מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
ש. ספראי
הודעות: 658
הצטרף: ב' יולי 06, 2015 12:21 am

מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי ש. ספראי » ג' ינואר 30, 2018 8:36 pm

נשאלתי היום מראש ארגון הסברה חרדי ליחס ההלכה והתורה לגירוש אריתראים מהארץ, כהפולמוס האופף את ישראל החילונית.
לדבריו, הוא נשאל לאחרונה רבות מהי עמדת התורה בענין.
מה אכן דעת התוה"ק בסוגיה מעשית קונקרטית זו?

צירפתי לו את המאמר המצו"ב, שכתבתי בעבר לאחר שאגודת ישראל באמריקה פירסמה קריאה להצלת פליטי דרפור. אך אכתי כל ענין לגופו.
קבצים מצורפים
קריאה להצלת פליטי דרפור סודן מתוך ספר ויאמר שמואל.pdf
(245.77 KiB) הורד 59 פעמים

תוכן
הודעות: 3508
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי תוכן » ה' פברואר 01, 2018 11:29 am

דומה שהמאמר שכתבת אינו נוגע למעשה, ואלו מסוג השאלות שצריך הכרעת החכמים שבכל דור ודור. עד כאן בנוגע למאמר שכתבת.

במקרה הזה מכיון שמדובר ב:

א. אנשים שהגיעו לארץ כדי להתפרנס, ולא אנשים שברחו משואה וכדומה.

ב. מכיון שמחזירים אותם לסביבה הטבעית שלהם, ולא למקום שהם עומדים בסכנת חיים.

ג. מכיון שהם גוים.

ד. מכיון שהם משחיתים בכל מקום שהם נמצאים, ומהוים סיכון ומטרד לכל מי שנקלע דרכם.

אז מצוה גדולה להעיף אותם חזרה לאפריקה, ויפה שעה אחת קודם.

קראקובער
הודעות: 2048
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי קראקובער » ה' פברואר 01, 2018 11:35 am

תוכן כתב:דומה שהמאמר שכתבת אינו נוגע למעשה, ואלו מסוג השאלות שצריך הכרעת החכמים שבכל דור ודור. עד כאן בנוגע למאמר שכתבת.

במקרה הזה מכיון שמדובר ב:

א. אנשים שהגיעו לארץ כדי להתפרנס, ולא אנשים שברחו משואה וכדומה.

ב. מכיון שמחזירים אותם לסביבה הטבעית שלהם, ולא למקום שהם עומדים בסכנת חיים.

ג. מכיון שהם גוים.

ד. מכיון שהם משחיתים בכל מקום שהם נמצאים, ומהוים סיכון ומטרד לכל מי שנקלע דרכם.

אז מצוה גדולה להעיף אותם חזרה לאפריקה, ויפה שעה אחת קודם.


לשיטתך שהאתיופים הם גויים גמורים צריך להעיף אותם גם כן...

עזריאל ברגר
הודעות: 3414
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' פברואר 01, 2018 11:54 am

קראקובער כתב:
תוכן כתב:דומה שהמאמר שכתבת אינו נוגע למעשה, ואלו מסוג השאלות שצריך הכרעת החכמים שבכל דור ודור. עד כאן בנוגע למאמר שכתבת.

במקרה הזה מכיון שמדובר ב:

א. אנשים שהגיעו לארץ כדי להתפרנס, ולא אנשים שברחו משואה וכדומה.

ב. מכיון שמחזירים אותם לסביבה הטבעית שלהם, ולא למקום שהם עומדים בסכנת חיים.

ג. מכיון שהם גוים.

ד. מכיון שהם משחיתים בכל מקום שהם נמצאים, ומהוים סיכון ומטרד לכל מי שנקלע דרכם.

אז מצוה גדולה להעיף אותם חזרה לאפריקה, ויפה שעה אחת קודם.


לשיטתך שהאתיופים הם גויים גמורים צריך להעיף אותם גם כן...

ואימא הכי נמי?

תוכן
הודעות: 3508
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי תוכן » ה' פברואר 01, 2018 12:10 pm

קראקובער כתב:לשיטתך שהאתיופים הם גויים גמורים צריך להעיף אותם גם כן...


לא יודע אם זה הוגן. הרי מדינת ישראל העלתה אותם כדי להראות לעולם כמה הם נאורים ומתקדמים, אז אחרי שהשתמשו בהם וניצלו אותם, זה יהיה רשעות להחזיר אותם. אבל אם אפשר להסביר לאתיופים (אלו שלא התגיירו) שמבחינה תרבותית ארץ ישראל לא מתאים להם, שכאן הם סובלים מכל מיני בעיות חברתיות שלא היו סובלים מהם במדברות ובג'ונגלים של אפריקה, כגון סמים, אלכוהול, רציחות בתוך המשפחה וכדומה, ולהם עדיף יהיה לחזור לאהליהם ולכבשיהם, אני חושב שזה יהיה צעד אנושי ונעלה מאין כמוהו.

חלמישצור
הודעות: 841
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי חלמישצור » ה' פברואר 01, 2018 1:02 pm

1. ראשית צריך לברר האם באמת אפשר למצוא 'דעת תורה' מן המקורות עצמם בכל שאלה העומדת לפתחה של מדינה מודרנית. לא שאין איזה מבט תורני מוסרי כללי, אבל שנוכל לומר שבכל מקרה חדש, מורכב מאוד, שנובע משינויי הזמנים של העולם המודרני, שאנחנו יכולים למצוא לזה מקורות ישירים בהלכה - זה בהחלט צריך לברר.

2. שנית יש לברר מהן באמת העובדות במצב שלנו. לפי פרסומים בתקשורת הימנית (כתבתי בקצירת האומר):
א. כפי שכתב הרב תוכן (סע' א), רובם באו כדי להתפרנס (מתוך כמעט 65,000 מסתננים רק 14,000 הגישו בקשות מקלט). אגב, לפי הנוהל שמקודם כעת, ישולחו מכאן רק גברים בגיל עבודה, לא צעירים, נשים או משפחות. בנוסף, מסתנן שיגיש בקשה לבדיקת פליטות אוטומטית לא ישולח בשלב זה. אם הגיש בקשה שנדחתה, רשאי לבקש שוב בתוספת ראיות המעידות על שינוי רלוונטי במצבו. גם במקרה של דיחה נוספת, יוכל להגיש עתיקה לביהמ"ש.
ב. הם לא ישולחו ל'מדינה שלישית' שיש בה סכנת חיים עבורם. כך על פי האו"ם, שתי משלחות שהמדינה שלחה לשם, בהן לקח חלק אפילו היועמ"ש ויינשטיין עצמו, בדיקת בית המשפט וגם בדיקת בג"ץ שלנו. יש גם מנגנון פיקוח שהקים משרד הפנים ואת כל העניין מרכז באופן אישי ראש המל"ל.
ג. אחוזי הפשיעה הרכה והקשה שלהם עצומים. אי אפשר לומר שזה בגלל אבטלה כי בג"ץ הורה כבר לפני שמונה שנים לאשר לכל מסתנן לעבוד, ואכן מותר חוקית להעסיק מסתננים. הם מרוכזים בעיקר בתל אביב, כמו רוב מהגרי העבודה בעולם שמגיעים למקומות שיש בהם עבודה.
ד. עד היום השקיעה המדינה מאות מליוני שקלים במסתננים (סביר שיותר), החל מבטוח רפואי מסובסד, טיפולי חירום בחינם, מרפאה מסובסדת, חינוך חינם לילדים, סבסוד המעונות בגילאי 0-3 (דבר שגם ילדים ישראלים לא מקבלים), גישה חלקית למענקי ביטוח לאומי (ופטור כמעט מלא מתשלומי בט"ל) וכלה בהקמת מתקן שהייה חצי פתוח (תנאים טובים יותר מכל מחנה פליטים). בנוסף המדינה השקיעה מאות מיליונים באיתור מדינות שלישיות בטוחות, הקמת מערך פיקוח (שעבר בדיקה של היועמ"ש ושני בתי משפט) ולבסוף מעניקה לכל מסתנן שעוזב 3,500 דולר (סכום גבוה משכר שנתי ממוצע באותן מדינות שלישיות).
ה. כ-9,000 מסתננים כבר חזרו בעצמם, 3,000 (י"א 4000) לאותן מדיניות שלישיות.
ו. אי אפשר לומר שהגדר בדרום תעצור את ההסתננות לגמרי ואפשר להותיר את המצב כך. ראשית, רוב ההסתננות היום היא דרך הים (רק לישראל הסתננו דרך הקרקע). שנית, אין ספק שאלו שיישארו כאן ידרשו איחוד משפחות, דבר שיכפיל, ישלש וירבע את עשרות אלפי המסתננים שכבר כאן תוך עשר-עשרים שנה. כרגע ישנם בארץ כמעט רק גברים בגילאי עבודה (רובם מוסלמים מסודן), דבר, אגב, שמלמד על הסתננות לצרכי עבודה ולא בשל פחד מוות, אז היו מגיעות משפחות שלמות.
ז. אין בשילוח המסתננים הנוכחי שום עניין 'גזעני'. בשנים האחרונות שולחו מכאן כ-4000 מהגרי עבודה מאירופה.
ח. יש רוב משמעותי בציבור הישראלי שתומך במהלך של הממשלה. גם זה שיקול. אי אפשר להתעלם מזה שרוב הארגונים והאישים שמתנגדים לנוהל החדש לא ינזקו ממנו אם יבוטל. הם לא מתגוררים באיזורי החיכוך של דרום תל אביב, נתניה, ערד ואילת ועוד.
כמעט על כל סעיף מהנ"ל יש איזה דיון בתחום העובדתי. זה לבדו מקשה מאוד על דיון ענייני.

3. לדעתי הנוהל החדש פרווה מדי, ייקח שנים ליישום ובינתיים יש סבל גדול לעניי עירנו באיזורי החיכוך. הייתי מצפה לחוק הרבה יותר אגרסיבי, שכנראה היה מסוכל בבג"ץ (כמו שסוכלו ברציפות שלושה חוקים קודמים).

המעיין
הודעות: 1098
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי המעיין » ה' פברואר 01, 2018 1:09 pm

מעניין ששאלת לא ישבו בארצכם שהוא לאו דאורייתא פשוט לא מוזכרת כאן בהודעות.

חלמישצור
הודעות: 841
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי חלמישצור » ה' פברואר 01, 2018 1:28 pm

הרב המעיין, איסור זה הוא בעובדי ע"ז, כמפורש בכתוב 'לא ישבו בארצך פן יחטיאו אותך לי' ובחז"ל במכילתא ובגיטין. אבל אם אחד שומר שבע מצוות ב"נ, יש לדייק ברמב"ם שאכן אסור לקבלו אבל מותר להניחו, אם כבר נמצא כאן, גם בזמן שאין היובל נוהג.

עזריאל ברגר
הודעות: 3414
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' פברואר 01, 2018 2:08 pm

חלמישצור כתב:הרב המעיין, איסור זה הוא בעובדי ע"ז, כמפורש בכתוב 'לא ישבו בארצך פן יחטיאו אותך לי' ובחז"ל במכילתא ובגיטין. אבל אם אחד שומר שבע מצוות ב"נ, יש לדייק ברמב"ם שאכן אסור לקבלו אבל מותר להניחו, אם כבר נמצא כאן, גם בזמן שאין היובל נוהג.

כמה מתוכם שומרים זמב"נ?

המעיין
הודעות: 1098
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי המעיין » ה' פברואר 01, 2018 2:14 pm

ברור שלא שומרים. ומבואר בחזו"א בפירוש שבגויים שבזמנינו יש איסור זה ועל זה התבססתי.

חלמישצור
הודעות: 841
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי חלמישצור » ה' פברואר 01, 2018 2:43 pm

מכיון שמעולם לא הציעה המדינה לאף גוי לקבל שבע מצוות בני נוח כראוי בפני בי"ד של שלשה חברים ומפני הציווי שנצטווה משה וכו' (דבר שמאפשר להניח בארץ מי ששומר זמב"נ מדעתו), ומכיון שלא נערכה בדיקה פרטנית לבדוק מי אינו מקיים שבע מצוות (אכן הנחת היסוד שלי היא שאיש בחטאו יומתו, וגם ששבע מצוות קלות מאוד לקיום), לפענ"ד א"א להוציאם מכאן במשלוחי מטוסים בגלל הסיבה ההלכתית הזו.

המעיין
הודעות: 1098
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי המעיין » ה' פברואר 01, 2018 2:46 pm

מכיוון שאין חיוב להציע לגוי לקבל שבע מצוות כדי להשאירו, ובעיקר מכיוון שיש לנו קצת שכל בראש (אני מקווה) וקצת קצת הכרת המציאות ראוי שנשלח אותם בדיוק מהסיבה הזאת.

ושוב לחזון איש. הצעת לחזון איש את החכמה הזאת?

תוכן
הודעות: 3508
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי תוכן » ה' פברואר 01, 2018 2:52 pm

חלמישצור כתב:מכיון שמעולם לא הציעה המדינה לאף גוי לקבל שבע מצוות בני נוח כראוי בפני בי"ד של שלשה חברים ומפני הציווי שנצטווה משה וכו' (דבר שמאפשר להניח בארץ מי ששומר זמב"נ מדעתו), ומכיון שלא נערכה בדיקה פרטנית לבדוק מי אינו מקיים שבע מצוות (אכן הנחת היסוד שלי היא שאיש בחטאו יומתו, וגם ששבע מצוות קלות מאוד לקיום), לפענ"ד א"א להוציאם מכאן במשלוחי מטוסים בגלל הסיבה ההלכתית הזו.


בגמרא מבואר שהגוים פרקו מעליהם את שבע מצוות בני נח, ומכיון שכך, כל עוד לא ידוע לנו בבירור שהם שומרים, העמד אותם על חזקתם שאינם שומרים.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 14824
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' פברואר 01, 2018 2:56 pm

האם כוונת המעיין היא לחזון איש לגבי שביעית. האם שם לא מדובר דווקא כשמוכרים לו קרקע?

קראקובער
הודעות: 2048
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי קראקובער » ה' פברואר 01, 2018 4:08 pm

ש. ספראי כתב:נשאלתי היום מראש ארגון הסברה חרדי ליחס ההלכה והתורה לגירוש אריתראים מהארץ, כהפולמוס האופף את ישראל החילונית.
לדבריו, הוא נשאל לאחרונה רבות מהי עמדת התורה בענין.
מה אכן דעת התוה"ק בסוגיה מעשית קונקרטית זו?

צירפתי לו את המאמר המצו"ב, שכתבתי בעבר לאחר שאגודת ישראל באמריקה פירסמה קריאה להצלת פליטי דרפור. אך אכתי כל ענין לגופו.

מאי חזית דדמך סומקא טפי מדמא דתושבי דרום ת"א?!
הרי ברור שהמדינה לא יבנו ערים מיוחדים בשבילם אז דעת תוה"ק על רגל אחת היא "מה דעלך סני לחברך לא תעבוד".

אש משמים
הודעות: 1282
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי אש משמים » ה' פברואר 01, 2018 4:47 pm

לא הבנתי, למה לא לעזור לקשישים/ניצולי שואה/משפ' ברוכות/עניים/חולים, בכסף שנזרק על כל האריתראים ודומיהם???
אם לא היו בעיות כאן, אז היה מקום לדון איך יהיה היחס אליהם. אבל כשכאן המצב קשה ויהודים ישנים בדירות קפואות בלי יכולת כלכלית לחמם את הבית כאשר נמצאים בבית חמישה ילדים קטנים וישנם אנשים שאין ביכולתם לקנות תרופות מצילות חיים וכדומה, אז איך שייך להתיר לתת כסף לאריתראים???
לכאורה יש בזה בעיתיות השקפתית/הלכתית ומוסרית.

כדכד
הודעות: 2265
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי כדכד » ה' פברואר 01, 2018 5:47 pm

אוצר החכמה כתב:האם כוונת המעיין היא לחזון איש לגבי שביעית. האם שם לא מדובר דווקא כשמוכרים לו קרקע?

עד כמה שזכור לי החזו"א מדבר על "לא תחנם" שזה איסור לתת לגוי חניה בקרקע. איסור "לא ישבו בארצך" הוא איסור אחר ולכאורה הוא איסור על כל גוי שאינו שומר שבע מצוות בני נח כדברי הרב המעיין

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 14824
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' פברואר 01, 2018 6:51 pm

הסתכלתי והחזו"א שם מדבר גם על לא ישבו בארצכם רק אומר את זה בצורה כזאת. שהוא חיוב על כל אחד מישראל לגרשו וכ"ש שהמוכר לו בית או קרקע שעובר בלאו זה.

בברכה המשולשת
הודעות: 9070
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ו' פברואר 02, 2018 8:29 am

תוכן כתב:
חלמישצור כתב:מכיון שמעולם לא הציעה המדינה לאף גוי לקבל שבע מצוות בני נוח כראוי בפני בי"ד של שלשה חברים ומפני הציווי שנצטווה משה וכו' (דבר שמאפשר להניח בארץ מי ששומר זמב"נ מדעתו), ומכיון שלא נערכה בדיקה פרטנית לבדוק מי אינו מקיים שבע מצוות (אכן הנחת היסוד שלי היא שאיש בחטאו יומתו, וגם ששבע מצוות קלות מאוד לקיום), לפענ"ד א"א להוציאם מכאן במשלוחי מטוסים בגלל הסיבה ההלכתית הזו.


בגמרא מבואר שהגוים פרקו מעליהם את שבע מצוות בני נח, ומכיון שכך, כל עוד לא ידוע לנו בבירור שהם שומרים, העמד אותם על חזקתם שאינם שומרים.


פשיטא שכך הוא.
ואגב, בדורותינו יש כמה מיליונים בעולם שכן קיבלו זמב"נ בבית דין, אלא שהמסתננים שעליהם נסוב האשכול אינם נמנים עמהם, כמובן

ארזי ביתר
הודעות: 1890
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ו' פברואר 02, 2018 10:39 am

בברכה המשולשת כתב:
תוכן כתב:
חלמישצור כתב:מכיון שמעולם לא הציעה המדינה לאף גוי לקבל שבע מצוות בני נוח כראוי בפני בי"ד של שלשה חברים ומפני הציווי שנצטווה משה וכו' (דבר שמאפשר להניח בארץ מי ששומר זמב"נ מדעתו), ומכיון שלא נערכה בדיקה פרטנית לבדוק מי אינו מקיים שבע מצוות (אכן הנחת היסוד שלי היא שאיש בחטאו יומתו, וגם ששבע מצוות קלות מאוד לקיום), לפענ"ד א"א להוציאם מכאן במשלוחי מטוסים בגלל הסיבה ההלכתית הזו.


בגמרא מבואר שהגוים פרקו מעליהם את שבע מצוות בני נח, ומכיון שכך, כל עוד לא ידוע לנו בבירור שהם שומרים, העמד אותם על חזקתם שאינם שומרים.


פשיטא שכך הוא.
ואגב, בדורותינו יש כמה מיליונים בעולם שכן קיבלו זמב"נ בבית דין, אלא שהמסתננים שעליהם נסוב האשכול אינם נמנים עמהם, כמובן

מקור? פרטים?

בברכה המשולשת
הודעות: 9070
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ו' פברואר 02, 2018 10:58 am

ארזי ביתר כתב:
בברכה המשולשת כתב: ואגב, בדורותינו יש כמה מיליונים בעולם שכן קיבלו זמב"נ בבית דין, אלא שהמסתננים שעליהם נסוב האשכול אינם נמנים עמהם, כמובן

מקור? פרטים?


ברית עולם.
המספר "מליונים" הוא טעות שלי. לי היה זכור מליונים אך טעיתי מספרים.

להלן המידע (הבאתי מויקי ולא מאתר ברית עולם, כדי שלא ייראה כיחצ"נות):
ברית עולם - המרכז העולמי לבני נח





קפיצה אל: ניווט, חיפוש



ברית עולם - המרכז העולמי לבני נח הוא מרכז הפועל מירושלים על מנת לתת הדרכה לבני נח ברחבי העולם. המרכז הוקם בשנת תשע"א - 2011 על ידי הרב אורי שרקי, העומד בראשו. המרכז הוקם בעקבות פניות מצד בני נח המבקשים הדרכה רבנית ומתוך עמדה שלפיה יש להפיץ כיום את המסר האוניברסלי של היהדות. לפי נתונים של הארגון משנת תשע"ד – 2014, המרכז עומד בקשר עם 56 קהילות בני נח, וכן אנשים נוספים, בכשבעים מדינות[1].



תוכן עניינים [הסתרה]
1 רקע
2 השקפה ומטרות
3 תוכניות ומיזמים בולטים
4 לקריאה נוספת
5 קישורים חיצוניים
6 הערות שוליים


רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 החלה להתפתח בארצות הברית תנועה של בני נח בראשות וונדל ג'ונס (אנ'), אשר ביקשו לקבל הדרכה רוחנית מהעם היהודי כיצד לחיות על פי רצונו של אלוהי ישראל, ללא גיור. תופעה זו התרחבה עם השנים, הן בקרב יחידים והן בקרב קהילות המבקשות לחיות כבני נח.

אנשי הארגון רואים בהקמת מדינת ישראל נקודת מפנה היסטורית, המשליכה גם על היכולת להפיץ את המסר היהודי בעולם. המרכז פוליטי היהודי בישראל מאפשר פתחון פה ליהודים כאומה, כיישום של הפסוק: "כי מציון תצא תורה, ודבר ה' מירושלים"[2]. ישנם ארגונים נוספים בעולם המעניקים הדרכה לבני נח. ברית עולם הוקם במטרה להתפתח לזרוע רשמית של מדינת ישראל.

השקפה ומטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון מדגיש את המסר האוניברסלי של היהדות, רעיון שאותו מפתח הרב שרקי בהמשך למשנתם של הרב אברהם יצחק הכהן קוק ובעקבותיו הרב יהודה ליאון אשכנזי. לאחר אלפי שנות גלות חזר העם היהודי לארצו והקים בה מרכז לאומי. ממרכז זה נתבע הייעוד האוניברסלי של נבואת אברהם: "ונברכו בך כל משפחות האדמה". העם היהודי נושא את דבר ה' לאנושות כולה; לא רק ליחידים, אלא גם ובעיקר לחברות, לאומות, למדינות ואף ל"כפר הגלובלי" האוניברסלי. המרכז שואף לסייע בידי המעוניינים בכך להקים קהילות בני נח בעולם.

ההדרכה הניתנת במרכז היא שעל מנת להיות בן נח, על המועמד להכיר בעם היהודי ובמדינתו. על גבי עמדה זו, על האדם לקבל על עצמו את קיום שבע מצוות בני נח:
איסור עבודה זרה
איסור גילוי עריות
איסור שפיכות דמים
איסור אכילת אבר מן החי
איסור ברכת השם (גידוף)
איסור גזל
הקמת בתי דינים - כלומר מערכת משפט שתדאג לקיום מצוות אלה, ושמירה על הסדר האזרחי

לאחר מכן יכול בן נח להוסיף מצוות נוספות כפי רצונו - עדיף לאחר התייעצות עם רבנים. ישנם הרוצים להוסיף ברכות ותפילות לחיי היום יום שלהם, ישנם הרוצים ולחגוג את חגי ישראל תוך אימוץ התוכן הערכי שלהם, ואף ללמוד חלקים מתורת ישראל או לקיים מצוות נוספות.

הבשורה היהודית אינה מתמצה רק בכינון דת חדשה-ישנה, אלא בחברת מופת הבנויה על חיי קודש בשלל תחומי החיים, ושקיומה מושתת על אדני הצדק והמוסר שבדברי הנביאים.

מטרות נוספות של המרכז:
הכרה רשמית של מעמד "בן נח" על ידי מדינת ישראל.
יצירת שיח פנים-יהודי וכלל-עולמי לגבי תוכן חייו של בן נח.
הוצאה לאור של ספרי תפילה ולימוד, וכמו כן חומרי הדרכה.
הכשרת מנהיגות להדרכת בני נח ברחבי העולם.
שיתוף פעולה עם יהדות התפוצות לקשר עם בני נח והדרכתם.

תוכניות ומיזמים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]
קשר עם בני נח ברחבי העולם - על פי נתוני המרכז, הוא מצוי בקשר, נכון ל-2013, עם בני נח במדינות אלה: ארצות הברית, קנדה, צרפת, הולנד, בלגיה, איטליה, רוסיה, אוקראינה, קזחסטן, בלרוס, פולין, הפיליפינים, אינדונזיה, אקוודור, מקסיקו, צ'ילה, פרגוואי, פוארטו ריקו, גואטמלה, ברזיל, קוסטה ריקה, ונצואלה, קולומביה, חוף השנהב, טוגו. באמריקה הצפונית נמצא המרכז בקשר עם יותר מ-2000 בני נח, באמריקה הדרומית עם כ- 1500 בני נח, בגוש הסובייטי - מעל 250, באירופה - כ- 400, בפיליפינים - 800, באפריקה - 20. תדירות הקשר עם בני נח ברחבי העולם נעה בין קשר שבועי על ידי לימוד משותף, וקשר מזדמן כאשר עולות שאלות המצריכות מענה.
אתרי אינטרנט - המרכז הקים אתרי אינטרנט במספר שפות, ובהם חומר לימודי עבור בני נח - בסרטונים ובמאמרים. כמו כן הקים המרכז מספר דפי פייסבוק.
שידורים חיים מישראל של שיעורים לבני נח בעולם - על מנת ליצור מפגש לימודי חי, שבו יכולים הלומדים לשאול ישירות את המרצה שאלות. בשפה הרוסית מתקיים שידור חי מדי שבוע, בשפה האנגלית פעמיים בחודש, בשפה הספרדית פעמיים בשבוע, ובשפה הצרפתית פעמיים בחודש.
סיורים לימודיים בישראל - אירוח קבוצות בישראל תוך שילוב סיורים וימי לימוד, על מנת להכיר טוב יותר את העם היהודי ואת תוכן החיים כבני נח. עד לשנת תשע"ג - 2013 התקיימו 6 סיורים בהם השתתפו כ-300 איש.
סמינרים בחו"ל - ארגון ימי הרצאות, תוך שימת דגש על שיתוף פעולה עם ארגונים יהודיים מקומיים. עד לשנת תשע"ג - 2013 התקיימו 5 סמינרים כאלה, בהם השתתפו 850 איש.
מענה לשאלות בני נח - באתרי האינטרנט ישנה אפשרות לשלוח שאלות לרבנים. השאלות והתשובות מתפרסמות באתרים. בשאלות יסוד מקיימים רבני המרכז התייעצות לפני פרסום התשובה.
בתי דין לקיבול בני נח - על מנת להיחשב באופן רשמי כבני נח, על המועמדים לקבל על עצמם בפני בית דין של שלושה יהודים את קיום שבע מצוות בני נח. עד לשנת תשע"ג - 2013 עברו "קיבול" 250 איש בבתי דין של המרכז.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]
אברהם לבני, שיבת ציון נס לעמים, אל ארצי, ירושלים תשנ"ה (בתוספת הקדמה מאת הרב אברהם יהושע צוקרמן, תרגם והוסיף הערות, מקורות ומראי מקומות הרב אורי שרקי‬)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]
אתר המרכז העולמי לבני נח - באנגלית, בצרפתית, ברוסית, בספרדית, בפולנית

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


1.^ ע"פ תיאור המרכז באתר הבית של הארגון בעברית
2.^ ספר ישעיהו, פרק ב', פסוק ג'

בברכה המשולשת
הודעות: 9070
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ו' פברואר 02, 2018 11:06 am

ויש גם את הספר הזה (סליחה שהבאתי מה"ב, זה היה פשוט יותר זמין לי להעלות)
קבצים מצורפים
Hebrewbooks_org_47438.pdf
(2.16 MiB) הורד 26 פעמים

עזריאל ברגר
הודעות: 3414
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' פברואר 02, 2018 11:36 am

יש גם ארגון של חב"ד שעוסק בהפצת 7 המצוות ל70 האומות.
אתר האינטרנט שלהם: http://7for70.com/he/

הרע במיעוטו
הודעות: 382
הצטרף: ש' דצמבר 10, 2016 10:22 pm
מיקום: ישראל

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי הרע במיעוטו » ו' פברואר 02, 2018 1:37 pm

כל הנידונים יפים כשמדובר בתושבים שקטים שבאים לחיות כאזרחים.

הם לוקחים את פרנסתם של אלפי יהודים, גזל בידם בצורה מבהילה, והם משרים אווירה של חוסר ביטחון בשכונות שלמות.
אי אפשר לגור בהר נוף ולדבר גבוהה גבוהה.
צאו לחצי יום בדרום תל אביב ואז תדברו, (רק אל תשאירו כלום באוטו כשאתם יוצאים)

ארזי ביתר
הודעות: 1890
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ו' פברואר 02, 2018 1:49 pm

הרע במיעוטו כתב:כל הנידונים יפים כשמדובר בתושבים שקטים שבאים לחיות כאזרחים.

הם לוקחים את פרנסתם של אלפי יהודים, גזל בידם בצורה מבהילה, והם משרים אווירה של חוסר ביטחון בשכונות שלמות.
אי אפשר לגור בהר נוף ולדבר גבוהה גבוהה.
צאו לחצי יום בדרום תל אביב ואז תדברו, (רק אל תשאירו כלום באוטו כשאתם יוצאים)

דברים נכוחים!

איני מזדהה עם מעשיהם של הצמד ב. מרזל ומ. בן-ארי, אך הדרך שלהם לחנך את השמאל המתנשא - יפי הנפש, משעשעת ומרתקת... למשל, להגיע בעלות השחר לשכונה בצפון תל אביב, עם רמקולים רבי עוצמה של 'מואזין'. או כפי שנקטו בשבועות האחרונים, שחילקו מספרי טלפון של ראשי הדורשים בשלומם של האריתראים שכבשו את דרום ת"א, למאות אריתראים...

ר' יונה
הודעות: 38
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 8:57 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי ר' יונה » ג' פברואר 06, 2018 12:47 am

מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר, לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו), שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).

בן מיכאל
הודעות: 486
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי בן מיכאל » ג' פברואר 06, 2018 10:46 am

ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר, לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו), שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).

אל תדמה סכנת חיים, סליחה מוות ודאי ביסורי שאול תוך עינויים קשים ושפלה עצומה ללא קבורה, לרצון לשפר את החיים.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 14824
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' פברואר 06, 2018 11:18 am

ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר, לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו), שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).


לא יאומן שמישהו יהודי טוען את הטיעון הלא מוסרי האנטי תורני האידיוטי והמגלומני הזה.

ראשית הוא לא מוסרי. לך לדרום תל אביב ותראה מה קורה שם ליהודים אחינו בשרינו איך הם סובלים מזה שאתה ושכמותך רוצים לשפר את מצבם של האריתראים.

שנית הוא נגד התורה איך שלא יהיה בדיון שדנו כאן אודות לא יישבו בארצך וודאי אינו כן לכתחילה להביא לכאן גויים "מסיבות מוסריות". ועוד טענות רבות הועלו כאן בנושא כנראה שלא קראת.


שלישית הוא אידיוטי ודמגוגי. היהודים בשואה נרדפו על נפשם מצד אחד ומצד שני לכל מקום בו הגיעו רק שיפרו והועילו לכלכלת המדינה אליה הגיעו. איך יכול מישהו לדמות את זה לרצונם של אריתראים להגיע למדינה מבוססת כלכלית כדי לשפר את מצבם בזה שייסמכו על כלכלת אותה מדינה וכל מה שיוכלו להעניק לה הוא פשע וחורבן.

רביעית הוא מגלומני. אפריקה היא יבשת בת 1.2 מליארד אנשים שאחוז גבוה מהם במצב כלכלי גרוע. היהודים עם כל כשרונותיהם לא יכולים לפתור את הבעייה הזאת.
שיפור בדרכי החקלאות וייעוץ כפי שמדינת ישראל עושה אולי מועיל קצת.

אם כתבתי בחריפות אין זה אלא משום שהאשמת את היהודים בחוסר מוסריות (כמו בשואה...) ואפילו "קבעת" את העונש המגיע להם מן השמים.

עוד עניין אחד הדימוי להכללה על הציבור החרדי טפשי ומעצבן. הציבור החרדי הוא ציבור שאחוז הפשיעה ועשיית הרע בו אינו גבוה מכל ציבור אחר במדינה (למעשה נמוך בהרבה אבל נעזוב את זה) ואין סבל במדינה כתוצאה מהציבור החרדי. כך שמקוממת הכללה שנעשית בכל פעם שתופסים חוטא חרדי. לעומת זאת הסיבה העיקרית שאנשים מתנגדים להימצאות האריתראים היא העובדה שהפשיעה שם גבוהה בהרבה מאשר בציבור הכללי ושאנחנו סובלים מהם קשות.

תוכן
הודעות: 3508
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי תוכן » ג' פברואר 06, 2018 12:42 pm

ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר, לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו), שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.
אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.
ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.
ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).


כמה שאני לא סובל את היפי נפש הזו! אתה חושב שהמוסר הטהור והנעלה מדבר מתוך גרונך, אבל אני שומע רק גאוה, התנשאות, יוהרה, הצטדקות, רוע לב, טמטום ועוד מדות רעות ומגונות ועל כולנה היגיון מעוות ולקוי. על כל שורה ושורה אפשר להתווכח איתך. ונעשה זאת בע"ה, אם זה לא יועיל לך אולי זה יועיל לאחרים.

ר' יונה כתב:מעניין שאף אחד לא התייחס למוסריות שבדבר ...


כל האשכול הזה הוא דיון מוסרי, אם לשלוח אותם זה הדבר הנכון, זה לא פחות מוסרי מלהחזיק את הפרימיטיבים האלו פה. אלו שלא מסכימים איתך הם לא פחות מוסריים ממך, ואולי אף יותר. זה מקומם ביותר כשאתה מתחיל את ההטפה שלך, שאתה זה המוסרי וכל האחרים הם מושחתים.

ר' יונה כתב:לוקחים אנשים (כן, בצלם אלוקים נבראו) ...


יש דיון רחב ועירני בין חכמי ישראל, אם גוים נבראו בצלם אלקים אם לאו. לא ברור בדיוק אם חבורת נואפים, גנבים, שודדים, עובדי עבודה זרה אכן נבראו בצלם אלקים. ואפילו אם אכן נבראו בצלם אלקים, לא ברור אם לא איבדו את זה באיזה שהוא שלב. אפילו אם נאמר שנבראו בצלם אלקים, ונשאר להם צלם אלקים, עדיין מצבם ירוד בהרבה מיהודים בני תרבות. וכבר אמר הר' דוב ליאור שמבחינתו למחוק את כל ביירות על כל תושביה בכדי שחייל יהודי אחד לא יהרג, ואף אני הקטן אענה אחריו, מבחינתי להעיף את כל הפליטים האלו חזרה לג'ונגל, ובלבד שלא יטרידו בחורה אחת יהודיה, וזה לא משנה לי אם היא חרדית או היא חילונית.

ר' יונה כתב:שלרוע מזלם נולדו במקום שבו אין כרגע אפשרות להתפתח, לא כלכלית ולא בריאותית, והם בסה"כ רוצים להתקדם בחיים, דבר שכל אחד מאתנו מייחל לעצמו, שהילדים יגדלו יותר טוב, בעולם יותר מתוקן, ובצורה יותר בריאה, ומונעים מהם את האפשרות.


דמעות חמות ניגרו מעיני כשקראתי דברים מרגשים אלו, עד שנזכרתי שהכל פינטוז ודמיון. בכל מדינות אפריקה יש אפשרות להתפתח כלכלית ובריאותית, רק שצריך לעבוד קשה כדי לשעות זאת. פה בארץ, אפשר להגיע בקלות לאותה תוצאה שאפשר להגיע אליה באפריקה בעבודה קשה. חלק ניכר מפליטים אלו הגיעו לפה לא בכדי לעבוד קשה, אלא בכדי לאפשר להם חיים של עצלות, שיכולים להשתכר קלות ולנצל את המערכת. את התוצאות של הגירות אלו אנו רואים בצרפת, שבדיה, גרמניה ועוד, שפליטים אלו הרסו את השכונות אליהם הגיעו, ואת זה אנו רוצים למנוע פה.

ר' יונה כתב:אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.


רשע שכמותך! החרדים הם העם הכי רחמן ביקום!! לא תמצא קהילה שיש בה יותר רחמנות, עזרה, שיתוף, בין לאנשים בתוך הקהילה בין לאנשים מחוץ לקהילה, מהקהילה החרדית. רק שהחרדים מעדיפים לרחם על אנשים פשוטים, החרדים מעדיפים לרחם על העם שלהם, החרדים מעדיפים לרחם על נשים וילדים, מאשר לרחם על כושים, גנבים ושודדים. אתה חושב שאתה מרשים את כולנו כשרוממות הרחמנות בפיך, אז דע לך, שאתה לא עובד על אף אחד חוץ מעצמך. הרחמנות שלך על אכזרים האלו, על חשבון על אנשים שלא הזיקו לאף אחד בחיים שלהם, אינה רחמנות אלא רוע, התנשאות ואכזריות!

ר' יונה כתב:ומה לנו כי נלין על מדיניות שוויץ וארה"ב בשואה, שלא איפשרו הגירה של יהודים לארצותיהם, אם אנחנו מתנהגים אותו דבר.


מן הפח אל הפחת!! איך אתה מעז בכלל להשוות פליטים אלו שלא נשקף להם שום סכנה לחיים שלהם, ליהודים בשואה שנרצחו, נשרפו, נחנקו, גברים, נשים וילדים?! איך אתה מעז בכלל להשוות שודדים אלו, ליהודים פליטי השואה שומרי חוק, שרק העשירו והפרו את המדינות אליהם הגיעו?! הטיעון האווילי הזה רק מוכיח כמה אתה לא מודע להצטדקות וההתנשאות שלך, שהיא מעוותת לגמרי את החשיבה שלך.

ר' יונה כתב:ואין הנ"ל כלפי הפושעים שביניהם, אבל אין להכליל, כמו שאנו לא רוצים שיכלילו את כל הציבור החרדי יחד, (עכ"פ בדברים שיש בהם חילוקי דעות קשים, ואכמ"ל).


הנה עוד טענה הזויה של השמאל הנאור, המתורבת, הפרוגרסיבי, והמתקדם! "אין להכליל" הם מסבירים בפנים חמורות סבר, צריך להתייחס לכל פרט ופרט כשלעצמו. רק שהשקר הזה אין לו קיום אפילו לשניה. אנו כולנו חיים מהכללות! חברות הביטוח מתפרנסים מהכללות. לעשן זה רע, אפילו שיש מעשנים שחיים עד גיל מאה. לבוא בטענה שאין להכליל, פירושו להשאיר את כל הפליטים פה, כי גם חכמת שלמה וגם שנות מתושלח לא יספיקו לגרש אפילו פליט אחד, אם נרצה לבדוק כל מעשה ומעשה שהוא עשה, אם הוא אשם אם לאו. וכל עוד שאנו לא מגרשים את הפליטים, פירושו של דבר שעוד אנשים חפים מפשע יסבלו.

סיכום הדברים: אם אתה רוצה לדון אם להשאיר את הפליטים פה אם לאו, בבקשה, אבל אל תזכיר את הטענות של השמאל הנאור, הבליברלי והמתקדם, שכל מטרתם אינו להציל את הפליטים אלא רק להוכיח כמה הם סובלניים ומתקדמים. בפורום זה, יש להשאיר את השקרים האלו מבחוץ!

דמשק
הודעות: 389
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי דמשק » ג' פברואר 06, 2018 1:40 pm

ר' יונה כתב:אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.

אם הבנתי נכון הוא אומר כך, בגלל שראש הממשלה החילוני -והציבור שהוא מייצג- לא מרחמים על האריתראים ומגרשים אותם, לכן כעונש מדה כנגד מדה החילונים לא רוצים את החרדים בשום מקום...

חברים, כמדומני שאחרי דברי טעם וחכמה כאלו אין מה להתעצבן ולכעוס על שאר דבריו...
נערך לאחרונה על ידי דמשק ב ג' פברואר 06, 2018 3:03 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

המעיין
הודעות: 1098
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי המעיין » ג' פברואר 06, 2018 1:55 pm

גם אם תטבול את דבריו באמנה ופרפר נהרות דמשק לא יוכלו לטהרם כשם שאין פלפולך מטהרם.

אש משמים
הודעות: 1282
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי אש משמים » ג' פברואר 06, 2018 2:25 pm

גם אני חושב שטענותיו של ר' יונה אינם נכונות בעליל.
**כדאי לנצל את המקום כדי להזכיר לכל חו"ר הפורום, נא לענות בשפה ברורה נעימה ויפה גם אם הדברים אינם נכונים או אפי' מקוממים, בפרט הרב 'אוצר החכמה' שהיחס ממנו פוגע יותר משאר הכותבים.**

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 14824
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' פברואר 06, 2018 2:53 pm

אני לא יודע למה היחס ממני פוגע יותר. אבל תיארתי לעצמי שתהיה תלונה עלי ולכן ביארתי כבר למעלה בתגובתי עצמה. יש אמירות שתגובה עדינה להם משאירה את האפשרות שהם בתוך השיח והויכוח. דברי ר' יונה לא היו בתוך המסגרת של הדיון הסביר ולענ"ד יש צורך בתגובה חריפה כדי לפסלן מכל וכל.

ואני רוצה להזכיר לחכמי הפורום. הפורום הזה והדברים הנאמרים בו מתפרסמים ברשות הרבים ואינם נאמרים בשיחה פנימית בין אברכים. ולכן חשוב שלא יבא אדם ויגיע לכאן בחיפוש בגוגל ויאמר הנה יש גם דעות בציבור התורני התומכות בדבר כזה וכזה ומדשתקו ליה אחרים או התייחסו לזה כדעה ש"מ שיש דעה כזאת גם בין שומרי המצוות. והדבר נכון למקרה הזה ולעוד מקרים אחרים.

בן מיכאל
הודעות: 486
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי בן מיכאל » ג' פברואר 06, 2018 3:34 pm

אוצר החכמה כתב:אני לא יודע למה היחס ממני פוגע יותר. אבל תיארתי לעצמי שתהיה תלונה עלי ולכן ביארתי כבר למעלה בתגובתי עצמה. יש אמירות שתגובה עדינה להם משאירה את האפשרות שהם בתוך השיח והויכוח. דברי ר' יונה לא היו בתוך המסגרת של הדיון הסביר ולענ"ד יש צורך בתגובה חריפה כדי לפסלן מכל וכל.

ואני רוצה להזכיר לחכמי הפורום. הפורום הזה והדברים הנאמרים בו מתפרסמים ברשות הרבים ואינם נאמרים בשיחה פנימית בין אברכים. ולכן חשוב שלא יבא אדם ויגיע לכאן בחיפוש בגוגל ויאמר הנה יש גם דעות בציבור התורני התומכות בדבר כזה וכזה ומדשתקו ליה אחרים או התייחסו לזה כדעה ש"מ שיש דעה כזאת גם בין שומרי המצוות. והדבר נכון למקרה הזה ולעוד מקרים אחרים.

גם אני רציתי להעיר כמו הרב אש משמים, דברי המרא דאתרא פוגעים יותר! אין ספק בעניין, אבל כמובן שההתלהמות הנוראה שהיתה כאן נגד הרב יונה שמקרה הגרוע הינו נאיבי מעט, היא פוגענית מאד -
כמה שאני לא סובל את היפי נפש הזו! אתה חושב שהמוסר הטהור והנעלה מדבר מתוך גרונך, אבל אני שומע רק גאוה, התנשאות, יוהרה, הצטדקות, רוע לב, טמטום ועוד מדות רעות ומגונות ועל כולנה היגיון מעוות ולקוי. על כל שורה ושורה אפשר להתווכח איתך. ונעשה זאת בע"ה, אם זה לא יועיל לך אולי זה יועיל לאחרים.

זה רק חלק מהדברים שנכתבו נגדו, אני גם חושב שהדברים הזויים, אבל בכל זאת....
בעניין הצלם אלוקים, אמת שיש חולקים אבל פשטות דברי המשנה חביב אדם שנברא בצלם הינם אף על הגויים, ואם גוי יכול לאבדו ע"י מעשיו, אף יהודי חילוני יכול.

תוכן
הודעות: 3508
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי תוכן » ג' פברואר 06, 2018 4:18 pm

בן מיכאל כתב:בעניין הצלם אלוקים, אמת שיש חולקים אבל פשטות דברי המשנה חביב אדם שנברא בצלם הינם אף על הגויים, ואם גוי יכול לאבדו ע"י מעשיו, אף יהודי חילוני יכול.


תתפלא לשמוע, שגם אם היהודי איבד את הצלם אלוקים, עם כל הכאב שבדבר, הוא עדיין יקר וחביב לי פי מיליארד מהגוי המתורבת והנאור ביותר.

בן מיכאל
הודעות: 486
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי בן מיכאל » ג' פברואר 06, 2018 5:54 pm

תוכן כתב:
בן מיכאל כתב:בעניין הצלם אלוקים, אמת שיש חולקים אבל פשטות דברי המשנה חביב אדם שנברא בצלם הינם אף על הגויים, ואם גוי יכול לאבדו ע"י מעשיו, אף יהודי חילוני יכול.


תתפלא לשמוע, שגם אם היהודי איבד את הצלם אלוקים, עם כל הכאב שבדבר, הוא עדיין יקר וחביב לי פי מיליארד מהגוי המתורבת והנאור ביותר.

אינני מתפלא כלל, זוהי ההשקפה התורנית המקובלת, היו כמובן כאלו שחלקו על כך (ראה ךלמשל שו"ת הרשב"א ח"א תי"ח), אך זוהי הדיעה המקובלת.

ר' יונה
הודעות: 38
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 8:57 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי ר' יונה » ד' פברואר 07, 2018 12:12 am

אני רוצה להתנצל בכפליים. א'- אם אי מי נפגע ממני או מדעתי, אין בכונתי ח"ו לקנטר לא על החרדים ולא על החילונים (ולא על האריתראים). ב'- ע"כ שלא הגבתי עד עכשיו, פשוט המחשב שלי היה תפוס...
ובכן. למה שכתב המרא דאתרא בעל אוצר החכמה (שאגב: זו ההזדמנות להכיר לו טובה על הפורום הזה, שלי אישית מאוד עוזר ומועיל, למרות שלא תמיד אני מביע את דעתי - וי"א שטוב שכך...) שהדברים שכתבתי הם מחוץ לשיח. אדרבה- לדעתי חשוב שגם בציבור שלנו, שלדעתי ולדעת אחרים, הינו הציבור הכי מוסרי ואיכפתי בישראל, דוקא ממנו היה מצופה שתהיה קול כזה, ואני בטוח שאם החזו"א היה פוגש באריתראים היה מזיל דמעה, מכניסם לביתו ונותן להם משהו לאכול ולשתות, וזאת מבלי להיכנס לדיון ההלכתי שבענין.
ולגבי דרום תל-אביב, אכן ליבי גם עליהם, למרות שהמקום מוכה פשע ועוני עוד מימים ימימה, והרבה קודם לפני שהם הגיעו, ולא סתם התאספו לשם האריתראים, ומ"מ הם לא צריכים להיות שק החבטות, וודאי שאם אפשר להטיס אריתראים לאוגנדה, אפשר לפזר אותם בארץ, במקומות שחסרים ידים עובדות, (כן, יש מקומות כאלו, תשאלו את החקלאים או את הקבלנים למשל, אפשרי גם להעסיקם כנהגי אוטבוסים שלטענת החברות כ"כ חסר, ואז הפשע תמוגר מאליה, ועכ"פ לא גרע מערבים).
ובנוגע לדיון ההלכתי שבדבר, אני לא מאלה שמחלקים בין מוסר להלכה, והם הולכים שלובי ידים זה בזה, ובכל הדורות היו גויים בארץ, וגם בימי המלך שלמה ובזמן בית ראשון, ומ"מ לא רדפו זרים סתם כך.
וסתם מעניין, לכל אלו שמביאים את ההלכה, האם עכ"פ באירופה הם מצדיקים את מבקשי המקלט או שמא את הפריצים שרצחו בשואה (חוץ מהפולניים כמובן, רק חסר לי להסתבך עם החוק:))
נערך לאחרונה על ידי ר' יונה ב ד' פברואר 07, 2018 12:29 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

ר' יונה
הודעות: 38
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 8:57 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי ר' יונה » ד' פברואר 07, 2018 12:16 am

דמשק כתב:
ר' יונה כתב:אני לא יודע, אם מה שהחילוניים לא רוצים את החרדים בשום מקום, ולא נותנים להם מקומות לגור או לשחק, הוא עונש משמים מדה כנגד מדה, ע"כ שאנחנו לא מרחמים.

אם הבנתי נכון הוא אומר כך, בגלל שראש הממשלה החילוני -והציבור שהוא מייצג- לא מרחמים על האריתראים ומגרשים אותם, לכן כעונש מדה כנגד מדה החילונים לא רוצים את החרדים בשום מקום...

חברים, כמדומני שאחרי דברי טעם וחכמה כאלו אין מה להתעצבן ולכעוס על שאר דבריו...

מה הקשר ראש הממשלה וכו'? אנחנו לא מרחמים אז לא מרחמים עלינו, מה זה משנה מי ומה, והכל כידוע יד השם יתברך.

דמשק
הודעות: 389
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי דמשק » ד' פברואר 07, 2018 12:31 am

ר' יונה כתב:מה הקשר ראש הממשלה וכו'? אנחנו לא מרחמים אז לא מרחמים עלינו, מה זה משנה מי ומה, והכל כידוע יד השם יתברך.

דבריך הם עמוק מני עמוק (מדה כנגד מדה - מה זה משנה מי..), וע"ז נאמר המבין יבין והמשכיל ידום.
והכל כידוע יד השם יתברך

ר' יונה
הודעות: 38
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 8:57 pm

Re: מה היחס התורתי השקפתי לגירוש אריתראים?

הודעהעל ידי ר' יונה » ד' פברואר 07, 2018 12:48 am

דמשק כתב:
ר' יונה כתב:מה הקשר ראש הממשלה וכו'? אנחנו לא מרחמים אז לא מרחמים עלינו, מה זה משנה מי ומה, והכל כידוע יד השם יתברך.

דבריך הם עמוק מני עמוק, (מדה כנגד מדה - מה זה משנה מי !) וע"ז נאמר המבין יבין והמשכיל ידום
והכל כידוע יד השם יתברך

דמשק כתב:דבריך הם עמוק מני עמוק,וע"ז נאמר המבין יבין והמשכיל ידום.
והכל כידוע יד השם יתברך


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים