עמוד 1 מתוך 2

לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 11:00 am
על ידי שים-שלום
קובץ שקיבלתי
ראוי ונכון לפרסם ולהרחיק את הציבור השומר תו"מ מהאיש ומספריו...

בהתחלה קשה להבחין בבעיתיות, אך הדברים מחריפים לאורך הקובץ

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 11:47 am
על ידי מנין
לא ראיתי עכשיו את הקובץ שצירפת, אבל ראיתי בעבר את הספר וראיתי שהוא פשוט משקר שם במילתא דגלויי.
הוא רוצה להוכיח שעד זמן עזרא הסופר לא היה המון העם קורא בתורה כלל אלא רק הכהנים ידעו תורה,
ומצטט לשם כך את הגמ' (ב"ק פ"ב), שעזרא תיקן קריאת התורה.
אבל בגמ' שם שורה אח"כ מפורש שמשה תיקן קריאת התורה בשני וחמישי ועזרא רק תיקן שלשה עולים!

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 12:07 pm
על ידי הרואה
לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 12:36 pm
על ידי בברכה המשולשת
הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.


עולם קטן הוא אולטרא פלורליסטי??

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 12:41 pm
על ידי בברכה המשולשת
הרואה כתב: טענו שם שהוא רפורמי בערך.


לא צריכים "לטעון" כאן כלום, זה פשוט כך, ויעויין בכה"ג:

viewtopic.php?f=19&t=10521&p=294786&hilit=%D7%A9%D7%A8%D7%9C%D7%95#p294818

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 1:15 pm
על ידי שווארצעוואלף
בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.


עולם קטן הוא אולטרא פלורליסטי??


הכל יחסי, מי שגדל על יתד נאמן/הפלס/ המודיע וכד' התשובה כן.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 2:00 pm
על ידי אורי אגסי
הבן אדם חילוני רפורמי אפיקורס. אין אפשרות לראות זאת אחרת.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 2:27 pm
על ידי לייטנר
לא הצלחתי להבין את מטרת האשכול.
המעיין בספריו ו/או שומע את דבריו, מבין היטב לאן הרוח נושבת. ואכמ"ל.
אם הוא בכל זאת מחליט לעיין בספריו, הרי שלא האשכול הזה יעצור בעדו.

כדי לאזן מעט, אציין שהדוקטורט שלו היה על שיטת פסיקתו של הרב עבדיה. הרב עבדיה פתח לפניו את דלתו והראה לו מאוצרותיו. דומני שבהסכמתו לספרו, ציין הרב עבדיה שהמחבר היחיד שהבין אל נכון את משנתו.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 2:34 pm
על ידי הרואה
מאז הדוקטורט שלו עברו הרבה שנים

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 2:35 pm
על ידי הרואה
בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.


עולם קטן הוא אולטרא פלורליסטי??

הוא נותן במה לשוכבי זכר לכתחילה ועוד.
(אם כי לענ"ד העלון חשוב מאד ויש לי הערכה רבה כלפי ר' יוסף רוסו).

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 3:44 pm
על ידי מה שנכון נכון
לייטנר כתב:דומני שבהסכמתו לספרו, ציין הרב עבדיה שהמחבר היחיד שהבין אל נכון את משנתו.

בהסכמה לספר ממרן ועד מרן כתוב רק: עברתי כמסת הפנאי... ראיתיו הולך למישרים... עלה והצלח.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 3:49 pm
על ידי מה שנכון נכון
בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב: טענו שם שהוא רפורמי בערך.


לא צריכים "לטעון" כאן כלום, זה פשוט כך, ויעויין בכה"ג:

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 95#p294818

אין להזכיר ל'בעל תשובה' (הלכתית) מעשיו הראשונים, הרי יתכן שבפרט זה הדר הוא לכל חסידיו וכו' וכו' כמבואר בהמשך האשכול. (אך פלא שבתשובה שבאתרו נשאר השיבוש, ומזה נראה שמה שהשמיט את הטו"א מהתשובה שפרסם הוא מטעמים אחרים).

אך כדאי לעיין כאן.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 5:50 pm
על ידי בברכה המשולשת
מה שנכון נכון כתב:
בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב: טענו שם שהוא רפורמי בערך.


לא צריכים "לטעון" כאן כלום, זה פשוט כך, ויעויין בכה"ג:

viewtopic.php?f=19&t=10521&p=294786&hilit=%D7%A9%D7%A8%D7%9C%D7%95#p294818

אין להזכיר ל'בעל תשובה' (הלכתית) מעשיו הראשונים, הרי בפרט זה הדר הוא לכל חסידיו וכו' וכו' כמבואר בהמשך האשכול.
אך כדאי לעיין כאן.


ייש"כ על ההערה, אבל הוא לא חזר בו מהחלק הרפורמי, כמבואר שם

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ו' יולי 21, 2017 5:51 pm
על ידי בברכה המשולשת
הרואה כתב:מאז הדוקטורט שלו עברו הרבה שנים


וגם הוא בעייתי מאוד

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ש' יולי 22, 2017 10:02 pm
על ידי איתן
בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב:לפני כמה שנים היה מאמר מערכת חריף מאד נגדו ב"עולם קטן" האולטרא פלורליסטי, טענו שם שהוא רפורמי בערך, אשמח מאד אם מישהו יוכל להעלותו, חסום לי.


עולם קטן הוא אולטרא פלורליסטי??

לא פתחתי את העלון הנ"ל כשנתיים, אך זכור לי שאף שהעלון נותן במה מסוימת לדעות שונות, המערכת עצמה היא שמרנית.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ש' יולי 22, 2017 10:26 pm
על ידי איתן
מנין כתב:לא ראיתי עכשיו את הקובץ שצירפת, אבל ראיתי בעבר את הספר וראיתי שהוא פשוט משקר שם במילתא דגלויי.
הוא רוצה להוכיח שעד זמן עזרא הסופר לא היה המון העם קורא בתורה כלל אלא רק הכהנים ידעו תורה,
ומצטט לשם כך את הגמ' (ב"ק פ"ב), שעזרא תיקן קריאת התורה.
אבל בגמ' שם שורה אח"כ מפורש שמשה תיקן קריאת התורה בשני וחמישי ועזרא רק תיקן שלשה עולים!

שקר? אולי תורת התעודות... סליחה, התכוונתי להגיד שיטת הרבדים?

בברכה המשולשת כתב:
הרואה כתב:מאז הדוקטורט שלו עברו הרבה שנים


וגם הוא בעייתי מאוד

קראתי את "ממרן עד מרן" לפני הרבה שנים, ולא זכור לי משהו בעייתי במיוחד. אולי שכחתי משהו, או לא שמתי לב.

אפשר דוגמא?

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ש' יולי 22, 2017 11:11 pm
על ידי מנין
איתן כתב:
מנין כתב:לא ראיתי עכשיו את הקובץ שצירפת, אבל ראיתי בעבר את הספר וראיתי שהוא פשוט משקר שם במילתא דגלויי.
הוא רוצה להוכיח שעד זמן עזרא הסופר לא היה המון העם קורא בתורה כלל אלא רק הכהנים ידעו תורה,
ומצטט לשם כך את הגמ' (ב"ק פ"ב), שעזרא תיקן קריאת התורה.
אבל בגמ' שם שורה אח"כ מפורש שמשה תיקן קריאת התורה בשני וחמישי ועזרא רק תיקן שלשה עולים!

שקר? אולי שיטת הרבדים

הוא לא מצטט את כל הגמ' וטוען שאפשר לשער על פי שיטת הרבדים שהקטע על משה רבנו נוסף מאוחר יותר, אלא מצטט רק חלק ומעלים את המסקנה!

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ש' יולי 22, 2017 11:51 pm
על ידי בברכה המשולשת
איתן כתב:קראתי את "ממרן עד מרן" לפני הרבה שנים, ולא זכור לי משהו בעייתי במיוחד. אולי שכחתי משהו, או לא שמתי לב.

אפשר דוגמא?


לא קראתי את הספר אלא את הדוקטורט, והוא מלא בבזיון ת"ח.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 12:17 am
על ידי עקביה
לא ברורה לי מטרת האשכול, ואת מי מבאי הפורום צריך להזהיר מפני בני לאו.

האיש עומד בחזית האורתודוכסיה המודרנית. הוא אינו רפורמי, אבל מפקידה לפקידה הוא נדרש להסביר, לעצמו ולצאן מרעיתו, במה הוא שונה מהקונסרבטיבים.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 12:39 am
על ידי המעיין
לפי התגובה שלך נראה שאתה הוא המכותב של האשכול לבאר לך שהוא ממש רפורמי.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 1:08 am
על ידי עקביה
ניכר מדבריך שלא הבנת מה כתבתי.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 2:34 am
על ידי פלוריש
פעם קראתי ראיון שעשו איתו ועם אחיו, שהוא רב קונסרבטיבי בארה"ב.
היה ניכר שלשניהם כמעט אותו השקפה,
אולם בעוד שהאחד פרץ בשל כך את גבולות האורתודוקסיה והלך לחיקם של הקונסרבטיבים,
השני נשאר באורתודוקסיה, עפ"כ מבחינה מעשית, ומשתדל לדקדק בכל סימן קטן בשער הציון.
(דוגמא שהופיע שם, שהאחד חושב שאי-צירוף נשים למנין אינו מוסרי, ולכן הוא מצרף אותן,
והשני חושב שזה אכן עוול מוסרי ובכל זה הוא אינו מצרף אותן, שהרי ההלכה מורה ההיפך).

יש לדון במצב בו מעשיו של אדם על פי ההלכה, אך השקפתו הומניסטית-מערבית.
יש לדון גם האם אין להשקפה השפעה על פסיקת ההלכה (כגון הדוגמא שהביאו לגבי ברכת כהנים בישיבה לבעלי מוגבלויות גופניות).
וכמובן, יש לדון האם ניתן להוביל בדרך זו ציבור שם ולאורך יותר מדור אחד...

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 9:32 am
על ידי בברכה המשולשת
פלוריש כתב: יש לדון במצב בו מעשיו של אדם על פי ההלכה, אך השקפתו הומניסטית-מערבית.
יש לדון גם האם אין להשקפה השפעה על פסיקת ההלכה (כגון הדוגמא שהביאו לגבי ברכת כהנים בישיבה לבעלי מוגבלויות גופניות).
וכמובן, יש לדון האם ניתן להוביל בדרך זו ציבור שם ולאורך יותר מדור אחד...


א. וכגון ה(חצי) מחיצה בבית הכנסת שלו.
ב. בכל מקרה הוא בגדר אפיקורוס (שהרי הוא מבזה את חז"ל ואת גדולי הדורות)
ג. ולשאלה על ההשקפה וההלכה בדיוק בכה"ג, זכורני שראיתי פעם דיון של ראש ישיבת נר ישראל (?) בבלטימור.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 10:12 am
על ידי לייטנר
בברכה המשולשת כתב: וכגון ה(חצי) מחיצה בבית הכנסת שלו.

האם המחיצה כלל לא עומדת בדרישות ההלכה?

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 10:12 am
על ידי תוכן
האח בארה"ב הוא מתועב מפורסם, קיבל סמיכה מהתנועה הקונסרבטיבית, והיום מחתן גוים ויהודים. האח בא"י הוא בבואה של האח בארה"ב, הוא מקרב בעלי תועבה, אוהד התנועה הקונסרבטיבית והריפורמית, וגם הוא שור המזיק ברה"ר. מה שמעניין הוא, שהיו שני אחים ניצולי שואה, אחד הצליח ב"ה והשני העמיד שני צאצאים מחריבי יהדות. מה קרה שם?

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 10:20 am
על ידי בברכה המשולשת
לייטנר כתב:
בברכה המשולשת כתב: וכגון ה(חצי) מחיצה בבית הכנסת שלו.

האם המחיצה כלל לא עומדת בדרישות ההלכה?


לפי מה שאמרו לי 2 רבנים שהיו שם (כל אחד לחוד)- אכן המחיצה חסרת תוקף בכלל, רח"ל.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 10:58 am
על ידי איש גלילי
תוכן כתב:האח בארה"ב הוא מתועב מפורסם, קיבל סמיכה מהתנועה הקונסרבטיבית, והיום מחתן גוים ויהודים. האח בא"י הוא בבואה של האח בארה"ב, הוא מקרב בעלי תועבה, אוהד התנועה הקונסרבטיבית והריפורמית, וגם הוא שור המזיק ברה"ר. מה שמעניין הוא, שהיו שני אחים ניצולי שואה, אחד הצליח ב"ה והשני העמיד שני צאצאים מחריבי יהדות. מה קרה שם?

למיטב ידיעתי, אביהם דרבן את אחיו לגדול אחרת ממנו (ואגב, יש גם אח שלישי, אם כי מאם אחרת).

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 11:19 am
על ידי לייטנר
איש גלילי כתב:
תוכן כתב:האח בארה"ב הוא מתועב מפורסם, קיבל סמיכה מהתנועה הקונסרבטיבית, והיום מחתן גוים ויהודים. האח בא"י הוא בבואה של האח בארה"ב, הוא מקרב בעלי תועבה, אוהד התנועה הקונסרבטיבית והריפורמית, וגם הוא שור המזיק ברה"ר. מה שמעניין הוא, שהיו שני אחים ניצולי שואה, אחד הצליח ב"ה והשני העמיד שני צאצאים מחריבי יהדות. מה קרה שם?

למיטב ידיעתי, אביהם דרבן את אחיו לגדול אחרת ממנו (ואגב, יש גם אח שלישי, אם כי מאם אחרת).

לרב משה חיים לאו היו ארבעה בנים:
יהושע היה הבן מנישואיו הראשונים. משלושת הקטנים נרצח שמואל (מילך) בשואה.
נפתלי לקח על עצמו כבן הבוגר לטפל בישראל מאיר הצעיר.

מעבר לכך, נראה לי שהאשכול יותר מדי עוסק באנשים בחיים, יותר מהצורך להזהיר חברים בפורום מספריו של מאן דהו או מעיסוק בספרים שנכתבו.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 11:26 am
על ידי דרומי
מעניין גם מה קרה אצל יצחק אבינו, עשו המבוגר הלך בדרך אחת ואילו יעקב הצעיר הלך בדרך אחרת.

גם אצל דוד המלך לא כל בניו הלכו באותה דרך.

מעניין מה קרה שם.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 11:29 am
על ידי הרואה
בשנת 2013 החל את עבודתו במכון הישראלי לדמוקרטיה כאחראי על פרויקט זכויות אדם ביהדות בשטח. במסגרת זו עוסק לאו בליווי מדיניות ציבורית במשרדי ממשלה ובארגונים חברתיים בתחומים הקשורים לפרויקט.
שיטת הלימוד שלו מבוססת על שילוב של עולם התורה הקלאסי עם עולם המחקר האקדמי, שילוב המתבטא בסדרת הספרים "חכמים" שכתב, שבה מחוברים המקורות התלמודיים להקשר ההיסטורי, ובשיעורי התנ"ך שהוא מעביר מדי שבת בבית כנסת הרמב"ן. הוא עוסק רבות בניסיון לקרב בין הציבור החילוני לדתי. פסיקת ההלכה שלו מקלה יחסית. תוכנית ההלכה בבית מורשה, שבראשה הוא עומד, מיועדת לגברים ולנשים ועוסקת ביחס בין ההלכה והמודרנה.
הרב לאו תובע מהציבור הדתי השתלבות אזרחית מלאה במדינת ישראל על כל מערכותיה. כתוצאה מהשקפה זו הוא תופס את "ההסדר" כמסגרת שנועדה ליחידים המצטיינים בלימוד התורה. הוא רואה חשיבות בלימוד במערכת החינוך הממלכתית.
בתקופת ההתנתקות הופיע בפני חיילי צה"ל שעברו הכנה מנטלית לקראת הפינוי על מנת לשכנעם שלא לסרב פקודה וכדי לתאר להם את השקפת עולמם של המתיישבים. זאת אף על פי שהתנגד לתוכנית וטען כי "תהליך קבלת ההחלטה של ראש הממשלה על ההתנתקות היה חד צדדי ולא דמוקרטי". בסרט וידאו שהוצג בפני החיילים הביע את השקפת עולמו במילים: "אני לא דתי בגלל שאני ציוני ואני לא ציוני בגלל שאני דתי. אני גם וגם, וזה מה שיוצר את כל התסבוכת הזו". את הנוער שפעל והפגין כנגד התוכנית בדרכים בלתי חוקיות תיאר בדוא"ל ששלח ליונה גודמן, מזכ"ל בני עקיבא בעבר, כ"אוסף נערים ונערות מוסתים על ידי קומץ שחצנים, שאינם מהססים לפגוע ברקמת החיים של המדינה, מאיים להבעיר עלינו את הבית"[4]. בליל תשעה באב התשע״ב (2012) חזר בו מהמילים הקשות. נמנה עם החותמים על העצומה המתנגדת לכל סוג של סרבנות פוליטית.
בפברואר 2012, כשהרב אלישיב אושפז בבית החולים ונאבק על חייו, פרסם הרב לאו בדף הפייסבוק שלו קריאה "להתפלל שהרב אלישיב ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף", בהסתמכו על המסופר על שפחתו של בית רבי שבשוכבו על ערש דווי התפללה למותו[5]. בעקבות הסערה שעוררו דבריו בכלי התקשורת החרדיים, אמר כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי המסר בדבריו היה "לא לומר לקב"ה ולדרוש ממנו תעשה כך או אחרת, אלא תעשה הטוב בעיניך"[6].
בינואר 2013 ביקר את אגודת אפרת: "האגודה לוחמת נגד כל סוגי ההפלות והופכת כל הפלה לרצח. ... במהלך המלחמה הזו נגרמים נזקים רבים לנשים, לזוגות ולמשפחות. מקרים שבהם ההלכה הסבירה הייתה מתירה הפלה אך העמדה הקתולית של אגודת אפרת משפיעה על דעת הקהל הדתי ואינה מאפשרת כל דיון ענייני בנושא." בתגובה הכחישה האגודה כי אמרה אי פעם שהפלה היא רצח[7][8].
במאי 2013 כתב, על רקע פרשת נשות הכותל, שהתעטפות בטלית והנחת תפילין בידי נשים אינה איסור הלכתי ואף מוכרת מהמקורות, אך אין הוא תומך בשום הפגנה או הפגנה שכנגד ברחבת הכותל המערבי[9].
בנובמבר 2014 קרא למאבק על זכותם של יהודים להתפלל בהר הבית[10]. באוגוסט 2016, בעקבות פרסום סקר על התמיכה בנישואים אזרחיים, אמר שיהודים רבים "בוחרים בנתיבי מילוט מהרבנות רק בגלל ששוללים מהם את אפשרות הבחירה. פתיחת המסלול החלופי ישחרר את סיר הלחץ הזה ויחזיר הרבה צעירים יהודים לנישואים בדרכי אבותם [...] כל זה בלי לדבר על אותם רבבות שאינם יכולים להינשא ברבנות כלל ושעבורם נישואים אזרחיים הם הכרח"[11].

ויקיפדיה

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 1:09 pm
על ידי תוכן
דרומי כתב:מעניין גם מה קרה אצל יצחק אבינו, עשו המבוגר הלך בדרך אחת ואילו יעקב הצעיר הלך בדרך אחרת.

גם אצל דוד המלך לא כל בניו הלכו באותה דרך.

מעניין מה קרה שם.


תסתכל בחז"ל ובמדרשים ותמצא את התשובה.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 1:10 pm
על ידי תוכן
לייטנר כתב:מעבר לכך, נראה לי שהאשכול יותר מדי עוסק באנשים בחיים...


רשעים אפילו בחייהם נקראים מתים.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 2:42 pm
על ידי פרנקל תאומים
איש גלילי כתב:
תוכן כתב:האח בארה"ב הוא מתועב מפורסם, קיבל סמיכה מהתנועה הקונסרבטיבית, והיום מחתן גוים ויהודים. האח בא"י הוא בבואה של האח בארה"ב, הוא מקרב בעלי תועבה, אוהד התנועה הקונסרבטיבית והריפורמית, וגם הוא שור המזיק ברה"ר. מה שמעניין הוא, שהיו שני אחים ניצולי שואה, אחד הצליח ב"ה והשני העמיד שני צאצאים מחריבי יהדות. מה קרה שם?

למיטב ידיעתי, אביהם דרבן את אחיו לגדול אחרת ממנו (ואגב, יש גם אח שלישי, אם כי מאם אחרת).

נפתלי ע"ה היה איש יקר, הוא הגיע מן השואה שבור ורצוץ בליבו פנימה. אבא שלו זצ"ל הי"ד הותיר בידיו צוואה להציל את אחיו הקטן (שהיה ילד רך בשנים) ולדאוג שהוא ימשיך את שושלת הרבנות. הוא עשה כן, הוא הפקיד את אחיו בידיו של דודו הרב פוליגמן (רבה של קרית מוצקין), ואף דאג באופן אישי שאחיו ישלח ללמוד בישיבת 'קול תורה' (ומשם המשיך לכנסת חזקיהו ולפוניב'ז) ודירבן אותו להמשיך את אביהם הקד'.

הוא עצמו כבר היה בחור גדול אחרי המלחמה, ואחרי כל מה שעבר כבר היה קשה לו ללמוד בישיבה. אעפ"כ הוא רצה לעשות זאת, הוא התייעץ על כך עם הרבי מגור זי"ע (שלחצרו הוא פנה אחרי השואה, ביודעו על קשריו של אביו עם ה'אמרי אמת' זי"ע וההערצה שהיתה לו אליו), והרבי אמר לו: "כאן (בישיבת שפת אמת) כבר לא יהיה מתאים בשבילך" והוא המליץ לו לפנות לישיבת לומז'ה.
נפתלי אכן למד בישיבת לומז'ה בפ"ת. הוא היה חבר חדר של מרן הגרח"ק שליט"א, והיה לו גם קשר עם מרן הרב שך זי"ע ששימש שם כר"מ.
אעפ"כ נראה ש"המראות" לא עזבו אותו ועקב כך הלימודים בישיבה לא היו פשוטים עבורו. הוא פנה ל'מחתרות', הרב שך שהבחין בכך, לקח אותו פעם עימו לטיול רגלי ע"מ לשוחח איתו ולנסות להניא אותו מכך.
בספרו "עם כלביא" הוא מתאר את השיחה עם הרב שך. יש בספרו תיאור נוסף מזעזע כל לב על שיחה שהיתה לו עם ה"בית ישראל" זי"ע אחרי השואה. הב"י הבחין בו בצעיר המיוחס והיתום שהסתובב בחצר אביו האדמו"ר, הוא הרגיש בו שליבו חלל בקרבו, ובדרכו המיוחדת הוא חיזק בו את נקודת האמונה בהשגחת הבורא ית'.
בסופו של דבר כמדומה שאורח חייו היה דת"ל קלאסי. תולדותיו הנזכרים הם בוודאי לאו כיוצא בו.

האח השלישי היה ר' יהושע הגר לאו ז"ל. הוא נולד להגרמ"ח לאו הי"ד כבן בכור מנישואיו הראשונים לבתו של ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זי"ע.
למעשה, אחרי פטירת אימו, הוא גדל בחצרו של סבו מויז'ניץ, ולא אצל אביו שנישא בנישואין שניים (מהם היו שאר ילדיו).

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 3:21 pm
על ידי איש גלילי
פרנקל תאומים כתב:האח השלישי היה ר' יהושע הגר לאו ז"ל. הוא נולד להגרמ"ח לאו הי"ד כבן בכור מנישואיו הראשונים לבתו של ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זי"ע.
למעשה, אחרי פטירת אימו, הוא גדל בחצרו של סבו מויז'ניץ, ולא אצל אביו שנישא בנישואין שניים (מהם היו שאר ילדיו).

ככל הידוע לי, לא גדל אצל זקנו, אלא אצל דודו הדמ"א מויז'ניץ, והחסידים אף צפו אותו (לפני השואה) כממלא מקום דודו שהיה חשוך בנים.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 9:14 pm
על ידי שמר
במקום לדון על השקפתו של האיש, דרך עבודת ה' שלו, מבחן המעשה זהו הדבר הקובע - האם ישנה חבורה של המדובר בעניין "נשפך הדם על הרצפה" "חבוט רמי" "פתח פתוח" "כל התדיר וכל המוקדש" וכו' (בהנחה שהנ"ל יודע במה עוסקות סוגיות אלו). כוונתי לומר כאן שאדם שידיעתו בתורה המאמרים שמתפרסמים בשמו וכו' בנויים רק על חלק זעיר וקטנטן מן התורה שנלמד כטקסט בלבד עם הבנה שטחית ללא התייחסות (בד"כ) לפירושי הראשונים כרש"י הרמב"ן ועוד, ואף פעם לא פירסם מאמר שניכר מתוכו עמל ויגיע בעומק העיון, אלא כל מה שהוא מתפאר בו זהו "דוקטורט" העוסק בדרך פסיקתו של הרב עובדיה (הלוואי והיה מקיים ומסכים לכל הכתוב ביביע אומר...) אדם כזה הצועק מתוך דבריו אינני יודע את התורה ובכל זאת אני מתיימר להציג דרך חדשה אין ראוי כלל להתייחסות וכל מי שמריחו יודע להתרחק ממנו.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 10:15 pm
על ידי לייטנר
שמר כתב:במקום לדון על השקפתו של האיש, דרך עבודת ה' שלו, מבחן המעשה זהו הדבר הקובע - האם ישנה חבורה של המדובר בעניין "נשפך הדם על הרצפה" "חבוט רמי" "פתח פתוח" "כל התדיר וכל המוקדש" וכו' (בהנחה שהנ"ל יודע במה עוסקות סוגיות אלו).

אין ספק שידיעת סוגיות זה מבחן מעשי...

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 10:21 pm
על ידי איש_ספר
שמר צודק בכל דבריו. ולמה ללייטנר להצטייר ולו למראית העין כמגן הלץ-נבל הזה?

לאחרונה שמעתי את הברנש מספר על שולחן ליל השבת המיוחד שלו.

אחרי קידוש, קודם י-ה רבון הקוסבאי, הוא מקפיד לשורר בנעימה את: ירדה שבת על בקעת גינוסר. כדי להתכלל עם יהודים רבים ששובתים את השבת ב"דרכם שלהם".

----
לגוף האשכול, לענ"ד הוא מיותר לחלוטין, מה לקוראי פורום זה ולאדם כמוהו? איפה בכלל נקודת המפגש?

אמנם בבתי כנסיות דלי"ם, חזון נפרץ לראות את ספריו בהיכל בית הכנסת.
לפני איזה זמן נסעתי בכביש 443, וכיון שהשמש נטתה, נכנסתי למנחה לישוב בית חורון (אני מקוה שאני לא מחליף את שמו בישוב בעל שם דומה ליד שעלבים). מטבעי אני ניגש לספריה לרחרח, והנה שוכן לו אחר כבוד, ליד שאר ספרי הקודש, תולדות האמונה היהודית של קופמן. לדעתי אין ספק שאיש מהמתפללים לא הבחין בספרים ועכ"פ מצדם הפנימי.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 10:30 pm
על ידי ארי בן ארי
שים-שלום כתב:קובץ שקיבלתי
ראוי ונכון לפרסם ולהרחיק את הציבור השומר תו"מ מהאיש ומספריו...

בהתחלה קשה להבחין בבעיתיות, אך הדברים מחריפים לאורך הקובץ


ליקטת את הקלים שבדבריו
הספר הזדמן תחת ידי לפני כמה שנים
האיש כופר בקבלת חז"ל

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: א' יולי 23, 2017 11:32 pm
על ידי לייטנר
איש_ספר כתב:שמר צודק בכל דבריו. ולמה ללייטנר להצטייר ולו למראית העין כמגן הלץ-נבל הזה?

אדוני ההר טועה. בלא קשר בכלל לנושא האשכול ונשואו, ההבנה כי הצד המעשי ביהדות הוא ידיעת סוגיה על בוריה, תלוי כנראה בחוסר ההבנה מה פירוש 'מעשה'(למתקשים, יש קשר בין 'ששת ימי המעשה' ל"ששת ימים תעבוד").

איש_ספר כתב:לגוף האשכול, לענ"ד הוא מיותר לחלוטין, מה לקוראי פורום זה ולאדם כמוהו? איפה בכלל נקודת המפגש?
[/quote]

הלא זה היה דברי עד היותי על אדמתי.
ומי שסבור שהגנתי על הנ"ל, טועה ומטעה, אך מישהו נהנה מכך, שיערב לו.

Re: לקט מסדרת 'חכמים' של בני לאו, למען יראו ויראו

פורסם: ב' יולי 24, 2017 12:44 am
על ידי הרואה
[size=85]
איש_ספר כתב:לאחרונה שמעתי את הברנש מספר על שולחן ליל השבת המיוחד שלו.

אחרי קידוש, קודם י-ה רבון הקוסבאי, הוא מקפיד לשורר בנעימה את: ירדה שבת על בקעת גינוסר. כדי להתכלל עם יהודים רבים ששובתים את השבת ב"דרכם שלהם".

הערה צדדית וטפשית, אע"פ כן אני נהנתי מההגדרה (כמובן מהצד ההפוך מהמקור).
שמעתי בשם אורי אורבך שיש 2 אופנים לשיר את השיר הנ"ל. א. כמצוטט, ב. ירדה השבת אל בקעת גינוסר, וזה בדיוק החילוק בין יהדות חרדית ליהדות ישראלית.
(הגירסא המקורית היא אל)[/size]