסילי רגליו של הרה"ק מסאטמאר זי"ע הן בתורה והן ביר"ש והן באמונה והן בקדושה והן בכל שאר העניינים, להטיף מוסר להרה"ק הנ"ל כאילו חלילה הוא כופר, עפ"ל.

גביר
הודעות: 2760
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי גביר » א' פברואר 05, 2017 10:06 am

מבואר בספורנו בכמה וכמה מקומות [מעט בפירושו לתורה, יותר להדיא בשיר השירים ובהרחבה בפירושו לתהילים] שיהיה קיבוץ גלויות עוד קודם ביאת המשיח ובנין בית המקדש, ויהיה אז עיקר הניסיון אם יחזיקו ביד לומדי תורה או יפנו רק לענייני החומר, ומשמע מדבריו שהמצב הרוחני באותו קיבוץ גלויות לא יהיה פשוט כלל, ומכל מקום כתב שיודו אז על קיבוץ הגלויות. כך או כך אם מדינת ישראל הנוכחית היא בגדר קיבוץ גלויות, או אולי אפילו התחלה שלו, הרי שלפי הספורנו יש לתת הודאה על כך [מכל מקום, ודאי שעלינו בני ארץ ישראל להודות ולשבח עד בלי די על שזכינו לישב בארץ הקודש, אשר כל העליונים והתחתונים תשוקתם אליה כלשון הגר"א, וב"ה כמעט שלא טעמנו מימינו אוויר ארץ העמים, השיר והשבח לחי עולמים].

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » א' פברואר 05, 2017 11:32 am

לפלא הוא בעיני למה אשכול שפתחתי שיש לחשוב שיש בזה אולי צל צילו של שמץ של פגיעה של א' מהרבנים שרובם המכריע של גדו"י יצאו חוצץ נגדו נמחק כעבור כמה שעות, והתגובה המחוצפת של יושב ירושלים קיים כבר כמה ימים.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » א' פברואר 05, 2017 11:09 pm

שבילי דנהרדעא כתב:לפלא הוא בעיני למה אשכול שפתחתי שיש לחשוב שיש בזה אולי צל צילו של שמץ של פגיעה של א' מהרבנים שרובם המכריע של גדו"י יצאו חוצץ נגדו נמחק כעבור כמה שעות, והתגובה המחוצפת של יושב ירושלים קיים כבר כמה ימים.

יכול להיות שאין הרבה לקוחות סאטמר כאן, הם גולשים במקומות אחרים...

שים-שלום
הודעות: 387
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 10:09 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי שים-שלום » ה' מאי 11, 2017 9:37 am

לענ"ד הדיון משדר על שני תדרים שונים, התומכים בהודאה שמים עצמם מול ה' לבדו וטוענים שגם אם השליחים מקולקלים והכלים טמאים אין זה פוטר מהודאה, ולעומת זאת צד ב' מדגיש את הקלקול הגדול שנוצר, וטוען שמדינת ישראל הנוכחית אינה רצון ה' אלא נגד רצונו, וממילא אין מה להודות.

עכ"פ כאן יש התייחסות רחבה לכל הטענות הדת"ל, חשוב לכל אחד להכיר את הטענות וממילא התשובות שלו בעתיד יהיו ענייניות יותר.
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=51&t=33549

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משולש » ד' ספטמבר 05, 2018 3:07 am

הרי כתוב שחזקיה היה ראוי להיות משיח ולא זכה דורו כי לא אמר שירה לפני המקום. ועד היום לא זכינו לגאולה השלמה. מי יודע איזה נזק עצום אנו גורמים על שלא מודים ומשבחים לפניו על ארץ טובה ורחבה שהנחיל לנו עם כל הבעיות החמורות שיש כאן, -לא על המדינה- אבל מי פילל שיהיה כאן מיליון שומרי שבת ויותר ומאות אלפי בחורים ואברכים שיושבים ולומדים תורה. נשבח ונודה לה' על הטוב שגמל לנו. והוציאנו משעבוד המלכויות, וממילא נזכה לצאת גם מהשאור שבעיסה שזה כל טומאת הערב רב וכל החולאים הרוחניים. למה לנו להיות כפויי טובה לפני המקום ולהסתכל רק על מה שרע פה. וכי עלינו כאן רק בזכות בן גורין שר"י והציונים, הרי כל הסבות והסבתות שלנו שעלו כאן זה בגלל שהיה רוח שנתעורר ממרום לבוא לחונן את הארץ מאירופה וכל ארצות מזרח, וכן התקיימה הנבואה כדברי הח"ח ובהר ציון תהיה פליטה אלא שהרשעים התלבשו פה ובסוף והיה קודש שכולם יחזרו לקדושה. ובזכות שנכוון בנודה לך על ארץ חמדה טובה, נזכה לרחם נא ה"א על ירושלים ועל הבית וכו'.

