מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בקשת מחילה ממי שגינו אותו בפורום בשם גנאי.

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: בקשת מחילה ממי שכינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' יולי 17, 2018 2:37 pm

אכן לא נכון.
דעותיהם הפרטיות של המנהלים לא מהוות סיבה לחסימת משתמשים. ודעות שונות או זרמים שונים כמו שאתה קורא לזה מבוקרות כאן באופן תדיר. וכל עוד זה נעשה באופן סביר אנשים לא נחסמים בעבור זה.
סביר בעיני הוא לכתוב באופן מכובד, ולא להפוך את הנושא לעיסוק מרכזי שאינו פוסק.


לא אמנע מלהוסיף שלדעתי האישית העיסוק בנושאים אלה לכל צד הוא מהדברים שריבויים קשה ומיעוטם לא יפה. אבל זו דעתי האישית ויש אחרים שחושבים שהנושאים אלו חשובים והפורום מתנהל לפי הכללים שהזכרתי.

כדכד
הודעות: 8401
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: בקשת מחילה ממי שכינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי כדכד » ג' יולי 17, 2018 5:42 pm

גם אני מצטרף לדברי הרב חבר פורום אוצר החכמה

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: בקשת מחילה ממי שכינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי איש גלילי » ד' יולי 18, 2018 1:56 pm

גם אני מצטרף.

זאב ערבות
הודעות: 8536
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: בקשת מחילה ממי שכינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' יולי 20, 2018 6:25 am

אליסף כתב:ר' זאב היקר אולי תספר לנו על ספרייתך המפורסמת?
על ספרים מיוחדים ברשותך
או שמא על גדולים שנהנו מאוספך?
וכהנה וכהנה?

אתה מבקש ממני לספר לך על הספריה ולעומת זאת יש כאלה שלא מעניין מה קורה בעולמם האישי של החברים אלא רק מעונינים בדברי הלכה השקפה וכדומה ולסיפורים יש פורומים אחרים.
אכן אני נוטה להסכים שאין לערב קודש וחול, אך אם כן מדוע יש בגמרא אגדתא וכל מיני סיפורים. מדוע חזל לא עשו לסיפורים ספר נפרד כפי נעשה בעין יעקב. וכן יש אלפי ספרי ביוגרפיות על גדולי ישראל עם סיפורים על גבי סיפורים עד שכבר יוצא מן האף כדברי אותו אחד. מדוע לבזבז זמן על קריאת ספרים כאלו, וכי מה איכפת לי מה עשה אותו גדול במשך היום ואיזו עזרה הוא נתן לנדכאים וכו'. (ואני תמה מי טורח לאסוף את כל העובדות האלו שממלאות לפעמים למעלה מאלף עמודים).
בקיצור נשמע שאנשי הפורום רוצים פורום יבש עם הודעות לקוניות קצרות ולענין בלי שום סטיה, כך זה נראה לפחות.
אז מה אתה אומר ומה לפי דעתך דעת שאר חברי הפורום? אני קרוע בין שתי מחנות ולא יודע מה להחליט. אולי בעל ניק אוצר החכמה יכול לייעץ עצה? אולי יש לעשות הצבעה חשאית באם מותר או אסור לספר סיפורים (כפי שאתה מבקש) או לחדול מכך מיידית וכל המספר סיפור יוזמן למשמעת.
אז כעת נפל לי האסימון מדוע משתמשים בניקים, והסיבה פשוטה כי כך ניתן לנהל פורום בלי "נשמה". מה משמעות הדברים, אדם בשונה מבהמה הוא מורכב, כבר שאלתי מדוע ראשי הישיבות לא אומרים את השיעור מבעד למחיצה שלא יראו את התלמדים ועדיף שלא יהיה שום קשר עמם וכך לא יהיו משוחדים לנטות לבחורים היותר מוכשרים וכך כל התלמידים יקבלו יחס שווה, כלומר שום יחס. זכור לי סיפור עם רב אלחנן ווסרמן שלא רצה לקבל בחור לישיבה, אז האמא ענתה מדוע וענה לה מה שענה, אז אמרה לו אבל הוא הבן היחיד שלי, וענה לה: כל התלמידים שלי בנים יחידים ואין לי כח לטפל ביותר כי אם אוסיף עוד בחורים יגרע מתשומת הלב שאני נותן לקיימים.
הנה יושבת לה קבוצת ת"ח ענקית עם אלפי משתתפים רובם עלומי שם ומפחדים שמא יתגלה איזה קמצוץ מידע עליהם ומתחבאים מאחורי ניקהם כשפנים בחוריהם ולכן הודעותיהם קצרות ולגופו של ענין שמא יתגלה איזה קמצוץ מידע עליהם, למרות שאם היינו יודעים קצת עליהם ע"י שחושפים קצת מאישיותם ומתולדות חייהם היה הפורום נהיה הרבה יותר מענין ותוסס. תתאר לך איך תראה ישיבה שכולם שם לובשים מסיכות וכל אחד פונה לשני בניק. מן הסתם יהיה משעשע ביותר. מזכיר סיפורים על איך ישבו חברותות בינהם זמן ארוך ואפילו לא ידעו את שמו של אחד את השני. משמע אף פעם לא שיתפו אחד את השני בשמחות שלהם שכן אם יזמינו יתגלה מי הם
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ג' אוקטובר 16, 2018 7:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

חבר פורום אוצר החכמה
הודעות: 1240
הצטרף: א' ינואר 15, 2017 9:05 pm

Re: בקשת מחילה ממי שגינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי חבר פורום אוצר החכמה » ו' יולי 20, 2018 6:44 am

עיקר בקשת אליסף לא נוגע להשאלה אם לספר סיפורים בעלמא
הוא ביקש שתספר על ספרים מיוחדים וקשר בין גדול בתורה לאוצר ספרים, וזה בדיוק מה שמעניין את חברי הפורום

עמקן
הודעות: 1714
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: בקשת מחילה ממי שכינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי עמקן » ו' יולי 20, 2018 8:46 am

זאב ערבות כתב:
אליסף כתב:ר' זאב היקר אולי תספר לנו על ספרייתך המפורסמת?
על ספרים מיוחדים ברשותך
או שמא על גדולים שנהנו מאוספך?
וכהנה וכהנה?

אזהרה לפני שקוראים את תשובתי לאליסף, אם הסיפורים שלי משעממים אתכם, אל תטרחו לקרוא את הדברים הבאים ולבזבז את זמנכם היקר.
אליסף היקר. בקשתך מקובלת עלי, אך דא עקא קבלתי היום מכתב אישי ממישהו הטוען שההודעות שלי עוסקות כל הזמן בי (ובאשתי) ובסיפורים שלי עד שהדבר כבר מביא לידי בחילה... ולא זו מטרת הפורום ומוטב שאחדל כי הגיעו כבר מים עד נפש (חלק מהלשונות הם שלי).
כעת ראיתי את הודעתך ואני נבוך, אתה מבקש ממני לספר לך על הספריה ויש כאלה שלא מעניין מה קורה בעולמם האישי של החברים אלא רק מעונינים בדברי הלכה השקפה וכדומה ולסיפורים יש פורומים אחרים.
אכן אני נוטה להסכים לדעתו שאין לערב קודש וחול, אך כאן עלתה שאלה: מדוע יש בגמרא אגדתא וכל מיני סיפורים. מדוע חזל לא עשו לסיפורים ספר נפרד כפי נעשה בעין יעקב. וכן יש אלפי ספרי ביוגרפיות על גדולי ישראל עם סיפורים על גבי סיפורים עד שכבר יוצא מן האף כדברי אותו אחד. מדוע לבזבז זמן על קריאת ספרים כאלו, וכי מה איכפת לי מה עשה אותו גדול במשך היום ואיזו עזרה הוא נתן לנדכאים וכו'. (ואני תמה מי טורח לאסוף את כל העובדות האלו שממלאות לפעמים למעלה מאלף עמודים).
בקיצור נשמע שאנשי הפורום רוצים פורום יבש עם הודעות לקוניות קצרות ולענין בלי שום סטיה, כך זה נראה לפחות.
אז מה אתה אומר ומה לפי דעתך דעת שאר חברי הפורום? אני קרוע בין שתי מחנות ולא יודע מה להחליט. אולי בעל ניק אוצר החכמה יכול לייעץ עצה? אולי יש לעשות הצבעה חשאית באם מותר או אסור לספר סיפורים (כפי שאתה מבקש) או לחדול מכך מיידית וכל המספר סיפור יוזמן למשמעת.
אז כעת נפל לי האסימון מדוע משתמשים בניקים, והסיבה פשוטה כי כך ניתן לנהל פורום בלי "נשמה". מה משמעות הדברים, אדם בשונה מבהמה הוא מורכב, כבר שאלתי מדוע ראשי הישיבות לא אומרים את השיעור מבעד למחיצה שלא יראו את התלמדים ועדיף שלא יהיה שום קשר עמם וכך לא יהיו משוחדים לנטות לבחורים היותר מוכשרים וכך כל התלמידים יקבלו יחס שווה, כלומר שום יחס. זכור לי סיפור עם רב אלחנן ווסרמן שלא רצה לקבל בחור לישיבה, אז האמא ענתה מדוע וענה לה מה שענה, אז אמרה לו אבל הוא הבן היחיד שלי, וענה לה: כל התלמידים שלי בנים יחידים ואין לי כח לטפל ביותר כי אם אוסיף עוד בחורים יגרע מתשומת הלב שאני נותן לקיימים.
הנה יושבת לה קבוצת ת"ח ענקית עם אלפי משתתפים רובם עלומי שם ומפחדים שמא יתגלה איזה קמצוץ מידע עליהם ומתחבאים מאחורי ניקהם כשפנים בחוריהם ולכן הודעותיהם קצרות ולגופו של ענין שמא יתגלה איזה קמצוץ מידע עליהם, למרות שאם היינו יודעים קצת עליהם ע"י שחושפים קצת מאישיותם ומתולדות חייהם היה הפורום נהיה הרבה יותר מענין ותוסס. תתאר לך איך תראה ישיבה שכולם שם לובשים מסיכות וכל אחד פונה לשני בניק. מן הסתם יהיה משעשע ביותר. מזכיר סיפורים על איך ישבו חברותות בינהם זמן ארוך ואפילו לא ידעו את שמו של אחד את השני. משמע אף פעם לא שיתפו אחד את השני בשמחות שלהם שכן אם יזמינו יתגלה מי הם (הנה התפרסמה בזמן האחרון הודעה לחד ברנש מזל טוב לאירוסי בתו? מנין יודעים מי זה חד ברנש בכדי שיוכלו לאחל לו? אז יש הרבה שכבר נתגלתה להם זהותו, אך מה יעשו זאבי הערבות שלא יודעים? האם אתה סבור שחברי הפורום יאחלו מזל טוב לאדם עלום שם שאין להם שום שייכות עמו ולא יודעים את שמו?
אז בקיצור אליסף, מה דעתך? כן סיפורים או לא סיפורים? ואף שאר חברי הפורום מוזמנים לחוות את דעתם ואכבד את החלטת הרוב. ויחזור הפורום לימים השלווים והפסטורליים שיושב כל אחד תחת ניקו ותחת תאנתו.

אם אתה טוב עין ונותן לציבור להיעזר בספרייה שלך, בהחלט יש מקום לתאר אתו בפורום. לא באספקלריא, אלא במטפחת ספרים.
לא ברור שאפשר לומר כן על חלק מתגותך כאן. בפרט ההשואה בין דברי אגדה בחז"ל להעובדא שאשתך רופאת ילדים וכדומה.

זאב ערבות
הודעות: 8536
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: בקשת מחילה ממי שגינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי זאב ערבות » א' יולי 22, 2018 6:02 pm

מישהוא טען שאין כאן בפורום מקום לסיפורים ומקומם במקום אחר, אז כמו שיש מדרשי אגדה, צ"ע מדוע חז"ל לא הפרידו את האגדתא מהגמרא כמו שעשה בעל העין יעקב, כך שמי שמעוניין בלמדנות, יעיין בגמרא, ומי שמעוניין באגדתא וסיפורים יעיין בעין יעקב. זה גם היה חוסך כאב ראש להרבה ראשי ישיבות מה לעשות כשמגיעים בגמרא לקטעים בהם יש נושאים עדינים וד"ל.

מכון חכמי ספרד
הודעות: 980
הצטרף: ו' מרץ 03, 2017 10:26 am

Re: בקשת מחילה ממי שגינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי מכון חכמי ספרד » ד' אוגוסט 15, 2018 10:57 pm

זאב ערבות כתב:מישהוא טען שאין כאן בפורום מקום לסיפורים ומקומם במקום אחר, אז כמו שיש מדרשי אגדה, צ"ע מדוע חז"ל לא הפרידו את האגדתא מהגמרא כמו שעשה בעל העין יעקב, כך שמי שמעוניין בלמדנות, יעיין בגמרא, ומי שמעוניין באגדתא וסיפורים יעיין בעין יעקב. זה גם היה חוסך כאב ראש להרבה ראשי ישיבות מה לעשות כשמגיעים בגמרא לקטעים בהם יש נושאים עדינים וד"ל.


אתם מבינים לבד שיש הבדל ענק בין האגדתות הקדושות בתלמוד, שנדרשו בהם תילים של רמזים וסודות, לבין מעשיות והגיגים שלנו.

כן?

זאב ערבות
הודעות: 8536
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: בקשת מחילה ממי שגינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' אוגוסט 16, 2018 12:14 am

מכון חכמי ספרד כתב:
זאב ערבות כתב:מישהוא טען שאין כאן בפורום מקום לסיפורים ומקומם במקום אחר, אז כמו שיש מדרשי אגדה, צ"ע מדוע חז"ל לא הפרידו את האגדתא מהגמרא כמו שעשה בעל העין יעקב, כך שמי שמעוניין בלמדנות, יעיין בגמרא, ומי שמעוניין באגדתא וסיפורים יעיין בעין יעקב. זה גם היה חוסך כאב ראש להרבה ראשי ישיבות מה לעשות כשמגיעים בגמרא לקטעים בהם יש נושאים עדינים וד"ל.


אתם מבינים לבד שיש הבדל ענק בין האגדתות הקדושות בתלמוד, שנדרשו בהם תילים של רמזים וסודות, לבין מעשיות והגיגים שלנו.

כן?

בוודאי, השאלה רק מדוע לא הפרידו בינהם.

מכון חכמי ספרד
הודעות: 980
הצטרף: ו' מרץ 03, 2017 10:26 am

Re: בקשת מחילה ממי שגינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי מכון חכמי ספרד » ה' אוגוסט 16, 2018 8:02 am

אם נבין את העומק שבהם, נוכל לדון למה הוקבעו דווקא כאן ולא שם.
ובלי קשר, מעשיותיך יפים, גם בלי הישענות על עין יעקב. תהיה חזק בעצמך!

זאב ערבות
הודעות: 8536
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: בקשת מחילה ממי שגינו אותו בפורום בשם גנאי.

הודעהעל ידי זאב ערבות » א' מאי 10, 2020 4:26 pm

ראו כאן viewtopic.php?f=51&t=49953 ההנהגה הראויה בעת שרואים יהודי מבזה חבירו שלא כדין


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 60 אורחים