מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
הכתב והמכתב
הודעות: 383
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 1:15 am

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי הכתב והמכתב » ג' אוקטובר 17, 2017 1:30 am

מענין לענין באותו ענין
מעודי תמהתי על העצה של הבה נרדה ונבלה שם שפתם, וכי אי אפשר לתרגם שפות?
אך הענין הוא לא בחילוק השפה, אלא בחילוק שכל אחד מסתכל על דברים אחרים, מקודם היה כל הארץ 'שפה אחת ודברים אחדים' היינו כשאחד אמר משהו לחברו אז השני הבין את הענין בדיוק כמוהו, ולא היה שייך חלוקי דעות כי הכל הבינו את הדברים בצורה אחת, אחר שבלל ה' שפתם נוצר מצב ששתי אנשים משתמשים באותם מילים, ביטוים ומושגים, אך כל אחד מבין משהו אחר, ואינו מבין למה מגיעים למסקנות אחרות, רואים דברים אחרים וכו' עד שכל אחד חושב שחברו טיפש / לא מבין / נאיבי / צר ראות וכו'.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 2715
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ג' אוקטובר 17, 2017 1:48 am

רואים עוד פעם את המפלגתיות הארורה.
מי שמקים ישיבה, פירושו שהקים הזדמנות למי שרוצה לבא וללמוד מה שיש לו ללמד, לא שיטה שהשני טועה, לא הכרזה על הדרך האמיתי איך לנהל ישיבה, ולא שום דבר בינלאומי, רק הזדמנות למי שרוצה. כמו"כ כל האירועים האלו. הם פתוחים לאלו שצריכים\רוצים, ומי שלא רוצה, שלא יבא. אם מישהו חושב אחרת, שיפרסם את דעתו. אבל מי שעושה אותו אינו כופה ואינו תובע כלום, ומי שמסתוסב לחפש חתימות לאיסור הוא כן כופה את דעתו, ע"י שהוא מוכן לתלות מודעת ׳איסור׳ על דבר שאינו אסור, הרי הוא משגע את השכל של תמימי לב שחונכו שהתורה מסורה למודעות קיר.
המפלגתיות אומרת שכל זיז ותנועה יש בה משום שיטה והכרזה נגד אחרים.

ואכן הדבר קשור להמחלוקת בין העסקנים במזרח התיכון. המפלגה הדומיננטית טוענת תמיד שהרעשנים מוכנים לבכות ולהתריע על פרצות וכדו׳, בגלל שהם לא מוכנים לעמוד בדרישת עצמם. כאשר אוסרים סמארטפאון אפילו לצורך פרנסה, פירושו לאסור דבר שיש בו צורך, ולא איכפת להם למנהיגי מפלגת הצעקנים, משום שהם עצמם אינם עומדים בדרישת עצמם, כנראה גם בענין זה קיימת הכלל הזה, שמדברים על שמרנות וצביון של בן תורה, בגלל שאין זה קשור למשהו למעשה. יש כזה ענין לדבר על מדרגות גבוהות, על אף שהכל שקר ביסודו. בעיני ראיתי בישיבה בשמח"ת איך אברך בנש"ק, שאין לו עם לימוד וכמעט לא כלום, מדבר מתוך שיכרות על חביבות התורה. למה לא? הלא זה לא מחייב אותו כלל! וכמו" בענין זה, לאסור דברים המותרים מחמת ׳צביון׳ אינו אלא עבור אלו שלא איכפת להם אם הענין קיים או לא.

אריך
הודעות: 970
הצטרף: ה' מאי 28, 2015 9:49 pm

Re: מתקשה להבין מה הפירצה חמורה בדיוק בערבי שירה לגברים

הודעהעל ידי אריך » ג' אוקטובר 17, 2017 8:27 am

נוטר הכרמים כתב:
מגוחכת בעיני ההתרברבות הלא נגמרת שלך בעשיה הברוכה שבארגון הרוגלאך והפראנצס' (סליחה על הציניות) על חשבון הזמן היקר, וכי מה הינך חושב שמחאות ופעילויות שונות ומגוונות כמו גם הקמת רשתות של מוסדות מהמסד ועד הטפחות זו תרבות פנאי ונופש?!
נסית פעם להתמודד במישורים האלה? חטפת פעם בזיונות / מכות / הצקות / פיטורין / הפסד ממון בגין עשייתך המסועפת?? מותר לדון בעשיה מהסוג הזה, כמו במגוון סוגי העשיה, חדשים גם ישנים, ולשם כך נברא המדור הזה כאן בפורום.

אזי או שנדון על אפקטביות כל שיטה או מהלך ונכונותה, או שנבכר לדלג על דיונים מן הסוג הזה. טפיחות עצמיות על השכם וראיה סלקטיבית של המפה אינם מן הענין כאן.

ההתייחסות המזלזלת בפרקטיקה המדוברת לא באה לזלזל במישהו, ודאי שלא בגדול בתורה. היא באה לשלול השתלטות של גישה מסוימת על הפרקטיקה, ולהסביר שגם על הפרקטיקה נטוש הויכוח, ותו לא מידי.


מאד נוח לך לעשות שחוק מהרוגלאך ופראנצ'ס, במקום להתייחס לחלקים נרחבים של הפעילות: עידוד לסיומי מסכתות, סיכומי סוגיות, משמר בליל שישי כדוגמת משמרת חיים, שאלות ותשובות וחידות בהלכה, ביקורים בישיבות ונתינת יחס לבחורים. אוזן קשבת מהאברכים לבחורים וטפיחות על השכם (לא של אברכים, אלא של בחורים) כל זה לא עשייה שלי, אלא של עשרות ומאות אברכים בכל הארץ. ירושלים, תפרח, רחובות, אופקים, ביתר, תל ציון, חיפה, ת"א, וכו', בכל המקומות האלה קמים אברכים ודואגים לחבר את הבחורים לקהילה על מנת לצמצם את הנשירה וע"מ ליצור חיבור אמיתי לאידישקייט, לבתים, לקהילות. וגם למלא את זמני הפנאי בלימוד מגוון ובפעילויות מהנות.

ארגוני בני הישיבות וישיבות בין הזמנים שלנו מעניקים את שירותיהם לכלל הבחורים, כולל חניכי אוהל תורה ושאר מוסדות עץ. אתה מוזמן לבדוק ברשימות של ישיבת בין הזמנים אצלנו כמה בחורים הם מאהל תורה וכו'. לא מזמן פרסמנו שאלות נושאות פרסים לבחורים, וכמה בחורים חניכי עץ הגישו לי את תשובותיהם וקיבלו יחס כמו כולם, והכל בסדר.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 182 אורחים