עמוד 1 מתוך 4

בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 3:14 am
על ידי מבקש לדעת
בס"ד
שמעתי מעשה מצדיק (בצורת שיר) על הרבי מצאנז כדלהלן:
במחנה העבודה הייתה חובה לרוץ קודם עה"ש למסדר, והמתמהמה אחת דתו מות בתלי'.
הרבי המשיך בעבודת קדשו ולא הגיע למסדר, ונעמד להתפלל. כאשר העמלקי בדק וראה זאת שלח את היצור הנעלה ממנו מאוד - כלבו, לטפל ברבה.
הכלב ראה את הרבי וחזר לאחוריו, התנפל על אדונו (המדומה), וחתך בבשרו עד שכולו טבל בדם. עד כאן המעשה פחות או יותר.
האם אחד מהחברים היקרים שמע, או ראה, היכן מובא המעשה הנ"ל? אודה לו מאוד!

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 10:58 am
על ידי שבע
בדקת בספר ''לפיד האש'' (סורסקי)?

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 11:27 am
על ידי השעיר החיי
זה הרי שטויות במיץ עגבניות. אסור לשכן בבית ספר שיופיע סיפור שקרי והזוי כזה.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 11:38 am
על ידי שבע
שמך נאה לך

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 12:03 pm
על ידי אוצר החכמה
אם כבר מדברים על השם. בכל פעם שאני רואה את הודעותיו של הרב השעיר החיי אני תוהה על שני היודין במילה החיי.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 6:55 pm
על ידי עתניאל בן קנז
השעיר החיי כתב:אסור לשכן בבית ספר שיופיע סיפור שקרי והזוי כזה.


אודה למעכ"ת אם יועיל נא לפרש דבריו, האם האיסור מדאורייתא, מדברי קבלה, או מדברי סופרים. ונפק"מ לענין 'הקל הקל'...

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 8:21 pm
על ידי פייש
הסיפור הזה מסופר על הברך משה מסאטמאר

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 9:10 pm
על ידי השעיר החיי
יוד אחד היה תפוס במקום אחר..
הרבי מקלויזנבורג, כמו כל אחד אחר, מעולם לא היה מסרב פקודה במחנות (לא מדבר על מה היה עושה בהחבא). הוא לא שוטה ולא מאבד עצמו לדעת.
לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה.
כלבים לא נשכו נאצים - לצערי על כל צעד ושעל היה נהפכו וראו בחוש ועין בעין כי צורם מכרם וד הסגירם.
ממילא יש גם בחינה של אל תלכו עימי בקרי אם במקום לשאול איככה ירדוף אחד אלף אומרים אבל הרבי הצדיק האמיתי היה מעל הזמן והמקום.
והעולה על כולה, יש בזה הוצאת לעז על אלפי רבבות צדיקים וקדושים שנשנחטו ונהרגו בלי שארע להם נסים כנ״ל וכאילו ח״ו רק הוא היה זכאי והם לא.
אני משוכנע שהוא זצ״ל היה מוחה במי שמפיץ בדיות כנ״ל.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 9:21 pm
על ידי שברי לוחות
השעיר החיי כתב:הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה.

?

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 10:16 pm
על ידי השעיר החיי
אני חוזר בי באופן ספציפי לגבי האדמו״ר מקלויזנבורג. הוא אישית אכן האמין שיש נסים באושוויץ ושיש השגחה פרטית ואין כל הסתר פנים.
אין כל קשר כמובן להסיפור. עדיין אתן כל הוני שלא היה ולא נברא

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ה' מאי 18, 2017 10:32 pm
על ידי איש גלילי
השעיר החיי כתב:אתן כל הוני שלא היה ולא נברא

אתה ממריץ את כולנו להוכיח שהסיפור היה, רק תשאיר פרטים...

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 11:29 am
על ידי מכון חכמי ספרד
השעיר החיי כתב:לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה


בדקתי בי"ג עיקרים, ואכן שם הופיע שזו כפירה לומר שהיתה השגחה פרטית לצדיקים באושוויץ. ע"ש שוב ושוב, מילה במילה.

אני שמעתי מקרוב משפחה, יהודי שעבר שנתיים באושוויץ יחד הרבי מקלויזנבורג.
הוא לא הרבה לדבר, אבל את הסיפור של הכפית שחפרה באדמה והוציאה מים, עד שהנאצים עמדו מאובנים מול המופת התנ"כי, הוא סיפר בכמה הזדמנויות, בתיאור חי.

השעיר החי,
את כל הונך בבקשה!

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 11:57 am
על ידי עפר לרגלם
שעיר החי דיבר על המקרה הספציפי הזה, שמדבר על רב'ה אידיוט שמסכן את נפשו ונפש הסובבים שלו, בשביל להתפלל, והמסר הוא שהרב'ה יודע שהוא לא יינזק שהרי הוא שולט על המהלכים בשמים ושוב רע לא יקרה לו ע"י הנאצים.
אני מצרף גם את כל הוני להימור על נכונותו של הסיפור, כי אם הוא באמת רב'ה הסיפור לא היה, ייתכן שזה היה סתם אדם משוגע.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 12:38 pm
על ידי אורי אגסי
ואולי הרבי הקדוש היה שקוע בעבודת ה' ולא שם ליבו לשעה?

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 1:25 pm
על ידי איש_ספר
השעיר החיי כתב:יוד אחד היה תפוס במקום אחר..
הרבי מקלויזנבורג, כמו כל אחד אחר, מעולם לא היה מסרב פקודה במחנות (לא מדבר על מה היה עושה בהחבא). הוא לא שוטה ולא מאבד עצמו לדעת.
לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה.
כלבים לא נשכו נאצים - לצערי על כל צעד ושעל היה נהפכו וראו בחוש ועין בעין כי צורם מכרם וד הסגירם.
ממילא יש גם בחינה של אל תלכו עימי בקרי אם במקום לשאול איככה ירדוף אחד אלף אומרים אבל הרבי הצדיק האמיתי היה מעל הזמן והמקום.
והעולה על כולה, יש בזה הוצאת לעז על אלפי רבבות צדיקים וקדושים שנשנחטו ונהרגו בלי שארע להם נסים כנ״ל וכאילו ח״ו רק הוא היה זכאי והם לא.
אני משוכנע שהוא זצ״ל היה מוחה במי שמפיץ בדיות כנ״ל.

אני הק' חש צורך בלתי מוסבר, להצטרף לדברים הנכונים גם בעיני.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 1:27 pm
על ידי דרומי
ואני הקטן חש צורך למחות על דברי הבל אלו. ומקרא מלא הוא: הייפלא מה' דבר?!

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 1:44 pm
על ידי איש_ספר
סבי ע"ה היה "איש פשוט" והצלתו היתה באופן של נסים רצופים. מעולם הוא לא הבין למה הוא זכה למה שלא זכו טובים ממנו.
ובכן, אין צורך לספר לי שאת מי שהקב"ה רצה להציל, הוא עשה זאת. לכן את הצדקנות על מקרא מלא ויכולותיו של הקב"ה, תשמור לסיפורים איתם תשכיב את הזאטוטים שלך.
הביקורת הצודקת של השעיר הוא על המגמה העלובה, להראות שגם במחנות המוות הצדיקים הם שזכו להצלה/לשמירה.
זה כמובן נסיון פתטי להתמודד עם שאלת צדיק ורע לו. לאמור, צדיק וטוב לו!
לא יודע אם זה כפירה. אבל אם אימות השואה, על מגמת הצדיק ורע לו, ומיתת ילדים וכו' שאירעו בה בהיקף מבהיל, יש לה איזה משמעות רוחנית, איזה "אמירה" מהקב"ה, הרי שסיפורים כאלה הם בחינת ואם תלכו עמי בקרי, כהגדרתו המצוינת של השעיר.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 1:49 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
יוסכם שאי אפשר לומר שלא התרחשו ניסים לצדיקים בשואה.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 2:27 pm
על ידי ברים
משום מה לי הקטן יש רושם שלאנשים מסויימים מפריע לקרוא על הרגשות הנעלים של הרה"ק מקלויזנבורג גם בצל מוראות השואה, ולא ההנהגה הניסית סביבו.

כדי לחשוב שמישהו מנסה לומר עליו זצ"ל ש11 ילדים נשחטו לעיניו, ואשר כל ימיו המשיך לסבול ייסורים נוראיים כתוצאה ממה שחווה, שעליו לא חלו הגזירות, - צ"ל חסר דעת.

מי שרגיל בסיפורי חסידים אמיתיים, (לא קומיקס) יודע שהכוונה בסיפור כזה היא להמחיש עד כמה היתה חזקה הרגשת האמונה העצומה שלו, עד שהיה ברור לו באותו זמן ספציפי שלא ינזקו הוא ואחרים, ולא שום נסיון מטופש לערוך השוואה כלשהי בין רמת השמירה על צדיק זה או אחר.
ברור שבאופן כזה רשאי הוא לנהוג כפי הבנתו, כמו שרשאים היו חמ"ו להתגרות בנבוכדנצר ומרדכי היהודי בהמן.

נא לא לפתוח בפלפולים על הדוגמאות הנ"ל, שהובאו להמחשה בלבד.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 2:37 pm
על ידי דרומי
הרב אי"ס, אתה הוא שהגדרת את דבריך הראשונים כבאים מתוך "רצון בלתי מוסבר".

איני רואה בדבריך שום הגיון משום צד, ועט הסופרים שניחנת בה לא תועיל להכשיר טענות שטותיות שאין בהם כל ממש מלבד הרצון להיות מקורי ומתוחכם.

ברור שאיננו מבינים בחשבונות שמים, וברור גם שהקב"ה עושה ניסים ויכול לעשות ניסים היכן שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה. והמרגלים הם אלו שחשבו כי הקב"ה יכול לעשות ניסים רק במדבר אך לא בארץ ישראל ששם "אפילו בעל הבית אינו יכול להוציא כליו משם". והיא טעות.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 2:53 pm
על ידי ברים
כשם שאין באפשרותנו להסביר ולהבין כראוי את מוראות השואה, ועלינו להרכין ראש ולקבל באהבה ובאמונה את אשר התרחש ולא להתריס ח"ו, באותה מידה לבוא ולומר כאילו בשנים אלו לא היתה הנהגה והשגחה פרטית ח"ו, וממילא לא ייתכן שמלאך בדמות הרה"ק מקלויזנבורג, ( שקשה בכלל לדמות מישהו בן דורו אליו, מבחינת מה שעבר בשואה ואיך פעל שם ואחרי כן) יזכה בסיטואציות מסויימות לניסים גלויים, זו כפירה כפשוטה.
ובהזדמנות זו אציע שוב שכל אחד ישתדל להביע את דעתו החשובה רק בנושאים שיש לו בהן איזו שהיא הבנה בסיסית.

בני ישיבה יביעו דעה בנושאים למדניים והלכתיים, עסקנים ומחנכים בנושאים ציבוריים, חסידים בענייני אדמו"רים וכן הלאה, ומכלל הן אתה שומע לאו.
אפשר לשאול ולהתעניין בכל נושא, אבל הבעת דעות של אנשים מכובדים בנושאים רחוקים מתודעתם והווי חייהם מוציאה אותם בצורה לא מכובדת בעליל.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 3:51 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
להזכיר כי פותח האשכול ביקש לברר אם יש מקור לסיפור
בדקתי בלפיד האש, ולא מצאתי זכר לסיפור או אפילו משהו דומה

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 4:15 pm
על ידי ברים
אין שום בלעדיות לספר הנ"ל, שהוא אמנם ספר מצוין. ולא שמענו אינו ראיה.
לגוש"ע, ידוע אצל חסידים בקשר לסיפורים, כי מי שמאמין לכל סיפור פתי ייקרא, שהרי מי ימנע ממישהו להמציא סיפור ובוודאי יש כאלה, ומי שאינו מאמין כופר יקרא,
אלא מאי, אנו מאמינים שיכול היה להתרחש.
וזוהי הגדרה מדויקת לסיפור הזה.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 4:52 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
בכל אופן פותח האשכול לא פקפק על הסיפור ולא העמידו כאן למבחן
אלא שאל בפשטות האם אחד מהחברים היקרים שמע, או ראה, היכן מובא המעשה הנ"ל?

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 4:55 pm
על ידי שש ושמח
איש_ספר כתב:סבי ע"ה היה "איש פשוט" והצלתו היתה באופן של נסים רצופים. מעולם הוא לא הבין למה הוא זכה למה שלא זכו טובים ממנו.
ובכן, אין צורך לספר לי שאת מי שהקב"ה רצה להציל, הוא עשה זאת. לכן את הצדקנות על מקרא מלא ויכולותיו של הקב"ה, תשמור לסיפורים איתם תשכיב את הזאטוטים שלך.
הביקורת הצודקת של השעיר הוא על המגמה העלובה, להראות שגם במחנות המוות הצדיקים הם שזכו להצלה/לשמירה.
זה כמובן נסיון פתטי להתמודד עם שאלת צדיק ורע לו. לאמור, צדיק וטוב לו!
לא יודע אם זה כפירה. אבל אם אימות השואה, על מגמת הצדיק ורע לו, ומיתת ילדים וכו' שאירעו בה בהיקף מבהיל, יש לה איזה משמעות רוחנית, איזה "אמירה" מהקב"ה, הרי שסיפורים כאלה הם בחינת ואם תלכו עמי בקרי, כהגדרתו המצוינת של השעיר.

לא ברור לי מה אתה טוען. אם גם אתה מודה שהיו ניסים בשואה מה איכפת לך להניח שאירעו גם לאדמו"ר הנ"ל? ואם טענתך על הסיפור שהאדמו"ר סמך על הנס, הרי גם אם הסיפור היה [ואני אישית לא בטוח בזה כלל], אין הכרח שהאדמו"ר עשה כן משום שסמך שיינצל, וייתכן שעשה כך על דעת שייהרג?

ברים כתב:ובהזדמנות זו אציע שוב שכל אחד ישתדל להביע את דעתו החשובה רק בנושאים שיש לו בהן איזו שהיא הבנה בסיסית.
בני ישיבה יביעו דעה בנושאים למדניים והלכתיים, עסקנים ומחנכים בנושאים ציבוריים, חסידים בענייני אדמו"רים וכן הלאה, ומכלל הן אתה שומע לאו.
אפשר לשאול ולהתעניין בכל נושא, אבל הבעת דעות של אנשים מכובדים בנושאים רחוקים מתודעתם והווי חייהם מוציאה אותם בצורה לא מכובדת בעליל.

ואני רציתי להציע שכל אחד ישתדל להביע את דעתו החשובה [או שאינה חשובה] רק מתוך מחשבה לגופו של ענין.
כל אלו שדוחפים לכל נושא את ההשתייכות המפלגתית שלהם [ viewtopic.php?f=51&t=33268&p=360656#p360803 ] יכולים לחסוך לעצמם את הטרחה ולשלוח לכל נושא הודעה ריקה, אנחנו נבין מיד איזה צד ברצונם לייצג, ונשתכנע מההודעה הריקה יותר מההודעות שנכתבות כעת.
ולגבי ההצעה שרק חסידים יביעו דעתם בעניני אדמורי"ם: כאן עיקר הנידון הוא על הנהגת הקב"ה בשואה, והקב"ה שייך לכולם, למרות שיש כאלו שאינם חושבים כך.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 5:16 pm
על ידי ברים
לתשומת לבך נושא האשכול הוא סיפור חסידי מובהק ובקשת מקור אליו.
כאשר התגובות הן בנוסח "רבי אידיוט" "השגחה פרטית לצדיקים בשואה היא כפירה בעיקר" ואמירה שלצדיק מסוים אירע נס בזמן דביקותו הנפלאה היא הוצאת לעז על אלפי קדושים,
התגובה היחידה המתאימה לגופו של עניין היא
"גם אוויל מחריש חכם ייחשב".

הנסיון הפתטי שלך להציג זאת כהסטה לויכוח חסו"מ לא ישנה זאת.

נכון הדבר שמי שגדל על סיפורי חסידים באופן של עבודת ד' , לא היה מעלה כלל בדעתו פרשנות מעוותת כל כך לסיפור זה, ולזה כיוונתי במשפט האחרון.
יש לליטאים מספיק בקעה להתגדר בה, כוחם יפה בכו"כ עניינים העומדים ברומו של עולם, ומוטב יניחו לחסידים את תחום הסיפורים החסידיים והביקורת עליהם, שאל"כ הם מזכירים את מייצגי שיטת "ביקורת המקרא" אשר בטוחים כי הם ורק הם מבינים לאמיתה של תורה, ובני הישיבות לומדים את התורה בצורה נעדרת ביקורת ופרימיטיבית...

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 5:33 pm
על ידי ברים
אם לא הבהרתי את עצמי מספיק, הנני להבהיר שאינני מנסה להיות פרקליט של החסידים, ואפשר לראות למשל באשכול על הפסקי תשובות שלא צידדתי במי שלדעתי הגן עליו רק בגלל היותו נמנה על עדת החסידים. אוסיף עוד ואומר כי באשכול של אי"ס אשר דן באדמו"ר מסויים עם העניינים החיצוניים המוגזמים נמנעתי מלהגיב כי הזדהיתי בהחלט עם חלק מהביקורת (לדוג', אני סולד ממש מהשימוש בכינוי דא"ח, והרבה כיוצא בזה)

אני כן נזעק כאשר אנשים שבדרך כלל הם ברי דעת, מרשים לעצמם לדון את החסידים כאשר חסר להם הבנה בסיסית בנושא.

הרי פותח האשכול הביא סיפור מפעים ויוצא דופן וע"כ ביקש לדעת האם הוא גם מוסמך.

מגיעים כמה חכמים בעיניהם ומכתירים את הסיפור בכל מיני סופרלטיבים כאילו הנידון היה אם מותר לספר סיפורים כאלה על מלאך אלקים.
זאת כאשר כושר השיפוט שלהם בנושא מזכיר את האגדה הנודעת על מרן הגרח"ק שליט"א שהציע לנהג "תסובב אתה את ההגה ואני אערבב את הדלק".
הבאתי את הדוגמה הזו כדי להמחיש, שלמרות שאין חולק על רום מעלתו של שר התורה, הרי סיפור כזה מעלה גיחוך, ואם ה"תשובה" הזו היתה נכתבת על ידו באיזה מקום, היחס היה בהתאם.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 6:12 pm
על ידי פלתי
ברים כתב:זאת כאשר כושר השיפוט שלהם בנושא...

אולי תסביר בבקשה למה לך יש יותר כושר שיפוט בנושא מאשר לאחרים שאינם נמנים על כת החסידים. מהו בדיוק אותו כושר שיפוט?

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 6:15 pm
על ידי איש_ספר
אין ספק שהאדמו"ר מקלויזנבורג, זכה לניסים מה שלא זכו אחרים, מהם טובים ממנו ומהם פחותים ממנו. עובדה היא שהוא יצא משם חי והם לא.

השאלה מה זה בא ללמדנו?! אין אתנו יודע !

למה ר' שמעון סופר הזקן קדוש כבר בחייו, נגרר על אדמת אוושויץ אל תאי הגזים מפני מה הצדיק ר' משה בצלאל אלתר הוצא להורג ואף לקבורת ישראל לא הובא, ואיה צדקתם של ר' יעקב יצחק דן מסטריקוב, האדמו"ר הצעיר מראדזין ומסלונים ואיה תורתם וצדקתם של ר' נחום ברוך גינצבורג בעל מקור ברוך ור' זלמן אוסבסקי מסלבודקא שהוסר ראשם מעליהם בידי ליטאים רוצחים ! ר' אלחנן וסרמן ר' יחזקאל ברנשטיין בעל דברי יחזקאל, וחדל לספור כי אין מספר. ומאידך, געלה נפשי למנות שמות של צוררים משומדים ורשעים שחזרו משם חיים ושלמים.

ובכן, המנסה לצייר מהצלתו של אדמו"ר כזה או אחר, מגמה של שמירה מיוחדת על הצדיקים בזמן השואה, הוא בדאי, שקרן ומכחיש דברים של מעלה.

וכמדומה שיש מגמה זוחלת כזו של הכחשת שואה בפנים אלו. וע"ז הכעס.

----
ברים לא זכור לי שמישהו מינה אותך לנהל כאן את הדיונים.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 6:27 pm
על ידי נחום וואהלינער
מתאמריה בשם הרה"ק מבעלזא שמי שניצול מהמלחמה וודאי היה שני מלאכים מלווים אותו לשמירה, ומי שלא היה רצון ה' שינצל ראו שכל השתדליות שעשה - אפילו יותר מאלו שכן ניצלו - לא הועילו לו בכלום.

לגבי עצם הסיפור קשה לי להאמין שהרה"ק סירב פקודה בעת ההוא, אולי יתכן שתפשו אותו על חם כשהוא מתפלל או עושה איזה מצוה שהרשעים ימ"ש לא איפשרו ליהודים לעשות, ואז שיסה בו הנאצי את כלבו וקרה מה שקרה.

לצערי הרב נראה לי שלא הבינו כוונת השעיר החי ועשו הימנו שעיר לעזעל.... לכאורה כוונתו היה כמו שכתבתי לעיל.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 6:36 pm
על ידי ברים
הרב אי"ס הנכבד
לא מינו אותי, וזכותי להגיב בצורה ברורה וחד משמעית על דברים כאלה, כמובן תוך זהירות המתבקשת בכבוד הכותבים.

ואם כמנהל ניתנת לך האפשרות לראות הודעות פרטיות, (ואם אתה ישר ונמנע מכך, הרי שאין לי רשות להראותם) אזי אתה אמור לדעת לפי התגובות המתקבלות שאני מייצג בהחלט פלח כותבים שרואה עצמו נפגע, הן מכתיבה פוגעת ולועגת כדבר שבשגרה, הן מהתנהלות ההנהלה בעניין.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 6:44 pm
על ידי אוצר החכמה
באופן רגיל למנהל אין אפשרות לראות הודעות פרטיות של מישהו אחר.
במצבי חירום כגון בחשש לשימוש לרעה במערכת לדברים אסורים יש דרכים אבל זה מקרה חריג ואנחנו לא משתמשים בהם מלבד לזה

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 6:52 pm
על ידי בארא פארקער
מכון חכמי ספרד כתב:
השעיר החיי כתב:לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה


בדקתי בי"ג עיקרים, ואכן שם הופיע שזו כפירה לומר שהיתה השגחה פרטית לצדיקים באושוויץ. ע"ש שוב ושוב, מילה במילה.

אני שמעתי מקרוב משפחה, יהודי שעבר שנתיים באושוויץ יחד הרבי מקלויזנבורג.
הוא לא הרבה לדבר, אבל את הסיפור של הכפית שחפרה באדמה והוציאה מים, עד שהנאצים עמדו מאובנים מול המופת התנ"כי, הוא סיפר בכמה הזדמנויות, בתיאור חי.

השעיר החי,
את כל הונך בבקשה!

אם אתה כבר העלתי את הסיפור הזה אולי תועיל לספר את זה עם הפרטים כפי שהיה, כי מעולם הי' לי קשה מה הנס פה בדיוק הרי ליד כל ים, נהר, וכו' יש מים מתחת לפני השטח וכל האזור של מקור מים יש משה לכלוכית ומה בדיוק הנס, תמיה?

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ו' מאי 19, 2017 7:06 pm
על ידי בסדר
דברי מגיד כולם בודאי שמחים לשמוע, ובודאי כשמדובר ממגיד ה'ליטאי' המפורסם רבי יעקב גלינסקי זצ"ל. הוא תיאר הרבה פעמים את כל התלאות אשר עבר עליו במשך החמש עשרה שנה בסיביר, לא יאומן. "ומה היה הסוף?" סיים את דבריו, "השתחררתי מגלות סיביר הארורה, אפוא אבא? אפוא אמא? אחיי? אחותיי? כולם הוצאו להורג רח"ל ע"י הגרמנים הרשעים הארורים ימ"ש. 'לא ידענו שהמאסר בפינה הקפואה הזו מציל אותנו ממות בטוח בתאי הגאזים של נאצים הארורים"...
עכשיו נחזור אל הוויכוח אם זה כפירה או לא...

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ש' מאי 20, 2017 9:11 pm
על ידי דרומי
תמה אני איך כל ויכוח פשוט נגרר למחלוקת בין חסידים למתנגדים.

לאדמור מקלויזנבורג היו מספיק זכויות גם בעיני המתנגדים, הן בתורה והן בהנהגה, והוא אחד מהדמויות בדור האחרון שנערץ על כולם - אשכנזים, ספרדים, חסידים, מתנגדים, דת"לים וכו'.

כל הויכוח אינו אלא בין שכל ישר לבין שכל עקום. ותו לא מידי.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ש' מאי 20, 2017 9:56 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
בארא פארקער כתב:
מכון חכמי ספרד כתב:
השעיר החיי כתב:לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה


בדקתי בי"ג עיקרים, ואכן שם הופיע שזו כפירה לומר שהיתה השגחה פרטית לצדיקים באושוויץ. ע"ש שוב ושוב, מילה במילה.

אני שמעתי מקרוב משפחה, יהודי שעבר שנתיים באושוויץ יחד הרבי מקלויזנבורג.
הוא לא הרבה לדבר, אבל את הסיפור של הכפית שחפרה באדמה והוציאה מים, עד שהנאצים עמדו מאובנים מול המופת התנ"כי, הוא סיפר בכמה הזדמנויות, בתיאור חי.

השעיר החי,
את כל הונך בבקשה!

אם אתה כבר העלתי את הסיפור הזה אולי תועיל לספר את זה עם הפרטים כפי שהיה, כי מעולם הי' לי קשה מה הנס פה בדיוק הרי ליד כל ים, נהר, וכו' יש מים מתחת לפני השטח וכל האזור של מקור מים יש משה לכלוכית ומה בדיוק הנס, תמיה?


אתה שואל מה הנס.
לקחת כפית מים ולחפור עמה בחלישות כח בתוך אדמה רגילה, שאמנם קרובה למעיין, אך כבר נובעים מים מתוקים וצלולים, אין זה נס??
להזכירך שהדבר היה אחר ריצה ממושכת בחום כבד, עטויים בשמיכות.
בעל המעשה ממנו שמעתי, היה הר"ר בנימין לפין ז"ל מהר נוף. נלב"ע לפני שנים אחדות ללא זש"ק.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ש' מאי 20, 2017 10:22 pm
על ידי איש_ספר
דרומי כתב:תמה אני איך כל ויכוח פשוט נגרר למחלוקת בין חסידים למתנגדים.

כל הויכוח אינו אלא בין שכל ישר לבין שכל עקום. ותו לא מידי.


ברים כתב:הרב אי"ס הנכבד
לא מינו אותי, וזכותי להגיב בצורה ברורה וחד משמעית על דברים כאלה, כמובן תוך זהירות המתבקשת בכבוד הכותבים.
.


לא מנעתי מאיש את האפשרות להגיב כרצונו, הביקורת הופנתה כנגד מי שביקש למנוע את זכות התגובה בפני מגזר כזה או אחר.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ש' מאי 20, 2017 10:35 pm
על ידי ברים
איש_ספר כתב:
דרומי כתב:תמה אני איך כל ויכוח פשוט נגרר למחלוקת בין חסידים למתנגדים.

כל הויכוח אינו אלא בין שכל ישר לבין שכל עקום. ותו לא מידי.


ברים כתב:הרב אי"ס הנכבד
לא מינו אותי, וזכותי להגיב בצורה ברורה וחד משמעית על דברים כאלה, כמובן תוך זהירות המתבקשת בכבוד הכותבים.
.


לא מנעתי מאיש את האפשרות להגיב כרצונו, הביקורת הופנתה כנגד מי שביקש למנוע את זכות התגובה בפני מגזר כזה או אחר.

נעשה בדיקה פשוטה. תחליף את המילים הרבי מקלויזנבורג בהגרא"ו, ואת המילים "אדמו"ר אד..." ב"ראש ישיבה אד... " וכן הלאה, תעבור שוב על התגובות ותאמר אם היית מאפשר אותן ועוד מצטרף.
יש באמת צורך בשכל עקום כדי לבנות תאוריה של צדיק וטוב לו על אדם ששתה את כוס התרעלה בצורה הכי טראגית שניתן לצייר.

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ש' מאי 20, 2017 10:44 pm
על ידי בתבונה
מעניין שכל ה"קושיות" האלו יכולות להיות גם על מעשה חנניה מישאל ועזריה מכבשן האש שהייתה בזמן של הסתר פנים נורא לילדים שנשבו ...

Re: בירור מעשה של האדמו"ר מצאנז זצ"ל עם נאצי ש"ט

פורסם: ש' מאי 20, 2017 10:49 pm
על ידי איש_ספר
זו פעם אחרונה שאני מנסה להבהיר את הדברים, מתוך תקוה שיש מי שבאמת לא הבין.

הצלתו של האדמו"ר מצאנז בודאי היו בה כמה נסים. אי אפשר להכחיש זאת ואין סיבה להכחיש.
הביקורת היא כנגד מי שמנסה ללמוד מכך, שגם בשואה היה שמירה מיוחדת על צדיקים. שכן העובדה המצערת, שלא היתה שמירה מיוחדת על צדיקים.

אם אין כזו מגמה, וזה הכל פרנויה שלי, אין ביקורת.