הפצת המעיינות כתב:עשה לך רב
דרומי כתב:ידידי היקר, לבי אומר לי שהגעת למקום הלא נכון...
דרומי כתב:ההסבר פשוט. נראה שאתה מבין שיש צד איסור ואתה מחפש היתר, כי אם היה פשוט לך להיתר לא היית שואל מלכתחילה. ובכן, רוב רובם של חברי הפורום לא יתמכו ב'היתרים' כאלה
דרומי כתב:לפי השם שבחרת לעצמך נראה שאתה מחפש כיצד להעביר את החיים 'בכיף'
דרומי כתב:לפי השם שבחרת לעצמך נראה שאתה מחפש כיצד להעביר את החיים 'בכיף', אך רוב חברי הפורום כאן מסתכלים על החיים קצת אחרת. זה מה יש
יְהוּדָה וְיִשְׂרָאֵל רַבִּים כַּחוֹל אֲשֶׁר-עַל-הַיָּם לָרֹב אֹכְלִים וְשֹׁתִים וּשְׂמֵחִים.
קו ירוק כתב:חול הים, נכון שהרב אוצה"ח בכשרונו ובידענותו היטב להסביר לך מהמקורות.
אך לפני כן, הרגש היהודי הוא מצפן אמיתי. ומי שמאבד אותו - אומלל.
כינוס שמהותו הוא אוירה קלילה (אפילו אם נניח שאיננה 'קלות ראש' בהגדרתה), מקרב את הלבבות.
האם צריך להסביר זאת ?
האם אתה סבור שללמד את הילדים שיש עולם גדול - יחסן אותם ? וכי לא אמרו חז"ל 'חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה' ?
דרומי כתב:וראה המשך הדברים בתנ"ך... וד"ל
קו ירוק כתב:אכן מוזיקה יכולה לעורר לעבודת השם, וזו תכליתה!
מאידך יש להניח שמקום כזה יביא לירידה רוחנית ולא לעלייה רוחנית.
ניתן לשמוע קלטות (או הופעות לא מעורבות, למי שבאמת מרגיש שהוא כמה לזה).
דרומי כתב:התכוונתי לדברי הרלב"ג מלכים-א יב, כח
ר' יונה כתב:בקונצרטים של חזנות, שגם בהם הישיבה מעורבת, וגם המנגנים הם בתערובת, משתתפים ציבור חרדי מכובד, אם כי מסגנון קצת יותר פתוח, וידוע לי על חזן מסוים ששאל את אחד הרבנים החשובים ( נראה לי הגר"צ רוזנבלט) והתיר לו להופיע שם, ומה"ט לא העיפו את אשתו מעבודתה בחיידר.
ואולי חזנות שונה, שזה יותר אקטיבי, והציבור פחות משתתף.
אוצר החכמה כתב:הגרמ"פ מבאר שבכל מקום כינוס יש איסור דאורייתא לדעתו לשבת בתערובת. אחת הדוגמאות לזה הוא הספד שממנו לומדים בגמרא סוכה שיש דין הפרדה. דוגמא נוספת היא העזרה עצמה בשמחת בית השואבה שלעניין זה הגמרא לומדת מהספד.
אוטובוס אינו מקום כינוס אין שייכות בין אדם לאדם ולא התאספו למטרה משותפת. אבל בהחלט אפשר לדון שערב כזה נקרא מקום כינוס כמו שמחת בית השואבה. זה שזה ערב של שמחה ולא הספד מסתמא מחמיר את העניין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 143 אורחים