עמוד 1 מתוך 1

נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 12:00 pm
על ידי ברוז
תמונה מזירת האסון היום בבית שמש.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 12:18 pm
על ידי קראקובער
לא נראה, לא לעולם חוסן..

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 12:26 pm
על ידי הרואה
ימחק תוך דקות
ובצדק

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 12:54 pm
על ידי אשר177
חשוב מאוד.

בהרבה מקרים כשיש אישה שזקוקה לעזרה, אפילו אם מדינא מותר שאיש יטפל בה. בוודאי הרבה יותר צנוע שאישה תטפל בה.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 1:01 pm
על ידי חלמישצור
ככל הידוע לי מדובר בעובדות סוציאליות, 'יחידת חוסן' נפשי

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 1:03 pm
על ידי ברוז
חלמיש אתה הרי הסטוריון לא קטן.
מצא לכך תקדימים ביהדות האורטודוקסית...

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 1:34 pm
על ידי חלמישצור
ובכן מדובר ביחידה ביחידת חוסן (חירום וסיוע נפשי) של איחוד הצלה, הבנויה מגברים ונשים, שמטפלת בהלומי האירועים מתוך הבנה שיש גם בזה צורך ושלפעמים זה גם עוזר לטיפול בפצועים עצמם, ואפילו לסיע לחובשים עצמם להתמודד עם הזוועות (כאן על היחידה https://1221.org.il/project/%D7%97%D7%9 ... %A9%D7%99/). אני מזכיר שמדובר הבוקר בילד בן שש שנדרס ונהרג בתאונה איומה (כך לפי קרוב משפחתי שטיפל באירוע במסגרת התנדבותו בארגוני חירום). היו שם ילדים ואנשים שהזדעזעו מאוד. אני מעריך שנשים מטפלות בנשים, לא רק בגלל העניין הצניעותי, כי אם בגלל העניין המקצועי, שהרי ברור שטוב יותר שאישה תטפל בנפשה של אישה.
הרב ברוז, אני לא בא לדון על ההיתר אם ישנו או אינו לשירות נשים בארגוני הצלת חיים אלא להעיר ראשית על האמת המציאותית, ושנית על הצורך שהביא להקמת היחידה הזו. הדיון על מקומן של נשים בעבודה בכלל, ובאירגוני חירום והצלה בפרט, הוא רחב היקף ומקומו כמדומה לא באשכול זה. לגבי התקדימים ההיסטוריים, אני חושב שלא נצליח למצוא משהו משמעותי. בכל אופן, באתר הם מצהירים ''איחוד הצלה' פועל בהכוונת ועד רבנים פעיל, המעורב בנעשה בארגון'.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 1:48 pm
על ידי בערל
הן יכולות לעשות מלאכתן נאמנה גם ללא האפודות

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 3:04 pm
על ידי חד ברנש
אבל אז הן לא תהיינה ניכרות וכיצד ישנוררו כסף?

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 3:08 pm
על ידי אש משמים
הדיון בנושא זה באמת ארוך מאוד.
א. עבודת נשים בכלל.
ב. עבודת נשים מחוץ לבית.
ג. עבודת נשים בחוץ עם ציוד ולבוש מיוחד.
ד. עבודת נשים עם גברים.
ה. עבודת נשים עם מטופלים.
--------------
א. עבודת נשים בכלל.
מאז ומעולם נשים עבדו אלא שהשתנו העבודות שהיו אז לעבודות שיש היום. פעם עבדו יותר עבודות כפיים ביתיות (אף שעשו גם 'יום כביסה' בנהר) ואילו היום רוב העבודות הינם מחוץ לבית.

ב. עבודת נשים מחוץ לבית.
פעם היו המיילדות נשים בלבד ולא כפי שהיום יש בעיקר רופאי נשים. עכ"פ מקובל היום גם בקרב החרדים לעבוד גם בעבודות שהם מחוץ לבית כל עוד הם בגדרי הצניעות ולא עם גברים בעירבוב (אינטרנט פרוץ וכדו').

ג. עבודת נשים בחוץ עם ציוד ולבוש מיוחד.
השינוי הגדול בעבודה זו הוא הלבוש המיוחד ונשיאת הציוד הרפואי, בו יש לדון עד כמה הוא לא צנוע ואינו ראוי ביחס לתועלת שיש בדבר, הן הגשמית: שאשה יותר מבינה אשה וכן יותר פתוחה אליה ונעזרת בה הרבה יותר. הן בתועלת הרוחנית: שגברים לא מטפלים בנשים טיפולים פולשניים ועוד.

ד. עבודת נשים עם גברים.
ברור שאם ה'מצילות' עובדות בעירבוב עם הגברים אין זה ראוי וכמו בכל עבודה שהיא.
כמדומני שאין זה כך ב'איחוד הצלה'.

ה. עבודת נשים עם מטופלים.
לגבי זה יש לדון כל מקרה לגופו משום שאם מדובר בהצלת חיים פשוט שחייבת להציל גם גבר וע"ז נאמר אל תהי חסיד שוטה.
לגבי טיפול במקרה שאינו 'פיקוח נפש' יש לדמות לכל טיפול רפואי בבית חולים שנעשה באין ברירה ע"י אשה (או איש לאשה) ובמיוחד שהטיפול בשטח נעשה תמיד עם כפפות שיש להקל בזה לצורך גדול.

כמובן שיש רבנים העומדים בראש הארגון והם האחראים על כך ואני הנלע"ד כתבתי.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 3:19 pm
על ידי אוצר החכמה
את ה לא הבנתי הרי קיי"ל שהעולם מחצה זכרים ומחצה נקבות כך שאם לא יהיו נשים יטפלו הגברים בכולם. אז מאי נפ"מ אם מטפלים זכרים בנקבות או נקבות בזכרים.

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 3:42 pm
על ידי פרנקל תאומים
עקרונית היה כדאי שיהיו מתנדבות נשים שיטפלו בנשים. הבעיה היא שלעולם א"א לדעת מראש בכל קריאה האם הנפגעים הם גברים או נשים או גם וגם, כך שממילא בכל קריאה שהיא, יגיעו גם המתנדבות וגם המתנדבים (מלבד העובדה שבשעת אסון אזי הקרוב קרוב קודם, כדי להחיש את ההגעה והטיפול למינימום זמן), וכמדומה שסיטואציה קבועה בה מתנדבים ומתנדבות נפגשים באירועי קריאות חירום, היא איננה בריאה (תרתי משמע). אם כי גם במכולת ובבנק נפגשים באופן קבוע עם הפקידה/קופאית, אלא שיש לחלק שעבודה משותפת עלולה לגרום קירוב, אמנם גם זה מצוי בעבודות שונות (ויש לדון האם עבודה על רקע של אירועיים טראומתיים היא סיבה לחשוש יותר ל"ושב מאחריך", או סיבה לחשוש פחות [היות שכולם שקועים בטראומת האסון ובסיוע ואין שעתם פנויה לקלות ראש).

אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 3:46 pm
על ידי חד ברנש
בקישור שהועלה למעלה
https://1221.org.il/project/%D7%97%D7%9 ... %A9%D7%99/
לא נראה שיש ריחוק בין המתנדבים למתנדבות, הם כמעט 'אוחזים ידיים'... ומדובר באנשים 'משלנו'.

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 3:47 pm
על ידי חד ברנש
פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.

יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 3:53 pm
על ידי פרנקל תאומים
חד ברנש כתב:
פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.

יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.

"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 4:46 pm
על ידי עיק
פרנקל תאומים כתב:
חד ברנש כתב:
פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.

יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.

"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).

אומן בעבידתיה טריד הוא לא סיבה מספקת?
(כמובן שיש לדון האם באמת זוהי המציאות בימינו והאם ניתן לסמוך על זה, אבל כמדומה שע"פ פשטות הש"ס והפוסקים זוהי נקודת המוצא)

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 7:31 pm
על ידי לענין
אחד החשובים שבכאן בקשני להסיר הודעתי, ונעניתי לו.

רק לא אכלא עצמי מלצטט מקצת מדבריו - 'צודק מאוד וכואב הדבר מאוד מאוד'.

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 7:35 pm
על ידי בברכה המשולשת
פרנקל תאומים כתב:
חד ברנש כתב:
פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.

יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.

"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).


הגר"מ קליין זצ"ל האריך בזה בספרו משנה בפרק האיש מקדש ונלווה אליו קונטרס בית רחל
ובזכרוני שגם השבט הלוי אסר
ויעויין בסיכומו של הרה"ג שמואל הבר בספר ואת צנועים חכמה

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 8:10 pm
על ידי אש משמים
לאחר שבדקתי, מתברר שיש ב'איחוד הצלה' את מערך המתנדבים הכללי שכולל את כל מי שחפץ להציל חיים כולל גברים ונשים מכל הסוגים החוגים והעדות כולל חרדים דתיים חילונים ואפילו דרוזים.
הארגון הקים בשנה האחרונה 'יחידת נשים' שהיא יחידה לעצמה המורכבת מנשים חרדיות שנקראות לטיפול בנשים בלבד ומנוהלת ע"י אשתו של המנכ"ל.

מתוך כתבה על הארגון:
ביר, 43, מתגורר בשכונת רמות עם רעייתו גיטי וחמשת ילדיו. את הארגון הוא ייסד ב־2006 בשכונת רוממה בירושלים, וכיום הוא מונה אלפי חובשים, פרמדיקים ומתנדבים ברחבי הארץ שפעילים מסביב לשעון, כולל שבתות וחגים. למעשה, ממש השבוע החלה רעייתו להתנדב בארגון, במסגרת יחידת נשים מתנדבות חדשה שהחלה לפעול בשבועות האחרונים. "אשתי עברה את ההכשרה ואת הקורסים והיום היא מוכשרת כמתנדבת", הוא מספר. "מדובר ביחידה חדשה שמעניקה טיפול לנשים במצבים קשים שייחודיים לאישה, אם זה יולדת, הפלה חלילה וכו'. יש כבר 20 נשים שעברו את ההכשרה וממש נכנסו לפעילות, ואנחנו מתחילים להכניס נשים חרדיות. עבורנו, זה היה הישג לא פשוט לקבל את התמיכה של הרבנים להקמת היחידה, זה חדש לציבור החרדי.

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ה' ינואר 18, 2018 8:53 pm
על ידי פלוריש
חד ברנש כתב:
פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.

יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.

אצל רעייתי היה מקרה בו הרופאה הפגינה חוסר רגישות מוחלט, שהרי 'גם אני חוויתי דבר כזה, אז אל תגזימי כאילו זה ממש חמור', בלי להבין שלא אצל כולן זה אותו הדבר. ואילו הרופא הבין מיד שהוא מתעסק בדבר שהוא לא מכיר באופן אישי ולכן הוא צריך לסמוך על דבריה של המטופלת.
וכמובן, יש מקרים הפוכים.

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: א' ינואר 21, 2018 11:55 am
על ידי מי שענה
פרנקל תאומים כתב:
חד ברנש כתב:
פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.

יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.

"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).

לפעמים רופאים הם יותר ענייניים מרופאות. לא מזלזלים בכאב של אישה כי 'גם אני עברתי את זה וזה שום דבר', ויש להם גם קצת יותר אומץ וכתפיים רחבות לקבל החלטות ולא לבצע פרוצדורות מיותרות רק בגלל הרוטינה והפחד מתביעות.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: א' ינואר 21, 2018 3:48 pm
על ידי פרנקל תאומים
ממש במקרה גם בדידינו הוי עובדה, שאמרו לנו בביה"ח בייחס לטיפול מסויים שביקשנו לו חלופה (אחרי שהיה לנו מידע מוקדם שהטיפול הנ"ל כואב במיוחד ושיש לו חלופות טובות ואל לנו להסכים לו), והתגובה של הדוקטור היתה זלזול פלוס הסברים ארוכים על כך שכאב זה תופעה סובייקטיבית והיא תלוייה בחינוך ובסביבה ממנה הגיע/ה המטופל/ת.
אלא שהדוקטור הנ"ל היה רופא גבר...
ואמרנו לעצמנו שאכן חכמה גדולה מצידו להסביר לנו אילו כאבים אישה יולדת חווה או לא חווה, ומעניין מתי לאחרונה הוא חווה לידה על בשרו...

(היות שהיה זה בביה"ח לקראת לידה לא היתה לנו אפשרות לבחור בין רופא לרופאה. אבל מאז ומעולם בכל הבדיקות והמעקבים והטיפולים בקופ"ח, נוו"ב תחי' קבעה תורים רק אצל רופאות, ומעולם לא נתקלנו עקב כך בשום תקלה, אולי להיפך. כך שלצערי נדמה לי שמה שכתבו כאן לפניי צ"ע גדול ובעיקרו היסוד שלו הוא פסיכולוגי. בדר"כ רופאות נשים הן מקצועיות ומעולות, וקשה להבין איך נשים יר"ש פונות לכתחילה לרופאים גברים מבלי סיבה ספציפית ברורה. בשבה"ל אכן כתב על כך באריכות, אולי מאן דהוא יתנדב להעלות את תשובתו ואת התנאים המפורטים שלו שרק באם הם מתקיימים אפשר לדעתו להתיר רופא גבר לאישה. כמו"כ כמדומני שכתב כעין זאת ב'חוט השני' למרנא הגרנ"ק ה' ירפאהו).

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ב' ינואר 22, 2018 9:20 pm
על ידי עבד הזמן
מבירור קטן שעשיתי, גם במד"א יש חרדיות שמתנדבות, ומאפשרים להן צוות שכולו נשים והקריאות שמופנות אליהן הינן רק של נשים וילדות.
חס ושלום לא באתי להכשיר, אלא להביא את העובדות כהוויתן

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ב' ינואר 22, 2018 10:45 pm
על ידי חיימקה
פרנקל תאומים כתב: בשבה"ל אכן כתב על כך באריכות, אולי מאן דהוא יתנדב להעלות את תשובתו ואת התנאים המפורטים שלו שרק באם הם מתקיימים אפשר לדעתו להתיר רופא גבר לאישה. כמו"כ כמדומני שכתב כעין זאת ב'חוט השני' למרנא הגרנ"ק ה' ירפאהו).

שו"ת שבט הלוי חלק ג סימן קפו
כבוד ידידינו הה"ג המפולג ירא ושלם טובא בתורה כש"ת מוה"ר ישעי' בנימין האלצער שליט"א. אחדשה"ט וש"ת באה"ר

בבואי מחו"ל מצאתי בין מכתבים רבים גם מכתבו מיום עש"ק בא אלי בצרוף קונטרסו החשוב בענין הליכת נשים כשרות מישראל לרופאי נשים ועושים כל מיני משמושים במקום התורפה, וכ"ת האריך בקונטרסו המלא תורה ויראה בשיטת הרמב"ם והרמב"ן בסה"מ בענין לאו דקרבת עריות ע"פ המובאת בפוסקים יו"ד סי' קנ"ז וסו"ס קצ"ה ובשו"ע אה"ע סי' כ' ובבי"ש שם, והרעיש מאד על שנשים הולכות לרופאים שלא לצורך כלל, ואף שבמקרים רבים קשה להכריע אם הוא לצורך באמת, והיא צריכה לטפול רופא זה אשר התירו בפוסקים ובפרט מו"ז הפלתי סי' קצ"ה שם, מ"מ במקרים רבים ונכבדים מאד ההליכה לגמרי שלא לצורך, וגם אני כבר הרעשתי ע"ז להשואלים אותי, וחוץ מהטעמים שכ' כב' עוד יש בו משום איבוד ממונם של ישראל באופן מבהיל לכלות ממון עניים כדי למלאות אשפות הרופאים.

וקודם שנבא למסקנא בזה בקצירת אומר צריך אני להעמידו על האמת במש"כ כב' בתו"ד, דלהבית שמואל שם גם לרמב"ן דרך חיבה אסור מה"ת, ואין זה נכון דהבי"ש דן רק אם לדעת הרמב"ם דוקא דרך חיבה או גם שלא כדרך חיבה אסור מה"ת ובזה יש בפוסקים מצדדים לכאן ולכאן כידוע, אבל הרמב"ן הא פשטא לי' דאפי' דרך חיבה רק דרבנן דאל"כ לא הי' מחליט במסקנתו בסה"מ מצוה שנ"ג דקרא דלא תקרב שבתו"כ רק אסמכתא בעלמא, ואף על גב דעדיין אפשר לצדד דלעולם אית לי' דאסור מה"ת, אלא דאסור רק מגדר חצי שעור כאשר כ' הרמב"ן בתחלת השגתו וז"ל כי אצלם זה האיסור מדרבנן, או יהי' מן התורה דכל דמתהני מאיסורה אסורה כענין בחצי שיעור אבל אין זה עיקר מדרש הלאו הזה אלא קרא אסמכתא וכו' - ור"ל דאפי' נימא דאסור מה"ת כחצי שיעור מ"מ אין זה מדרש הלאו דלא תקרב שהוא גוף איסור שלם לא ח"ש, ומש"כ הרמב"ן בזה חצי שעור היינו ח"ש באיכות כעין מש"כ הה"מ בה' מאכא"ס בטעם הרמב"ם דאין לוקין על איסור הנאה דאורייתא משום דהו"ל ח"ש איסור באיכות - מ"מ האמת יורה דרכו דדעת הרמב"ן במסקנתו דקריבה אפי' דרך חיבה אינו אסור מה"ת וכן מפורש להדיא בתשובת פני יהושע אה"ע סי' מ"ד ומש"כ בתשובת לרמב"ן סי' קכ"ז דמספקא לי' בזה אם קריבה אסור מה"ת או רק מדרבנן מכ"מ כבר כ' בתשובת פ"י שם דתשובה זו להרשב"א לא להרמב"ן כידוע ותמה על הב"י יו"ד סו"ס קצ"ה שלא הרגיש בזה, וא"כ ג' שיטות לפנינו להרמב"ם פשיטא לי דאסור מה"ת ולהרשב"א מספק"ל אי מה"ת אי מדרבנן ולהרמב"ן פשיטא לי' דאסור מדרבנן.

אמנם להלכה הלא העתיק השו"ע באה"ע סי' כ' ס"א שיטת הרמב"ם שהוא מן התורה והרמ"א לא נחלק עליו, וכן ביו"ד סי' קנ"ז משמע דרמ"א סובר כהרמב"ם כמש"כ הש"ך סו"ס קצ"ה, ורק במקום חשש סכנה התיר ע"ש בש"ך ובתשובת פ"י הנ"ל - וראיתי בראש אפרים לרבינו הגרא"ז מרגליות בח"ג בקונטרס הראיות לסי' ל"ח אות ט' שנו"נ בשיטת הרמב"ם ושצ"ע כיון דקיי"ל כהרמב"ם דקריבה אסור מה"ת א"כ מ"ט דפסק הב"י יו"ד סי' קפ"ד להתיר בסמוך לוסתה חבוק ונשוק דכיון דאיסור לאו הוא מ"ש דלענין דאורייתא דביאה דגזרו סמוך לוסתה ולענין דאורייתא דקריבה שלא גזרו יעש"ה שהאריך בזה ביסוד הש"ס דיבמות קי"ט ופ"ב אם אפשר לחלק בגזירה בין איסור לאו לאיסור כרת יע"ש - ובאמת יש לחלק עוד לפמש"כ הרדב"ז בתשובה ח"א סי' קס"ג דה"ט דגזרו בביאה דחיישינן דע"י מעשה ביאה יקדים הדם לבא משא"כ ע"י חבוק ונשוק דלא שכיח כ"כ, שיבא עי"ז דם וא"כ מצד מה לי איסור לאו מה לי איסור כרת אין מקום לאסור כאן, ואין להאריך בזה.

ואשוב לעצם ענין שהעיר כ"ת בצדק ולבש קנאת הקדושה באריכות גדול לעמוד על משמר צניעות בנות ישראל המרבים ללכת לרופאים פורקי עול והם עושים כל מיני משמושים לצורך ושלא לצורך ויש חשש איסור קריבה דאשת איש ומרגילים עצמם להסיר מסוה הבושה ורופאי אליל אלה חשודים על העריות ולבם גס בנשים ופרצה קוראת לגנב - הנה מה נאמר ומה נדבר כל דברי כ"ת דברי אלקים חיים המה ובודאי עלינו להזהיר ולהתריע ע"ז, ובפרט על המנהג הרע והקלוקל שנעשה להאחרונה שכשאשה מיד אחרי הנשואין לא נפקדה עוד בזרע של קיימא מתחלת ללכת לרופא נשים לטפול ממושך והוא מכניס אותה לכל מיני בדיקות עד שמחייב את הבעל בבדיקת זרע כאשר למדתי ממאות מקרים, ואין לזה שום יסוד היתר בהלכה דלא זו האשה שאינה מצווה אלא שגם הבעל המצווה על פ"ו לא מצינו שום היתר עפה"ת להכניס עצמו לזה כשהוא והיא עדיין צעירים לימים מיד אחרי נשואין, ולפעמים בא בארוכה והקב"ה מתאוה לתפילתן של צדיקים, וכן רבוי ההליכה לרופאי נשים לבדיקות בימי עיבורן ולמשמש בא"א שלא לצורך רק מפני שהם קבעו כן הוא מהדברים שפורצים איסור לאו דאורייתא ואין להם יסוד להיתר, ובמשך עשרות שנים למדתי והרגשתי בנסיון שלם שיש לחששות הנ"ל רגלים לדבר ואומדנא דמוכח ואשים מחסום לפי שלא לדבר פרטות בזה.

אמנם פשוט מאד דיש מקרים רבים ונכבדים שההליכה לרופאי נשים מצוה וחיוב, והנסיון בזה כמאה עדים והוא מדברים המסורים ללב, ועכ"פ מכל הנ"ל שיש מקום גדול ומצוה גמורה לעורר ולהרעיש בזה וכל מש"כ כ"ת בקונטרסו הוא אמת ויציב, והי' מקום לפלפל בכל המקומות אשר הערה בזה ולע"ע אסתגר בזה.
הריני דוש"ת באה"ר מצפה לחסדי ה'.

שו"ת שבט הלוי חלק ה סימן רג
בענין בדיקת הרופאים כתבתי בתשובתי בשבט הלוי ח"ג באה"ע סי' קפ"ו, וביסוד המנהג סומכין עצמן על פתח פתוח להשיטות דגם סגור בלי מנעול מהני, ובפרט שיושבים ג"כ אחרים בחדר המתנה ויכולים להכנס בכל עת, אף על פי שפתח החיצון של דירת הרופא נעולה, ולכן יש להזהר שלא להבדק אצל הרופאים רק בשעת קבלת קהל דשכיחי גם אחרים, אבל ללכת לרופא באופן פרטי בשעה שאין קבלת קהל ובפרט רווק או שאין אשתו שם מאד יש להזהר בזה, והיתר בעלה בעיר אם כי הוא אולי סניף בנ"ד מכ"מ קשה לעשות יסוד היתר מזה, חדא דקרוב דכל רופא נשים לבו גס בנשים שלא מהני בעלה בעיר בזה, ואולם נגד זה איכא סברת בעבידתי' טריד ולא יארע אומנתו, אמנם כתבתי שצריכים אנו לחוש גם לדעת רש"י דטעם היתר בעלה בעיר דילמא יבא פתאום, וזה צ"ע כאן דאם כבר הלכה ביחידות אין דרך כלל שיבא אחריה לבית רופא הנשים ואינו דומה לשמא יבא אל ביתו פתאום, ואם כי בחומרא זו עדין יש להתישב מכ"מ עיקר הדברים פשוט לי שכן דרך הישר שתלך רק בשעת קבלת קהל ובשעה שישנם אחרים, ולא לנעול נעילה גמורה הדלת.

Re: נשים בארגוני הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ג' ינואר 23, 2018 12:16 pm
על ידי שים-שלום
עיק כתב:
פרנקל תאומים כתב:
חד ברנש כתב:יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.

"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).

אומן בעבידתיה טריד הוא לא סיבה מספקת?
(כמובן שיש לדון האם באמת זוהי המציאות בימינו והאם ניתן לסמוך על זה, אבל כמדומה שע"פ פשטות הש"ס והפוסקים זוהי נקודת המוצא)


לכאו' לא,
זה נאמר על מרביע בהמות, שלא ידמה מלתא למלתא, אמרינן שטריד בשביל לדמות
אך בנידו"ד היא גופא מלתא!

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ג' ינואר 23, 2018 2:24 pm
על ידי ראש
אשתי מנהלת משרד גדול.
ובמשך שנים היא שמה לב לתופעה ברורה. שלקבל אישורי מחלה לחודש (!) בזמן ההיריון, כי 'אני לא מרגישה טוב...' וככיוצ''ב, בטענות שאין בהם ממש, אפשר רק מול רופא גבר. לא קרה שרופאה נתנה לאשה סתם ככה חופשת מחלה כי 'אין לה כח' ו'היא חלשה ועייפה'.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ג' ינואר 23, 2018 2:46 pm
על ידי שים-שלום
ראש כתב:אשתי מנהלת משרד גדול.
ובמשך שנים היא שמה לב לתופעה ברורה. שלקבל אישורי מחלה לחודש (!) בזמן ההיריון, כי 'אני לא מרגישה טוב...' וככיוצ''ב, בטענות שאין בהם ממש, אפשר רק מול רופא גבר. לא קרה שרופאה נתנה לאשה סתם ככה חופשת מחלה כי 'אין לה כח' ו'היא חלשה ועייפה'.


אישור כזה לא מצריך בדיקה במקום התורף, מקסימום בדיקת דופק, וממילא לא בזה עסקינן.
ממליץ למי שהדבר נוגע לו לקרוא את הקונטרס 'הטוב שברופאים', ניתן למצוא בתוכנת תורת אמת תחת הכרטסייה 'קונטרסים'.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ג' ינואר 23, 2018 3:05 pm
על ידי ראש
שים-שלום כתב:
ראש כתב:אשתי מנהלת משרד גדול.
ובמשך שנים היא שמה לב לתופעה ברורה. שלקבל אישורי מחלה לחודש (!) בזמן ההיריון, כי 'אני לא מרגישה טוב...' וככיוצ''ב, בטענות שאין בהם ממש, אפשר רק מול רופא גבר. לא קרה שרופאה נתנה לאשה סתם ככה חופשת מחלה כי 'אין לה כח' ו'היא חלשה ועייפה'.


אישור כזה לא מצריך בדיקה במקום התורף, מקסימום בדיקת דופק, וממילא לא בזה עסקינן.
ממליץ למי שהדבר נוגע לו לקרוא את הקונטרס 'הטוב שברופאים', ניתן למצוא בתוכנת תורת אמת תחת הכרטסייה 'קונטרסים'.

לרגע לא כיוונתי לדבר על הגנות שבבדיקת רופאים.
קוריוז בעלמא לגבי ההרגשה שהרופאים יותר מפחדים מתחושות הנשים הלא מוכרות להם מספיק ומקבלים את דבריהן בקלות יתר (בלתי נסבלת כלפי מקום העבודה). לעומת הרופאות שלא מתרגשות מספיק מאמירה כוללנית של אין לי כח.

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ג' ינואר 23, 2018 4:27 pm
על ידי שים-שלום
אשריכם. להוציא מלב טועים.

את הקונטרס אפשר לקרוא כאן
http://www.ateret4u.com/online/f_02538.html

Re: נשים באיחוד הצלה, מה דעתכם ?

פורסם: ו' ינואר 26, 2018 9:15 am
על ידי רוצה להבין
כאשר ב"איחוד הצלה" נשים מגיעות למקרה להצלת חיים, אני מאמין שיש היתר מהרבנים.


אבל כאשר באחת הערים החרדיות בארץ "איחוד הצלה" ממנים אישה כאחראית לביקורת ולהדרכת מתנדבים ...

(מבלי לפגוע בידע ובמקצועיות של המתנדבת)