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ד' ספטמבר 05, 2018 4:37 am

משולש כתב:הרי כתוב שחזקיה היה ראוי להיות משיח ולא זכה דורו כי לא אמר שירה לפני המקום. ועד היום לא זכינו לגאולה השלמה. מי יודע איזה נזק עצום אנו גורמים על שלא מודים ומשבחים לפניו על ארץ טובה ורחבה שהנחיל לנו עם כל הבעיות החמורות שיש כאן, -לא על המדינה- אבל מי פילל שיהיה כאן מיליון שומרי שבת ויותר ומאות אלפי בחורים ואברכים שיושבים ולומדים תורה. נשבח ונודה לה' על הטוב שגמל לנו. והוציאנו משעבוד המלכויות, וממילא נזכה לצאת גם מהשאור שבעיסה שזה כל טומאת הערב רב וכל החולאים הרוחניים. למה לנו להיות כפויי טובה לפני המקום ולהסתכל רק על מה שרע פה. וכי עלינו כאן רק בזכות בן גורין שר"י והציונים, הרי כל הסבות והסבתות שלנו שעלו כאן זה בגלל שהיה רוח שנתעורר ממרום לבוא לחונן את הארץ מאירופה וכל ארצות מזרח, וכן התקיימה הנבואה כדברי הח"ח ובהר ציון תהיה פליטה אלא שהרשעים התלבשו פה ובסוף והיה קודש שכולם יחזרו לקדושה. ובזכות שנכוון בנודה לך על ארץ חמדה טובה, נזכה לרחם נא ה"א על ירושלים ועל הבית וכו'.

ש"י מד"נ.

יושב הארץ
הודעות: 769
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ג' אוגוסט 20, 2019 1:04 am

זה לשון הספורנו בהקדמה על תהילים צ"ה.


"זה המזמור נאמר על קבוץ גלויות הקודם לימות המשיח למען יוכלו המון ישראל לשוב בו בתשובה כמבואר ביחזקאל.

ואמר לכו נרננה לה' אתם בני קיבוץ גלויות לכו נרננה בקול תודה על שהוציאנו מקרב האומות. באו נשתחוה ונכרעה אתם פדויי ה' בואו ונשתחווה להודות לשמו עתה על אשר גמלנו, נברכה להכנע לפניו תמיד.

כי הוא אלקינו ואנחנו עם מרעיתו שרועה אותנו דעה והשכל בתורתו בעיון ובמעשה וצאן ידו היום בקיבוץ גלויות לשמרנו מן האומות אם בקולו תשמעו ללכת בדרכיו ולדבקה בו.

אל תקשו לבבכם כמו שעשו דור המדבר, כאמרו 'ראיתי את העם הזה והנה עם קשה עורף הוא'. אשר נשבעתי בראותי אותם רשעים, נשבעתי גזר דין שלא יתקרע אם יבואון שלא יבואו אל המנוחה ואל הנחלה. לכן אתם בני קיבוץ גלויות, אל תהיו כמותם! שמעו בקולו להביט נפלאות מתורתו ומצוותיו! ולא יגזור עליכם שלא תזכו לימות המשיח כמו שגזר על דור המדבר שלא יכנסו לארץ". ע"כ.

להודות צריך על כך שאנחנו בארץ ישראל ולא משועבדים לאומות, ולהתפלל על כך שמלכות הרשעה במהרה תכרת.
העבודה שלנו בדיוק כמו בדור המדבר מצד אחד צריך להתבדל מהערב רב, אך מצד שני להכיר תודה לה' ולייקר את ארץ ישראל ולדבר בשבחה.

יושב הארץ
הודעות: 769
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ד' אוגוסט 21, 2019 12:32 am

שיטת הספורנו:

הספורנו בפירושו לתהלים, מתייחס פעמים רבות לקיבוץ גלויות שיהיה קודם לימות המשיח, ומפרט את טיבו ומהותו: מזמור צה: לכו נרננה לד' נריעה לצור ישענו - זה המזמור נאמר על קיבוץ גלויות הקודם לימות המשיח למען יוכלו המון ישראל לשוב בו בתשובה כמבואר ביחזקאל. בואו נשתחוה ונכרעה - אתם פדויי ד' בואו ונשתחוה להודות לשמו עתה על אשר גמלנו ... היום בקיבוץ גליות. ... אתם בני קיבוץ גליות אל תהיו כמותם [כמו דור המדבר] שמעו בקולו להביט נפלאות מתורתו ומצוותיו ולא יגזור עליכם שלא תזכו לימות המשיח כמו שגזר על דור המדבר שלא יכנסו לארץ.

מזמור קא: לדוד מזמור חסד ומשפט אשירה לך ד' אזמרה - בזה המזמור הודיע המלך דוד טוב דרכיו כשבקש להשיג את רוח הקודש להזהיר בני קיבוץ גליות וכל חפץ לזכות לימות המשיח שילכו בדרכיו כאמרו זכריה יב, ח והיה הנכשל בהם ביום ההוא כדוד.

מזמור קז: הודו לד' כי טוב כי לעולם חסדו - זה המזמור אמר המשורר בלשון בני קיבוץ גלויות שיראו מלחמת גוג ומגוג והתשועה ממנה ואמר שיאמרו אותם הנגאלים אז כי אמנם ד' צריכים להודות כמבואר במזמור וכולם קרו לישראל ועל כולם יודו בקיבוץ גלויות הנגאלים משעבוד מלכויות כי במלחמת גוג ומגוג יאבדו רשעי האומות ופושעי ישראל שלא עשו תשובה בימי קיבוץ גלויות וממנה יושעו הנשארים וכי ראוי גם לבני הגולה להתבונן בכל אלה. יאמרו גאולי ד' בקיבוץ גלויות, אשר גאלם - משעבוד מלכויות ... ישם מדבר - ארץ ישראל שהיתה מדבר כאמרו (ויקרא כו לב) והשמתי אני את הארץ, ישם אותה לאגם מים, ויושב שם רעבים - שבי הגולה וירבו מאד - יותר מהראוי בטבע .. וימעטו - במלחמת גוג ומגוג שיאבדו רבים מישראל, מעוצר רעה ויגון - שלא שבו אל ד' בכל לב בזמן קיבוץ גלויות וחירותם משעבוד גליות אבל פנו איש לבצעו כמנהגם כאמרו עושה מקנה וקנין יושב על טבור הארץ. ... וישם כצאן משפחות - המשפחות הנשארות מישראל ירבה אותם כצאן כאמרו עוד זאת אדרוש לבית ישראל ארבה אותם כצאן אדם. יראו - בשוב ד' שבות ציון וירם קרן משיחו.

מזמור קח: שיר מזמור לדוד נכון ליבי אלקים אשירה ואזמרה אף כבודי, עורה הנבל וכינור אעירה שחר - בזה המזמור התפלל המשורר על קיבוץ גלויות ועל ראשי הדור אז שיוכלו לתקן מעוות ההמון.

מזמור קטז: אהבתי כי ישמע ד' את קולי תחנוני - בזה המזמור דבר המשורר על חורבן בית שני וקבוץ גלויות קודם ימות המשיח והתפלל עליהם.

מזמור קיט: אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ד' - בזה המזמור הנעשה באלף בית אמר דוד המלך שהתורה האלוקית היא דרך החיים מכוון לאשר את ישראל לחיי עולם ובקש רחמים על עצמו ועל ישראל מאת הא-ל יתברך ... וכאשר ברוח הקדש ניבא וראה את צרת שעבוד גלות ואת קבוץ גליות ומלחמת גוג וחבלי משיח וישועתו עמד והתפלל בזה על כולם. רחוק מרשעים ישועה - כי ישועת המשיח דבר רחוק מרשעים כאמרו כי הוא כמו אש מצרף כסף וזה כי חוקך לא דרשו בימי קיבוץ גלויות.

מזמור קכב: שיר המעלות לדוד שמחתי באומרים לי בית ד' נלך - בזה המזמור התפלל המשורר שאף על פי שיהיו רבים זוכים לימות המשיח לא יזכו להיות מבני ירושלים שלא יעלו אליה רק המזומנים לה כאומרו כל הכתוב לחיים בירושלים ועם זה יהיה המשיח כמו אש מצרף כסף ומבער פושעי ישראל לא יצא ממנה שום משפט נגד השרידים גם שיהיו בלתי מזומנים לה.

מזמור קכד: שיר המעלות לדוד לולי ד' שהיה לנו יאמר נא ישראל - בזה המזמור התפלל המשורר על בני קיבוץ גלויות שלא יוסיף הא-ל להגלותם ויסיר מתוכם את עובדי כוכבים שלא יסיתו את ההמון ויטו לבבם לדעותם.

מזמור קכו: שיר המעלות בשוב ד' את שיבת ציון היינו כחולמים - בזה המזמור התפלל המשורר שיזכו להיות בקיבוץ גלויות - גם בלתי ראויים לזה.


מזמור קכז: שיר המעלות לשלמה אם ד' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו אם ד' לא ישמור עיר שוא שקד שומר - בזה המזמור הזהיר המשורר לבני קבוץ גלויות עושים מקנה וקנין כי אמנם לא יספיק הזריזות לקבץ הממון ולשמרו אם לא תהיה שם השגחה אלוקית עוזרת לזה.

מזמור קכח: שיר המעלות אשרי כל ירא ד' ההולך בדרכיו - בזה המזמור הזהיר המשורר לבני קיבוץ גלויות שלא יהי רב השתדלותם בקיבוץ הממון אבל יהיה בתורה ובמצוות ובגדול בנים לזה כי בזה יזכו לימות המשיח. מזמור קלד: שיר המעלות הנה ברכו את ד' כל עבדי ד' העומדים בבית ד' בלילות - בזה המזמור מזהיר המשורר את בני קיבוץ גליות שיתפללו שתשוב השכינה לבית המקדש. ... הנה ברכו את ד' כל עבדי ד' - הנה אתם, עתה עבדי ד' ולא עבדי האומות, ברכו את ד' על שהוציא אתכם משעבוד גלויות. העומדים וגו' - אתם תופשי התורה העומדים בבית המקדש גם בלילות לעסוק בתורה, שאו ידיכם קודש - בתפילה אל מקום המקדש, וברכו את ד' - על שהטיב.

מזמור קלה: הללויה הללו את שם ד' הללו עבדי ד' - בזה המזמור הזהיר המשורר את תופשי התורה בדור קיבוץ גליות ללמד דעת את העם ולהכינם לימות המשיח בתורה ובמעשים טובים ולא יסופו עם רשעים עובדי כוכבים ביום הדין ובימות המשיח ויתפלל עליהם בסוף כמאמרו ד' שמך לעולם.

מזמור קמ: למנצח מזמור לדוד, חלצני ד' מאדם רע מאיש חמסים תנצרני - אחרי ששם המחבר בזה הספר מזמורים מחוברים על אודות קיבוץ גלויות וימות המשיח אשר בם תהיה תשועה לישראל אחר גליות ורעות רבות וצרות כי בקיבוץ גליות יצאו משעבוד מלכויות ובביאת המשיח יאבד גוג ומגוג ויגדל כבוד ישראל לעד שם המחבר הנזכר קצת מזמורים שחבר דוד על עצמו בזמן שגברו עליו צרות רדיפת שאול בכל תוקף וזה היה מעט קודם זמן הצלחתו אשר בה מלך ראשונה בחברון על יהודה לבדו ואח"כ מלך על ישראל כי אמנם כן יקרה לישראל בקיבוץ גליות ובביאת המשיח.

מזמור קמב: משכיל לדוד בהיותו במערה תפילה - שם המחבר זה המזמור בזה המקום אחר מזמורי קיבוץ גליות וימות המשיח כי כן יקרה להם אחר רוב צרות הגלות במלחמת גוג שיפלו במכמוריו רבים מפושעי ישראל כאמרו ויצא חצי העיר בגולה וישארו צדיקי הדור כאמרו ביום ההוא יגן ד' בעד יושב ירושלים והיה הנכשל בהם ביום ההוא כדויד ובית דוד כאלקים.

מזמור קמז: הללויה כי טוב זמרה אלוקנו כי נעים נאוה תהילה - בזה המזמור חזר המשורר להודות לא-ל יתברך על קבוץ גלויות שיוציא משעבוד מלכויות.

בפירושו לשיר השירים (ב, יב - ח, יב) כותב הספורנו: לכה דודי - נצא מגלות שעבוד מלכויות, נצא השדה - לשוח בשדה בקיבוץ גליות נלינה בכפרים - כאמרו "יושבים באין חומה ובריח ודלתיים אין להם" (יחזקאל לח יא). נשכימה לכרמים - נתבונן בבתי כנסיות ובבתי מדרשות נראה אם פרחה הגפן - אם יש יוצא למשנה ולתלמוד בעיון ובמעשה, שם - בצאתי משעבוד מלכויות אתן את דודי לך - אראך אהבתי את שם קדשך כי אמנם הדודאים נתנו ריח - אפילו עמי הארץ נתנו ריח טוב במעשיות על פתחנו - בתי מדרשות, כל מגדים - בעיון ובמעשה, חדשים - דברים שהבינו חכמי הדור מחדש, גם ישנים - שהורו הקדמונים, דודי צפנתי לך - בספריהם. ... השבעתי אתכם - שלא ימהר גוג ומגוג לבוא ולבטל ... מי זאת עולה מן המדבר - יאמר הא-ל יתברך מה היה לה לזאת העולה משעבוד מלכויות בארצות העמים שהיו כמו מדבר לא אדם בו אבל חיות טורפות בלבד, מתרפקת - מכה את עצמה ומתאוננת על דודה על איחור ביאת המשיח שהוא האדון אשר אתם מבקשים (מלאכי ג א) וחפצים כאומרה הלא תחת התפוח בהיותי בגולה מתלוננת בצל שד-י כמו בצל התפוח בעצי היער עוררתיך השתדלתי בתפילותי להביאך ... אחות לנו קטנה - משיב הא-ל יתברך הנה את מצטערת על איחור שריית שכינתי בתוכך וביאת משיחי הנה אפילו בקיבוץ גליות תהיה עדת הצדיקים מועטת, ושדים אין לה - אפילו אותם המועטים אינם מלמדים דעת את העם ובלתי מוחים להשיב מעוון בהיות ההמון אז כולו עוסק בחיי שעה בלבד כאמרו "עושה מקנה וקנין" (יחזקאל לח יב). מה נעשה לאחותנו - אני ומשיחי כי גם המשיח הוא כמו "אש מצרף כסף" (ר' מלאכי ג ב-ג), אם חומה היא - הנה אם יהיה זכותם מספיק להגן על דורם - נבנה עליה טירת כסף - נבנה בית המקדש של כסף שלא תשלוט בו האש ואם דלת היא שלא יסגרו דלת בעדם ולא יחושו לתיקון ההמון, נצור עליה לוח ארז - נעשה להם בית המדרש של עץ ארז נכבד ולא יבנה בית המקדש בזכותם. אני חומה - משיבה עדת ההמון אני השתדלתי במעשי גם בגלות להיות חומה להגן מצרת האויבים, ושדי - חכמי המורים, כמגדלות - כמגדל עוז להגן ולהיות בית מנוס מכל צרה בתפילותם, אז הייתי - ובכן הייתי אפילו בגלות כמוצאת שלום גם שהיתה עת צרה לכן עתה בקיבוץ גליות ראוי שנזכה בזה לביאת משיח צדקנו. כרם היה לשלמה - משיב המלך המשיח: הנה כרם היה לשלמה המלך הקדוש, בבעל המון - בארצות הגויים בגולה "כי כרם ד' צבאות בית ישראל (ישעיה ה ז) נתן את הכרם לנוטרים - חכמי הדור, איש יביא בפריו אלף כסף - כדי שכל אחד מהם יעמיד תלמידים הרבה יגדיל תורה ויאדיר, והנה כרמי שלי לא נטרתי - אותם חכמי הדור שהם שלי ורואי פני הם בלבד לפני שיזכו לעמוד בהראותי כי לא השתדלו להעמיד אשכולות ובכן תלמידיהם מעטים... .

יושב הארץ
הודעות: 769
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ה' אוגוסט 22, 2019 6:27 pm

יש לי שאלה.

רבים מגדולי ישראל (הליטאיים) ראו בניסים שהיו כאן במלחמות כפקידה וסימני גאולה כמו ר' יחזקל לוינשטיין, הרב כהנמן, ר' יחזקאל סרנא, רש"ז אוירבך ועוד רבים, חוץ משיטת הרב שך זצ"ל שאדרבה ראה בזה ניסיון משמים לא להימשך אחרי הציונים, ועכשיו בדור האחרון נראה שרוב הת"ח שבדור קיבלו דעתו.

השאלה האם זה אומר שהשיטות האחרות בטלות, כי כך רצה ה' ולכן העמיד את הרב שך בהנהגת הדור, (וכמו שאומר ר' חיים קניבסקי שליט"א שבכל דוד יש בחי' משה רבינו) וממילא אין להזכיר שיטות אחרות, וגם מי שלא תלמידו עליו להתבטל לדעתו?

אשר ברא
הודעות: 221
הצטרף: ג' יולי 12, 2016 9:26 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אשר ברא » ה' אוגוסט 22, 2019 8:34 pm

יושב הארץ כתב:יש לי שאלה.

רבים מגדולי ישראל (הליטאיים) ראו בניסים שהיו כאן במלחמות כפקידה וסימני גאולה כמו ר' יחזקל לוינשטיין, הרב כהנמן, ר' יחזקאל סרנא, רש"ז אוירבך ועוד רבים, חוץ משיטת הרב שך זצ"ל שאדרבה ראה בזה ניסיון משמים לא להימשך אחרי הציונים, ועכשיו בדור האחרון נראה שרוב הת"ח שבדור קיבלו דעתו.

השאלה האם זה אומר שהשיטות האחרות בטלות, כי כך רצה ה' ולכן העמיד את הרב שך בהנהגת הדור, (וכמו שאומר ר' חיים קניבסקי שליט"א שבכל דוד יש בחי' משה רבינו) וממילא אין להזכיר שיטות אחרות, וגם מי שלא תלמידו עליו להתבטל לדעתו?

עדיין צריך להזכירן
אמר רבי יהודה, אם כן למה מזכירין דברי היחיד בין המרובין לבטלה, שאם יאמר האדם כך אני מקובל, יאמר לו כדברי איש פלוני שמעת. - עדיות א, ו

יושב הארץ
הודעות: 769
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב הארץ » ה' אוגוסט 22, 2019 8:54 pm

ישר כח.

אבל כאן זה לא מרובין, אלא אדרבה רוב גדולי ישראל צידדו בתחילה בדעה אחרת, אלא שבדור האחרון התבטלו פחות או יותר לדעת הרב שך, השאלה אם זה מחייב את כולם. ויש לראות בזה רצון הבורא.

מלבב
הודעות: 3399
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 4:48 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי מלבב » ה' אוגוסט 22, 2019 11:24 pm

גביר כתב:מבואר בספורנו בכמה וכמה מקומות [מעט בפירושו לתורה, יותר להדיא בשיר השירים ובהרחבה בפירושו לתהילים] שיהיה קיבוץ גלויות עוד קודם ביאת המשיח ובנין בית המקדש, ויהיה אז עיקר הניסיון אם יחזיקו ביד לומדי תורה או יפנו רק לענייני החומר, ומשמע מדבריו שהמצב הרוחני באותו קיבוץ גלויות לא יהיה פשוט כלל, ומכל מקום כתב שיודו אז על קיבוץ הגלויות. כך או כך אם מדינת ישראל הנוכחית היא בגדר קיבוץ גלויות, או אולי אפילו התחלה שלו, הרי שלפי הספורנו יש לתת הודאה על כך [מכל מקום, ודאי שעלינו בני ארץ ישראל להודות ולשבח עד בלי די על שזכינו לישב בארץ הקודש, אשר כל העליונים והתחתונים תשוקתם אליה כלשון הגר"א, וב"ה כמעט שלא טעמנו מימינו אוויר ארץ העמים, השיר והשבח לחי עולמים].

כתוב קיבוץ גלויות לא כתוב בנין בית המקדש.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים