עמוד 3 מתוך 8

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 1:49 am
על ידי זאב ערבות
מעיין כתב:שזה היסוד להבנת דברי התורה וכמו שהאריך בזה בעל חובת הלבבות
וגם אני הקטן למדתי תלי"ת ובקי אני בספרי המדקדקים הראשונים, דברי רש"י בתנ"ך וש"ס - דברי הרשב"ם על התורה - הרמב"ן על התורה - מחברת מנחם לר' מנחם בן סרוק, ותשובת דונש לתלמידי דונש בן לברט והכרעת ר"ת לרבינו הגדול ר' יעקב מרומרוג הלא הוא ר"ת בעל התוספות - ספר השרשים לאבן גנאח - ושרשים והמכלול לרד"ק ר' דוד קמחי ופירושו לתנ"ך וכתבי אביו- צחות ומאזנים להאבן עזרא, ספרי הרס"ג לר' סעדי' גאון וכדומה
ומהאחרונים ספרי ר' שלמה פאפאנהיים יריעות שלמה - - התשבי ומתורגמן לר"א בחור - מוסף הערוך לר' ישעי' פיק והמעריך לר"מ דילאזנו - ספרי המלבי"ם ובפרט פתיחתו לספר ויקרא ומזמנינו אלו לפני מלחמת העולם פירוש רש"ר הירש - ובזמנינו אלו פירוש הנפלא באידיש 'תורה ברורה' שלא הניח פינה וזוית בחכמת הדקדוק במקרא ובפירוש רש"י
אבל מתוך כתבי בפורום אני רואה שכל אלו ששולטים ונתחנכו על ברכי עברית החדשה חסר להם ידיעה בסיסית בספרים אלו
ובן יהודה שהחיה הלשון שיהי' שפה מדוברת בפי העם והנשים והטף גרם בלבול בהבנת הנקרא בהרבה דברים ואדרבה רצוני שנחזור ללימוד דקדוק בספרי קדמונינו גדולי התורה

אז איך אתה אומר: חנוכה או חניכה? ומה אומרים כל המדקדקים הראשונים שלמדת? (שוב ברצוני ללמוד, איני בא לעשות ליצנות).

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 1:58 am
על ידי מעיין
סגי נהור כתב:
מעיין כתב:ראיתי פעם שנתחנך על לשון העברית שהקשה למה נקראת המנורה של 'חנוכה' 'חנוכיה' ולא 'מנורה' כשל ה'מקדש'

חנוכיה אינה מלה חדשה, אלא כך קראו הרבה מקהילות הספרדים למנורה של חנוכה (ונכתב: חנוקיא"ה).

ידעתי גם ידעתי וכבר נתבאר זה כאן בפורום
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=24&t=2973&p=22279#p22279
אבל מי שיודע שמקורו משם לא יקשה קושיא פתאית זו, וברצוני רק להראות שלימוד העברית אינו מסייע ללימוד התורה ולהבנתה

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 2:01 am
על ידי מעיין
זאב ערבות כתב:אז איך אתה אומר: חנוכה או חניכה? ומה אומרים כל המדקדקים הראשונים שלמדת? (שוב ברצוני ללמוד, איני בא לעשות ליצנות).

כנראה שלא הבנת את הענין בעברית קוראים כהיום המנורה של חנוכה בלשון 'חנוכיה' - ואולי שלומי אמוני ישראל קוראים לה בשם הישן 'מנורה'

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 2:06 am
על ידי זאב ערבות
מעיין כתב:
זאב ערבות כתב:אז איך אתה אומר: חנוכה או חניכה? ומה אומרים כל המדקדקים הראשונים שלמדת? (שוב ברצוני ללמוד, איני בא לעשות ליצנות).

כנראה שלא הבנת את הענין בעברית קוראים כהיום המנורה של חנוכה בלשון 'חנוכיה' - ואולי שלומי אמוני ישראל קוראים לה בשם הישן 'מנורה'

הבנתי גם הבנתי, אני מתכוון לחג החנוכה ולא לחנוכיה.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 2:21 am
על ידי מעיין
איני מבין כוונתך ואם כוונתך על שאנו אין מבחינין בין חיריק לקובוץ זה נושא נדוש וכמדומה שאין חוג כהיום שמדברים כמו שדיבר משה רבינו וזה מכובד הגליות וצורת הדיבור של הגוים בהגלות שמושפעים מהם וגם מטבע המדינות וכבר בני אפרים לא יכלו להגות שי"ן ימיני... ויש שקראו לאלפין עיינין
וכבר יש על זה ספר נפלא מאוד בקוראי שמו פליאות חכמה להרב יהושע פאלק זאב וולפסון עיין שם שדיבר עם יהודים מכל רחבי הקשת וחלקי העולם והעלה עלי גליון חילוקי ההברות השונות
ואה"נ שללמוד דקדוק כדי לדבר בהגי' הנכונה כמעט שאי אפשר כהיום
ואם אין מבחינין בין אלף לעיין בטלה קפידת יהו"א דהרי מהגין עין כאלף ומה בין רע לאירא
אבל עיקר צורך לימוד הדקדוק בימינו אלה היא להבין בתורת ה'

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 4:16 am
על ידי זאב ערבות
מעיין כתב:איני מבין כוונתך ואם כוונתך על שאנו אין מבחינין בין חיריק לקובוץ זה נושא נדוש וכמדומה שאין חוג כהיום שמדברים כמו שדיבר משה רבינו וזה מכובד הגליות וצורת הדיבור של הגוים בהגלות שמושפעים מהם וגם מטבע המדינות וכבר בני אפרים לא יכלו להגות שי"ן ימיני... ויש שקראו לאלפין עיינין
וכבר יש על זה ספר נפלא שדיבר עם יהודים מכל רחבי הקשת וחלקי העולם
ואה"נ שללמוד דקדוק כדי לדבר בהגי' הנכונה כמעט שאי אפשר כהיום
ואם אין מבחינין בין אלף לעיין בטלה קפידת יהו"א דהרי מהגין עין כאלף ומה בין רע לאירא
אבל עיקר צורך לימוד הדקדוק בימינו אלה היא להבין בתורת ה'

האם אתה מצדיק את הדיבור העילג בכך שזה מכובד הגלויות וצורת הדיבור של הגויים בגלות שמושפעים מהם? אז אולי נתחיל להצדיק ענינים אחרים...
ומדוע אי אפשר ללמוד דקדוק כדי לדבר בהגיה נכונה? מה כ"כ קשה או שמא המוסדות אינם מעוניינים ללמד כמו שאינם מעוניינים ללמד אנגלית וחשבון.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 4:45 am
על ידי מעיין
כנראה שלא הבנת כראוי
יש הרבה צורות הדיבור בשכבות כלל ישראל למקומותיהם
הפולנים הליטאים התימנים וכו' וכו'
יש מאמר ארוך בנושא זאת כמדומה בעץ חיים בענין הברת הקמץ
ולא שייך לומר שכל כלל ישראל ידבר באותו צורת דיבור הנכונה
ולזה כוונתי
צורת דיבור העברית אינו הנכון כלל אימצו קצת מהיגוי הספרדית ולא כולו
מן הסתם התימנים הם היותר קרובים לצורת הדיבור הנכונה
וכוונתי שכללי הדקדוק כגון רפה בג"ד כפ"ת אחר יהו"א אינו חק בדיבור לשון קודש [כי כן הוא גם בשאר לשונות הקרובות ארמי וכדומה וזאת מטבע הדיבור שאחר אותיות רפיות כגון א ה ו י נחות מרפין הבגד כפת]
ואם הי' חק בעלמא אז נאמר דאף שאין אנו בקיאין יפה בהברות האותיות מ"מ את מה שנוכל לקיים נקיים - אבל באמת כל כללי הדקדוק הם קשורים ואחוזים זה בזה האותיות עם הדגש ורפה הטעמים ומקומות הטעמים המחברים והמפסיקים הנעים והנחים כידוע ליודעים בדקדוק, וא"כ אף שנלמוד חכמת הדקדוק לכלליה ופרטיה מ"מ יקשה לדבר ולהתפלל ולקרות את שמע על פי חוקי הדקדוק אם לא שנוכל להחזיר עטרה ליושנה את כל הברת האותיות אל"ף ועי"ן כף וקו"ף שין סמך ותיו תיו וטית חית וכף גימל דגש ורפה דלת דגש ורפה - וכמו כן הגיית הנקודות שכמעט בכל נקודה ונקודה יש הברות שונות ומשונות וגם שו"א נע האיך להגותו תלוי במחלוקת המדקדקים וגם הגיית חית ועין והא גנובה מחלוקת המדקדקים עד שקשה מאוד לומר שאנו קורין שמע וקורין בתורה ומגילה כהלכתו לכתחילה, ומ"מ יוצאין בדיעבד כמי שקורא לאלפין עייני"ן

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 6:21 am
על ידי זאב ערבות
מעיין כתב:כנראה שלא הבנת כראוי
יש הרבה צורות הדיבור בשכבות כלל ישראל למקומותיהם
הפולנים הליטאים התימנים וכו' וכו'
יש מאמר ארוך בנושא זאת כמדומה בעץ חיים בענין הברת הקמץ
ולא שייך לומר שכל כלל ישראל ידבר באותו צורת דיבור הנכונה
ולזה כוונתי
צורת דיבור העברית אינו הנכון כלל אימצו קצת מהיגוי הספרדית ולא כולו
מן הסתם התימנים הם היותר קרובים לצורת הדיבור הנכונה
וכוונתי שכללי הדקדוק כגון רפה בג"ד כפ"ת אחר יהו"א אינו חק בדיבור לשון קודש [כי כן הוא גם בשאר לשונות הקרובות ארמי וכדומה וזאת מטבע הדיבור שאחר אותיות רפיות כגון א ה ו י נחות מרפין הבגד כפת]
ואם הי' חק בעלמא אז נאמר דאף שאין אנו בקיאין יפה בהברות האותיות מ"מ את מה שנוכל לקיים נקיים - אבל באמת כל כללי הדקדוק הם קשורים ואחוזים זה בזה האותיות עם הדגש ורפה הטעמים ומקומות הטעמים המחברים והמפסיקים הנעים והנחים כידוע ליודעים בדקדוק, וא"כ אף שנלמוד חכמת הדקדוק לכלליה ופרטיה מ"מ יקשה לדבר ולהתפלל ולקרות את שמע על פי חוקי הדקדוק אם לא שנוכל להחזיר עטרה ליושנה את כל הברת האותיות אל"ף ועי"ן כף וקו"ף שין סמך ותיו תיו וטית חית וכף גימל דגש ורפה דלת דגש ורפה - וכמו כן הגיית הנקודות שכמעט בכל נקודה ונקודה יש הברות שונות ומשונות וגם שו"א נע האיך להגותו תלוי במחלוקת המדקדקים וגם הגיית חית ועין והא גנובה מחלוקת המדקדקים עד שקשה מאוד לומר שאנו קורין שמע וקורין בתורה ומגילה כהלכתו לכתחילה, ומ"מ יוצאין בדיעבד כמי שקורא לאלפין עייני"ן

הבנתי ועוד איך כראוי. מה שאתה כותב בקיצור מתוך המלל הזה הוא שכיוון שיש כ"כ הרבה מנהגים וצורות דיבור ועיוותים ודברים שלא מקפידים ולא מדקדקים וכו' וכו' אז אין מי שמדבר היום בצורה נכונה במאה אחוז ונהרא נהרא ופשטיה
אז אענה לך בקצרה. אתה כבר מודה שהכי מדויקים הם התימנים, יפה, רב יעקב קמנצקי הלך לתימנים שילמדו אותו קריאה נכונה! אך לענות על דבריך במשל, נניח אתה בא לבית הכנסת ורואה שכל המתפללים מזלזלים בתפילה ושותים קפה באמצע ומדברים בפלאפון וכו' והשליח ציבור לא מקפיד בהגיית והטעמת המילים ואי אפשר להבין מלה אחת שהוא אומר.... האם תאמר כפי שאתה כותב לעיל אז גם אני אזלזל בתפילה הלא בין כה וכה למי זה משנה? או נאמר דבר יותר חמור, נניח אתה רואה אנשים מזלזלים בשמירת השבת... גם אתה תבוא לזלזל.
אתה תטען שלא אמרת שיש לזלזל בדקדוק אלא רק שיש הרבה שיטות, אבל אין שום שיטה שאומרת ששורוק זה חיריק! והתירוצים שנותנים על כך הם סתם תירוצים בשביל לסבר את האוזן.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 6:31 am
על ידי מעיין
אין שום שיטה שתיו דגושה ורפויה שוין וכל הספרדים מדברים כן
ר' יעקב ספיר כותב בספרו שבדברו עם התימנים אמרו לו שבמלה אחת הי' לו כארבעה שגיאות
בסך הכל רציתי לומר שעיקר הדגוש כהיום היא צריך להיות על הבנת הלימוד והמילות ולא על צורת הדיבור והלשון
ובעברית המודרנית לא כוונו יפה בין בצורת הדיבור ובין בנכונות הלשון ואין מה ללגלג על מי שמדבר בלשון עילגת יותר מהמדבר לשון עילגית עברית של בן יהודה וחבריו

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 10:56 am
על ידי משולש
וגם התימנים עילגים בסגול ובגימל הדגושה. (ויודע אני שזה מהניקוד הבבלי וכו' וכו' אבל אני לא מאמין שמשה רבנו דיבר ככה)
והרבה תימנים הוגים החולם כצירי, וגם אלו שלא אין להם הבדל גדול מספיק בין קמץ לחולם. (ובכלל אין להם הבדל בין קמץ גדול לקמץ קטן).
ושין שמאלית וסמך דומות מאוד לצדי.
וכן מסורת כל עם ישראל וכל אומות העולם שאות הקוף היא בצורה מסויימת ואצלם הוא כמו ג' שלנו.
וגם במקומות שהם מחלקים יפה בין אות לאות, הרי זה כמו אותיות השפה הערבית ואין הכרח שזה מסורת ממשה רבינו אלא נקלט משפת המקום.

מסיבה זו ועוד הרבה אחרות אני ממשיך להחזיק במבטא אבותי ולא הולך ללמוד מבטא תימני אצל השכנים.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:42 am
על ידי זאב ערבות
מוסכם על ידי כולם שנהרא נהרא ופשטמא וזה כמו נוסח התפילה שאין מי שיכול היום לומר איזה נוסח התפלל משה רבינו.
השאלה מה זה לשון עילגת. הנה משה רבינו לא רצה לדבר אל בני ישראל כיון שהיה כבד פה וכבד לשון. יש ענין לדבר בצורה נכונה ומכובדת וכאשר מזלזלים בכך בכוונה תחילה שתהיה הסיבה אשר תהיה זה לא מכובד בפרט כאשר מדברים כך עם גויים זה חילול ה' שאומרים תראו היהודים אפילו לא יודעים לדבר כמו שצריך.
ידוע הוורט על אדם שמתפלל בצורה עילגת ומעירים לו על כך והוא עונה שאבא מבין את הילד שלו. זה נכון, אך כשמדברים אתי בצורה כזו איני אביהם של המדברים ואיני מבין מלה וחצי מלה שאומרים לי.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 12:07 pm
על ידי משולש
נראה שקבעת על מבטא יהודי פולין שהוא עילגות ואסור להתפלל בו.
האם הבנתיך נכון?

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 2:22 pm
על ידי זאב ערבות
משולש כתב:נראה שקבעת על מבטא יהודי פולין שהוא עילגות ואסור להתפלל בו.
האם הבנתיך נכון?

לא הבנת אותי נכון. לא התיחסתי לאף מבטא מסויים ולאף חוג או עדה כלשהם, אלא לכל אחד ואחד שמדבר בצורה לא נכונה לפי חוקי הדקדוק והלשון הבסיסיים ויש כאלו מכל החוגים והעדות ודבר זה ניכר גם בכתיבתם ואף כאן בפורום ניתן לזהות אותם בכך. האם אתה מצדיק זאת?

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 7:29 pm
על ידי יקים
כמדומני שבספר שארית ישראל (ולעדניק) מובא שעם שפת האידיש מסדרים אברי משיח
מי יכול להעלות?

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 7:59 pm
על ידי פרנקל תאומים
מעיין כתב:כנראה שלא הבנת את הענין בעברית קוראים כהיום המנורה של חנוכה בלשון 'חנוכיה' - ואולי שלומי אמוני ישראל קוראים לה בשם הישן 'מנורה'

צר לי לאכזבך, אבל "שלומי אמוני ישראל" בני הארץ הקדושה אומרים כולם "חנוכיה", ולא "מנורה", וגם לא רואים כלל לנכון להעסיק את עצמם בעניין הזה של הקפדה להימנע ממילים שהתחדשו ע"י בן יהודה וכיו"ב.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 9:14 pm
על ידי מעיין
זכור! אני לא אומר שדיבור בעברית הוא ע"ז....
אבל הי' פעם שלא הי' רק שלש מאות אנשים שלא כרעו לבעל
באופן שאין הרוב מכריע שבפרט הזו הם אכן שלמי אמוני ישראל, או נשפעים תחת קולטור של לשון שנתייסד ע"י חפשיים במטרה לחלל את קדושת הלשון ומתחלה נלחמו בזה עד שמרוב הצרות נצחו החפשיים ויצא העגל הזה...
באופן שאין משנה כמה מהציבור באר"י מדברים כן...

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:06 pm
על ידי פרנקל תאומים
מעיין כתב:זכור! אני לא אומר שדיבור בעברית הוא ע"ז....
אבל הי' פעם שלא הי' רק שלש מאות אנשים שלא כרעו לבעל
באופן שאין הרוב מכריע שבפרט הזו הם אכן שלמי אמוני ישראל, או נשפעים תחת קולטור של לשון שנתייסד ע"י חפשיים במטרה לחלל את קדושת הלשון ומתחלה נלחמו בזה עד שמרוב הצרות נצחו החפשיים ויצא העגל הזה...
באופן שאין משנה כמה מהציבור באר"י מדברים כן...

אינני מבין מה אתה רוצה. "שלומי אמוני ישראל" הינם יהודים שיראים את ה' וחיים עפ"י משפט התורה כפי שהוכרע להלכה בש"ס ובפוסקים, עפ"י כללי הפסיקה המקובלים מזה דורות. אינני מכיר כזה מושג "שלומי אמוני ישראל בפרט פלוני אך לא בפרט אלמוני".

ואם (חלק מ)הלשון העברית התייסדה ע"י ה"חפשיים"? איז וואס? היום אף אחד כבר לא זוכר את זה ואין לזה שום משמעות.

ואגב, מי אמר לך שהמטרה שלהם היתה "לחלל את קדושת הלשון"? מאיפה לקחת את זה?
(מה שכן נכון לומר הוא שהם רצו לבסס את האידיאה של "לאום יהודי" ככל הלאומים, היינו לאום שנשען על טריטוריה ועל שפת דיבור משותפת ולא על חוקי דת, ולפיכך הוצרכו לבסס להרחיב ולהטמיע את השפה העברית, וגם ליצור בה שינויים ו"הקלות" שיתנו לה תבנית אחידה אצל יוצאי כל העדות).


ידידי היקר, ה"עגלים" שלנו היום הם: סכנות הטכנולוגיה, רפיונינו הרב בהתנהגות עפ"י השו"ע והפוסקים, רפיונינו הרב ב"מידות טובות" ו"בין אדם לחבירו", חילול ה'!, "מלומדה"!!, שכחת אלוקים! (בליבינו פנימה). הלוואי הלוואי הלוואי שה"עגל" שלנו היום היה השימוש בשפה העברית. חבל על כל מילי גרם של אנרגיה שאתם משקיעים על הנושא הזה, הוא חסר משמעות לחלוטין.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:16 pm
על ידי זאב ערבות
פרנקל תאומים כתב:
מעיין כתב:זכור! אני לא אומר שדיבור בעברית הוא ע"ז....
אבל הי' פעם שלא הי' רק שלש מאות אנשים שלא כרעו לבעל
באופן שאין הרוב מכריע שבפרט הזו הם אכן שלמי אמוני ישראל, או נשפעים תחת קולטור של לשון שנתייסד ע"י חפשיים במטרה לחלל את קדושת הלשון ומתחלה נלחמו בזה עד שמרוב הצרות נצחו החפשיים ויצא העגל הזה...
באופן שאין משנה כמה מהציבור באר"י מדברים כן...

אינני מבין מה אתה רוצה. "שלומי אמוני ישראל" הינם יהודים שיראים את ה' וחיים עפ"י משפט התורה כפי שהוכרע להלכה בש"ס ובפוסקים, עפ"י כללי הפסיקה המקובלים מזה דורות. אינני מכיר כזה מושג "שלומי אמוני ישראל בפרט פלוני אך לא בפרט אלמוני".

ואם (חלק מ)הלשון העברית התייסדה ע"י ה"חפשיים"? איז וואס? היום אף אחד כבר לא זוכר את זה ואין לזה שום משמעות.

ואגב, מי אמר לך שהמטרה שלהם היתה "לחלל את קדושת הלשון"? מאיפה לקחת את זה?
(מה שכן נכון לומר הוא שהם רצו לבסס את האידיאה של "לאום יהודי" ככל הלאומים, היינו לאום שנשען על טריטוריה ועל שפת דיבור משותפת ולא על חוקי דת, ולפיכך הוצרכו לבסס להרחיב ולהטמיע את השפה העברית, וגם ליצור בה שינויים ו"הקלות" שיתנו לה תבנית אחידה אצל יוצאי כל העדות).


ידידי היקר, ה"עגלים" שלנו היום הם: סכנות הטכנולוגיה, רפיונינו הרב בהתנהגות עפ"י השו"ע והפוסקים, רפיונינו הרב ב"מידות טובות" ו"בין אדם לחבירו", חילול ה'!, "מלומדה"!!, שכחת אלוקים! (בליבינו פנימה). הלוואי הלוואי הלוואי שה"עגל" שלנו היום היה השימוש בשפה העברית. חבל על כל מילי גרם של אנרגיה שאתם משקיעים על הנושא הזה, הוא חסר משמעות לחלוטין.

דברים כדורבנות! האם כתבת מילי גרם בכוונה? או שמא צ"ל מיליגרם?

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:21 pm
על ידי מעיין
הלשון שלמי אמוני ישראל היא מליצה מלשון הכתוב [שמואל ב כ יט]
יתכן יתכן שבפרט אחד יש הזנחה גם בשומרי תורה ומצוות - ודבר זה היא דבר יסודי ביסוד קדושת ישראל ותורתו
הדיבור בעברית כדבריך היא הרצון להטמיע קדושת עם ישראל קדושת התורה קדושת הארץ [דרך אגב בתולדות ספרות עברית החדשה, כתוב שנעשה לנגח בהן את האדוקים]
ככל הגוים בית ישראל שפה וטרוטריה וקולטור, אוניברסיות, תואר דוקטור, מאמרים, בתי קולנוע ותועבה, מצעדי גאים, צבא וכו' גם גנבים, ושותי סמים,שופטים, בג"ץ, הכל כאשר לכל ככל הגוים - ובאמת אין אומתינו אומה אלא בתורתה
וכששטנא נצח יצא העגל הזה שאנו מושפעים מהם עד היום למחצה ולשליש ולרביע... במגזר הדלי"ם והאגודה וגם הנטורי קרתא כל אחד כדרגתו...
בית דין לערעורים...
לימוד חכמת חיצוניות...
ישיבות כלאים...
עירוב תורה ומדע...
ליברלזים... שלי שלי ושלך שלך... ערבות מאן דכר שמיה...
אדישות לחילול הקודש... ניתוח מתים חטוטי שכבי...
ולהוסיף על הרשימה
דיון דברי תורה בפורום.... ולא בישיבה בין חברים מקשיבים

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:26 pm
על ידי אראל
מעיין כתב:הלשון שלמי אמוני ישראל היא מליצה מלשון הכתוב [שמואל ב כ יט]
יתכן יתכן שבפרט אחד יש הזנחה גם בשומרי תורה ומצוות - ודבר זה היא דבר יסודי ביסוד קדושת ישראל ותורתו
הדיבור בעברית כדבריך היא הרצון להטמיע קדושת עם ישראל קדושת התורה קדושת הארץ [דרך אגב בתולדות ספרות עברית החדשה, כתוב שנעשה לנגח בהן את האדוקים]
ככל הגוים בית ישראל שפה וטרוטריה וקולטור, אוניברסיות, תואר דוקטור, מאמרים, בתי קולנוע ותועבה, מצעדי גאים, צבא וכו' גם גנבים, ושותי סמים,שופטים, בג"ץ, הכל כאשר לכל ככל הגוים - ובאמת אין אומתינו אומה אלא בתורתה
וכששטנא נצח יצא העגל הזה שאנו מושפעים מהם עד היום למחצה ולשליש ולרביע... במגזר הדלי"ם והאגודה וגם הנטורי קרתא כל אחד כדרגתו...
בית דין לערעורים...
לימוד חכמת חיצוניות...
ישיבות כלאים...
עירוב תורה ומדע...
ליברלזים... שלי שלי ושלך שלך... ערבות מאן דכר שמיה...
אדישות לחילול הקודש... ניתוח מתים חטוטי שכבי...
ולהוסיף על הרשימה
דיון דברי תורה בפורום.... ולא בישיבה בין חברים מקשיבים


הוסף על הרשימה, מה ששכחתי היום לברך ברכה אחרונה על הקאווע שלי בבוקר...

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:27 pm
על ידי זאב ערבות
מעיין כתב:הלשון שלמי אמוני ישראל היא מליצה מלשון הכתוב [שמואל ב כ יט]
יתכן יתכן שבפרט אחד יש הזנחה גם בשומרי תורה ומצוות - ודבר זה היא דבר יסודי ביסוד קדושת ישראל ותורתו
הדיבור בעברית כדבריך היא הרצון להטמיע קדושת עם ישראל קדושת התורה קדושת הארץ [דרך אגב בתולדות ספרות עברית החדשה, כתוב שנעשה לנגח בהן את האדוקים]
ככל הגוים בית ישראל שפה וטרוטריה וקולטור, אוניברסיות, תואר דוקטור, מאמרים, בתי קולנוע ותועבה, מצעדי גאים, צבא וכו' גם גנבים, ושותי סמים,שופטים, בג"ץ, הכל כאשר לכל ככל הגוים - ובאמת אין אומתינו אומה אלא בתורתה
וכששטנא נצח יצא העגל הזה שאנו מושפעים מהם עד היום למחצה ולשליש ולרביע... במגזר הדלי"ם והאגודה וגם הנטורי קרתא כל אחד כדרגתו...
בית דין לערעורים...
לימוד חכמת חיצוניות...
ישיבות כלאים...
עירוב תורה ומדע...
ליברלזים... שלי שלי ושלך שלך... ערבות מאן דכר שמיה...
אדישות לחילול הקודש... ניתוח מתים חטוטי שכבי...
ולהוסיף על הרשימה
דיון דברי תורה בפורום.... ולא בישיבה בין חברים מקשיבים

אני מוחה! זה הוצאת לעז על הפורום והמשתתפים בו כאילו זה דבר פסול! אם כך מדוע אתה כותב כאן?

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:29 pm
על ידי אראל
דרך ארץ לזאב ערבות!
מן היחידי סגולה המדברים אידיש בגאון ובעוז בעיר התורה מאנסי!

ואגב, אני לא מבין כל הפלפול הזה
אצלי המילה 'מנורה' יפה יותר מ'חנוכיה'...
פשוט, ה'מנורה' מזכיר הבית המקדש, הכהן גדול הדליק המנורה, אה אה מה יפה!...
'חנוכיה'? מה זה?, מזכיר חלוקת הטשקולאד על ידי הסבתא באחד מלילות חנוכה, וריח של הלאטקעס עולה בכל הבית..

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:32 pm
על ידי זאב ערבות
אראל כתב:דרך ארץ לזאב ערבות!
מן היחידי סגולה המדברים אידיש בגאון ובעוז בעיר התורה מאנסי!

האם דבריך הם שבח או גנאי? קשה לי להחליט.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:34 pm
על ידי זאב ערבות
אראל כתב:דרך ארץ לזאב ערבות!
מן היחידי סגולה המדברים אידיש בגאון ובעוז בעיר התורה מאנסי!

ואגב, אני לא מבין כל הפלפול הזה
אצלי המילה 'מנורה' יפה יותר מ'חנוכיה'...
פשוט, ה'מנורה' מזכיר הבית המקדש, הכהן גדול הדליק המנורה, אה אה מה יפה!...
'חנוכיה'? מה זה?, מזכיר חלוקת הטשקולאד על ידי הסבתא באחד מלילות חנוכה, וריח של הלאטקעס עולה בכל הבית..

בבית המקדש היתה מנורה של 7 קנים ואסור לעשות כדוגמתה... וחנוכיה...?

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:36 pm
על ידי אראל
זאב ערבות כתב:
אראל כתב:דרך ארץ לזאב ערבות!
מן היחידי סגולה המדברים אידיש בגאון ובעוז בעיר התורה מאנסי!

ואגב, אני לא מבין כל הפלפול הזה
אצלי המילה 'מנורה' יפה יותר מ'חנוכיה'...
פשוט, ה'מנורה' מזכיר הבית המקדש, הכהן גדול הדליק המנורה, אה אה מה יפה!...
'חנוכיה'? מה זה?, מזכיר חלוקת הטשקולאד על ידי הסבתא באחד מלילות חנוכה, וריח של הלאטקעס עולה בכל הבית..

בבית המקדש היתה מנורה של 7 קנים ואסור לעשות כדוגמתה... וחנוכיה...?


חז"ל אסרו 'לעשות' כעין מנורת בית המקדש, ואתה מוסיף על גזירת חז"ל שאפילו לקרותה 'מנורה' אסור?, כלום גדול אתה מחוה שהוסיפה על ציווי השי"ת, לא תאכלו ממנו ולא תגעו
אגב, הר"ן אומר הטעם שאסור להשתמש לאור נרות חנוכה, זכר למנורת בית המקדש!

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:41 pm
על ידי קראקובער
זאב ערבות כתב:אני מוחה! זה הוצאת לעז על הפורום והמשתתפים בו כאילו זה דבר פסול! אם כך מדוע אתה כותב כאן?

כי בפורומים של השלוש מאות איש שלא השתחוו לבעל יש בעיקר דברי הבאי והבל..

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:53 pm
על ידי זאב ערבות
אראל כתב:
זאב ערבות כתב:
אראל כתב:דרך ארץ לזאב ערבות!
מן היחידי סגולה המדברים אידיש בגאון ובעוז בעיר התורה מאנסי!

ואגב, אני לא מבין כל הפלפול הזה
אצלי המילה 'מנורה' יפה יותר מ'חנוכיה'...
פשוט, ה'מנורה' מזכיר הבית המקדש, הכהן גדול הדליק המנורה, אה אה מה יפה!...
'חנוכיה'? מה זה?, מזכיר חלוקת הטשקולאד על ידי הסבתא באחד מלילות חנוכה, וריח של הלאטקעס עולה בכל הבית..

בבית המקדש היתה מנורה של 7 קנים ואסור לעשות כדוגמתה... וחנוכיה...?


חז"ל אסרו 'לעשות' כעין מנורת בית המקדש, ואתה מוסיף על גזירת חז"ל שאפילו לקרותה 'מנורה' אסור?, כלום גדול אתה מחוה שהוסיפה על ציווי השי"ת, לא תאכלו ממנו ולא תגעו
אגב, הר"ן אומר הטעם שאסור להשתמש לאור נרות חנוכה, זכר למנורת בית המקדש!

איפה ראית שכתבתי שאסור לקרות לחנוכיה מנורה? ומה עם סופגניות? זה בסדר? וסביבון? דריידל יותר טוב?
אולי מנהלי הפורום יפתחו תת פורום להתנגחויות אישיות בין עדתיות? איני מבין מה הטעם לכתוב דברים כאלו ועוד בחודש אלול ואחר כך לבקש סליחה כבדרך אגב.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:55 pm
על ידי אראל
זאב ערבות כתב:
אראל כתב:
זאב ערבות כתב:
אראל כתב:דרך ארץ לזאב ערבות!
מן היחידי סגולה המדברים אידיש בגאון ובעוז בעיר התורה מאנסי!

ואגב, אני לא מבין כל הפלפול הזה
אצלי המילה 'מנורה' יפה יותר מ'חנוכיה'...
פשוט, ה'מנורה' מזכיר הבית המקדש, הכהן גדול הדליק המנורה, אה אה מה יפה!...
'חנוכיה'? מה זה?, מזכיר חלוקת הטשקולאד על ידי הסבתא באחד מלילות חנוכה, וריח של הלאטקעס עולה בכל הבית..

בבית המקדש היתה מנורה של 7 קנים ואסור לעשות כדוגמתה... וחנוכיה...?


חז"ל אסרו 'לעשות' כעין מנורת בית המקדש, ואתה מוסיף על גזירת חז"ל שאפילו לקרותה 'מנורה' אסור?, כלום גדול אתה מחוה שהוסיפה על ציווי השי"ת, לא תאכלו ממנו ולא תגעו
אגב, הר"ן אומר הטעם שאסור להשתמש לאור נרות חנוכה, זכר למנורת בית המקדש!

איפה ראית שכתבתי שאסור לקרות לחנוכיה מנורה?

מי כתב זה?
בבית המקדש היתה מנורה של 7 קנים ואסור לעשות כדוגמתה... וחנוכיה...?

כלומר, אתה נותן טעם לשבח למה לקרות את המנורה של חנוכה בשם 'חנוכיה', כי הלא בבית המקדש שי' המנורה בת 7 קנים, אסור לעשות כדוגמתה, לכן גם מנורה של חנוכה אסור לקרותה מנורה
למה אסור לקרותה מנורה???? מפני שיש לה ח' קנים בטל ממנה שם מנורה? בכל הפוסקים נקראת נרות חנוכה בשם 'מנורה' על אף שיש לה ח' קנים, וע"כ הטעם זכר למנורת בית המקדש כמ"ש הר"ן

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2018 11:59 pm
על ידי אראל
מה זה 'סביבון'?
סבון, זה מה שקרוי בארמית 'בורית', אזי בורית קטן [מקוה-זייפל] נקרא 'סביבון'
'סופגניות'? מה זה, ספוג זה אחד מן ד' מדות שחושבים חז"ל בין הולכי בית המדרש, אזי ספוג קטן אולי נקרא סופגן?
צא ולמד, איזה שייכות יש בין בורית של מקוה וספוג קטן עם חנוכה? אולי משום שיש חסידים ואנשי מעשה ההולכים למקוה קודם הדלקת המנורה... אה אה

מנורה זה מנורה שמדליקים בחנוכה, ו'חניכיה' זה 'כניאק', 'חסידישער חניאק' בלשון נקיבה היא 'חנוכיה'....
ואם הספרדים היו מהם שקראו למנורה של חנוכה 'חניקיאה' אז מה? וכי אני ספרדי??

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 12:14 am
על ידי זאב ערבות
אראל כתב:מה זה 'סביבון'?
סבון, זה מה שקרוי בארמית 'בורית', אזי בורית קטן [מקוה-זייפל] נקרא 'סביבון'
'סופגניות'? מה זה, ספוג זה אחד מן ד' מדות שחושבים חז"ל בין הולכי בית המדרש, אזי ספוג קטן אולי נקרא סופגן?
צא ולמד, איזה שייכות יש בין בורית של מקוה וספוג קטן עם חנוכה? אולי משום שיש חסידים ואנשי מעשה ההולכים למקוה קודם הדלקת המנורה... אה אה

מנורה זה מנורה שמדליקים בחנוכה, ו'חניכיה' זה 'כניאק', 'חסידישער חניאק' בלשון נקיבה היא 'חנוכיה'....
ואם הספרדים היו מהם שקראו למנורה של חנוכה 'חניקיאה' אז מה? וכי אני ספרדי??

חילך לאורייתא

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 12:15 am
על ידי סגי נהור
אראל כתב:'סופגניות'? מה זה, ספוג זה אחד מן ד' מדות שחושבים חז"ל בין הולכי בית המדרש, אזי ספוג קטן אולי נקרא סופגן?

מה נעשה שסופגן הוא לשון משנה, ובתרגום קדמון לדברי ר' מימון אבי הרמב"ם כונה כך הספינג', הקרוב לסופגניה של ימינו.
אבל בטרם תחקור אחר מקור המלה סופגניה, ראוי שתבדוק מנין הגיעה אלינו הסופגניה עצמה, שלא הכירוה אבותינו ואמותינו במזרח אירופה.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 12:17 am
על ידי זאב ערבות
סגי נהור כתב:
אראל כתב:'סופגניות'? מה זה, ספוג זה אחד מן ד' מדות שחושבים חז"ל בין הולכי בית המדרש, אזי ספוג קטן אולי נקרא סופגן?

מה נעשה שסופגן הוא לשון משנה, ובתרגום קדמון לדברי ר' מימון אבי הרמב"ם כונה כך הספינג', הקרוב לסופגניה של ימינו.
אבל בטרם תחקור אחר מקור המלה סופגניה, ראוי שתבדוק מנין הגיעה אלינו הסופגניה עצמה, שלא הכירוה אבותינו ואמותינו במזרח אירופה.

אפשר כבר לפתוח את תת פורום חנוכה

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 12:19 am
על ידי אראל
סגי נהור כתב:
אראל כתב:'סופגניות'? מה זה, ספוג זה אחד מן ד' מדות שחושבים חז"ל בין הולכי בית המדרש, אזי ספוג קטן אולי נקרא סופגן?

מה נעשה שסופגן הוא לשון משנה, ובתרגום קדמון לדברי ר' מימון אבי הרמב"ם כונה כך הספינג', הקרוב לסופגניה של ימינו.
אבל בטרם תחקור אחר מקור המלה סופגניה, ראוי שתבדוק מנין הגיעה אלינו הסופגניה עצמה, שלא הכירוה אבותינו ואמותינו במזרח אירופה.

התרגום שהזכרת הוא מסתמא תרגום לערבית..., אזי בבקשה תניח זאת להישמעאלים....
אצלינו קורים לה באנגלית דאונאט'ס..., ובלשון משנה (חלה פ"א מ"ה) זה נקרא 'סופגנין' לא 'סופגניות'...

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 12:22 am
על ידי פרנקל תאומים
מעיין כתב:הדיבור בעברית כדבריך היא הרצון להטמיע קדושת עם ישראל קדושת התורה קדושת הארץ

לא הבנתי, אם הדיבור בעברית הוא הרצון להטמיע קדושת ישראל התורה והארץ, אם כן מה הרעה שכב' מוצא בה?
(חוששני שכב' בזהירותו המופלגת מעברית, איננו יודע אל נכון את פירושה של המילה "להטמיע". צר לי, אבל אינני יודע לתרגם אותה לשפה "הקדושה" אנגלית, וגם לא ליידיש).
[דרך אגב בתולדות ספרות עברית החדשה, כתוב שנעשה לנגח בהן את האדוקים]

העברית לא נעשתה כדי לנגח את האדוקים. המטרה שלה היתה כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת עיי"ש. לכל היותר אתה יכול לומר שהם גם רצו על ידי חידוש העברית המודרנית להתבדל מן האדוקים ותרבותם שהיתה "גלותית" בעיניהם.
ככל הגוים בית ישראל שפה וטרוטריה וקולטור, אוניברסיות, תואר דוקטור, מאמרים, בתי קולנוע ותועבה, מצעדי גאים, צבא וכו' גם גנבים, ושותי סמים,שופטים, בג"ץ, הכל כאשר לכל ככל הגוים - ובאמת אין אומתינו אומה אלא בתורתה
וכששטנא נצח יצא העגל הזה שאנו מושפעים מהם עד היום למחצה ולשליש ולרביע... במגזר הדלי"ם והאגודה וגם הנטורי קרתא כל אחד כדרגתו...
בית דין לערעורים...
לימוד חכמת חיצוניות...
ישיבות כלאים...
עירוב תורה ומדע...
ליברלזים... שלי שלי ושלך שלך... ערבות מאן דכר שמיה...
אדישות לחילול הקודש... ניתוח מתים חטוטי שכבי...
ולהוסיף על הרשימה
דיון דברי תורה בפורום.... ולא בישיבה בין חברים מקשיבים

סליחה שאני כותב זאת, ובאמת אין רצוני לקנטר, אבל כמעט כל הרשימה הארוכה שהזכרת מאפיינת את יהדות חו"ל עשרת מונים ממה שהיא מאפיינת את יהדות אר"י.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 1:15 am
על ידי זאב ערבות
אראל כתב:
זאב ערבות כתב:
אראל כתב:
זאב ערבות כתב:
אראל כתב:דרך ארץ לזאב ערבות!
מן היחידי סגולה המדברים אידיש בגאון ובעוז בעיר התורה מאנסי!

ואגב, אני לא מבין כל הפלפול הזה
אצלי המילה 'מנורה' יפה יותר מ'חנוכיה'...
פשוט, ה'מנורה' מזכיר הבית המקדש, הכהן גדול הדליק המנורה, אה אה מה יפה!...
'חנוכיה'? מה זה?, מזכיר חלוקת הטשקולאד על ידי הסבתא באחד מלילות חנוכה, וריח של הלאטקעס עולה בכל הבית..

בבית המקדש היתה מנורה של 7 קנים ואסור לעשות כדוגמתה... וחנוכיה...?


חז"ל אסרו 'לעשות' כעין מנורת בית המקדש, ואתה מוסיף על גזירת חז"ל שאפילו לקרותה 'מנורה' אסור?, כלום גדול אתה מחוה שהוסיפה על ציווי השי"ת, לא תאכלו ממנו ולא תגעו
אגב, הר"ן אומר הטעם שאסור להשתמש לאור נרות חנוכה, זכר למנורת בית המקדש!

איפה ראית שכתבתי שאסור לקרות לחנוכיה מנורה?

מי כתב זה?
בבית המקדש היתה מנורה של 7 קנים ואסור לעשות כדוגמתה... וחנוכיה...?

כלומר, אתה נותן טעם לשבח למה לקרות את המנורה של חנוכה בשם 'חנוכיה', כי הלא בבית המקדש שי' המנורה בת 7 קנים, אסור לעשות כדוגמתה, לכן גם מנורה של חנוכה אסור לקרותה מנורה
למה אסור לקרותה מנורה???? מפני שיש לה ח' קנים בטל ממנה שם מנורה? בכל הפוסקים נקראת נרות חנוכה בשם 'מנורה' על אף שיש לה ח' קנים, וע"כ הטעם זכר למנורת בית המקדש כמ"ש הר"ן

אראל יקירי, זמני יקר וחבל לבזבז את הזמן על שטויות כגון אלו. זו תהיה תגובתי האחרונה אליך.
כתבתי שבמקדש היתה מנורה של 7 קנים, לא כתבתי שאסור לקרוא לחנוכיה מנורה... רק שאסור לעשות כמותה! אתה רוצה לתפוס אותי על משהו, אולי כדאי שתלך לים ותתפוס כמה דגים ותראה איך הם רועדים מחודש אלול. כתיבה וחתימה טובה.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 1:34 am
על ידי יקים
יקים כתב:כמדומני שבספר שארית ישראל (ולעדניק) מובא שעם שפת האידיש מסדרים אברי משיח
מי יכול להעלות?

שארית ישראל מאמרי שבועות מאמר ג'

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 1:41 am
על ידי מעיין
אראל יקירי, זמני יקר וחבל לבזבז את הזמן על שטויות כגון אלו. זו תהיה תגובתי האחרונה אליך.
כתבתי שבמקדש היתה מנורה של 7 קנים, לא כתבתי שאסור לקרוא לחנוכיה מנורה... רק שאסור לעשות כמותה! אתה רוצה לתפוס אותי על משהו, אולי כדאי שתלך לים ותתפוס כמה דגים ותראה איך הם רועדים מחודש אלול. כתיבה וחתימה טובה.

לזאב ערבות
אין זו בזבוז זמן זה דבר די רציני...
ידעתי את אראל מקרוב כוונתו לשמים...אראל בחששו שהזאב בערבה יראה את הארי בצאתו מן היער וימלא רתת וחלחלה, ואריה שאג מי לא יירא...[גם הזאב ושאר חיתו יער...] ושמא יעבור על בל תוסיף... וקרא כתיב עבדו את ה' בשמחה... הכניס קצת שמחה... למזג היראה....
ושלום על ישראל בארץ ובתפוצות כולנו נזכה לכתיבה וחתימה טובה...

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 1:51 am
על ידי זאב ערבות
מעיין כתב:לזאב ערבות
אין זו בזבוז זמן זה דבר די רציני...
אראל בחששו שהזאב בערבה יראה את הארי בצאתו מן היער וימלא רתת וחלחלה, ואריה שאג מי לא יירא...[גם הזאב ושאר חיתו יער...] ושמא יעבור על בל תוסיף... וקרא כתיב עבדו את ה' בשמחה... הכניס קצת שמחה... למזג היראה....
ושלום על ישראל בארץ ובתפוצות כולנו נזכה לכתיבה וחתימה טובה...

תודה שהרגעת אותי.

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 1:53 am
על ידי אראל
אבל אני עדיין לא רגוע...
ולמה משום שאסור לעשות מנורה בת ז' קנים, אין לקרות את החנוכה מנורה בשם מנורה?
מה ענין זה לזה???

Re: האם יתכן שתהיה קדושה לשפה פרט ללשון הקודש

פורסם: ו' אוגוסט 31, 2018 1:57 am
על ידי מעיין
פרנקל תאומים כתב:לא הבנתי, אם הדיבור בעברית הוא הרצון להטמיע קדושת ישראל התורה והארץ, אם כן מה הרעה שכב' מוצא בה?
(חוששני שכב' בזהירותו המופלגת מעברית, איננו יודע אל נכון את פירושה של המילה "להטמיע". צר לי, אבל אינני יודע לתרגם אותה לשפה "הקדושה" אנגלית, וגם לא ליידיש).

עי' ערוך ערך טמע