הכרת הטוב לחיילי צה"ל - פורום אוצר החכמה

הכרת הטוב לחיילי צה"ל

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
סטפנסקי
הודעות: 167
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי סטפנסקי » ג' פברואר 20, 2018 12:24 am

דנו בזה כבר אבל עדיין לא מצאתי התייחסות מופרשת
לכאורה מה שייך הכרת הטוב הרי כתוב ושב מאחריך ומכיוון שהצבא פרוץ הוא מקור הצרות אבל קשה לי עם התחושה שאנחנו לא צרכים להכיר להם טובה משהו יכול לעזור בעניין?

ר' יונה
הודעות: 56
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 8:57 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי ר' יונה » ג' פברואר 20, 2018 12:30 am

שמעתי פעם, משל למה הדבר דומה, לבנין מגורים שהגיע להתגורר בו עבריין מאפיונר, ומטבע הדברים נזקק לשמירה צמודה, הבנין גודר מכל הכיוונים, ובכניסה הוצב שומר, ימים חלפו, והשכן היקר התחיל לדרוש משאר השכנים להשתתף איתו בהוצאות האבטחה, הרי הם מגינים על כל הבנין, ובלעדיהם יהיה כאן פוגרום...
ועל זה נאמר, אל תבא ותעשה בעיות ותדוש שנשתתף איתך בפתרונם, או עכ"פ נעריך אותך שאתה פותר אותם.

צופר הנעמתי
הודעות: 1668
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » ג' פברואר 20, 2018 1:10 am

ר' יונה כתב:שמעתי פעם, משל למה הדבר דומה, לבנין מגורים שהגיע להתגורר בו עבריין מאפיונר, ומטבע הדברים נזקק לשמירה צמודה, הבנין גודר מכל הכיוונים, ובכניסה הוצב שומר, ימים חלפו, והשכן היקר התחיל לדרוש משאר השכנים להשתתף איתו בהוצאות האבטחה, הרי הם מגינים על כל הבנין, ובלעדיהם יהיה כאן פוגרום...
ועל זה נאמר, אל תבא ותעשה בעיות ותדוש שנשתתף איתך בפתרונם, או עכ"פ נעריך אותך שאתה פותר אותם.


מה נפלא הדבר, שמשעה ששמעת רחמיו המופלגים ואת עינו הטובה של פלוני באריתראים ובסודנים אתה יכול לשפוט בביטחון גמור את קנאותו ורוע עינו כשידובר בחיילי צה"ל, וזהו עיקר גדול שלא יכזיב לעולם.

אבי עזרי
הודעות: 106
הצטרף: ד' אוקטובר 17, 2012 12:30 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי אבי עזרי » ג' פברואר 20, 2018 2:30 pm

סטפנסקי כתב:דנו בזה כבר אבל עדיין לא מצאתי התייחסות מופרשת
לכאורה מה שייך הכרת הטוב הרי כתוב ושב מאחריך ומכיוון שהצבא פרוץ הוא מקור הצרות אבל קשה לי עם התחושה שאנחנו לא צרכים להכיר להם טובה משהו יכול לעזור בעניין?

מנין הביטחון הגמור שהם הסיבה למלחמות? וכי יודע אתה חשבונות שמים?

בן מיכאל
הודעות: 581
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי בן מיכאל » ג' פברואר 20, 2018 2:56 pm

ר' יונה כתב:שמעתי פעם, משל למה הדבר דומה, לבנין מגורים שהגיע להתגורר בו עבריין מאפיונר, ומטבע הדברים נזקק לשמירה צמודה, הבנין גודר מכל הכיוונים, ובכניסה הוצב שומר, ימים חלפו, והשכן היקר התחיל לדרוש משאר השכנים להשתתף איתו בהוצאות האבטחה, הרי הם מגינים על כל הבנין, ובלעדיהם יהיה כאן פוגרום...
ועל זה נאמר, אל תבא ותעשה בעיות ותדוש שנשתתף איתך בפתרונם, או עכ"פ נעריך אותך שאתה פותר אותם.

לפני המדינה לא היו פוגרומים וצרות???????
- דומני כי האריכו כבר בכך רבות, וברור כי העובדות ההיסטוריות אינן כך.

פרנקל תאומים
הודעות: 1558
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' פברואר 20, 2018 3:05 pm

אל תכיר טובה לצה"ל כגוף, שהוא אכן גוף חילוני על כל המשתמע, (וגם אין ספק שהמלחמה המתמשכת של התנועה הציונית להקמת מדינה ובהמשך כ"ט בנובמבר 47 ולאחמ"כ הכרזת המדינה בפועל באייר תש"ח, הם שעוררו עלינו מלחמת נגד צמאת דם וטרור אין סופי של הישמעאלים החוליגנים).

אבל בהחלט עליך להכיר טובה גדולה לחיילים עצמם כאנשים, כפרטים, וכבני עמך, שעמלים קשות בזיעת אפם לשמור על חיי כולנו מן החוליגנים הנזכרים, ואף מחרפים נפשם למות לשם כך. לא משנה מי גרם את המצב או מי העצים אותו, תכל'ס, המצב הוא שיש כאן מליוני ישמעאלים שחלק ניכר מהם לא יהססו לרצוח את כולנו נפש אם רק יתאפשר להם. וישנם צעירים רבים שבשעה שאתה מתהלך מעדנות, הם מתפלשים בבוץ בכפור הלילה ומסכנים את חייהם ואף מקריבים אותם כדי להגן עלינו מפני המרצחים.

כך היתה ועודנה דעתם של כל גדולי ישראל (מרנא רבי חיים שמואלביץ זי"ע איפה אתה?). וכך גם "דעתם" של השכל הישר ושל ההגינות האנושית הבסיסית שקיבלנו מאבות אבותינו ושטבע הבורא ית' בנפשנו.
(אולי רק ת"ח מסויימים המזוהים עם חוגי "העדה" חושבים אחרת).



הכו"ח,
בן למשפחה שכולה שאיבדה את אחד מיקיריה- איש ירא אלוקים וסר מרע, באחת המלחמות כאן באר"י.

סטפנסקי
הודעות: 167
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי סטפנסקי » ג' פברואר 20, 2018 3:15 pm

החייל שנלחם למעני בלילה ישן במקום טומאה מעורב כך רוב החיילים. אם כן הצבא עצמו כולל כל הפרטים שבתוכו גורמים לסילוק השכינה ולצרות

סטפנסקי
הודעות: 167
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי סטפנסקי » ג' פברואר 20, 2018 3:20 pm

רק לחדד לא יעזור התייחסות לפרטים ולצבא כגוף כיוון
שהחיילים עצמם בצבא רובם ממש עסוקים בעבירות ה'ישמור
ואפילו הצבא הוא מקום מקלקל

סטפנסקי
הודעות: 167
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי סטפנסקי » ג' פברואר 20, 2018 3:22 pm

אבי עזרי כתב:
סטפנסקי כתב:דנו בזה כבר אבל עדיין לא מצאתי התייחסות מופרשת
לכאורה מה שייך הכרת הטוב הרי כתוב ושב מאחריך ומכיוון שהצבא פרוץ הוא מקור הצרות אבל קשה לי עם התחושה שאנחנו לא צרכים להכיר להם טובה משהו יכול לעזור בעניין?

מנין הביטחון הגמור שהם הסיבה למלחמות? וכי יודע אתה חשבונות שמים?

כתוב בתורה ושב מאחריך אז גם אם לא מקור הצרות הם עצמם אין ס"ד במעשיהם ואנחנו ניצלים לא בגללם

פרנקל תאומים
הודעות: 1558
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' פברואר 20, 2018 3:37 pm

סתם שאלה, מאיפה אתה לוקח את השטויות האלה? החיילים לא ישנים במעורב.
ומהיכן אתה יודע "שהחיילים עצמם בצבא רובם ממש עסוקים בעבירות"? כך סיפרו לך בשטיב'ל?



מנין לך שהצרות הן בגלל אנשים שלא גדלו על ברכי התורה והמצווה ולכן אין אמונת ה' ותורתו תקועה בליבם ואינם מתנהגים על פיה?

אולי.. רק אולי.. שמא ואולי... הצרות ל"ע מגיעות דווקא בגלל אנשים שגדלו על ברכי התורה והמצוות ושמצהירים על נאמנות טוטאלית לה' ולתורתו, ואעפ"כ הם נגועים בעבירות חמורות בבין אדם למקום ובבין אדם לחבירו, ובחילול שם ה' ותורתו העולה על כולנה? הרי מסתבר לכל בר דעת שהתביעה האמיתית היא בעיקר עליהם. (וכדאי שנפנים זאת היטב, מי יודע אילו הפתעות מחכות לנו בעלמא דקשוט...)

כדאי לכולנו גם לעיין היטב ב"קונטרס הבחירה" של רבינו הגרא"א דסלר נ"ע.

ודרך אגב, פוגרומים ורציחות, שוד ושבר, צרות וצוקות, ליוו אותנו לאורך כל שנות גלותינו, גם כשעמ"י כולו היו מוגדרים סוציולוגית (לפי המינוחים והמושגים שלנו כיום): 'חרדים'.

פרנקל תאומים
הודעות: 1558
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ג' פברואר 20, 2018 3:53 pm

סטפנסקי כתב:
אבי עזרי כתב:
סטפנסקי כתב:דנו בזה כבר אבל עדיין לא מצאתי התייחסות מופרשת
לכאורה מה שייך הכרת הטוב הרי כתוב ושב מאחריך ומכיוון שהצבא פרוץ הוא מקור הצרות אבל קשה לי עם התחושה שאנחנו לא צרכים להכיר להם טובה משהו יכול לעזור בעניין?

מנין הביטחון הגמור שהם הסיבה למלחמות? וכי יודע אתה חשבונות שמים?

כתוב בתורה ושב מאחריך אז גם אם לא מקור הצרות הם עצמם אין ס"ד במעשיהם ואנחנו ניצלים לא בגללם

אם חייל שלא זכה לגדול על ברכי התורה והמצוות ולכן לא מתנהג על פיהם, משרת בצבא ביחידה קרבית מתוך רצון כנה להגן על בני עמו מן המרצחים, ואף מוכן למסור נפשו על כך, בוודאי שיש ס"ד במעשיו, והוא חלק מן ההצלה שלנו (הוא החלק של ההשתדלות המעשית, לבד הזכויות המחוייבות של תורה ומצוות ואמונת ה' אותן מניפים היראים ובלעדיהן אין להשתדלות המעשית כל ערך).

ואגב, כידוע לך יש בצבא גם הרבה מאד חיילים דת"ל שמשתדלים להתנהג עפ"י התורה והמצוות כהבנתם וכפי מה שלימדו אותם, ובוודאי משתדלים להתרחק כפי הבנתם וידיעתם מכל מה שנאמר עליו "ושב מאחריך". ביניהם ישנם גם כאלה שהם יר"ש בתכלית ומדקדקים במצוות (עם כל המחלוקת החד משמעית שיש לנו איתם) ואדרבה, הם מאמינים שהשרות שלהם בצבא הוא מצווה גמורה והם הולכים לשם לש"ש ומתאמצים לשמור על קדושת המחנה. איננו מסכימים עם הגישה שלהם, בשום פנים ואופן, כי הם הולכים על חבל דק. אבל בוודאי שהם ראויים להכרת טובה על כוונותיהם הישרות ועל מאמציהם וחירוף נפשם.

מענה איש
הודעות: 479
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי מענה איש » ג' פברואר 20, 2018 4:07 pm

1. לא מבין וכי עניין הכרת הטוב נאמרו רק אם נותן הטובה הוא צדיק ואם הוא רשע אז אין עניין של הכרת הטוב הרי אפילו לדומם מצאנו שיש הכרת הטוב לגבי המכות במצרים.

2. כל מה שאמרה תורה ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך נאמר ברגע שיש מלחמה כלומר אחרי שהאויב יוצא עליך למלחמה ההצלחה במלחמה תלויה בקדושת המחנה אבל לא זה מה שגורם שהאויבים ילחמו בנו ופשוט.

3. ושמעתי כמה סיפורים שחיילים ששמרו על קדושתם ניצלו באופן נסי במלחמות.

4. ואל נא תשכח שיש בצבא אלפים אלפים של יהודים שומרי תורה ומצוות שאינם 'עושים עברות' כלשונך.

משולש
הודעות: 4496
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי משולש » ג' פברואר 20, 2018 5:34 pm

ר' ישראל אליה' וינטרוב בדיוק על הנקודות הנידונות כאן:
קבצים מצורפים
קונטרס לכו ונשובה-מהדורה חדשה.pdf
(1.05 MiB) הורד 122 פעמים

דרומי
הודעות: 3393
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי דרומי » ג' פברואר 20, 2018 6:42 pm

יפה כתבו כאן כמה חכמים, אם כי לפלא שצריך להבהיר דברים כה פשוטים.

ונזכרתי בסיפור שמספרים על אחד הצדיקים, שפעם ישב בשולחנו הטהור ובין השיחין אמר בצער: אה, משיח כבר מוכן לבוא ולגאול אותנו, ואין זאת אלא שיש כמה אנשים בודדים שמעכבים את ביאתו... כמה חבל שכל עם ישראל סובל בגללם...

נענה אחד מזקני החסידים, מהיושבים ראשונה במלכות, ותמה בקול: נו, אז למה באמת כולם צריכים לסבול בשביל כמה 'שבאבניקים'?..

קרא לו הצדיק ולחש באוזנו: וכי מי ערב לך שאתה אינך מאותם בודדים המעכבים?...

אראל
הודעות: 531
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי אראל » ג' פברואר 20, 2018 6:52 pm

פרנקל תאומים כתב:אל תכיר טובה לצה"ל כגוף, שהוא אכן גוף חילוני על כל המשתמע, (וגם אין ספק שהמלחמה המתמשכת של התנועה הציונית להקמת מדינה ובהמשך כ"ט בנובמבר 47 ולאחמ"כ הכרזת המדינה בפועל באייר תש"ח, הם שעוררו עלינו מלחמת נגד צמאת דם וטרור אין סופי של הישמעאלים החוליגנים).

אבל בהחלט עליך להכיר טובה גדולה לחיילים עצמם כאנשים, כפרטים, וכבני עמך, שעמלים קשות בזיעת אפם לשמור על חיי כולנו מן החוליגנים הנזכרים, ואף מחרפים נפשם למות לשם כך. לא משנה מי גרם את המצב או מי העצים אותו, תכל'ס, המצב הוא שיש כאן מליוני ישמעאלים שחלק ניכר מהם לא יהססו לרצוח את כולנו נפש אם רק יתאפשר להם. וישנם צעירים רבים שבשעה שאתה מתהלך מעדנות, הם מתפלשים בבוץ בכפור הלילה ומסכנים את חייהם ואף מקריבים אותם כדי להגן עלינו מפני המרצחים.

כך היתה ועודנה דעתם של כל גדולי ישראל (מרנא רבי חיים שמואלביץ זי"ע איפה אתה?). וכך גם "דעתם" של השכל הישר ושל ההגינות האנושית הבסיסית שקיבלנו מאבות אבותינו ושטבע הבורא ית' בנפשנו.
(אולי רק ת"ח מסויימים המזוהים עם חוגי "העדה" חושבים אחרת).



הכו"ח,
בן למשפחה שכולה שאיבדה את אחד מיקיריה- איש ירא אלוקים וסר מרע, באחת המלחמות כאן באר"י.

הפגז שהרגה את הסבתא שלי ע"ה הי"ד במלחמת השחרור בשנת תש"ח, אכן נורתה ע"י ירדני ערבי, אבל בודאי שלולא המלחמה וההגנה והאצ"ל, שהציתו את המלחמה לא פגעה בה הפגז....

סטפנסקי
הודעות: 167
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי סטפנסקי » ג' פברואר 20, 2018 8:55 pm

מענה איש כתב:1. לא מבין וכי עניין הכרת הטוב נאמרו רק אם נותן הטובה הוא צדיק ואם הוא רשע אז אין עניין של הכרת הטוב הרי אפילו לדומם מצאנו שיש הכרת הטוב לגבי המכות במצרים.

2. כל מה שאמרה תורה ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך נאמר ברגע שיש מלחמה כלומר אחרי שהאויב יוצא עליך למלחמה ההצלחה במלחמה תלויה בקדושת המחנה אבל לא זה מה שגורם שהאויבים ילחמו בנו ופשוט.

3. ושמעתי כמה סיפורים שחיילים ששמרו על קדושתם ניצלו באופן נסי במלחמות.

4. ואל נא תשכח שיש בצבא אלפים אלפים של יהודים שומרי תורה ומצוות שאינם 'עושים עברות' כלשונך.

1 מה שייך אני לא אמרתי שלרשע אין הכרת הטוב
2אנחי לא אומר שהם גורמים צרות אבל הם לא לא לא מגינים

סטפנסקי
הודעות: 167
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי סטפנסקי » ג' פברואר 20, 2018 9:01 pm

פרנקל תאומים כתב:סתם שאלה, מאיפה אתה לוקח את השטויות האלה? החיילים לא ישנים במעורב.
ומהיכן אתה יודע "שהחיילים עצמם בצבא רובם ממש עסוקים בעבירות"? כך סיפרו לך בשטיב'ל?



מנין לך שהצרות הן בגלל אנשים שלא גדלו על ברכי התורה והמצווה ולכן אין אמונת ה' ותורתו תקועה בליבם ואינם מתנהגים על פיה?

אולי.. רק אולי.. שמא ואולי... הצרות ל"ע מגיעות דווקא בגלל אנשים שגדלו על ברכי התורה והמצוות ושמצהירים על נאמנות טוטאלית לה' ולתורתו, ואעפ"כ הם נגועים בעבירות חמורות בבין אדם למקום ובבין אדם לחבירו, ובחילול שם ה' ותורתו העולה על כולנה? הרי מסתבר לכל בר דעת שהתביעה האמיתית היא בעיקר עליהם. (וכדאי שנפנים זאת היטב, מי יודע אילו הפתעות מחכות לנו בעלמא דקשוט...)

כדאי לכולנו גם לעיין היטב ב"קונטרס הבחירה" של רבינו הגרא"א דסלר נ"ע.

ודרך אגב, פוגרומים ורציחות, שוד ושבר, צרות וצוקות, ליוו אותנו לאורך כל שנות גלותינו, גם כשעמ"י כולו היו מוגדרים סוציולוגית (לפי המינוחים והמושגים שלנו כיום): 'חרדים'.

א כן כך סיפרו לי בשטיבל
ב הצרות הם בגללנו. .. זה פשיטא אבל הם לא מצילים אותנו כיוון שכתוב בתורה ושב מאחריך מה לעשות

קראקובער
הודעות: 2228
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי קראקובער » ג' פברואר 20, 2018 9:12 pm

סטפנסקי כתב:ב הצרות הם בגללנו. .. זה פשיטא אבל הם לא מצילים אותנו כיוון שכתוב בתורה ושב מאחריך מה לעשות

ומה לעשות שאם מחר לא היה הצבא היית ביחד עם כל בית ישראל בורח לחו"ל או לא ישן בלילה, את מי אתה מנסה לרמות?

המעיין
הודעות: 1119
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי המעיין » ג' פברואר 20, 2018 9:33 pm

אראל כתב:
פרנקל תאומים כתב:אל תכיר טובה לצה"ל כגוף, שהוא אכן גוף חילוני על כל המשתמע, (וגם אין ספק שהמלחמה המתמשכת של התנועה הציונית להקמת מדינה ובהמשך כ"ט בנובמבר 47 ולאחמ"כ הכרזת המדינה בפועל באייר תש"ח, הם שעוררו עלינו מלחמת נגד צמאת דם וטרור אין סופי של הישמעאלים החוליגנים).

אבל בהחלט עליך להכיר טובה גדולה לחיילים עצמם כאנשים, כפרטים, וכבני עמך, שעמלים קשות בזיעת אפם לשמור על חיי כולנו מן החוליגנים הנזכרים, ואף מחרפים נפשם למות לשם כך. לא משנה מי גרם את המצב או מי העצים אותו, תכל'ס, המצב הוא שיש כאן מליוני ישמעאלים שחלק ניכר מהם לא יהססו לרצוח את כולנו נפש אם רק יתאפשר להם. וישנם צעירים רבים שבשעה שאתה מתהלך מעדנות, הם מתפלשים בבוץ בכפור הלילה ומסכנים את חייהם ואף מקריבים אותם כדי להגן עלינו מפני המרצחים.

כך היתה ועודנה דעתם של כל גדולי ישראל (מרנא רבי חיים שמואלביץ זי"ע איפה אתה?). וכך גם "דעתם" של השכל הישר ושל ההגינות האנושית הבסיסית שקיבלנו מאבות אבותינו ושטבע הבורא ית' בנפשנו.
(אולי רק ת"ח מסויימים המזוהים עם חוגי "העדה" חושבים אחרת).



הכו"ח,
בן למשפחה שכולה שאיבדה את אחד מיקיריה- איש ירא אלוקים וסר מרע, באחת המלחמות כאן באר"י.

הפגז שהרגה את הסבתא שלי ע"ה הי"ד במלחמת השחרור בשנת תש"ח, אכן נורתה ע"י ירדני ערבי, אבל בודאי שלולא המלחמה וההגנה והאצ"ל, שהציתו את המלחמה לא פגעה בה הפגז....


ולולא סבתא שלך או ההורים שלה שעלו לארץ ישראל ממקום מושבם באירופה גם לא פגע בה הפגז אז הם אשמים.

אופסס.. שכחתי שגם באירופה שלא היו בה הגנה והאצ"ל ש"הציתו את המלחמה" מתו ששה מליון יהודים באותה תקופה...

עקביה
הודעות: 1832
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי עקביה » ג' פברואר 20, 2018 9:40 pm

משולש כתב:ר' ישראל אליה' וינטרוב בדיוק על הנקודות הנידונות כאן:

יש שם כמה דברים תמוהים. לשם דוגמה:
בעמ' כא הוא כותב כנגד הטענה ש"החיילים מוסרים נפש בשבלינו", שדבר זה הוא שקר כפשוטו, שהרי אם ייגשו לחיילים, שלא בעת מלחמה, ויבקשו מהם 20 ש"ח לטובת הישיבות ולומדי התורה הנמצאים בדוחק, ודאי שלא יתנו, וא"כ היעלה על הדעת לומר שהם מוסרים את נפשם עבורנו, בזמן ש20 ש"ח אינם מוכנים לתת בשבלינו?! ועוד עיי"ש.

וטענה זו משונה ביותר. וכי מדוע שיסכימו לתת 20 ש"ח למי שעל פי הבנתם הם פרזיטים החיים על חשבון אחרים?
השאלה צריכה להיות האם במקרה שחילוני יפגוש אברך-כולל תועה במדבר יהודה, כשנפשו עומדת לעזוב את גופו מחמת רעב וצמא. האם יסכים אותו אדם להיפרד מ20 ש"ח כדי להחיות את נפשו של האברך? סבורני שכלפי רובא דרובא התשובה חיובית, וא"כ נפלה הטענה הנ"ל בבירא.

משולש
הודעות: 4496
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי משולש » ג' פברואר 20, 2018 9:41 pm

המעיין כתב:אופסס.. שכחתי שגם באירופה שלא היו בה הגנה והאצ"ל ש"הציתו את המלחמה" מתו ששה מליון יהודים באותה תקופה...

ראה"מ אמר שהששה מליון מתו בגלל המופתי = בגלל הציונות.

עקביה
הודעות: 1832
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי עקביה » ג' פברואר 20, 2018 9:43 pm

אופסס.. שכחתי שגם באירופה שלא היו בה הגנה והאצ"ל ש"הציתו את המלחמה" מתו ששה מליון יהודים באותה תקופה...

אל דאגה, אנשי ההשקפה דלעיל מגוללים גם את השואה על ראשם של הציונים..

לענין
הודעות: 902
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי לענין » ג' פברואר 20, 2018 10:03 pm

פרנקל תאומים כתב:סתם שאלה, מאיפה אתה לוקח את השטויות האלה? החיילים לא ישנים במעורב.
ומהיכן אתה יודע "שהחיילים עצמם בצבא רובם ממש עסוקים בעבירות"? כך סיפרו לך בשטיב'ל?



קצת על קצה המזלג אודות פקודת השמד
http://libayehudit.org/wp-content/uploa ... 5245675314)

מתוך אתר הכנסת
אבנר פורת מארגון חותם (יהדות על סדר היום) סיפר מאידך על פנייה שהגיעה אליו מחייל, שהלין לדבריו על מאפייני השירות לצד נשים וסיפר על שילוב שירת נשים בפעילויות שונות ללא הודעה מוקדמת, לינה משותפת, שימוש במתקני שירותים משותפים ועוד. לדבריו אמר החייל כי "תחושת הצניעות בצבא הולכת ונעלמת". עוד אמר פורת כי הוויכוח על הדרת נשים בצבא הוא "לא דאגה לנשים אלא מלחמה של הפמיניזם הרדיקלי שמוכן להקריב את הצבא למען מטרותיו" ואף הוסיף כי כיום הפקודה מאפשרת גם קיומן של מקלחות משותפות. בתגובה לדברים אמר האלוף מוטי אלמוז כי "אין שום מקלחות משותפות, מי שמנסה לקדם אג'דנה דרך שקרים ומעשיות שביניהם לבין המציאות ישנה תהום עמוקה מוזמן, אבל אנחנו דוברי אמת. מדובר בטענות משוללות כל יסוד של אנשים מתוסכלים שכתוצאה מהגיוס המוגבר והמבורך של נשים לצה"ל מרגישים שהבנות ברחו להם".

http://main.knesset.gov.il/Activity/com ... 12.17.aspx

לא מספיק?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15282
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' פברואר 20, 2018 10:09 pm

ברור שלא. החייל מלין על תופעה שקיימת ומתלונן עליה. והסיבה היא כי זה לא הסטנדרט הקיים כרגע. כך שוודאי הצבא פושע באגנדה הזו שהוא מוליך אבל הסיפור הזה מוכיח דווקא שלטעון שכלל החיילים ישנים בלינה משותפת זה שטויות.

הרע במיעוטו
הודעות: 403
הצטרף: ש' דצמבר 10, 2016 10:22 pm
מיקום: ישראל

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי הרע במיעוטו » ג' פברואר 20, 2018 10:10 pm

אין צורך לרדת לרמה של לינה משותפת או לא

חברה מעורבת במשך היום של רווקים ורווקות צעירים שעיתותיהם בידיהם ומלבד השירות הצבאי
אין עליהם עול פרנסה או משפחה אינה צריכה הסברים נוספים.

קראקובער
הודעות: 2228
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי קראקובער » ג' פברואר 20, 2018 10:12 pm

אפשר לחשוב שאם הצבא היה על טהרת הקודש כולנו היו מגייסים.

המעיין
הודעות: 1119
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי המעיין » ג' פברואר 20, 2018 10:15 pm

משולש כתב:
המעיין כתב:אופסס.. שכחתי שגם באירופה שלא היו בה הגנה והאצ"ל ש"הציתו את המלחמה" מתו ששה מליון יהודים באותה תקופה...

ראה"מ אמר שהששה מליון מתו בגלל המופתי = בגלל הציונות.



לא חשבתי שבפורום הזה שכותבים בו בני תורה יש כאלה שמאמינים לציונים.

הרע במיעוטו
הודעות: 403
הצטרף: ש' דצמבר 10, 2016 10:22 pm
מיקום: ישראל

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי הרע במיעוטו » ג' פברואר 20, 2018 10:18 pm

אכן חבל שהאשכול סטה ממסלולו

יש הבדל גדול בין הכרת טובה ליחיד שמגן על עם ישראל (לא הוא אישית הכניס אותנו לבוץ!!!)
לבין הכרה בצה"ל כגוף מייצג ולגיטימי. (דברי קדוש ישראל הגרי"א ווינטרוב זצ"ל הם על צבא ככלל ודו"ק)

אכן, אם הוא יקיים מצוות (נניח שהוא חילוני) הוא יגן על עם ישראל טוב יותר.
אבל גם אני אם אתחזק במה שמוטל עלי אמנע פיגועים ומה לי כי אלין על תינוק שנשבה

אראל
הודעות: 531
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי אראל » ג' פברואר 20, 2018 10:19 pm

המעיין כתב:
אראל כתב:
פרנקל תאומים כתב:אל תכיר טובה לצה"ל כגוף, שהוא אכן גוף חילוני על כל המשתמע, (וגם אין ספק שהמלחמה המתמשכת של התנועה הציונית להקמת מדינה ובהמשך כ"ט בנובמבר 47 ולאחמ"כ הכרזת המדינה בפועל באייר תש"ח, הם שעוררו עלינו מלחמת נגד צמאת דם וטרור אין סופי של הישמעאלים החוליגנים).

אבל בהחלט עליך להכיר טובה גדולה לחיילים עצמם כאנשים, כפרטים, וכבני עמך, שעמלים קשות בזיעת אפם לשמור על חיי כולנו מן החוליגנים הנזכרים, ואף מחרפים נפשם למות לשם כך. לא משנה מי גרם את המצב או מי העצים אותו, תכל'ס, המצב הוא שיש כאן מליוני ישמעאלים שחלק ניכר מהם לא יהססו לרצוח את כולנו נפש אם רק יתאפשר להם. וישנם צעירים רבים שבשעה שאתה מתהלך מעדנות, הם מתפלשים בבוץ בכפור הלילה ומסכנים את חייהם ואף מקריבים אותם כדי להגן עלינו מפני המרצחים.

כך היתה ועודנה דעתם של כל גדולי ישראל (מרנא רבי חיים שמואלביץ זי"ע איפה אתה?). וכך גם "דעתם" של השכל הישר ושל ההגינות האנושית הבסיסית שקיבלנו מאבות אבותינו ושטבע הבורא ית' בנפשנו.
(אולי רק ת"ח מסויימים המזוהים עם חוגי "העדה" חושבים אחרת).



הכו"ח,
בן למשפחה שכולה שאיבדה את אחד מיקיריה- איש ירא אלוקים וסר מרע, באחת המלחמות כאן באר"י.

הפגז שהרגה את הסבתא שלי ע"ה הי"ד במלחמת השחרור בשנת תש"ח, אכן נורתה ע"י ירדני ערבי, אבל בודאי שלולא המלחמה וההגנה והאצ"ל, שהציתו את המלחמה לא פגעה בה הפגז....


ולולא סבתא שלך או ההורים שלה שעלו לארץ ישראל ממקום מושבם באירופה גם לא פגע בה הפגז אז הם אשמים.

אופסס.. שכחתי שגם באירופה שלא היו בה הגנה והאצ"ל ש"הציתו את המלחמה" מתו ששה מליון יהודים באותה תקופה...


הסבתא שלי היתה ארצי-ישראלית מכמה וכמה דורות

מן הדרום
הודעות: 167
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי מן הדרום » ג' פברואר 20, 2018 11:38 pm

רק להזכיר משהו על הגרי"ז גוסטמן , אולי זה יעשה משהו למישהו
יחסו לכלל ישראל ולמאורעות הדור
כותב הרב לוונטהל:
ראש הישיבה לימדנו להבחין בין אי שביעות הרצון העמוקה מאלה שלצערנו עדיין אינם שומרי מצוות, לבין אהבתו העזה לכלל ישראל ולכל יהודי באשר הוא.
כשפרצה מלחמת שלום הגליל, קבע ראש הישיבה בתחילת השיעור של יום שלישי שהמדובר במלחמת מצוה, ובהמשך הכריז שעתה כשיהודים נלחמים בחזית, חובה על כל בחורי הישיבה לישון בלילה כמו חיילים, דהיינו שעות מעטות ועם נעליים כאילו היו בחזית, ולא לבזבז אף דקה. באותו זמן היו בישיבה כמה בחורים שלא קמו לתפילות בזמן ולא התמידו במיוחד, וראש הישיבה כעס עליהם וכינה אותם 'משתמטים', ואמר שברור לו שכל היותם בישיבה הוא רק מאחר והם מפחדים מהחזית.
כשבחנוכה תשמ"ו נשרפו שמונה חיילים בתאונה, אמר שכתוב בספרים הקדושים שלכלל ישראל יש נשמה אחת, ומאחר שמיתת שרפה פירושה שרפת הנשמה עלינו להרגיש כאילו נשרף חלק מנשמות כל אחד מאתנו, ולכן חייבים להתחזק בתפילה בצבור ובתלמוד תורה במסירות נפש.
כשבמלחמת המפרץ אמרו לו בשבת בבקר שבאותו לילה נהרג יהודי בנפילה טיל על ביתו, היתה תגובתו: "זהו ההרוג האחרון של מלחמה זו" יתכן והיה זה בבחינת "צדיק גוזר והקב"ה מקיים" שהרי כך אמנם היה (והדברים נמסרו לי תוך יום או יומיים אחרי שנאמרו הרבה קודם סיום המלחמה).
סיפר פרופ' ישראל אומן, שהיה מקורב לרב, ובנו שלמה הי"ד נהרג במלחמת לבנון:
הרב גוסטמן היה הראשון שבא לבקרני לאחר שחזרנו מהר הרצל... הוא הפר את המנהג שלא לפתוח בשיחה עם האבלים, ופתח מיד את השיחה... דיבר על מאיר שלו ואמר כי הנאצים שמו את הילדים על המשאית בשכיבה ובתוכם את מאיר שלי. אישה אחת שגם את בנה לקחו למשאית, זעקה לעבר הגרמנים: "קחו גם אותי". ענו לה: "לא עכשיו, תורך יגיע". ואז הוסיף: "מאיר שלי ושלמה שלך נפגשים עכשיו למעלה בעולם האמת ומשוחחים. אבל מאיר שונה משלמה בשלושה דברים: א. שלמה בחר את דרכו בצה"ל ולמאיר לא היתה בחירה. ב. שלמה היה יכול להגן על עצמו ומאיר לא. ג. איזה חיים היו לשלמה עד מותו ואיזה חיים היו למאיר עד שנהרג, ולכן הוא מקנא בו". דיבר באידיש כחצי שעה, בשקט... כשנפרדנו אמרתי לרב כי לא חשבתי שאוכל להתנחם, אבל ניחמתני רבי ניחמתני.
והרב ראובן אוריה סיפר:
בימי מלחמת לבנון הראשונה (תשמ"ב) למדתי בישיבת "נצח ישראל" של הרב הגאון ישראל זאב גוסטמן זצ"ל, בעל ה"קונטרסי שיעורים". הייתי היחיד מכל תלמידיו בעת ההיא ששירת בצבא. תכף לתחילת המלחמה ביקשתי את רשותו להתגייס ולהצטרף לגדוד המילואים שלי. הרב הקשיב בעניין רב לסיבות היחלצותי. נטל את ידי וליטפה תוך שהוא מרגיעני: "לכשתיקרא תצא, אך בינתיים המתן ולמד". "בוא עמי", אמר, ויצאנו לטייל יחדיו בשעת לילה ברחובות שכונת רחביה כשידי חבוקה תחת זרועו.לכל אורך הטיול הוא עסק עמי בסוגיית המלחמה להיבטיה השונים. הציג את "תוכניותיו הצבאיות" ושאל לדעתי. הביע את כאבו על הפגיעות ועל הנופלים. יעץ בפניי מה יחזק את יישובי העימות ואת מצב רוחו של העם, וביקשני שאעביר זאת הלאה. כך סובבני בדברים של מבין, אכפתי, דואג ומעורב. כאילו לא היה לו לניצול שואה זה למי מלבדי לפרוק את רגשותיו ה"ציוניים־פטריוטיים".
למחרת היום, באמצע שיעורו הקבוע, תוך כדי מאמציי להתרכז וליטול חלק פעיל, שם הוא לבו לאווירה קלילה בקרב מקצת הלומדים. הישיש הענק הזה קם לפתע, דפק בידו על השולחן בחוזקה, קם ושאג כארי מסתער מסוגרו: "האחיכם יֵצאו למלחמה ואתם תשבו פה?!", וכך פרץ הוא בבכי וגעה, "בחורי ישראל מוסרים נפשם ואתם יושבים פה?!. ועוד מילים, ושוב "לא תעמוד על דם רעך". כך דקות ארוכות, ולתדהמת כולנו.
רק לאחר שנרגע מסערתו, הוסיף: "אם יש למי מכם איזשהו זכות ואישור לא להיות בשדה הקרב, זה רק אם אתם כעת בשדה הקרב, כמו חיילים, עם תנאי השטח ובלי פינוקים. מי שלא יכול לעמוד בכך, אסור לו להיות כאן אפילו רגע אחד, והרי הוא כאילו שופך דמים. רק מי שאכן לא רק מאמין אלא פועל כאילו בכל רגע הוא בלימודו נלחם על החיים, יכול להישאר. מי שלא, שיקום וילך". עד כאן דבריו מזיכרוני. אמנם להבנתי, וכפי שהורה לי, מי שקיים הכשר מצווה והכשיר עצמו בחובת גיוס להיות חייל קרבי בהידור עד מקום שידו מגעת, מחויב הוא בזמן החירום לצאת ולהעמיד עצמו למלחמת המצווה מפקחת הנפשות הגוברת על כל ערך חיובי אחר.

הרב שמואל בירנבוים כתב:
אני הייתי החייל היחיד שלמד בכולל שלו. הוא ראה בי שליח של הישיבה. פעם יצאתי לחודש מילואים, וקבלתי מביטוח לאומי תגמול הגדול בהרבה משכרי בישיבה. בקשתי ממנו שלא ישלם לי בחודש זה, כיון שלא הייתי בישיבה. הוא סרב בתוקף, וכתב בעצמו את הצ'ק עבורי: "אתה שליח הישיבה ולא נוותר על כבוד זה", אמר לי. בכל פעם שאברך אחר לישיבה, הוא הזכיר לו את החיילים שלא נמצאים כלל בביתם. וכשחייל נפל, חשת עד כמה הדבר נוגע לו. אני זוכר שעור שנתן, בדמעות, ביום שנהרגו שלשה חיילים. גם יום העצמאות היה יום מיוחד עבורו. כשהיה מצעד, הוא הלך לראותו. הרב הדרי שפגש אותו התפלא שראש הישיבה עוזב את ישיבתו לראות מצעד. תשובתו הייתה שמי שראה את עם ישראל מושמד לנגד עיניו, חייב ללכת ולראות את חיילי צה"ל צועדים ברחובות ירושלים. ביום העצמאות, שהיה יום רגיל בישיבה, הוא אמר לי: 'לך אכול בשמח לחמך' ושלא אוותר על חג זה.

דעת_האברך
הודעות: 418
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 9:44 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי דעת_האברך » ד' פברואר 21, 2018 2:08 am

יישר כח על המובאות הנפלאות מהגר"י גוסטמאן זצ"ל. מעין זו היתה גם הגישה הכללית של הרב מפונוביז' זצ"ל, וכך הרבה מגדולי הדור העבר שראו את השבר הגדול שעבר על עם ישראל בחורבן יהדות אירופה ולא הפסיקו להתרגש התרגשות אמיתית מכל עצמאות יהודית.

אחת הבעיות הגדולות והחמורות שלנו בחברה החרדית היא שבסתר ליבנו איננו מזהים תמיד את אלה שאינם "חרדים" כאחינו ממש, וההסתכלות שלנו עליהם היא כמו "אנחנו והם", ולכן אנו מרגישים שמה שהם עושים, מה שהם שומרים מה שהם מוסרים נפשם בלילות, בחורף ובבוץ, בשלג ובכפור, כאילו לא שייך אלינו. דווקא גדולי הדור היתה להם הזדהות רחבה יותר עם כלל ישראל [כמו שכתב הגרשש"ק בהקדמתו הנפלאה לשערי ישר שגדולת האדם נמדדת כמה אנשים מסביבו הוא מחשיב כחוג הפרטי שלו], גם מי שלא בשם חרדי יכונה, ולכן הרגישו הרבה יותר מרובינו צער ושותפות עם הנופלים והחללים והמשפחות השכולות וכו'.

כל זה לא בא בסתירה כלל וכלל לגודל הכרתינו במעלת לימוד התורה, ובכך שלומדי תורה לא צריכים נטירותא וכו' והם עצמם שומרים על העולם כולו ועל כלל ישראל בזכות לימוד התורה שבידם.
למה הדבר דומה, כשם שלא נאמר שאדם שטבע בנהר ובא לשם מישהו שאינו מכיר וסיכן עצמו כדי להצילו מטביעה יפטור את עצמו מהכרת הטוב ותודה למצילו באמירה שבעצם הקב"ה הציל אותו, או כמו שחולה יצהיר שאינו צריך להודות לרופא שטרח מעבר לכוחו והתמסר לרפאותו בטענה שלפי האמת הקב"ה שלח לו את הרפואה.

מן העניין להביא כאן המעשה [איני זוכר כרגע איפה ראיתי מקורו] במרן הגרש"ז אויערבך זצ"ל: אחד מתלמידי קול תורה ביקש שחרור מהישיבה, שאל אותו הגרש"ז לאן רוצה לנסוע, וענה לו שרוצה ליסוע לקברות צדיקים בצפון. החזיר לו הגרש"ז, לשם מה אתה צריך ליסוע כל כך רחוק לקברות צדיקים, הלוא יש לך מתחת לאף קברות צדיקים, חללי צה"ל הקבורים בהר הרצל, שמסרו נפשם למען הצלת כלל ישראל, והרי הם כהרוגי לוד שאין כל מלאך ובריה יכולים לעמוד במחיצתם!

לו היה כח בידי הייתי עובר בכל בית כנסת ובית כנסת ומכניס את התפילה לשלום חללי צה"ל בנוסח זה או אחר. גם אם לא כולנו רוצים וחושבים שראוי להתפלל על המדינה ואין מחשיבים אותה כראשית צמיחת גאולתינו, עדיין מחובתינו לכל הפחות להתפלל על אותם אלו שבגופם ממש עומדים בגבולות ומחרפים נפשם למען הכלל. [אציין כי בבית כנסת אחד שאני מכיר, אחד מחשובי הקהל אומר תפילה לעילוי נשמת חללי צה"ל בסוף "יזכור" בחגים, ולפחות בזה יש הכרה כלשהי בחובתינו לזכרם ולהודות להם].

קראקובער
הודעות: 2228
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי קראקובער » ד' פברואר 21, 2018 3:50 am

הרב גוסטמאן היה מרא דכולא תלמודא אבל מה נעשה שהוא לא היה "בעל השקפה" כמו הלבלרים בעיתון.

הרע במיעוטו
הודעות: 403
הצטרף: ש' דצמבר 10, 2016 10:22 pm
מיקום: ישראל

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי הרע במיעוטו » ד' פברואר 21, 2018 6:49 am

החזון איש או הרב מבריסק לא היו לבלרים. או שמא פיספסתי משהו?

ושוב לנושא האשכול: גם בדברי הרב גוטסמן זצ"ל ניכרת שוב מידת הכרת הטוב לכל יחיד בפני עצמו.
ההתנגדות לצה"ל כאידאה אינה שייכת כלל לכך שמישהו מסכן את חייו עבורך ואנחנו מחייכים בהתנשאות!!

מישהו כאן חושב שהרב מבריסק צחק ושמח כשיהודים חירפו נפשם? מה זה קשור לעצם ההתנגדות.

יכולני לספר עוד הנהגות כהנה וכהנה על הרב גוטסמן ועל שאר גדולי ישראל
אבל באשכול על מידת הכרת הטוב. שם יבואו דבריו של הרב גוטסמן, ולא באשכול על צה"ל.

קראקובער
הודעות: 2228
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי קראקובער » ד' פברואר 21, 2018 8:30 am

הרב מבריסק בוודאי לא נמנה עם בעלי ההשקפה הצרופה, עובדה שהתנגד בתוקף לקחת תקציבים לישיבות ול'חוב קדוש' ל'ועשית ככל אשר יורך' להצביע בבחירות וקל וחומר להיות בקואליציה בניגוד גמור למה שרוב מנין ובניו עושים היום, ואגב, יש הרבה הוראות בפאר הדור מהחזון איש איך להתנהג בצבא לגבי שבת פיקו"נ ועוד, כלום מישהו חושב שלדעתו אין צורך בצבא?! עיין בחזו"א איש בריש ב"ב שבעיר שכולם ת"ח כופין זע"ז לבנות חומה.

משולש
הודעות: 4496
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי משולש » ד' פברואר 21, 2018 9:49 am

קראקובער כתב:הרב מבריסק בוודאי לא נמנה עם בעלי ההשקפה הצרופה, עובדה שהתנגד בתוקף לקחת תקציבים לישיבות ול'חוב קדוש' ל'ועשית ככל אשר יורך' להצביע בבחירות וקל וחומר להיות בקואליציה בניגוד גמור למה שרוב מנין ובניו עושים היום, ואגב, יש הרבה הוראות בפאר הדור מהחזון איש איך להתנהג בצבא לגבי שבת פיקו"נ ועוד, כלום מישהו חושב שלדעתו אין צורך בצבא?! עיין בחזו"א איש בריש ב"ב שבעיר שכולם ת"ח כופין זע"ז לבנות חומה.


נציגי הציבור בכנסת היו מקבלים הוראות מהרב מבריסק תמידין כסדרן, ראה למשל במחיצתם.

לגבי החזו"א,
בגלל שיש הוראות איך להתנהג בצבא סימן שלדעתו צריך צבא?

ואולי אפשר לקבל הסבר מה הראיה מעיר שכולם ת"ח?

בעל קורא
הודעות: 232
הצטרף: א' אפריל 03, 2016 12:02 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי בעל קורא » ד' פברואר 21, 2018 10:18 am

קראקובער כתב:הרב מבריסק בוודאי לא נמנה עם בעלי ההשקפה הצרופה, עובדה שהתנגד בתוקף לקחת תקציבים לישיבות ול'חוב קדוש' ל'ועשית ככל אשר יורך' להצביע בבחירות וקל וחומר להיות בקואליציה בניגוד גמור למה שרוב מנין ובניו עושים היום, ואגב, יש הרבה הוראות בפאר הדור מהחזון איש איך להתנהג בצבא לגבי שבת פיקו"נ ועוד, כלום מישהו חושב שלדעתו אין צורך בצבא?! עיין בחזו"א איש בריש ב"ב שבעיר שכולם ת"ח כופין זע"ז לבנות חומה.

התנגד בתוקף?!
מנין לך זאת?!
באחת הבחירות הראשונות במדינה הגיעו לארץ ישראל הרב קוטלר ור' יואליש מסאטמר, זה כדי לעורר על ה"עבירה החמורה יותר מג' עבירות" וזה כדי לעורר על ה"חוב קדוש", והתבטא אז הרב מבריסק שהאמת היא שזה לא כזו מצווה כמו שעושים מזה באגודת ישראל ולא כזו עבירה כמו שעושים מזה בסאטמר.
וכך היתה התייחסותו באופן כללי לא רק לבחירות אלא גם לכל ענין התקציבים והקואליציה וכל השותפות עם הממשלה הציונית.
בניו למשל לא היו מצביעים בבחירות, אך חתנו הגאון ר' מיכל פיינשטיין כן היה מצביע.
ואחר פטירת החזון איש חבר הכנסת הרב שלמה לורנץ התייעץ עמו בכל צעד ושעל.
והרב שך שהיה מגדולי תלמידיו והתייעץ עמו רבות הורה להיכנס לקואליציה, ולא היה עושה כן נגד דעת מי שהחשיבו לרבו המובהק.

קראקובער
הודעות: 2228
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי קראקובער » ד' פברואר 21, 2018 10:41 am

התנגד שזה חוב קדוש בדיוק כמו שהסברת, מה לא ברור?

התנגד גם בתוקף שאנשים משלנו יכנסו לרבנות, את זה אתה גם מכחיש?

לגבי תקציבים לחדרים ולישיבות התנגד בתוקף וחבל להכחיש הידוע ומזה שהרב שך חשב אחרת הוכחה שלא הרגיש מחויב לו.

זה שלורנץ התייעץ עמו אין הוכחה לכלום (אגב, גינחובסקי מהמזרחי התייעץ עם החזון איש גם כן.)

בשורה התחתונה שום אדם רציני לא חושב שהציבור מתנהל לפי הכללים של הרב מבריסק ביחס למדינה, חבל להתווכח על זה.

--------------------------------------------------------
משולש- החזון איש דן אם בזמנינו (לא זוכר איפה ראיתי) מותר לטלטל במחנה צבאי בלי עירוב חצירות, מקווה שעכשיו הבנת.

לגבי הראיה מב"ב זה פשוט, שאסור לסמוך על נס וגם לולי החילונים היה צריך בצבא, חבל שצריך להסביר דברים כאלו פשוטים, ודי בזה.

דרומי
הודעות: 3393
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי דרומי » ד' פברואר 21, 2018 10:55 am

אגב, גם בניו יורק, שכידוע ב"ה כולם שם ת"ח ואין שם גזירות על הדת כמו בארץ, הקימו יהודים חרדים ארגונים לשמירה והגנה על השכונות היהודיות.

פרנקל תאומים
הודעות: 1558
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ד' פברואר 21, 2018 2:38 pm

סטפנסקי כתב:א כן כך סיפרו לי בשטיבל
ב הצרות הם בגללנו. .. זה פשיטא אבל הם לא מצילים אותנו כיוון שכתוב בתורה ושב מאחריך מה לעשות


א) אז קח בעירבון מוגבל (מאד) את מה שמספרים לך שם. בכלל יש איזה שהוא הרגל נפסד במחוזותינו להרבות בסיפורי מעשיות שרחוקים מן המציאות ולהעביר אותם מאחד לשני (כשכאו"א מוסיף עוד נופך מדיליה) כתורה למשה מסיני.

ב) "ושב מאחריך" זו היא אזהרה של התורה שפגיעה בקדושת המחנה עלולה לגרום להפסד במלחמה.
ואכן, אפשר לתלות הרבה מההפסדים של החיילים כלפי האויבים בחוסר הצניעות שיש בצבא. אבל מה לעשות שבס"ד תודה לה' עדיין יש לחיילים גם הרבה מאד נצחונות והצלחות, את המציאות לא ניתן וגם לא צריך להכחיש.
אם חייל בא והרג מחבל שאיים על פלוני עם סכין, אז נכון יהיה לומר שזכות התורה ומצוותיה עמדה להצלחתו (ובכלל זה גם זכות מסירות הנפש שלו להצלת הזולת), אבל ברור שמבחינת ההשתדלות המעשית החייל הוא זה שעשה את פעולת ההצלה, ואם אותו פלוני לא יכיר לו טובה על כך, יש לו בעיה מוסרית-דתית קשה מאד.
ותאמין לי שאם מחבלים יסתערו על ביתך (ח"ו), אתה תזעיק את כוחות הביטחון צבא ומשטרה כל עוד נפשך בך, ולא תאמר לעצמך: "אה, אין מה לקרוא להם, הם לא יכולים לעזור לנו במאומה, שהרי יש אצלם 'ושב מאחריך'..." וכמו שכבר העיר הרב קראקובער: אין טעם לרמות את עצמנו.



אמת, שככל שמגמת הקמת גדודי לחימה משולבים עם חיילות תלך ותתגבר, הסכנה של "ושב מאחריך" תלך ותתעצם בהתאמה. זה בהחלט צריך להדאיג את כולנו, כי המציאות היא שאילולא ההגנה המעשית של החיילים, אנחנו נזדקק לניסים גלויים כימי צאתנו מארץ מצרים בשביל שנוכל לשרוד כאן. יש לך איזה רעיון מעשי מה אפשר לעשות בעניין?

פרנקל תאומים
הודעות: 1558
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: הכרת הטוב לחיילי צה"ל

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ד' פברואר 21, 2018 2:55 pm

דעת_האברך כתב:מן העניין להביא כאן המעשה [איני זוכר כרגע איפה ראיתי מקורו] במרן הגרש"ז אויערבך זצ"ל: אחד מתלמידי קול תורה ביקש שחרור מהישיבה, שאל אותו הגרש"ז לאן רוצה לנסוע, וענה לו שרוצה ליסוע לקברות צדיקים בצפון. החזיר לו הגרש"ז, לשם מה אתה צריך ליסוע כל כך רחוק לקברות צדיקים, הלוא יש לך מתחת לאף קברות צדיקים, חללי צה"ל הקבורים בהר הרצל, שמסרו נפשם למען הצלת כלל ישראל, והרי הם כהרוגי לוד שאין כל מלאך ובריה יכולים לעמוד במחיצתם!

שמעתי הקלטה של הג"ר עזריאל אויערבאך שליט"א בה מחד גיסא הוא מביע דעתו שמעשה זה לא באמת התרחש (כי הסיפור נשמע לו מוזר), אבל מאידך גיסא הוא אומר מפורשות לעצם העניין שאין ספק שהחיילים בהר הרצל הם אכן קדושים וכהרוגי לוד, ולתמיהתו של השואל (שכנראה כמעט התעלף למשמע החידושים הגדולים האלו) הוא מגיב: "מה הפשט? הלא הם שומרים עליך, הם מגינים עליך".
לו היה כח בידי הייתי עובר בכל בית כנסת ובית כנסת ומכניס את התפילה לשלום חללי צה"ל בנוסח זה או אחר. גם אם לא כולנו רוצים וחושבים שראוי להתפלל על המדינה ואין מחשיבים אותה כראשית צמיחת גאולתינו, עדיין מחובתינו לכל הפחות להתפלל על אותם אלו שבגופם ממש עומדים בגבולות ומחרפים נפשם למען הכלל. [אציין כי בבית כנסת אחד שאני מכיר, אחד מחשובי הקהל אומר תפילה לעילוי נשמת חללי צה"ל בסוף "יזכור" בחגים, ולפחות בזה יש הכרה כלשהי בחובתינו לזכרם ולהודות להם].

בנקודה זו אינני מסכים איתך ידידי הוותיק (משכבר הימים..), מפני שכל העניין הזה להכניס לתוך סידור התפילה שלנו את ענייני המדינה, זו היא מגמתם של אלו שמעוניינים לכפות עלינו את ההזדהות עם מדינה חילונית (ועם צבאה החילוני שהוא אכן בעייתי מאד). כל הטקס הזה של "תפילה לשלום" "מי שברך לשלום" עם כל הטאררם הנלווה (כל הקהל נעמד על רגליו, שקט משתרר והחזן מאריך בסלסוליו) צועק את המגמה הזאת.
אנו אומרים מי שברך לכל קהילות הקודש הם ובניהם וכל אשר להם ולכל מי שעוסקים בצרכי ציבור, והחיילים נכללים בזה.
בזמנים של מלחמה/מבצעים צבאיים גדולים, אכן צריך לומר פרקי תהילים ברבים, וכמדומני שאכן ברוב המקומות עושים כן.


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים