מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נשר » ב' אוקטובר 16, 2017 2:17 pm

אריך כתב:היכן ראית שהנשמה של התורה זה כובע וחליפה. אולי מספיק עם הססמאות. חולצה לבנה וציציות זה מספיק בשביל לזהות בחור ישיבה ומי אמר שיש מצוה להחנק מחום עם כובע וחליפה.


אתה יכול להסביר לי למה רבותיך נחנקו מחום עם כובע וחליפה ולא הורידו אותם, והרי הם היו אנשים ברי דעת,

מדוע אם היית שומע את התוכן ששמעת מר' משה שפירא מיהודי מגולח עם כיפה סרוגה, לא היית נמשך אחריו? (ויש כאלה)

מתחילת האשכול, אתה נתפש למילים שוליות בהודעות מלאות הסבר ותוכן, כנראה הדיון תם.


רק תבין דבר אחד.

אני לא מתווכח עם אף אחד על הדרך שלו, כמו שאני לא מתווכח עם חסיד למה הוא חסיד. א. כי הסיבה שאני ליטאי זה לא בגלל שבדקתי את שתי הדרכים אלא כי כך חונכתי . ב. אין סיכוי שמישהו ישתכנע.

גם כאן, אתה לא צריך לחזור על דבריך שוב ושב, הבנתי אותם, אני מכיר אותם, כולם מכירים אותם.
אני רק אומר דבר אחד, תבינו שיש כאן שתי גישות, אי אפשר למחוק דרך חינוך רק בגלל שאתה לו חונכת כך.
למה לעצום את העיניים?
למה אתם לא מצליחים להבין שיש אנשים שמאמינים שכדורסל זה בושה?
למה אתם לא מבינים שהגישה הזו היא לא שוליים ולא קיצוניות אלא דרך זרם מרכזי בעולם הישיבות, אני למדתי בישיבה חשובה מאד שראשי הישיבה ורבותיהם והרבנים של רבותיהם, לא ראו מערבונים תוך כדי לימוד מס"י ולא היה קעמפים, ו"נחנקו מכובע וחליפה" והאמינו בזה.
לא מוצא חן בעיניך? בכבוד.
אתה לא יכול להתכחש שיש כזו גישה והיא די מרכזית בעולם הישיבות, שערב שירה לבחורי ישיבה זה בושה. נקודה. ואפשר להבין ולהכיל את המלחמה הזו.

נ.ב. הראיה הכי גדולה לשינוי של עולם הישיבות, זה אני הקטן, שבצעירותי היית נחשב "פתוח" ולא שיניתי מאומה בלבושי ובהשקפותי, והנה, דעותיי נעשו שמרניות.

שמש
הודעות: 1578
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי שמש » ב' אוקטובר 16, 2017 3:05 pm

שפתיים יישק משיב דברים נכוחים!
רק אם אפשר בקשה קטנה שגם הזרם 'שלך' (שלענ"ד הוא ממש לא המרכזי אלא רק הצעקני יותר) יניח לזרמים האחרים לעבוד את ה' ולנהל את חייהם כפי הבנתם מבלי לחלל מהומות ולכפות חרמות ולעורר מסעי גיוואלד בכל שני וחמישי על איזה קומזיץ/קעמפ/כדורסל/עניבה שלא מצאו חן בעיניו...
הבה ונסכים שאלה יכירו בכך שיש כאלה שלדידם משחק כדורסל הוא בושה וחרפה ואלה יבינו כי ישנם כאלה שלדידם תחיבת אף לכל אירוע שמארגן מישהו אחר וחלוקת ציוני 'נכשל ביראת-שמים' לכל מי שנוהג במשהו ששונה מעט ממה שהם רגילים היא החרפה האמתית.

נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נשר » ב' אוקטובר 16, 2017 3:15 pm

שמש כתב:שפתיים יישק משיב דברים נכוחים!
רק אם אפשר בקשה קטנה שגם הזרם 'שלך' (שלענ"ד הוא ממש לא המרכזי אלא רק הצעקני יותר) יניח לזרמים האחרים לעבוד את ה' ולנהל את חייהם כפי הבנתם מבלי לחלל מהומות ולכפות חרמות ולעורר מסעי גיוואלד בכל שני וחמישי על איזה קומזיץ/קעמפ/כדורסל/עניבה שלא מצאו חן בעיניו...
הבה ונסכים שאלה יכירו בכך שיש כאלה שלדידם משחק כדורסל הוא בושה וחרפה ואלה יבינו כי ישנם כאלה שלדידם תחיבת אף לכל אירוע שמארגן מישהו אחר וחלוקת ציוני 'נכשל ביראת-שמים' לכל מי שנוהג במשהו ששונה מעט ממה שהם רגילים היא החרפה האמתית.


עוד ראיה שאי אפשר היום לדבר על כלום.

גילוי נאות - אינני שייך לשום מפלגה, אין לי מנוי לשום עיתון כי גם להורים שלי אין.

אינני מאזין לשום קו הגנתי, מערכתי, מכל צד.

המדיה היחידה שאני צורך היא פורום אוצר החכמה. ובגלל אנשים כמוך אני שוקל להפסיק.

אגב, כפי שכתבתי קודם, גם בנושא זה רואים את התהליך של הציבור, אני התחנכתי בבית די פתוח, ופתאום יום בהיר מאשימים אותי שאני "עצניק",

אולי תעשה כמוני, ותתנתק מהתקשורת לשבוע ימים, ותסתכל על העולם בעיניים קצת אחרות.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אוקטובר 16, 2017 3:17 pm

מדוע אם היית שומע את התוכן ששמעת מר' משה שפירא מיהודי מגולח עם כיפה סרוגה, לא היית נמשך אחריו? (ויש כאלה)


אם יש יהודים מגולחים עם כפה סרוגה יראי שמים כמו ר' משה שפירא ת"ח כמו ר' משה שפירא, ובעלי דעות נכונות וראויות כמו ר' משה שפירא. חובה להמשך אחריהם.
ומאידך אם יש יהודים שלבושים כמו ר' משה שפירא אבל לא יראי שמים לא ת"ח ולא בעלי דעות נכונות אסור להמשך אחריהם.
לא הכרתי את ר' משה שפירא ודעותיו מדובר כאן על העיקרון.

שמש
הודעות: 1578
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי שמש » ב' אוקטובר 16, 2017 3:21 pm

נשר כתב:
שמש כתב:שפתיים יישק משיב דברים נכוחים!
רק אם אפשר בקשה קטנה שגם הזרם 'שלך' (שלענ"ד הוא ממש לא המרכזי אלא רק הצעקני יותר) יניח לזרמים האחרים לעבוד את ה' ולנהל את חייהם כפי הבנתם מבלי לחלל מהומות ולכפות חרמות ולעורר מסעי גיוואלד בכל שני וחמישי על איזה קומזיץ/קעמפ/כדורסל/עניבה שלא מצאו חן בעיניו...
הבה ונסכים שאלה יכירו בכך שיש כאלה שלדידם משחק כדורסל הוא בושה וחרפה ואלה יבינו כי ישנם כאלה שלדידם תחיבת אף לכל אירוע שמארגן מישהו אחר וחלוקת ציוני 'נכשל ביראת-שמים' לכל מי שנוהג במשהו ששונה מעט ממה שהם רגילים היא החרפה האמתית.


עוד ראיה שאי אפשר היום לדבר על כלום.

גילוי נאות - אינני שייך לשום מפלגה, אין לי מנוי לשום עיתון כי גם להורים שלי אין.

אינני מאזין לשום קו הגנתי, מערכתי, מכל צד.

המדיה היחידה שאני צורך היא פורום אוצר החכמה. ובגלל אנשים כמוך אני שוקל להפסיק.

אגב, כפי שכתבתי קודם, גם בנושא זה רואים את התהליך של הציבור, אני התחנכתי בבית די פתוח, ופתאום יום בהיר מאשימים אותי שאני "עצניק",

אולי תעשה כמוני, ותתנתק מהתקשורת לשבוע ימים, ותסתכל על העולם בעיניים קצת אחרות.


עוד ראיה שאינך מבין שפשוט ישנם אנשים שבאמת סבורים אחרת ממך...
על הגילוי הנאות שלך גם אני יכול לחתום בכיף (אין לי עיתון/מפלגה/קו נייעס וכו') ועדיין אני חושב אחרת! כמה מפתיע! ייתכן שלא 'השפעת התקשורת הקלוקלת' יש כאן אלא פשוט תפיסת עולם שונה?!?

נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נשר » ב' אוקטובר 16, 2017 3:24 pm

אוצר החכמה כתב:
מדוע אם היית שומע את התוכן ששמעת מר' משה שפירא מיהודי מגולח עם כיפה סרוגה, לא היית נמשך אחריו? (ויש כאלה)


אם יש יהודים מגולחים עם כפה סרוגה יראי שמים כמו ר' משה שפירא ת"ח כמו ר' משה שפירא, ובעלי דעות נכונות וראויות כמו ר' משה שפירא. חובה להמשך אחריהם.
ומאידך אם יש יהודים שלבושים כמו ר' משה שפירא אבל לא יראי שמים לא ת"ח ולא בעלי דעות נכונות אסור להמשך אחריהם.
לא הכרתי את ר' משה שפירא ודעותיו מדובר כאן על העיקרון.


התכוונתי לומר את זה בדיוק שבדרך כלל מי שיש לו את כל המעלות האלו שמנית, הוא גם נראה בהתאם, אפילו שאת השיעור עצמו שמסר אפשר לשמוע גם מעוד אנשים.
ואם אנשים שיש להם את כל המעלות הנ"ל שמנית בדרך כלל, נראים כמו שהם נראים ומתנהגים כמו שתנהגים, כנראה זה לא במקרה.

נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נשר » ב' אוקטובר 16, 2017 3:25 pm

שמש כתב:
נשר כתב:
שמש כתב:שפתיים יישק משיב דברים נכוחים!
רק אם אפשר בקשה קטנה שגם הזרם 'שלך' (שלענ"ד הוא ממש לא המרכזי אלא רק הצעקני יותר) יניח לזרמים האחרים לעבוד את ה' ולנהל את חייהם כפי הבנתם מבלי לחלל מהומות ולכפות חרמות ולעורר מסעי גיוואלד בכל שני וחמישי על איזה קומזיץ/קעמפ/כדורסל/עניבה שלא מצאו חן בעיניו...
הבה ונסכים שאלה יכירו בכך שיש כאלה שלדידם משחק כדורסל הוא בושה וחרפה ואלה יבינו כי ישנם כאלה שלדידם תחיבת אף לכל אירוע שמארגן מישהו אחר וחלוקת ציוני 'נכשל ביראת-שמים' לכל מי שנוהג במשהו ששונה מעט ממה שהם רגילים היא החרפה האמתית.


עוד ראיה שאי אפשר היום לדבר על כלום.

גילוי נאות - אינני שייך לשום מפלגה, אין לי מנוי לשום עיתון כי גם להורים שלי אין.

אינני מאזין לשום קו הגנתי, מערכתי, מכל צד.

המדיה היחידה שאני צורך היא פורום אוצר החכמה. ובגלל אנשים כמוך אני שוקל להפסיק.

אגב, כפי שכתבתי קודם, גם בנושא זה רואים את התהליך של הציבור, אני התחנכתי בבית די פתוח, ופתאום יום בהיר מאשימים אותי שאני "עצניק",

אולי תעשה כמוני, ותתנתק מהתקשורת לשבוע ימים, ותסתכל על העולם בעיניים קצת אחרות.


עוד ראיה שאינך מבין שפשוט ישנם אנשים שבאמת סבורים אחרת ממך...
על הגילוי הנאות שלך גם אני יכול לחתום בכיף (אין לי עיתון/מפלגה/קו נייעס וכו') ועדיין אני חושב אחרת! כמה מפתיע! ייתכן שלא 'השפעת התקשורת הקלוקלת' יש כאן אלא פשוט תפיסת עולם שונה?!?

אתה רוצה פרטים שלי? באישי.

אריך
הודעות: 970
הצטרף: ה' מאי 28, 2015 9:49 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי אריך » ב' אוקטובר 16, 2017 3:29 pm

רבי נשר, אכן אנו בדרך למיצוי הויכוח, ודוקא משום כך נדמה שמגיעים לליבת העניין.

השאלה היא אכן מה משקל הסממנים החיצוניים שהתקדשו בעשרות שנים האחרונות, לעומת ערכי הנצח ביהדות ובעולמם של ת"ח. נניח שאני משגיח (ולא זכיתי לכך), ומדבר עם בחורים לפני בין הזמנים. האפשרות שאעמוד ואוציא אנרגיות ופאתוס בשביל לשכנעם להסתובב עם כובע וחליפה, מעבירה בי חלחלה. על זה אדבר?! אני אדבר איתם על כיבוד הורים שמזדמן להם שהיא חמורה שבחמורות, ואולי אף ארחיב על ירידת הדורות במובן זה שילדים היום מתחצפים למבוגרים הרבה יותר (ולמה על זה לא כותבים). אדבר איתם על זמן ק"ש, שהוא ממש דאורייתא! אדבר איתם על הצורך בקביעות עיתים לתורה, לאחר או לפני המשחקים והבילויים. אדבר איתם על עדינות ההתנהגות של בן תורה ובצורך לעזור בבית ולהתייחס יפה לאחים ולאחיות, וגם לשכנים המזרוחניקים והחילוניים שבודקים איך הבחורי ישיבות מתנהגים. אולי אפילו אהיה כנה ואמיתי ואספר על מה אני עושה בבין הזמנים.
לסיכום יש שתי נקודות: א' חינוך לדגש על חיצוניות (דבר שנושק כמובן לחינוך לזהות עצמית ע"י מה שאנחנו 'לא', ולזהות מפלגתית), או בדגש על ההתנהגות עצמה. ב' חבל לחנך בדברים שבחורים פחות מתחברים ובערכים שהבחורים טוענים שהמשגיחים ממציאים, כשניתן להשקיע בערכי התורה עצמה שאין מי שאינו מתחבר בפנים (משא"כ בנושאים כמו כובע וחליפה וכדומה, לאותם בחורים שלא משדרים על הגל הזה, הדבר רק מרחיק וממאיס).

[אגב, אני פעיל בארגון בני הישיבות בשכונתי, ואחד הכללים בטיולים של ה'ארגון' הוא שבאים עם כובעים וחליפות לכל הטיולים. אני בעד! כי כאן מדובר על כללי מערכת שבודאי מעניקים צביון. אבל זה לא נאמר בתור הטפה ובתור חינוך, אלא שכך הם הכללים, ובחור מקבל את זה. כאשר אדרש להעביר מסרים, זה יהיה אחד המסרים האחרונים].

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 2713
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ב' אוקטובר 16, 2017 3:32 pm

נשר - ההבדל היא שאתה נכנס לתחומו ושופט את אלו שלא הולכים בדרכך. עליך להבין שדרכו שונה משלך, הוא לא חייב להבין שדרכך לשפוט את אחרים לפי הבנתך היא גם דרך נכונה.

הבעיא בהחינוך שלך היא שההתמקדות על אחדות ההנהגה היא היפך ה׳חנוך לנער עפ"י דרכו׳. יש כאלו המכבדים את עצמם ע"י שילבשו כובע וחליפה תוך חום מחניק (וכדוגמת ר׳ חצקל, שהיה היחיד בישיבת מיר שהתפלל ביוהכ"פ עם טלית קיטל וחליפה, כאשר כל התלמידים התפללו בחולצאות, ולא שפטו זא"ז), ויש כאלו שאין מפטפטים הבלים בדרכם ומכבדים את אחרים בהנהגתם. אין דרך אחיד לכולם, ומי שטוען שיש, שלא יבכה כאשר מתנהגים אתו עפ"י דרכו.

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 16, 2017 3:37 pm

נשר כתב:
שמש כתב:שפתיים יישק משיב דברים נכוחים!
רק אם אפשר בקשה קטנה שגם הזרם 'שלך' (שלענ"ד הוא ממש לא המרכזי אלא רק הצעקני יותר) יניח לזרמים האחרים לעבוד את ה' ולנהל את חייהם כפי הבנתם מבלי לחלל מהומות ולכפות חרמות ולעורר מסעי גיוואלד בכל שני וחמישי על איזה קומזיץ/קעמפ/כדורסל/עניבה שלא מצאו חן בעיניו...
הבה ונסכים שאלה יכירו בכך שיש כאלה שלדידם משחק כדורסל הוא בושה וחרפה ואלה יבינו כי ישנם כאלה שלדידם תחיבת אף לכל אירוע שמארגן מישהו אחר וחלוקת ציוני 'נכשל ביראת-שמים' לכל מי שנוהג במשהו ששונה מעט ממה שהם רגילים היא החרפה האמתית.


עוד ראיה שאי אפשר היום לדבר על כלום.

גילוי נאות - אינני שייך לשום מפלגה, אין לי מנוי לשום עיתון כי גם להורים שלי אין.

אינני מאזין לשום קו הגנתי, מערכתי, מכל צד.

המדיה היחידה שאני צורך היא פורום אוצר החכמה. ובגלל אנשים כמוך אני שוקל להפסיק.

אגב, כפי שכתבתי קודם, גם בנושא זה רואים את התהליך של הציבור, אני התחנכתי בבית די פתוח, ופתאום יום בהיר מאשימים אותי שאני "עצניק",

אולי תעשה כמוני, ותתנתק מהתקשורת לשבוע ימים, ותסתכל על העולם בעיניים קצת אחרות.

איפה הוא האשים אותך בכך? על מה אתה מדבר? מנהלים איתך ויכוח ענייני, מדוע אתה מתרגז?

נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נשר » ב' אוקטובר 16, 2017 3:44 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:נשר - ההבדל היא שאתה נכנס לתחומו ושופט את אלו שלא הולכים בדרכך. עליך להבין שדרכו שונה משלך, הוא לא חייב להבין שדרכך לשפוט את אחרים לפי הבנתך היא גם דרך נכונה.

הבעיא בהחינוך שלך היא שההתמקדות על אחדות ההנהגה היא היפך ה׳חנוך לנער עפ"י דרכו׳. יש כאלו המכבדים את עצמם ע"י שילבשו כובע וחליפה תוך חום מחניק (וכדוגמת ר׳ חצקל, שהיה היחיד בישיבת מיר שהתפלל ביוהכ"פ עם טלית קיטל וחליפה, כאשר כל התלמידים התפללו בחולצאות, ולא שפטו זא"ז), ויש כאלו שאין מפטפטים הבלים בדרכם ומכבדים את אחרים בהנהגתם. אין דרך אחיד לכולם, ומי שטוען שיש, שלא יבכה כאשר מתנהגים אתו עפ"י דרכו.


אדרבה, כבודו לא קרא או שלא הבין את דברי, אני הוא זה שטוען שאין דרך אחת לכולם ואין הנהגה אחת לכולם וחייבים לתת לאלו שמעוניינים לשמור על דרכם המכובדתם את האפשרות ולא לסחוב אותם אחרי השאר.

הדגשתי כבר, שאני לא אומר שצריך להילחם, אבל אנשים צריכים להבין שכשיש מודעה נגד ערבי שירה היא לא בהכרח באה לומר לאלו שהולכים שהםא לא בסדר ויחדלו מכך, אלא להודיע לצעירי הצאן שהמודעו פנו אליהם, שלא בטוח שזה מה שהם באמת מחפשים, ויש הבדל בין ההתרוממות שהיתה להם בהקפות להתרוממות שתהיה להם בערב הנשגב.

נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נשר » ב' אוקטובר 16, 2017 3:47 pm

פרנקל תאומים כתב:
נשר כתב:
שמש כתב:שפתיים יישק משיב דברים נכוחים!
רק אם אפשר בקשה קטנה שגם 'הזרם' שלך (שלענ"ד הוא ממש לא המרכזי אלא רק הצעקני יותר) יניח לזרמים האחרים לעבוד את ה' ולנהל את חייהם כפי הבנתם מבלי לחלל מהומות ולכפות חרמות ולעורר מסעי גיוואלד בכל שני וחמישי על איזה קומזיץ/קעמפ/כדורסל/עניבה שלא מצאו חן בעיניו...
הבה ונסכים שאלה יכירו בכך שיש כאלה שלדידם משחק כדורסל הוא בושה וחרפה ואלה יבינו כי ישנם כאלה שלדידם תחיבת אף לכל אירוע שמארגן מישהו אחר וחלוקת ציוני 'נכשל ביראת-שמים' לכל מי שנוהג במשהו ששונה מעט ממה שהם רגילים היא החרפה האמתית.


עוד ראיה שאי אפשר היום לדבר על כלום.

גילוי נאות - אינני שייך לשום מפלגה, אין לי מנוי לשום עיתון כי גם להורים שלי אין.

אינני מאזין לשום קו הגנתי, מערכתי, מכל צד.

המדיה היחידה שאני צורך היא פורום אוצר החכמה. ובגלל אנשים כמוך אני שוקל להפסיק.

אגב, כפי שכתבתי קודם, גם בנושא זה רואים את התהליך של הציבור, אני התחנכתי בבית די פתוח, ופתאום יום בהיר מאשימים אותי שאני "עצניק",

אולי תעשה כמוני, ותתנתק מהתקשורת לשבוע ימים, ותסתכל על העולם בעיניים קצת אחרות.

איפה הוא האשים אותך בכך? על מה אתה מדבר? מנהלים איתך ויכוח ענייני, מדוע אתה מתרגז?


שלום הרב, הדגשתי לך את החלק שבו הוא מפנה אל הזרם שלדעתו אותו אני מייצג בקשה נרגשת...

נשר
הודעות: 1071
הצטרף: ב' אפריל 06, 2015 1:05 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נשר » ב' אוקטובר 16, 2017 3:54 pm

אריך כתב:רבי נשר, אכן אנו בדרך למיצוי הויכוח, ודוקא משום כך נדמה שמגיעים לליבת העניין.

השאלה היא אכן מה משקל הסממנים החיצוניים שהתקדשו בעשרות שנים האחרונות, לעומת ערכי הנצח ביהדות ובעולמם של ת"ח. נניח שאני משגיח (ולא זכיתי לכך), ומדבר עם בחורים לפני בין הזמנים. האפשרות שאעמוד ואוציא אנרגיות ופאתוס בשביל לשכנעם להסתובב עם כובע וחליפה, מעבירה בי חלחלה. על זה אדבר?! אני אדבר איתם על כיבוד הורים שמזדמן להם שהיא חמורה שבחמורות, ואולי אף ארחיב על ירידת הדורות במובן זה שילדים היום מתחצפים למבוגרים הרבה יותר (ולמה על זה לא כותבים). אדבר איתם על זמן ק"ש, שהוא ממש דאורייתא! אדבר איתם על הצורך בקביעות עיתים לתורה, לאחר או לפני המשחקים והבילויים. אדבר איתם על עדינות ההתנהגות של בן תורה ובצורך לעזור בבית ולהתייחס יפה לאחים ולאחיות, וגם לשכנים המזרוחניקים והחילוניים שבודקים איך הבחורי ישיבות מתנהגים. אולי אפילו אהיה כנה ואמיתי ואספר על מה אני עושה בבין הזמנים.
לסיכום יש שתי נקודות: א' חינוך לדגש על חיצוניות (דבר שנושק כמובן לחינוך לזהות עצמית ע"י מה שאנחנו 'לא', ולזהות מפלגתית), או בדגש על ההתנהגות עצמה. ב' חבל לחנך בדברים שבחורים פחות מתחברים ובערכים שהבחורים טוענים שהמשגיחים ממציאים, כשניתן להשקיע בערכי התורה עצמה שאין מי שאינו מתחבר בפנים (משא"כ בנושאים כמו כובע וחליפה וכדומה, לאותם בחורים שלא משדרים על הגל הזה, הדבר רק מרחיק וממאיס).

[אגב, אני פעיל בארגון בני הישיבות בשכונתי, ואחד הכללים בטיולים של ה'ארגון' הוא שבאים עם כובעים וחליפות לכל הטיולים. אני בעד! כי כאן מדובר על כללי מערכת שבודאי מעניקים צביון. אבל זה לא נאמר בתור הטפה ובתור חינוך, אלא שכך הם הכללים, ובחור מקבל את זה. כאשר אדרש להעביר מסרים, זה יהיה אחד המסרים האחרונים].


אני לא חולק על מילה אחת מדבריך, לא הצעתי להילחם באף אחד.

וברור שאין דרך לשכנע בחורים לדברים כאלו, וכתבתי את זה בעצמי, וכמובן שקרי"ש דאורייתא וכיבוד הורים זה לא פחות חשוב.

אני לא יודע אם אפשר לשנות בחורים אבל צריך לשים לב שיש שתי דרכים, ו

עייפתי.

נפרוש בנימה ידידותיתו זו.

תודה רבה.

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 16, 2017 4:05 pm

נשר כתב:
שמש כתב:שפתיים יישק משיב דברים נכוחים!
רק אם אפשר בקשה קטנה שגם 'הזרם' שלך (שלענ"ד הוא ממש לא המרכזי אלא רק הצעקני יותר) יניח לזרמים האחרים לעבוד את ה' ולנהל את חייהם כפי הבנתם מבלי לחלל מהומות ולכפות חרמות ולעורר מסעי גיוואלד בכל שני וחמישי על איזה קומזיץ/קעמפ/כדורסל/עניבה שלא מצאו חן בעיניו...
הבה ונסכים שאלה יכירו בכך שיש כאלה שלדידם משחק כדורסל הוא בושה וחרפה ואלה יבינו כי ישנם כאלה שלדידם תחיבת אף לכל אירוע שמארגן מישהו אחר וחלוקת ציוני 'נכשל ביראת-שמים' לכל מי שנוהג במשהו ששונה מעט ממה שהם רגילים היא החרפה האמתית.

שלום הרב, הדגשתי לך את החלק שבו הוא מפנה אל הזרם שלדעתו אותו אני מייצג בקשה נרגשת...


זהו, שאני חושב שלא הבנת אותו. אתה כתבת לפניו שישנם שני זרמים (הישיבות השמרניות והפתוחות וכדו'), וכתבת שהדרך השמרנית היא דרך הזרם המרכזי בעולם הישיבות, ועל זה הוא כתב לך שלדעתו ה'זרם' הזה הוא לא המרכזי כ"א הצעקני, ושאם אתה מבקש שיכילו את הזרם הזה עליך להבין שיש לכך תנאי קודם למעשה שהזרם הזה לא יכפה את שיטתו על הזרם האחר (הכביכול פתוח).
הוא בכלל לא התכווין ולא רמז לעניין 'עץ' ו'דגל', כ"א על העניין בו עסקתם, קרי- הזרם השמרני יותר (שדווקא בדר"כ מאפיין את ישיבות ב"ב ורשת ישיבותיו של מרנא הגראי"ל) שעבורו ללכת בלי כובע ברחוב זו היא פשיטת רגל ישיבתית, והזרם הפתוח יותר (שדווקא מאפיין את ישיבות ירושלים). האין זאת?
נערך לאחרונה על ידי פרנקל תאומים ב ב' אוקטובר 16, 2017 4:08 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

שמש
הודעות: 1578
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי שמש » ב' אוקטובר 16, 2017 4:07 pm

כמובן שכת"ר צודק בהבנת דברי ובאמת לא הבנתי את קישורו של ר' נשר לענייני המחלוקת.

אש משמים
הודעות: 2464
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי אש משמים » ב' אוקטובר 16, 2017 4:08 pm

קשה לקרוא כ"כ הרבה הודעות אך חשבתי להוסיף דבר שלא ראיתי כתוב.

'ערבי השירה' או ה'כובע וחליפה' כשלעצמם וכן שאר הדברים מעין זה אינם איסור או מצווה. ולאדם הפרטי אין את השאלה הגדולה האם זה מותר או אסור משום שכל אדם יודע כמה משפיע עליו דבר זה או אחר והוא מחויב ע"פ התורה להתקרב לבורא ולדבוק בו ואם אין הכובע והחליפה מרחקים או מקטלגים וגורמים לרפיון אין בזה שום בעיה וכן להיפך אם להיות ב'ערב שירה' יוריד לאותו אדם את רמתו הרוחנית הרי זה אסור לאותו אדם, לכן כל אדם צריך לבחון את עצמו היטב ולהחליט עפי"ז כיצד לנהוג.
אבל כשהרבנים כותבים בחריפות על דבר זה הסיבה היא שהם רואים לנגד עיניהם את כלל הציבור שבו ישנם גם בחורים/נשואים שזה הדבר שיכול להורידם חיים שאולה ולהם מכוונים דבריהם. ולכן יש שאינם יכולים להבין את הבעיה ויש שמבינים כי אין זה דבר שאסור בעצם אלא דבר שיכול לגרום לירידה רוחנית.

ניים ושכיב
הודעות: 585
הצטרף: ה' ינואר 16, 2014 2:21 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי ניים ושכיב » ב' אוקטובר 16, 2017 5:14 pm

שמש ופרנקל תאומים, הקישור לעניני המחלוקת ברור, עם הלבן ושאר הרמיזות, ודי להתממות.
אריך, בתחילה טענת שהפתרון הוא ארגון ימי כיף לבחורים, ועכשיו אתה מדבר על יציקת תוכן לעומת המתרכזים בחיצוניות, וגם זה רק גלישה למחלוקת, ותרדו מזה כולכם במחילה.

הנושא פה הוא לא רגשי ולא חיצוני, ומי שמסוגל לחשוב כך זה רק בגלל שהוא חי בתוך בועה חרדית. שימו לב שאף כותב לא חרדי לא משתתף פה בשיחה.

על דרך כלל, אדם מן הישוב עוסק רוב זמנו בלפרנס את עצמו ובני ביתו, ואם הוא מן הישוב החדש בא"י הוא גם נותן שלש שני מחייו לשרת בצה"ל (אם לא למעלה מזה). חוץ מזה, בזמנו הפנוי יש לו תרבות פנאי בה הוא מבלה את זמנו. ואם הוא יהודי שומר מצוות הוא נדרש גם שתרבות הפנאי שלו תהיה עסק התורה (ולעיתים נדירות יש מישהו שעומד בזה).
יוצא מן הכלל הזה הוא עולם התורה. הנמנים על אנשיו אינם מפרנסים את ביתם ואינם משרתים בצה"ל. הם מקדישים את חייהם לעבודת הקודש. ושאר הציבור מפרנס אותם ומגן עליהם (ברצון או באונס).
אך הנה ראו זה פלא, בצבא הם לא משרתים, ובעבודה אינם עוסקים, אבל תרבות פנאי של בילויים הם כן מבקשים? הופעות פופ זה מוצר צריכה בסיסי?

לא מדובר פה על חילול ה', מדובר פה על חוסר הבנה בסיסי מה זה עולם התורה. הדבר הזה נכון לפי כל הצדדים במחלוקת הליטאית ולפי כל הצדדים מחוץ לה.
הבעיה היא כמובן עמוקה, כי חלק גדול מהציבור לא מבין מה זה עולם התורה. והפתרון לזה אולי שנוי במחלוקת הידועה. אבל זה כבר מחוץ לתחום של הפורום הזה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 2713
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ב' אוקטובר 16, 2017 5:23 pm

מי אמר לך ש׳עולם התורה׳ איננה אלא עבור הצדיקים הגמורים? ממבט הרחב, זה שיש הזדמנות לכל אחד ללמוד לפי כוחותיו, הרי הוא תועלת בסיסית ליהדות ותועלת לבסיסי הרחב, אם הם מודעים לזה או לא. לא בגלל שהם ׳מגינים׳ ע"י הלימוד שלהם, אלא פשוט שאין אפשרות שעם שלם תהיה עסוק אך ורק בהישרדות גופנית. גישה זו היא פרימיטיבית ואין לה קיום. רק בגלל שיש תוכן לחיים יהודיים, יש על מה לשמור ולהגן. ׳עולם התורה׳ היא התוכן של כלל ישראל, גם אם אינם צדיקים גמורים.

והזדמנות בילוי פעמים בשנה איננה דומה להזדמניות שיש לכלל העם, ואין זה דמיון כלל.

שעת הכושר
הודעות: 240
הצטרף: ה' יוני 08, 2017 11:36 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי שעת הכושר » ב' אוקטובר 16, 2017 7:23 pm

אריך כתב:וצריך להבין היסטוריה. וכמו שביאר בחוברת מלחמת הרוח שיש תקופה בה בונים את הציבור הישיבתי ע"י ענינים חיצוניים כמו כובע וחליפה וכיפה כזו או אחרת וכו'. ולאחר מכן מגיעה תקופה בה הדברים האלה כבר לא תופסים מספיק את האנשים והבחורים, והם מחפשים משהו יותר אמיתי ופנימי. ואז פונים אל הציבור בתכנים. אפשר לבחור להתאונן על ימים הראשונים אשר חלפו ובדמיוננו היו יותר יפים, ואפשר לקלוט את המצב ולהשקיע במה שצריך. לא ללחום כנגד המציאות, אלא ליצוק תכנים מאירים ואמיתיים. להמשיך לדבר על תורה ויר"ש ושמירת הלכה שהם באמת בנפשנו, ופחות להתעקש על סממנים חיצוניים כאשר אתה רואה שזה לא תופס.


אריך כתב:ולהוסיף עוד, שכפי שמקובל מרבותינו הדרך היותר מובחרת אינה לצאת במלחמות ומכתבים על כל צעד ושעל אלא להרבות טוב, וכמו שאמר החזו"א לסטמר רבה.
וכלפי הדברים האמורים כאן, הפתרון באמת לבחורים אינו בלנסות להלחם מלחמה אבודה, אלא להרבות עיסוקים חיוביים לבחורים בתוככי הקהילות, וכמו שהוזכר כאן התופעה המופלאה של השנה האחרונה של הקמת עשרות ארגונים של "בני הישיבות" בכל הארץ, המצטרפים לארגונים הותיקים יותר (ברמות א', ובנוה יעקב ועוד כמה מקומות), ובעידוד והכוונת ר' משה הילל ור' דוד שליט"א, אשר הם הם התשובה האמיתית לכל הבעיות כאן, ע"י שאברכים מהקהילות עושים פעילויות לבחורים, טיולים, ארועים, כיפים, לא יאומן כי יסופר המהפכה בחיבור הבחורים וחיבוקם ע"י הקהילות. וכל הנלחמים למיניהם ימשיכו לאסוף רוח, ואנחנו בשם ה' נזכיר בעשייה חיובית ובעידוד הבחורים לנופש ראוי כדרך בני תורה.


לפום ריהטא צ"ע, ובדוחק יש ליישב, ועדיין צ"ע.

ומ"מ המחמיר תבוא עליו ברכה והמיקל לא הפסיד.

ואין אדם יודע מיהו המחמיר ומיהו המיקל.

עד ביאת ינון.

בב"א.

ולענ"ד כבר אפשר ליתן המנעול, כדרך הנהוג כאן בכה"ג.

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 16, 2017 7:33 pm

ניים ושכיב כתב:שמש ופרנקל תאומים, הקישור לעניני המחלוקת ברור, עם הלבן ושאר הרמיזות, ודי להתממות.

לא נכון. (את הלבן הזכיר הרב שמש כביטוי של תרבות המלחמות בפוניבז' ולא נראה שהוא התכוין בזה דווקא לצד אחד שם כ"א לשניהם).
אריך, בתחילה טענת שהפתרון הוא ארגון ימי כיף לבחורים, ועכשיו אתה מדבר על יציקת תוכן לעומת המתרכזים בחיצוניות, וגם זה רק גלישה למחלוקת, ותרדו מזה כולכם במחילה.

גם וגם. ותאמין לי שאין לי מושג מה זה קשור למחלוקת, וממה בדיוק צריך לרדת.
הנושא פה הוא לא רגשי ולא חיצוני, ומי שמסוגל לחשוב כך זה רק בגלל שהוא חי בתוך בועה חרדית. שימו לב שאף כותב לא חרדי לא משתתף פה בשיחה.

ראו זה פלא, בצבא הם לא משרתים, ובעבודה אינם עוסקים, אבל תרבות פנאי של בילויים הם כן מבקשים? הופעות פופ זה מוצר צריכה בסיסי?

לא מדובר פה על חילול ה', מדובר פה על חוסר הבנה בסיסי מה זה עולם התורה.

הוזכרו כאן שני נושאים שמשליכים זה על זה: האחד, הצורך לא לחיות בעולם אוטופי ולהבין שרובם הגדול של הבחורים (חד משמעית, גם בישיבות השמרניות) דורשים "תרבות פנאי", ואם תמנע מהם את שמותר מצד הדין בגלל כל מיני "הרגשים" או חששות רחוקים, אז הם או יצפצפו עליך ויתרגלו שהוראות הרבנים זה רק בשביל הפרוטוקול, או ימצאו להם פורקן בדברים חמורים יותר. ולכן או שתאסור רק את מה שבאמת אסור מצד הדין, או שתדאג לארגן להם אלטרנטיבות משמעותיות שיספקו אותם ויהיו על טהרת הקודש לעילא ולעילא. האפשרות של לרוץ ולהחתים רבנים ולעורר "ויצעקו" על כל דבר תוך כדי טמינת הראש באדמה איננה רלוונטית ואין ממנה שום תועלת, רק נזק.
העובדות האלו היו נכונות פעם ונכונות גם היום, אלא שגודלו המתעצם של הציבור מטיח אותן בפנינו שבלי שתהיה עוד אפשרות בידינו להתחמק מהן ולהיתמם.
הנושא השני הוא, הצורך לא להיתפס לחיצוניות ולתדמית כדבר כשלעצמו אלא להעמיד אותם במקומם הראוי להם בלבד: מעטפת שיש בה חשיבות אבל היא איננה המהות. ומאידך, לחזק את הפנימיות. זה לא סוד שלבושתינו יש בציבור שלנו הרבה מאד היתפסות לחיצוניות ול"מה יאמרו" שבאה בהחלט על חשבון הפנימיות. עלינו לחנך את עצמנו ואת ילדינו לשפוט לפי המהות ולא לפי חיצוניות (אם כי כאמור יש חשיבות גם לחיצוניות).
הנושא הזה הוא חשוב מאד מצד עצמו ומשליך להרבה עניינים, אבל ההקשר לעניינינו הוא שאם אתה מקלף את ענייני ה'תדמית' וה'סאיז פאסטנישט', תוכל להבין שיכול להיות 'חברונער' מופלג בתורה ובירא"ש(!!!) לעילא ולעילא, אבל מוצא פורקן למתח הנפשי שלו במשחק כדורגל מפעם לפעם, ואל לנו למונעו מכך בזעקות גיוואלד על צורת הבן תורה ואל לנו לעשות פיל מעכבר. (כשלעצמי מאז הייתי ילד קטן ממש לא שיחקתי במשחק הנ"ל או דומיו וגם לא מצאתי בהם כל טעם) כמובן כל עוד הוא לא מאבד את הפרופורציה.(ומשחקים בבין הזמנים לכו"ע אינם איבוד הפרופורציה).
ויכול להיות בן תורה מופלג מאד שמוצא פורקן באיזה הופעה מוסיקלית. (וכן, בדור של לפני מלחה"ע השניה וגם לאחריה היו לא מעט בחורי ישיבות שמצאו פורקנם בימי נופש וגם לא בימי נופש בדברים בעייתים הרבה יותר, ומהם צמחו ת"ח גדולים ואף גדולי הדור ממש, זה לא אומר שזה לכתחילה, אבל צריך להכניס דברים בפרופורציה וגם להבין משובות נעורים).
דרך אגב, אם כבר, כדאי להשקיע אנרגיות כדי למגר את התופעה הרדודה והמביישת של הסיגריות, וסליחה מהמעשנים דכאן.
הדבר הזה נכון לפי כל הצדדים במחלוקת הליטאית ולפי כל הצדדים מחוץ לה.
הבעיה היא כמובן עמוקה, כי חלק גדול מהציבור לא מבין מה זה עולם התורה. והפתרון לזה אולי שנוי במחלוקת הידועה. אבל זה כבר מחוץ לתחום של הפורום הזה.

רד מהמחלוקת הליטאית, לא קשורה לכאן (עכ"פ לדעתינו), ואף אחד לא ניסה לקושרה לכאן. צא מזה.


ושוב, בעולם מושלם של בני עלייה מועטים הדבוקים בקונם, אין מקום ל'תרבות פנאי', מקסימום לקצת "מיעוט שיחה".
אבל בעולם של עשרות אלפי בני ישיבות שנשלחים כולם לישיבות ולכוללים כדרך חינוך כללית, הרי שא"א לדבר על "מוצרי צריכה בסיסיים" או לא בסיסיים. יש מקום לכך שיהיו ישיבות הפונות לבני עלייה בלבד, ובהן תישמר הצורה האידיאלית ביותר של עולם התורה, בלי קעמפים וכו'. ואכן ישנן ישיבות כאלו וצריך שיהיו ישיבות כאלו. (וישנם גם בחורים המגיעים לישיבות כאלו ובורחים מהן כי הם מרגישים חנוקים).

בקיצור, נא להתחבר למציאות ולא לטמון את הראש באדמה. הויכוח כאן הוא מה גורם או יגרום יותר הרס לצעירים: העובדה שלא אוסרים באיסור חמור גם את א' וב' וג', או העובדה שכן יאסרו ויעשו חרמות וגיוואלד געשריגען מכל דבר. לדעתם של הרב אריך והרב שמש וגם לענ"ד (הלא מעניינת), האפשרות השניה היא ההרסנית יותר. כמובן, שגם לשיטתינו צריך להתאמץ ולמצוא פתרונות יצירתיים מהודרים, בהקשר הזה: לקיים קומזיצים על טהרת הקודש עם בעלי מנגנים שהם בני תורה אמיתיים או חסידישער'ס אמיתיים, שישירו שם שירים מעוררים ורגועים וינחו אותם מנחים בני תורה מובהקים שיתבלו אותם בדברי תורה והתעוררות ביני לביני, אולי אפי' להביא לשם איזה משפיע חסידי או מגיד מישרים שיודעים לדבר לבחורים ושנהנים לשמוע אותם, וכן ע"ז הדרך, ואם נעשה זאת, נוכל לומר אח"כ איכא דרכא אחרינא, אך אם לא נעשה זאת ורק נבטל אירועים ונאסור איסורים, הרי שמבחינת הבחורים המצב יהיה שליכא דרכא אחרינא.
נערך לאחרונה על ידי פרנקל תאומים ב ב' אוקטובר 16, 2017 7:49 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

דרומי
הודעות: 9069
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי דרומי » ב' אוקטובר 16, 2017 7:44 pm

הרב פ"ת, יישר כח על הדברים הנכונים בסגנון משובח המתאים לנקיי הדעת שבירושלים.

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 16, 2017 7:52 pm

דרומי כתב:הרב פ"ת, יישר כח על הדברים הנכונים בסגנון משובח המתאים לנקיי הדעת שבירושלים.

תודה לך. בהיותי נו"נ לנקיי הדעת שבירושלים, אני רואה בכך מחמאה גדולה.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוקטובר 16, 2017 8:23 pm

כמה הערות. א) אפשר להתפלסף אם הויכוח הזה שייך או לא שייך למחלוקת הליטאית, מה שברור, ראיתי מודעה הבוקר חתומה ע"י גדולי הרבנים בירושלים כנגד אותו ערב שירה נפרד, הכולל חתימות של תשעה רבנים מכל החוגים כולל הגר"י גנס והגרז"נ גולדברג שליט"א. רק רב אחד משתייך ל'עץ'.
ב) בנושא הכפיה, על 'שמש' ודעמיה להבין שכפיה יש לה המון פירושים, למה הינך חושב שלפרסם מודעות והסברה נגד תופעה זוהי כפיה, ולארגן מופע ציבורי ולמשוך אליו בקלות צעירים מכל הסוגים זוהי לא כפיה?! שנים היתה לי הרגשה שכל חלוקה החינמית של עיתון מכל סוג שהוא היא סוג של 'כפיה' לא פחות ממודעות רחוב או מנשרים. האם מישהו מחויב לקרוא או להעלות הביתה, לא. האם מישהו הזמין את זה לתיבת הדואר שלו, שוב פעם לא.
זאת ועוד, כפיה איננה נקודתית ביחס למעשה כזה או אחר, הכנסת נורמות לציבור והטמעתם באמצעים משוכללים ומגוונים זו בהחלט כפיה על כל מי שלא מעוניין בזה לא פחות מצעקות ה'גיוועלד' והכרוזים.
לגוף הנידון, אני מפנה לדבריו הנכוחים, כתמיד, של 'שעת הכושר' לעיל, הגישות שונות, וזה היה לעולמים. התופעות ג"כ ישנות ועתיקות יומין. גם אם ישנם התפתחויות, ואכן ישנם, הינם משמשות טיעון בפי כל צד, תלוי בהסתכלות, ומותר לנו לחיות עם חילוקי הדעות בשלום ובכבוד.

אריך
הודעות: 970
הצטרף: ה' מאי 28, 2015 9:49 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי אריך » ב' אוקטובר 16, 2017 8:42 pm

הרב פ"ת, דבריך מאירים ופטרוני מלהשיב על מה שדקדקו בדבריי.

שמש
הודעות: 1578
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי שמש » ב' אוקטובר 16, 2017 8:48 pm

פרנקל תאומים כתב:
ניים ושכיב כתב:שמש ופרנקל תאומים, הקישור לעניני המחלוקת ברור, עם הלבן ושאר הרמיזות, ודי להתממות.

לא נכון. (את הלבן הזכיר הרב שמש כביטוי של תרבות המלחמות בפוניבז' ולא נראה שהוא התכוין בזה דווקא לצד אחד שם כ"א לשניהם).

אכן כן, כשפתחתי עכשיו את הפורום וראיתי את הטיעון של נו"ש רציתי לכתוב הבהרה שהדוגמה עם הלבן היא לעצם ההתנהלות והמחלוקת (אאל"ט שני הצדדים מטיחים לבן בשווה) עד שראיתי ששוב הקדימני הרב פ"ת והסביר את דברי יותר טוב ממני...

שמש
הודעות: 1578
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי שמש » ב' אוקטובר 16, 2017 8:52 pm

נוטר הכרמים כתב:ב) בנושא הכפיה, על 'שמש' ודעמיה להבין שכפיה יש לה המון פירושים, למה הינך חושב שלפרסם מודעות והסברה נגד תופעה זוהי כפיה, ולארגן מופע ציבורי ולמשוך אליו בקלות צעירים מכל הסוגים זוהי לא כפיה?! שנים היתה לי הרגשה שכל חלוקה החינמית של עיתון מכל סוג שהוא היא סוג של 'כפיה' לא פחות ממודעות רחוב או מנשרים. האם מישהו מחויב לקרוא או להעלות הביתה, לא. האם מישהו הזמין את זה לתיבת הדואר שלו, שוב פעם לא.
זאת ועוד, כפיה איננה נקודתית ביחס למעשה כזה או אחר, הכנסת נורמות לציבור והטמעתם באמצעים משוכללים ומגוונים זו בהחלט כפיה על כל מי שלא מעוניין בזה לא פחות מצעקות ה'גיוועלד' והכרוזים.
אין לי טענות נגד מפרסמי המודעות משני הצדדים (שניהם מתפרנסים מכך) כי אם כנגד הטענה שהועלתה כאן כאילו מי שהשתתף בקומזיץ או משחק כדורסל איבד את עולמו ו'אין לו צורת אדם' וכו'.
לגוף הנידון, אני מפנה לדבריו הנכוחים, כתמיד, של 'שעת הכושר' לעיל, הגישות שונות, וזה היה לעולמים. התופעות ג"כ ישנות ועתיקות יומין. גם אם ישנם התפתחויות, ואכן ישנם, הינם משמשות טיעון בפי כל צד, תלוי בהסתכלות, ומותר לנו לחיות עם חילוקי הדעות בשלום ובכבוד.
אכן זו בדיוק הטענה שאנו מנסים לבאר כאן לאורך האשכול.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15570
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' אוקטובר 16, 2017 9:11 pm

גם אני הק' לא רואה קשר בן המחלוקת בסוגיות הציבוריות, לשאלת צביון הישיבות וכו'. ועכ"ז ואעפ"כ וגלל כן, מצער ומכאיב לראות, איזה כותבים כאן, שמכתיבתם ניכרת עוינות הגובלת במשטמה, אותה הם צברו מהמחלוקת ההיא, והיא קשורה בהם ומלפפתם גם בויכוחים אחרים. זה הקשר לאין קשר. והמ"י.

מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי מיכאל1 » ב' אוקטובר 16, 2017 9:38 pm

רק אוסיף ששלפני כעשור בא הגר"ד כהן בישיבת חברון לבחור בן עלייה מופלג (שהפך היום לאברך מופלג) בתביעה למה הוא הולך בליל שישי לשחק כדורסל, ואמר בין היתר אלה שבאו מהישוב או ממערבא הם רגילים אז הם יכולים לצאת, אבל אתה לא.

נ.ב. בחברון לא שיחקו בליל שישי כדורסל עם ציצית.
כמדומני שבכל לימודיי בישיבה לא שיחקתי כדורסל בישיבה, אך בחורים טובים וראויים עשו את זה, ולא היה ניכר עליהם הבדל בין הזרם היותר שמרן שהיה בישיבה אל הזרם היותר פתוח.

ארגוני בני הישיבות שיש בשכונות ירושלים נותנות מענה גם של תכנים מאירים וגם של טיולים וכייפים כשרים למהדרין בפיקוח רוחני הולם, עם כובע וחליפה, והיה מי שאמר על הגרמ"ה הירש שהוא גדול הדור בפרקטיקה.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוקטובר 16, 2017 9:53 pm

ואמר בין היתר אלה שבאו מהישוב או ממערבא הם רגילים אז הם יכולים לצאת, אבל אתה לא.


כמדומני שבכל לימודיי בישיבה לא שיחקתי כדורסל בישיבה, אך בחורים טובים וראויים עשו את זה, ולא היה ניכר עליהם הבדל בין הזרם היותר שמרן שהיה בישיבה אל הזרם היותר פתוח
.
אז הנה הבעיה, מחד גיסא טוענים שזה מיועד רק למי שזה מיועד, ומאידך מודים בפה מלא שזה סוחף את כלום. פרקטיקה במיטבה.

ארגוני בני הישיבות שיש בשכונות ירושלים נותנות מענה גם של תכנים מאירים וגם של טיולים וכייפים כשרים למהדרין בפיקוח רוחני הולם, עם כובע וחליפה,

'גם וגם' לכולם, זו חלק גדול מהדילמה כאן. למה אתה חושב שכל בחור משכונות ירושלים נצרך לטיולים וכייפים, אם בעצם הוא מסתדר מצוין בלי זה. דברים אלו הינם בסתירה גמורה לכל נסיון החלוקה שנעשה כאן, כאילו פונים מראש רק למי שפונים.

מעבר לנקודה הערכית והעקרונית, יש כאן היבט נוסף של הורדת הרמה באוירה הכללית, ולכל הדעות הרדידות הזאת יש לה השלכות עצומות. ואגב, רדידות בשונה מפראות ומעשי חוצפה מלווה את האישיות זמן ממושך יותר, וקשה להיגמל ממנה. כל מי שיש לו בנים בגיל שליחה לישיבות מודע למחיר הכואב שבהתפשרות על ישיבה שעשויה להיות מתאימה ובטוחה יותר, ודורשת פחות מהבחור. מאפשרת לבחור סטנדרטי להיות מהטובים בבחינת ראש לשועלים, ומעניקה לו תנאי מרחב נאותים להתפתחות נוחים יותר, ועם זאת -
בהרבה מקרים, מקבעת אותו כ'בינוני' בהרבה שטחים לכל החיים. כיום כאשר הצטמטמו מאוד אפשרויות המעברים בין ישיבות, באופן יחסי, זהו שיקול משמעותי.

מענה איש
הודעות: 1023
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי מענה איש » ב' אוקטובר 16, 2017 10:02 pm

הקשבתי כעת לשידור בערך רבע שעה מהזיץ הנדון באשכול זה ועושה רושם שלא מדובר באיזה הופעת פופ או משהו בסגנון אלא משהו בסגנון שמתאים לבני ישיבות הן מבחינת סוג הזמרים והן מבחינת השירים שירי רגש ודבקות
אשרי מי ששמע את הרבבות שרים 'ידעתי ידעתי' ותפסיקו להתפלסף..

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 16, 2017 10:22 pm

נוטר הכרמים כתב: ראיתי מודעה הבוקר חתומה ע"י גדולי הרבנים בירושלים כנגד אותו ערב שירה נפרד, הכולל חתימות של תשעה רבנים מכל החוגים כולל הגר"י גנס והגרז"נ גולדברג שליט"א. רק רב אחד משתייך ל'עץ'.

אני רוצה ברשותכם להתייחס לנקודה הזאת:
ראשית, נחשפתי לעניין "ערב השירה" הזה רק ע"י אשכולינו, אינני יודע מה טיבו, ויתכן שהוא באמת בעייתי בעליל. מה שכתבתי לעיל הוא רק על העיקרון. (אני יודע שבביתר ביטלו בביה"ז של הקיץ איזה קומזיץ חסידי אוטנטי מובהק, ואני יודע שבאלעד התקיים כזה קומזיץ על טהרת הקודש).
שנית, ותסלחו לי שאני כותב זאת, אבל - האם אתם בטוחים שהרבנים החתומים (אינני יודע מי הם) יודעים מה טיבו של אותו ערב? אולי רק כמה אברכים מצדיקי הרבים באו למעונם ותיארו בפניהם מציאות שחורה משחור? והאם אתם בטוחים שהרבנים החתומים (שוב- אינני יודע מי הם) יודעים מה טיבם של בני הישיבות ומבינים אל נכון את הצרכים שלהם ואת ההשלכות מהתעלמות מצרכיהם?

לענ"ד, כשם שישנם בעלי הוראה המומחים לתחום פלוני או אלמוני, כן בענייני בני הישיבות ראוי שיורו ויגזרו וידריכו רבנים וראשי ישיבות שמכירים היטב את בני הישיבות ומבינים את צרכיהם ואת מצוקותיהם. ושרק רבנים כאלו יפרסו את הלבטים בתחום בפני גדולי הדור.

יתכן שכל הרבנים הנ"ל הם כאלו, ויתכן שאכן תיארו בפניהם את טיבו של הערב המדובר באופן אמיתי ומאוזן, ויתכן מאד שהערב הספציפי המדובר הוא אכן בעייתי, אולי אף בעייתי מאד. אבל כולנו יודעים היטב, שיתכן גם שלא...

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוקטובר 16, 2017 10:48 pm

פ"ת, הכל יתכן. כמובן. אתה מבין לבד שכל אחד משתמש בטיעונים מן הסוג הזה בנושאים ובמקומות המועדפים עליו, ואין לדבר סוף.
שכחתי שיש לחלק, וכל אחד וחילוקיו.

חלק ממתן הכבוד לרבנים וגדולי תורה באשר הם, כי הם מודעים למוגבלותיהם ולתחומי הבנתם. כאשר רב חותם, ובד"כ לא בפעם הראשונה, כל זה אכניס. כמו שזה לא פוטר אותו מאחריות, כל התירוצים של לא ידעתי או לא הבנתי נכון, כך זה אמור לחייב אותנו שזוהי אכן דעתו כל עוד שלא נתן פומבי להכחשתו.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוקטובר 16, 2017 10:55 pm

והנה רשימת הרבנים: ר' עזריאל אויערבאך; ר' שלום אייזנברג (ק. צאנז); ר' זלמן נחמיה גולדברג; ר' ישראל גנס; ר' שמאי קהת הכהן גרוס (בעלזא); ר' מאיר זילברשטיין ׁׁ(גור); ר' דוד טברסקי (ראחמסטריווקא); ר' נפתלי נוסבוים; ר' מנחם מנדל פוקס; ר' צבי רבינוביץ (באיאן).

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 16, 2017 11:33 pm

נוטר הכרמים כתב:אז הנה הבעיה, מחד גיסא טוענים שזה מיועד רק למי שזה מיועד, ומאידך מודים בפה מלא שזה סוחף את כלום. פרקטיקה במיטבה.

אם זה היה "דבר אחר" לא היו אומרים שזה מיועד למי שזה מיועד, כ"א היו אומרים שזה אסור באיסור גמור וחסל. אבל היות שמדובר בהרגל שאינו אסור בעצמותו אלא שעדיף להימנע מלרוכשו, אזי ממליצים למי שלא הורגל בו, שימנע. ואם יש כאלו שנסחפו, מה בכך? הלא הוא כותב לך שהיו אלו בחורים מצויינים שלמדו בהתמדה ובעמל, ומה שבכך שפעם בשבועיים או בחודש הם התאווררו קצת עם שעה של משחק? תאמין לי שהרגל הסיגריות חמור ומזיק יותר ובהחלט גם סוחף אחרים (ובמציאות של היום, גם בהחלט סותר עדינות ואצילות של בן תורה).
'גם וגם' לכולם, זו חלק גדול מהדילמה כאן. למה אתה חושב שכל בחור משכונות ירושלים נצרך לטיולים וכייפים, אם בעצם הוא מסתדר מצוין בלי זה. דברים אלו הינם בסתירה גמורה לכל נסיון החלוקה שנעשה כאן, כאילו פונים מראש רק למי שפונים.

זה לא לכולם. מי שלא נצרך, שלא יבוא. שישב רק בביהמ"ד וילמד, אשרי חלקו. מרבית הבחורים זקוקים לכך במידה זו או אחרת, ואם תמנע זאת מהם גדולה קלקלתך מתקנתך.
למה אתה חושב שכל בחור זקוק בכלל ל'בין הזמנים' (שלושה חודשים בשנה! רבע מהשנה!)? וכי אין כאלו שיסתדו מצויין בלי זה? או שיסתפקו רק בחודש אחד של ביה"ז בשנה? אלא מאי? הלך אחר הרוב. ומיעוט בני העלייה המופלגים יש לקוות שישבו בין כך ובין כך אך ורק בביהמ"ד.
מעבר לנקודה הערכית והעקרונית, יש כאן היבט נוסף של הורדת הרמה באוירה הכללית, ולכל הדעות הרדידות הזאת יש לה השלכות עצומות. ואגב, רדידות בשונה מפראות ומעשי חוצפה מלווה את האישיות זמן ממושך יותר, וקשה להיגמל ממנה.
בהרבה מקרים, מקבעת אותו כ'בינוני' בהרבה שטחים לכל החיים.

לא. פראות ומעשי חוצפה הם הם תולדה ישירה של רדידות, של השחתה בנפש. והשחתה בנפש היא סימפטום מובהק של רדידות, של נמיכות קומה רוחנית. ואכן קשה להיגמל ממנה. מפני שצריך 'להתרומם' ממנה. ולצערנו אכן עפ"י רוב היא מקבעת לכל החיים.
בחור שקוע בלימוד ויר"ש שמאוורר את עצמו פעם בשבועיים במשחק כדור עם חבריו, אין בכך ללמד על שום רדידות.
קדוש ה' מרן הגר"א קוטלר נבג"מ בימי בחרותו היה לו תחביב בלילות לעיין בספרות הרוסית הקלאסית והוא רכש בה ידע רב. חברו הטוב ובן דודו ציסו"ע מרן הגר"י קמנצקי נבג"מ היה מעיין בלילות בספרי מתמטיקה ופיסיקה. זה היה האוורור שלהם, כך היה נפוץ בזמנם. וכי הם היו חלילה רדודים? בימינו האוורור של חלק מהבחורים הוא ע"י כדור או מוסיקה. אין בכך ללמד על רדידות.
משא"כ פראות ומעשי חוצפה יש בהם בהחלט כדאי ללמד על רדידות ואף גרוע מכך.
(גילוי נאות שכבר נ"ל: אינני יודע לשחק בכדור ואינני מוצא טעם במשחקים האלו. הפעם האחרונה ששיחקתי כדורגל/סל הייתה כמדומני כשהייתי בכיתות הנמוכות של הת"ת. גם ילדיי אינם משחקים כנ"ל, אבל אם ישחקו לא אראה בתופעה הזו כשלעצמה ראיה על רדידות או נפילה. המדד היחיד מבחינתי הוא - עמל התורה, ירא"ש ומידות טובות).


ידיד הרב נוטר, אל יקפיד על התווכחי עימו. אנו מתווכחים אך ורק ברוח טובה.

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ב' אוקטובר 16, 2017 11:37 pm

נוטר הכרמים כתב:והנה רשימת הרבנים: ר' עזריאל אויערבאך; ר' שלום אייזנברג (ק. צאנז); ר' זלמן נחמיה גולדברג; ר' ישראל גנס; ר' שמאי קהת הכהן גרוס (בעלזא); ר' מאיר זילברשטיין ׁׁ(גור); ר' דוד טברסקי (ראחמסטריווקא); ר' נפתלי נוסבוים; ר' מנחם מנדל פוקס; ר' צבי רבינוביץ (באיאן).

יש לך גם את רשימת הרבנים שלא הסכימו לחתום?

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אוקטובר 16, 2017 11:53 pm

פ"ת, אני לא צד בכל הנושא, ואינני יודע אפילו על איזה אירוע מדובר.
ישנם רבים שנמנעים מלחתום, ולו בגלל מורכבויות הנושא, וחששות שונים.

בהקשר לויכוח על הרדידות, כמדומני שבוגרי פוניבז' מבינים היטב את כוונתי. אין משהו טוב מרומם במריבות פוליטיות בתוככי ישיבה, אבל בפוניבז', למרות הנזקים הרבים, הביטול תורה העצום וכו' וכו', באופן כללי זה לא התנקם ברמה של הבחורים מבחינה לימודית ומבחינת האישיות. בחור שמעורב במחלוקת בישיבה לא נהפך ל'בינוני' בגין כך, כל מיני אירועים של ארגונים שונים תורמים המון לבינוניות. ענין של טעם וריח. זר לא יבין.

כל אחד מבין את ההבדל החד שבין כדור סל לספרות זרה. מה גם שעל הסיפורים החביבים הללו מבית מדרשו של ר' נתן קמינצקי יצא קצפם של כל גדולי ישראל זצ"ל ויבלחט"א מקיר לקיר על ה'בוך' הידוע.

המורכבות הרבה שישנה במסגרת כללית, יצרה אין ההנהגה העתיקה של 'לא לגעת', אותה הנהגה היא שלא נתנה לקצץ בבין הזמנים, והיא זו שגורסת 'הבו דלא לוסיף עלה'. בנוסף לחרדה מכל שינוי בצביון ובצורה, מצד מטבע שטבעו חכמים וכו' וכו', והשמר לך עלות בהר ונגוע בקצהו וכו' וכו', יש כאן מבט פרקטי טהור שכל מתיחה לצד מסוים חושפת עירום בצד השני, ומי יודע איזה מהן יכשר. לפעמים עדיף להתמודד עם השיטות הישנות על כל מגרעותיהן מאשר לפתור בעיות ולגלות בעיות חדשות קשות מהן. הרבה פעמים כשאתה בא לעודד ולהרים מישהו, אתה בחדא מחתא הורס ומוציא את הרוח מהמפרשים לרבים אחרים.

אריך
הודעות: 970
הצטרף: ה' מאי 28, 2015 9:49 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי אריך » ג' אוקטובר 17, 2017 12:06 am

נוטר הכרמים כתב:
ארגוני בני הישיבות שיש בשכונות ירושלים נותנות מענה גם של תכנים מאירים וגם של טיולים וכייפים כשרים למהדרין בפיקוח רוחני הולם, עם כובע וחליפה,

'גם וגם' לכולם, זו חלק גדול מהדילמה כאן. למה אתה חושב שכל בחור משכונות ירושלים נצרך לטיולים וכייפים, אם בעצם הוא מסתדר מצוין בלי זה. דברים אלו הינם בסתירה גמורה לכל נסיון החלוקה שנעשה כאן, כאילו פונים מראש רק למי שפונים.


זה די מעצבן שכאשר קמים אברכים ודואגים לבחורים על חשבון זמנם וכוחם, והדבר מתפשט בכל הקהילות בארץ שמבינות את הצורך, תמיד יש את אלה שיש להם ביקורת מהסוג של העלאת דילמות, ומי יימר, ואולי זה מועיל לאחד ומזיק לאחר. [ובכלל, הראש ישיבה שאמרתם עליו שהוא גאון בפרקטיקה, נראה לומר שאין זה פרקטיקה בכלל. הפרקטיקה כנראה היא לכתוב הרבה מכתבים וכרוזים, ולשאת נאומים אודות המצב הקשה של הדור והתדרדרות המוסדות רח"ל]
זה בסדר אפשר להמשיך להתווכח בפורום אוצה"ח, אבל יש כאלה שקמים ומקנאים לעלבונה של תורה ועושים משהו.
והדברים בעצמם מוכיחים שהכותב החשוב אינו מבין בכלל במה שנעשה. שכן הוא כתב: "למה אתה חושב שכל בחור משכונות ירושלים נצרך לטיולים וכייפים". אז להוי ידוע שבאמת לא כל הבחורים באים לטיולים ולכייפים. למשל, היום היה טיול גדול בשכונה שלנו, ובכל זאת נראו בחורים רבים רוכנים על תלמודם בביהמ"ד.
א"כ במטותא קצת כבוד למי שפועל ועושה. ולפני שאתה מדבר, תבא לכמה ימים לשכונות הללו ותראה את מגוון הפעילויות לבחורים, את תכניות סיכומי סוגיות, את העונג שבת'ים, את הועדים, את הביקורים שאברכים נוסעים לישיבות לבקר את הבחורים ולהביא להם עוגות, ואת מעמדי הסיומים, ואז נוכל לשמוע אותך בנחת. אם יהיה לנו זמן בין פעילות לפעילות.
[כל מי שיקשר את הדברים לנידון "איך דואגים לחלשים שלא ילכו לצבא", הרי זה על דעת עצמו בלבד.]

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ג' אוקטובר 17, 2017 12:18 am

אריך, אתה כבר קישרת, וזה בסדר גמור. יעויין הודעתו של הרב אי"ס לעיל. העוינות שלך צפה בכל הזדמנות.
מגוחכת בעיני ההתרברבות הלא נגמרת שלך בעשיה הברוכה שבארגון הרוגלאך והפראנצס' (סליחה על הציניות) על חשבון הזמן היקר, וכי מה הינך חושב שמחאות ופעילויות שונות ומגוונות כמו גם הקמת רשתות של מוסדות מהמסד ועד הטפחות זו תרבות פנאי ונופש?!
נסית פעם להתמודד במישורים האלה? חטפת פעם בזיונות / מכות / הצקות / פיטורין / הפסד ממון בגין עשייתך המסועפת?? מותר לדון בעשיה מהסוג הזה, כמו במגוון סוגי העשיה, חדשים גם ישנים, ולשם כך נברא המדור הזה כאן בפורום.

אזי או שנדון על אפקטביות כל שיטה או מהלך ונכונותה, או שנבכר לדלג על דיונים מן הסוג הזה. טפיחות עצמיות על השכם וראיה סלקטיבית של המפה אינם מן הענין כאן.

ההתייחסות המזלזלת בפרקטיקה המדוברת לא באה לזלזל במישהו, ודאי שלא בגדול בתורה. היא באה לשלול השתלטות של גישה מסוימת על הפרקטיקה, ולהסביר שגם על הפרקטיקה נטוש הויכוח, ותו לא מידי.

מענה איש
הודעות: 1023
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי מענה איש » ג' אוקטובר 17, 2017 12:33 am

נוטר הכרמים כתב:
בהקשר לויכוח על הרדידות, כמדומני שבוגרי פוניבז' מבינים היטב את כוונתי. אין משהו טוב מרומם במריבות פוליטיות בתוככי ישיבה, אבל בפוניבז', למרות הנזקים הרבים, הביטול תורה העצום וכו' וכו', באופן כללי זה לא התנקם ברמה של הבחורים מבחינה לימודית ומבחינת האישיות. בחור שמעורב במחלוקת בישיבה לא נהפך ל'בינוני' בגין כך, כל מיני אירועים של ארגונים שונים תורמים המון לבינוניות. ענין של טעם וריח. זר לא יבין.


מה שאומר שהכל עניין של תרבות, אחד התרבות שלו זה להשתתף בזיץ ואחד התרבות שלו זה להיות מעורב במחלוקת
זר לא יבין וטוב שהוא לא מבין

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' אוקטובר 17, 2017 1:07 am

המחלוקת היא לכל היותר נייעס, ולא נשרשת בנפש. משא"כ תשוקת הבילויים. וכנראה שזרים אכן לא מבינים, ואולי משום שהכייף (איזו מילה מסלידה !!) והקומזיץ, כבר נהפך לחלק מהם או שלסביבם.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים