מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
עובר ושב
הודעות: 1455
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי עובר ושב » א' מרץ 24, 2019 11:30 pm

אני ממליץ להפסיק את הדיון הרדוד הזה. אין חובה לענות על כל שטות.

הפצת המעיינות
הודעות: 428
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » א' מרץ 24, 2019 11:34 pm

כל אחד מתבקש למחוק כל הודעה שלו הראוי למחיקה
הרב עובר ושב מכובד בפתיחה
_
הרב חרסון הקדים את כולם

עמקן
הודעות: 1135
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי עמקן » ב' מרץ 25, 2019 12:01 am

סגי נהור כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ועל אף שהחסידים סיפרו תמיד שהוא היה באוניברסיטיה היקרתית ׳סורבון׳, למעשה לא אלא במקום קטן, ולא השתתף הרבה בשיעורים.

הרבי למד בסורבון. אחרי דויטש שאתה ניזון ממנו נעשו עבודות הרבה יותר מקיפות ויסודיות, וגם מצאו את הרישומים המקוריים. הנה כאן.
[/quote]
איפה כתוב ברשימה הנ"ל שזה מואינרסיטיה סורבון?

סגי נהור
הודעות: 3334
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' מרץ 25, 2019 12:48 am

עמקן כתב:איפה כתוב ברשימה הנ"ל שזה מואינרסיטיה סורבון?

אכן קושיא חמורה. בצד שמאל למעלה ניתן לראות את שם המוסד: Université de Paris.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1107
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ב' מרץ 25, 2019 2:10 am

למה צריכים לאחוז את החבל משני ראשים? מצד אחד הוא באמת לא היה שם, ומצד שני המקום שהוא לא היה הוא האוניברסיטה היוקרתית

עמקן
הודעות: 1135
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי עמקן » ב' מרץ 25, 2019 8:35 pm

סגי נהור כתב:
עמקן כתב:איפה כתוב ברשימה הנ"ל שזה מואינרסיטיה סורבון?

אכן קושיא חמורה. בצד שמאל למעלה ניתן לראות את שם המוסד: Université de Paris.

האם אפשר להעלות תמונה ברורה. אצלי זה אינו קריא כלל, גם לא בהגדלה, כמו שאפשר לראות.
קבצים מצורפים
b.PNG
b.PNG (120.19 KiB) נצפה 1741 פעמים
g.PNG
g.PNG (28.57 KiB) נצפה 1741 פעמים

התמים
הודעות: 25
הצטרף: ב' יולי 27, 2015 8:36 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי התמים » ב' מרץ 25, 2019 9:23 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
הפצת המעיינות כתב:
היו שותקים יותר ועושים יותר

פעם ראשונה שאני שומע שאנחנו לא עושים! גם השונאים מסכימים שכן עושים

אני לא מכיר את השונא שלך, אבל מדברים על ביטול היש, ועוד מתפארים בה. רצוי שהיו פחות עליו ורק מתנהגים בהביטול היש שעליו מתפארים

ועל גודל ה׳עשיה׳ שבחב"ד איני רואה מה להתפאר כלל. מאז ג׳ תמוז הכל ההתיישן אצלכם. אין שום חידושים, אין שום התקדמות. בכל עיירה שהייתי , יש שם בית חב"ד המחלקת בקושי לביבות בחנוכה ומנסה לגרור מנין לימים נוראים. אולי בכמות יש יותר שלוחים, אבל באיכות והיקף הפעילות, נראה שהכל מסתיים בכינוס השלוחים ואיזה איש זר יש שמביאים לדרוש להחמיא לכם.
ובשאר ענייני חב"ד חוץ משליחות, הכל נשתכח כבר שנים. תראה לי ׳תפלה חסידית׳ בנוסח שמספרים עליה על החסידים של פעם? בין כל אלו שהסתובבו בחב"ד בעולם, לא יתפלאו מהתפלה של החסידים.

יש לך רמה מדהימה, הן בחשיבה והן בעובדות
ואחרי זה הנך כותב על הלובאוויטשערס.

סגי נהור
הודעות: 3334
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' מרץ 25, 2019 10:21 pm

עמקן כתב:
סגי נהור כתב:
עמקן כתב:איפה כתוב ברשימה הנ"ל שזה מואינרסיטיה סורבון?

אכן קושיא חמורה. בצד שמאל למעלה ניתן לראות את שם המוסד: Université de Paris.

האם אפשר להעלות תמונה ברורה. אצלי זה אינו קריא כלל, גם לא בהגדלה, כמו שאפשר לראות.

מצאתי בשבילך - מכאן:
סורבון.PNG
סורבון.PNG (270.47 KiB) נצפה 1702 פעמים

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1107
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ג' מרץ 26, 2019 12:15 am

התמים כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
הפצת המעיינות כתב:
היו שותקים יותר ועושים יותר

פעם ראשונה שאני שומע שאנחנו לא עושים! גם השונאים מסכימים שכן עושים

אני לא מכיר את השונא שלך, אבל מדברים על ביטול היש, ועוד מתפארים בה. רצוי שהיו פחות עליו ורק מתנהגים בהביטול היש שעליו מתפארים

ועל גודל ה׳עשיה׳ שבחב"ד איני רואה מה להתפאר כלל. מאז ג׳ תמוז הכל ההתיישן אצלכם. אין שום חידושים, אין שום התקדמות. בכל עיירה שהייתי , יש שם בית חב"ד המחלקת בקושי לביבות בחנוכה ומנסה לגרור מנין לימים נוראים. אולי בכמות יש יותר שלוחים, אבל באיכות והיקף הפעילות, נראה שהכל מסתיים בכינוס השלוחים ואיזה איש זר יש שמביאים לדרוש להחמיא לכם.
ובשאר ענייני חב"ד חוץ משליחות, הכל נשתכח כבר שנים. תראה לי ׳תפלה חסידית׳ בנוסח שמספרים עליה על החסידים של פעם? בין כל אלו שהסתובבו בחב"ד בעולם, לא יתפלאו מהתפלה של החסידים.

יש לך רמה מדהימה, הן בחשיבה והן בעובדות
ואחרי זה הנך כותב על הלובאוויטשערס.

בענין זה , של התקפות בלתי ענייניות, ובכללות ענין ׳הפסוק השני של שיר השירים׳, נשארתם בתקפכם

ותחשוב עוד רגע. שונאי חב"ד חושבים שאין שום סבה להתלונן על הירידה שלכם, שהם חושבים שהמצב בשנות המ"ם היתה בכי רע, ואם מתרחקים ממנה, מה טוב ומה נעים. מי שחושב שהיתה ירידה אחרי ג׳ תמוז איננו השונא שלכם.

דרומי
הודעות: 5029
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי דרומי » ג' מרץ 26, 2019 12:20 am

הרב ליטוואק, סתם סקרנות: בבית חבד בעירך בודפשט ביקרת?

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1107
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ג' מרץ 26, 2019 1:37 am

[*]
דרומי כתב:הרב ליטוואק, סתם סקרנות: בבית חבד בעירך בודפשט ביקרת?

פתחו אותו אחרי שעזבתי
אבל בלעיקוואד ביקרתי, ועדיין מחכים לאיזשהו פעולה מצדם. פעילותם מסתיימת בהתוועדות פעם בשנה בי"ט כסליו.

הפצת המעיינות
הודעות: 428
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ג' מרץ 26, 2019 4:30 am

אן אייזענער ראיה!

התמים
הודעות: 25
הצטרף: ב' יולי 27, 2015 8:36 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי התמים » ג' מרץ 26, 2019 6:25 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:[*]
דרומי כתב:הרב ליטוואק, סתם סקרנות: בבית חבד בעירך בודפשט ביקרת?

פתחו אותו אחרי שעזבתי
אבל בלעיקוואד ביקרתי, ועדיין מחכים לאיזשהו פעולה מצדם. פעילותם מסתיימת בהתוועדות פעם בשנה בי"ט כסליו.

אולי תבדוק בבית חב"ד מאה שערים, אין צורך
אנו לא מחסדים מתנגדים לך ובדוק בכל קהילה שאינה שומ"צ ואז תדבר
וכי מה יעשה הזה בליקווד? הנחת תפילין דרבנו תם ברחוב?

ברוז
הודעות: 1249
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ברוז » ג' מרץ 26, 2019 10:30 am

התמים כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:[*]
דרומי כתב:הרב ליטוואק, סתם סקרנות: בבית חבד בעירך בודפשט ביקרת?

פתחו אותו אחרי שעזבתי
אבל בלעיקוואד ביקרתי, ועדיין מחכים לאיזשהו פעולה מצדם. פעילותם מסתיימת בהתוועדות פעם בשנה בי"ט כסליו.

אולי תבדוק בבית חב"ד מאה שערים, אין צורך
אנו לא מחסדים מתנגדים לך ובדוק בכל קהילה שאינה שומ"צ ואז תדבר
וכי מה יעשה הזה בליקווד? הנחת תפילין דרבנו תם ברחוב?

הוא ימצא כר פורה לפעילות גם אצל כאלו שבעבר הניחו תפילין דרש"י...
ראה כאן:
viewtopic.php?f=48&t=41160&p=474263&hilit=%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%93#p474263

חרסון
הודעות: 584
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי חרסון » ג' מרץ 26, 2019 11:12 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:[*]
דרומי כתב:הרב ליטוואק, סתם סקרנות: בבית חבד בעירך בודפשט ביקרת?

פתחו אותו אחרי שעזבתי
אבל בלעיקוואד ביקרתי, ועדיין מחכים לאיזשהו פעולה מצדם. פעילותם מסתיימת בהתוועדות פעם בשנה בי"ט כסליו.


תודה על העדכון
יטופל בעז"ה בקרוב

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1107
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ג' מרץ 26, 2019 11:54 am

זה שאתה מצמצם את פעילות השליחות להנחת תפילין ברחוב, היא חלק מההתיישנות. בזה מסתיימת הפצת המעיינות? האם זה גופא שיש ציבור ענק של בני תורה, ועדיין לא הצלחתם לקרב יותר מאיש אחד , אינה אומרת דורשני? ההתנגדות לחב"ד בארה"ב איננה מפלגתית, והייתם יכולים ללמד חסידות להרבה אברכים מבקשים, אבל צמצום הפעילות ללביבות והנחת תפילין, היא בעוכרכם.
ובסביבות לעיקוואד יש רבו רבבן יהודים חילונים. האם עומד מישהו עם תפילין במרכז הקניות להציע שם לאנשים להניח תפילין?

השליחות התרחקה מאד ממטרתה, ובאמת האדמו"ר מליובאוויטש היה מתלונן ג"כ הרבה ע"ז, שאין לו חיילים אמיתיים המבינים את המשימה ומוכנים להתעסק בה בשלימות.

ובזה שכהיום כל התוכן של חב"ד נתרוקנה לענין השליחות, אשר שאר הנקודות שהיה להם במשך כל השנים, לא תמצא אלא בסיפורים, יוצא שע"י התיישנות של השליחות נגמרת כל המעין, ועוד מעט לא יהיה מה להפיץ (השוואנצאנות תשאר, והשם חב"ד יישאר בעולם על ידו, אבל לא התוכן).

אני חושב שזה חבל, אולי שונאי חב"ד ישמחו בזה.

סגי נהור
הודעות: 3334
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי סגי נהור » ג' מרץ 26, 2019 1:37 pm

ליטוואק יקירנו. לטעמי בפורום זה אין חפץ כלל בדיונים מהסוג שאתה מנסה לעורר. בשביל זה יש לך את קאווע שטיבל, ונדמה לי שבאידיש הונגרית (סוף סוף געווארענער) אתה מתבטא יותר טוב...

לענין
הודעות: 2049
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי לענין » ג' מרץ 26, 2019 1:37 pm

ארשה לעצמי להתפלא מאד על ההתגוללות וההתנפלות המוזרה והמשונה, ובאותו הנושא שבו הם טובים יותר מכולי עלמא!!!!

ומענין לענין, אתמה בלחש, הואיל וראו לזכות את הרבים במצות תפלין, למה מניחים להמון העם תפלין אשר רבותיהם הורו להם שלא לברך עליהם ???
(שיטת הגר"ז בפרשיות, אינה מקובלת על בני אשכנז, וכ"ש וכ"ש על בני ספרד שאינם מברכים על תפלין המסודרות כהט"ז)
ואולי כבר עמדו בזה כאן

ברוז
הודעות: 1249
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ברוז » ג' מרץ 26, 2019 4:48 pm

סגי נהור כתב:ליטוואק יקירנו. לטעמי בפורום זה אין חפץ כלל בדיונים מהסוג שאתה מנסה לעורר. בשביל זה יש לך את קאווע שטיבל, ונדמה לי שבאידיש הונגרית (סוף סוף געווארענער) אתה מתבטא יותר טוב...

הוא נותן לנו מידי פעם תזכורת, מדוע הפורום ההוא חסום ברוב מסלולי הסינון.

עובר ושב
הודעות: 1455
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי עובר ושב » ג' מרץ 26, 2019 6:22 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:זה שאתה מצמצם את פעילות השליחות להנחת תפילין ברחוב, היא חלק מההתיישנות. בזה מסתיימת הפצת המעיינות? האם זה גופא שיש ציבור ענק של בני תורה, ועדיין לא הצלחתם לקרב יותר מאיש אחד
ובזה שכהיום כל התוכן של חב"ד נתרוקנה לענין השליחות, אשר שאר הנקודות שהיה להם במשך כל השנים, לא תמצא אלא בסיפורים


איני יודע מה כבודו רוצה, הראשון שהחל את פעילות התשובה בכל העולם כולו היה האדמו"ר מליובאוויטש, ע"י המבצעים הוא חיזק רבבות יהודים (מצווה גוררת מצווה) ועשרות אלפים חזרו בתשובה, עד היום בכל נקודה בעולם בו יש בית חב"ד, יש עשרות ומאות שמתקרבים ליהדות, זה לא קרה פתאום שהציבור החרדי מונה כיום יותר ממליון איש, ובכל מדינות העולם יש ריכוזים של שומרי תורה ומצוות, היכן שלא חלמו על זה כלל. והגם שיש ארגונים כמו לב לאחים הידברות וערכים שגם הם מחזירים אלפים, אבל הראשון שהחל את המהפכה שנמשכת עד היום עם 3000 שלוחים, הוא האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל.

כמו כן, מה שאתה טוען שחב"ד לא הצליחו לקרב את בני התורה לחסידות, זוהי שטות, וכנראה אינך מצוי במה שהולך בעולם, כי כל הזמן יש בני תורה המתקרבים לחסידות (לאו דוקא לחב"ד, אלא לחסידות באופן כללי וזהו ענין הפצת המעיינות). הדבר היחיד שמרחיק את בני התורה מחב"ד הוא ענין המשיחיות שהרבי יצא נגדו בחריפות בלתי מצויה ולא הועיל לו (ואמר שבעקבות זה יתייחסו אליו כמוקצה מחמת מיאוס) ועדיין השיגעון הזה דבק בחלק מחסידי חב"ד ומי יודע מתי יגמר.

אבל לולא אותו שיגעון של חלק מהחסידים, סביר להניח שרבים מעמי הארץ הליטאים היו מתייהדים.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1107
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ג' מרץ 26, 2019 7:28 pm

נמחקה מילה אחת מתגובתי. התכוונתי להבני תורה בלעיקוואד. שאחרי שבעים שנה, 'חטפו' אברך אחד, בנו של יד ימינו של הרב אהרן קוטלר זצ"ל. חוץ מזה הרי הבית חב"ד שבלעיקוואד שומם, ומתוך המוני אברכים שמחפשים משהו, אשר חלק מהם מגיעים לברסלב, לא הצליחו להביא לחב"ד, הבנוי על יסודות הגיוניים האמורים להיות מובנים ללמדנים בני הישיבות, לכמעט אף אחד.

ומה שאתה מאשים את המשיחיסטן (הרבי אכן דיבר קצת נגדם, אבל לקרות לזה 'חריפות' הוא גוזמא מפלגתית) אינו נכון לגמרי. גם אצל הבלתי משיחיסטן יש נקודות המרחיקות את הזרים מחסידות חב"ד. אני מכיר חסידי חב"ד, ונראה על צורת לימודם והתבוננותם, שתורת החסידות איננה התכלית אצלם, וגם לא העבודה היוצאת ממנה. כל ענין לימוד החסידות הוא דרך להתקרב להרבי, והקורבה להרבי הוא הוא התכלית ולא רק היכי תימצי. אצלנו שלא חונכנו כמוכם, דבר זה הוא זר מאד, וגם אם אתם מאמינים שזה גישה נכונה, תצטרכו לבאר ולהסביר את זה טרם תצליח להעביר לאיש זר לצד שלכם. ואצל חסידי חב"ד שאני מכיר, הם אפילו לא מודעים שיש פה הבדל בין החינוך שלנו לשלכם. משל כולנו חונכנו באותו סגנון, וההבדל הוא רק בשם של הצדיק שצריכים להתקרב אליו. חוץ מזה, ענין הצדיק שביאר בתניא הוא חידוש שלו, שלא אומץ ע"י רוב הוגי דעות בישראל, אפילו אצל החסידים. ניסיתי לברר אם יש לזה מקור אחר חוץ מהתניא, או ששאר גדולי החסידות אימצו את השיטה הזאת, להבדיל בין צדיק לבינוני כמו שביאר התניא, וכולם אמרו פה אחד שאינו נכון, ואין מושג בעולם של צדיק כפי אשר ייסד התניא ואין זה מאמונתינו כלל. ע"כ עומדת פער גדול בינינו לביניכם, ואם אתם לא מודעים לזה, לא תצליחו לעבור אותה.

המעיין
הודעות: 1205
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי המעיין » ג' מרץ 26, 2019 7:34 pm

ברוך ה' שאחינו הליטאים היהודים אינם מתפקרים להאמין בכל מיני אמונות זרות.

חבדניקים לא להתעצבן ולא להתנפל. תתנפלו על עובר ושב שעשאם גויים.

דרומי
הודעות: 5029
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי דרומי » ג' מרץ 26, 2019 7:43 pm

נכתבו כאן הרבה דברים מצחיקים.

לדוגמא, מה פשר הדרישה לזכות את הרבים בתפילין 'לפי רבותיהם'. האם לא מובן לבד שמי שלא מניח תפילין בכחות עצמו בדרך כלל אין לו 'רב' משלו והוא לא שייך לשום שיטה... ואולי הכוונה לזה שמזכים צעירים שבאים ממשפחות 'חרדיות' שלא מספיק מקפידים על הנחת תפילין מדי יום ביומו והם אכן נעזרים במזכי הרבים (לדאבוננו מציאות קיימת, מעדות ברורה ששמעתי מא' ממזכי הרבים בשכונת נווה יעקב).
נערך לאחרונה על ידי דרומי ב ג' מרץ 26, 2019 7:50 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

סגי נהור
הודעות: 3334
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי סגי נהור » ג' מרץ 26, 2019 7:47 pm

המעיין כתב:ברוך ה' שאחינו הליטאים היהודים אינם מתפקרים להאמין בכל מיני אמונות זרות.

חבדניקים לא להתעצבן ולא להתנפל. תתנפלו על עובר ושב שעשאם גויים.

כחב"די אני אכן מתנפל לפני עובר ושב ומבקשו לא לצרף את חב"ד לרשימת האובססיות שלו.

כמו כן אתנפל לפני הרב המעיין ואציין שביכלתו לפעול בכובעו האחר במקום לכתוב שטויות.

המעיין
הודעות: 1205
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי המעיין » ג' מרץ 26, 2019 7:53 pm

תפסת אותי. אני ליטאי ולא התכוונתי לומר במילים אחינו הליטאים שאני לא. אבל אתה חייב לי תודה שהצלחתי להסב תשומת לבך לדברי עובר ושב הפסולים.

בברכה המשולשת
הודעות: 10268
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' מרץ 26, 2019 8:05 pm

דרומי כתב:נכתבו כאן הרבה דברים מצחיקים.

לדוגמא, מה פשר הדרישה לזכות את הרבים בתפילין 'לפי רבותיהם'. האם לא מובן לבד שמי שלא מניח תפילין בכחות עצמו בדרך כלל אין לו 'רב' משלו והוא לא שייך לשום שיטה... ואולי הכוונה לזה שמזכים צעירים שבאים ממשפחות 'חרדיות' שלא מספיק מקפידים על הנחת תפילין מדי יום ביומו והם אכן נעזרים במזכי הרבים (לדאבוננו מציאות קיימת, מעדות ברורה ששמעתי מא' ממזכי הרבים בשכונת נווה יעקב).


זו מחלוקת גדולה בין גדול"י בדור הקודם, האם שייך מושג של מנהג אבות ופסיקת עדה אצל חילונים (בדר"כ הנפק"מ היא כשהם חוזרים בתשובה)

פרנקל תאומים
הודעות: 2477
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' מרץ 26, 2019 8:06 pm

נו... עינינו הרואות שדווקא בית חב''ד ושליחי הרבי בפורום אוצה''ח פועלים במלוא המרץ...

סעדיה
הודעות: 1372
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי סעדיה » ג' מרץ 26, 2019 8:12 pm

לענין כתב:ומענין לענין, אתמה בלחש, הואיל וראו לזכות את הרבים במצות תפלין, למה מניחים להמון העם תפלין אשר רבותיהם הורו להם שלא לברך עליהם ???
(שיטת הגר"ז בפרשיות, אינה מקובלת על בני אשכנז, וכ"ש וכ"ש על בני ספרד שאינם מברכים על תפלין המסודרות כהט"ז)
ואולי כבר עמדו בזה כאן

מי הורה שלא לברך על תפילין שהן כדעת הגר"ז?

מקדש מלך
הודעות: 2274
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ג' מרץ 26, 2019 9:16 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:חוץ מזה, ענין הצדיק שביאר בתניא הוא חידוש שלו, שלא אומץ ע"י רוב הוגי דעות בישראל, אפילו אצל החסידים. ניסיתי לברר אם יש לזה מקור אחר חוץ מהתניא, או ששאר גדולי החסידות אימצו את השיטה הזאת, להבדיל בין צדיק לבינוני כמו שביאר התניא, וכולם אמרו פה אחד שאינו נכון, ואין מושג בעולם של צדיק כפי אשר ייסד התניא ואין זה מאמונתינו כלל. ע"כ עומדת פער גדול בינינו לביניכם, ואם אתם לא מודעים לזה, לא תצליחו לעבור אותה.

הנה שפתי לא אכלא להעיר על תופעה מופלאה.
כל ימי גדלתי בין חסידים (לא חסידי חב"ד), ומימי לא שמעתי פקפוק קל שבקלים על מילה אחת מהתניא, והנה כאן בפורום פעם אחר פעם אני שומע שאנשים שאינם חסידים כלל שמגלים לי את אשר לא ידעתי, ש'כל' החסידים חולקים על התניא, כל פעם על יסוד אחר. ומעולם, אבל מעולם לא ייכתב כזאת מחסיד. הלוא דבר הוא. או במילים אחרות, דברו בשם עצמכם בלבד.

יתן חן
הודעות: 189
הצטרף: ו' ספטמבר 09, 2016 3:30 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי יתן חן » ג' מרץ 26, 2019 9:45 pm

מקדש מלך כתב:הנה שפתי לא אכלא להעיר על תופעה מופלאה.
כל ימי גדלתי בין חסידים (לא חסידי חב"ד), ומימי לא שמעתי פקפוק קל שבקלים על מילה אחת מהתניא, והנה כאן בפורום פעם אחר פעם אני שומע שאנשים שאינם חסידים כלל שמגלים לי את אשר לא ידעתי, ש'כל' החסידים חולקים על התניא, כל פעם על יסוד אחר. ומעולם, אבל מעולם לא ייכתב כזאת מחסיד. הלוא דבר הוא. או במילים אחרות, דברו בשם עצמכם בלבד.
כלום לא שמעת אף פעם שהיה מחלוקת בין הצדיקים קדושי עליונים זי"ע על השיטות והדרכים בעבודת ה', אשר היו שחלקו בזה על שיטת בעה"ת ואסרו ללמוד את ספרו הקדוש?
באמת תופעה מופלאה.

מקדש מלך
הודעות: 2274
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ג' מרץ 26, 2019 9:48 pm

יתן חן כתב:
מקדש מלך כתב:הנה שפתי לא אכלא להעיר על תופעה מופלאה.
כל ימי גדלתי בין חסידים (לא חסידי חב"ד), ומימי לא שמעתי פקפוק קל שבקלים על מילה אחת מהתניא, והנה כאן בפורום פעם אחר פעם אני שומע שאנשים שאינם חסידים כלל שמגלים לי את אשר לא ידעתי, ש'כל' החסידים חולקים על התניא, כל פעם על יסוד אחר. ומעולם, אבל מעולם לא ייכתב כזאת מחסיד. הלוא דבר הוא. או במילים אחרות, דברו בשם עצמכם בלבד.
כלום לא שמעת אף פעם שהיה מחלוקת בין הצדיקים קדושי עליונים זי"ע על השיטות והדרכים בעבודת ה', אשר היו שחלקו בזה על שיטת בעה"ת ואסרו ללמוד את ספרו הקדוש?
באמת תופעה מופלאה.

ודאי. אבל כולם אומרים שאלו ואלו דברי אלקים חיים.
וגם לא חלקו על הדברים הנידונים בפורום שעליהם כיוונתי, אלא על ענינים אחרים לגמרי, ונראה לי מלשונך בהערתך שכבר הבנת זאת בעצמך.

עובר ושב
הודעות: 1455
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי עובר ושב » ג' מרץ 26, 2019 10:03 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ומה שאתה מאשים את המשיחיסטן (הרבי אכן דיבר קצת נגדם, אבל לקרות לזה 'חריפות' הוא גוזמא מפלגתית)


לא ראיתי צורך להגיב מעבר למה שהגבתי, אבל לאחר שאתה מגלה שוב ושוב חוסר ידע משווע בנוגע לחב"ד, ולאחר שהכותב 'סגי נהור' ביקש כל כך יפה, לא אמנע מלהגיב.

ובכן, אין לזה מקור, אבל זהו משפט ידוע אצל חסידי חב"ד, שאמר על הרב וולפא, שעוד בחיי חיותו של הרבי היה מראשי המשיחיסטים: "הוא עוד יהפוך אותי ואת מו"ח ואת חב"ד לבחינת מוקצה מחמת מיאוס".

משפט זה הוא חריף שבחריפים, ורק הוא לבדו יספיק להזים את הגוזמא המפלגתית שלך, אבל נמשיך הלאה עם עוד לשונות חריפים שלא היו מצויים כלל אצל הרבי.

ואקדים, הרבי לא הכריז על עצמו מעולם במפורש כעל משיח‏. הוא אמר במפורש, שחמיו הינו משיח שבדור, וכנ"ל. החסידים מצידם יכולים לפרש זאת על הרבי האחרון בעצמו, אך הרבי - מעולם לא אמר משהו בנדון, אלא אדרבה התנגד בכל כוחו לכך. במשך שנים במספר הזדמנויות במהלך כהונתו כאדמו"ר, דיבר הרבי בתקיפות נגד פרסומו כמשיח, וטען כי פרסום זה מרחיק יהודים מחסידות חב"ד ומיהדות בכלל, והוא אף רואה זאת כמלחמה אישית נגדו.

בימי מחלתו, כשהיה הרבי משותק, הוא נהג לעודד את שירת "יחי אדוננו". המביא ראיה מימי מחלתו, וסובר שדוקא אז השתנתה דעתו, אינו אלא שוטה.

יוזמת הפרסום הראשונה, היתה בשנת תשכ"ה, אז הפיץ הרב אברהם פריז כרוזים בהם נכתב: "בשמחה רבה יכולים אנו לבשר לכם כי הנה המלך המשיח... כבר נמצא עתה כאן איתנו, הנה הוא הרבי הקדוש מליובאוויטש". כעבור זמן קצר, ציווה הרבי במברק להפסיק את ההפצה ודרש לקבל לידיו את יתרת הכרוזים.

בשנת תשמ"ג פרסם הרב משה סלונים, מחסידי חב"ד, קובץ חידושי תורה ובו, לדבריו, "פריצת דרך בקביעה... מי הוא מלך המשיח". הרבי דרש להפסיק את פרסום הקונטרס‏.

בקיץ תשד"מ, פרסם הרב וולפא חוברת בשם "קול מבשר" שנושאה היה הוכחת זהותו של הרבי כמשיח. הרבי הגיב במסר אישי לאותו רב שבו ציווה עליו להפסיק כל פעילות הקשורה למשיחיות:

"הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח... ואם חס וחלילה יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל".

הוראה זו נדירה בחריפותה, הרבי אסר על אותו רב להתעסק בעניני משיח בכלל, שמא ואולי יבוא לפרסם את שמו כמשיח.

הרבי המשיך וכתב לו, "ראו בפועל שעל ידי פעולותיו ומעשיו – הלהיב מחלוקת וכו', ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל... כָּתְּבִי לא היה מפני חשש אולי כו' [תהיינה תוצאות שליליות], כי אם מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – על ידי הדיבור ופרסום הנזכר-לעיל".

בשבת פרשת "בראשית" בשנת תשמ"ה התייחס הרבי בשיחה פומבית ליוזמות מן הסוג הזה:

"לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, ענייני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' - גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות, ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות - הפסיקו ללמוד כתוצאה מפעולותיהם של אלו... ולכן להווי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו - הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא".

גם לגבי שירת "יחי אדוננו" היתה התייחסות מיוחדת וחריפה:

בשבת פרשת נח תשנ"ב, בתאריך ד' חשון, שרו החסידים לפני הרבי בהתוועדות "חיילי אדוננו, מורנו ורבנו, משיח צדקנו", והרבי הגיב: "זה דבר מוזר, שמנגנים ניגון עם מילים כאלו, ואני יושב פה... האמת היא שהייתי צריך לקום ולצאת... זה שאינני יוצא... כיון שזה יגרום בלבול בה"שבת אחים גם יחד", כי כשאני אצא יצאו עוד כמה וכמה, וממילא יתבטל העניין ד"שבת אחים גם יחד".

בשנת תשנ"ב (1992) שוב שלח אותו רב אל הרבי חוברת שנשאה את השם "קונטרס בעניין קבלת פני משיח צדקנו" שעסקה בזהותו כמשיח. בתגובה שיגר על כך הרבי מענה, ביום י"ג אדר א' תשנ"ב, שלושה עשר ימים לפני היום שבו לקה בשבץ: "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלו מרחיקים כמה וכמה מלימוד דברי אלוקים חיים, היפך הפצת המעיינות חוצה"‏.

תקופה קצרה לפני שלקה בשבץ וניטל ממנו הדיבור, כתב הרבי בפתק: "אין כל חיוב כלל לחפש מיהו המשיח.. אבל מצות עשה מהתורה אהבת כל אחד ואחד מישראל, ושלילת המחלקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו.."

זאת אומרת, הרבי שלל במפורש את הסברה של המשיחיסטים כיום, שצריך לעשות רעש גדול ולפרסם לכולם מי הוא המשיח, כי אין שום ענין בזה (דלא כסברתם, שפרסום זהות המשיח מקרבת את הגאולה).

ואגב, הרב יהודה לייב גרונר, מזכיר הרבי, סיפר כי "בוקר אחד, אחר תפילת שחרית, כשנכנסתי להיכל, הרבי אמר: מה זה שאומרים עלי שאני המשיח? עניתי שלפי דברי הרמב"ם בסוף הלכות מלכים – פרטים על דבר משיח, הרי הרבי מתאים לזה ביותר. ואמר הרבי: זה שהוא המשיח, צריכים לגלות לו מלמעלה, ולעת עתה לא גילו זה לי"‏.

עובר ושב
הודעות: 1455
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי עובר ושב » ג' מרץ 26, 2019 10:04 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב: אני מכיר חסידי חב"ד, ונראה על צורת לימודם והתבוננותם, שתורת החסידות איננה התכלית אצלם, וגם לא העבודה היוצאת ממנה. כל ענין לימוד החסידות הוא דרך להתקרב להרבי, והקורבה להרבי הוא הוא התכלית ולא רק היכי תימצי


שטויות והבלים, אפילו בברסלב אין כזו גישה עקומה.

חרסון
הודעות: 584
הצטרף: ג' פברואר 28, 2017 12:33 am

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי חרסון » ג' מרץ 26, 2019 10:11 pm

פרנקל תאומים כתב:נו... עינינו הרואות שדווקא בית חב''ד ושליחי הרבי בפורום אוצה''ח פועלים במלוא המרץ...


אינני יודע בדיוק איך להגדיר את עצמי. אבל אינני חושב שחסידי חב"ד עוסקים פה ב'הפצה' יותר מאשר, נניח, כותב ליטאי תלמידו של ר' שמואל אויערבאך או של הרב שטיינמן. מטבע בית המדרש הזה שכל אחד מביא אליו את עצמו ועולמו.

ואף אני אענה כנגד המבקשים מעובר ושב להניח לנושאי חב"ד בפורום הזה.

פרנקל תאומים
הודעות: 2477
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' מרץ 26, 2019 11:38 pm

חרסון כתב:
פרנקל תאומים כתב:נו... עינינו הרואות שדווקא בית חב''ד ושליחי הרבי בפורום אוצה''ח פועלים במלוא המרץ...


אינני יודע בדיוק איך להגדיר את עצמי. אבל אינני חושב שחסידי חב"ד עוסקים פה ב'הפצה' יותר מאשר, נניח, כותב ליטאי תלמידו של ר' שמואל אויערבאך או של הרב שטיינמן. מטבע בית המדרש הזה שכל אחד מביא אליו את עצמו ועולמו.

נו, זה גופא הטענה של ידידי הרב ר' ליטוואק פון לייקווד, שאתם מתרפים מתפקידכם...


האמת היא שהפסיפס האנושי שנושא ונותן כאן בפורום הוא מרתק. רק נתאר לעצמנו את כולנו יושבים כך יחדיו בבימ''ד אחד, ב''כולל'' אחד...

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1107
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ד' מרץ 27, 2019 12:18 am

הרב עובר ושב - אתה מביא ראיות מחוץ להרקע, אבל פה זה לא הפורום לדון על הבלים כאלה. בין כך ובין כך הוא לא היה משיח, כמו שפסק הרמב"ם בכמה מקומות. ע"כ אין שום ענין לדבר ע"ז. אבל חריפות אצל האדמו"ר מליובאוויטש התבטאה באופן הרבה יותר קיצוני. מה שהבאת זה לא חריפות לגביו.

שוב, אתם התרגלתם להסתכל על כל ביקורת והתנגדות כעל גלגולו של ר' אביגדור מפינסק. התנערתם מעליכם כל אחריות לקבל תוכחה. אני לא אומר שדרך חב"ד היא מוטעית, רק שאתם לא חיים באמת את מה שאתם דוגלים בה. מי שיש לו ביקוש האמת, יכול לקבל את זה כתוכחה בונה ולשפר מעשיו או לטכס עצות איך לעשות את זה. לתרץ עם דברים בלתי עניינים, או העתק\הדבק מוויקיפידיה איננה לענין. כמי שעומד מבחוץ אני אומר לך שפעם היה חב"ד תוסס, עכשיו הכל ישן. גם אז הייתם יותר עסוקים בחילונים, ומ"מ ידענו בתוך המחנה שחב"ד תוסס. למה עכשיו אנחנו רואים להיפך?

וזה שלומדים כדי להתקשר להרבי, אני יכול להביא לך המקורות שמשם שאבתי את זה, אבל מה שראיתי בעיני ושמעתי באזני מאת חסידי ליובאוויטש הוא מה שעורר אותי לזה. ואח"כ ראיתי את הדברים בפנים, מאת גדולי הוגי הדעות בליובאוויטש בדור השביעי, כולל ר' מענדל ועוד. ועי"ז הבנתי את הענין, שעל אף שתורת חב"ד יש לה סדר מאד חשוב, מ"מ לא ראיתי אותו מודפס באופן סדרתי. יש מאמרים שנאמרו בצורה זו או אחרת, ויש גם ספרים על סוגיות מסוימות. אבל מאת הרביים או גדולי החסידים אין לנו סוגיא בתורה שבכתב לבאר את יסודות פנימיות התורה והעבודה בה. בתניא ובליקו"ת ישנם הרבה יסודות, אבל הדברים אינם מסודרים באופן שהאדם יכול ללמוד אותם צעד אחר צעד, רק שיבנה בעצמו על פי מה שלמד. הם טוענים שהרש"ב היה ה'רמב"ם של חסידות', ומ"מ אין לנו ספר ממנו המבאר באופן שיטתי את היסודות אחת לאחת. להצמח צדק יש הרבה ספרים, אבל גם הסדר שלו לא מספיקה. ומהרבי האחרון, על אף כל כשרונותיו, אין לנו שיטת החסידות באופן שיטתי. יש מלקטים שליקטו את העניינים באופן מסודר, אבל זה לשון המלקטים לא לשון החכמים, והם בעצמם אינם מעריכים את הדברים כאל ספר יסוד בחסידות. כאשר תפסתי את הנקודה הזאת, שהביקוש לחסידות בעיקרו הוא ביקוש להתקשר להרביים, וד"ז צודקת לפי שיטתכם שההתקשרות להצדיק שאין בו שום רע, הרי הוא צורת ביטול הרע שבאנוש, אז הבנתי למה הדברים בנוים כן. (וידוע אצלכם הסיפור האפוקריפאלי שהח"ח אמר להרש"ב שהוא רואה את הצורך שהבחורים בישיבתו ילמדו חסידות, וחייך הרש"ב, וביאר הריי"צ פשר החיוך משום שהוא חושב שדבר זה אפשרי בלי התקשרות לרבי, וד"ז בלתי אפשרי. הסיפור אכן לא קרה, אבל זה חלק מהמסר החינוכי שלכם)

ומי שרוצה להגיד שלא חלקו על התניא, מוזמן להביא מקור אחר לדבריו במקרה הספציפי הזה. לא שהסתכלו עליו בחיוב, בגלל שלזה לא צריכים להיות חסיד כלל. אלא רק בענין זה שיש בני אדם שנולדו ללא שום רע בתוכם, ואין שייך אצלם שום חטא, ולזה קרויים צדיקים. (אני יודע שיש אימרות ריזינאות, אבל חוץ מזה שלא נתבאר בשום ספר יסוד בחסידות, שמועות כאלה לא היו נחלת היסוד של חסידות רוזין, עכ"פ לא לדורותיה. לא יהין שום חסיד רוזינאי להגיד על הרבי היורש שלו שהוא בבחינה זאת, ומקסימום ימלמל שאכן כן היה ר' ישראלט'שע ולא יותר)

איתן
הודעות: 842
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי איתן » ד' מרץ 27, 2019 2:19 am

עובר ושב כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ומה שאתה מאשים את המשיחיסטן (הרבי אכן דיבר קצת נגדם, אבל לקרות לזה 'חריפות' הוא גוזמא מפלגתית)


לא ראיתי צורך להגיב מעבר למה שהגבתי, אבל לאחר שאתה מגלה שוב ושוב חוסר ידע משווע בנוגע לחב"ד, ולאחר שהכותב 'סגי נהור' ביקש כל כך יפה, לא אמנע מלהגיב.

ובכן, אין לזה מקור, אבל זהו משפט ידוע אצל חסידי חב"ד, שאמר על הרב וולפא, שעוד בחיי חיותו של הרבי היה מראשי המשיחיסטים: "הוא עוד יהפוך אותי ואת מו"ח ואת חב"ד לבחינת מוקצה מחמת מיאוס".

משפט זה הוא חריף שבחריפים, ורק הוא לבדו יספיק להזים את הגוזמא המפלגתית שלך, אבל נמשיך הלאה עם עוד לשונות חריפים שלא היו מצויים כלל אצל הרבי.

ואקדים, הרבי לא הכריז על עצמו מעולם במפורש כעל משיח‏. הוא אמר במפורש, שחמיו הינו משיח שבדור, וכנ"ל. החסידים מצידם יכולים לפרש זאת על הרבי האחרון בעצמו, אך הרבי - מעולם לא אמר משהו בנדון, אלא אדרבה התנגד בכל כוחו לכך. במשך שנים במספר הזדמנויות במהלך כהונתו כאדמו"ר, דיבר הרבי בתקיפות נגד פרסומו כמשיח, וטען כי פרסום זה מרחיק יהודים מחסידות חב"ד ומיהדות בכלל, והוא אף רואה זאת כמלחמה אישית נגדו.

בימי מחלתו, כשהיה הרבי משותק, הוא נהג לעודד את שירת "יחי אדוננו". המביא ראיה מימי מחלתו, וסובר שדוקא אז השתנתה דעתו, אינו אלא שוטה.

יוזמת הפרסום הראשונה, היתה בשנת תשכ"ה, אז הפיץ הרב אברהם פריז כרוזים בהם נכתב: "בשמחה רבה יכולים אנו לבשר לכם כי הנה המלך המשיח... כבר נמצא עתה כאן איתנו, הנה הוא הרבי הקדוש מליובאוויטש". כעבור זמן קצר, ציווה הרבי במברק להפסיק את ההפצה ודרש לקבל לידיו את יתרת הכרוזים.

בשנת תשמ"ג פרסם הרב משה סלונים, מחסידי חב"ד, קובץ חידושי תורה ובו, לדבריו, "פריצת דרך בקביעה... מי הוא מלך המשיח". הרבי דרש להפסיק את פרסום הקונטרס‏.

בקיץ תשד"מ, פרסם הרב וולפא חוברת בשם "קול מבשר" שנושאה היה הוכחת זהותו של הרבי כמשיח. הרבי הגיב במסר אישי לאותו רב שבו ציווה עליו להפסיק כל פעילות הקשורה למשיחיות:

"הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח... ואם חס וחלילה יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל".

הוראה זו נדירה בחריפותה, הרבי אסר על אותו רב להתעסק בעניני משיח בכלל, שמא ואולי יבוא לפרסם את שמו כמשיח.

הרבי המשיך וכתב לו, "ראו בפועל שעל ידי פעולותיו ומעשיו – הלהיב מחלוקת וכו', ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל... כָּתְּבִי לא היה מפני חשש אולי כו' [תהיינה תוצאות שליליות], כי אם מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – על ידי הדיבור ופרסום הנזכר-לעיל".

בשבת פרשת "בראשית" בשנת תשמ"ה התייחס הרבי בשיחה פומבית ליוזמות מן הסוג הזה:

"לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, ענייני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' - גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות, ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות - הפסיקו ללמוד כתוצאה מפעולותיהם של אלו... ולכן להווי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו - הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא".

גם לגבי שירת "יחי אדוננו" היתה התייחסות מיוחדת וחריפה:

בשבת פרשת נח תשנ"ב, בתאריך ד' חשון, שרו החסידים לפני הרבי בהתוועדות "חיילי אדוננו, מורנו ורבנו, משיח צדקנו", והרבי הגיב: "זה דבר מוזר, שמנגנים ניגון עם מילים כאלו, ואני יושב פה... האמת היא שהייתי צריך לקום ולצאת... זה שאינני יוצא... כיון שזה יגרום בלבול בה"שבת אחים גם יחד", כי כשאני אצא יצאו עוד כמה וכמה, וממילא יתבטל העניין ד"שבת אחים גם יחד".

בשנת תשנ"ב (1992) שוב שלח אותו רב אל הרבי חוברת שנשאה את השם "קונטרס בעניין קבלת פני משיח צדקנו" שעסקה בזהותו כמשיח. בתגובה שיגר על כך הרבי מענה, ביום י"ג אדר א' תשנ"ב, שלושה עשר ימים לפני היום שבו לקה בשבץ: "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלו מרחיקים כמה וכמה מלימוד דברי אלוקים חיים, היפך הפצת המעיינות חוצה"‏.

תקופה קצרה לפני שלקה בשבץ וניטל ממנו הדיבור, כתב הרבי בפתק: "אין כל חיוב כלל לחפש מיהו המשיח.. אבל מצות עשה מהתורה אהבת כל אחד ואחד מישראל, ושלילת המחלקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו.."

זאת אומרת, הרבי שלל במפורש את הסברה של המשיחיסטים כיום, שצריך לעשות רעש גדול ולפרסם לכולם מי הוא המשיח, כי אין שום ענין בזה (דלא כסברתם, שפרסום זהות המשיח מקרבת את הגאולה).

ואגב, הרב יהודה לייב גרונר, מזכיר הרבי, סיפר כי "בוקר אחד, אחר תפילת שחרית, כשנכנסתי להיכל, הרבי אמר: מה זה שאומרים עלי שאני המשיח? עניתי שלפי דברי הרמב"ם בסוף הלכות מלכים – פרטים על דבר משיח, הרי הרבי מתאים לזה ביותר. ואמר הרבי: זה שהוא המשיח, צריכים לגלות לו מלמעלה, ולעת עתה לא גילו זה לי"‏.

אם הרבי זצ"ל פעם אחת במקום "פרסום של דבר זה מרחיק את האנשים מהיהדות, תפסיקו עם זה" היה אומר ישירות "איני משיח, ומי שסובר אחרת אינו אלא טועה" - המצב בחב"ד היה שונה.

לענין
הודעות: 2049
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי לענין » ד' מרץ 27, 2019 2:37 am

סעדיה כתב:
לענין כתב:ומענין לענין, אתמה בלחש, הואיל וראו לזכות את הרבים במצות תפלין, למה מניחים להמון העם תפלין אשר רבותיהם הורו להם שלא לברך עליהם ???
(שיטת הגר"ז בפרשיות, אינה מקובלת על בני אשכנז, וכ"ש וכ"ש על בני ספרד שאינם מברכים על תפלין המסודרות כהט"ז)
ואולי כבר עמדו בזה כאן

מי הורה שלא לברך על תפילין שהן כדעת הגר"ז?


עיינו באגרות משה (או''ח ח''ד), והנה מקצת לפניכם -
[בהזדמנות זו אתקן את טעותי. אדרבה ואדרבה, הגר"ז חולק על הט"ז. וא"כ אי משום הא לא איריא, ואדרבה עדיף לספרדי להניח תפלין של חב"ד מאשר תפלין של אשכנזי רגיל העושה כהט"ז. אלא שמצד אחר העירו על הגר"ז, ועיינו באגרות משה דלהלן.
הרבה מאד אנשים שמקפידים על הנחת תפלין מדי יום, סומכים על התפלין שבדוכני חב"ד, ועל כן הגם שכלפי אותם שרח"ל אינם מניחים כלל תפלין מלבד אצל חב"ד בודאי הוי זה זיכוי עצום!!!!! מכל מקום, אצל אותם שכן מקפידים על תפלין כמנהגם, חובה ליידע אותם על השינוי, אמנם כמובן זה תלוי ברמת ההקפדה שלהם במצוות בכלל ובתפלין בפרט].

אאאא.PNG
אאאא.PNG (87.22 KiB) נצפה 1223 פעמים
בבבב.PNG
בבבב.PNG (54.8 KiB) נצפה 1223 פעמים
גגגג.PNG
גגגג.PNG (53.79 KiB) נצפה 1223 פעמים

לבי במערב
הודעות: 1051
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' מרץ 27, 2019 4:13 am

איתן כתב:
עובר ושב כתב:ואגב, הרב יהודה לייב גרונר, מזכיר הרבי, סיפר כי "בוקר אחד, אחר תפילת שחרית, כשנכנסתי להיכל, הרבי אמר: מה זה שאומרים עלי שאני המשיח? עניתי שלפי דברי הרמב"ם בסוף הלכות מלכים – פרטים על דבר משיח, הרי הרבי מתאים לזה ביותר. ואמר הרבי: זה שהוא המשיח, צריכים לגלות לו מלמעלה, ולעת עתה לא גילו זה לי"‏.

אם הרבי זצ"ל פעם אחת במקום "פרסום של דבר זה מרחיק את האנשים מהיהדות, תפסיקו עם זה" היה אומר ישירות "איני משיח, ומי שסובר אחרת אינו אלא טועה" - המצב בחב"ד היה שונה.

כמה תשובות לדבר:
א, ראה מה שהדגשתי בהודעת הרב 'עובר ושב'.
ב, אצל כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע הי' הענין העיקרי - הפצת מעיינות היהדות והחסידות חוצה; על רקע זה יש לראות את תגובתו.
וכאילו אמר: 'מילא אם הי' זה מועיל להפצת היהדות והחסידות, אבל אדרבא, זה פועל את ההיפך מזה!'.

לבי במערב
הודעות: 1051
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: חוברת בשליטתם ותרבותם נגד סכנות האקדמיה

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' מרץ 27, 2019 4:32 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:וזה שלומדים כדי להתקשר להרבי, אני יכול להביא לך המקורות שמשם שאבתי את זה, אבל מה שראיתי בעיני ושמעתי באזני מאת חסידי ליובאוויטש הוא מה שעורר אותי לזה. ואח"כ ראיתי את הדברים בפנים, מאת גדולי הוגי הדעות בליובאוויטש בדור השביעי, כולל ר' מענדל ועוד . .

כמדומני, שהכרותי עם חב"ד טובה משלך. ואיני מכיר הקצנה כ"כ גדולה [ובאמת, שמכיר אני את כל ההקצנות ההזויות ביותר אצל שולי דשולי המחנה - אבל כזאת לא שמעתי מימיי], ובודאי שלא "מאת גדולי הוגי הדעות בליובאוויטש בדור השביעי".
אמנם, בדור השביעי התחזק (מאד) ענין ההתקשרות בחב"ד; אך לא ברמה עלי' אתה מדבר.
ואליבא דאמת - הלא זהו היפך שיטתה של חב"ד מאז ומעולם [וע"ז חלקו על כ"ק אדה"ז], שגורסים "צדיק באמונתו יִחְיֶ'" (ולא "יְחַיֶ'").
נו, שיזדעקו עכשיו הליטאים: איננו מאמינים שכך (א"ת יִחְיֶ' אלא יְחַיֶ') דרשו צדיקי פולין את הפסוק ועיוותוהו ממשמעותו המקורית. שקר וכזב אשר הפיצו חסידיהם הוא, ומפיהם הק' לא נשמע כזאת!...
ובחב"ד הדגישו תמיד (עד היום, כנראה שלא מספיק לקרוא בספרים) שכל ההשפעות מכ"ק האדמו"ר הן רק נתינת כח, אבל העבודה צ"ל ע"י החסיד עצמו ובעצמו.
[וממחלוקת זו הסתעף מה שמתאר הנך כמחלוקת עליו בענין צדיק ובינוני - היות שאחר המחלוקת הראשונה אבדה המשמעות לד' אדה"ז בזה (כי אין צורך בעבודה כלל, ודי ב'התקשרות' לצדיק - והוא יעשה הכל למען החסיד)].
*
עכ"פ, איני מבין מה שייכות כ"ז לאחרי ג' תמוז - הלא התנועה של 'התקשרות ואין בלתה' היתה באי"ע קודם ג' תמוז; ומה נשתנה?!

מכיר הנני רבים מחסידי חב"ד, ואינו נראה כלל ש"צורת לימודם והתבוננותם, שתורת החסידות איננה התכלית אצלם, וגם לא העבודה היוצאת ממנה. כל ענין לימוד החסידות הוא דרך להתקרב להרבי, והקורבה להרבי הוא הוא התכלית ולא רק היכי תימצי". וכמדומה, שכמות (ואיכות) חסידי חב"ד שאני הק' מכיר, עולה באי"ע על זו שאתה מכיר (וכנ"ל - מכל השכבות והמחנות).
ואה"נ, קיים בלימוד החסידות הענין של להתקרב לכ"ק האדמו"ר; אך אי"ז הסיבה העיקרית שבגללה לומדים, כלל וכלל לא.
ומה שבלייקוואוד לא שמעו (עדיין) על 'מעייני ישראל' ו'היכל מנחם' ופעולותיהם הנשגבות - אנסה לפנות לעירי'; אולי היא תסדר את בעיות קווי התקשורת...


חזור אל “אספקלריא”